Ze willen zich niet aanpassen!quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 17:15 schreef TBakkert het volgende:
je kan trouwens legaal op iTunes ene liedje kopen voor 90 cent, dus moet de boete per liedje dan niet 90 cent zijn?
we moeten allemaal concessies doen. Wij mogen niet meer downloaden, zij maken de boetes goedkoper, simpel toch?quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 17:17 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
[..]
Ze willen zich niet aanpassen!
Ik wacht liever op MegaBoxquote:Op dinsdag 2 oktober 2012 17:20 schreef TBakkert het volgende:
[..]
we moeten allemaal concessies doen. Wij mogen niet meer downloaden, zij maken de boetes goedkoper, simpel toch?
Strafrechtelijk is het niet relevant. Het is verboden, punt.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 11:01 schreef Elfletterig het volgende:
Terechte vraag. En het antwoord van DS4 op die vraag baart me grote zorgen. We hebben dit recent ook gezien in het topic over de megaboete die aan een downloader was uitgedeeld voor het downloaden van een stuk of wat liedjes.
Aan elk liedje werd een astronomisch bedrag van geleden schade gekoppeld. Compleet uit de lucht gegrepen. Maar dat schijnt anno 2012 als "recht" te gelden.
Het zal inderdaad niet 1:1 zijn, maar dat is niet zo heel relevant. Als jij een CD steelt uit de fabriek die je toch nooit gekocht zou hebben is de schade ook niet maar een paar cent (wat dat zijn de productiekosten).quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 15:03 schreef Gatenkaas het volgende:
Een terugkerende vraag die niet door de muziekindustrie en rechters wordt beantwoord, is de vraag of een illegale download staat voor gederfde inkomsten. Het lijkt mij erg sterk dat dit een een op een verhouding zou zijn. Sterker nog, deze verhouding zal waarschijnlijk vrij laag zijn.
Je kan niet legaal fraude plegen.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 17:14 schreef TBakkert het volgende:
je kunt ook legaal fraude plegen als bankier
wat ons in de eurocrisis heeft gestort was gewoon fraude, maar jij noemt dat legaal, dus oké
Zolang de bankiers niet veranderen, en de politici netjes hun eindeloze gefaal blijven sponsoren op onze kosten gaat dat gezeur echt niet ophouden.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 18:10 schreef DS4 het volgende:
[..]
Je kan niet legaal fraude plegen.
En verder was ik dat gezeik op bankiers al in 2010 meer dan zat!
Bok eens op met dit offtopic geneuzel! Kleuter!quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 18:18 schreef Viajero het volgende:
Zolang de bankiers niet veranderen, en de politici netjes hun eindeloze gefaal blijven sponsoren op onze kosten gaat dat gezeur echt niet ophouden.
Wat zullen we nou krijgen zeg, vrolijk doorgaan met stelen en dan superarrogant alle kritiek van de hand wijzen? Je mag blij zijn dat jij en je maten zoveel mogen stelen.
We weten allang dat jij geen discussie wilt over de wet.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 18:08 schreef DS4 het volgende:
[..]
Strafrechtelijk is het niet relevant. Het is verboden, punt.
Als jij te hard hebt gereden, maar jij kan aantonen noch iemand in gevaar te hebben gebracht, noch lawaai te hebben gemaakt, noch het milieu te hebben vervuild, dan nog ben je de sjaak. Immers: het mag niet, punt.
Voor de RIAA en BREIN blijkbaar wel.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 18:09 schreef DS4 het volgende:
[..]
Het zal inderdaad niet 1:1 zijn, maar dat is niet zo heel relevant.
Niet met nitwits zoals jij nee.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 19:25 schreef Papierversnipperaar het volgende:
We weten allang dat jij geen discussie wilt over de wet.
Waar wil je het dan aan meten?quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 18:09 schreef DS4 het volgende:
[..]
Het zal inderdaad niet 1:1 zijn, maar dat is niet zo heel relevant. Als jij een CD steelt uit de fabriek die je toch nooit gekocht zou hebben is de schade ook niet maar een paar cent (wat dat zijn de productiekosten).
Ik download helemaal geeneens muziek.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 08:42 schreef TBakkert het volgende:
DS4 is een frauderende bankier en Refragmental is een gefrustreerde downloader
Jij zegt dat het downloaden maar strafbaar moet worden.quote:
Hoogte van de straf lijkt mij juist wel extreem relevant.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 18:08 schreef DS4 het volgende:
[..]
Strafrechtelijk is het niet relevant. Het is verboden, punt.
Als jij te hard hebt gereden, maar jij kan aantonen noch iemand in gevaar te hebben gebracht, noch lawaai te hebben gemaakt, noch het milieu te hebben vervuild, dan nog ben je de sjaak. Immers: het mag niet, punt.
Het is erg vreemd dat je zo beschermend bent tegenover corrupte parasitaire politici en frauderende diknek bankiers maar daarnaast downloaders nog net niet voor tuig van de richel uitmaaktquote:Op dinsdag 2 oktober 2012 18:20 schreef DS4 het volgende:
[..]
Bok eens op met dit offtopic geneuzel! Kleuter!
Aan de norm!quote:
Nee, dit draadje gaat over downloaden, dus ik ga gewoon niet in op die flauwekul over bankiers!quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 20:46 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Jij zegt dat het downloaden maar strafbaar moet worden.
Ik zeg dat frauderende bankiers, bankiers die moedwillig honderdduizenden gezinnen de armoede in helpen, ook maar gestraft moeten worden. Nu valt dat nog binnen de wet volgens jou, nouja, dat moet dan maar worden aangepast zodat het niet meer binnen de wet valt.
De maatschappelijke en economische impact van z'n frauderende diknek bankier is extreem veel groter dan iemand die thuis een mp3tje of 2 download.
Maar voor jou is blijkbaar die downloaders dus een grotere crimineel dan de bankier die honderdduizenden gezinnen de vernieling inhelpt. Dat zegt veel over jou.
Op verkrachting staat meer dan 2 jaar maximaal.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 20:48 schreef Refragmental het volgende:
Hoogte van de straf lijkt mij juist wel extreem relevant.
Wanneer je downloaders harder gaat straffen dan verkrachters dan is er toch iets serieus mis met je samenleving, of in ieder geval de politiek die de wetten maak (maar eigenlijk zo corrupt is als de pest dat ze zich laten omkopen door de platenmaatschappijen)
Het is niet aan de orde en het wordt hier gebruikt om het eigen wangedrag goed te praten!quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 20:51 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Het is erg vreemd dat je zo beschermend bent tegenover corrupte parasitaire politici en frauderende diknek bankiers maar daarnaast downloaders nog net niet voor tuig van de richel uitmaakt
Dat terwijl de eerste 2 een zeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeer grote negatieve maatschappelijke en economische impact hebben... wereldwijd!!!!
Nouja, ik vind de strafmaat te hoog, daar waar hoerenlopende corrupte politici en cokesnuivende frauderende bankiers er met relatief lichte of zelfs geen straffen vanaf komen. Jij vind de strafmaat dan blijkbaar wel weer in verhouding. Dat zegt veel over jou, dat je downloaders strenger lijkt te willen straffen dan corrupte politic en frauderende bankiersquote:Op dinsdag 2 oktober 2012 20:54 schreef DS4 het volgende:
[..]
Nee, dit draadje gaat over downloaden, dus ik ga gewoon niet in op die flauwekul over bankiers!
Downloaden is geen wangedrag, het is legaal in nederland, corruptie en fraude is dat nietquote:Op dinsdag 2 oktober 2012 20:57 schreef DS4 het volgende:
[..]
Het is niet aan de orde en het wordt hier gebruikt om het eigen wangedrag goed te praten!
On topic graag. Dat is ook een norm overigens.
Je moet mij geen woorden in de mond leggen.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 20:58 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Nouja, ik vind de strafmaat te hoog, daar waar hoerenlopende corrupte politici en cokesnuivende frauderende bankiers er met relatief lichte of zelfs geen straffen vanaf komen. Jij vind de strafmaat dan blijkbaar wel weer in verhouding. Dat zegt veel over jou, dat je downloaders strenger lijkt te willen straffen dan corrupte politic en frauderende bankiers
Dus jij vindt het ook geen wangedrag van de bankiers, of snap je dan wel dat wangedrag en legaal zijn niet per se met elkaar in lijn ligt?quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 20:59 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Downloaden is geen wangedrag, het is legaal in nederland, corruptie en fraude is dat niet
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |