Het is maar waar je zin in hebt.quote:Op dinsdag 25 september 2012 12:01 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Nee, 5 keer anders! Human, Sylvari, Asuran, Charr en NornOh, en ook Female, Female, Female, Male en Male!
(en daarnaast heb ik ook een guardian, ele, necro en thief... wil nog een warrior)
Ja, daar heb ik gems voor gekocht (een deel tijdens de beta's en de rest na release).quote:Op dinsdag 25 september 2012 12:02 schreef Murdera het volgende:
[..]
Het is maar waar je zin in hebt.
Heb je daar serieus diamanten voor gekocht?
Zelfs met alle uitbreidingen is Sims 3 nog steeds goedkoper, misschien een mooi alternatiefquote:Op dinsdag 25 september 2012 12:05 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Ja, daar heb ik gems voor gekocht (een deel tijdens de beta's en de rest na release).
Ik ben nu eenmaal een altaholic... Ik had een stuk of 30 characters in GW1 (over 2 accounts)
En de Sims is een alternatief voor GW? Dan is er toch een heleboel gewijzigd sinds 1! (vond het toen absoluut niets, trouwens...)quote:Op dinsdag 25 september 2012 12:08 schreef Adames het volgende:
[..]
Zelfs met alle uitbreidingen is Sims 3 nog steeds goedkoper, misschien een mooi alternatief
Je kan nu ook beestjes in je huis hebben.quote:Op dinsdag 25 september 2012 12:09 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
En de Sims is een alternatief voor GW? Dan is er toch een heleboel gewijzigd sinds 1! (vond het toen absoluut niets, trouwens...)
Ja, maar die gaan vast niet met mij mee op jachtquote:Op dinsdag 25 september 2012 12:10 schreef Murdera het volgende:
[..]
Je kan nu ook beestjes in je huis hebben.
Klinkt als de huntard uit WoW.quote:Op dinsdag 25 september 2012 12:16 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Ja, maar die gaan vast niet met mij mee op jachtDat is namelijke het mooie van de ranger (vind ik). Als ik alleen speel, heb ik altijd iemand om me heen die me helpt. Toen ik dit weekend met m'n Charr (ele) aan het spelen was, miste ik m'n pet toch wel (dan maar die raccoon los laten!)
Ben je lekker aan het kletsen, komt er een moa in de buurt. Even selecteren en op F1 drukken. Kat springt naar de moa en begint hem met huid en haar op te eten, terwijl jij lekker aan het kletsen blijft!
Waar kom je die dingen tegen?quote:Op dinsdag 25 september 2012 12:18 schreef Adames het volgende:
over nutteloze dingen gesproken, ik heb nu bijna de titel miniature collector binnen
ja, bij 20 pets krijg je je eerste achievement, bij 40 2e en title. Achievement heeft 4 tiers, maar die zijn nu nog niet te halen dus.quote:Op dinsdag 25 september 2012 12:19 schreef AlwaysHappy het volgende:
Is er toevallig ook een archievment of iets voor mini-pets? Ik heb inmiddels 2x 3 mini pets gekregen uit die Black Lion chests, waaronder een hele zeldzame ( yellow ) white moa die 1 gold waard zou zijn op de TP. Ik hou ze allemaal lekker, maar vroeg me af of daar ook iets van een archievment aan vast zit
pets zijn een collectible, net als iron ore. zodra je ze stored in je storage, tellen ze meequote:Edit, ik lees net hierboven dat iemand die titel bijna af heeft. Die titel zag ik wel bij de archievments maar die gaf aan dat ik er nog maar 0 had van de 20...maar ik heb er 6 in mn bags
rechtermuisknop en dan storequote:Op dinsdag 25 september 2012 12:22 schreef AlwaysHappy het volgende:
Die archievment zag ik inderdaad, maar die gaf aan dat ik 0/20 had terwijl ik er gewoon 6 in mn bags heb zitten...of moet je ze ergens speciaal opslaan ofzo?
1 armor item kost ongeveer 2 á 3 gold, een rune daarvoor kost ongeveer 0,5 gold.. dus reken uit je verliesquote:Op dinsdag 25 september 2012 12:26 schreef Frag_adder het volgende:
ik heb wel iets van 1000 gems voor gold gekochten daar mijn stash groter mee gemaakt. Nu binnenkort toch maar eens lvl 80 armor op de trading post kopen, eens kijken hoe ver ik kom met 2 gold.
exotic ja, als je gaat voor rares, dan zit het nog op 30-60 silver. kan je ook nog even mee vooruit als je niet genoeg geld hebt.quote:Op dinsdag 25 september 2012 12:34 schreef Casino.Bob het volgende:
[..]
1 armor item kost ongeveer 2 á 3 gold, een rune daarvoor kost ongeveer 0,5 gold.. dus reken uit je verlies
ik denk dat je beter in greens en blues rond kan blijven lopen totdat je genoeg hebt voor exotic ipv geld te besteden aan rares.quote:Op dinsdag 25 september 2012 12:35 schreef Adames het volgende:
[..]
exotic ja, als je gaat voor rares, dan zit het nog op 30-60 silver. kan je ook nog even mee vooruit als je niet genoeg geld hebt.
runes verschilt enorm, die van mij kostten maar 15 silver,
Als je de rares niet meer hoeft, salvage je ze of duw je ze in de forge in de hoop voor een exotic. Veel verlies maak je dan ook niet en de stats zijn toch duidelijk beter.quote:Op dinsdag 25 september 2012 12:39 schreef Casino.Bob het volgende:
[..]
ik denk dat je beter in greens en blues rond kan blijven lopen totdat je genoeg hebt voor exotic ipv geld te besteden aan rares.
De forge heb ik nog niet uitgeprobeerd, maar die ga ik wel binnenkort proberen voor wat pvp gear.quote:Op dinsdag 25 september 2012 12:46 schreef Adames het volgende:
[..]
Als je de rares niet meer hoeft, salvage je ze of duw je ze in de forge in de hoop voor een exotic. Veel verlies maak je dan ook niet en de stats zijn toch duidelijk beter.
je stopt er 5 items in om een random kans te krijgen op een willekeurig item van een gemiddeld level? Klinkt als een goede dealquote:Op dinsdag 25 september 2012 12:46 schreef Adames het volgende:
[..]
Als je de rares niet meer hoeft, salvage je ze of duw je ze in de forge in de hoop voor een exotic. Veel verlies maak je dan ook niet en de stats zijn toch duidelijk beter.
4. En je kunt er wel degelijk leukere spullen uit krijgen dan je erin stopt. Het probleem is, je kunt er ook spullen uit krijgen die "bound on acquire" zijn. En daar heb je niets aan als het iets is wat je character niet kan gebruiken... (ik heb al twee keer een heavy armour ding gekregen op m'n ranger...)quote:Op dinsdag 25 september 2012 13:47 schreef Frag_adder het volgende:
[..]
je stopt er 5 items in om een random kans te krijgen op een willekeurig item van een gemiddeld level? Klinkt als een goede deal
OP lezen, dat is mijn tip.quote:Op dinsdag 25 september 2012 13:59 schreef wdn het volgende:
Nog 130000 files te installeren
125000
110000
Gaat niet echt snel
===
Iedere 1100 Mb crasht de installer maar gelukking download'ie verder na herstarten van de installer
Iemand nog tips voordat ik dadelijk iets moet kiezen? server?
dankquote:
is die forge inderdaad zo random? gewoon wat rares erin knallen?quote:Op dinsdag 25 september 2012 13:52 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
4. En je kunt er wel degelijk leukere spullen uit krijgen dan je erin stopt. Het probleem is, je kunt er ook spullen uit krijgen die "bound on acquire" zijn. En daar heb je niets aan als het iets is wat je character niet kan gebruiken... (ik heb al twee keer een heavy armour ding gekregen op m'n ranger...)
Ik gooi m'n soulbound spul erin...
als je dan na de installatie en het lezen van de OP (goeie tip btw!) op Far Shiverpeaks wil dan kun je het beste tot een uur of één vannacht wachten met een server kiezenquote:Op dinsdag 25 september 2012 14:10 schreef wdn het volgende:
[..]
dank
eerst maak ik de installatie af
voor de meeste dingen wel ja, er zit natuurlijk wel een beetje logica in, je kan niet met 4 lvl 12 whites een lvl 80 exotic er uit halen, maar als je 4 willekeurige rares er in stopt, dan krijg je vaak een willekeurige rare of exotic er uit. Stop je 4 rare swords er in, dan krijg je geheid ook een zwaard terug.quote:Op dinsdag 25 september 2012 14:21 schreef mipr het volgende:
[..]
is die forge inderdaad zo random? gewoon wat rares erin knallen?
Ja, en nee.quote:Op dinsdag 25 september 2012 14:21 schreef mipr het volgende:
[..]
is die forge inderdaad zo random? gewoon wat rares erin knallen?
en hoe zit het qua level? altijd hetzelfde? of ook hoger / lagerquote:Op dinsdag 25 september 2012 14:27 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Ja, en nee.
Ja, je kunt er gewoon 4 items van dezelfde kleur erin stoppen en dan komt er iets willekeurigs uit, van in ieder geval dezelfde kleur, maar kan ook een stapje hoger zijn.
Maar er zijn ook een aantal "vaste" recepten.
Ik denk dat het level minstens gelijk is aan het level van het voorwerp met het laagste level.quote:Op dinsdag 25 september 2012 14:36 schreef Frag_adder het volgende:
[..]
en hoe zit het qua level? altijd hetzelfde? of ook hoger / lager
Hahahaquote:Op dinsdag 25 september 2012 15:21 schreef Lamabal het volgende:
Niemand komt aan maaskantje!
[ afbeelding ]
Die bannerquote:Op dinsdag 25 september 2012 15:21 schreef Lamabal het volgende:
Niemand komt aan maaskantje!
[ afbeelding ]
RP'er?quote:Op dinsdag 25 september 2012 12:01 schreef Sweetpea8472 het volgende:
Nee, 5 keer anders! Human, Sylvari, Asuran, Charr en NornOh, en ook Female, Female, Female, Male en Male!
(en daarnaast heb ik ook een guardian, ele, necro en thief... wil nog een warrior)
heldquote:Op dinsdag 25 september 2012 15:21 schreef Lamabal het volgende:
Niemand komt aan maaskantje!
[ afbeelding ]
Niet echt, maar ik vind het wel leuk om te doen. En ik heb ook een achtergrond verhaal voor al m'n characters. Zo is m'n ranger al meer dan 250 jaar oud (zelfde naam, zoveel mogelijk zelfde uiterlijk als m'n main uit GW1 die natuurlijk GWAMM is). En datzelfde geldt voor m'n (nog niet bestaande) necromancer, hoewel hij wel aan de plastische chirurgie moet denk ik... Ook die is GWAMM in GW1 en zal dus doorleven in GW2. En ik wilde hetzelfde doen met m'n monk (ook GWAMM), maar er is geen kale kop optie voor de vrouwtjes in GW2... Ze zou Guardian worden, maar ik krijg het uiterlijk gewoon niet goed...quote:
De vrouwelijke Norn kan kaal, wellicht als je dr flink laat groeien dusquote:Op woensdag 26 september 2012 08:06 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Niet echt, maar ik vind het wel leuk om te doen. En ik heb ook een achtergrond verhaal voor al m'n characters. Zo is m'n ranger al meer dan 250 jaar oud (zelfde naam, zoveel mogelijk zelfde uiterlijk als m'n main uit GW1 die natuurlijk GWAMM is). En datzelfde geldt voor m'n (nog niet bestaande) necromancer, hoewel hij wel aan de plastische chirurgie moet denk ik... Ook die is GWAMM in GW1 en zal dus doorleven in GW2. En ik wilde hetzelfde doen met m'n monk (ook GWAMM), maar er is geen kale kop optie voor de vrouwtjes in GW2... Ze zou Guardian worden, maar ik krijg het uiterlijk gewoon niet goed...
Dan kan het nooit dezelfde persoon zijn! En trouwens, het was de kleinste monk die je kon maken in GW2... Maar haar kun je laten groeien. Het gaat me ook om het gezicht en dat kreeg ik ook niet goed... Gewoon nog even spelen met de creatorquote:Op woensdag 26 september 2012 08:09 schreef Frag_adder het volgende:
[..]
De vrouwelijke Norn kan kaal, wellicht als je dr flink laat groeien dus
het kan sowieso nooit dezelfde persoon zijnquote:Op woensdag 26 september 2012 08:18 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Dan kan het nooit dezelfde persoon zijn! En trouwens, het was de kleinste monk die je kon maken in GW2... Maar haar kun je laten groeien. Het gaat me ook om het gezicht en dat kreeg ik ook niet goed... Gewoon nog even spelen met de creator
Hey, een godin! Die worden niet oud....quote:Op woensdag 26 september 2012 08:25 schreef Frag_adder het volgende:
[..]
het kan sowieso nooit dezelfde persoon zijnna 250 jaar zal ze er behoorlijk verlept uit horen te zien
eerder als een risen dan een human
Branded.quote:Op woensdag 26 september 2012 08:25 schreef Frag_adder het volgende:
[..]
het kan sowieso nooit dezelfde persoon zijnna 250 jaar zal ze er behoorlijk verlept uit horen te zien
eerder als een risen dan een human
Alleen in de persoonlijke quests zit nog wat verhaal idd.quote:Op woensdag 26 september 2012 09:30 schreef HansvanOchten het volgende:
Inmiddels lvl 34 en ik mis toch wel een beetje de diepgang.
Je loopt toch vooral van hartje naar hartje zonder ook maar enigzins besef te hebben van het geheel/lore/waarom je iets doet.
In een aantal hartjes komt best wel wat lore naar voren daarnaast zitten er veel details verstopt in npc's die je gewoon onderweg aantreft maar niet noodzakelijkerwijs hoeft aan te klikken... ik had in GW1 inderdaad wel meer betrokkenheid bij het verhaal en ook meer het idee dat ik (of mijn party) de hoofdpersoon was...quote:Op woensdag 26 september 2012 09:50 schreef Murdera het volgende:
[..]
Alleen in de persoonlijke quests zit nog wat verhaal idd.
Niet alleen NPC's. Ook dingen die je onderweg tegenkomt: grafstenen, tombes, ruines... Gisteren nog een restant van een karavaan tegen gekomen met een referentie naar Ogden.quote:Op woensdag 26 september 2012 10:38 schreef mipr het volgende:
[..]
In een aantal hartjes komt best wel wat lore naar voren daarnaast zitten er veel details verstopt in npc's die je gewoon onderweg aantreft maar niet noodzakelijkerwijs hoeft aan te klikken... ik had in GW1 inderdaad wel meer betrokkenheid bij het verhaal en ook meer het idee dat ik (of mijn party) de hoofdpersoon was...
ben nu lvl56 en eea wordt langzamerhand wel steeds meer "epic" maar krijg ook steeds meer het gevoel dat ik mee mag doen omdat ik er toevallig ook ben...
referenties =/= diepgang/lorequote:Op woensdag 26 september 2012 11:20 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Niet alleen NPC's. Ook dingen die je onderweg tegenkomt: grafstenen, tombes, ruines... Gisteren nog een restant van een karavaan tegen gekomen met een referentie naar Ogden.
Nee, het refereert naar een verhaal.quote:Op woensdag 26 september 2012 11:23 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Oh? Het is wel degelijk lore. Want het vertelt een verhaal.
Ik vond het verhaal in GW1 erg saai. Zelfs op m'n eerste character heb ik er grotendeels doorheen geklikt. Maar ik zou nooit een MMO kopen vanwege het verhaal, moet ik eerlijk zeggen... Ik zie het meer als een virtuele wereld waar ik misschien wat kan betekenen, maar dat hoeft niet.quote:Op woensdag 26 september 2012 11:24 schreef Ame_thyst het volgende:
Of het graf van Gwen![]()
Overigens herken ik wel wat mensen hier zeggen. Zelf wordt ik ook niet bepaald gegrepen door het verhaal. Vond ik in GW1 echt veel beter uitgewerkt.
Omdat je de story missies alleen doet is het in principe gewoon een singleplayer spel. Laten er nu heel wat betere singleplayer RPG's op de markt zijn dan GW2.
Een beetje verhaal en een idee van wat er allemaal in de wereld aan de hand is vind ik toch wel leuk.quote:Op woensdag 26 september 2012 11:27 schreef timmmmm het volgende:
Als je een RPG met verhaal wil, moet je toch ook geen MMO kopen
Vind ik zelf eigenlijk niet. Ik vind het juist een stuk leuker omdat je eigenlijk helemaal niet zo belangrijk bent. Samen, ja, alleen, nee. Daar draait alles om. Destiny's Edge was ook een groep en de individuele leden waren niet sterk, maar de groep wel.quote:Op woensdag 26 september 2012 11:28 schreef Murdera het volgende:
[..]
Een beetje verhaal en een idee van wat er allemaal in de wereld aan de hand is vind ik toch wel leuk.
Maakt het spel een stuk immersiever. (Is dat een woord?Nouja, nu wel.)
Als ik alleen vijanden wil afmaken kan ik ook CS:GO spelen. Bij een MMO verwacht ik ook sfeer en immersie, een wereld waar in ik ben, verhalen waarin ik verwikkeld raak.quote:Op woensdag 26 september 2012 11:36 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Vind ik zelf eigenlijk niet. Ik vind het juist een stuk leuker omdat je eigenlijk helemaal niet zo belangrijk bent. Samen, ja, alleen, nee. Daar draait alles om. Destiny's Edge was ook een groep en de individuele leden waren niet sterk, maar de groep wel.
Eens... maar zoals het verhaal zich voor mij nu ontwikkeld (plant, lvl56) voel ik me niet eens onderdeel van die belangrijke groep ... en bovendien, natuurlijk willen we wel de held zijn - die krijgen toch altijd het geld, de roem, de drank en de vrouwen?quote:Op woensdag 26 september 2012 11:36 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Vind ik zelf eigenlijk niet. Ik vind het juist een stuk leuker omdat je eigenlijk helemaal niet zo belangrijk bent. Samen, ja, alleen, nee. Daar draait alles om. Destiny's Edge was ook een groep en de individuele leden waren niet sterk, maar de groep wel.
Idd, als je eigenlijk niet echt een onderdeel van de wereld bent, niets belangrijks kan doen, alleen maar hetzelfde moet blijven doen is het net werk.quote:Op woensdag 26 september 2012 11:41 schreef mipr het volgende:
[..]
Eens... maar zoals het verhaal zich voor mij nu ontwikkeld (plant, lvl56) voel ik me niet eens onderdeel van die belangrijke groep ... en bovendien, natuurlijk willen we wel de held zijn - die krijgen toch altijd het geld, de roem, de drank en de vrouwen?
Oh maar het verhaal vind ik er dus wel zeker in zitten.. enjuist alle verwijzingen die je tegenkomt (ook, maar niet alleen naar GW1) maken het juist completer.. maar op één of andere manier had ik bij GW1 veel meer dat gevoel van "ja.. hebben we toch maar mooi als groep even die wereld/stad/persoon gered" ... en juist dat heb ik nu veel minder..quote:Op woensdag 26 september 2012 11:39 schreef Murdera het volgende:
[..]
Als ik alleen vijanden wil afmaken kan ik ook CS:GO spelen. Bij een MMO verwacht ik ook sfeer en immersie, een wereld waar in ik ben, verhalen waarin ik verwikkeld raak.
Niet: lopen, diertje slopen, karma krijgen, lopen, diertje slopen, karma krijgen, lopen diertje slopen..
was het lang geleden dat je ingelogd had? inmiddels zou dat met e-mail authenticatie niet op die manier meer moeten kunnen gebeuren...quote:Op woensdag 26 september 2012 11:42 schreef Questular het volgende:
Dus schijnbaar heeft iemand op mn account proberen in te loggen waardoor mijn account suspended is.... ticket aangemaakt en wachten op een antwoord... lekker begin van de dag.
weekje of 2/3 gok ik.quote:Op woensdag 26 september 2012 11:46 schreef mipr het volgende:
[..]
was het lang geleden dat je ingelogd had? inmiddels zou dat met e-mail authenticatie niet op die manier meer moeten kunnen gebeuren...
Ik zie er weinig van terug behalve de questline zelf.quote:Op woensdag 26 september 2012 11:45 schreef mipr het volgende:
[..]
Oh maar het verhaal vind ik er dus wel zeker in zitten.. enjuist alle verwijzingen die je tegenkomt (ook, maar niet alleen naar GW1) maken het juist completer.. maar op één of andere manier had ik bij GW1 veel meer dat gevoel van "ja.. hebben we toch maar mooi als groep even die wereld/stad/persoon gered" ... en juist dat heb ik nu veel minder..
ondanks dat, vind ik het nog steeds eenspel waarvan ik vermoed dat ik net als bij GW1 de 5e verjaardagskado's wel ga halen
op het werk mist alleen die drank eigenlijkquote:Op woensdag 26 september 2012 11:43 schreef Murdera het volgende:
[..]
Idd, als je eigenlijk niet echt een onderdeel van de wereld bent, niets belangrijks kan doen, alleen maar hetzelfde moet blijven doen is het net werk.
die zijn allemaal gevluchtquote:Op woensdag 26 september 2012 09:02 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Hey, een godin! Die worden niet oud....
Praat je weleens met een NPC? Want je bent een avonturier (en je naam wordt geroemd hoor! dus je bent wel degelijk een held). En als je een karavaan van A naar B begeleidt, zit daar wel degelijk een verhaal achter. Het wordt alleen niet zo verteld via een quest die je moet oppikken, maar via de NPC's zelf die hele verhalen lopen te vertellen.quote:Op woensdag 26 september 2012 11:39 schreef Murdera het volgende:
[..]
Als ik alleen vijanden wil afmaken kan ik ook CS:GO spelen. Bij een MMO verwacht ik ook sfeer en immersie, een wereld waar in ik ben, verhalen waarin ik verwikkeld raak.
Niet: lopen, diertje slopen, karma krijgen, lopen, diertje slopen, karma krijgen, lopen diertje slopen..
waar ligt dat?quote:Op woensdag 26 september 2012 11:24 schreef Ame_thyst het volgende:
Of het graf van Gwen![]()
Overigens herken ik wel wat mensen hier zeggen. Zelf wordt ik ook niet bepaald gegrepen door het verhaal. Vond ik in GW1 echt veel beter uitgewerkt.
Omdat je de story missies alleen doet is het in principe gewoon een singleplayer spel. Laten er nu heel wat betere singleplayer RPG's op de markt zijn dan GW2.
quote:Op woensdag 26 september 2012 11:55 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Praat je weleens met een NPC? Want je bent een avonturier (en je naam wordt geroemd hoor! dus je bent wel degelijk een held).
Om nog maar niet te spreken over gesprekken die random NPC's met elkaar hebben. Boeken die te vinden zijn, grafstenen met verhalen erop.quote:Op woensdag 26 september 2012 11:55 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Praat je weleens met een NPC? Want je bent een avonturier (en je naam wordt geroemd hoor! dus je bent wel degelijk een held). En als je een karavaan van A naar B begeleidt, zit daar wel degelijk een verhaal achter. Het wordt alleen niet zo verteld via een quest die je moet oppikken, maar via de NPC's zelf die hele verhalen lopen te vertellen.
Ja... Ik zat wat te kletsen met m'n guild in The Grove. Stonden ook twee NPC's die zich blijkbaar stonden te vervelen. Die zijn uiteindelijk weggelopen omdat ze ergens iets gingen doenquote:Op woensdag 26 september 2012 11:59 schreef Ame_thyst het volgende:
[..]
Om nog maar niet te spreken over gesprekken die random NPC's met elkaar hebben. Boeken die te vinden zijn, grafstenen met verhalen erop.
quote:Op woensdag 26 september 2012 11:59 schreef Ame_thyst het volgende:
maar als ze het verhaal niet op een goude plaat krijgen is het ook niet goed.
quote:EndlessDreamer.6780
I believe the issue is with the genre of higher fantasy that you have the expectations of epicness.
The Norn are all stoic hunters, the humans all heroic, the Charr all powerful, Asura are all genius inventors, etc.
However by constantly applying this same trope to every set of dialogue, you create a feeling of staleness.
After one hundred Norns all talking about glory in the exact same tone of voice, you lose their individuality. The characters become defined by their races instead of colored by them. Yes, a Norn might have been raised in a society that glorifies hunting and power, but would -all- Norn have the same “For glory! They shall sing my songs in the halls of etc etc” sphiel?
Cause currently, they do.
oh... dat moment in GW1 dat je begint... ik had nog nooit eerder zo'n soort spel gespeeld... mijn verbazing over dat hele enorme gebied... fantastisch... wat groot, heerlijk middeleeuwse sfeer, fantastisch... en toen kwam de searing en begon het spel pas..quote:Op woensdag 26 september 2012 11:59 schreef Ame_thyst het volgende:
[..]
Om nog maar niet te spreken over gesprekken die random NPC's met elkaar hebben. Boeken die te vinden zijn, grafstenen met verhalen erop.
Toch wel typisch, spelers willen een wereld om te verkennen, maar als ze het verhaal niet op een goude plaat krijgen is het ook niet goed.
Oh en de koning in dit filmpje bijvoorbeeld komt ook weer terug in een GW2 dungeon. Echt je kan over een hoop bitchen maar niet over de Lore
Kan je wel dom een smilie posten maar je gaat dus niet in op wat ik zeg, namelijk dat er wel degelijk veel verhaal in zit alleen misschien anders verwerkt dan je gewend bent.quote:Op woensdag 26 september 2012 12:06 schreef Murdera het volgende:
[..]![]()
Het is al irritanter doordat dialogen vaak overlappen, en als ze dat nog gefixed hebben is er zoveel nietszeggende onzin dat het echt graven is naar iets boeiends.
En dan nog de verhalen die niet kloppen.![]()
Mist Warriors die het hebben over 1 blauwe portal, terwijl ze de 5 asura gates bedoelen?
Je kan een hoop zeggen, maar niet dat ik te lui ben om opzoek te gaan naar de lore.
Ik vind het gewoon teleurstellend. En blijkbaar ben ik niet de enige.
Ik baalde juist ontzettend van de searingquote:Op woensdag 26 september 2012 12:12 schreef mipr het volgende:
[..]
oh... dat moment in GW1 dat je begint... ik had nog nooit eerder zo'n soort spel gespeeld... mijn verbazing over dat hele enorme gebied... fantastisch... wat groot, heerlijk middeleeuwse sfeer, fantastisch... en toen kwam de searing en begon het spel pas..wist ik veel...
Jawel, jij zegt dat er heel veel te vinden is, en ik geef aan dat ik het allemaal nietszeggend vind, en het geen diepgang geeft. Dat ik zeker wel oplet en luister en random figuren aanspreek, maar dat het mij totaal niet het idee geeft dat er echt een verhaal te vinden is.quote:Op woensdag 26 september 2012 12:18 schreef Ame_thyst het volgende:
[..]
Kan je wel dom een smilie posten maar je gaat dus niet in op wat ik zeg, namelijk dat er wel degelijk veel verhaal in zit alleen misschien anders verwerkt dan je gewend bent.
Of ga je het nu weer vergelijk met de Warcraft universe van 20+ jaar oud
Jij springt hier van onderwerp "hoeveelheid" naar "kwaliteit" vandaar dat ik de "quote:Op woensdag 26 september 2012 12:23 schreef Murdera het volgende:
[..]
Jawel, jij zegt dat er heel veel te vinden is, en ik geef aan dat ik het allemaal nietszeggend vind, en het geen diepgang geeft. Dat ik zeker wel oplet en luister en random figuren aanspreek, maar dat het mij totaal niet het idee geeft dat er echt een verhaal te vinden is.
En waar heb ik het eerder vergeleken met Warcraft?
Trek je tenen een beetje in wil je?
Het oorspronkelijke onderwerp was diepgang van het verhaal voor immersie in de wereld.quote:Op woensdag 26 september 2012 12:30 schreef Ame_thyst het volgende:
[..]
Jij springt hier van onderwerp "hoeveelheid" naar "kwaliteit" vandaar dat ik de "" niet bepaald op prijs stel.
Ik snap goed dat voor mensen die de link met GW1 missen van het "verhaal" niet veel overblijft.
Ben het ook (zie intussen pagina hier voor) helemaal eens dat de kwaliteit van het verhaal nu niet bepaald geweldig is. Veel verder dan wat aan elkaar geknoopte oneliners is het vaak niet.
Nu ken ik persoonlijk geen MMO waarin dat veel beter gedaan wordt.
Als je Destiny's Edge ook niet gelezen hebt, mis je ook best veel aan het verhaal...quote:Op woensdag 26 september 2012 12:30 schreef Ame_thyst het volgende:
[..]
Jij springt hier van onderwerp "hoeveelheid" naar "kwaliteit" vandaar dat ik de "" niet bepaald op prijs stel.
Ik snap goed dat voor mensen die de link met GW1 missen van het "verhaal" niet veel overblijft.
Ben het ook (zie intussen pagina hier voor) helemaal eens dat de kwaliteit van het verhaal nu niet bepaald geweldig is. Veel verder dan wat aan elkaar geknoopte oneliners is het vaak niet.
Nu ken ik persoonlijk geen MMO waarin dat veel beter gedaan wordt.
Hier kan ik me wel in vinden.quote:Op woensdag 26 september 2012 12:09 schreef Murdera het volgende:
Om even een stukje te quoten wat ik zelf erg treffend geschreven vond:
[..]
Ik geloof dat account issues prio hebben. Maar een absolute tijd valt niet te geven.quote:Op woensdag 26 september 2012 12:53 schreef Questular het volgende:
Iemand enig idee hoe snel support van GW2 reageert op tickets?
Komt vast snel goedquote:Op woensdag 26 september 2012 12:53 schreef Questular het volgende:
Iemand enig idee hoe snel support van GW2 reageert op tickets?
Ja op het punt van kwaliteit helemaal.quote:Op woensdag 26 september 2012 12:33 schreef Murdera het volgende:
[..]
Het oorspronkelijke onderwerp was diepgang van het verhaal voor immersie in de wereld.
En nu geef je aan dat je het eigenlijk met me eens bent?
We gaven alleen aan dat er genoeg andere plekken zijn waar iets van verhaal elementen terug te vinden zijn. Zoals NPC's die met elkaar praten, "boeken" in steden en huizen die je kan lezen, opschriften van grafstenen.quote:Op woensdag 26 september 2012 11:47 schreef Murdera het volgende:
[..]
Ik zie er weinig van terug behalve de questline zelf.
Ja goed, er is wel wat te vinden ja, maar aangezien ik deel 1 niet heb gespeeld vind ik het gewoon erg matigjes.quote:Op woensdag 26 september 2012 13:04 schreef Ame_thyst het volgende:
We gaven alleen aan dat er genoeg andere plekken zijn waar iets van verhaal elementen terug te vinden zijn. Zoals NPC's die met elkaar praten, "boeken" in steden en huizen die je kan lezen, opschriften van grafstenen.
Tja, het is een opvolger van een bestaand spel (in lore) en toch ook niet (gameplay is echt wel anders)quote:Op woensdag 26 september 2012 13:16 schreef Murdera het volgende:
[..]
Ja goed, er is wel wat te vinden ja, maar aangezien ik deel 1 niet heb gespeeld vind ik het gewoon erg matigjes.
Maar dan is het altijd nog wel zo geschreven dat je toch heel goed in het verhaal kan komen.quote:Op woensdag 26 september 2012 13:21 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Tja, het is een opvolger van een bestaand spel (in lore) en toch ook niet (gameplay is echt wel anders)
Als je een tweede boek van een serie leest, of een tweede film van een serie bekijkt, zul je je ook wel eens afvragen waar ze het nu weer over hebben. En dat is met GW2 ook. Als je het boek Destiny's Edge niet gelezen hebt, mis je ook veel achtergrond verhaal over Logan (who ran away! die kinderen in LA als je bij die meeting van Destiny's Edge komt!), Caithe, Rytlock, Zojja en Eir...
Ja, je zult het verhaal wel snappen, maar niet de nuances.quote:Op woensdag 26 september 2012 13:24 schreef Murdera het volgende:
[..]
Maar dan is het altijd nog wel zo geschreven dat je toch heel goed in het verhaal kan komen.
Tenminste, wel in de boeken die ik lees.
Kekke naamquote:Op woensdag 26 september 2012 13:07 schreef Adames het volgende:
Even mijn guild promoten,
mocht iemand in de guild willen, stuur maar een bericht
naam van de guild is
Ik Ben Zo Mega Kneiter Goed [Baas]
Ik moet juist zeggen dat ik de onderwaterstukken echt geweldig vindquote:Op woensdag 26 september 2012 12:21 schreef Frag_adder het volgende:
[..]
Ik baalde juist ontzettend van de searingdaarna werd alles lelijk! Al vond ik GW1 wel briljant.
Bij LotrO had ik het probleem dat ik de shire zo vet en grappig en mooi en uniek vond, maar daarna was er geen enkele zone die me wist te boeien en sloeg er toch een zekere verveling toe. Alsof ze alle moeite in 1 zone hadden gestopt en de rest afgeraffeld.
Hier heb ik daar wat minder last van, al moet ik zeggen dat ik de zones in het human gebied wat eentoniger vond en ik gewoon heel weinig heb met de onderwater stukkendie raffel ik dan wel weer af. Maar het char gebied met al die ruines <3
Nee, dat vraag ik zeker niet.quote:Op woensdag 26 september 2012 13:28 schreef Pheno het volgende:
je vraagt dus eigenlijk eerst een flinke recap van de eerste Guild Wars en alle lore? Ik heb het eerste deel nooit gespeeld en het kan me echt niet roesten. Dan had ik deel 1 maar moeten spelen als ik de lore echt helemaal door zou willen hebben.
Spel werkt ook prima zonder deel 1.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |