Zal toch wel iets met acceptatie te maken hebben ofzo.....geen idee hoe ik zou reageren in haar situatie.quote:Op donderdag 20 september 2012 23:00 schreef computergirl het volgende:
Marieke is wel een behoorlijke control freak. Ik zou mijn nabestaande toch laten beslissen hoe mijn graf eruit komt te zien.
Ben ik met je eensquote:Op donderdag 20 september 2012 22:59 schreef fh101 het volgende:
Ik vind juist dat Patrick het echt fantastisch doet. Sommige vragen zijn misschien wat hard, maar hij is ook maar een mens, dat hoort er denk ik eigenljik wel bij. Dat je sommige dingen er maar gewoon uitgooit. Maar het daarna wel weer goed weet te zetten, en dat lukt hem ook.
Ik vind de reactie van haar man op het nieuws dat de tumor groeide een beetje merkwaardig.quote:Op donderdag 20 september 2012 23:00 schreef computergirl het volgende:
Marieke is wel een behoorlijke control freak. Ik zou mijn nabestaande toch laten beslissen hoe mijn graf eruit komt te zien.
Dat was ook een beetje apart ja. Leek net alsof die geen zin meer had om te vechten terwijl hij niet diegene is die de ziekte heeft.quote:Op donderdag 20 september 2012 23:03 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Ik vind de reactie van haar man op het nieuws dat de tumor groeide een beetje merkwaardig.
Ik vond het meer zoiets van, wat is dit nu? Dat gaat onze plannen in de war schoppen!quote:Op donderdag 20 september 2012 23:04 schreef Danielle83 het volgende:
[..]
Dat was ook een beetje apart ja. Leek net alsof die geen zin meer had om te vechten terwijl hij niet diegene is die de ziekte heeft.
Ja ook dat. Het kan op camera misschien anders overkomen. Ik weet het niet.quote:Op donderdag 20 september 2012 23:04 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Ik vond het meer zoiets van, wat is dit nu? Dat gaat onze plannen in de war schoppen!
Link?quote:Op donderdag 20 september 2012 23:03 schreef DjinN het volgende:
Die laatste blogpost van Jip....kippenvel...
Je moet niet ineens naar het ziekenhuis als je vrouw zich slechter voelt. Ik neem toch aan dat je dergelijke dingen toch gewoon bespreekt als het gaande is.quote:Op donderdag 20 september 2012 23:07 schreef fh101 het volgende:
Ik kan het heel goed begrijpen. Hij weet niet hoe het in haar lichaam voelt, dus dan is er denk ik altijd de hoop en de wens dat je samen zo lang mogelijk zo normaal mogelijk je dingen kunt doen en je dromen na kunt leven. En dan moet je opeens naar het ziekenhuis omdat je vrouw weer aan de chemo moet. Tuurlijk schopt dat plannen in de war!
Ik denk dat je het je ook niet goed kan voorstellen, totdat je het zelf een x meemaakt.quote:Op donderdag 20 september 2012 23:13 schreef Danielle83 het volgende:
Ik zit nu die webserie te kijken van na de dood, maar ik vind deze niet echt boeiend. Ik geloof ook niet echt in bijna doodervaringen
Het kan naief zijn, maar als de hoop er is dan kun je die gedachten volgens mij best ver weg drukken. Het is wel weer een verdere fase van terminaal zijn, om weer behandelingen in te gaan. Ik denk dat als je je goed voelt, zeehonden vrij kan laten, zandkastelen bouwen en reisjes maken, dat je dan de gedachte van 'shit mijn vrouw gaat dood' best kan negeren, want het is op dat moment niet zichtbaar. Als je dan daarna weer het ziekenhuis in moet is het mss wel weer een klap in je gezicht, zo van wat Marieke zelf ook zei.quote:Op donderdag 20 september 2012 23:12 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Je moet niet ineens naar het ziekenhuis als je vrouw zich slechter voelt. Ik neem toch aan dat je dergelijke dingen toch gewoon bespreekt als het gaande is.
Hoe gaat het vandaag liefje? Nou, ik voel mij slechter en ik voel hier wat. Ik denk dat we naar het ziekenhuis moeten.
Maar ik vind het behoorlijk naïef als je denkt dat je nog veel te plannen hebt als je zo ziek bent.
Dat zou goed kunnen, maar er begint iemand te vertellen dat ze jezus heeft gezien. Hmm daar heb ik wel vraagtekens bijquote:Op donderdag 20 september 2012 23:14 schreef DjinN het volgende:
[..]
Ik denk dat je het je ook niet goed kan voorstellen, totdat je het zelf een x meemaakt.
Ik blijf erbij dat het naïef is. Een zwaluw maakt nog geen zomer.quote:Op donderdag 20 september 2012 23:16 schreef fh101 het volgende:
[..]
Het kan naief zijn, maar als de hoop er is dan kun je die gedachten volgens mij best ver weg drukken. Het is wel weer een verdere fase van terminaal zijn, om weer behandelingen in te gaan. Ik denk dat als je je goed voelt, zeehonden vrij kan laten, zandkastelen bouwen en reisjes maken, dat je dan de gedachte van 'shit mijn vrouw gaat dood' best kan negeren, want het is op dat moment niet zichtbaar. Als je dan daarna weer het ziekenhuis in moet is het mss wel weer een klap in je gezicht, zo van wat Marieke zelf ook zei.
ben ik het niet mee eens. Wellicht helpt haar man er ook wel bij en maken ze het samen. Ik vind het wel mooi dat je je eigen steen kunt ontwerpen. Waarom ook niet? Heeft in mijn ogen niks met controlfreak te maken. Maar goed, zo zie ik hetquote:Op donderdag 20 september 2012 23:00 schreef computergirl het volgende:
Patrick met de hersentumor; die HappyHeads-jongen.quote:Op donderdag 20 september 2012 23:58 schreef GimmeGore het volgende:
In een eerdere serie had je ook die man die zijn eigen kist heeft beschilderd. Ik vind het juist veel persoonlijker als je zelf je kist beschilderd of je steen in elkaar mozaïekt dan zo'n standaard steen/kist op bestelling.
Ik heb denk ik wel wat beters te doen als ik dood ga dan doen-alsof-ik-plots-wel-creatief-benquote:Op donderdag 20 september 2012 23:58 schreef GimmeGore het volgende:
In een eerdere serie had je ook die man die zijn eigen kist heeft beschilderd. Ik vind het juist veel persoonlijker als je zelf je kist beschilderd of je steen in elkaar mozaïekt dan zo'n standaard steen/kist op bestelling.
Maar Marieke lijkt me op zich best zo'n fröbel-typetjequote:Op vrijdag 21 september 2012 00:11 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik heb denk ik wel wat beters te doen als ik dood ga dan doen-alsof-ik-plots-wel-creatief-ben
Dat. Tja, voor iemand die altijd bezig is met het creëren van dingen is het natuurlijk wel een mooi idee.quote:Op vrijdag 21 september 2012 00:11 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik heb denk ik wel wat beters te doen als ik dood ga dan doen-alsof-ik-plots-wel-creatief-ben
Het zou bij mij de meest lelijke kist ooit door een mens gemaakt worden danquote:Op vrijdag 21 september 2012 00:11 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dan valt er in ieder geval iets te huilenquote:Op vrijdag 21 september 2012 00:18 schreef Ingetje79 het volgende:
Het zou bij mij de meest lelijke kist ooit door een mens gemaakt worden dan
Waarom is het bij euthanasie anders als ik vragen mag?quote:Op vrijdag 21 september 2012 00:08 schreef De_Kardinaal het volgende:
Behalve in geval van euthanasie dan weer wel.
Zie nick.quote:Op vrijdag 21 september 2012 00:24 schreef fh101 het volgende:
[..]
Waarom is het bij euthanasie anders als ik vragen mag?
ja vond ik ookquote:Op donderdag 20 september 2012 23:03 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Ik vind de reactie van haar man op het nieuws dat de tumor groeide een beetje merkwaardig.
ze mogen me in de sloot deponeren, kan me echt niks schelenquote:Op donderdag 20 september 2012 23:45 schreef Tha_Erik het volgende:
Als ik dood zou gaan dan zou ik ook wel inspraak in mijn eigen graf (als dat er zou komen) willen. En als er iets is waar je een control freak over mag zijn, dan is dat wel je eigen overlijden. Vind ik.
Beetje gelijk heb jij wel Erikquote:Op vrijdag 21 september 2012 00:13 schreef Tha_Erik het volgende:
Maar Marieke lijkt me op zich best zo'n fröbel-typetje.
denk dat je dat toch deep.down niet een heel fijn idee vindt als ze je na je dood echt in de sloot zouden deponeren. 'Zo. Die is dood! Weg ermee! Feestje!!'quote:Op vrijdag 21 september 2012 09:30 schreef computergirl het volgende:
[..]
ze mogen me in de sloot deponeren, kan me echt niks schelen
Vind hem maar irritant en hij weet zich soms niet echt een houding te geven of wat te zeggen. Ze hadden beter die ene van Hello goodbye kunnen doen, die is rustig, respectvol maar krijgt toch veel uit mensen.quote:Op vrijdag 21 september 2012 09:37 schreef Anne het volgende:
Patrick terug is; hij doet het weer erg goed, vind ik.
Joah!quote:Op vrijdag 21 september 2012 11:28 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Ik ben het nu aan het kijken, maar ik zit heel hard te janken bij de 'speech' van Jip
Mehtap is ondanks alles een echte puber, met van die standaardzinnetjes als "stik voorzichtig" als iemand zich verslikt. Maar ze oogt ook het minst ziek van allemaal (als je haar rolstoel even wegdenkt)quote:
Ja, heel leuk meisje, vind ik. Je kunt ook een persoon treffen die alles somber in gaat zien (wat ook weer volkomen normaal is, uiteraard) maar dan is dit wel veel en veel leuker. Ja, raar, ik vind hem sowieso niet echt geschikt hiervoor. Maarja, hij bedoelde het natuurlijk positief. En het is sowieso wel heftig, een nachtmerrie voor die mensen eigenlijk. Ik ga dit programma ook niet weer kijken want dan word ik bang en verdrietig.quote:Op vrijdag 21 september 2012 11:42 schreef GimmeGore het volgende:
[..]
Mehtap is ondanks alles een echte puber, met van die standaardzinnetjes als "stik voorzichtig" als iemand zich verslikt. Maar ze oogt ook het minst ziek van allemaal (als je haar rolstoel even wegdenkt)
Ik vond het stukje met die vriendin ook wel wat awkward, volgens mij was Patrick even vergeten dat het allemaal meisjes van 14/15/16 zijn.
Maar zij is toch ook het minst ziek? Zij zit toch in feite in dezelfde fase waarin Jip zat toen hij afscheid nam van het programma (en Wiebe uit seizoen 1 ook): schoon van kanker, maar het komt ooit weer terug. Aan Wiebe kunnen we zien dat dat gelukkig heeeeeeeeeeeeeeeeeeel lang kan duren...quote:Op vrijdag 21 september 2012 11:42 schreef GimmeGore het volgende:
[..]
Mehtap is ondanks alles een echte puber, met van die standaardzinnetjes als "stik voorzichtig" als iemand zich verslikt. Maar ze oogt ook het minst ziek van allemaal (als je haar rolstoel even wegdenkt)
Ik vond het stukje met die vriendin ook wel wat awkward, volgens mij was Patrick even vergeten dat het allemaal meisjes van 14/15/16 zijn.
Heftig hé..Ze heeft wel gelijk dat het K met peren isquote:Op zaterdag 22 september 2012 15:24 schreef Ingetje79 het volgende:
Het extra filmpje van Marieke; ik kan het me zooo goed voorstellen wat ze allemaal vertelt
Hij stelt wel vaker van die vragen dat ik denk, hoe kom je erop? Mensen met kanker en dan vragen: "Vind je het vervelend?" En ook die vraag aan Jip: "Is het zonde?" Jip: "Dat ik dood ga?" Patrick: "Ja"quote:Op vrijdag 21 september 2012 11:26 schreef Oognip het volgende:
Ik vond dat ook wel raar toen Patrick aan de vriendinnen van Mehtap rotvragen stelde en toen het meisje uiteindelijk ging huilen, waren dat volgens hem vreugdetranen want er was een feestje
Ik vond die vraag aan Jip best wel een mooie, eerlijk gezegd.quote:Op zondag 23 september 2012 19:06 schreef Syb.ren het volgende:
[..]
Hij stelt wel vaker van die vragen dat ik denk, hoe kom je erop? Mensen met kanker en dan vragen: "Vind je het vervelend?" En ook die vraag aan Jip: "Is het zonde?" Jip: "Dat ik dood ga?" Patrick: "Ja"
Ik vond het bij Mehtap ook minder tactisch ja, maar Jip kon het duidelijk wel hebben. Je kon ook echt zien dat hij erdoor geraakt werd. Heel mooi juist, vind ik.quote:Op donderdag 27 september 2012 22:04 schreef Oognip het volgende:
[..]
Ik vond die vraag aan Jip best wel een mooie, eerlijk gezegd.
heb de mijne ook harder gezetquote:Op donderdag 27 september 2012 22:30 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ok, stomme vraag tussendoor, maar is mijn tv nu debiel aan het doen of is dit stuk ineens veel minder hard? (geluid?)
Ik denk dat het aan je tv ligt, want hier is het geluid gewoon normaalquote:Op donderdag 27 september 2012 22:30 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ok, stomme vraag tussendoor, maar is mijn tv nu debiel aan het doen of is dit stuk ineens veel minder hard? (geluid?)
Geluid is hier ook zachter.. wou al naar de afstandsbediening grijpen.quote:Op donderdag 27 september 2012 22:30 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik heb precies hetzelfde...mijn moeder had baarmoederhalskanker..thank god leeft ze nog steeds, maar ze heeft nog steeds last van de gevolgen.quote:Op donderdag 27 september 2012 22:31 schreef Montelly het volgende:
Ik vind het moeilijk programma om naar te kijken, ook omdat mijn moeder borstkanker heeft gehad.
Ik vind het ook moeilijk, mijn vader is enkele maanden geleden aan kanker overleden.quote:Op donderdag 27 september 2012 22:31 schreef Montelly het volgende:
Ik vind het moeilijk programma om naar te kijken, ook omdat mijn moeder borstkanker heeft gehad.
Jee, dat is dus nog maar heel kort van je vader...quote:Op donderdag 27 september 2012 22:32 schreef roos85 het volgende:
[..]
Ik vind het ook moeilijk, mijn vader is enkele maanden geleden aan kanker overleden.
Aantal jaar geleden mijn tante en oma ook.
Ja, 3,5 maand ongeveer.quote:Op donderdag 27 september 2012 22:33 schreef Injetta het volgende:
[..]
Jee, dat is dus nog maar heel kort van je vader...
Haha fantastisch op de iPad loopt het beeld iets achter... Ik had geen idee waar je het over had tot Mehtap het zeiquote:
Het is enorm zwaar. Hij is er niet voor niets mee gestopt toen.quote:Op donderdag 27 september 2012 22:39 schreef DjinN het volgende:
het zal voor hem ook enorm moeilijk zijn allemaal.
Ja precies. Ik zou het geestelijk niet aankunnen om zo'n programma te presenteren. Respect voor hem dusquote:Op donderdag 27 september 2012 22:40 schreef k_man het volgende:
[..]
Het is enorm zwaar. Hij is er niet voor niets mee gestopt toen.
Ja daar zat ik net aan te denken. Als je al ziet hoe heftig het is om dit op tv te zien, moet het van dichtbij nog veel lastiger zijn.quote:Op donderdag 27 september 2012 22:39 schreef DjinN het volgende:
Ik vind het zo leuk om te zien hoe Patrick met hun allemaal omgaatZe hadden geen leukere en betere presentator hiervoor kunnen uitkiezen.
Afentoe zegt ie wel eens rare dingen, maar hey, het zal voor hem ook enorm moeilijk zijn allemaal.
De enige die ik er nog niet afgetakeld uit vind zien is Mehtap. Bij Ronald begin je het ook wel te zien hoor. In de zin dat ie erg mager aan het worden isquote:Op donderdag 27 september 2012 22:41 schreef Injetta het volgende:
Gaat dus slecht met Marieke. Ze ziet er ook slecht uit nu.
Naar hoor steeds die aftakeling.
het moet wel allemaal volgens haar stapjes, atlhans zo komt het over.quote:Op donderdag 27 september 2012 22:44 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:
Marieke is wel een belerend typje volgens mij. Wel een leuk mens verder.
Dat zeker, al kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat het ook karakter is. Maar ik vind heel het idee op zich van die steen wel heel mooi!quote:Op donderdag 27 september 2012 22:45 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
het moet wel allemaal volgens haar stapjes, atlhans zo komt het over.
maar ach, wie kan het haar kwalijk nemen, als dat het enige is in je leven waar je nog wel controle over hebt...
Ik wou dat niet zeggen, maar ik ben het wel met je eens.quote:Op donderdag 27 september 2012 22:45 schreef roos85 het volgende:
Aan de ene kant mooi dierbaren laten meewerken aan je steen, maar aan de andere kant heeft naar diegene wel iets dwingends op de een of andere manier.
Ik ook eigenlijk. Tenslotte ga je zelf dood en zijn het de nabestaanden die jou op hun manier kunnen gaan gedenken. Maar goed, misschien is het haar manier om toch nog ergens grip op te kunnen hebben. En op zich is het wel heel mooi vind ik.quote:Op donderdag 27 september 2012 22:50 schreef DancingPhoebe het volgende:
Het gekke is dat wanneer een dierbare van mij dood zou gaan, zou ik echt gillen DAAAAHLING doe lekker alles wat jij wil en hoe jij het wil, het is jouw feestje, wat wil jij , dat doen we! Maar ik zou me zelf erg bezwaard voelen als ik het zelf op die manier zo "dwingend" zou regisseren.
Mijn man is 3,5 maand geleden door een andere ziekte overleden, maar daarom vind ik deze verhalen nog wel aangrijpend.quote:Op donderdag 27 september 2012 22:50 schreef automatic_ het volgende:
Ik vind het dit seizoen minder confronterend omdat er geen borstkanker patiënt bij zit
De sprong toch?quote:Op donderdag 27 september 2012 22:54 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:
Ik verstond het niet, een kwartier na wat is hij overleden?
dat zou wel heel absurd zijnquote:
+1quote:Op donderdag 27 september 2012 22:55 schreef clumsy_clown het volgende:
En dan Damien Rice eronder draaien. Nou, veeg me maar op.
Nee, Jip werd niet goed. Een kwartier later was ie overledenquote:
Echt he...dat is echt zo'n beeld dat je altijd zal bijblijvenquote:Op donderdag 27 september 2012 22:56 schreef littledrummergirl het volgende:
dat eerste shot wat ze uitzonden met die knipoog...wat zonde van zon mooie jongen
Bizar he...quote:Op donderdag 27 september 2012 22:56 schreef Injetta het volgende:
Hij was bezig met zijn reis naar Thailand en vlak voordat hij zou vertrekken voelde hij zich niet zo goed en toen was hij zo weg....
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |