abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_117402676
Iedereen is al aan het praten over december :D
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
pi_117403001
Maandag is het al oktober... Jaar gaat ineens snel! ;)
pi_117403774
Ja een beetje te snel als je het mij vraagt :P
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
pi_117404796
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 september 2012 16:31 schreef Deezertje het volgende:
Zijn lekker bezig bij ons op het VBG.
Reorganisatie is stopgezet, maar intussen voeren ze nog wel allemaal 'sneaky' veranderingen door.
Zelfs de trouwste postbezorgers én chauffeurs van het Autobedrijf zijn het zat.
Blijkt dat ze ons al een jaar hebben voorgelogen.

Autobedrijf zou elke dag om kwart voor NEGEN de wijken moeten rijden, blijkt dat ze elke keer pas kwart voor TIEN wegrijden omdat de sorteerders de wijken niet op tijd af krijgen. Maar nu ligt de fout dus NIET bij de mensen van het Autobedrijf (die wachten dus elke dag een uur voor jan l..), en ook niet bij de sorteerders, maar bij het management! Ze zetten expres te weinig mensen in, personeel is er zat! Alleen inzetten doen ze dus niet. Sorteerders moeten soms wel 5-6 wijken voorbereiden in dezelfde tijd als normaal!!

En ondertussen steeds maar de begintijden voor bezorgers naar achteren schuiven. En als er dan steeds minder post wordt verstuurd etc. , waarom komt de post dan steeds later?!

Duurt echt niet lang meer voordat iedereen opstapt hier. Steeds meer van je mensen vragen (in minder tijd!!), maar er juist steeds minder voor terugkrijgen. Daar trapt niemand meer in.

Ben zelf zaterdagbesteller met vast contract, maar vraag me iedere week steeds méér af waarom ik er nog werk. Werkdruk is laatste tijd echt gigantisch hoog, steeds meer doen in steeds minder uren, en dus ook steeds minder per maand verdienen! :( En als je geluk hebt houd je er ook nog een hernia of paar blaren per week aan over...
Wat betreft die latere aanlevering: het zal me niet verbazen als dit een aanloop is naar uitsluitend leveringen in de middag. Hier zouden de chauffeurs om 10 moeten kunnen vertrekken maar zijn nooit voor half 11 op het depot terwijl de afstand tussen VBG en depot echt geen half uur rijden vereist.

Bij ons kregen de postbezorgers gisteren even te horen op een bbq dat het VBG half oktober sluit. Veel mensen die niet zijn gegaan weten dat dus nog steeds niet. Zo zie je maar hoe welkom de postbezorgers nog zijn op de VBG's. Ze hoeven het niet te weten want ze mogen er toch niet meer komen. Tegelijkertijd worden hier de tijden voor de lopen weer steeds krapper gezet. Zo krap zelfs dat ik als abnormaal snelle loper die tijden niet kan halen. Leuk zo nog even gauw voor de KNJ periode.
pi_117404860
Ik had vreemde HaH vandaag... Volgens mij klopte het niet. Binnen een bundel HaH was de volgorde: BOVAG, AH, postNL en een krantje van het een of ander, maar dan soms weer zonder krantje. Dus het was volkomen willekeurig wie wel en wie niet het krantje kreeg. Zit hier een idee achter? Dat die adverteerder denkt van als de helft van de mensen het krantje krijgt is het wel mooi... ?
pi_117404909
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 september 2012 09:45 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Ze bedoelen dat de adressen waar je een pakje voor hebt dichter bij elkaar liggen. In plaats van 3 pakjes per straat heb je er nu 5.
Dat snap ik :) maar hoe kun je sneller pakketten bezorgen als je er 5 i.p.v. 3 hebt in een straat. In mijn wereld betekent dat dat je meer tijd per straat kwijt bent dan.
pi_117404985
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 september 2012 21:49 schreef sqdtnz het volgende:
Ik had vreemde HaH vandaag... Volgens mij klopte het niet. Binnen een bundel HaH was de volgorde: BOVAG, AH, postNL en een krantje van het een of ander, maar dan soms weer zonder krantje. Dus het was volkomen willekeurig wie wel en wie niet het krantje kreeg. Zit hier een idee achter? Dat die adverteerder denkt van als de helft van de mensen het krantje krijgt is het wel mooi... ?
Dat is geen systeem. Dat komt door een fout in de machine dan. Ik denk dat je ook wel eens dubbele folders in een stapeltje bent tegengekomen? Dat is eigenlijk hetzelfde.
Ik gok dat dat krantje dan relatief dun en/of glad was?
pi_117476193
Hallo allemaal. Ik heb een vraagje.
Ik meen me te herinneren dat postbezorgers die op zaterdag post bezorgden en jonger dat 23 waren 2 euro extra kregen? Dit ging volgens mij in in augustus. En iemand in dit topic vertelde me dat.

Kan iemand mij een linkje sturen/ vertellen waar ik daar informatie over kan vinden?
Inmiddels ben ik uit dienst, maar ik heb op zaterdag niet meer gekregen dan op andere dagen.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 1 oktober 2012 @ 19:42:38 #184
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_117476502
bij mijn weten geldt die twee euroregel al eventjes. Dus dan zou het voor jou ook gegolden moeten hebben, tenzij je nog over een ouderwets zaterdagcontract beschikte.

ik heb in ieder geval bij een tijdelijke hulpkracht wel een extra bedrag op het loonstrookje zien staan.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_117476734
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 september 2012 21:50 schreef Rafierafie het volgende:

[..]

Dat snap ik :) maar hoe kun je sneller pakketten bezorgen als je er 5 i.p.v. 3 hebt in een straat. In mijn wereld betekent dat dat je meer tijd per straat kwijt bent dan.
Meer tijd per straat, maar minder tijd per pakje. Vergelijk een maandagbestelling met een dinsdagbestelling. Op dinsdag heb je misschien wel 50x zoveel post als op maandag per wijk, maar je bent niet 50x zo lang bezig, eerder 5x zo lang. Dus ben je in feite 10x sneller, want op dinsdag bezorg je veel efficiënter, omdat je afgiftepunten dichter bij elkaar liggen, en je dus sneller van afgiftepunt naar afgiftepunt gaat.

Dit is natuurlijk een extreem voorbeeld, maar het principe erachter klopt altijd.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_117490276
quote:
2s.gif Op maandag 1 oktober 2012 19:42 schreef Peterselieman het volgende:
bij mijn weten geldt die twee euroregel al eventjes. Dus dan zou het voor jou ook gegolden moeten hebben, tenzij je nog over een ouderwets zaterdagcontract beschikte.

ik heb in ieder geval bij een tijdelijke hulpkracht wel een extra bedrag op het loonstrookje zien staan.
Nee ik was ook THK. Kan iemand mij vertellen of dit ook ergens in een cao staat ofzo?
Ik ben inmiddels uit dienst getreden, en heb eigenlijk nooit goed op mijnpostnl gekunt, dus zelf opzoeken gaat lastig :(
pi_117494363
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 september 2012 21:48 schreef Rafierafie het volgende:

[..]

Wat betreft die latere aanlevering: het zal me niet verbazen als dit een aanloop is naar uitsluitend leveringen in de middag. Hier zouden de chauffeurs om 10 moeten kunnen vertrekken maar zijn nooit voor half 11 op het depot terwijl de afstand tussen VBG en depot echt geen half uur rijden vereist.

Bij ons kregen de postbezorgers gisteren even te horen op een bbq dat het VBG half oktober sluit. Veel mensen die niet zijn gegaan weten dat dus nog steeds niet. Zo zie je maar hoe welkom de postbezorgers nog zijn op de VBG's. Ze hoeven het niet te weten want ze mogen er toch niet meer komen. Tegelijkertijd worden hier de tijden voor de lopen weer steeds krapper gezet. Zo krap zelfs dat ik als abnormaal snelle loper die tijden niet kan halen. Leuk zo nog even gauw voor de KNJ periode.
Ik volg het nieuws al een heel tijdje niet meer, maar het laatste dat ik had gehoord was dat de reorganisatie (cq ontslaggolf) voor onbepaalde tijd stil was gelegd wegens fiasco? Valt de sluiting van jouw VBG onder deze reorganisatie of heeft het een andere reden?
Ik was stiekem hopende om weer als ZAW aan de slag te gaan bij terugkomst in NL na de stillegging...
pi_117494393
Vandaag vergadering over de werktijden.. Ben benieuwd of ik een half uur bij mijn wijk ga krijgen..
pi_117495385
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 07:32 schreef gekkewiebel het volgende:

[..]

Ik volg het nieuws al een heel tijdje niet meer, maar het laatste dat ik had gehoord was dat de reorganisatie (cq ontslaggolf) voor onbepaalde tijd stil was gelegd wegens fiasco? Valt de sluiting van jouw VBG onder deze reorganisatie of heeft het een andere reden?
Ik was stiekem hopende om weer als ZAW aan de slag te gaan bij terugkomst in NL na de stillegging...
De sluiting van ons VBG is vanwege een eerdere huuropzegging. Wij zijn onderdeel van een groter VBG waar straks dan de voorbereiding gedaan zal worden. We gaan dus niet over naar een CVL.

Maar sowieso wordt de reorganisatie langzaam weer opgepakt. Het gaat nu alleen meer per onderdeel in plaats van alles tegelijk.
pi_117495407
Krijg trouwens net te horen dat ik bij het leukste PBZ team van Nederland zit. Woehoe!!
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 09:22:29 #191
118161 maikel112
100% Radio Active
pi_117495624
PostNL verhoogt tarief postzegels

"De verhogingen zijn volgens PostNL noodzakelijk omdat de hoeveelheid bezorgde post voortdurend afneemt."
Net of door deze actie meer mensen post gaan versturen :'). The end is near..
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 2 oktober 2012 @ 09:32:36 #192
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_117495810
was te verwachten nadat ze de bedragen op de zegels vervingen door cijfers. De prijzen kunnen makkelijker worden verhoogd omdat het minder opvalt.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_117497220
En de pakketprijzen blijven altijd wel hetzelfde?

Volgens mij een simpel gevalletje van we hebben geen concurrenten met de brievenbus post dus deze kunnen we eenvoudig verhogen. :r
pi_117498453
}:| Nog even en postzegels zijn 2 euro en dan stuurt niemand meer post.
Ik ga maar inslaan denk ik zo.
pi_117500884
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2012 23:32 schreef sushine het volgende:

[..]

Nee ik was ook THK. Kan iemand mij vertellen of dit ook ergens in een cao staat ofzo?
Ik ben inmiddels uit dienst getreden, en heb eigenlijk nooit goed op mijnpostnl gekunt, dus zelf opzoeken gaat lastig :(
Volgens mij geldt die toeslag alleen voor postbezorgers op zaterdag die ook echt onder de CAO voor postbezorgers vallen. En tijdelijke hulpkrachten hebben geen CAO.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
pi_117500959
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 10:40 schreef Snoepje5 het volgende:
En de pakketprijzen blijven altijd wel hetzelfde?

Volgens mij een simpel gevalletje van we hebben geen concurrenten met de brievenbus post dus deze kunnen we eenvoudig verhogen. :r
Onder welke steen heb jij de afgelopen 12 jaar gezeten? Wij hebben volop concurrentie, ook op de briefpost. Wel eens van Sandd gehoord?
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 13:56:27 #197
189430 Anonymousz
Bedankt Voor Het Nieuwtje Hans
pi_117502905
heerlijk weinig post vandaag
iets na 12 uur klaar
Een Fokker Tijdens Oud & Nieuw: http://nl.tinypic.com/m/jsyaom/4
Een Fokker Tijdens Een Meteoroïd: http://nl.tinypic.com/m/fy3nth/4
Een Fokker Tijdens Het Warme Weer: http://nl.tinypic.com/m/ioiw5e/4
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 14:50:38 #198
341900 Atmosphere82
The ground had gone sour Louis
pi_117504964
Zaterdag weer werken.
'Here are the young men, the weight on their shoulders,
Here are the young men, well where have they been?
We knocked on the doors of Hell's darker chamber,
Pushed to the limit, we dragged ourselves in...' ('Decades' van Joy Division)
pi_117508024
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 12:56 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Onder welke steen heb jij de afgelopen 12 jaar gezeten? Wij hebben volop concurrentie, ook op de briefpost. Wel eens van Sandd gehoord?
Alsjeblieft, doe niet zo dom.

Iedere consument verzend met PostNL, er is geen enkele die met Sandd verzend.
pi_117508810
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 16:04 schreef Snoepje5 het volgende:

[..]

Alsjeblieft, doe niet zo dom.

Iedere consument verzend met PostNL, er is geen enkele die met Sandd verzend.
En de bedrijven dan die via Sandd verzenden? Zijn dat dan geen consumenten?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')