Wat bedoel je precies? Of er nog een sponsor gaat komen of dat die 3 renners nog ergens aan de bak komen? Als je dat tweede bedoelt, wil je toch niet serieus dat wij daar antwoord op gaan geven hè....Je doet net of het renners van het kaliber Roy Curvers, Garkoitz Bravo en Guillaume Bonnafond zijnquote:Op woensdag 24 april 2013 22:49 schreef Evertjan het volgende:
zal er een ploeg zijn voor jongens als Boom Gesink en Mollema??
als er geen nieuwe sponsor komt zie ik niet zo snel dit soort jongens in ploegen rijden waar ze de absolute kopman zijn zoals nu bij Blancoquote:Op woensdag 24 april 2013 22:52 schreef TheArt het volgende:
oel je precies? Of er nog een sponsor gaat komen of dat die 3 renners nog ergens aan de bak komen? Als je dat tweede bedoelt, wil je toch niet serieus dat wij daar antwoord op gaan geven hè....Je doet net of het renners van het kaliber Roy Curvers, Garkoitz Bravo en Guillaume Bonnafond zijn Die zullen altijd een andere ploeg gaan vinden. De renners die zich zorgen moeten maken, zijn types als Flens, Van Emden en Bol. Maar zeker 20 renners zullen zonder probleem een nieuwe ploeg vinden.
Gelijk kopman worden is wat anders dan een (goede) ploeg vindenquote:Op woensdag 24 april 2013 22:53 schreef Evertjan het volgende:
[..]
als er geen nieuwe sponsor komt zie ik niet zo snel dit soort jongens in ploegen rijden waar ze de absolute kopman zijn zoals nu bij Blanco
Dat is nog wat anders dan of ze überhaupt aan de bak gaan komen. Mocht er geen sponsor komen, zullen er idd wat (semi)kopmannen wat meer in dienst moeten rijden, maar dat wil niet zeggen dat ze nooit meer voor zichzelf mogen rijden. Check bijvoorbeeld even Weening. Die mocht bij Rabo ook niet voor eigen kans rijden en mag dat bij Orica nu juist doen.quote:Op woensdag 24 april 2013 22:53 schreef Evertjan het volgende:
[..]
als er geen nieuwe sponsor komt zie ik niet zo snel dit soort jongens in ploegen rijden waar ze de absolute kopman zijn zoals nu bij Blanco
In elk geval lijkt de UCI zich in het geval van Petacchi zich te houden aan regel 2.15.120a, waardoor hij pas na 1 augustus naar OPQS zou kunnen. Terecht bang voor het scheppen van een precedent.quote:The UCI has a set transfer period. Rule 2.15.120a says “The transfer period for any change of team during the season extends from 1-15 August” which means if a pro team wants to recruit any rider mid-year it has to wait until 1 August before the move happens.
But Rule 2.15.121a say “Only a rider with no contractual links to a team may be recruited outside the applicable transfer period” which means a team can recruit an out-of-contract rider at any point during the year. For example last year New Zealand’s Sam Bewley was picked up by Orica-Greenedge in May last year to fill the spot left by Robbie McEwen’s retirement.
Hij is daar tiende geworden en ze hebben de koers gewonnen. Dus zodoende gaan ze met DiLuca, Garzelli en Santambrogio naar de Giro.quote:
Nah..het is een beetje dubbel. Want als je echt geen ploeg hebt vanaf oktober, dan heb je nog wel de mogelijkheid om aan de slag te komen. Wanneer je echter met een contract het seizoen ingaat dient deze regel gewoon niet te gelden. Dus een kleine aanpassing lijkt mij op z'n plaats.quote:Op donderdag 2 mei 2013 09:48 schreef ThePlaneteer het volgende:
Rule 2.15.121a slaat gewoon nergens op.
Nee, dan geldt per definitie enkel de transferperiode van 1 t/m 15 augustus.quote:Op donderdag 2 mei 2013 10:42 schreef ThePlaneteer het volgende:
Ja ok, een aanpassing is nodig. Want nu kan QSOP ook gewoon je contract afgekopen en direct in de ploeg zetten.
