abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_118024278
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2012 23:18 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Topickaap-alert, maar misschien ook interessant:

In Jumbo Bergen op Zoom (bij de Mediamarkt) hangt een A4-tje waarop beperkende voorwaarden staan voor een bepaalde groep klanten. De precieze tekst weet ik niet, maar de strekking is ongeveer dat scholieren geen gebruik mogen maken van de zelfscanners, alleen bij kassa 1 mogen afrekenen en dat de regel '4e klant in de rij krijgt zijn boodschappen gratis' niet opgaat.

Mag zoiets? En hoe gaat men 'scholier' defineren?
wel raar, 4de klant is toch 4de klant, als ze wat kopen zijn ze een klant.

Blijkbaar zijn scholieren daar zo slim dat ze gratis TV's krijgen daar :)

Dat van die zelfscanners is pure discriminatie, moeten ze voor de rechter brengen.
pi_118024771
quote:
1s.gif Op maandag 15 oktober 2012 20:17 schreef Worteltjestaart het volgende:

[..]

Dat is dus de vraag. Zoals je in mijn stuk hierboven leest, mag in het geval van een uitnodiging tot het doen van handel niet zomaar iemand geweigerd worden zonder dat daar een wettelijke grond voor is.
Dus, als jij enkel van je burgerrechten gebruik maakt door te weigeren je tas te tonen omdat er geen grond is voor een verdenking, lijkt mij dat van toepassing.

Ik weet niet of daar uitzonderingen op zijn, maar de bron die ik quoot geeft met duiding van wetteksten aan wat in principe geldt.
Daar op afgaande zou dus een winkelier ook niet zomaar een groep scholieren mogen weigeren enkel omdat ze in een groep binnen komen. Als 1 van hen eerder betrapt is op diefstal, kun je die mogelijk na meerdere keren herhaald betrappen wel weigeren op grond van een verordening.

Voorop gesteld, ik ben geen jurist maar lees enkel wat er uit de wet geciteerd wordt...
Die groep scholieren weigeren herinner ik me nog wel: vlakbij de Mavo waar ik op zat was een C1000 die in het begin alleen een papiertje had en controleerde dat er max. 2 scholieren tegelijk in de winkel mochten zijn. Op ten duur werden scholieren echter helemaal geweerd omdat er (te) veel werd gestolen en kattekwaad werd uitgehaald in de winkel. Toen ik er echter een keer boodschappen deed voor mijn ouders werd mij bij de kassa verteld dat ze mij niks mochten verkopen omdat ik me al niet aan het toegangsverbod had gehouden. Saillant detail was dat ik toen 19 jaar was en op het HBO zat, dus student was.. Toen ik vroeg of ze mijn studentenpas wouden zien zodat ze wisten dat ik geen scholier meer was was het antwoord nee. Heb toendertijd de bloemkool, eieren en het pak melk(niet echt iets wat een scholier zou kopen toch? ) gewoon op de band laten liggen en ben weggelopen..
Later naar het hoofdkantoor gebeld en de volgende dag was het briefje "scholieren niet toegestaan" weg omdat ze een waarschuwing hebben gehad van het hoofdkantoor..

Beetje zelfde dus als Ricocar, maar dan iets strenger..
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
  dinsdag 16 oktober 2012 @ 07:18:16 #156
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_118027373
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2012 20:21 schreef Peter het volgende:
Als de winkelier zaken in zijn huisregels zet ( die niet onredelijk bezwarend zijn), dan mag hij je weigeren als je daar niet aan wil voldoen. Lijkt me simpel.
De huisregels mogen alleen niet in tegenspraak zijn met de wet, én de winkelier zal moeten aantonen dat hij jou akkoord heeft laten gaan met die regels vóórdat je de winkel echt binnenkomt. Dáár wringt de schoen :)

quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2012 20:23 schreef heiden6 het volgende:
Ga jij je door iemand anders laten vertellen wie je wel en niet uit je winkel mag weigeren? :?
Nee hoor. Maar een winkel is geen privégelegenheid waar je je zou kunnen beroepen op huisvredebreuk o.i.d.
In mijn ogen is zo'n briefje hetzelfde als dat van de tas. Je mag het vragen, en veel mensen zullen er gehoor aan geven, maar als puntje bij paaltje komt is het maar de vraag of het niet tegen de wet is.

