SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.100km met vervolgens tien rondjes van 16,5km
Ja zoveel jaar staat de ploegentijdrit weer op het programma. 50 ploegen doen mee met de heren. In tegenstelling tot de wegwedstrijd zal de ploegentijdrit worden verreden door de sponsorploegen.
De website http://www.limburg2012.nl
Tot slot natuurlijk nog een stukje WKgeschiedenis.
Aangezien de komende twee weken nu veel nieuws naar buiten zal komen over de selecties etc hier vast het topic![]()
Inmiddels wel (met Gunnewijk), zie http://static.sportresult.com/federations/uci/CR-node/?quote:
Valt, hier althans, toch wel mee?quote:Op zaterdag 22 september 2012 17:09 schreef danos het volgende:
Iedereen gaat er wel weer erg prat op dat Vos gaat winnen.....c
Precies. Kan ze ook nog voor een medaille gaan.quote:Op zaterdag 22 september 2012 17:09 schreef TheArt het volgende:
Anna moet nu gewoon iets temporiseren, niet vol meer rijden. Het gat is toch allang geslagen.
Tja, lijkt me dat ze op dit moment kansrijker is dan in Londen op dit punt van de koers, dus je mag in elk geval wel wat verwachtenquote:Op zaterdag 22 september 2012 17:09 schreef danos het volgende:
Iedereen gaat er wel weer erg prat op dat Vos gaat winnen.....c
Oh de NOS is ook live natuurlijk, bedankt.quote:Op zaterdag 22 september 2012 17:13 schreef IbanMayo het volgende:
Godver ik moet toch zeggen dat Herbert tenenkrommend is vandaag. Slecht en vervelend commentaar.
Dit dus. Wat een debiel.quote:Op zaterdag 22 september 2012 17:13 schreef IbanMayo het volgende:
Godver ik moet toch zeggen dat Herbert tenenkrommend is vandaag. Slecht en vervelend commentaar.
Hopelijk zondag het trio Mart-Maarten-Mike![]()
Vind ik wel meevallen, hij heeft wel verstand van vrouwenwielrennen. Dat hij de grootste chauvinist uithangt nu Vos voorop rijd is normaal kan die niets aan doen, doet ie altijd.quote:Op zaterdag 22 september 2012 17:13 schreef IbanMayo het volgende:
Ik niet, want die kunnen straks gewoon niet volgen als Vos gaat. Daarnaast hebben die ook al even op kop moeten rijden toen Van der Breggen niets deed.quote:Op zaterdag 22 september 2012 17:15 schreef marcodej het volgende:
Dat trio dat zit te linkeballen vind ik nog levensgevaarlijk.
Lijkt me heel sterk. Deze is bij lange na niet zo snel.quote:Op zaterdag 22 september 2012 17:17 schreef Szura het volgende:
Hopelijk niet weer een Italiaanse die haar ringeloort
Ik vond de traditionele aankomst van de AGR, rechtsom vanaf Sibbegrubbe, mooier.quote:Op zaterdag 22 september 2012 17:17 schreef TargaFlorio het volgende:
Blijft toch mooi dit stuk in Valkenburg, waar ze vervolgens links de Cauberg opdraaien.
We hebben ons vaker verkekenquote:Op zaterdag 22 september 2012 17:17 schreef TheArt het volgende:
[..]
Lijkt me heel sterk. Deze is bij lange na niet zo snel.
Van der Breggen is binnen een jaar een wereldtopper geworden en gaat nog veel beter worden.quote:Op zaterdag 22 september 2012 17:19 schreef TargaFlorio het volgende:
vd Breggen rijdt toch ook sterk vandaag.
quote:Op zaterdag 22 september 2012 17:20 schreef Zorro het volgende:
Wat ik me nou afvraag he: Hoe knap is dit?
kaulo knapquote:Op zaterdag 22 september 2012 17:20 schreef Zorro het volgende:
Wat ik me nou afvraag he: Hoe knap is dit?
neequote:Op zaterdag 22 september 2012 17:24 schreef franklop het volgende:
1 Longo Borghini
2 Marianne Vos
Vrees ik
Nee johquote:Op zaterdag 22 september 2012 17:24 schreef franklop het volgende:
1 Longo Borghini
2 Marianne Vos
Vrees ik
Wat Maastricht is voor het mannenwielrennen, is Zwolle dat dus voor het dameswielrennen.quote:Op zaterdag 22 september 2012 17:21 schreef One_of_the_few het volgende:
Best veel vrouwen uit de omgeving van Zwolle bedenk ik mij net. Marijn, Gunnewijk, van der Breggen.
hoop en denk het ook niet, maar tochquote:
Kirsten Wild. Hoewel die nu niet meerijdt toch?quote:Op zaterdag 22 september 2012 17:21 schreef One_of_the_few het volgende:
Best veel vrouwen uit de omgeving van Zwolle bedenk ik mij net. Marijn, Gunnewijk, van der Breggen.
Die kans acht ik klein... Vos is sowieso een stuk rapper.quote:Op zaterdag 22 september 2012 17:24 schreef franklop het volgende:
1 Longo Borghini
2 Marianne Vos
Vrees ik
http://nl.wikipedia.org/wiki/Chania_(stad)quote:Op zaterdag 22 september 2012 17:26 schreef Sjoerd102 het volgende:
Zei Tinus nu gestudeerd in Ghania?/
Het is of Gambia, of Ghana.
en zijn iig niet sterk genoeg om te winnenquote:Op zaterdag 22 september 2012 17:28 schreef Felagund het volgende:
Ze kunnen nu wel wat temporiseren, de gelosten komen toch niet meer terug.
quote:Op zaterdag 22 september 2012 17:27 schreef snellejelle het volgende:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Chania_(stad)
http://www.topsportoverij(...)ml?month=5&year=2012quote:Afgelopen jaar zat Van der Breggen voor studie in Ghana waardoor er van fietsen niet veel kwam.
"Is de selectie rond"quote:Op zaterdag 22 september 2012 17:29 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
[..]
http://www.topsportoverij(...)ml?month=5&year=2012
Welk goud?quote:Op zaterdag 22 september 2012 17:31 schreef Zelva het volgende:
Herbert vindt nu al dat Van de Breggen een groot aandeel heeft in het goud van Vos.
also Leontien het niet beter weet dan een of andere internetsitequote:Op zaterdag 22 september 2012 17:29 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
[..]
http://www.topsportoverij(...)ml?month=5&year=2012
welke bedoel je???quote:Op zaterdag 22 september 2012 17:31 schreef 1-0-8 het volgende:
Overigens heb ik de indruk dat die Nederlandse official als 'oortje' fungeert
quote:Op zaterdag 22 september 2012 17:31 schreef Zelva het volgende:
Herbert vindt nu al dat Van de Breggen een groot aandeel heeft in het goud van Vos.
Inderdaad. Laat hem zijn galbakkes houden.quote:Op zaterdag 22 september 2012 17:32 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Ik hoop dat Vos (of vd Breggen) wint maar vanwege Dijkstra zou je bijna wensen dat ze niet wint.
Gewoon Sporzaquote:Op zaterdag 22 september 2012 17:33 schreef Sleip het volgende:
Waarom kijken jullie niet gewoon op Eurosport als Dijkstra zo slecht is? Doe ik ook
Dijkstra slecht vinden.quote:Op zaterdag 22 september 2012 17:33 schreef Sleip het volgende:
Waarom kijken jullie niet gewoon op Eurosport als Dijkstra zo slecht is? Doe ik ook
O dat doe ik ook hoor (wissel Sporza af met Eurosport).quote:Op zaterdag 22 september 2012 17:33 schreef Sleip het volgende:
Klopt was ook verbaast toen ik der zagquote:Op zaterdag 22 september 2012 17:35 schreef Sleip het volgende:
Deed btw nou ook Martina Sablikova mee? Dat is wel straf
Ja, wel snel gelost volgens mij.quote:Op zaterdag 22 september 2012 17:35 schreef Sleip het volgende:
Clara Hughes vorig jaar iig ook. Die werd op t laatst pas ingelopenquote:Op zaterdag 22 september 2012 17:35 schreef Sleip het volgende:
Reed ze voor straf mee?quote:Op zaterdag 22 september 2012 17:35 schreef Sleip het volgende:
Dat was niet eens de bedoelingquote:Op zaterdag 22 september 2012 17:37 schreef TargaFlorio het volgende:
vd Breggen probeert weg te komen
Nee. Niet na vijf keer tweede.quote:Op zaterdag 22 september 2012 17:37 schreef franklop het volgende:
zal vos van der breggen willen laten winnen?
"Hoe schoon kan een Hollands gat zijn".quote:
Haren is iig niet zo schoon meerquote:Op zaterdag 22 september 2012 17:43 schreef Felagund het volgende:
[..]
"Hoe schoon kan een Hollands gat zijn".
Dit.quote:Op zaterdag 22 september 2012 17:46 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Nope, die titel gaat naar Ranomi.
Zou raar zijn. Vos wint OS, WK en Giro. Dat is maximaliseren.quote:Op zaterdag 22 september 2012 17:46 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Nope, die titel gaat naar Ranomi.
bijna helaas wel ja. Vos wint weer alles wat ze kan winnen en dan tegen Kromo moeten strijdenquote:
2*OK > OK + WKquote:Op zaterdag 22 september 2012 17:47 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Zou raar zijn. Vos wint OS, WK en Giro. Dat is maximaliseren.
euh, ze was dit jaar al wereldkampioenquote:Op zaterdag 22 september 2012 17:47 schreef Sleip het volgende:
Voor het eerst in de geschiedenis dat iemand Olympisch én Wereldkampioen wordt in hetzelfde jaar. Lijkt me sportvrouw van het jaar wel waardig
Waterfietsenquote:Op zaterdag 22 september 2012 17:48 schreef franklop het volgende:
[..]
en dan tegen Kromo moeten strijden
Zwemmen is wel van een veel hoger niveau dan dameswielrennen. Als daar een schaatser of journaliste ook even gaat meedoen, zijn die meteen competitief.quote:Op zaterdag 22 september 2012 17:47 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Zou raar zijn. Vos wint OS, WK en Giro. Dat is maximaliseren.
bij een Miss verkiezing zou Vos wel van Ranomi winnenquote:Op zaterdag 22 september 2012 17:48 schreef franklop het volgende:
[..]
bijna helaas wel ja. Vos wint weer alles wat ze kan winnen en dan tegen Kromo moeten strijden
Dus echt helemaal niet.quote:Op zaterdag 22 september 2012 17:48 schreef snellejelle het volgende:
[..]
bij een Miss verkiezing zou Vos wel van Ranomi winnen
Geloof ik niks van. Als je als 17-jarige meteen al vier gouden medailles kunt halen, is de nivellering ook bij het zwemmen nog ver te zoeken.quote:Op zaterdag 22 september 2012 17:48 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Zwemmen is wel van een veel hoger niveau dan dameswielrennen.
Idd. Bij de meeste vrouwensporten geldt het trouwens. Er doen simpelweg veel minder vrouwen aan sport dan mannen.quote:Op zaterdag 22 september 2012 17:52 schreef Zelva het volgende:
[..]
Geloof ik niks van. Als je als 17-jarige meteen al vier gouden medailles kunt halen, is de nivellering ook bij het zwemmen nog ver te zoeken.
Er,moet toch ergens een sport bestaan waar de dames ook een acceptabel niveau halen. Tennis is ook al zoquote:Op zaterdag 22 september 2012 17:52 schreef Zelva het volgende:
[..]
Geloof ik niks van. Als je als 17-jarige meteen al vier gouden medailles kunt halen, is de nivellering ook bij het zwemmen nog ver te zoeken.
Dressuur.quote:Op zaterdag 22 september 2012 17:54 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Er,moet toch ergens een sport bestaan waar de dames ook een acceptabel niveau halen. Tennis is ook al zo, om over voetbal maar te zwijgen. Atletiek dan maar?
Atletiek idd. Hardlopen is bij vrouwen nog redelijk populair.quote:Op zaterdag 22 september 2012 17:54 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Er,moet toch ergens een sport bestaan waar de dames ook een acceptabel niveau halen. Tennis is ook al zo, om over voetbal maar te zwijgen. Atletiek dan maar?
Australische maakt dezelfde fout.quote:
Het is ook niet te gelovenquote:Op zaterdag 22 september 2012 17:58 schreef TLC het volgende:
Ja hoor, prijsuitreiking en de NOS doet reclame.
Zomer fail epic of NOSquote:Op zaterdag 22 september 2012 17:58 schreef TLC het volgende:
Ja hoor, prijsuitreiking en de NOS doet reclame.
Geen Buren?quote:Op zaterdag 22 september 2012 17:58 schreef Ambrosius het volgende:
Sporza schuift zelfs hun programmering op.
Geen "Buren" vandaag?quote:Op zaterdag 22 september 2012 17:58 schreef Ambrosius het volgende:
Sporza schuift zelfs hun programmering op.
Dan had je maar naar Belgie 2 moeten overschakelen. Hadden ze vantevoren aangekondigd...quote:
Ze zitten al een uur klaar te komen over Vos, er komt een zijdelings verwijzing naar Boonen en daar ga je over zeiken?quote:Op zaterdag 22 september 2012 17:59 schreef Van_Poppel het volgende:
Volgens mij is Wuyts een beetje verliefd op Boonen.
Toen keek ik nog NED1quote:Op zaterdag 22 september 2012 18:00 schreef Bos81 het volgende:
[..]
Dan had je maar naar Belgie 2 moeten overschakelen. Hadden ze vantevoren aangekondigd...
't is meer de toon van die zijdelingse verwijzing dan de verwijzing op zich.quote:Op zaterdag 22 september 2012 18:01 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Ze zitten al een uur klaar te komen over Vos, er komt een zijdelings verwijzing naar Boonen en daar ga je over zeiken?
Je zou bijna gaan denken dat je de dingen gewoon zoekt.
Gatver.quote:Op zaterdag 22 september 2012 18:01 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Ze zitten al een uur klaar te komen over Vos
Nicole Cooke toch ook. dat zei Ducrot tenminste.quote:Op zaterdag 22 september 2012 17:47 schreef Sleip het volgende:
Voor het eerst in de geschiedenis dat iemand Olympisch én Wereldkampioen wordt in hetzelfde jaar. Lijkt me sportvrouw van het jaar wel waardig
Komt natuurlijk ook omdat in Londen er geen heuvel meer was om op weg te rijden.quote:Op zaterdag 22 september 2012 18:06 schreef Leatherface het volgende:
In Londen was het nog redelijk spannend, maar vandaag stond er écht maar dan ook écht geen maat op.
Wuyts heeft toch elke koers waar Boonen niet aan meedoet wel een verwijzing naar en een klein orgasmetje van Boonen?quote:Op zaterdag 22 september 2012 18:01 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Ze zitten al een uur klaar te komen over Vos, er komt een zijdelings verwijzing naar Boonen en daar ga je over zeiken?
Je zou bijna gaan denken dat je de dingen gewoon zoekt.
Cooke inderdaad in 2008.quote:Op zaterdag 22 september 2012 18:12 schreef MichelWuyts het volgende:
[..]
Nicole Cooke toch ook. dat zei Ducrot tenminste.
Ze ging de sprint wel van te ver aan, maar Cooke was in die dagen wel een topper hč? Buiten die gouden medaille en regenboogtrui won ze ook een paar keer de Dames Giro o.a. Maar ze is geen schim meer van de Cooke van die dagen.quote:Op zaterdag 22 september 2012 20:59 schreef Marcoss het volgende:
En toen had Vos haar eigenlijk moeten kloppen op het WK
quote:Op zaterdag 22 september 2012 13:38 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Heeft gezegd dat hij ook als wereldkampioen zeker gaat stoppen.
http://www.wielerflits.nl(...)niet-te-stoppen.htmlquote:Op zaterdag 22 september 2012 13:39 schreef Zelva het volgende:
[..]
Ik geloof niets meer van wat Freire zegt over zijn pensionering.
Volgens mij vanaf 10.30.quote:Op zaterdag 22 september 2012 23:49 schreef Evertjan het volgende:
is de NOS wel live vanaf de start?
pffffffffff wie is er nou bondscoach van de wielrenners ? van Vliet of Terpstraquote:Op zaterdag 22 september 2012 23:06 schreef Felagund het volgende:
Karsten Kroon is geselecteerd op advies van Nikki Terpstra:
http://www.wielerflits.nl(...)ecteerd-voor-wk.html
Misschien heeft hij of iemand anders ook de namen van Lindeman en Slagter ingefluisterd? Verklaart meteen waarom er nu wel een logische selectie is.
Nee, de finish zal vandaag een stuk eerder zijn.quote:Op zondag 23 september 2012 00:57 schreef chufi het volgende:
[..]
maar de ceremonie laten ze vast weer weg....
Zo het wordt heerlijk weerquote:Op zondag 23 september 2012 09:23 schreef Van_Poppel het volgende:
Volgens buienradar valt er straks een aardige bak water naar beneden.
http://buienradar.nl/buienradar-3-uur-vooruit.aspx
Als hij dat niet uitspreekt, wordt hem een gebrek aan ambitie verbeteren. Het is nooit goed. Daarnaast was Terpstra er 2 jaar geleden al verdomd dichtbij, waarom ook niet hč. Het is niet alsof ze in de grote koersen compleet weggereden worden, verre van. Alle winnen is gewoon moeilijk. 1 keer moet in een grote koers het balletje eens goed vallen en waarom vandaag ook niet. Ik verwacht het ook niet hoor, maar het is niet alsof het onbestaande is.quote:Op zondag 23 september 2012 10:03 schreef TLC het volgende:
Ik vind die positiviteit van van Vliet over de kansen van de Nederlanders wel erg overdreven, laat ze maar eerst een rit proberen te winnen in een grote ronde of in een klassieker en dan praten we wel verder.
Het zou al mooi zijn als de eerste Nederlander tussen de 5de en 10de plaats eindigt.
De kans is dan ook -tig keer groter dat een Spanjaard of een Belg (Gilbert) gaat winnen vandaag.quote:Op zondag 23 september 2012 10:05 schreef TheArt het volgende:
[..]
Als hij dat niet uitspreekt, wordt hem een gebrek aan ambitie verbeteren. Het is nooit goed. Daarnaast was Terpstra er 2 jaar geleden al verdomd dichtbij, waarom ook niet hč. Het is niet alsof ze in de grote koersen compleet weggereden worden, verre van. Alle winnen is gewoon moeilijk. 1 keer moet in een grote koers het balletje eens goed vallen en waarom vandaag ook niet. Ik verwacht het ook niet hoor, maar het is niet alsof het onbestaande is.
Natuurlijk is die kans groter, maar hem wordt telkens gevraagd of hij erin geloofd en hij zegt dan dat hij er zeker in gelooft. Daarmee zegt hij niet dat de kans 50% is dat een Nederlander wint ofzo.quote:Op zondag 23 september 2012 10:07 schreef TLC het volgende:
[..]
De kans is dan ook -tig keer groter dat een Spanjaard of een Belg (Gilbert) gaat winnen vandaag.
twitter:RobHarmeling twitterde op zondag 23-09-2012 om 10:25:17#WKLimburg2012 windrichting veranderd. Op Bemmelerberg wind schuin tegen. Finish vol in de rug. reageer retweet
Wat is nou gunstig voor een enkeling (Terpstraquote:Op zondag 23 september 2012 10:27 schreef TheArt het volgende:
twitter:RobHarmeling twitterde op zondag 23-09-2012 om 10:25:17#WKLimburg2012 windrichting veranderd. Op Bemmelerberg wind schuin tegen. Finish vol in de rug. reageer retweet
Ja ik dacht laat ik eens wat anders doen. Beetje verandering is niet slechtquote:Op zondag 23 september 2012 10:31 schreef Steven184 het volgende:
Als Oscar Freire wint dan moet ik voor een weddenschap een bedevaartstocht doen naar Torrelavega.
@TheArt, Geen vrouwen meer in je usericon? Dat is wel heel lang geleden.
Wind in de rug idd.quote:Op zondag 23 september 2012 10:30 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Wat is nou gunstig voor een enkeling (Terpstra) die na de Cauberg weg probeert te rijden? Wind in de rug bij de finish, of juist wind op kop? Dat eerste toch lijkt me?
Lijkt me wel ja. Boonen had iig liever wind op de kop.quote:Op zondag 23 september 2012 10:30 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Wat is nou gunstig voor een enkeling (Terpstra) die na de Cauberg weg probeert te rijden? Wind in de rug bij de finish, of juist wind op kop? Dat eerste toch lijkt me?
quote:Op zondag 23 september 2012 10:33 schreef TheArt het volgende:
[..]
Ja ik dacht laat ik eens wat anders doen. Beetje verandering is niet slecht
Boogie had toen in 1998 wel echt moeten winnen trouwens...quote:
Ik snapte al niet waarom hij op achterstand reed en heeft opgegeven, maar dit is wel heel zuurtwitter:adpertijs twitterde op zondag 23-09-2012 om 10:35:09WK eindigt voor Ricardo v Dongen in drama. Lek en falende neutr mat.wagen 'Ik heb heel erg staan vloeken' #wk http://t.co/ZB14yTRz reageer retweet
10.45quote:Op zondag 23 september 2012 10:36 schreef j0rdiiii het volgende:
Hoe laat begint het eigenlijk? Zit al 40 minuten naar gelul te kijken.
Oké, bedankt.quote:Op zondag 23 september 2012 10:36 schreef TheArt het volgende:
Ik snapte al niet waarom hij op achterstand reed en heeft opgegeven, maar dit is wel heel zuurtwitter:adpertijs twitterde op zondag 23-09-2012 om 10:35:09WK eindigt voor Ricardo v Dongen in drama. Lek en falende neutr mat.wagen 'Ik heb heel erg staan vloeken' #wk http://t.co/ZB14yTRz reageer retweet
[..]
10.45
Nee.quote:Op zondag 23 september 2012 10:46 schreef Wrijfhout het volgende:
Rijden ze eigenlijk gewoon het parkoers van de AGR?
Aardige eerste rij: Cavendish, Wiggins en Contador.quote:Op zondag 23 september 2012 10:46 schreef Leatherface het volgende:
Cavendishje heeft er de schik in.
Zie Spoiler in OP. 100km door Limboland en vervolgens 10x het rondje van 16,5km.quote:Op zondag 23 september 2012 10:46 schreef Wrijfhout het volgende:
Rijden ze eigenlijk gewoon het parkoers van de AGR?
Ze zijn er toch tot de finish bij?quote:Op zondag 23 september 2012 10:48 schreef Leatherface het volgende:
Die Maasberg is trouwens een leuk klimmetje over kinderkopjes. Hoop dat ie de uitzending nog haalt.
Tuurlijk.quote:Op zondag 23 september 2012 10:49 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Ze zijn er toch tot de finish bij?
Lijkt me dat ze tussendoor af en toe ook wel wat andere dingen laten zien? Weliswaar kort, maar tochquote:Op zondag 23 september 2012 10:49 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Ze zijn er toch tot de finish bij?
De NOS zal zodra er wat gebeurd een filmpje in starten uiteraard.quote:Op zondag 23 september 2012 10:50 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Lijkt me dat ze tussendoor af en toe ook wel wat andere dingen laten zien? Weliswaar kort, maar toch
Oh, niet dus, ook goed
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |