abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 17:15:31 #126
367004 TBakkert
Aleksandr Bukharov
pi_117511153
je kan trouwens legaal op iTunes ene liedje kopen voor 90 cent, dus moet de boete per liedje dan niet 90 cent zijn? :o
"Ik vind Marcellis wel zo iemand die er op zijn 28e achter komt dat hij eigenlijk linksbenig is." - Tim86
"Marcellis legt ze zo op de stropdas. Mits ze een stropdas van 8 meter aan zouden hebben." - Toefjes
kortom:
pi_117511243
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 17:15 schreef TBakkert het volgende:
je kan trouwens legaal op iTunes ene liedje kopen voor 90 cent, dus moet de boete per liedje dan niet 90 cent zijn? :o
Ze willen zich niet aanpassen! :P
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 17:20:44 #128
367004 TBakkert
Aleksandr Bukharov
pi_117511398
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 17:17 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:

[..]

Ze willen zich niet aanpassen! :P
we moeten allemaal concessies doen. Wij mogen niet meer downloaden, zij maken de boetes goedkoper, simpel toch? :P
"Ik vind Marcellis wel zo iemand die er op zijn 28e achter komt dat hij eigenlijk linksbenig is." - Tim86
"Marcellis legt ze zo op de stropdas. Mits ze een stropdas van 8 meter aan zouden hebben." - Toefjes
kortom:
pi_117511556
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 17:20 schreef TBakkert het volgende:

[..]

we moeten allemaal concessies doen. Wij mogen niet meer downloaden, zij maken de boetes goedkoper, simpel toch? :P
Ik wacht liever op MegaBox :Y
pi_117513012
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 11:01 schreef Elfletterig het volgende:

Terechte vraag. En het antwoord van DS4 op die vraag baart me grote zorgen. We hebben dit recent ook gezien in het topic over de megaboete die aan een downloader was uitgedeeld voor het downloaden van een stuk of wat liedjes.

Aan elk liedje werd een astronomisch bedrag van geleden schade gekoppeld. Compleet uit de lucht gegrepen. Maar dat schijnt anno 2012 als "recht" te gelden.
Strafrechtelijk is het niet relevant. Het is verboden, punt.

Als jij te hard hebt gereden, maar jij kan aantonen noch iemand in gevaar te hebben gebracht, noch lawaai te hebben gemaakt, noch het milieu te hebben vervuild, dan nog ben je de sjaak. Immers: het mag niet, punt.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_117513050
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 15:03 schreef Gatenkaas het volgende:

Een terugkerende vraag die niet door de muziekindustrie en rechters wordt beantwoord, is de vraag of een illegale download staat voor gederfde inkomsten. Het lijkt mij erg sterk dat dit een een op een verhouding zou zijn. Sterker nog, deze verhouding zal waarschijnlijk vrij laag zijn.
Het zal inderdaad niet 1:1 zijn, maar dat is niet zo heel relevant. Als jij een CD steelt uit de fabriek die je toch nooit gekocht zou hebben is de schade ook niet maar een paar cent (wat dat zijn de productiekosten).
pi_117513076
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 17:14 schreef TBakkert het volgende:

je kunt ook legaal fraude plegen als bankier ;)
wat ons in de eurocrisis heeft gestort was gewoon fraude, maar jij noemt dat legaal, dus oké :')
Je kan niet legaal fraude plegen.

En verder was ik dat gezeik op bankiers al in 2010 meer dan zat!
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 18:18:50 #133
111528 Viajero
Who dares wins
pi_117513355
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 18:10 schreef DS4 het volgende:

[..]

Je kan niet legaal fraude plegen.

En verder was ik dat gezeik op bankiers al in 2010 meer dan zat!
Zolang de bankiers niet veranderen, en de politici netjes hun eindeloze gefaal blijven sponsoren op onze kosten gaat dat gezeur echt niet ophouden.

Wat zullen we nou krijgen zeg, vrolijk doorgaan met stelen en dan superarrogant alle kritiek van de hand wijzen? Je mag blij zijn dat jij en je maten zoveel mogen stelen.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_117513409
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 18:18 schreef Viajero het volgende:

Zolang de bankiers niet veranderen, en de politici netjes hun eindeloze gefaal blijven sponsoren op onze kosten gaat dat gezeur echt niet ophouden.

Wat zullen we nou krijgen zeg, vrolijk doorgaan met stelen en dan superarrogant alle kritiek van de hand wijzen? Je mag blij zijn dat jij en je maten zoveel mogen stelen.
Bok eens op met dit offtopic geneuzel! Kleuter!
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 19:25:37 #135
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_117515808
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 18:08 schreef DS4 het volgende:

[..]

Als jij te hard hebt gereden, maar jij kan aantonen noch iemand in gevaar te hebben gebracht, noch lawaai te hebben gemaakt, noch het milieu te hebben vervuild, dan nog ben je de sjaak. Immers: het mag niet, punt.
We weten allang dat jij geen discussie wilt over de wet. :')
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 19:26:11 #136
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_117515827
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 18:09 schreef DS4 het volgende:

[..]

Het zal inderdaad niet 1:1 zijn, maar dat is niet zo heel relevant.
Voor de RIAA en BREIN blijkbaar wel. :')
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_117516940
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 19:25 schreef Papierversnipperaar het volgende:

We weten allang dat jij geen discussie wilt over de wet. :')
Niet met nitwits zoals jij nee.
pi_117517762
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 18:09 schreef DS4 het volgende:

[..]

Het zal inderdaad niet 1:1 zijn, maar dat is niet zo heel relevant. Als jij een CD steelt uit de fabriek die je toch nooit gekocht zou hebben is de schade ook niet maar een paar cent (wat dat zijn de productiekosten).
Waar wil je het dan aan meten?
Burning bridges gives you so much more
pi_117520018
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 08:42 schreef TBakkert het volgende:
DS4 is een frauderende bankier en Refragmental is een gefrustreerde downloader _O-
Ik download helemaal geeneens muziek. :D
pi_117520226
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 08:21 schreef DS4 het volgende:

[..]

Vertel. En geen open norm gebruiken!
Jij zegt dat het downloaden maar strafbaar moet worden.
Ik zeg dat frauderende bankiers, bankiers die moedwillig honderdduizenden gezinnen de armoede in helpen, ook maar gestraft moeten worden. Nu valt dat nog binnen de wet volgens jou, nouja, dat moet dan maar worden aangepast zodat het niet meer binnen de wet valt.

De maatschappelijke en economische impact van z'n frauderende diknek bankier is extreem veel groter dan iemand die thuis een mp3tje of 2 download.

Maar voor jou is blijkbaar die downloaders dus een grotere crimineel dan de bankier die honderdduizenden gezinnen de vernieling inhelpt. Dat zegt veel over jou.
pi_117520366
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 18:08 schreef DS4 het volgende:

[..]

Hoogte van de straf lijkt mij juist wel extreem relevant.
Wanneer je downloaders harder gaat straffen dan verkrachters dan is er toch iets serieus mis met je samenleving, of in ieder geval de politiek die de wetten maak (maar eigenlijk zo corrupt is als de pest dat ze zich laten omkopen door de platenmaatschappijen)
pi_117520536
quote:
18s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 18:20 schreef DS4 het volgende:

[..]

Bok eens op met dit offtopic geneuzel! Kleuter!
Het is erg vreemd dat je zo beschermend bent tegenover corrupte parasitaire politici en frauderende diknek bankiers maar daarnaast downloaders nog net niet voor tuig van de richel uitmaakt :D
Dat terwijl de eerste 2 een zeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeer grote negatieve maatschappelijke en economische impact hebben... wereldwijd!!!!
pi_117520691
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 20:02 schreef Gatenkaas het volgende:

Waar wil je het dan aan meten?
Aan de norm!
pi_117520788
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 20:46 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Jij zegt dat het downloaden maar strafbaar moet worden.
Ik zeg dat frauderende bankiers, bankiers die moedwillig honderdduizenden gezinnen de armoede in helpen, ook maar gestraft moeten worden. Nu valt dat nog binnen de wet volgens jou, nouja, dat moet dan maar worden aangepast zodat het niet meer binnen de wet valt.

De maatschappelijke en economische impact van z'n frauderende diknek bankier is extreem veel groter dan iemand die thuis een mp3tje of 2 download.

Maar voor jou is blijkbaar die downloaders dus een grotere crimineel dan de bankier die honderdduizenden gezinnen de vernieling inhelpt. Dat zegt veel over jou.
Nee, dit draadje gaat over downloaden, dus ik ga gewoon niet in op die flauwekul over bankiers!
pi_117520898
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 20:48 schreef Refragmental het volgende:

Hoogte van de straf lijkt mij juist wel extreem relevant.
Wanneer je downloaders harder gaat straffen dan verkrachters dan is er toch iets serieus mis met je samenleving, of in ieder geval de politiek die de wetten maak (maar eigenlijk zo corrupt is als de pest dat ze zich laten omkopen door de platenmaatschappijen)
Op verkrachting staat meer dan 2 jaar maximaal.

Ik ben het met je eens dat de straf daarvoor een veelvoud moet zijn van ieder delict wat in essentie alleen maar over geld gaat incl. downloaden.
pi_117520965
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 20:51 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Het is erg vreemd dat je zo beschermend bent tegenover corrupte parasitaire politici en frauderende diknek bankiers maar daarnaast downloaders nog net niet voor tuig van de richel uitmaakt :D
Dat terwijl de eerste 2 een zeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeer grote negatieve maatschappelijke en economische impact hebben... wereldwijd!!!!
Het is niet aan de orde en het wordt hier gebruikt om het eigen wangedrag goed te praten!

On topic graag. Dat is ook een norm overigens.
pi_117520988
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 20:54 schreef DS4 het volgende:

[..]

Nee, dit draadje gaat over downloaden, dus ik ga gewoon niet in op die flauwekul over bankiers!
Nouja, ik vind de strafmaat te hoog, daar waar hoerenlopende corrupte politici en cokesnuivende frauderende bankiers er met relatief lichte of zelfs geen straffen vanaf komen. Jij vind de strafmaat dan blijkbaar wel weer in verhouding. Dat zegt veel over jou, dat je downloaders strenger lijkt te willen straffen dan corrupte politic en frauderende bankiers :)
pi_117521043
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 20:57 schreef DS4 het volgende:

[..]

Het is niet aan de orde en het wordt hier gebruikt om het eigen wangedrag goed te praten!

On topic graag. Dat is ook een norm overigens.
Downloaden is geen wangedrag, het is legaal in nederland, corruptie en fraude is dat niet :)
pi_117521366
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 20:58 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Nouja, ik vind de strafmaat te hoog, daar waar hoerenlopende corrupte politici en cokesnuivende frauderende bankiers er met relatief lichte of zelfs geen straffen vanaf komen. Jij vind de strafmaat dan blijkbaar wel weer in verhouding. Dat zegt veel over jou, dat je downloaders strenger lijkt te willen straffen dan corrupte politic en frauderende bankiers :)
Je moet mij geen woorden in de mond leggen.

Ik ben duidelijk geweest. Als jij te dom bent om het te begrijpen, so be it.
pi_117521497
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 20:59 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Downloaden is geen wangedrag, het is legaal in nederland, corruptie en fraude is dat niet :)
Dus jij vindt het ook geen wangedrag van de bankiers, of snap je dan wel dat wangedrag en legaal zijn niet per se met elkaar in lijn ligt?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')