abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † zaterdag 22 september 2012 @ 03:48:40 #241
337566 MaryMouse
Lucky's Mouse
pi_117106003
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2012 03:47 schreef m.k het volgende:

[..]

Ga slapen je bent dronken
Ga met je legerautootjes spelen :6
You better lose yourself in the music
The moment, you own it, you better never let it go
  zaterdag 22 september 2012 @ 03:49:42 #242
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_117106008
quote:
14s.gif Op zaterdag 22 september 2012 03:48 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Ga jij maar lekker het falen van de burgemeester nuanceren.
Ga jij maar eens leren wat een cirkelredenering is. En de definitie van afgelasting.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_117106050
De volgende editie is in Eindhoven
https://www.facebook.com/events/363040210445841/
  zaterdag 22 september 2012 @ 04:04:35 #244
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_117106102
Oud-voetbalterrein aangewezen als alternatieve locatie Haren

DVHN | Gepubliceerd op 21 september 2012, 13:43 Laatst bijgewerkt op 21 september 2012, 14:47

HAREN - Het oude voetbalterrein Gorecht bij de Oosterweg in Haren wordt gebruikt als locatie waar feestgangers en nieuwsgierigen voor Project X Haren door de politie naar toe zullen worden geleid. Gorecht is het voormalig voetbalpark van de VV Gorecht. De gemeente Haren is inmiddels bezig om twee mobiele lichtmasten op het terrein te zetten.

Het is de bedoeling dat iedereen die op het Project X-feest in Haren afkomt, naar het voetbalterrein zal worden geleid.

Momenteel is er nog niet zo veel te doen. Het is nog steeds koffiedik kijken hoeveel mensen nu daadwerkelijk op het Facebookfeest afkomen. Op Facebook hebben zo'n 30.000 mensen zich aangemeld.

Project X Haren vloeit voort uit een uitnodiging voor een verjaardagsfeestje van een 16-jarig meisje uit Haren dat zich als een olievlek over het internet verspreidt. Duizenden mensen kondigen aan naar Haren te gaan.

De stationsweg in Haren – waar het meisje woont – zal worden afgesloten door de politie. Meerdere jongeren komen even langs en laten zich voor het huis op de foto zetten.

http://www.dvhn.nl/nieuws(...)atieve-locatie-Haren
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  zaterdag 22 september 2012 @ 04:05:30 #245
24533 ACT-F
pi_117106110
'Facebookfeest Haren verhuist naar andere locatie'

AMSTERDAM - Een oud voetbalterrein in Haren is aangewezen als alternatieve feestlocatie voor het 'Project X'-feest waar 30.000 Facebook-gebruikers zich voor inschreven.
ANP

Het Dagblad van het Noorden meldt dat feestgangers naar het oud-voetbalterrein Gorecht worden geleid. Daar worden twee mobiele lichtmasten neergezet. De Stationsweg, waar het feest plaats zou vinden, en omliggende wegen worden afgezet.

Het feest kwam tot stand omdat de 16-jarige Merthe de privacy-instellingen van haar verjaardagsfeest op Facebook verkeerd instelde. Daardoor kon iedereen andere mensen uitnodigen.

Tot nu toe lijkt de drukte mee te vallen. Op de hoek bij de afgesloten Stationsweg staan naar schatting 100 à 150 mensen, grotendeels jongeren. Velen van hen staan te bellen of maken foto's met hun mobieltjes.

Via Facebook melden inmiddels ruim 30.000 mensen dat ze bij het feest aanwezig zullen zijn, hoewel onwaarschijnlijk is dat dat aantal daadwerkelijk komt opdagen.

Gemeente

De Gemeente Haren heeft een speciale informatiepagina geopend op haar website. Daarop staat dat de koopavond in Haren vooralsnog doorgaat, maar de georganiseerde Vossenjacht en Hogehakkenrace niet.

"Er is geen feest in Haren. We verwachten wel bezoekers", schrijft de gemeente. "Hoeveel, kunnen we niet goed inschatten. We houden rekening met verschillende scenario’s, van een kleine groep nieuwsgierigen tot een grote groep met een paar raddraaiers." De gemeente zegt 'passende maatregelen' te zullen nemen.

Ook verwijderde de gemeente de straatnaamborden op de Stationsweg, hoewel onduidelijk is of dit jongeren met smartphones op een dwaalspoor zal brengen. Een mediabedrijf is van plan om het feest vanaf 7 uur te livestreamen vanuit een onbemand vliegtuigje.

Yellow Claw

De band Yellow Claw, bekend van de hit Krokobil, treedt vanavond op bij het Facebookfeest. Ook Kraantje Pappie zegt op Twitter aanwezig te zullen zijn. De bandleden van Yellow Claw zeiden op Twitter bereid te zijn om op te treden als iemand anders een feest organiseert.

Verschillende organisatoren lieten weten geïnteresserd te zijn, al is nog niet precies duidelijk waar en wanneer de band zal gaan optreden. "Alles over tijd en locatie hoor je kort voor de show", schrijft de band op Twitter.

Bandlid Nils zegt tegen NU.nl: "We kregen de hele tijd berichten van 'Yellow Claw moet komen draaien op Project X Haren.'" Hij noemt het 'heel erg vet' om op te treden 'op een uit de hand gelopen Facebookfeest'. Het is nog niet duidelijk of er een muziekinstallatie beschikbaar zal zijn op het voetbalterrein.

http://www.nu.nl/binnenla(...)-andere-locatie.html
  † In Memoriam † zaterdag 22 september 2012 @ 04:05:48 #246
337566 MaryMouse
Lucky's Mouse
pi_117106111
quote:
14s.gif Op zaterdag 22 september 2012 04:04 schreef ACT-F het volgende:
Oud-voetbalterrein aangewezen als alternatieve locatie Haren

DVHN | Gepubliceerd op 21 september 2012, 13:43 Laatst bijgewerkt op 21 september 2012, 14:47

HAREN - Het oude voetbalterrein Gorecht bij de Oosterweg in Haren wordt gebruikt als locatie waar feestgangers en nieuwsgierigen voor Project X Haren door de politie naar toe zullen worden geleid. Gorecht is het voormalig voetbalpark van de VV Gorecht. De gemeente Haren is inmiddels bezig om twee mobiele lichtmasten op het terrein te zetten.

Het is de bedoeling dat iedereen die op het Project X-feest in Haren afkomt, naar het voetbalterrein zal worden geleid.

Momenteel is er nog niet zo veel te doen. Het is nog steeds koffiedik kijken hoeveel mensen nu daadwerkelijk op het Facebookfeest afkomen. Op Facebook hebben zo'n 30.000 mensen zich aangemeld.

Project X Haren vloeit voort uit een uitnodiging voor een verjaardagsfeestje van een 16-jarig meisje uit Haren dat zich als een olievlek over het internet verspreidt. Duizenden mensen kondigen aan naar Haren te gaan.

De stationsweg in Haren – waar het meisje woont – zal worden afgesloten door de politie. Meerdere jongeren komen even langs en laten zich voor het huis op de foto zetten.

http://www.dvhn.nl/nieuws(...)atieve-locatie-Haren
*O* Die ja, ik kon hem niet meer terugvinden.
  zaterdag 22 september 2012 @ 04:11:36 #247
28033 Pek
je moet wat
pi_117106151
Op zich een goed plan: "round them up, put them in a field and bomb the bastards".
Alleen de uitvoering laat te wensen over :{
The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
  zaterdag 22 september 2012 @ 04:13:53 #248
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_117106165
quote:
A28 is zojuist afgesloten. Jongeren gooien bierflesjes en afval naar automobilisten. #projectxharen
:')
Bio is baas. Ik ben niet meer op straat. Ik rij alleen langs om te kijken hoe het gaat.
pi_117106172
Echt ongelofelijk dat dit heeft kunnen gebeuren. Men had van Haren gewoon een fort moeten maken. Iedereen die met de auto's, bus of trein kwamen meteen terugsturen. Al vanaf 1 uur 's middags hadden daar al 4 peletons ME moeten staan om mensen weg te jagen.
pi_117106186
En wat hadden al die mensen op een voetbalveld moeten doen :') Lekker buiten in de kou staan met een boel andere idioten? Alsof het dan plots een heel ander scenario was geworden _O-

Echt, iedereen die hier op af is gekomen is een achterlijke mongool. Wat dacht je nou? Dat het "gezellig" zou worden met z'n allen wat op straat te hangen?!
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  † In Memoriam † zaterdag 22 september 2012 @ 04:17:00 #251
337566 MaryMouse
Lucky's Mouse
pi_117106190
quote:
13s.gif Op zaterdag 22 september 2012 04:14 schreef Dale. het volgende:
Echt ongelofelijk dat dit heeft kunnen gebeuren. Men had van Haren gewoon een fort moeten maken. Iedereen die met de auto's, bus of trein kwamen meteen terugsturen. Al vanaf 1 uur 's middags hadden daar al 4 peletons ME moeten staan om mensen weg te jagen.
't is gebeurt zoals het is gebeurt, mijn online bronnen beginnen in ieder geval tot rust te komen, dus ik hoop dat de inwoners van Haren nu ook rustig kunnen slapen.
  zaterdag 22 september 2012 @ 04:17:13 #252
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_117106195
quote:
Dan hadden ze alles buiten Haren gesloopt. Wat nu ook al gebeurde volgens verslaggevers op 3FM.
Bio is baas. Ik ben niet meer op straat. Ik rij alleen langs om te kijken hoe het gaat.
pi_117106200
quote:
Ik had overigens helemaal geen hordes mensen verwacht, maar dat is waarschijnlijk mijn inschattingsfout als weldenkend mens. Ik kan me blijkbaar niet zo goed verplaatsen in de mensen die niet kunnen denken.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  zaterdag 22 september 2012 @ 04:17:59 #254
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_117106202
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2012 04:17 schreef MaryMouse het volgende:

[..]

't is gebeurt zoals het is gebeurt, mijn online bronnen beginnen in ieder geval tot rust te komen, dus ik hoop dat de inwoners van Haren nu ook rustig kunnen slapen.
Je zal er een winkel hebben of een AH franchise.
pi_117106215
quote:
7s.gif Op zaterdag 22 september 2012 04:17 schreef Biogarde het volgende:

[..]

Dan hadden ze alles buiten Haren gesloopt. Wat nu ook al gebeurde volgens verslaggevers op 3FM.
Nee want dan hadden ze te weinig man. De groep had gewoon weg nooit zo groot mogen worden. Ze hadden vanaf begin af aan iedereen die samenschoolde moeten weg sturen en terug sturen..
pi_117106217
Overigens was het een 'goede avond' voor criminele activiteiten in de dorpen en steden in het noorden. We hadden hier in het ziekenhuis politie nodig, maar er was niemand beschikbaar want alles zat in Haren.
  zaterdag 22 september 2012 @ 04:20:23 #257
28033 Pek
je moet wat
pi_117106226
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2012 04:17 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik had overigens helemaal geen hordes mensen verwacht, maar dat is waarschijnlijk mijn inschattingsfout als weldenkend mens.
Burgemeester Bats :') ! had hetzelfde probleem.
pi_117106235
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2012 04:17 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik had overigens helemaal geen hordes mensen verwacht, maar dat is waarschijnlijk mijn inschattingsfout als weldenkend mens. Ik kan me blijkbaar niet zo goed verplaatsen in de mensen die niet kunnen denken.
Hehehe, nou hier zie je de kracht dus van social media. Je onderschat die kwablijkelijk.
  † In Memoriam † zaterdag 22 september 2012 @ 04:23:10 #259
337566 MaryMouse
Lucky's Mouse
pi_117106243
quote:
9s.gif Op zaterdag 22 september 2012 04:17 schreef Biogarde het volgende:

[..]

Je zal er een winkel hebben of een AH franchise.
Ga mij op dit tijdstip niet meer vragen om bronnen, die zijn 10 topics terug al gegeven, de AH was langer open vanwege de verwachtte toeloop. Er was een shoarmatent die maaltijden aanbood voor 3 euro alleen vandaag.
Ik hoop voor ze dat ze een goede verzekering hebben :Y
Maar het meest aandoenlijke vandaag wat mij bijgebleven is was het jochie dat door Ricardo werd interviewd en vroeg of ze de AH met rust wilden laten, want daar werkte hij namelijk.
:( dat uren later daar de ramen werden ingeslagen.
  † In Memoriam † zaterdag 22 september 2012 @ 04:24:24 #260
337566 MaryMouse
Lucky's Mouse
pi_117106247
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2012 04:19 schreef Isabeau het volgende:
Overigens was het een 'goede avond' voor criminele activiteiten in de dorpen en steden in het noorden. We hadden hier in het ziekenhuis politie nodig, maar er was niemand beschikbaar want alles zat in Haren.
Ja, en dat is dus een van de fouten bij de opschaling naar een GRIP3 :{
pi_117106250
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2012 04:23 schreef MaryMouse het volgende:

[..]

Ga mij op dit tijdstip niet meer vragen om bronnen, die zijn 10 topics terug al gegeven, de AH was langer open vanwege de verwachtte toeloop. Er was een shoarmatent die maaltijden aanbood voor 3 euro alleen vandaag.
Ik hoop voor ze dat ze een goede verzekering hebben :Y
Maar het meest aandoenlijke vandaag wat mij bijgebleven is was het jochie dat door Ricardo werd interviewd en vroeg of ze de AH met rust wilden laten, want daar werkte hij namelijk.
:( dat uren later daar de ramen werden ingeslagen.
Die manager van de AH is ook dom dan. Ik had mijn tokko gewoon dichtgehouden en wellicht met planken dicht getimmert.
  zaterdag 22 september 2012 @ 04:24:48 #262
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_117106251
quote:
7s.gif Op zaterdag 22 september 2012 04:19 schreef Dale. het volgende:

[..]

Nee want dan hadden ze te weinig man. De groep had gewoon weg nooit zo groot mogen worden. Ze hadden vanaf begin af aan iedereen die samenschoolde moeten weg sturen en terug sturen..
Hordes mensen. Enig idee hoe dat eruit ziet? We hebben het dan niet over 50 man.

We hebben het over het een relatief groot dorp, je had dan 10.000 man ME nodig gehad waarvan ik zeker weet dat Nederland er niet zoveel heeft :') (as if, al zou half politie Nederland mee hebben geholpen).

Samenscholen etc etc voorkom je niet. Want dan moet je op echt iedere straathoek een ambtenaar hebben staan.
pi_117106261
quote:
9s.gif Op zaterdag 22 september 2012 04:24 schreef Biogarde het volgende:

[..]

Hordes mensen. Enig idee hoe dat eruit ziet? We hebben het dan niet over 50 man.

We hebben het over het een relatief groot dorp, je had dan 10.000 man ME nodig gehad waarvan ik zeker weet dat Nederland er niet zoveel heeft :') (as if, al zou half politie Nederland mee hebben geholpen).

Samenscholen etc etc voorkom je niet. Want dan moet je op echt iedere straathoek een ambtenaar hebben staan.
Of course maar men had gewoon bij het station moeten staan en bij de belangerijkste instroomende wegen. Bussen met mensen terug sturen en groepjes mensen die tegelijk uit de trein stappen meteen op dezelfde trein terugsturen.
  zaterdag 22 september 2012 @ 04:27:16 #264
28033 Pek
je moet wat
pi_117106271
quote:
7s.gif Op zaterdag 22 september 2012 04:24 schreef Dale. het volgende:

[..]

Die manager van de AH is ook dom dan. Ik had mijn tokko gewoon dichtgehouden en wellicht met planken dicht getimmert.
Als er een horde tokkies onderweg is, ga jij echt je tokko niet sluiten hoor. :{w
Die patatkraam is binnengelopen vanavond.
  zaterdag 22 september 2012 @ 04:28:33 #265
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_117106277
quote:
7s.gif Op zaterdag 22 september 2012 04:26 schreef Dale. het volgende:

[..]

Of course maar men had gewoon bij het station moeten staan en bij de belangerijkste instroomende wegen. Bussen met mensen terug sturen en groepjes mensen die tegelijk uit de trein stappen meteen op dezelfde trein terugsturen.
Dat was een optie geweest, maar half Groningen loopt daar rond die op de fiets kwamen of kwamen lopen. Is immers om de hoek.
pi_117106279
quote:
10s.gif Op zaterdag 22 september 2012 04:27 schreef Pek het volgende:

[..]

Als er een horde tokkies onderweg is, ga jij echt je tokko niet sluiten hoor. :{w
Die patatkraam is binnengelopen vanavond.
Ja right jij wilt zeggen dat hij deze avond zoveel winst heeft gemaakt om z'n toko op te knappen én nog steeds winst te hebben? Als ik de verzekeringsmaatschappij was van die winkel zou ik niet uitkeren, eigen schuld dikke bult. Dit was echt wel te verwachten hoor dat het op rellen zou uitlopen en dat mensen zouden gaan plunderen. Mensen die dat niet hadden verwacht zijn gewoon naief in mijn ogen.
pi_117106284
quote:
7s.gif Op zaterdag 22 september 2012 04:28 schreef Biogarde het volgende:

[..]

Dat was een optie geweest, maar half Groningen loopt daar rond die op de fiets kwamen of kwamen lopen. Is immers om de hoek.
Ook zij gaan zeer waarschijnlijk gewoon over de normale wegen en zullen niet helemaal gaan omfietsen om haren binnen te komen.
  zaterdag 22 september 2012 @ 04:42:34 #268
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_117106315
quote:
14s.gif Op zaterdag 22 september 2012 04:05 schreef ACT-F het volgende:
'Facebookfeest Haren verhuist naar andere locatie'

AMSTERDAM - Een oud voetbalterrein in Haren is aangewezen als alternatieve feestlocatie voor het 'Project X'-feest waar 30.000 Facebook-gebruikers zich voor inschreven.
ANP

Het Dagblad van het Noorden meldt dat feestgangers naar het oud-voetbalterrein Gorecht worden geleid. Daar worden twee mobiele lichtmasten neergezet. De Stationsweg, waar het feest plaats zou vinden, en omliggende wegen worden afgezet.

Het feest kwam tot stand omdat de 16-jarige Merthe de privacy-instellingen van haar verjaardagsfeest op Facebook verkeerd instelde. Daardoor kon iedereen andere mensen uitnodigen.

Tot nu toe lijkt de drukte mee te vallen. Op de hoek bij de afgesloten Stationsweg staan naar schatting 100 à 150 mensen, grotendeels jongeren. Velen van hen staan te bellen of maken foto's met hun mobieltjes.

Via Facebook melden inmiddels ruim 30.000 mensen dat ze bij het feest aanwezig zullen zijn, hoewel onwaarschijnlijk is dat dat aantal daadwerkelijk komt opdagen.

Gemeente

De Gemeente Haren heeft een speciale informatiepagina geopend op haar website. Daarop staat dat de koopavond in Haren vooralsnog doorgaat, maar de georganiseerde Vossenjacht en Hogehakkenrace niet.

"Er is geen feest in Haren. We verwachten wel bezoekers", schrijft de gemeente. "Hoeveel, kunnen we niet goed inschatten. We houden rekening met verschillende scenario’s, van een kleine groep nieuwsgierigen tot een grote groep met een paar raddraaiers." De gemeente zegt 'passende maatregelen' te zullen nemen.

Ook verwijderde de gemeente de straatnaamborden op de Stationsweg, hoewel onduidelijk is of dit jongeren met smartphones op een dwaalspoor zal brengen. Een mediabedrijf is van plan om het feest vanaf 7 uur te livestreamen vanuit een onbemand vliegtuigje.

Yellow Claw

De band Yellow Claw, bekend van de hit Krokobil, treedt vanavond op bij het Facebookfeest. Ook Kraantje Pappie zegt op Twitter aanwezig te zullen zijn. De bandleden van Yellow Claw zeiden op Twitter bereid te zijn om op te treden als iemand anders een feest organiseert.

Verschillende organisatoren lieten weten geïnteresserd te zijn, al is nog niet precies duidelijk waar en wanneer de band zal gaan optreden. "Alles over tijd en locatie hoor je kort voor de show", schrijft de band op Twitter.

Bandlid Nils zegt tegen NU.nl: "We kregen de hele tijd berichten van 'Yellow Claw moet komen draaien op Project X Haren.'" Hij noemt het 'heel erg vet' om op te treden 'op een uit de hand gelopen Facebookfeest'. Het is nog niet duidelijk of er een muziekinstallatie beschikbaar zal zijn op het voetbalterrein.

http://www.nu.nl/binnenla(...)-andere-locatie.html
Ah, kijk. Toch nog een bron. I stand corrected. Blijkbaar was de gemeente toch duidelijk van plan om de menigte hier in eerste instantie naar toe te leiden. Maar niet voor een feest dus, dat werd nog maar eens duidelijk gemaakt. Er is dus nooit sprake geweest van een georganiseerd feest.

Blijkbaar is het ook mislukt, want iedereen ging gewoon het dorp in en niet naar dat veld.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_117106319
Al die mensen die zeggen dat ze Haren moesten afsluiten: dat had je dan vanaf s'ochtends moeten doen en dan hadden de hele dag geen treinen kunnen rijden tussen Assen - Groningen (want als je ze door laat rijden dan gaat dat direct per social media rond en trekken ze op den duur wel aan de noodrem of lopen ze vanaf Groningen CS terug, wat maar een minuutje of 20 is). Als je dan ook nog eens het wegverkeer gaat beperken dan heeft half reizend Assen, Haren en Groningen hier overlast door. Genoeg mensen die in Assen of Haren wonen en die gewoon op tijd in Groningen moeten zijn voor school/werk, en ook weer gewoon op tijd thuis willen zijn.

Volledig afsluiten lukt dus niet, en is ook wel heel radicaal voor een eventuele komst van 10 of 2000 of 5000 mensen die wat onverstandig maar niet verboden zeiden een feestje willen vieren.

Blijft over: jezelf voorbereiden op het 'ergste' en vooral zorgen dat iedereen bij elkaar gehouden wordt en snel wat eenvoudige gezelligheid in elkaar zetten. Zoals ze ook een tijdje van plan waren.
Principieel gewoon laten rondlopen en hopen dat ze dan vanzelf weer weggaan als ze zien dat er niets is, is wel heel dom en naïef.
  zaterdag 22 september 2012 @ 05:30:45 #270
24533 ACT-F
pi_117106348
quote:
14s.gif Op zaterdag 22 september 2012 04:42 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Ah, kijk. Toch nog een bron. I stand corrected. Blijkbaar was de gemeente toch duidelijk van plan om de menigte hier in eerste instantie naar toe te leiden. Maar niet voor een feest dus, dat werd nog maar eens duidelijk gemaakt. Er is dus nooit sprake geweest van een georganiseerd feest.

Blijkbaar is het ook mislukt, want iedereen ging gewoon het dorp in en niet naar dat veld.
De gemeente organiseert en propageert het feest niet, maar faciliteert wel een alternatieve plek. Dat schept natuurlijk verwachtingen. Als je daar vervolgens niets mee doet dan blijven de mensen hangen waar je het niet wilt hebben, en dat is precies wat er gebeurd is. Ga je ze daar proberen weg te sturen naar huis dan krijg je gedonder, want de voetbalhooligans waren opzichtig aanwezig.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')