Dan gaat om om een 'change of team', dus gaat regel 2.15.120a op en niet 2.15.121a.quote:Op donderdag 2 mei 2013 10:43 schreef ThePlaneteer het volgende:
Hoezo, dan ben je toch ook vrij van elk contract?
Die regelt gaat uiteraard niet op als het contract wordt afgekocht door een ander team met het doel dat de renner daar toegaat(anders koopt dat team het uiteraard niet af).quote:Op donderdag 2 mei 2013 10:46 schreef ThePlaneteer het volgende:
Nee want van Sky -> vrije agent is geen 'change of team', want je komt zonder team te zitten.
Ze doen wel erg veel moeite om hun imago als dopinghondenploeg te bevestigen.quote:Op donderdag 9 mei 2013 11:22 schreef TheArt het volgende:
- Pellizotti en Scarponi kunnen naar Astana
Lefevere die in het hele peloton geïnteresseerd is, dat is ook een jaarlijks terugkerend fenomeenquote:Op donderdag 9 mei 2013 11:22 schreef TheArt het volgende:
Daar komt een hele lijst met geruchten:
- BMC schijnt te azen op Froome, Sagan en Ulissi
- Omega Pharma-Quick Step is geïnteresseerd in Gatto, die ook gewild is door IAM. Ook Henao en/of Uran schijnen op het lijstje van Lefevere/Bakala te staan
- Pellizotti en Scarponi kunnen naar Astana
- Cannondale wilt Battaglin en Felline hebben
- Vini Fantini wil Visconti wegplukken van bij Movistar
Ik zou het ook leuk vinden als IAM zich wat meer op de landen om zich heen richt. Haal een paar goede, jonge Oostenrijkers erbij. Zoidl doet het echt fantastisch dit jaar (werd vorig jaar 14e op het WK tijdrijden), Pöstlberger is een veelbelovende klimmer, Konrad kan ook wel wat en er komen er nog wel een paar aan. Zelfde met wat Duitsers, een Thömel, Sütterlin, Herklotz, Zabel, Zepuntke, Pfingsten.quote:Op donderdag 9 mei 2013 13:09 schreef SaintOfKillers het volgende:
Als ze Cancellara halen, dan is IAM al een pak groter (tenzij ze financieel te klein bedoelen). Met Cancellara zijn ze meteen World Tour.
Lijkt me wel iets voor hem, zijn carriere afsluiten door een lokaal team mee naar de top te helpen, als mentor van wat jonge Zwitsers.
quote:Op vrijdag 17 mei 2013 17:32 schreef heywoodu het volgende:
Zo, Eurosport is live![]()
46km te gaan, kopgroep is bijna gepakt.
twitter:SEGcycling twitterde op zaterdag 18-05-2013 om 10:00:29Dylan van Baarle (20) will ride for UCI World Tour Team Garmin-Sharp next year. The U23 rider signed a 2-years deal with @Vaughters. reageer retweet
Wie nog meer dan?quote:Op zaterdag 18 mei 2013 10:52 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Slimme zet van Vaughters. Echt een groot talent.
Wel zuur als Blanco nu nog een sponsor vindt, zijn de twee grootste Nederlandse talenten al gaan vliegen.
Uhm..zonder te willen zeiken..past dit wel het beste in dit topic?quote:Op dinsdag 21 mei 2013 14:32 schreef TargaFlorio het volgende:
Utrecht houdt geld vrij voor Tourstart
Al de 2e keer in één week tijd dat ik deze fout maak.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 14:54 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Uhm..zonder te willen zeiken..past dit wel het beste in dit topic?
Je wordt oudquote:Op dinsdag 21 mei 2013 14:56 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Al de 2e keer in één week tijd dat ik deze fout maak.![]()
![]()
komt doordat de titel met [wielrennen] begint
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
quote:Michel Kreder en Martijn Maaskant nog in onderhandeling met Garmin
Elite men - Michel Kreder en Martijn Maaskant zijn nog met Garmin-Sharp in onderhandeling over hun toekomst. Het contract van de twee Nederlandse renners met de ploeg van Jonathan Vaughters loopt aan het einde van dit seizoen af. Beide coureurs staan bij meerdere ploegen in de belangstelling.
Misschien rijden er komend seizoen vijf Nederlanders voor Garmin-Sharp. Dylan van Baarle maakt komende winter de overstap naar de Amerikanen. Thomas Dekker, Raymond Kreder, Michel Kreder en Martijn Maaskant rijden nu al in dienst van de ploeg. Dekker heeft nog een contract tot einde 2014, Raymond Kreder verlengde zaterdag zijn overeenkomst tot het eind van volgend seizoen. Alleen van Michel Kreder en Martijn Maaskant is het nog onzeker of ze in 2014 in het shirt van Garmin-Sharp koersen. Hun contracten lopen aan het eind van dit seizoen af.
Veel belangstelling
Kreder en Maaskant zijn in bespreking met Garmin-Sharp over een verlenging van hun contract, meldt hun management SEG Cycling. Maar er is voor beide renners ook belangstelling van andere ploegen. Maaskant zou bij meerdere formaties terecht kunnen als wegkapitein, Kreder is wellicht toe aan een belangrijkere rol binnen het team. De vraag is of Garmin-Sharp hem zo’n rol kan garanderen.
Lijkt me een erg voordehandliggende transfer.quote:Op woensdag 22 mei 2013 10:15 schreef heywoodu het volgende:
Ik weet niet hoe goed L'Equipe doorgaans geïnformeerd is, maar volgens hun gaat Uran volgend jaar naar OPQS.
Ik zie niet in wat hij daar toevoegt.quote:Op woensdag 22 mei 2013 10:15 schreef heywoodu het volgende:
Ik weet niet hoe goed L'Equipe doorgaans geïnformeerd is, maar volgens hun gaat Uran volgend jaar naar OPQS.
http://www.telegraaf.nl/t(...)a_wil_Slagter__.htmlquote:Sky polst Boom, Orica wil Slagter
AMSTERDAM -
De Blanco-wielerformatie, die mogelijk wordt overgenomen door de Amerikaanse firma Belkin, heeft bij diverse makelaars al geïnformeerd welke Amerikaanse renners voor het komende seizoen vrij zijn.
„Al hebben we ook naar Aziatische en Europese renners gevraagd”, probeert Plugge dit nieuws nog enigszins te bagatelliseren.
Mondiaal karakter
Wel bevestigt hij dat de nu voornamelijk Nederlandse formatie een mondiaal karakter moet krijgen indien Belkin instapt. Dit betekent dat een aantal Nederlandse renners volgend seizoen naar een andere ploeg moet uitkijken.
Diverse Nederlandse renners uit Team Blanco zijn inmiddels al gepolst door andere teams. Zo heeft Team Sky naar Lars Boom geïnformeerd en toont Orica-GreenEdge interesse in Tom-Jelte Slagter.
Wat doet Rabobank?
Onduidelijkheid is er nog over de achttien doorlopende contracten, waaronder Gesink, Mollema, Kelderman, Boom, Kruijswijk, Bos, Sanchez en Vanmarcke, die Team Blanco na 2013 nog heeft.
Rabobank garandeert dat deze renners hun salaris in 2014 ontvangen, maar welk deel de bank hiervan betaalt wanneer een nieuwe sponsor de ploeg overneemt, is nog niet bekend. „Rabobank heeft aangegeven dat ze ook in 2014 nog willen helpen”, zegt Plugge, die daarbij aangeeft dat er nog geen concrete afspraken zijn.
Daarmee heeft Rabobank nog steeds een belangrijke sleutel in handen voor de toekomst van hun voormalige profwielerploeg. Wordt er binnen anderhalve week geen akkoord met Belkin bereikt, dan ziet de toekomst voor Team Blanco er een stuk minder rooskleurig uit.
Ik heb Lars al net genoteerd voor een top 10 plek in de Tour volgend jaar.quote:Op donderdag 23 mei 2013 08:08 schreef franklop het volgende:
lars boom wint volgend jaar dus sowieso een ronde
Weer een poging om wat te gaan presteren in de Grote Rondes.quote:Op woensdag 22 mei 2013 19:25 schreef wimderon het volgende:
[..]
Ik zie niet in wat hij daar toevoegt.
Beter blijft ie dus bij Sky weg.quote:Op donderdag 23 mei 2013 08:08 schreef franklop het volgende:
lars boom wint volgend jaar dus sowieso een ronde
Je zou ook kunnen verwachten dat ze Kwiatkowski proberen houden en daar op gokken.quote:Op donderdag 23 mei 2013 08:24 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Weer een poging om wat te gaan presteren in de Grote Rondes.
Klopt, dat wordt dan wel heel erg een alleskunner. Die kan je niet vanaf Februari t/m de Tour alles laten rijden.quote:Op donderdag 23 mei 2013 08:37 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Je zou ook kunnen verwachten dat ze Kwiatkowski proberen houden en daar op gokken.
Vlak de kunde van Ibarguren niet uit.quote:Op donderdag 23 mei 2013 10:07 schreef Felagund het volgende:
Moet maar zien of Uran bij OPQS net zo goed gaat presteren als bij Sky.
Ik vind steun voor klassementsrenners in de bergen altijd zo overtrokken. Een mannetje moet genoeg zijn, tenzij je een serieuze kandidaat voor de overwinning bent.quote:Op donderdag 23 mei 2013 10:35 schreef Marcoss het volgende:
Kwiatkowski was in de Tirreno wel heel sterk bezig, maar de vraag is wat hij kan in een grote ronde. Maar als Uran komt, zal hij vast niet heel veel steun krijgen in de Tour, anders krijgen ze weer met een boze Cav te maken..
Ik denk niet dat Cav 8 renners in steun verwacht, een stuk of 4 moet genoeg zijn, maar wel meer dan enkel Eisel.quote:Op donderdag 23 mei 2013 10:35 schreef Marcoss het volgende:
Kwiatkowski was in de Tirreno wel heel sterk bezig, maar de vraag is wat hij kan in een grote ronde. Maar als Uran komt, zal hij vast niet heel veel steun krijgen in de Tour, anders krijgen ze weer met een boze Cav te maken..
Ik zie vooral niet in wat Uran toe zou voegen aan hun Tourploeg, of hij nou wat mensen heeft die hem kunnen helpen of niet. Top-5 zie ik hem niet rijden, top-10 misschien als hij blijft aanklampen en geen tegenslag heeft.quote:Op donderdag 23 mei 2013 13:24 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Ik denk niet dat Cav 8 renners in steun verwacht, een stuk of 4 moet genoeg zijn, maar wel meer dan enkel Eisel.
Een renner als Uran heeft ook maar 2 helpers nodig, dat is geen renner die een koers moet dood-controleren om een kans te hebben.
Renners als De Weert of Martin kan je zelfs in beide gevallen inschakelen.
of niet.. gerucht gaat dat hij voor BMC heeft getekend.quote:
dat las ik vandaag ook ja.. vorige week toen ik bericht plaatst nog niet bekendquote:Op e vrijdag 24 mei 2013 10:01 schreef Drebbelman het volgende:
[..]
of niet.. gerucht gaat dat hij voor BMC heeft getekend.
Nuja Edmonson, JTL en Dombrowski gingen toch ook even alles aan gort rijden bij Sky, voorlopig weinig van gemerkt op een paar sterke prestaties in Algarve van Edmonson naquote:
Hoe zit het eigenlijk met Renshaw? Z'n sprinterscapaciteiten zijn bij Rabo/Blanco niet echt tot wasdom gekomen. Wordt hij volgend jaar weer herenigd met Cav? De HTC-Columbia lead out train met o.a. Eisel, Rogers en Renshaw was toch wel ongenaakbaar.quote:Op donderdag 23 mei 2013 13:24 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Ik denk niet dat Cav 8 renners in steun verwacht, een stuk of 4 moet genoeg zijn, maar wel meer dan enkel Eisel.
Een renner als Uran heeft ook maar 2 helpers nodig, dat is geen renner die een koers moet dood-controleren om een kans te hebben.
Renners als De Weert of Martin kan je zelfs in beide gevallen inschakelen.
Ook Agnoli, Aru en Vanotti hebben t/m 2016 verlengd.quote:Op donderdag 6 juni 2013 14:06 schreef Steven184 het volgende:
Contractverlenging en salarisverhoging voor Nibali bij Astana, blijft nu t/m 2016.
Quickstep heeft ook nog Steegmans die het ook niet slecht doet als laatste man voor cavquote:Op donderdag 6 juni 2013 10:41 schreef Bismarck het volgende:
[..]
Hoe zit het eigenlijk met Renshaw? Z'n sprinterscapaciteiten zijn bij Rabo/Blanco niet echt tot wasdom gekomen. Wordt hij volgend jaar weer herenigd met Cav? De HTC-Columbia lead out train met o.a. Eisel, Rogers en Renshaw was toch wel ongenaakbaar.
Of denkt Renshaw nog steeds dat hij zelf koersen kan winnen?
Argos stond er een maand geleden wat betreft de Rider Values nog prima voor (10e), dus ik denk niet dat zij zich zorgen hoeven maken om een eventuele WT-status.quote:Op maandag 10 juni 2013 08:30 schreef SaintOfKillers het volgende:
De nieuwe golden boy van het Belgische wielrennen Jasper Stuyven (wat niet zoveel betekent als je weet hoever Eijssen en Lodewyck daarmee zijn geraakt) heeft aanbiedingen van Sky en Argos, 2 teams die wel heel ver uit elkaar liggen. Het enige wat ze gemeen hebben, is dat ze allebei WT zij en men kan zich afvragen hoe lang dat nog gaat duren.
Ik zou het wel weten, lekker gaan vliegen bij Sky en miljoentjes binnen harkenquote:Op maandag 10 juni 2013 09:56 schreef TheArt het volgende:
[..]
Argos stond er een maand geleden wat betreft de Rider Values nog prima voor (10e), dus ik denk niet dat zij zich zorgen hoeven maken om een eventuele WT-status.
Denk dat Stuyven daar ook beter op zijn plek zal zijn dan in die massa bij Sky. Tenzij je wil vliegen natuurlijk, dan moet je daar zeker zijn.
SoK, jij bent wel fan van Argos he?quote:Op maandag 10 juni 2013 08:30 schreef SaintOfKillers het volgende:
De nieuwe golden boy van het Belgische wielrennen Jasper Stuyven (wat niet zoveel betekent als je weet hoever Eijssen en Lodewyck daarmee zijn geraakt) heeft aanbiedingen van Sky en Argos, 2 teams die wel heel ver uit elkaar liggen. Het enige wat ze gemeen hebben, is dat ze allebei WT zij en men kan zich afvragen hoe lang dat nog gaat duren.
twitter:TourDeJose twitterde op donderdag 20-06-2013 om 10:48:08No new future for Team Spidertech in the World Tour. Steve Bauer pulls the plug on Canadian ambitions http://t.co/5Y19jB8ZuL reageer retweet
Jammer maar na het afhaken voor dit seizoen is het eigenlijk niet echt een verrassing.quote:Op donderdag 20 juni 2013 10:49 schreef Steven184 het volgende:
Zoals toch wel enigzins verwacht:twitter:TourDeJose twitterde op donderdag 20-06-2013 om 10:48:08No new future for Team Spidertech in the World Tour. Steve Bauer pulls the plug on Canadian ambitions http://t.co/5Y19jB8ZuL reageer retweet
Nouja, BMC heb ik zelden op een plan kunnen betrappen. Gewoon zoveel mogelijke goedpresterende renners binnenhalen, dan zullen ze in het Rood-Zwart ook wel wat winnen.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 16:57 schreef SaintOfKillers het volgende:
Wat zou BMC van plan zijn met renners als Hushovd, Ballan, Gilbert en Evans als ze dure vogels als Froome en Sagan willen aantrekken?
Evans zal wel terecht veel krediet hebben, maar bij Gilbert loopt het al veel stroever (al werd die natuurlijk nog wel altijd wereldkampioen), maar zouden Ballan en Hushovd niet gewoon kunnen oprotten?
Behalve Gilbert zijn 't natuurlijk ook wel allemaal renners waarbij het me niet zou verbazen indien ze één dezer dagen aankondigen op het einde van het seizoen te stoppen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |