Torrent freak berichtquote:Op maandag 1 oktober 2012 12:48 schreef Elfletterig het volgende:
Verhuisbericht: DS4 vertrekt binnenkort naar zijn nieuwe paradijs op aarde...
[..]
Bron: http://www.volkskrant.nl/(...)-nu-2-jaar-cel.dhtml
Compleet geschift en buiten alle proporties.
quote:Op maandag 1 oktober 2012 12:48 schreef Elfletterig het volgende:
Verhuisbericht: DS4 vertrekt binnenkort naar zijn nieuwe paradijs op aarde...
[..]
Bron: http://www.volkskrant.nl/(...)-nu-2-jaar-cel.dhtml
Compleet geschift en buiten alle proporties.
Uberhaupt een celstraf is zwaar van de gekkenquote:Op maandag 1 oktober 2012 12:58 schreef DS4 het volgende:
2 jaar cel voor 1 nummer is inderdaad wat overdreven...
Dat hangt van de hoeveelheid en intentie af.quote:Op maandag 1 oktober 2012 19:59 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Uberhaupt een celstraf is zwaar van de gekken
In hoeverre is de geleden schade kwantificeerbaar?quote:Op maandag 1 oktober 2012 20:33 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dat hangt van de hoeveelheid en intentie af.
Het zal me jeuken.quote:Op maandag 1 oktober 2012 21:08 schreef Gatenkaas het volgende:
[..]
In hoeverre is de geleden schade kwantificeerbaar?
Helemaal niet zelfs.quote:Op maandag 1 oktober 2012 20:33 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dat hangt van de hoeveelheid en intentie af.
Niet dan?quote:
Het is niet echt offtopic.quote:Op maandag 1 oktober 2012 22:04 schreef DS4 het volgende:
Wat velen zien als frauderende bankiers is vaak niet meer dan een bankier die binnen de wet opereert... Ik vind het bovendien off topic.
Zelfs bij downloaden met intentie tot verkoop vind ik celstraf al behoorlijk overkill.quote:Met intentie bedoel ik bv downloaden om door te verkopen. En dan sluit ik niet op voorhand celstraf uit.
En dat doe ik ook niet bij fraudeurs overigens.
Dan moet die wet worden aangepast, net zoals jij wilt dat de wet voor het downloaden ook wordt aangepast. Wel zo eerlijk toch?quote:Op maandag 1 oktober 2012 22:24 schreef DS4 het volgende:
Celstraf kan gewoon niet als je binnen de wet opereert. Dat is een feitelijke vaststelling.
Vertel. En geen open norm gebruiken!quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 08:07 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Dan moet die wet worden aangepast, net zoals jij wilt dat de wet voor het downloaden ook wordt aangepast. Wel zo eerlijk toch?
Waarom ben ik dan voor het straffen als er echt sprake is van fraude?quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 08:42 schreef TBakkert het volgende:
DS4 is een frauderende bankier en Refragmental is een gefrustreerde downloader
Terechte vraag. En het antwoord van DS4 op die vraag baart me grote zorgen. We hebben dit recent ook gezien in het topic over de megaboete die aan een downloader was uitgedeeld voor het downloaden van een stuk of wat liedjes.quote:Op maandag 1 oktober 2012 21:08 schreef Gatenkaas het volgende:
[..]
In hoeverre is de geleden schade kwantificeerbaar?
Een terugkerende vraag die niet door de muziekindustrie en rechters wordt beantwoord, is de vraag of een illegale download staat voor gederfde inkomsten. Het lijkt mij erg sterk dat dit een een op een verhouding zou zijn. Sterker nog, deze verhouding zal waarschijnlijk vrij laag zijn.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 11:01 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Terechte vraag. En het antwoord van DS4 op die vraag baart me grote zorgen. We hebben dit recent ook gezien in het topic over de megaboete die aan een downloader was uitgedeeld voor het downloaden van een stuk of wat liedjes.
Aan elk liedje werd een astronomisch bedrag van geleden schade gekoppeld. Compleet uit de lucht gegrepen. Maar dat schijnt anno 2012 als "recht" te gelden.
Fout gedacht. Er wordt uitsluitend gerekend met wat het zou kunnen opleveren ipv met wat het gekost heeft.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 15:21 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
De gederfde inkomsten zouden gewoon 99 eurocent moeten zijn of hoeveel zo'n liedje dan ook mag kosten bij itunes of vergelijkbare diensten. Als je een lollie à 99 cent jat in de snoepwinkel ga je toch ook geen 2 jaar de bak in?
je kunt ook legaal fraude plegen als bankierquote:Op dinsdag 2 oktober 2012 08:58 schreef DS4 het volgende:
[..]
Waarom ben ik dan voor het straffen als er echt sprake is van fraude?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |