quote:Op donderdag 20 september 2012 22:41 schreef Kloontje79 het volgende:
Natuurlijk wist ik dit al lang.
Maar toen ik net nonchalant een online vragenlijst van de Jellinek met hem doornam werd duidelijk dat mijn man voor meer dan ¤ 25 per week uitgeeft aan wiet.
En daar ben ik zo verrekte boos om![]()
Koophuis, kleine kinderen, rekeningen... Je kent het wel.
Nou doe ik zo mijn best om aan alle kanten te besparen, om geld over te houden voor de leuke dingen. En dan dumpt hij elke week weer zoveel bij de plaatselijke coffeeshop.
Maar het geld is niet het grootste probleem.
Waarom moet hij altijd blowen?? Elke avond gaat hij naar de schuur om te roken en blowen (binnenshuis wordt niet gerookt) en hij komt regelmatig van zijn werk thuis met rode ogen. Dat afwezige en passieve gedrag van hem... zo ontmoedigend.
Let's face it: ik ben getrouwd met een junk![]()
We zijn nu al 11 jaar samen. Toen we elkaar leerden kennen blowde ik zelf ook, en de eerste jaren samen deden we het regelmatig samen. Thuis in het weekend of tijdens het uitgaan.
Maar de tijden zijn veranderd, we hebben nu een gezin met de bijbehorende verantwoordelijkheden.
Zelf ben ik jaren terug al gestopt met roken en blowen. Hij heeft periode's gehad dat hij minderde, alleen nog in het weekend blowde bijvoorbeeld, maar dat is allang niet meer zo.
Het afgelopen jaar ben ik langdurig ziek geweest. De zorg voor de kinderen en het huishouden kwam vrijwel volledig op hem aan en aan mij had hij sowieso niet veel. Toen is het een beetje ontspoord geloof ik.
Sinds een paar jaar gaat hij een avond in de week gamen bij een kinderloze vriend van hem. Er wordt die avond veel geblowd en dat weet ik en gun ik hem ook!
Maar elke dag naar de drugs grijpen? Ten koste van bijvoorbeeld sportles voor de kinderen? (hebben we geen geld voor)
Het moet afgelopen zijn!
Ik heb dit al een paar keer aangekaart, dringt niet door.
Hij
is
verslaafd.....
Goed, jij je zin; een bespreking van de onderzoekjes die je aanhaalt als zijnde 'onomstotelijk bewijs' voor de stelling, dat cannabis op de lange termijn schadelijk en verslavend zou zijn.quote:Op vrijdag 21 september 2012 00:52 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Oh klopt, je moet de Google Scholar link hebben:
http://scholar.google.nl/(...)DYBw&ved=0CBoQgQMwAA
Kortom: geen bewijs.quote:Conclusion
No evidence was found for long-term deficits in working memory and selective attention in frequent cannabis users after 1 week of abstinence. Nonetheless, frequent cannabis use may affect brain function, as indicated by altered neurophysiological dynamics in the left superior parietal cortex during working memory processing.
Kortom: geen bewijs.quote:Abstract
Brain event-related potentials (ERPs) were recorded from nine long-termcannabis users during a complex auditory selective attention task and compared with nine nonuser controls. Stimuli consisted of a random sequence of tones varying in location, pitch and duration. Subjects were instructed to respond to long-duration tones of a particular pitch and location. Cannabis users' task performance was significantly worse than controls. The most striking difference between the ERPs of the two groups was in the greatly enhanced early processing negativity in the user group to short-duration stimuli which matched the target on location only. This is indicative of users engaging in unnecessary pitch processing and thus having difficulty in setting up an accurate focus of attention and in filtering out irrelevant information. The data suggest a dysfunction in the allocation of attentional resources and stimulus evaluation strategies. These results imply that long-termcannabis use may impair the ability to efficiently process information.
Kortom: geen bewijs.quote:The long-term use of cannabis, particularly at high intake levels, is associated with several adverse psychosocial features, including lower educational achievement and, in some instances, psychiatric illness. There is little evidence, however, that long-termcannabis use causes permanent cognitive impairment, nor is there is any clear cause and effect relationship to explain the psychosocial associations. There are some physical health risks, particularly the possibility of damage to the airways in cannabis smokers. Overall, by comparison with other drugs used mainly for ‘recreational’ purposes, cannabis could be rated to be a relatively safe drug.
Kun je wel Engels? De onderzoeken hebben dezelfde resultaten. Ze wijzen naar een effect.quote:Op vrijdag 21 september 2012 00:59 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
Eerste onderzoek
[..]
Kortom: geen bewijs.
Tweede onderzoek
[..]
Derde onderzoek
[..]
En dan nog, een studie op zichzelf betekent niets, het gaat om de meta-studies. En die zijn ook allemaal helder: geen bewijs.
Maar iemand triest noemen met maar 25 euro per week weg blowen ?quote:Op vrijdag 21 september 2012 01:00 schreef GGMM het volgende:
Volwassen mannen die blowen zijn dieptriest.. Sterkte er mee.
Uh, gefeliciteerd?quote:Op vrijdag 21 september 2012 01:05 schreef practics het volgende:
[..]
Maar iemand triest noemen met maar 25 euro per week weg blowen ?
Rook gemiddeld nog meer weg aan normale sigaretten. Terwijl dat veel goedkoper is.
Serieus je hebt nog nooit geblowd? Anders dan weet je ook dat 25 euro in de week niet veel is voor een verslaving aan wiet. (het was meer om vergelijking te maken dan om wat anders vriend.)quote:
Ik heb wel eens geblowd, vroeger, ja. Maar oke, ik snap je. Het ging mij niet om het geld eigenlijk.quote:Op vrijdag 21 september 2012 01:07 schreef practics het volgende:
[..]
Serieus je hebt nog nooit geblowd? Anders dan weet je ook dat 25 euro in de week niet veel is voor een verslaving aan wiet. (het was meer om vergelijking te maken dan om wat anders vriend.)
Kerel, ten eerste ben ik tweetalig opgevoed (o.a. in het Engels), ten tweede heb ik, anders dan jij, een relevante opleiding gedaan die daadwerkelijk begrip geeft van de onderzoeksresultaten. Het gaat om effecten met een p-waarde van <0,05 . Alles wat daar niet onder valt maar wel naar neigt noemt men een 'trend' of 'aanwijzing' en vertaalt men in het Engels naar formuleringen met 'may' erin.quote:Op vrijdag 21 september 2012 01:04 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Kun je wel Engels? De onderzoeken hebben dezelfde resultaten. Ze wijzen naar een effect.
Overigens heb ik niets gezegd over langere termijn en verslaving. Ook heb ik het nooit over onomstotelijk bewijs gehad. Life2.0 wilde niet geloven dat langdurig gebruik schadelijke invloed kan hebben. Alles wijst erop dat dat wel degelijk zo is. Lees de tweede dikgedrukte zin in jouw post nog maar een keer. Staat er letterlijk.
Overigens kun je natuurlijk wel over een meta-onderzoek blaten, moet je die wel laten zien natuurlijk.
Nee maar iemand die een biertje per avond drinkt is ook geen alcoholist. Wil een een fatsoenlijke jonko neer rollen per avond dan red je het niet eens met 25 euro voor 7 dagen..quote:Op vrijdag 21 september 2012 01:08 schreef GGMM het volgende:
[..]
Ik heb wel eens geblowd, vroeger, ja. Maar oke, ik snap je. Het ging mij niet om het geld eigenlijk.
Ik ook niet. Maar geen van ons, inclusief TS, kan iets zeggen over of haar vriend/echtgenoot die hobby nodig heeft en/of moet aanhouden, daar gaat hij zelf over zolang er geen beter alternatief is en hij er ook niemand anders mee schaadt, anders dan bijvoorbeeld tabaksverslaving. Mensen die niet voldoende ontspanning krijgen, gaan er uiteindelijk aan onderdoor, zeker als ze in hun dagelijkse leven veel stress ervaren en verantwoording op zich hebben genomen / voelen rusten.quote:Op vrijdag 21 september 2012 01:07 schreef practics het volgende:
[..]
Serieus je hebt nog nooit geblowd? Anders dan weet je ook dat 25 euro in de week niet veel is voor een verslaving aan wiet. (het was meer om vergelijking te maken dan om wat anders vriend.)
Ja heel triest blow zelf ook uit medische overweging pijnstillend namelijk...quote:Op vrijdag 21 september 2012 01:00 schreef GGMM het volgende:
Dat was meer m'n punt idd.quote:Op vrijdag 21 september 2012 01:12 schreef practics het volgende:
[..]
Maar goed als je kinderen hebt is het inderdaad tijd om zulke ongein achter je te laten.
Ja, dan is het anders natuurlijkquote:Op vrijdag 21 september 2012 01:13 schreef FAUSTINO het volgende:
[..]
Ja heel triest blow zelf ook uit medische overweging pijnstillend namelijk...
Dat heb ik ook niet gezegd. Wederom:quote:Op vrijdag 21 september 2012 01:11 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
Kerel, ten eerste ben ik tweetalig opgevoed (o.a. in het Engels), ten tweede heb ik, anders dan jij, een relevante opleiding gedaan die daadwerkelijk begrip geeft van de onderzoeksresultaten. Het gaat om effecten met een p-waarde van <0,05 . Alles wat daar niet onder valt maar wel naar neigt noemt men een 'trend' of 'aanwijzing' en vertaalt men in het Engels naar formuleringen met 'may' erin.
Een trend of aanwijzing is echter geen significant bewijs.
Nee, jij vertaalt aanwijzing naar 'medisch bewezen', met name m.b.t. wat je van mij quote, nu niet je keutels terugtrekken. Bewijs is er niet, punt.quote:Op vrijdag 21 september 2012 01:14 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat heb ik ook niet gezegd. Wederom:
Life2.0 claimde dat er geen aanwijzingen zijn dat cannabisgebruik schadelijk is. Dat is waar ik op reageerde.
Als ik niet rook raak ik ook wel opgefokt en agressief en veel stress. Het is maar net wat je toelaat in je leven. Was hij nooit aan wiet begonnen had hij het ook nooit nodig gehad. Als ik nooit aan roken was begonnen had ik het ook nooit nodig gehad. NU achteraf ben ik wel met je eens dat als hij of ik nu stop met wiet/roken dat onze gezondheid meer schaad door het stress effect.quote:Op vrijdag 21 september 2012 01:12 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
Ik ook niet. Maar geen van ons, inclusief TS, kan iets zeggen over of haar vriend/echtgenoot die hobby nodig heeft en/of moet aanhouden, daar gaat hij zelf over zolang er geen beter alternatief is en hij er ook niemand anders mee schaadt, anders dan bijvoorbeeld tabaksverslaving. Mensen die niet voldoende ontspanning krijgen, gaan er uiteindelijk aan onderdoor, zeker als ze in hun dagelijkse leven veel stress ervaren en verantwoording op zich hebben genomen / voelen rusten.
Waar?quote:Op vrijdag 21 september 2012 01:14 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
Nee, jij vertaalt aanwijzing naar 'medisch bewezen'
Ongetwijfeld. Maar in de voorgaande discussie ging het over het vermeend schadelijke effect van cannabisgebruik, dat er niet is. Wat niet wegneemt, dat veel stress ervaren op korte èn lange termijn wél schadelijk kan zijn. Iedereen gaat daar op zijn eigen manier mee om.quote:Op vrijdag 21 september 2012 01:15 schreef practics het volgende:
[..]
Als ik niet rook raak ik ook wel opgefokt en agressief en veel stress. Het is maar net wat je toelaat in je leven. Was hij nooit aan wiet begonnen had hij het ook nooit nodig gehad. Als ik nooit aan roken was begonnen had ik het ook nooit nodig gehad. NU achteraf ben ik wel met je eens dat als hij of ik nu stop met wiet/roken dat onze gezondheid meer schaad door het stress effect.
Kom daar maar eens met 'bewijs' van dan.quote:Op vrijdag 21 september 2012 01:17 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
Ongetwijfeld. Maar in de voorgaande discussie ging het over het vermeend schadelijke effect van cannabisgebruik, dat er niet is.
Kerel lul nou niet, geen bewijs is geen bewijs. Het gaat hier niet om puntjes scoren, het ging (ook jou) om de discussie of er schadelijke effecten zijn op lange termijn. Jij riep van wel op basis van een wikipedia-linkje en een paar onderzoeken (die juist je ongelijk bewijzen), Life2.0 en ik zeiden van niet. En wij hebben gelijk, jij lult in de ruimte zonder te weten waar je het over hebt.quote:Op vrijdag 21 september 2012 01:17 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Waar?
Bovendien is hard bewijs niet nodig. Een trend is genoeg om Life2.0s originele vraag te beantwoorden.
Misschien heeft die gast ook een reden om het te gebruiken waarvan wij niet de achterliggende gedachte weten. En geestelijke problemen kan best een reden zijn dat de man van TS gebruikt om te kunnen functioneren. Kinderen vrouw werk kan voor sommigen veel drukte in het hoofd veroorzaken.quote:Op vrijdag 21 september 2012 01:13 schreef GGMM het volgende:
[..]
Dat was meer m'n punt idd.
[..]
Ja, dan is het anders natuurlijk![]()
Andere kant geeft ts ook aan dat ze wist dat haar man al blowde voor de tijd. Dus ze wist toen ze wat met hem begon (20jaar geleden van mijn part), dat haar vriend blowde. Hoe kun je dan nu in godsnaam hypocriet gaan lopen doen omdat hij wiet rookt? Bedoel ze wist van te voren waar ze aan begon.quote:Op vrijdag 21 september 2012 01:17 schreef boekenplank het volgende:
We hebben waarschijnlijk allemaal wel eens geblowd, punt is dat de man van kloontje nu al ongeveer 15 jaar aan het blowen is. Dan kan je gerust spreken van een verslaving.
Ergens in het hoofd van kloontjes man is het te druk om wat voor reden dan ook, door te blowen probeert hij rustig te worden is mijn mening. Wat die druk geeft weet ik natuurijk niet, maar alleen voor de pret blowt hij allang niet meer.
Nog een trieste blower voor dit topic de 66 jarige protestzanger Armand.
[ afbeelding ]
ik hoef niet te bewijzen dat er geen negatieve effecten zijn, net zo min dat het ademen van zuurstof in 21% gehalte onder luchtddruk op zeeniveau dat is; jij beweert (al trek je nu je woorden in) dat het wél schadelijk is, ik zie graag de meta-studies tegemoet die die significantie onderschrijven met p-waarde van <0,05.quote:Op vrijdag 21 september 2012 01:19 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Kom daar maar eens met 'bewijs' van dan.
Misschien ga ik het dan ook wel gewoon lekker negeren, net zoals jij doet.
Het is wel duidelijk dat je gewoon mijn punten compleet negeert. Die onderzoeken geven niemand expliciet gelijk maar geven aan dat het waarschijnlijker is dat Life2.0 en jij het fout hebben. Immers, geen enkele van de onderzoeken geeft bewijs of een trend dat er geen enkel effect is.quote:Op vrijdag 21 september 2012 01:19 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
Kerel lul nou niet, geen bewijs is geen bewijs. Het gaat hier niet om puntjes scoren, het ging (ook jou) om de discussie of er schadelijke effecten zijn op lange termijn. Jij riep van wel op basis van een wikipedia-linkje en een paar onderzoeken (die juist je ongelijk bewijzen), Life2.0 en ik zeiden van niet. En wij hebben gelijk, jij lult in de ruimte zonder te weten waar je het over hebt.
Aha. Jouw hele 'argument' is gebaseerd op het onderuit halen van mijn geposte feiten met andere feiten, die je vervolgens niet kenbaar hoeft te makenquote:Op vrijdag 21 september 2012 01:21 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
ik hoef niet te bewijzen dat er geen negatieve effecten zijn, net zo min dat het ademen van zuurstof in 21% gehalte onder luchtddruk op zeeniveau dat is; jij beweert (al trek je nu je woorden in) dat het wél schadelijk is, ik zie graag de meta-studies tegemoet die die significantie onderschrijven met p-waarde van <0,05.
Ok. Hierbij jouw gevraagde meta-studie:quote:Op vrijdag 21 september 2012 01:21 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
maar die zijn er niet, nog daargelaten dat je op de verkeerde plek zoekt (probeer pubmed.nl maar eens).
Ik neem aan dat je zelf wel kunt zien wat hier staat?quote:Out of 1,014 studies retrieved using a thorough search strategy, only 11 studies met essential a priori inclusion criteria, providing data for a total of 623 cannabis users and 409 non- or minimal users. Neuropsychological results were grouped into 8 ability domains, and effect sizes were calculated by domain for each study individually, and combined for the full set of studies. Using slightly liberalized criteria, an additional four studies were included in a second analysis, bringing the total number of subjects to 1,188 (i.e., 704 cannabis users and 484 non-users).
With the exception of both the learning and forgetting domains, effect size confidence intervals for the remaining 6 domains included zero, suggesting a lack of effect. Few studies on the non-acute neurocognitive effects of cannabis meet current research standards; nevertheless, our results indicate that there might be decrements in the ability to learn and remember new information in chronic users, whereas other cognitive abilities are unaffected. However, from a neurocognitive standpoint, the small magnitude of these effect sizes suggests that if cannabis compounds are found to have therapeutic value, they may have an acceptable margin of safety under the more limited conditions of exposure that would likely obtain in a medical setting.
Hey kut doe eens lezen,quote:Op vrijdag 21 september 2012 01:41 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ok. Hierbij jouw gevraagde meta-studie:
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/12901774
[..]
Ik neem aan dat je zelf wel kunt zien wat hier staat?
Voor de zekerheid: de meeste onderzoeken waren niet op een bepaald niveau en van de onderzoeken die dat wel waren wijzen de meesten op verminderde vaardigheden in de domeinen leren en onthouden. De andere domeinen lijken niet beïnvloed te worden.
Met andere woorden: je kunt niet claimen dat langdurig cannabisgebruik geen schadelijk effect heeft. Je kunt ook niet claimen dat dat wel zo is, maar die tweede stelling lijkt wel meer aanwijzingen te hebben.
Hier nog een:
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/20660494
Die suggereert dus aan dat voor mensen met schizofrenie cannabis juist een positief effect kan hebben. Dit suggereert dus ook dat langdurig cannabisgebruik effect heeft op functioneren. In dit geval dus in positieve zin.
quote:Op vrijdag 21 september 2012 01:32 schreef Re het volgende:
Lekker discussiëren over of langsurig cannabisgebruik slecht is, nou en, gaat hier om iets anders denk ik.
Ja ik was nog aan het typen toen Re dat posttequote:
Lijkt me sterk gezien de OP, maar mocht dat het geval zijn dan ligt het anders idd.quote:Op vrijdag 21 september 2012 01:19 schreef FAUSTINO het volgende:
[..]
Misschien heeft die gast ook een reden om het te gebruiken waarvan wij niet de achterliggende gedachte weten. En geestelijke problemen kan best een reden zijn dat de man van TS gebruikt om te kunnen functioneren. Kinderen vrouw werk kan voor sommigen veel drukte in het hoofd veroorzaken.
Door de OP ken jij nu de beste man volledig ook wat er mogelijk zijn hoofd omgaat? Nee dat weet jij dus niet het is namelijk een schrijven van zijn vrouw niet van de persoon hemzelf. Punt blijft wij kunnen niet zien wat er in zijn hoofd omgaat evenmin zijn vrouw. Iets wat vaak word onderschat misschien houd juist de weed hem op de been en een onbekend geestelijke dan wel lichamelijke probleem beheersbaar. Dat weten wij dus niet.quote:Op vrijdag 21 september 2012 01:57 schreef GGMM het volgende:
[..]
Lijkt me sterk gezien de OP, maar mocht dat het geval zijn dan ligt het anders idd.
In principe wel. Dat TS haar verhaal kwijt kan en mogelijke tips kan krijgen terzijde.quote:Op vrijdag 21 september 2012 02:04 schreef GGMM het volgende:
[..]
Prima, dan is dit hele topic dus nutteloos.
Als TS zich ernstigste zorgen maakt over het ''drugs'' gebruik van haar man is er een oplossing en dat is een huisarts. Verder is zoals gezien het een leuk onderwerp om de discussie over hoe slecht weed is weer eens uit de kast te trekken voor sommige users.quote:Op vrijdag 21 september 2012 02:06 schreef GGMM het volgende:
Dat dus, maar laat maar zitten, sowieso is het natuurlijk lastig om hier advies over te geven.
Zwakke persoonlijkheid als je je door zo'n futiliteit als niet kunnen roken laat beïnvloeden.quote:Op vrijdag 21 september 2012 01:15 schreef practics het volgende:
[..]
Als ik niet rook raak ik ook wel opgefokt en agressief en veel stress. Het is maar net wat je toelaat in je leven. Was hij nooit aan wiet begonnen had hij het ook nooit nodig gehad. Als ik nooit aan roken was begonnen had ik het ook nooit nodig gehad. NU achteraf ben ik wel met je eens dat als hij of ik nu stop met wiet/roken dat onze gezondheid meer schaad door het stress effect.
Als je al gezin met kleine kinderen zijnde ieder dubbeltje 3 keer moet omdraaien voordat je het uitgeeft ben je gewoon een droevige eikel als je niet van de wiet kan afblijven. Typisch vluchtgedrag.quote:Op vrijdag 21 september 2012 01:20 schreef practics het volgende:
[..]
Andere kant geeft ts ook aan dat ze wist dat haar man al blowde voor de tijd. Dus ze wist toen ze wat met hem begon (20jaar geleden van mijn part), dat haar vriend blowde. Hoe kun je dan nu in godsnaam hypocriet gaan lopen doen omdat hij wiet rookt? Bedoel ze wist van te voren waar ze aan begon.
100 euro per maand kun je een paar leuke sportclubs voor je kinderen de contributie voor betalen.quote:Op vrijdag 21 september 2012 03:25 schreef Bushmaster het volgende:
25,- per week, daar kan ie niet eens elke dag van roken, zeikwijf. Wijn of bier kost toch gauw 3,- per dag en da's 21,- per week. Het lijkt me eerder dat hij door het blowen minder aandacht aan haar en de kinderen besteedt. En dat is een terechte klacht.
als daardoor je kinderen niet op een sportclub kunnen wel ja.quote:Op vrijdag 21 september 2012 10:08 schreef dekilo het volgende:
Ik blow ook en heb een gezin.
Ik rook 2x per week waarvan 1x als ik bij een vriend ben.
De andere keer is in het weekend als de kinderen in bed liggen.
Vinden jullie me nu ook slecht?
jij blowt niet dagelijks hè.quote:Op vrijdag 21 september 2012 10:08 schreef dekilo het volgende:
Ik blow ook en heb een gezin.
Ik rook 2x per week waarvan 1x als ik bij een vriend ben.
De andere keer is in het weekend als de kinderen in bed liggen.
Vinden jullie me nu ook slecht?
Waarschijnlijk niet. Blowers zijn over het algemeen nogal traag van begripquote:Op vrijdag 21 september 2012 10:14 schreef dekilo het volgende:
Inderdaad man van TS moet misschien even hier gaan meelezen.
Hopelijk valt het kwartje dan wel!
Ligt eraan hoeveel je rookt.quote:Op vrijdag 21 september 2012 10:19 schreef Maanvis het volgende:
[..]
jij blowt niet dagelijks hè.
Sowieso hij komt thuis met rooie oogies en hij gaat 1x per dag in de schuur blowen.
Dat zijn 2 jointjes per dag. Dus 14 per week. Dat kost echt wel meer dan 25 euro!
Nee.quote:Op vrijdag 21 september 2012 10:19 schreef fathank het volgende:
[..]
Waarschijnlijk niet. Blowers zijn over het algemeen nogal traag van begrip.
Zou best kunnen dat ie gedesillusioneerd is.quote:Op vrijdag 21 september 2012 10:27 schreef dekilo het volgende:
TS is je man gelukkig?
Of heeft het helemaal gehad met jullie huwelijk, gezinsleven oid?
Als ik je verhaal lees dan komt het me over alsof het hem niet veel boeit.
Ja.quote:Op vrijdag 21 september 2012 10:23 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:
[..]
Ligt eraan hoeveel je rookt.
Kan behoorlijk verschillen per persoon. Bij mij was het geheel afhankelijk van de dag indeling. Als ik genoeg om handen had en me verder goed voelde, dan rookte ik veel minder dan wanneer ik een week thuis zat en me verveelde (met alle geestelijke gevolgen van dien)
Rook nog wel, maar hou het nu bij de vrijdagavond en als ik op zaterdag niks doe, de zaterdagavond.
[..]
Nee.
Uit een vijfie kun je best 3 joints draaien op zich. Dus hij rookt er 14 en zet er elke week 1 op z'n Jonnie Spaarrokening.quote:Op vrijdag 21 september 2012 10:30 schreef dekilo het volgende:
@maanvis
Of hij gooit er maar een paar kruimels in, ik zou anders niet weten hoe hij in hemelsnaam 14 joints draait voor ¤ 25.
Nee. Ik ben veul sneller van begrip dan jij.quote:
Goed antwoord. Nooit zoveel waarheid in een post gezien.quote:Op vrijdag 21 september 2012 10:32 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:
[..]
Nee. Ik ben veul sneller van begrip dan jij.
Er is geen God dan Seksgod!quote:Op vrijdag 21 september 2012 10:33 schreef fathank het volgende:
[..]
Goed antwoord. Nooit zoveel waarheid in een post gezien.
Geloof je zelf echt in de dingen die je typt? En 25 euro per week aan wiet is 25 euro te veel en is toch wel redelijk veel wiet eerlijk gezegt.quote:Op vrijdag 21 september 2012 01:15 schreef practics het volgende:
[..]
Helemaal mee eensquote:Op vrijdag 21 september 2012 01:20 schreef practics het volgende:
[..]
Andere kant geeft ts ook aan dat ze wist dat haar man al blowde voor de tijd. Dus ze wist toen ze wat met hem begon (20jaar geleden van mijn part), dat haar vriend blowde. Hoe kun je dan nu in godsnaam hypocriet gaan lopen doen omdat hij wiet rookt? Bedoel ze wist van te voren waar ze aan begon.
25 euro in de week is niet "weinig" nee.quote:Op vrijdag 21 september 2012 10:57 schreef Hidefinition het volgende:
[..]
Geloof je zelf echt in de dingen die je typt? En 25 euro per week aan wiet is 25 euro te veel en is toch wel redelijk veel wiet eerlijk gezegt.
nou ja, als je in de tussentijd een gezin hebt gesticht en je nog steeds na 20 jaar denkt die stoere puber te zijn, ach...quote:
Dat je iemand die blowt verdenkt van het er op nahouden van zulke ideeen (stoer zijn) zegt vooral erg veel over je eigen infantiliteit Re.quote:Op vrijdag 21 september 2012 11:03 schreef Re het volgende:
[..]
nou ja, als je in de tussentijd een gezin hebt gesticht en je nog steeds na 20 jaar denkt die stoere puber te zijn, ach...
och ik heb zelf een flink aantal jaar geblowed hoor tot aan mijn dissertatie toe, maar het is niets meer dan het willen ontsnappen aan de werkelijkheid, dat elke dag, je leven lang... lekker wereldje leef je dan in, niet?quote:Op vrijdag 21 september 2012 11:05 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:
[..]
Dat je iemand die blowt verdenkt van het er op nahouden van zulke ideeen (stoer zijn) zegt vooral erg veel over je eigen infantiliteit Re.
Dit zou ik van een 12 jarig meisje verwachten, zo'n reactie.
dus je moet altijd maar je mond houden als je er de eerste keer niets van had gezegd?quote:Op vrijdag 21 september 2012 11:05 schreef MPC60 het volgende:
Tja had je dit niet veel eerder kenbaar moeten maken? Je wist toch heel goed waar je aan begon? Beetje achteraf janken dit.
Hoe is dit relevant voor je initiele reactie?quote:Op vrijdag 21 september 2012 11:06 schreef Re het volgende:
[..]
och ik heb zelf een flink aantal jaar geblowed hoor tot aan mijn dissertatie toe, maar het is niets meer dan het willen ontsnappen aan de werkelijkheid, dat elke dag, je leven lang... lekker wereldje leef je dan in, niet?
Niet mee eens. Als er geen geld is, is er geen geld.quote:Op vrijdag 21 september 2012 11:05 schreef MPC60 het volgende:
Tja had je dit niet veel eerder kenbaar moeten maken? Je wist toch heel goed waar je aan begon? Beetje achteraf janken dit.
als je elke avond biertjes opentrekt totdat je onder invloed bent... ach dat noemen ze ook wel verslavingquote:Op vrijdag 21 september 2012 11:07 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:
[..]
Hoe is dit relevant voor je initiele reactie?
En ontsnappen aan de werkelijkheid?
Het is niet mogelijk dat iemand er na werk een opsteekt omdat het lekker ontspant, net als een ander een biertje opentrekt?
Dat nou ook weer niet maar het leest voor mij alsof ts het jaren maar heeft laten gaan en zelf daarin mee ging. Ts heeft nu het spreekwoordelijke licht gezien en verwacht dat haar man daar zonder morren in mee gaat.quote:Op vrijdag 21 september 2012 11:07 schreef Re het volgende:
[..]
dus je moet altijd maar je mond houden als je er de eerste keer niets van had gezegd?
na 1 biertje ben je onder invloed Re.quote:Op vrijdag 21 september 2012 11:09 schreef Re het volgende:
[..]
als je elke avond biertjes opentrekt totdat je onder invloed bent... ach dat noemen ze ook wel verslaving
ja idd... maar discussieeer vooral verder, iemand die met rooie oogjes thuiskomt en elke avond stoned zit te zijn... nee joh, die is niet verslaafd, hoe komt je erbij met je ene biertje per avondquote:Op vrijdag 21 september 2012 11:11 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:
[..]
na 1 biertje ben je onder invloed Re.
Die discussie voer ik niet.quote:Op vrijdag 21 september 2012 11:18 schreef Re het volgende:
[..]
ja idd... maar discussieeer vooral verder, iemand die met rooie oogjes thuiskomt en elke avond stoned zit te zijn... nee joh, die is niet verslaafd, hoe komt je erbij met je ene biertje per avond
Dat heb je wel vaker bij mensen die zelf meer dan 2 alcoholische drankjes per dag tot zich nemen.quote:Op vrijdag 21 september 2012 11:20 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:
[..]
.
Alleen jij wenst te volharden in blowen = drugs en alcohol is doodgewoon.
uhm, nee maar dat geeft niet hoorquote:Op vrijdag 21 september 2012 11:20 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:
[..]
Die discussie voer ik niet.
De discussie die ik voer is dat het opsteken van een jointje niet veel anders is dan het opentrekken van 1 a 2 biertjes.
Het opsteken van 5 jointjes is alweer een ander verhaal. Het opentrekken van 5 biertjes ook.
Alleen jij wenst te volharden in blowen = drugs en alcohol is doodgewoon.
Je kunt ook gewoon normaal reageren hoor. Dat infantiele toontje is niet nodig. We hebben geen ruzie, er is geen wedstrijd gaande...quote:
Kennelijk is maat houden het probleem. Op zich hoeft het geen probleem te zijn om het hebben van kinderen met regelmatig blowen te combineren, maar er is een verschil tussen regelmatig blowen en sufgeblowd zijn.quote:Maar het geld is niet het grootste probleem.
Waarom moet hij altijd blowen?? Elke avond gaat hij naar de schuur om te roken en blowen (binnenshuis wordt niet gerookt) en hij komt regelmatig van zijn werk thuis met rode ogen. Dat afwezige en passieve gedrag van hem... zo ontmoedigend.
Let's face it: ik ben getrouwd met een junk![]()
ga lekker anderen pesten ipv je zo op te winden door boos te worden nadat jij mij woorden in de mond te legt. Niet doen. Je maakt jezelf belachelijkquote:Op vrijdag 21 september 2012 11:36 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:
[..]
Je kunt ook gewoon normaal reageren hoor. Dat infantiele toontje is niet nodig. We hebben geen ruzie, er is geen wedstrijd gaande...
of iets meer met je eigen familie te doen. Want dat lijkt me het probleemquote:Op vrijdag 21 september 2012 11:39 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:
Het kan zeker geen kwaad de wiet te laten voor wat het is en over te stappen op hash.
Nee Re. Jij begint met zo'n raar toontje over blowers en volhardt in dat rare toontje.quote:Op vrijdag 21 september 2012 11:44 schreef Re het volgende:
[..]
ga lekker anderen pesten ipv je zo op te winden door boos te worden nadat jij mij woorden in de mond te legt. Niet doen. Je maakt jezelf belachelijk
Geen idee. Maar goed mogelijk dat TS' man zich niet zo prettig voelt in zijn huidige situatie.quote:Op vrijdag 21 september 2012 11:45 schreef Re het volgende:
[..]
of iets meer met je eigen familie te doen. Want dat lijkt me het probleem
Veel mensen die blowen blijven steken in de tijd..quote:Op vrijdag 21 september 2012 11:03 schreef Re het volgende:
[..]
nou ja, als je in de tussentijd een gezin hebt gesticht en je nog steeds na 20 jaar denkt die stoere puber te zijn, ach...
serieus? doen ze dat ook de hele dag of alleen s avonds.quote:Op vrijdag 21 september 2012 12:06 schreef dekilo het volgende:
Ok dat is je defenitie van "veel mensen"!
Ik ken 2 mensen die al 15 jaar elke dag wiet roken.
1 is directeur.
1 is hoofd software ontwikkeling en beide erg prettige mensen in de omgang.
Whehe, eens. Een joint in de ochtend is leuk als je 16 bent.quote:Op vrijdag 21 september 2012 12:08 schreef computergirl het volgende:
[..]
serieus? doen ze dat ook de hele dag of alleen s avonds.
Ik vind het altijd erg sneu als ik s ochtends mensen tegen kom die aan het blowen zijn. Net zo sneu als mensen die s ochtends al aan het euroshopper bier zitten
En dus stel je als oplossing hasj ipv wiet te gaan gebruiken?quote:Op vrijdag 21 september 2012 11:47 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:
[..]
Geen idee. Maar goed mogelijk dat TS' man zich niet zo prettig voelt in zijn huidige situatie.
Nee. Die reactie was in reactie op Weltschmertz en staat op zich. Hash roken is beter dan wiet roken.quote:Op vrijdag 21 september 2012 12:13 schreef Re het volgende:
[..]
En dus stel je als oplossing hasj ipv wiet te gaan gebruiken?
Ja hallo dat licht waar jij over praat zijn kinderen en haar eigen geluk wat hij kapot maakt. Jij maakt er een onschuldige openbaring van manquote:Op vrijdag 21 september 2012 11:09 schreef MPC60 het volgende:
[..]
Dat nou ook weer niet maar het leest voor mij alsof ts het jaren maar heeft laten gaan en zelf daarin mee ging. Ts heeft nu het spreekwoordelijke licht gezien en verwacht dat haar man daar zonder morren in mee gaat.
Tja zo werkt het niet natuurlijk.
Helemaal niet, ik pleit alleen voor wat meer realisme dan; HIJ ROOKT WIET HEEFT KINDEREN DUS IS EEN JUNK!?M?!K88WHY N3NU2I8181111 HIJ LUISTERT OOK NIET NAAR ZIJN CHICK WAT EEN VRESELIJKE JUNK WAT EEN MEDELIJDEN MET DIE CHICKquote:Op vrijdag 21 september 2012 12:34 schreef Hiergaanwedan het volgende:
[..]
Ja hallo dat licht waar jij over praat zijn kinderen en haar eigen geluk wat hij kapot maakt. Jij maakt er een onschuldige openbaring van man
Oke nou ja misschien dat sommige mensen zo reageerden dat weet ik niet. Maar alles moet in gematigdheid kunnen vind ik. Maar zij zegt dat hij elke dag rookt en voor 25 euro per week, dat vind ik best pittig en als dat al een jaar zo gaat en niet lijkt op te houden.. ik heb wel een beetje medelijden met haar eigenlijk want ze is er ongelukkig onder. Zoals zij over hem praat komt het op mij over dat hij gewoon te veel gebruikt nu (en ze weet blijkbaar wel wanneer hij gematigd heeft gerookt want ze meldt zelf ook dat het tot een tijd terug nog wel beter was en daarvan maakte ze ook geen problemen). Dus ja ik denk dat hij het teveel doet voor zover ik kan zien.. en realisme is altijd goed wat dat betreft, moraalridders helpen ook niet zovaak, ben ik met je eensquote:Op vrijdag 21 september 2012 13:01 schreef MPC60 het volgende:
[..]
Helemaal niet, ik pleit alleen voor wat meer realisme dan; HIJ ROOKT WIET HEEFT KINDEREN DUS IS EEN JUNK!?M?!K88WHY N3NU2I8181111 HIJ LUISTERT OOK NIET NAAR ZIJN CHICK WAT EEN VRESELIJKE JUNK WAT EEN MEDELIJDEN MET DIE CHICK![]()
![]()
Nogmaals: speculatie is geen wetenschap, en nu klaar ermee. Laten we maar op TS wachtenquote:Op vrijdag 21 september 2012 01:04 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Kun je wel Engels? De onderzoeken hebben dezelfde resultaten. Ze wijzen naar een effect.
Overigens heb ik niets gezegd over langere termijn en verslaving. Ook heb ik het nooit over onomstotelijk bewijs gehad. Life2.0 wilde niet geloven dat langdurig gebruik invloed kan hebben. Alles wijst erop dat dat wel degelijk zo is. Lees de tweede dikgedrukte zin in jouw post nog maar een keer. Staat er letterlijk.
Overigens kun je natuurlijk wel over een meta-onderzoek blaten, moet je die wel laten zien natuurlijk.
Er worden mij nu simpelweg woorden in de mond gelegd, terwijl we allang voorbij het originele punt zijn. Er zijn flink wat aanwijzingen dat cannabisgebruik negatieve effecten heeft. Iets dat Life2.0 niet wilde geloven. Dat is alles. Vervolgens nam zijn confirmation bias het over en komen we helemaal nergens meer.
Kun je mooi stoppen met speculeren dan.quote:Op vrijdag 21 september 2012 16:37 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Nogmaals: speculatie is geen wetenschap, en nu klaar ermee.
ze geeft toch juist aan dat het hun gezin wel schaadt?quote:Op vrijdag 21 september 2012 01:12 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
Ik ook niet. Maar geen van ons, inclusief TS, kan iets zeggen over of haar vriend/echtgenoot die hobby nodig heeft en/of moet aanhouden, daar gaat hij zelf over zolang er geen beter alternatief is en hij er ook niemand anders mee schaadt, anders dan bijvoorbeeld tabaksverslaving. Mensen die niet voldoende ontspanning krijgen, gaan er uiteindelijk aan onderdoor, zeker als ze in hun dagelijkse leven veel stress ervaren en verantwoording op zich hebben genomen / voelen rusten.
dit is altijd zo'n dooddoener. Voor jou is het wellicht niet veel, voor een ander wel. Bovendien ligt het er ook aan waar het over gaat. Ik vind 25 euro per week aan benzine weinig, maar 25 euro aan pepermunt veel.quote:Op vrijdag 21 september 2012 16:35 schreef Puntenjager het volgende:
25 Euro per weerk veel? WTF!?? Dat is hooguit 10 minuten gas geven in mijn auto.
laat iedereen dat lekker voor zichzelf bepalen.quote:Op vrijdag 21 september 2012 11:06 schreef Re het volgende:
maar het is niets meer dan het willen ontsnappen aan de werkelijkheid, dat elke dag, je leven lang... lekker wereldje leef je dan in, niet?
Dat jullie er dus niet mee om konden gaan betekent niet meteen dat het zooi is...quote:Op vrijdag 21 september 2012 18:13 schreef KwadeAfdronk het volgende:
Ik heb meer dan 10 jaar elke dag geblowd en mijn vriend ook, we zijn nu gestopt en dat is de beste beslissing ooit. Misschien kunnen sommige mensen er goed mee omgaan maar ook veel mensen worden er ongelofelijk passief van en dat schiet met een gezin zeker niet op.
Ben blij dat ik van die zooi af ben
dit. het stop-syndroom, zie je bij rokers die pas gestopt zijn ook vaak. dan zijn het eens fanaten, zo anti als maar zijn kan.quote:Op vrijdag 21 september 2012 18:15 schreef Deeltjesversneller het volgende:
[..]
Dat jullie er dus niet mee om konden gaan betekent niet meteen dat het zooi is...
Nee, ik zeg ook misschien kunnen sommige mensen er wel mee omgaan maar ik niet, en ik ben blij dat ik van die zooi af benquote:Op vrijdag 21 september 2012 18:15 schreef Deeltjesversneller het volgende:
[..]
Dat jullie er dus niet mee om konden gaan betekent niet meteen dat het zooi is...
Nee hoor ik vind niks mis met af en toe blowen, en het is ook wel lekker. Ik kan er zelf best mee omgaan. Maar veel mensen ook niet en dat is het enige wat ik er tegen hebquote:Op vrijdag 21 september 2012 18:17 schreef dawg het volgende:
[..]
dit. het stop-syndroom, zie je bij rokers die pas gestopt zijn ook vaak. dan zijn het eens fanaten, zo anti als maar zijn kan.
als je verder geen verantwoordelijkheden hebt lijkt het me prima, als het ten koste gaat van je familie dan mag er best eens wat kritischer naar je verslaving gekeken worden.quote:Op vrijdag 21 september 2012 16:44 schreef dawg het volgende:
[..]
laat iedereen dat lekker voor zichzelf bepalen.
altijd dat veroordelende gedoe. heeft ts verder ook helemaal niks aan. hypocriet fok! in actie.
Of 2 avonden pizza (+ bierquote:Op vrijdag 21 september 2012 16:35 schreef Puntenjager het volgende:
25 Euro per weerk veel? WTF!?? Dat is hooguit 10 minuten gas geven in mijn auto.
quote:Op vrijdag 21 september 2012 16:42 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
ze geeft toch juist aan dat het hun gezin wel schaadt?
En hobby... Ik vind dat een erg raar woord voor blowen
Grappig. Iedereen leest andere dingen. Ik lees duidelijk en letterlijk in de OP van TS dat haar vriend het afgelopen jaar voor het gezin heeft gezorgd omdat TS dat zelf niet kon. Ik heb niet de hele topics doorgelezen verder, maar is in de tussentijd gebleken dat de OP niet waar was,?? Dus doordat de vriend van TS in zijn eentje het gezin draaiende hield, ging dat ten koste van het gezin? De logica...quote:Op vrijdag 21 september 2012 19:59 schreef Re het volgende:
[..]
als je verder geen verantwoordelijkheden hebt lijkt het me prima, als het ten koste gaat van je familie dan mag er best eens wat kritischer naar je verslaving gekeken worden.
Ik snap niet waarom je jezelf in de vrije tijd niet een jointje mag gunnen, als je daarnaast een gezin draaiende houdt. Hij doet het alleen op momenten dat hij niet meer hoeft te zorge over zijn kroost. Ik noem dat geen probleem, ik noem dat zelfs verantwoordelijker dan veel niet blowende of drinkende mannen.quote:Het afgelopen jaar ben ik langdurig ziek geweest. De zorg voor de kinderen en het huishouden kwam vrijwel volledig op hem aan en aan mij had hij sowieso niet veel. Toen is het een beetje ontspoord geloof ik.
jij leest ook selectief.quote:Op zaterdag 22 september 2012 14:21 schreef drijfhout het volgende:
[..]
[..]
Grappig. Iedereen leest andere dingen. Ik lees duidelijk en letterlijk in de OP van TS dat haar vriend het afgelopen jaar voor het gezin heeft gezorgd omdat TS dat zelf niet kon. Ik heb niet de hele topics doorgelezen verder, maar is in de tussentijd gebleken dat de OP niet waar was,?? Dus doordat de vriend van TS in zijn eentje het gezin draaiende hield, ging dat ten koste van het gezin? De logica...
Dat klinkt alsof het wel degelijk ten koste gaat van het gezin.quote:Dat afwezige en passieve gedrag van hem... zo ontmoedigend.
...
Maar elke dag naar de drugs grijpen? Ten koste van bijvoorbeeld sportles voor de kinderen? (hebben we geen geld voor )
Denk even door alsjeblieft!quote:Op zaterdag 22 september 2012 14:36 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
jij leest ook selectief.
Hij heeft zijn gezin idd draaiende gehouden toen TS dat niet kon. Wat ik lees is dat hij daardoor meer is gaan blowen, (ws meer behoefte aan de ontspannende werking doordat hij meer stress ondervond in die tijd?)hij blowde dus niet al zoveel voordie tijd. Hij had juist geminderd.
En ik lees vervolgens dit:
[..]
Dat klinkt alsof het wel degelijk ten koste gaat van het gezin.
Hij is passiever dan ze hem kent en heeft daar moeite mee en de kinderen kunnen niet op een sport omdat daar geen geld voor is, dan is 100 euro in de maand vrij veel geld om op te roken.
dat neemt niet weg dat je selectief leest..quote:Op zaterdag 22 september 2012 14:44 schreef drijfhout het volgende:
[..]
Denk even door alsjeblieft!
Hij is degene die werkt (het geld verdient!) en het gezin draaiende houdt!
Als dit hem op de been houdt, is dat een schijntje.
Als deze papa "omvalt", dan is er niet 100 euro extra voor een kind om te gaan sporten, maar komen ze nog veel meer geld tekort om hulp in de huishouding te financieren. Het blowgedrag van papa is verre van het grootste probleem in dit gezien, en deze papa loopt NIET weg van zijn verantwoordelijkheden. Dat ie 100 euro per maand aan zichzelf uitgeeft vind ik belachelijk om hem kwalijk te nemen in deze situatie.
Omdat jij het zegt dan zeker, want waarom dat is maak je me niet duidelijk.quote:Op zaterdag 22 september 2012 14:53 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
dat neemt niet weg dat je selectief leest..
Ik denk dat de lezers zouden geeuwen en het topic nog geen pagina reacties vol kreeg als dat de casus was. Het verschil daartussen is dat mensen getriggerd raken door het woordje "blowen" wat meteen een hoop problematiek bij de vader "suggereert".quote:Overigens vraagt TS niet van hem dat hij stopt, maar dat hij mindert en daar is niets mis mee. Ze moeten op de centen letten en dan kijk je naar je verschillende kostenposten. 100 euro is dan veel geld, als hij het per maand zou uitgeven aan zijn modelbouwtreintje, zou ze waarschijnlijk ook willen dat hij zou minderen.
Zo zijn er in nederland nog ongeveer anderhalf miljoen vrouwen met diezelfde kritiek op hun partner.quote:Bovendien geeft ze aan dat ze moeite heeft met zijn passieve houding en dat kan ook niet goed zijn voor de relatie.
Zoals dus duidelijk beschreven wordt, doordat er met TS inderdaad iets mis was is er in het afgelopen jaar meer van deze man gevraagd dan van de gemiddelde man/vader. En iets doet mij vermoeden dat TS nu nog steeds niet net zo hard meedoet met geld verdienen en huishouden, dus waar anders had papa kunnen uitblazen dan in spaarzame uurtjes later op de avond? Ik gok dat twee weekjes Ibiza om bij te komen er niet in heeft gezeten voor deze papa.quote:En als hij het 'nodig heeft' om niet om te vallen, lijkt me dat er meer mis is...
jij leest dat het geen negatieve invloed heeft op het gezin. Dat noem ik selectief, aangezien ze aangeeft dat het wel degelijk een negatieve invloed heeft op het gezin.quote:Op zaterdag 22 september 2012 15:10 schreef drijfhout het volgende:
[..]
Omdat jij het zegt dan zeker, want waarom dat is maak je me niet duidelijk.
[..]
Ik denk dat de lezers zouden geeuwen en het topic nog geen pagina reacties vol kreeg als dat de casus was. Het verschil daartussen is dat mensen getriggerd raken door het woordje "blowen" wat meteen een hoop problematiek bij de vader "suggereert".
[..]
Zo zijn er in nederland nog ongeveer anderhalf miljoen vrouwen met diezelfde kritiek op hun partner.
[..]
Zoals dus duidelijk beschreven wordt, doordat er met TS inderdaad iets mis was is er in het afgelopen jaar meer van deze man gevraagd dan van de gemiddelde man/vader. En iets doet mij vermoeden dat TS nu nog steeds niet net zo hard meedoet met geld verdienen en huishouden, dus waar anders had papa kunnen uitblazen dan in spaarzame uurtjes later op de avond? Ik gok dat twee weekjes Ibiza om bij te komen er niet in heeft gezeten voor deze papa.
Volwassen mannen met tunnelvisie en oogkleppen zijn nog triester.quote:Op vrijdag 21 september 2012 01:00 schreef GGMM het volgende:
QFT.quote:Op zaterdag 22 september 2012 17:09 schreef Conflict het volgende:
Whahaha, 25 euro. Die man heeft niet eens honderd euro per maand om zelf over te beschikken. Wat een sneu verhaal zeg!
Alsof het om het geld gaat. Komaan.quote:Op zaterdag 22 september 2012 17:09 schreef Conflict het volgende:
Whahaha, 25 euro. Die man heeft niet eens honderd euro per maand om zelf over te beschikken. Wat een sneu verhaal zeg!
De TS is al 2 dagen pleite..quote:Op vrijdag 21 september 2012 16:37 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Nogmaals: speculatie is geen wetenschap, en nu klaar ermee. Laten we maar op TS wachten
Veel te veel moeite plus pakkans.quote:Op zondag 23 september 2012 11:27 schreef Piet_Piraat het volgende:
Een beetje blowert kweekt zijn eigen wiet.
Guerilla farming.quote:Op zondag 23 september 2012 21:53 schreef Specularium het volgende:
[..]
Veel te veel moeite plus pakkans.
Een beetje kwekert doet het voor de centen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |