abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_117111083

Welkom op dé plek op FOK! waar de beoefenaars van de edele wielersport zich verzamelen! Wil je beginnen met fietsen en heb je vragen over bijvoorbeeld materiaal of trainingen, dit is de plek om ze te stlen. Verder is deze topicreeks vooral geschikt om ervaringen te delen, tips & tricks kwijt te kunnen en sterke verhalen over al je fietsavonturen te vertellen. Alles wat je meemaakt tijdens het peddelen door de polder kan je hier kwijt! Veel plezier.

Vaste klasbakken:

Captain_Fabulous - jpjedi - Littlecreep - marcodej - Superher0 - Tommeke - ultra_ivo - FJD - Gripper - Oksel - Yankee - Pritt - ursel - dutch_cyclist / Wielracer - No-P - Jakkop - hetsjhokleek - rockin_the_lowland - Cyclinggirl - Freddeh - Blik - SuperWeber - actuele_vertrektijd - Narcotical - Kaasplankje - Sciter - nodisch18 - eentwee] - Kanovinnie] - KnutdeIJsbeer] - ThePlaneteer

Nuttige links:

Algemene infoFok! fietsers op de kaartWielersportinfoTeamwebs fietsagenda van de FOK!kers ToertochtenToertochten (komende week) in NLToertochten in België (BBR-FBC), • Lotto Cycling TourToertochten in FrankrijkToertochten in DldToertochten in Engeland Cyclo'sCyclo's (deze maand) in FrankrijkJedermannrenner in DldGranfondo's in ItaliëCyclo's in Spanje

De marmotte in 2013?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_117111106
@Patroon: Daarom jong. Langere stuurpen erop en je zit goed ;)
pi_117114943
wind blijft mijn waterloo. Hartslag knalt omhoog, snelheid valt omlaag... :'(

Meerrrrrrr fietsen :P
pi_117115366
quote:
7s.gif Op zaterdag 22 september 2012 14:48 schreef muzas het volgende:
wind blijft mijn waterloo. Hartslag knalt omhoog, snelheid valt omlaag... :'(

Meerrrrrrr fietsen :P
Conditie.

In voorjaar toen ik net het fietsen weer op had gepakt kwam ik tegen de wind ook niet vooruit. Gewoon rustig blijven fietsen. Snelheid komt vanzelf.
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_117115422
Ik ben 1.90m en rijd op een 58 frame. Vond de FM een betere keuze dan 60. Al heb ik af en toe wel het idee dat het stuur iets te "dichtbij" zit, dus misschien toch een keer een 60 uitproberen.
  zaterdag 22 september 2012 @ 15:39:13 #6
545 dop
:copyright: dop
pi_117116516
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2012 15:04 schreef Sautor het volgende:
Ik ben 1.90m en rijd op een 58 frame. Vond de FM een betere keuze dan 60. Al heb ik af en toe wel het idee dat het stuur iets te "dichtbij" zit, dus misschien toch een keer een 60 uitproberen.
196cm 61 frame
welke maat je ook hebt, elke andere /nieuwe fiets is het stellen en aanpasssen tot je prettig zit
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_117116704
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2012 15:04 schreef Sautor het volgende:
Hoelang is je pen. Je kan verlengen tot wel 14cm.
  zaterdag 22 september 2012 @ 15:53:07 #8
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_117117041
Niet slecht getraind net. Begonnen met benenprogramma.

Squats, standing calf, leg curl, leg press en stiff legged dead lift.

Het is wel schitterend fietsweer vandaag. Helaas mag ik niet.

[ Bericht 21% gewijzigd door kaasplankje op 22-09-2012 16:05:44 ]
pi_117117944
hee patroon,

ik heb geen interesse in de stuurpen. Wil toch liever eerst een 100mm zodat het verschil wat kleiner is. In ieder geval bedankt voor het aanbod!
pi_117118592
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2012 16:21 schreef Holenbeer het volgende:
hee patroon,

ik heb geen interesse in de stuurpen. Wil toch liever eerst een 100mm zodat het verschil wat kleiner is. In ieder geval bedankt voor het aanbod!
Geen probleem. Het gaat er niet om dat ik de mijne kan verkopen, maar dat jij de juiste maat kiest. Mocht je een vaste klant zijn bij een FM, kan je daar altijd ff een pen lenen.

Zorg bij het fietsen dat je je armen gebogen kan houden, zonder dat je dan te diep moet zitten met je bovenlichaam. Doordat je armen gebogen zijn, vangen zij beter de trillingen op en kan je beter sturen.

Succes!
pi_117119843
is inderdaad ook een optie, een lenen bij de fm.

Het probleem is wel een beetje dat het ook gewenning is. Tel daarbij op dat het mijn eerste fiets is en je niet weet wat normaal is en wat niet is het moeilijk te bepalen wat 'te diep' zitten is wanneer je armen gebogen houdt en wat niet.

Aan de andere kant fiets ik nu ook 2,5 jaar op dit ding en heb ik er nooit problemen mee gehad. Wellicht dat ik niet op de meest effectieve manier fiets door de iets te lange houding, maar de ambitie om te koersen heb ik toch niet. Het maakt mij erg gemakzuchtig (lees: laks) om iets aan de houding te doen en een stuurpen te regelen.
pi_117119901
Als je nergens last van hebt, niets veranderen. Ik ben wat korter gaan zitten omdat ik harder door bochten wou kunnen gaan ;)
pi_117120043
precies tommeke.
Misschien dat het wel relaxed is voor de langere tochten omdat je iets rechter zit met een kortere stuurpen. Na een tocht van pak hem beet 140km+ voel ik mijn onderrug wel. Schokken en trillingen zijn voor mij geen reden om korter te zitten.

Misschien dat ik in een opwelling nog eens wat experimenteer, maar heeft geen haast :)
pi_117120056
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2012 17:19 schreef Tommeke het volgende:
Als je nergens last van hebt, niets veranderen. Ik ben wat korter gaan zitten omdat ik harder door bochten wou kunnen gaan ;)
Wat is het nadeel van een te klein frame, los van veel spacers. Je hebt namelijk een heel stuk onder je geen frame.
  zaterdag 22 september 2012 @ 17:26:11 #15
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_117120166
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 september 2012 17:23 schreef Patroon het volgende:

[..]

Wat is het nadeel van een te klein frame, los van veel spacers. Je hebt namelijk een heel stuk onder je geen frame.
En daardoor mis je stijfheid?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  zaterdag 22 september 2012 @ 17:45:43 #16
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_117120952
Vos _O_
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_117122575
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2012 17:26 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Nee juist niet :P
  zaterdag 22 september 2012 @ 18:43:27 #18
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_117122666
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2012 17:26 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Nee, je krijgt er alleen rugpijn van, maar dat is pas later.
  zaterdag 22 september 2012 @ 22:51:54 #19
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_117132178
Morgen Dam tot Dam. Hopelijk houden we het droog. :)
pi_117136204
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 september 2012 17:23 schreef Patroon het volgende:

[..]

Dat je opgevouwen zit :P
  zondag 23 september 2012 @ 09:23:29 #21
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_117140487
Wat een raar weer gisteren, heb een tijd door regen gefietst in de volle zon. Verder natuurlijk schiiterend weertje voor een tocht! Verbaasde me over de hoeveelheid korte broeken, kniestukken vind ik nu toch wel echt nodig! Geexperimenteerd met een lange mouw hardloopshirt als onderlaag/zweethemd, met een korte mouw fietsshirt eroverheen. Goeie combo. En de Bioracer bibs die ik vorig jaar heb gekregen bij een gesponsorde tocht voor het eerst aan gehad. Indertijd paste m'n kont er niet in, nu wel *O* *O* *O* babysteps naar een slankere ik, gaat nog steeds goed dus!

Had alleen twee kilometer vor huis een enorme hongerklop., inclusief zwarte vlekken voor m'n ogen ed....thuis gelijk een hele bak kwark naar binnen gegooid, maar was de rest van de dag behoorlijk van de wereld. Moet oppassen, dat ik buiten de fiets minder probeer te eten, betekent niet dat ik in het zadel niets moet eten! Maar het was maar een tochtje van 2 uur, en ik had van te voren goed gegeten, geen moment honger gehad of zelfs maar een beetje leeg gevoel, tot het toesloeg. Oh well...
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_117140515
Goed bezig Captain! Het eerste half uur na een training kan je gerust van alles eten. Dat wordt toch wel verbrand.

Ik merk wel dat je op een gegeven moment minder gaat eten tijdens het fietsen. Vroeger nam ik bij een tochtje van 40 km al van alles mee, terwijl ik nu 80 km kan fietsen zonder wat te eten :)
  zondag 23 september 2012 @ 09:48:10 #23
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_117140663
Was erg fijn weer eens te fietsen ipv te zeuren over blessures :7 Moet wel op zoek naar psatbordjes...hele natte kont en rug toen ik terugkwam! Sugesties iemand, raceblades ofzo iets?
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  zondag 23 september 2012 @ 10:06:11 #24
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_117140841
Crudz spatborden Capfab. Iets van 30.- Euro voor een setje.

Goed bezig trouwens. Je moet er misschien nog wat aan wennen zoals Tommeke zegt. Je kunt best 2.5 uur fietsen zonder eten mee. Als je dan thuiskomt neem je een bakkie koffie en 2 koekjes en wacht je verder met eten tot de volgende lunch of diner.

Niet naar de club vandaag want ik heb stijve poten van heb ik jou daar. Ik spring zo wel even een uurtje op de racer om los te rijden.
pi_117140909
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2012 10:06 schreef kaasplankje het volgende:
Crudz spatborden Capfab. Iets van 30.- Euro voor een setje.
[ afbeelding ]

Goed bezig trouwens. Je moet er misschien nog wat aan wennen zoals Tommeke zegt. Je kunt best 2.5 uur fietsen zonder eten mee. Als je dan thuiskomt neem je een bakkie koffie en 2 koekjes en wacht je verder met eten tot de volgende lunch of diner.

Niet naar de club vandaag want ik heb stijve poten van heb ik jou daar. Ik spring zo wel even een uurtje op de racer om los te rijden.
Mijn achterspatbord (sponsored by Freddeh _O_ ) bevalt me prima. Zijn die voorspatbordjes ook los te verkrijgen? Benen worden altijd zo nat..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')