Overigens snap ik best dat winkeliers zo'n memo ophangen hoor, daar niet van. Maar of het mág is de vraag...

quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2012 21:21 schreef Devion het volgende:
Wat Peter dus zegt, tuurlijk kan je weigeren, FYSIEK kan een supermarkt niks dwingen, maar dan kan er een winkelverbod worden opgelegd. Er is hier geen dwingend recht over.
Kan een winkel iemand een winkelverbod opleggen zonder reden? :) serieuze vraag :)
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
pi_118027418
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 07:18 schreef Worteltjestaart het volgende:

[..]

De huisregels mogen alleen niet in tegenspraak zijn met de wet, én de winkelier zal moeten aantonen dat hij jou akkoord heeft laten gaan met die regels vóórdat je de winkel echt binnenkomt. Dáár wringt de schoen :)

[..]

Nee hoor. Maar een winkel is geen privégelegenheid waar je je zou kunnen beroepen op huisvredebreuk o.i.d.
In mijn ogen is zo'n briefje hetzelfde als dat van de tas. Je mag het vragen, en veel mensen zullen er gehoor aan geven, maar als puntje bij paaltje komt is het maar de vraag of het niet tegen de wet is.

Overigens snap ik best dat winkeliers zo'n memo ophangen hoor, daar niet van. Maar of het mág is de vraag...

[..]

Kan een winkel iemand een winkelverbod opleggen zonder reden? :) serieuze vraag :)
Wat er in de wet staat maakt toch niet uit, als jij iemand niet in je winkel wilt laat je diegene er niet in. :)
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  dinsdag 16 oktober 2012 @ 07:38:03 #158
238326 Worteltjestaart
pi_118027517
Als de winkel in principe een openbare ruimte is, niet. Je mag daar niet zomaar geweigerd worden.
Vraag is dan of volgens de wet een winkel als openbare ruimte aangemerkt wordt.

Iemand weigeren in de openbare ruimte kan alleen op basis van een strafvordering toch :)
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
pi_118027709
Baard laten groeien.
pi_118049422
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2012 23:18 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Topickaap-alert, maar misschien ook interessant:

In Jumbo Bergen op Zoom (bij de Mediamarkt) hangt een A4-tje waarop beperkende voorwaarden staan voor een bepaalde groep klanten. De precieze tekst weet ik niet, maar de strekking is ongeveer dat scholieren geen gebruik mogen maken van de zelfscanners, alleen bij kassa 1 mogen afrekenen en dat de regel '4e klant in de rij krijgt zijn boodschappen gratis' niet opgaat.

Mag zoiets? En hoe gaat men 'scholier' defineren?
Ja dat mag puur formeel en juridisch kan ik je vertellen.
Scholier is te definieren dus ook daar past in het juridisch aspect een mouw aan.

Laat mij het helder zeggen: Elke winkel mag eigen huisregels,voorwaarden opstellen die nodig zijn om de orde en netheid te bewaren. Echter een uitzondering is dat deze regels niet conflicterend mogen zijn met de algemene maatschappelijk en bij wet bepaalde regels.

vb? Ik mag als winkelier/restaurateur bepaalde mensen de toegang ontzeggen als gebleken is dat zij zich schuldig hebben gemaakt en verstoring van de orde in mijn zaak.
M.b.t tassencontrole moet dit in gevarieerde vorm gebeuren en niet alleen 1 bepaald slag mensen waaruit dan blijkt dat ik puur op afkomst deze controle doe.
  dinsdag 16 oktober 2012 @ 19:36:19 #161
238326 Worteltjestaart
pi_118050038
Maar dat is toch tegenstrijdig?
Ik mag wel enkel scholieren weigeren als zij zich vaker dan andere groepen schuldig maken aan diefstal, maar ik mag niet enkel scholieren vragen hun tas te laten zien, want dat is niet gevarieerd genoeg?

Leg het me eens uit dan, en leg dan ook even uit waarom de onderbouwing met wetteksten die ik gevonden had, het fout heeft?
Niet om je aan te vallen of omdat ik je niet zou geloven, maar uit serieuseze ineteresse :)
pi_118064582
quote:
2s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 19:20 schreef Iwanius het volgende:

[..]

Ja dat mag puur formeel en juridisch kan ik je vertellen.
Scholier is te definieren dus ook daar past in het juridisch aspect een mouw aan.

Laat mij het helder zeggen: Elke winkel mag eigen huisregels,voorwaarden opstellen die nodig zijn om de orde en netheid te bewaren. Echter een uitzondering is dat deze regels niet conflicterend mogen zijn met de algemene maatschappelijk en bij wet bepaalde regels.

vb? Ik mag als winkelier/restaurateur bepaalde mensen de toegang ontzeggen als gebleken is dat zij zich schuldig hebben gemaakt en verstoring van de orde in mijn zaak.
M.b.t tassencontrole moet dit in gevarieerde vorm gebeuren en niet alleen 1 bepaald slag mensen waaruit dan blijkt dat ik puur op afkomst deze controle doe.
Maar we zijn er al uit dat je een tassencontrole niet kunt afdwingen, tenzij heterdaad.
En als ik als supermarkteigenaar zie dat m'n winkel leeggeroofd wordt door Polen of Roemenen, kan ik dan de toegang beperken tot niet-Roemenen/Polen?
En zelfde casus, maar dan met Marokkanen?
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_118064776
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 23:42 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Maar we zijn er al uit dat je een tassencontrole niet kunt afdwingen, tenzij heterdaad.
En als ik als supermarkteigenaar zie dat m'n winkel leeggeroofd wordt door Polen of Roemenen, kan ik dan de toegang beperken tot niet-Roemenen/Polen?
En zelfde casus, maar dan met Marokkanen?
nee dat kan je niet.
pi_118064808
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 23:46 schreef macca728 het volgende:

[..]

nee dat kan je niet.
En waarom mag je scholieren wel discrimineren?
pi_118064888
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 23:47 schreef Ridocar het volgende:

[..]

En waarom mag je scholieren wel discrimineren?
Omdat bewezen is dat ze jatten als de raven, dat is nu eenmaal een feit. Gevalletje zelf naar gemaakt
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_118064944
quote:
14s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 23:49 schreef Mirjam het volgende:

[..]

Omdat bewezen is dat ze jatten als de raven, dat is nu eenmaal een feit. Gevalletje zelf naar gemaakt
Marokkanen ook, dus ?

Scholieren weigeren is net zo goed discriminatie.
pi_118065030
quote:

[..]

Jaja, scholieren stelen in supermarkten. Allemaal.
pi_118065066
quote:
10s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 23:52 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Jaja, scholieren stelen in supermarkten. Allemaal.
Je weet zelf ook wel dat dat niet zo is, maar er word nu eenmaal veel gejat door die gasten. Ik snap dat beleid wel
pi_118065072
quote:

[..]

Dan zou je marokkanen ook mogen weigeren, en roemenen, en kampers.
pi_118065413
quote:
14s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 23:53 schreef Mirjam het volgende:

[..]

Je weet zelf ook wel dat dat niet zo is, maar er word nu eenmaal veel gejat door die gasten. Ik snap dat beleid wel
Snap ik ook wel. Ik zeg niet dat het allemaal lievertjes zijn die nooit wat doen. Maar als op een A4-tje staat dat Marokkanen/Polen/kampers niet meer naar binnen mogen (of alleen onder beperkende voorwaarden) heb je de poppetjes aan het dansen, want discriminatie.

Ik probeer te laten zien dat een speciale behandeling voor scholieren net zo goed discriminerend is.
pi_118065448
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 00:00 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Snap ik ook wel. Ik zeg niet dat het allemaal lievertjes zijn die nooit wat doen. Maar als op een A4-tje staat dat Marokkanen/Polen/kampers niet meer naar binnen mogen (of alleen onder beperkende voorwaarden) heb je de poppetjes aan het dansen, want discriminatie.

Ik probeer te laten zien dat een speciale behandeling voor scholieren net zo goed discriminerend is.
Ja, maar in dit geval kan ik niet anders dan de winkelier gewoon gelijk geven. Ik heb jaren bij een supermarkt gewoond die een school naast zich had, dat was gewoon 1 groot drama.
pi_118065537
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 00:01 schreef Mirjam het volgende:

[..]

Ja, maar in dit geval kan ik niet anders dan de winkelier gewoon gelijk geven. Ik heb jaren bij een supermarkt gewoond die een school naast zich had, dat was gewoon 1 groot drama.
Maar volgens die redenatie zou je Marokkanen in een disco mogen weigeren?
pi_118065564
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 00:03 schreef Murdera het volgende:

[..]

Maar volgens die redenatie zou je Marokkanen in een disco mogen weigeren?
Waarom ben je zo gefixeerd op Marokkanen? ik heb het echt nergens over Marokkanen
pi_118065673
quote:
5s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 00:03 schreef Mirjam het volgende:

[..]

Waarom ben je zo gefixeerd op Marokkanen? ik heb het echt nergens over Marokkanen
Omdat dat hetzelfde idee is, maar dan met een bevolkingsgroep waarbij iedereen al gelijk in paniek schiet.

Of mag het alleen bij scholieren?
pi_118065723
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 00:06 schreef Murdera het volgende:

[..]

Omdat dat hetzelfde idee is, maar dan met een bevolkingsgroep waarbij iedereen al gelijk in paniek schiet.

Of mag het alleen bij scholieren?
Ik ga m'n vingers daar niet eens aan branden, daar heb ik helemaal geen zin in. Ik geef winkeliers groot gelijk dat ze (groepen) scholieren weigeren of restricties opleggen.
pi_118065748
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 00:07 schreef Mirjam het volgende:

[..]

Ik ga m'n vingers daar niet eens aan branden, daar heb ik helemaal geen zin in. Ik geef winkeliers groot gelijk dat ze (groepen) scholieren weigeren of restricties opleggen.
_O-
Hilarisch wel. :) Discriminatie mag, maar alleen tegen groepen waarvan jij persoonlijk de problemen mee hebt ervaren.
pi_118065806
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 00:08 schreef Murdera het volgende:

[..]

_O-
Hilarisch wel. :) Discriminatie mag, maar alleen tegen groepen waarvan jij persoonlijk de problemen mee hebt ervaren.
Ik dacht dat dit topic draaide om dildo's en anaalpluggen in tassen trouwens :9
pi_118065834
quote:
10s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 00:09 schreef Mirjam het volgende:

[..]

Ik dacht dat dit topic draaide om dildo's en anaalpluggen in tassen trouwens :9
Ik heb het hele topic niet gelezen, maar vond selectieve discriminatie wel een leuk iets om op in te haken. :)
pi_119391109
Routinematige controle (bijna iedereen) melding bij digros.

mevrouw wist mij te vertellen dat de politie is langsgeweest in de winkel om eea te verduidelijken. Mag gewoon in tas kijken, volgens de politie. Ze hadden tevens een briefje gekregen waarop stond dat ze dit mochten .

Uhu?
  maandag 19 november 2012 @ 17:23:41 #180
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_119391371
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 17:17 schreef Holy_Goat het volgende:

mevrouw wist mij te vertellen dat de politie is langsgeweest in de winkel om eea te verduidelijken. Mag gewoon in tas kijken, volgens de politie. Ze hadden tevens een briefje gekregen waarop stond dat ze dit mochten .
Digros (en de rest van de keten) zijn daar momenteel heel druk mee inderdaad...
Maar een "briefje van de politie"? WTF? Wat heeft A. de politie daarmee te maken? En B. sinds wanneer bepaalt de politie i.p.v. de rechter wat is toegestaan?
censuur :O
pi_119391548
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 17:23 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Maar een "briefje van de politie"? WTF? Wat heeft A. de politie daarmee te maken? En B. sinds wanneer bepaalt de politie i.p.v. de rechter wat is toegestaan?
Bizar ja en wie controleert de tassen ? de cassiere zeker. Nou mooi niet.
pi_119391601
Goede reden om nooit naar de Digros te gaan!
pi_119391665
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 17:23 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Deels zou ik daar heel graag met een tas vol ranzige vliegbeesten naar toe gaan en dan vragen - weet u heeeel zeker dat ik mijn tas open moet maken?

Of het er op aan laten komen met politie e.d, maar ik ben een beetje laf.

Maar dat ik het niet leuk vind staat vast. Vanaf nu naar appie toe.

Daarbij vraag ik me af of dit überhaupt werkt als maatregel. Een dief kan zooi ook in zakken stoppen he?

Overigens was het vorige week wel heel bont. Een meisje van een jaar of 18 vroeg in die digros (leiden) of ze bij een man (tegen de 60) ook in de jaszakken kon kijken. (Wtf!). Man weigerde en zei tegen meisje terwijl hij doorliep dat ze wel in zn broek mocht voelen of daar misschien wat zat. Hehe :p meisje verbouwereerd, man winkel uit.

(Dat laatste is echt waar trouwens)
pi_119391723
Welke supermarkt?
pi_119391788
Digros.
pi_119392590
ach ja, dat een supermarkt je tas controleert a la..
veel raarder vind ik het feit dat een bioscoopketen je tas wil kunnen controleren om te kijken wat je bij je hebt.. :')
(en ook dan geld inderdaad: wel de tassen, maar wat gaan ze doen aan de jaszakken)

volgende stap is zeker een x-ray scanner :')
  maandag 19 november 2012 @ 17:54:45 #187
3542 Gia
User under construction
pi_119392605
quote:
1s.gif Op maandag 19 november 2012 17:30 schreef Holy_Goat het volgende:
Overigens was het vorige week wel heel bont. Een meisje van een jaar of 18 vroeg in die digros (leiden) of ze bij een man (tegen de 60) ook in de jaszakken kon kijken. (Wtf!). Man weigerde en zei tegen meisje terwijl hij doorliep dat ze wel in zn broek mocht voelen of daar misschien wat zat. Hehe :p meisje verbouwereerd, man winkel uit.

Haha, +1, scherp. Voor die man.
pi_119392739
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 17:54 schreef mschol het volgende:
veel raarder vind ik het feit dat een bioscoopketen je tas wil kunnen controleren om te kijken wat je bij je hebt.. :')

Dat vind ik dan weer veel minder erg. :D
pi_119392783
quote:
2s.gif Op maandag 19 november 2012 17:58 schreef Pvoesss het volgende:

[..]

Dat vind ik dan weer veel minder erg. :D
hier juist andersom, bij een supermarkt is het te begrijpen..
bij een bioscoop is het volslagen belachelijk..
pi_119392840
Hoezo ben jij van mening dat het te bergijpen is? :)
pi_119392846
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 17:59 schreef mschol het volgende:

[..]

hier juist andersom, bij een supermarkt is het te begrijpen..
bij een bioscoop is het volslagen belachelijk..
zeker omdat het daar niet gaat om wapens oid, maar of je geen veel goedkoper drinken bij je hebt uit de appie om de hoek :p
pi_119392982
quote:
2s.gif Op maandag 19 november 2012 18:00 schreef Pvoesss het volgende:
Hoezo ben jij van mening dat het te bergijpen is? :)
Omdat je bij een supermarkt mogelijk kleine artikelen kan stelen op die manier zonder dat het opvalt..
het is de hoofdinkomsten voor het bedrijf..

bij een bioscoop is het helemaal niet zeker dat ik een product bij hun balie had afgenomen als ik niet naar appie was geweest (sterker nog: het is hoogst onwaarschijnlijk dat men dan alsnog wat haalt)

ander iets: ik wil regelmatig nog even boodschappen doen voor een film (die dan b.v. na 18:00 op een zondag eindigd)
ik kan dan kiezen om geen boodschappen te doen of geen film te kijken, puur omdat ik tegengehouden kan worden omdat ik boodschappen gedaan heb voor thuis....
pi_119393126
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 18:04 schreef mschol het volgende:

[..]

Omdat je bij een supermarkt mogelijk kleine artikelen kan stelen op die manier zonder dat het opvalt..
het is de hoofdinkomsten voor het bedrijf..

bij een bioscoop is het helemaal niet zeker dat ik een product bij hun balie had afgenomen als ik niet naar appie was geweest (sterker nog: het is hoogst onwaarschijnlijk dat men dan alsnog wat haalt)

ander iets: ik wil regelmatig nog even boodschappen doen voor een film (die dan b.v. na 18:00 op een zondag eindigd)
ik kan dan kiezen om geen boodschappen te doen of geen film te kijken, puur omdat ik tegengehouden kan worden omdat ik boodschappen gedaan heb voor thuis....
Begrijp ik nou goed dat jij dan boodschappen gaat doen bij de Appie, vervolgens meteen door gaat naar de bioscoop en daar vrolijk een film gaat zitten kijken met een volle tas boodschappen naast je? :')
No amount of money ever bought a second of time.
  maandag 19 november 2012 @ 18:16:07 #194
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_119393392
quote:
1s.gif Op maandag 19 november 2012 17:30 schreef Holy_Goat het volgende:
_O_ _O_
censuur :O
  maandag 19 november 2012 @ 18:52:17 #195
388271 schaal_10
Tuinzadencontroleur
pi_119394969
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2012 20:28 schreef Mirjam het volgende:
Je kan natuurlijk enorme stampij gaan maken, maar je kan ook gewoon je dildo thuislaten, zodat je zonder schaamte je tas open kunt doen voor de medewerker indien daarom verzocht wordt.
Zolang ze niet met hun jatten in je tas zitten is er weinig aan de hand.
.
En wees blij dat het in jouw supermarkt steekproefsgewijs is, in die van mij doen ze het al drie weken standaard, ik word er helemaal tureluurs van.
Anders laat je gewoon je salarisstrook zien of eventueel je studentenpas ^O^
pi_119399579
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 17:17 schreef Holy_Goat het volgende:

Uhu?
Dus de politie geeft bepaalde burgers meer bevoegdheden en zet dit zwart op wit? Interessant... Ik zou toch graag dat stuk papier willen zien.
  maandag 19 november 2012 @ 20:10:10 #197
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_119399650
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2012 20:30 schreef LasTeR het volgende:
Ze mogen het vragen, maar jij bent dan geloof ik niet verplicht om hier gehoor aan te geven. Als ze dan diefstal vermoeden kunnen ze de politie erbij halen.
  maandag 19 november 2012 @ 20:12:12 #198
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_119399778
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2012 20:56 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Waar dan? In m'n binnenzak?
op de grond, doen ze hier altijd
  maandag 19 november 2012 @ 20:15:04 #199
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_119399923
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2012 23:08 schreef Argento het volgende:

[..]

Dat is niet slim. Als je een redelijke verdenking moet verzinnen, heb je zomaar kans dat het gevonden bewijsmateriaal achteraf onrechtmatig verkregen blijkt.
Plus valse aangifte + verklaringen tegen een onschuldige burger, ja in dat geval wil ik wel even wachtent tot de politie komt
  maandag 19 november 2012 @ 20:19:32 #200
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_119400182
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2012 13:13 schreef malleable het volgende:

[..]

De beveiliger dwong mij zeer effectief en zonder geweld te blijven staan. Ging allemaal heel netjes, goede beveiliger in mijn ogen. Hoe het juridisch exact zit weet ik niet maar op dat moment weglopen was niet gelukt.
behalve dat hij dus niet wist hoe hij zijn taak met inachtneming van de wet, uit moest voeren _O-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')