Dream on.... Hoe naief kun je zijn...quote:Op zaterdag 22 september 2012 01:30 schreef BaajGuardian het volgende:
dan lachen we ze in de rechtzaal uit en lopen we weer naar buiten, wat willen ze doen? een heel volk in de gevangenis gooien omdat de entertainment industrie niet genoeg sportwagens in hun 8000x8000 garage heeft staan?
quote:Op zaterdag 22 september 2012 05:51 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Dream on.... Hoe naief kun je zijn...
Of heb je nog steeds niet begrepen dat men het in andere landen allang heeft ingevoerd. Genoeg dwangmiddelen beschikbaar hoor.
In het buitenland bestaat downloaden dan ook niet.quote:Op zaterdag 22 september 2012 05:51 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Dream on.... Hoe naief kun je zijn...
Of heb je nog steeds niet begrepen dat men het in andere landen allang heeft ingevoerd. Genoeg dwangmiddelen beschikbaar hoor.
Flikker toch op manquote:Op zaterdag 22 september 2012 10:35 schreef Rhalius het volgende:
toch ernstig dat diefstal als normaal gezien wordt hier in Nederland.
Het is niet anders dan een winkel inlopen en daar muziek, films games of wat dan ook te stelen.
Tja, ik vind het ook vreemd dat ik moet betalen voor een leeg opslagmedium, terwijl ik er eigen content op ga zetten, maar helaas vindt de meerderheid van de schapen het uitstekend dat ze bestolen worden.quote:Op zaterdag 22 september 2012 10:35 schreef Rhalius het volgende:
toch ernstig dat diefstal als normaal gezien wordt hier in Nederland.
Het is niet anders dan een winkel inlopen en daar muziek, films games of wat dan ook te stelen.
Nee, dat vinden de meeste mensen niet en het is ook onzinnig, die heffing.quote:Op zaterdag 22 september 2012 10:45 schreef Schanulleke het volgende:
Tja, ik vind het ook vreemd dat ik moet betalen voor een leeg opslagmedium, terwijl ik er eigen content op ga zetten, maar helaas vindt de meerderheid van de schapen het uitstekend dat ze bestolen worden.
Het is inderdaad geen diefstal as such. Je schendt echter wel eigendomsrechten. Onder de streep blijft er schade. Jij vindt het ook niet goed als ik jouw auto een dagje leen en weer terug zet, ook niet als jij die dag helemaal niet wilde rijden met die auto.quote:Op zaterdag 22 september 2012 10:39 schreef Saekerhett het volgende:
Flikker toch op man
[ afbeelding ]
Die analogie klopt niet. In dat geval slijt mijn auto en is er risico dat je hem in de prak rijdt etc.quote:Op zaterdag 22 september 2012 11:20 schreef DS4 het volgende:
[..]
Het is inderdaad geen diefstal as such. Je schendt echter wel eigendomsrechten. Onder de streep blijft er schade. Jij vindt het ook niet goed als ik jouw auto een dagje leen en weer terug zet, ook niet als jij die dag helemaal niet wilde rijden met die auto.
Een vergelijking van helemaal niks natuurlijkquote:Op zaterdag 22 september 2012 11:20 schreef DS4 het volgende:
[..]
Het is inderdaad geen diefstal as such. Je schendt echter wel eigendomsrechten. Onder de streep blijft er schade. Jij vindt het ook niet goed als ik jouw auto een dagje leen en weer terug zet, ook niet als jij die dag helemaal niet wilde rijden met die auto.
De wet is geen argument in een discussie over de wet.quote:Op zaterdag 22 september 2012 11:20 schreef DS4 het volgende:
[..]
Het is inderdaad geen diefstal as such. Je schendt echter wel eigendomsrechten.
Weer een slechte vergelijking. Er is overigens niet per definitie schade, voor 90% wat ik namelijk download geldt als ik het niet had kunnen downloaden had ik het ook niet gekocht.quote:Op zaterdag 22 september 2012 11:20 schreef DS4 het volgende:
[..]
Als ze toen de middelen hadden gehad om je ervoor op te sporen wel.quote:Op zaterdag 22 september 2012 11:17 schreef BaajGuardian het volgende:
Mensen die janken om downloaden hebben wss nog niet de leeftijd om de cassette en videorecorders meegemaakt te hebben.
Kwamen daar ook mensen op je duur voor kloppen?
Nee, dan houdt het dus helemaal niet opquote:Op zaterdag 22 september 2012 11:42 schreef Rhalius het volgende:
Als je het wilt hebben betaal je het maar gewoon, en als je het geld er niet voor over hebt dan houd het op.
De industrie verkocht zelf video en casette recorders waar je de hele top 40 en alle films van tv mee op kon nemen en niemand vond dat erg.quote:Op zaterdag 22 september 2012 11:41 schreef trabant het volgende:
[..]
Als ze toen de middelen hadden gehad om je ervoor op te sporen wel.
Een vinyl elpee kostte twintig gulden, maar dan had je ook een hoes op schilderijformaat. Op een C90-bandje kon je twee elpees opnemen, maar dat bandje kostte nog altijd zes, zeven gulden: ook geen bedrag waar je toen als scholier lichtzinnig over deed. De eerste CompactDiscs waren met vijfenveertig, vijftig gulden schreeuwend duur, maar de industrie beloofde dat die prijs snel zou zakken. Nu, bijna dertig jaar wacht ik daar nog altijd op...
QQQQQQQQQQQQQQQQQQQquote:Op zaterdag 22 september 2012 11:47 schreef Rhalius het volgende:
Inderdaad, gewoon lekker crimineel gaan downloaden en jezelf allerlei smoesjes vertellen om het goed te praten.
Wat wordt een platenmaatschappij anders van het feit dat ik een cd'tje download die ik anders toch nooit had gekocht?quote:Op zaterdag 22 september 2012 11:47 schreef Rhalius het volgende:
Inderdaad, gewoon lekker crimineel gaan downloaden en jezelf allerlei smoesjes vertellen om het goed te praten.
Ja want ik beweer natuurlijk dat het downloadverbod helpt... Tering leer lezen man, ik doe helemaal geen uitspraken over of het download verbod nu wel of niet werkt, ik zeg alleen dat user BG erg naief is om te denken dat ee overheid de burger toch niks kan maken wanneer deze weigert mee te werken aan de veroordeling na downloaden. Hierbij geef ik de situatie in het buitenland als voorbeeld.quote:[b]Op zaterdag 22 september 2012 10:26reef Papierversnipperaar het volgende:[/
[..]
In het buitenland bestaat downloaden dan ook niet.
Als je het anders niet zou kopen, waarom download je het dan? blijkbaar wil je het toch hebben.quote:Op zaterdag 22 september 2012 11:51 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Wat wordt een platenmaatschappij anders van het feit dat ik een cd'tje download die ik anders toch nooit had gekocht?
Leg me dat eens uit, in plaats van steeds je eigen domme one-liner hier neer te zetten zonder te reageren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |