Ik denk dat je zo'n uitspraak niet kan doen. Dat is te generaliserend. Bij ons geven juist de fiscale docenten heel interactief onderwijs bijvoorbeeld.quote:Op woensdag 26 september 2012 18:00 schreef Valid het volgende:
[..]
Ik denk dat je inhoudelijk wel gelijk hebt hoor maar bij fiscaal zullen ongetwijfeld hele andere mensen dus ook docenten rondlopen dan bij bijvoorbeeld staatsrecht. Denk dat bij scheikunde ook een hele andere slag docenten rondloopt dan bij filosofie bijvoorbeeld.
Op 1 werkgroepdocent na heb ik eigenlijk geen hele slechte ervaringen. Al zijn de fiscale docenten wel veel meer nog werkzaam in de praktijk dan de andere docenten voor mijn gevoel.quote:Op woensdag 26 september 2012 19:04 schreef H-D het volgende:
[..]
Ik denk dat je zo'n uitspraak niet kan doen. Dat is te generaliserend. Bij ons geven juist de fiscale docenten heel interactief onderwijs bijvoorbeeld.
Hmm dat weet ik niet. Tegenwoordig zijn bijna al mijn docenten, ook voor de notariële vakken, ook werkzaam in de praktijk eigenlijk. Sommigen ook behoorlijk high up bij grote kantoren. Dat is ook wel vet.quote:Op woensdag 26 september 2012 19:49 schreef Yreal het volgende:
[..]
Op 1 werkgroepdocent na heb ik eigenlijk geen hele slechte ervaringen. Al zijn de fiscale docenten wel veel meer nog werkzaam in de praktijk dan de andere docenten voor mijn gevoel.
Mwah, in mijn mening is dat allemaal een beetje overrated. Maar goed, heb er pas 1 jaartje opzitten.quote:Op woensdag 26 september 2012 19:06 schreef H-D het volgende:
Overigens heel even tussendoor ben ik het wel eens met wat hierboven gezegd werd over het verschil tussen wo en hbo. Dat dat tot uiting komt in je academische vaardigheden en houding.
Wat voor HBO doe je eigenlijk: recht / fiscaal recht en economie / iets anders?quote:Op woensdag 26 september 2012 20:09 schreef Yreal het volgende:
[..]
Mwah, in mijn mening is dat allemaal een beetje overrated. Maar goed, heb er pas 1 jaartje opzitten.
Ik denk van niet. Sterker nog ik denk dat wel een belangrijk onderdeel is van een academisch gevormde jurist.quote:Op woensdag 26 september 2012 20:09 schreef Yreal het volgende:
[..]
Mwah, in mijn mening is dat allemaal een beetje overrated. Maar goed, heb er pas 1 jaartje opzitten.
Management, economie en rechtquote:Op woensdag 26 september 2012 20:16 schreef Valid het volgende:
[..]
Wat voor HBO doe je eigenlijk: recht / fiscaal recht en economie / iets anders?
Tuurlijk. maar iedereen presenteert dat altijd als het academische , maar alles wat ik op dat gebied nu heb gekregen, had ik al op het hbo geleerd.quote:Op woensdag 26 september 2012 20:19 schreef H-D het volgende:
[..]
Ik denk van niet. Sterker nog ik denk dat wel een belangrijk onderdeel is van een academisch gevormde jurist.
Maar ieder z'n eigen mening natuurlijk
Maar je moet natuurlijk nog beginnen aan je meer verdiepende vakken denk ik?quote:Op woensdag 26 september 2012 20:22 schreef Yreal het volgende:
[..]
Tuurlijk. maar iedereen presenteert dat altijd als het academische , maar alles wat ik op dat gebied nu heb gekregen, had ik al op het hbo geleerd.
Volgens mij kun je ook in je eerste jaar niet heel erg academisch bezig zijn, omdat je je dan heel erg op de basis focust. Academisch bezig zijn doe je als je de diepte in gaat en dwarsverbanden gaat leggen. In het eerste jaar was ik daar ook niet zozeer mee bezig.quote:Op woensdag 26 september 2012 20:22 schreef Yreal het volgende:
[..]
Tuurlijk. maar iedereen presenteert dat altijd als het academische , maar alles wat ik op dat gebied nu heb gekregen, had ik al op het hbo geleerd.
Eens. Sterker nog, als ik dat niet zou kunnen zou ik best knudde zijn in m'n werk. Ik ben van mening dat je ook veel meer met dat soort dingen bezig bent als je bij topkantoren werkt, omdat je je daar veel vaker op grensgebieden begeeft en dus dingen veel meer moet analyseren, dat wil zeggen bepalingen doorgronden, vergelijken (en naar je hand zetten dan wel conclusie trekken). Ik merk het verschil in ieder geval wel met het kleinere 'normale' kantoor waar ik hiervoor zat.quote:Op woensdag 26 september 2012 20:19 schreef H-D het volgende:
[..]
Ik denk van niet. Sterker nog ik denk dat wel een belangrijk onderdeel is van een academisch gevormde jurist.
Maar ieder z'n eigen mening natuurlijk
True, dat is zeker een punt ja.quote:Op woensdag 26 september 2012 20:25 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Volgens mij kun je ook in je eerste jaar niet heel erg academisch bezig zijn, omdat je je dan heel erg op de basis focust. Academisch bezig zijn doe je als je de diepte in gaat en dwarsverbanden gaat leggen. In het eerste jaar was ik daar ook niet zozeer mee bezig.
[..]
Eens. Sterker nog, als ik dat niet zou kunnen zou ik best knudde zijn in m'n werk. Ik ben van mening dat je ook veel meer met dat soort dingen bezig bent als je bij topkantoren werkt, omdat je je daar veel vaker op grensgebieden begeeft en dus dingen veel meer moet analyseren, dat wil zeggen bepalingen doorgronden, vergelijken (en naar je hand zetten dan wel conclusie trekken). Ik merk het verschil in ieder geval wel met het kleinere 'normale' kantoor waar ik hiervoor zat.
Niet voor niets dat veel docenten en schrijvers bij dat soort kantoren zitten natuurlijk.
probeer de grondwet eensquote:Op woensdag 26 september 2012 20:40 schreef Duderd het volgende:
Kan iemand mij een helpende hand geven in waar ik -liefst in de kluwer- meer kan vinden over de verhouding tussen wetgeving van de EU en Nederland? Met name de vraag waarom nederland zich aan de Europese wetgeving moet houden, ik probeer mijn antwoord te ondersteunen met een artikel maar kan niet echt een geschikte vinden in XIII.7
Grondwet, Costa/ENEL en Gend&Loos.quote:Op woensdag 26 september 2012 20:40 schreef Duderd het volgende:
Kan iemand mij een helpende hand geven in waar ik -liefst in de kluwer- meer kan vinden over de verhouding tussen wetgeving van de EU en Nederland? Met name de vraag waarom nederland zich aan de Europese wetgeving moet houden, ik probeer mijn antwoord te ondersteunen met een artikel maar kan niet echt een geschikte vinden in XIII.7
Reageer eens of je nou serieus was met je opmerking dat uva fiscalisten moeite hebben met stageplaatsen vindenquote:Op woensdag 26 september 2012 20:46 schreef eriksd het volgende:
[..]
Grondwet, Costa/ENEL en Gend&Loos.
En gemeeschapstrouwbeginsel ook volgens mij...quote:Op woensdag 26 september 2012 20:40 schreef Duderd het volgende:
Volgens mij staat er in de grondwet vastgelegd dat een ieder verbindende bepalingverdragen gelden, kan even niet het artikel erbij verzinnen. Zal wel in de Gw staan.quote:Op woensdag 26 september 2012 20:49 schreef H-D het volgende:
[..]
En gemeeschapstrouwbeginsel ook volgens mij...
Normaal gesproken kom je uit bij artikel 93 en 94 Grondwet, maar met Europees Recht kom je bij bij de arresten Costa/ENEL en Van Gend en Loos uit waarin is uitgemaakt dat gemeenschapsrecht voor nationaal recht gaat.quote:Op woensdag 26 september 2012 21:12 schreef Keyos het volgende:
Volgens mij staat er in de grondwet vastgelegd dat algemeen verbindende bepalingen van verdragen gelden, kan even niet het artikel erbij verzinnen. Zal wel in de Gw staan.
Omdat Europees Recht supranationaal is en dus "uit zichzelf" al doorwerkt. Vervolgvraag is in hoeverre de aard van de betreffende wetgeving zich ervoor leent.quote:Op woensdag 26 september 2012 21:14 schreef IkeDubaku99 het volgende:
[..]
Normaal gesproken kom je uit bij artikel 93 en 94 Grondwet, maar met Europees Recht kom je bij bij de arresten Costa/ENEL en Van Gend en Loos uit waarin is uitgemaakt dat gemeenschapsrecht voor nationaal recht gaat.
Welnee, ik heb er geen last van joh.quote:Op woensdag 26 september 2012 20:48 schreef Yreal het volgende:
[..]
Reageer eens of je nou serieus was met je opmerking dat uva fiscalisten moeite hebben met stageplaatsen vinden
Voor een jurist, ook al is dit Fok, pijnlijk incorrect. Van Gend en Loos ziet alleen op de directe werking, niet op de voorrangquote:Op woensdag 26 september 2012 21:14 schreef IkeDubaku99 het volgende:
[..]
Normaal gesproken kom je uit bij artikel 93 en 94 Grondwet, maar met Europees Recht kom je bij bij de arresten Costa/ENEL en Van Gend en Loos uit waarin is uitgemaakt dat gemeenschapsrecht voor nationaal recht gaat.
Niet voor niets moet ik Europees Recht dit jaar overdoen.quote:Op woensdag 26 september 2012 21:19 schreef RobertoCarlos het volgende:
Voor een jurist, ook al is dit Fok, pijnlijk incorrect. Van Gend en Loos ziet alleen op de directe werking, niet op de voorrang
Omdat NL een verdrag heeft getekend (het verdrag van Lissabon) waarmee ze meedoet met al die EU landen en waardoor ze zich zal houden aan allerlei dingen. En dan vervolgens art. 94 Grondwet waarin staat dat afspraken in internationale verdragen en beslissingen van internationale organisaties die voor burgers gelden zijn belangrijker dan Nederlandse wetten.quote:Op woensdag 26 september 2012 20:40 schreef Duderd het volgende:
Kan iemand mij een helpende hand geven in waar ik -liefst in de kluwer- meer kan vinden over de verhouding tussen wetgeving van de EU en Nederland? Met name de vraag waarom nederland zich aan de Europese wetgeving moet houden,
Geeft nietquote:Op woensdag 26 september 2012 21:21 schreef IkeDubaku99 het volgende:
[..]
Niet voor niets moet ik Europees Recht dit jaar overdoen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |