Deel 1: 'Downloadverbod hangt in de lucht'quote:Op vrijdag 21 september 2012 20:15 schreef AchJa het volgende:
[..]
nu.nl
Wie kan mij uitleggen wat Europa met onze nationale wetten te maken heeft?
En verder, downloadverbod...
Ik geloof dat je mijn punt een beetje mist. Ik zie de entertainmentindustrie rondom films en series nog niet met een alternatief komen of een alternatief willen toestaan. Die gaan inkomsten mislopen.quote:
Zodra ze inkomsten mislopen gaan ze wel handelen lijkt mij.quote:Op zondag 23 september 2012 00:37 schreef CindieY het volgende:
Ik geloof dat je mijn punt een beetje mist. Ik zie de entertainmentindustrie rondom films en series nog niet met een alternatief komen of een alternatief willen toestaan. Die gaan inkomsten mislopen.
Europese wetten zijn supranationaal en derogeren aan onze nationale wetten. Onverschillig of wij ten aanzien van het internationale recht een monistisch of dualistisch stelsel hanteert, kent 'Europa' een eigen rechtsorde. Deze rechtsorde heeft voorrang bij eventuele strijdigheid met onze nationale wetten.quote:Op zondag 23 september 2012 00:35 schreef CindieY het volgende:
[..]
nu.nl
Even voor alle duidelijkheid: ik ga niet op deze post reageren, mocht je dat van mij verwachten. Ik ben niet de originele TS, alleen alles onder de streep is van mij. Ik vond je quote in eerste instantie al zo gekquote:Op zondag 23 september 2012 00:56 schreef HURENSOHNOLOGIE het volgende:
[..]
Europese wetten zijn supranationaal, en derogeren aan onze nationale wetten. Onverschillig of wij ten aanzien van het internationale recht een monistisch of dualistisch stelsel hanteert, kent 'Europa' een eigen rechtsorde. Deze rechtsorde heeft voorrang bij eventuele strijdigheid met nationale wetgeving van de lidstaten.
WTF. je faalt op dit moment echt hard als TSquote:Op zondag 23 september 2012 00:58 schreef CindieY het volgende:
[..]
Even voor alle duidelijkheid: ik ga niet op deze post reageren, mocht je dat van mij verwachten. Ik ben niet de originele TS, alleen alles onder de streep is van mij. Ik vond je quote in eerste instantie al zo gek
Ik zie wel verandering. In sommige gevallen zijn populaire series de volgende dag al met ondertiteling op tv. Probleem blijft wel dat het nog net iets te makkelijk is om zonder extra kosten een aflevering te downloaden. Die drempel zal hoger moeten worden. Mensen zijn best bereid zijn om geld neer te leggen als het gratis alternatief teveel gedoe is en de legale en makkelijkere methode een redelijk prijs heeft. Niet iedereen, maar het gros is denk ik wel zo gemakzuchtig.quote:Op zondag 23 september 2012 00:37 schreef CindieY het volgende:
[..]
Ik geloof dat je mijn punt een beetje mist. Ik zie de entertainmentindustrie rondom films en series nog niet met een alternatief komen of een alternatief willen toestaan. Die gaan inkomsten mislopen.
waarom zou jij niet kunnen reageren? doe ff normaalquote:Op zondag 23 september 2012 00:58 schreef CindieY het volgende:
[..]
Even voor alle duidelijkheid: ik ga niet op deze post reageren, mocht je dat van mij verwachten. Ik ben niet de originele TS, alleen alles onder de streep is van mij. Ik vond je quote in eerste instantie al zo gek
quote:Op zondag 23 september 2012 03:12 schreef Eenskijken het volgende:
[..]
waarom zou jij niet kunnen reageren? doe ff normaal
quote:Op zondag 23 september 2012 00:35 schreef CindieY het volgende:
Nou, als je grenzen open stelt, moet je bepaalde dingen harmoniseren. Dat hebben landen gewoon onderling afgesproken. En iets als het auteursrecht komt heel snel in aanmerking voor harmonisatie, omdat het auteursrecht toch veel sneller een grenzeloos iets is.quote:Op zondag 23 september 2012 00:35 schreef CindieY het volgende:
[..]
nu.nl
Nu grijp je ineens terug op wetten. Maar ook nu klopt je uitspraak strikt genomen niet, want de Hoge Raad kan absoluut wetten wijzigen, namelijk voor zover bepalingen in een wet in strijd zijn met hogere wetten. In uitzonderlijke gevallen kan de Hoge Raad trouwens ook een overgangsregeling in het leven roepen.quote:Op zaterdag 22 september 2012 21:12 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ze kunnen absoluut geen wetten wijzigen. Ze kunnen alleen binnen de wettelijke kaders uitleg geven.
Jij gelooft heilig dat de industrie dan met een nieuw businessmodel komt?quote:Op zondag 23 september 2012 00:47 schreef DS4 het volgende:
[..]
Zodra ze inkomsten mislopen gaan ze wel handelen lijkt mij.
Het zijn steeds vaststellingen. Dat is toch wezenlijk anders dan de wet wijzigen. Dat kan alleen de wetgevende macht.quote:Op zondag 23 september 2012 09:58 schreef Dr_Strangelove het volgende:
Nu grijp je ineens terug op wetten. Maar ook nu klopt je uitspraak strikt genomen niet, want de Hoge Raad kan absoluut wetten wijzigen, namelijk voor zover bepalingen in een wet in strijd zijn met hogere wetten. In uitzonderlijke gevallen kan de Hoge Raad trouwens ook een overgangsregeling in het leven roepen.
En ook het materiële recht kan door de Hoge Raad veranderd worden. Waar nu een gedwongen tongzoen bijvoorbeeld als verkrachting geldt (krachtens een beslissing van de Hoge Raad), kan dezelfde Hoge Raad dit bij een volgende zaak tongzoenzaak die voorgelegd wordt terugdraaien en het onder ontucht laten vallen, als zij zou inzien dat dit heeft geleid tot onnodige inflatie van het begrip verkrachting.
Nu is het weer de wet wijzigen in plaats van wetten. Jij weet ook niet echt wat je wil.quote:Op zondag 23 september 2012 10:07 schreef DS4 het volgende:
Het zijn steeds vaststellingen. Dat is toch wezenlijk anders dan de wet wijzigen. Dat kan alleen de wetgevende macht.
Daar begon de discussie inderdaad mee, met de suggestie dat de HR een downloadverbod zou willen introduceren. En dat kan dus niet.quote:Op zondag 23 september 2012 10:14 schreef Dr_Strangelove het volgende:
En nu gaat het ineens om het in het leven roepen van strafbare feiten?![]()
Beiden hebben we geen glazen bol, dus jouw voorspelling is net zo waardevol als die van mij.quote:Op zondag 23 september 2012 10:07 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Jij gelooft heilig dat de industrie dan met een nieuw businessmodel komt?
Dat is behoorlijk naief.
Het lijkt mij eerder dat ze dan nog sterker op handhaving en strengere straffen gaan aansturen/lobbyen. De dinosaurus industrie met hun antieke auteursrechten hebben namelijk al vaak genoeg laten zien dat ze hun businessmodel NIET willen aanpassen en juist nieuwe technologieen naar hun wil willen vormen, ipv andersom.
Mijn voorspelling is gebaseerd op gezond verstand en kijken naar het verleden.quote:Op zondag 23 september 2012 10:26 schreef DS4 het volgende:
[..]
Beiden hebben we geen glazen bol, dus jouw voorspelling is net zo waardevol als die van mij.
1. Een verbod houdt niet, of in ieder geval niet perse, een strafrechtelijk verbod in. Zo heb je hopelijk ook van iets als het ontslagverbod gehoord, maar dat ontslagverbod wil niet zeggen dat je de bak in moet als je je daar als werkgever niet aan houdt.quote:Op zondag 23 september 2012 10:20 schreef DS4 het volgende:
[..]
Daar begon de discussie inderdaad mee, met de suggestie dat de HR een downloadverbod zou willen introduceren. En dat kan dus niet.
In het recht is dat niet zonder meer het geval. Wetten is inderdaad het meervoud van één wet, maar met "de wet" wordt doorgaans (afhankelijk van de context) het gehele systeem van wetten bedoeld. Dat laatste bedoelde je toen je het in "enkelvoud" gebruikte, waarmee je dus niet het enkelvoud van wetten duidde.quote:Wetten is het meervoud van wet...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |