abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_117014073
Nav van de discussie in het OUD FB topic is besloten het lijstje in dit topic te laten vervallen.
Alle OUD-users en hun kindjes die daar behoefte aan hadden, kun je terugvinden in het verjaardagslijstje op de Fok!wiki:

http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

Voel je vrij om daar je eigen gegevens aan te passen

Over sinterklaas :P
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_117014087
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2012 09:16 schreef easy-going het volgende:
Achteraf bleek overigens tijdens de sinterklaasperiode de halve klas nog gelovig, en dat belemmerde die surprises helemaal niet....
Dat dus, ze snappen prima dat ze sinterklaas moeten helpen. Ik ken mensen die tot en met groep 8 geloofd hebben, ook al kwam sinterklaas naar hun huis om geschminkt en aangekleed te worden :X
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_117015209
Ik weet nog heel goed hoe ik er achter kwam dat de sint nep was -O-
5 tegen 5 met als vraag de grootste fabeltjes waar kinderen in geloven..
En mijn moeder zapte er langs maar het was al te laat ik had het al gelezen -O-
pi_117016501
Wat? Bestaat de Sint niet? :o :'(
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_117016816
Kim is al helemaal met de sint bezig. Ook omdat ze daarna jarig is denk ik. Het lobbesboek had ze uit de brievenbus gehaald en er wordt volop gekeken wat ze gaan vragen. Wat de sint niet kan, moet voor de verjaardag gevraagd worden en andersom.
pi_117020024
quote:
6s.gif Op donderdag 20 september 2012 10:52 schreef snoopy het volgende:
Damn.... Sorry snoopy....
Hier had uw advertentie kunnen staan :P
pi_117022189
quote:
6s.gif Op donderdag 20 september 2012 10:52 schreef snoopy het volgende:
Jawel, hij bestaat wel. Alleen leeft hij niet meer. Hij leeft in onze gedachten. En sommige mannen impersoneren hem.
pi_117023175
Hij bestond dus ;)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_117023519
Pfieuw
  donderdag 20 september 2012 @ 16:08:39 #10
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_117027398
Ik zoek nog een aanknopingspunt en timing om bij Saskia hét gesprek te beginnen.. Ze is nog ongeveer de enige in de klas die (semi)gelooft.. En ik had van iemand een Mega-Mindy pak gekregen voor Nienke en dat heb ik boven weggelegd voor 5 dec.. en blijkbaar heeft ze daar toch iets van meegekregen (kleine potjes :X ). Dus toen ze even later in de zak kleding keek vroeg ze al 'en dat MM-pak dan?' (die was al weg dus). Maar ja, met twee kleintjes erbij ga ik dat gesprek ook niet aan..
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_117033288
Dat hebben we hier geloof ik nog niet, al zal ik er ook niet omheen gaan draaien als ze ernaar vraagt...
Fake it till you make it...
pi_117034531
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2012 09:06 schreef freecell het volgende:

We hebben het spelletje alleen gewoon van het begin af niet meegespeeld, dus hij weet hoe het ongeveer zit.
Ik ben wel benieuwd wat jullie beweegredenen zijn om het spelletje niet mee te spelen..... Wil je dat eens vertellen?
quote:
11s.gif Op donderdag 20 september 2012 08:40 schreef freecell het volgende:
Mijn kleuter gelooft niet in sint en ik hoop dat dat goed gaat op school :X
Weet je, zéker als het een bewuste keuze is van de ouders om het kind niet te laten geloven, heb je imo de verantwoordelijkheid om te zorgen dat je kind het plezier en het geloof van anderen niet wegneemt. Hoe hebben jullie dat ingebouwd?

Van Troel/Ruben wist ik al, snap ik ook heel goed.
Hier is Sinterklaas het hele jaar door een item. Ik had in februari de verkleedkleren opgeborgen, en nog geen twee weken later kon ik ze alweer van zolder halen. Thies vindt het zó leuk om Sint en Piet te spelen... Grappig hoor, om hoogzomer met een zwartgeschmincked kind naar de supermarkt te gaan. :D

Ik heb het ooit in een kleuterklas meegemaakt, dat een kind het al wist, omdat ouders dat makkelijker vonden, want de oudste wist het immers ook al. Het kind riep in de groep dus te pas en te onpas dat de Sint niet bestaat.
Zíedend was ik.... :o
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_117035531
Moeilijk, dat soort dingen.Die van mij weten bijvoorbeeld dat ik de paaseieren in de tuin verstop. Oeps. geen idee wat ik zou moeten zeggen als er kinderen blijken te zijn die in de paashaas geloven :o .

En wat de sint betreft. Wij zijn de enigen in de straat die dat vieren en 'daarin geloven'. Ik hoop en duim en bid (bijna dan) dat S's turkse vriendinnetjes het niet te vroeg gaan verklappen.
pi_117035670
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2012 19:28 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Moeilijk, dat soort dingen.Die van mij weten bijvoorbeeld dat ik de paaseieren in de tuin verstop. Oeps. geen idee wat ik zou moeten zeggen als er kinderen blijken te zijn die in de paashaas geloven :o .

Nou weet je, de paashaas bestaat hier ook niet. Evenmin als de kerstman. Maar Sinterklaas is een echte traditie. En ik vind dat we die in ere moeten houden...
  donderdag 20 september 2012 @ 19:36:43 #15
35189 Troel
scherp en bot
pi_117035976
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2012 19:10 schreef Moonah het volgende:

[..]

Ik ben wel benieuwd wat jullie beweegredenen zijn om het spelletje niet mee te spelen..... Wil je dat eens vertellen?

[..]

Weet je, zéker als het een bewuste keuze is van de ouders om het kind niet te laten geloven, heb je imo de verantwoordelijkheid om te zorgen dat je kind het plezier en het geloof van anderen niet wegneemt. Hoe hebben jullie dat ingebouwd?

Van Troel/Ruben wist ik al, snap ik ook heel goed.
Hier is Sinterklaas het hele jaar door een item. Ik had in februari de verkleedkleren opgeborgen, en nog geen twee weken later kon ik ze alweer van zolder halen. Thies vindt het zó leuk om Sint en Piet te spelen... Grappig hoor, om hoogzomer met een zwartgeschmincked kind naar de supermarkt te gaan. :D

Ik heb het ooit in een kleuterklas meegemaakt, dat een kind het al wist, omdat ouders dat makkelijker vonden, want de oudste wist het immers ook al. Het kind riep in de groep dus te pas en te onpas dat de Sint niet bestaat.
Zíedend was ik.... :o

Hier ook zoiets, alleen dan zonder schmink :P Leverde extra snoep op in de winkel :D
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  donderdag 20 september 2012 @ 19:44:02 #16
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_117036318
Ik gun mijn kinderen die magie. Die hele speciale kindermagie dat het zóu kunnen dat iemand kadootjes door de schoorsteen duwt, speciaal voor alle kinderen uit Spanke vaart, met een paard over t dak gaat....

Ik heb er nooit omheen gedraaid met vragen, maar soms ook gewoon een wedervraag gesteld. prachtig om te zien hoe ze héél lang kromme dingen recht redeneren en hoe de twijfel toch steeds meer de overhand krijgt.

Als troost voor mijn geweten kregen ze van Sint kadootjes die van mij écht niet mogen zoals plastic zwaarden enzo :+ want ja, Sinterklaas trekt zich niks van moeders aan hè.
En daardoor baal ik er best wel van dat ik mijn kleine net te vroeg over de streep heb geholpen. ;(
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_117038889
Chris is ook al druk aan het kruizen in de lobbes-gids..
Sinterklaas is zoiets magisch, dat laat ik lekker gaan. Ik ga er niet eeuwig omheen draaien, en stel af en toe een kritische vraag. Maar zolang hij het vrolijk recht praat ga ik wel mee in het sprookje..
pi_117038897
Ik wil mijn kinderen niet voorliegen over wat dan ook. Inclusief sinterklaas :) Ze moeten wat ons betreft op ons als ouder kunnen vertrouwen dat we altijd de waarheid vertellen.

En ja, ik ben zeker van plan om zo goed mogelijk te gaan voorkomen dat hij de lol van anderen verpest. Hij is er het kind niet naar om het heel hard door de klas te toeteren, maar toch wil ik alle vormen van 'spoilers' door anderen voorkomen. :Y
pi_117039129
Ik vind het gewoon zielig om je kinderen de magie van Sinterklaas te ontnemen. Het heeft werkelijk niets met liegen te maken. Of zet je dan ook geen Disney dvd's op?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_117039582
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2012 20:35 schreef Ticootje het volgende:
Ik vind het gewoon zielig om je kinderen de magie van Sinterklaas te ontnemen. Het heeft werkelijk niets met liegen te maken. Of zet je dan ook geen Disney dvd's op?
Vrij weinig Disney inderdaad :P Maar dat is meer omdat Disney wel vrij vaak een achtergrond-gedachte heeft waar ik het niet mee eens ben ;)
Ik vind echt helemaal niks mis met verhalen en fantasie, alleen ik ga niet doen alsof het echt waar is. En al helemaal niet voor langere tijd.
En dat heeft zeker wel met liegen te maken.... Je vertelt ze iets wat simpelweg niet waar is. Hoe is dat geen liegen?

En mijn kleuter vond vorig jaar het sinterklaasfeest helemaal geweldig! Dus zoveel lijk ik niet van ze af te nemen.

Ik vind totaal oversture kinderen die wat ouder zijn en er achter komen dat ze al die tijd zijn voorgelogen eigenlijk zieliger.

Zelf heb ik ook nooit in sinterklaas geloofd :) en het ook nooit aan anderen verklapt.
  † In Memoriam † donderdag 20 september 2012 @ 20:45:42 #21
37843 lady-wrb
kortaf
pi_117039688
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2012 20:43 schreef freecell het volgende:

[..]

Vrij weinig Disney inderdaad :P Maar dat is meer omdat Disney wel vrij vaak een achtergrond-gedachte heeft waar ik het niet mee eens ben ;)
Ik vind echt helemaal niks mis met verhalen en fantasie, alleen ik ga niet doen alsof het echt waar is. En al helemaal niet voor langere tijd.
En dat heeft zeker wel met liegen te maken.... Je vertelt ze iets wat simpelweg niet waar is. Hoe is dat geen liegen?

En mijn kleuter vond vorig jaar het sinterklaasfeest helemaal geweldig! Dus zoveel lijk ik niet van ze af te nemen.

Ik vind totaal oversture kinderen die wat ouder zijn en er achter komen dat ze al die tijd zijn voorgelogen eigenlijk zieliger.

Zelf heb ik ook nooit in sinterklaas geloofd :) en het ook nooit aan anderen verklapt.
wat is de achtergrondgedachte van disney dan? :?
pi_117039740
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2012 19:44 schreef debuurvrouw het volgende:

Ik heb er nooit omheen gedraaid met vragen, maar soms ook gewoon een wedervraag gesteld. prachtig om te zien hoe ze héél lang kromme dingen recht redeneren en hoe de twijfel toch steeds meer de overhand krijgt.

Als troost voor mijn geweten kregen ze van Sint kadootjes die van mij écht niet mogen zoals plastic zwaarden enzo :+ want ja, Sinterklaas trekt zich niks van moeders aan hè.
En daardoor baal ik er best wel van dat ik mijn kleine net te vroeg over de streep heb geholpen. ;(
Dit is eigenlijk hoe ik het doe met een beetje van Freecell er bij.
Ik ga niets goedpraten, uitleggen maar ik stel dus wel de wedervraag en ik ga daar dan niet tegen in.
Als ze zelf niet met een verklaring komt en mij echt om mijn mening vraagt dan geef ik eerlijk mijn reactie, dan zegt ze meestal "nee joh dat geloof ik niet" :+

Ik vind de traditie dus wel leuk :Y maar als er vragen zijn dan zal ik altijd eerlijk antwoorden.
pi_117039944
ik ga er gewoon niet op in :+
vooralsnog kom ik daar mee weg. sangdrax is erg van de school van free terwijl ik meer richting buuv ga. sangdrax is trouwens wel al om aan het raken. vorig jaar al, toen we naar het O+ sinterklaasfeest O+ hier in het dorp geweest zijn. echt, selene was dolenthousiast! zo leuk om te zien :P dus we doen wel iets. intocht kijken, sinterklaasfeest en het avondje zelf. inclusief buurman die de zak brengt en op het raam bonst :Y O+
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_117040021
Je zult het me mss niet in dank afnemen Freecell, en ik wil jou en anderen niet voor het hoofd stoten, maar jullie zijn toch kerkelijk? Hoe garandeer jij dat dat dé waarheid is?

Ik zal bij doorvragen over de Sint ook niet liegen, wij voeden onze zoon ook op in het vertrouwen dat hij alles mag vragen en een eerlijk antwoord zal krijgen. En toch, soms merk ik dat je daar wat in moet schipperen. Het is niet zo zwart wit, zo rigide. Ik weet zeker dat jullie daar ook mee te maken zullen krijgen, met het dilemma van "Oei, we wilden altijd de waarheid vertellen, hoe gaan we dit nu aanpakken..." Een leugentje om bestwil is niet altijd verkeerd, soms zelfs goed.
En Sinterklaas kun je beschouwen als een grote leugen. Je kunt het ook zien als een toneelspel dat traditie is en inspeelt op de belevingswereld van een kind.
  donderdag 20 september 2012 @ 20:56:57 #25
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_117040359
Ik heb wegens Job een haat-liefde verhouding met Sinterklaas, maar de liefde overheerst. Het sprookjesachtige, de magie, ik vind het zelf nog steeds geweldig. Net als Kerst eigenlijk.
En ik ken eigenlijk niemand die een trauma heeft opgelopen of die hun ouders wantrouwen omdat ze zouden zijn voorgelogen op dit punt. Sinterklaas was geweldig toen ik er nog in geloofde en het was ook geweldig nadat we over waren gegaan op de surprises.

Wij hebben het Job vorig jaar verteld omdat de situatie onhoudbaar werd, maar ik vond het wel jammer.

En verder zegt Moonah wat ik denk over het 'liegen'.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_117040541
Als ze hier vragen zullen gaan stellen zal ik wel gewoon eerlijk zijn. Maar wat schieten we ermee op om bijvoorbeeld de meiden nu te gaan vertellen dat het allemaal onzin is. Dan zien ze andere kinderen die magie wel beleven.
Hoe tof was het vroeger dat je je schoen mocht zetten? Dat je er zelfs een wortel in deed? En dat je dan om 5 uur naar beneden sloop.
pi_117040605
Ik vind Sint niet liegen... iets van traditie, het heeft iets bijzonders. Ik vind het heel jammer dat we al tijden geen lootjes meer trekken, maar als de meiden daar straks oud genoeg voor zijn, lijkt me dat wel weer leuk.
  donderdag 20 september 2012 @ 21:03:18 #28
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_117040781
Mja. Ik zit dan met het geloof. Dat is iets wat je niet zeker weet. Anders heette het wel zo. Hoe kan je dat dan stellig aan je kind vertellen? Daar zou ik moeite mee hebben.
Als je dan écht helemaal geen leugens wil vertellen bedoel ik. Hou je daar dan een slag om de arm of ben je dan stellig?

Mijn kinderen hebben Sinterklaas nooit gezien als leugen. Wel als een mooi toneelstuk waar je vrolijk en warm en gelukkig van wordt

Sesamstraat is feitelijk ook een leugen. Verkleede armen.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  donderdag 20 september 2012 @ 21:04:29 #29
267540 Books
Vorige Mibosmama's
pi_117040858
Hier ook een kleuter die er niets mee van doen heeft. Eigenlijk heeft ze al van kleins af aan een aversie tegen hem. Waar het vandaan komt geen idee. Cadeautjes kopen papa en mama (nee wij nemen ze bewust niet mee) en er komt altijd 1 witte piet uit school (K. dus) en zegt het ook en wij hebben haar dus ook niet voorgelogen maar uitgelegd dat hij wel heeft bestaan maar inmiddels een ster is (zo ziet K. dat) en dat we zijn verjaardag nog vieren waarbij de kinderen cadeautjes krijgen. Maar zelfs die cadeautjes doen haar eigenlijk geen fluit op dat moment.

E. die gelooft er heilig in en K. laat gelukkig ieder kind wel in zijn waarden net als L. van Free.
pi_117041613
Dat vind ik een goed punt van het geloof, daar doe ik heel bewust dan ook niet aan.

En vandaag vroeg X. hoe komt het dat de Dora en Diego op de fandag zo groot zijn, en niet even groot als dat zij zellf is.. :') Ik stamelde dat het en hele goede vraag is en ons gesprek werdt afgekapt door de jongste maar dat vind ik dus wel zo sneu om dan te moeten vertellen dat het niet echt is en er mensen in zitten in dat pak.

Dan stel ik dus de wedervraag en hoop ik dat haar eigen idee haar tevreden stelt.
Dat vind ik dan weer moeilijker dan Sinterklaas ze wil zo graag later een dierenredder zijn samen met Dora en Diego _O-
pi_117041948
wat een lekkere bijdehante tante pvoesss O+
pi_117042332
Ze komt met veel te veel vragen waar ik soms echt niet van snap hoe ze er bij komt.
Maar ook hele slimme vragen zoals ingen over het menselijk lichaam en of ik even uit kan leggen hoe eten naar haar maag gaat en hoe dat dan ontlasting kan worden en de kleur van plas en waarom het niet dezelfde kleur heeft als het drinken dat ze drinkt _O- . En hoe ontstaan ogen O+
pi_117043286
wb geloof hebben wij het dan denk ik nog het makkelijkste van welke soort geloof dan ook: wij zijn overtuigd humanist en agnost. voor zover zulke dingen samengaan dan :P

ik doe actief niks en beantwoord gewoon elke vraag zo goed ik kan :)
pi_117047501
Eva vroeg laatst hoe Piet de cadeuatjes door de schoorsteen kreeg, en wat als het vuur nu aan was.
Ik heb gewoon gevraagd, wat denk je zelf?
pi_117047691
quote:
2s.gif Op donderdag 20 september 2012 21:28 schreef Pvoesss het volgende:
Ze komt met veel te veel vragen waar ik soms echt niet van snap hoe ze er bij komt.
Maar ook hele slimme vragen zoals ingen over het menselijk lichaam en of ik even uit kan leggen hoe eten naar haar maag gaat en hoe dat dan ontlasting kan worden en de kleur van plas en waarom het niet dezelfde kleur heeft als het drinken dat ze drinkt _O- . En hoe ontstaan ogen O+
En of ba bies uit je kont komen :X
Uh.... nee... niet uit je kont maar uit je pipi.

(Om vandaag te verkondigen dat het maar raar is, dat je gaat plassen en dat er dan ineens een kind uitvalt. En of je onderbroek daar vies van wordt.)
pi_117059046
:D Amaranta, haha.
L.weet het inmiddels wel hoe dat werkt, hoe het kindje erin komt (op zijn niveau, maar wel eerlijk antwoord) en is erg beledigd dat hij er niet bij mag zijn als de baby er uit komt. 'jamaar IK krijg toch een broertje?'
Toch maar liever niet, dan is Tara teveel met hem bezig ben ik bang.

Ik liet hem een animatie-filmpje zien van hoe een baby groeit in een buik. 'Heb je ook een filmpje hoe de baby eruit komt?' Nee, ook maar niet, haha :D

Met geloof, wij leren hem wat wij geloven dat waar is. Daarbij leggen we wel uit dat er ook andere mensen zijn die andere dingen geloven.
Voor mij zou het liegen zijn als ik zei dat ik het niet zeker wist, want dat weet ik voor mezelf zeker wel :)
Overigens, misschien ten overvloede,hangt ons oordeel van hem niet af van of hij ook hetzelfde gelooft als wij. Maar we houden het hem inderdaad wel voor als waarheid, simpelweg omdat we zelf ook geloven dat dat zo is.
pi_117072890
Over geloven... Ik geloof en heb dit ook meegegeven aan mijn kids, Toch is er nu duidelijk een humanist in huis en een die duidelijk Christen is. Beide zelfde opvoeding. Dus misschien zit het toch ook wel in een kind ?

Sint was en is hier geen issu meer sinds de jongste nog geen 6 was en zelf ff vertelde dat het allemaal nep was...daar sta je dan in juni...(toen kwam het ineens eruit)
soms moet je iets achter laten om verder te komen, soms moet je heel veel achter je laten om een ander mens te worden
pi_117076426
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2012 12:09 schreef freecell het volgende:

Met geloof, wij leren hem wat wij geloven dat waar is. Daarbij leggen we wel uit dat er ook andere mensen zijn die andere dingen geloven.
Voor mij zou het liegen zijn als ik zei dat ik het niet zeker wist, want dat weet ik voor mezelf zeker wel :)
Overigens, misschien ten overvloede,hangt ons oordeel van hem niet af van of hij ook hetzelfde gelooft als wij. Maar we houden het hem inderdaad wel voor als waarheid, simpelweg omdat we zelf ook geloven dat dat zo is.
Dank voor je reactie Freecell. :)
Met geloof doen wij dat dus gedeeltelijk op eenzelfde manier als jullie. Ik leg uit dat er mensen zijn die zus of zo geloven en dat ik zelf niet weet hoe het in elkaar zit. Ik probeer hem iig respect bij te brengen voor de diverse geloven en overtuigingen.
pi_117078241
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2012 18:36 schreef Moonah het volgende:

[..]

Dank voor je reactie Freecell. :)
Met geloof doen wij dat dus gedeeltelijk op eenzelfde manier als jullie. Ik leg uit dat er mensen zijn die zus of zo geloven en dat ik zelf niet weet hoe het in elkaar zit. Ik probeer hem iig respect bij te brengen voor de diverse geloven en overtuigingen.
Jep, dat komt inderdaad op hetzelfde neer. Respect voor alle geloven vind ik sowieso heel belangrijk :Y Eigenlijk vooral voor alle mensen achter die geloven :)

Sowieso zit L op een katholieke school (alleen in naam eigenlijk :D ) terwijl we zelf evangelisch zijn. Dus de verschillen komt hij al wel tegen.
pi_117078814
Haha X zit op een Rooms katholieke school en ik wist wel dat het voornamelijk de naam was en wat verwijzingen en liedjes etc. Op een dag vertelde ze dat ze een lied hadden gezongen over ridders en koningen, dus ik vroeg haar naar god of wat het verhaal was.. Maar over god had x het nog nooit gehad op school zei ze..

Maar het was ridder martijn en ridder koen _O- O+
  zaterdag 22 september 2012 @ 10:17:04 #41
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_117107654
Mag ik even kwaad zijn! Ik kom er net achter dat Jordy hier op de tafelpoot heeft geschreven! Met balpen :( :( :( En ik krijg het er nu natuurlijk niet vanaf }:|

En nog keihard ontkennen ook nog dat ie deed! Helaas voor hem wist ik al wie 't gedaan had
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_117108380
Balpen kun je verwijderen met spiritus of wasbenzin.. wel even weer in de was zetten daarna.
Werkte hier in elk geval voor een grenen tafel met zomaar ineens krassen.

werkt dat niet dan is solventspray art.Nr : 305091 van De Koningh uit Arnhem een oplossing

*google is my best friend*
soms moet je iets achter laten om verder te komen, soms moet je heel veel achter je laten om een ander mens te worden
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 22 september 2012 @ 11:15:23 #43
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_117108626
Balpenvlekken in kleding kun je wegkrijgen met melk of citroensap. Kun je ook nog even proberen, misschien werkt het ook bij tafels.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  zaterdag 22 september 2012 @ 11:22:53 #44
35189 Troel
scherp en bot
pi_117108786
Ik zou geen melk op je tafel smeren, melkstank uit je tafel is denk ik erger dan balpenvlekken :+
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zaterdag 22 september 2012 @ 11:43:36 #45
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_117109282
Lijkt me ongelakt hout, waarom niet gewoon met een schuurpapiertje erover?
  zaterdag 22 september 2012 @ 11:46:34 #46
37150 livelink
pi_117109348
Ik dacht ook meteen aan een schuursponsje, ja.
  zaterdag 22 september 2012 @ 12:03:25 #47
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_117109812
Wondersponsjes van Action. Safed mij day a million times. Schuren ook de lak weg though.
pi_117110286
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2012 10:17 schreef PureEvil het volgende:
Mag ik even kwaad zijn! Ik kom er net achter dat Jordy hier op de tafelpoot heeft geschreven! Met balpen :( :( :( En ik krijg het er nu natuurlijk niet vanaf }:|
Niet met vulpen? :P ;)
quote:
En nog keihard ontkennen ook nog dat ie deed! Helaas voor hem wist ik al wie 't gedaan had
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik zou meer moeite hebben met het liegen dan met het gekrabbel denk ik.
  zaterdag 22 september 2012 @ 12:32:59 #49
37150 livelink
pi_117110698
Dat ligt er een beetje aan hoe oud Jordy is.
  zaterdag 22 september 2012 @ 12:37:50 #50
35189 Troel
scherp en bot
pi_117110837
Ah, jij kan het lezen :P Nu je het zegt zie ik het ook wel ja.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 22 september 2012 @ 12:53:04 #51
13151 crew  Rewimo
pi_117111314
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2012 12:19 schreef Moonah het volgende:
Ik zou meer moeite hebben met het liegen dan met het gekrabbel denk ik.
Ik ook. Heb zoonlief altijd voorgehouden dat hij eerlijk moet zijn als hij iets uitgehaald heeft en dat hij (meer) straf krijgt als hij er ook nog eens over liegt. Ik moet zeggen dat het bij hem goed werkt :)
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  † In Memoriam † zaterdag 22 september 2012 @ 13:00:12 #52
37843 lady-wrb
kortaf
pi_117111514
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2012 12:53 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Ik ook. Heb zoonlief altijd voorgehouden dat hij eerlijk moet zijn als hij iets uitgehaald heeft en dat hij (meer) straf krijgt als hij er ook nog eens over liegt. Ik moet zeggen dat het bij hem goed werkt :)
hier ook hoor. ik zeg ook altijd dat ik het erger vind om te zwijgen of te liegen dan eerlijkheid.
en nu werd van de week ook meteen opgebiecht dat hij onhandig was geweest en zijn jas onder de kettingsmeer zat.
ik heb alleen opgemerkt dat het idd niet handig van hem was, maar dat ik blij was dat hij er meteen mee kwam. jas gewassen, schoon en klaar. iedereen weer blij.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 22 september 2012 @ 13:28:21 #53
13151 crew  Rewimo
pi_117112437
Ja, in zo'n geval hoef je ook alleen maar te mopperen dat het geen handige actie was ;)
  zondag 23 september 2012 @ 21:34:16 #54
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_117170925
Ik ben wel ff boos geweest hoor! Je hoeft gewoon niet te schrijven op meubels! (of de muur, of de trap...of op je hoeslaken }:| )

Anyway...'t volgende probleem;

Brokkepiloot.....Gisteren van de schommel afgesprongen in de speeltuin...Vanochtend naar het ZH, en 2 gebroken armen (net onder de pols) Rood mag 3 weken in het gips en Blauw 2 weken :(
  zondag 23 september 2012 @ 21:45:46 #55
37150 livelink
pi_117171747
Dat is wel een hele drastische straf voor het schrijven op meubels ;)
Zielig hoor. Heel veel sterkte voor hem.
pi_117172274
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2012 21:45 schreef livelink het volgende:
Dat is wel een hele drastische straf voor het schrijven op meubels ;)
Zielig hoor. Heel veel sterkte voor hem.
:D
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 23 september 2012 @ 22:00:30 #57
13151 crew  Rewimo
pi_117172708
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2012 21:34 schreef PureEvil het volgende:
Ik ben wel ff boos geweest hoor! Je hoeft gewoon niet te schrijven op meubels! (of de muur, of de trap...of op je hoeslaken }:| )

Anyway...'t volgende probleem;
[ afbeelding ]

Brokkepiloot.....Gisteren van de schommel afgesprongen in de speeltuin...Vanochtend naar het ZH, en 2 gebroken armen (net onder de pols) Rood mag 3 weken in het gips en Blauw 2 weken :(
Zo leert ie dat schrijven wel af >:)
pi_117173013
PE, inderdaad brokkenpiloot. Beterschap!
pi_117182922
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2012 22:00 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Zo leert ie dat schrijven wel af >:)
Lol...
  maandag 24 september 2012 @ 09:24:42 #60
35189 Troel
scherp en bot
pi_117183092
Maar hier kan hij denk ik niet mee schrijven? Hoe lossen ze dat op op school? (Of hoe lossen jullie dat op op school?)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_117183428
Oooow, das wel balen zeg! Beterschap!
Heeft hij er veel pijn aan?
pi_117183567
Oeps !! Beterschap en 2 polsen ook nog !!
  maandag 24 september 2012 @ 09:51:52 #63
37150 livelink
pi_117183613
Mijn schoonmoeder had vorig jaar ook twee gebroken polsen en zat er zo bij. Het viel ons mee wat ze er nog mee kon doen, gelukkig. Het feit dat je nog net je duim en je vingers kunt gebruiken scheelt enorm.
Maar schrijven zal wel niet echt goed lukken, nee. Althans niet fijn leesbaar. Dat zal wel veel commentaar in de schriftjes opleveren. Hou oud is hij eigenlijk?
  maandag 24 september 2012 @ 09:56:11 #64
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_117183682
Hij is 6 jaar. Vanochtend ff op school geweest om te zeggen wat er was gebeurd, en hij blijft vandaag lekker thuis. Misschien morgen en anders woensdag gaat ie weer naar school (is de bedoeling) afhankelijk van de pijn.

Pijn is met vlagen tot nu toe...En af en toe ook verschrikkelijke jeuk!

Hij kan niet goed leesbaar schrijven, dat hebben we vanochtend uitgeprobeerd, pen vasthouden is ontzettend moeilijk.
ik moet m ook helpen als ie naar de wc wilt, want hij kan zelf zn broek niet loskrijgen enzo...lastig.

De juf zegt, als ie dan maar gewoon aanwezig is als het weer wat beter gaat, dan krijgt hij er iig wat van mee, en het schrijven komt dan na de vakantie wel weer. Dus goed opgelost dacht ik!

tnx voor de beterschaps wensen iig ;)
pi_117183700
En even een spiegel paracetamol opbouwen? Kan geen kwaad en kan het alleen maar makkelijker maken voor hem!
  maandag 24 september 2012 @ 09:58:44 #66
35189 Troel
scherp en bot
pi_117183726
Als hij pijn heeft zou ik inderdaad gewoon pijnstilling geven. En kijken of je makkelijke broeken hebt :P
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 24 september 2012 @ 10:00:23 #67
13151 crew  Rewimo
pi_117183765
Broeken met elastiek zoeken (joggingbroeken, trainingsbroeken) en eens kijken of hij misschien wel een beetje kan schrijven met een dik potlood? Een dun potlood of dunne pen lukt zeker niet, is ook heel vermoeiend als je in het gips zit (ervaring).
  maandag 24 september 2012 @ 10:00:32 #68
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_117183770
Gistermiddag heeft ie paracetamol op, en vanochtend (vloeibaar) Hoe vaak zou ik dat moeten doen dan?

Rewimo, ik zal eens kijken ofdat ik een dik potlood heb ja, goed idee! Kunnen we iig even proberen.

Joggingbroek heb ik volgens mij wel 1 of 2 van liggen....straks ff kijken!
pi_117183780
Wat sneu voor Jordy! Beterschap!

Wij zijn weer terug van vakantie en Lotte heeft het super leuk gehad. Elke dag zwemmen, van de glijbanen en 's avonds naar de kinderdisco. Zaterdagavond kwamen we weer thuis, gisteren een dagje "bijkomen" en vanmorgen is ze weer naar school gegaan. Dat vond ze toch ook wel weer erg leuk ;)
In de vakantie kwam er al een mail binnen voor zwemles, daar kan ze als het goed is binnenkort mee beginnen, ook erg fijn :)
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 24 september 2012 @ 10:01:12 #70
13151 crew  Rewimo
pi_117183786
Een paar dagen de maximale dosis geven, dan blijft de pijnstilling op peil.
pi_117184004
4x per dag met vaste tussentijden :)

Paracetamol werkt wel ongeveer als je het eenmalig geeft, maar het werkt echt veel veel beter als je een spiegel opbouwt.

Mrien, klinkt goed! *O*
pi_117184374
4x per dag paracetemol! Werkt prima! Wat onhandig, 2 armen tegelijk :o
pi_117184730
Beterschap voor Jordy!
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 25 september 2012 @ 17:31:25 #74
13151 crew  Rewimo
pi_117239880
We zijn net terug van de oogarts. Het is niks ernstigs, maar iets dat schijnbaar vaker voorkomt bij kinderen van Christans leeftijd. Ze "vergeten" dan ineens hoe ze hun ogen moeten accomoderen. Hij moet nu oefeningen doen, om als het ware zijn ogen te trainen om op commando scheel te kijken. Met een kaartje met stippen, hij moet steeds als het ware een stip dichterbij focussen.

Het moet daarmee weer vanzelf overgaan, dat kan enkele maanden tot een half jaar duren. We hebben een +1 leesbrilletje voor hem gekocht dat hij alleen op school of bij huiswerk mag gebruiken. Het heeft waarschijnlijk iets met de groei te maken. In de verte kan hij prima zien en zijn ogen zijn gezond. Over twee maanden moeten we weer op controle komen.
  dinsdag 25 september 2012 @ 17:46:14 #75
35189 Troel
scherp en bot
pi_117240482
Heb je dat brilletje gekocht in overleg met de arts? Want door een brilletje te geven laat je juist de ogen niet oefenen lijkt me?

(En ik snap dat je het doet hoor, 't is wel zijn school, maar ja, anders zijn het zijn ogen :{ )

[ Bericht 44% gewijzigd door Troel op 25-09-2012 17:56:45 ]
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 25 september 2012 @ 17:48:22 #76
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_117240569
T lijkt mij dat als je oefeningen hebt je zeker niet zelf moet rommelen met een bril? Idd watTroel zegt, dat je z'n ogen lui maakt.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 25 september 2012 @ 18:33:58 #77
13151 crew  Rewimo
pi_117242281
quote:
7s.gif Op dinsdag 25 september 2012 17:46 schreef Troel het volgende:
Heb je dat brilletje gekocht in overleg met de arts? Want door een brilletje te geven laat je juist de ogen niet oefenen lijkt me?

(En ik snap dat je het doet hoor, 't is wel zijn school, maar ja, anders zijn het zijn ogen :{ )
Uiteraard in overleg :Y Hij mag het dus ook echt alleen voor school en huiswerk gebruiken. Mocht het nodig zijn dan krijgt hij over 2 maanden een echte bril, maar dat verwachten ze niet.
pi_117242694
Oefen ze Christan!
  dinsdag 25 september 2012 @ 21:57:25 #79
37150 livelink
pi_117252703
Katja klaagde vorige week ook dat ze het digibord een beetje wazig zag (en ze zit helemaal vooraan), dus voor haar heb ik ook een afspraak voor een oogmeting a.s. vrijdag.

Ik vermoed eigenlijk dat het iets soortgelijks is als bij Christan en de optometrist zei ook al tegen Katja (die zich hele erge zorgen maakte over misschien een bril en dan misschien gepest gaan worden :{ ) dat als ze een bril moest, ze die waarschijnlijk alleen op school op zou moeten.
Dat was overigens verder geen geruststelling voor Katja.
  dinsdag 25 september 2012 @ 22:03:21 #80
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_117253073
Hopenlijk gaat het met oefenen dan beter Rewimo!

Jordy heeft nog steeds wat pijn zegt ie, ik weet niet hoelang dat duurt voor dat de pijn minder wordt? (iemand???) Vandaag paar keer paracetamol gehaald.

Verder nog ff navraag gedaan bij de huisarts hoe of wat we moeten doen over 2 weken. Want het zh had namelijk gezegd dat we naar de huisarts moesten om het gips eraf te laten halen, maar de assistente van de HA zei dat doen we niet, want het moet nog gecontroleerd worden ( logisch! Ik vond het zelf ook al vrij raar van het zh..)
Dus...Nou volgende week een verwijzing halen voor de chirurg? of iig een dokter die daar ff naar kijkt en nog een röntgenfoto maakt denk ik...

beetje vaag allemaal hier in dld :P
  woensdag 26 september 2012 @ 07:24:03 #81
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_117262242
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 21:57 schreef livelink het volgende:
Katja klaagde vorige week ook dat ze het digibord een beetje wazig zag (en ze zit helemaal vooraan), dus voor haar heb ik ook een afspraak voor een oogmeting a.s. vrijdag.

Ik vermoed eigenlijk dat het iets soortgelijks is als bij Christan en de optometrist zei ook al tegen Katja (die zich hele erge zorgen maakte over misschien een bril en dan misschien gepest gaan worden :{ ) dat als ze een bril moest, ze die waarschijnlijk alleen op school op zou moeten.
je hoopt dan toch dat t net als met een beugel dan alleen 's nachts hoeft ofzo. Nu moet ze het precies dragen op de plek waar ze het bangst ervoor was. Arme ziel. Hier is het een rage om een nepmontuur te dragen? :? Liefst zo groot mogelijk? Nou ja, montuur is natuurlijk wel echt, maar met vensterglas zeg maar :P

Gister mentorgesprek gehad. Er moet gewoon al een profielkeuze volgen aan t eind van dit jaar! :o manmanman... Zo snel al!
  woensdag 26 september 2012 @ 07:27:03 #82
37150 livelink
pi_117262266
Ik vind dat eigenlijk zo verkeerd dat kinderen zo vroeg al deze keuzes moeten maken. Ik ben heel erg voorstander van zo breed mogelijk aanbieden tot een zo laat mogelijk moment.
  woensdag 26 september 2012 @ 07:32:12 #83
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_117262314
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 07:27 schreef livelink het volgende:
Ik vind dat eigenlijk zo verkeerd dat kinderen zo vroeg al deze keuzes moeten maken. Ik ben heel erg voorstander van zo breed mogelijk aanbieden tot een zo laat mogelijk moment.
ja, ik vind het ook wel vroeg. Nou is het meerendeel ruim 15 dan, maar onze D moet dan nog 14 worden. Ach, het is een eerste keuze en wat talen lossen is wel erg fijn denk ik hoor. :D na de 4e volgt dan nog weer wat scherpere keuzes. Hij kiest wel een zwaar pakket als ik het zo hoor. Natuur en techniek met alle extra opties en dan nog zijn verzwarende vakken. Over dat brede zit ik dus niet zo in.
  woensdag 26 september 2012 @ 07:48:40 #84
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_117262428
quote:
1s.gif Op woensdag 26 september 2012 07:24 schreef debuurvrouw het volgende:
Hier is het een rage om een nepmontuur te dragen? :? Liefst zo groot mogelijk? Nou ja, montuur is natuurlijk wel echt, maar met vensterglas zeg maar :P
Hier was het een hele tijd mode om een nepbeugel te dragen. Liefst met kekke kleurtjes. Heel bizar... (en vaak aangelegd door nep-orthodontisten, en dus gewoon slecht).

Snel al, buuf. Hier hebben ze tot hun 16e. We moeten wel voor oudste volgend jaar over Nederlands gaan nadenken (na dit jaar - groep 7 zeg maar - gaat ze naar het middelbaar onderwijs). Dat wordt een gok: blijven we in het buitenland, dan zijn ze het beste af met een andere taal, omdat niet zo heel veel scholen Nederlands als taal geven. En dan zal ik Nederlands thuis moeten geven.
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 26 september 2012 @ 07:54:02 #85
13151 crew  Rewimo
pi_117262468
Welke talen kan ze nog meer kiezen, Gao?
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 26 september 2012 @ 07:57:19 #86
13151 crew  Rewimo
pi_117262509
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 21:57 schreef livelink het volgende:

Hè wat vervelend dat ze zich daar zorgen over maakt :{ Ik heb Christan daar niet over gehoord, nu had een vriendje ook sinds kort een bril en blijkbaar is het in deze klas geen probleem. Gelukkig maar :)
  woensdag 26 september 2012 @ 07:59:32 #87
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_117262521
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 07:54 schreef Rewimo het volgende:
Welke talen kan ze nog meer kiezen, Gao?
Uit m'n hoofd als B (= niet moeder-) taal op deze school Spaans, Frans, Hindi, Japans, Thai en Mandarin.
  woensdag 26 september 2012 @ 08:00:03 #88
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_117262529
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 07:57 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Hè wat vervelend dat ze zich daar zorgen over maakt :{ Ik heb Christan daar niet over gehoord, nu had een vriendje ook sinds kort een bril en blijkbaar is het in deze klas geen probleem. Gelukkig maar :)
Is 'ie nog steeds blij met z'n klas?
  woensdag 26 september 2012 @ 08:00:38 #89
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_117262532
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 07:48 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

Hier was het een hele tijd mode om een nepbeugel te dragen. Liefst met kekke kleurtjes. Heel bizar... (en vaak aangelegd door nep-orthodontisten, en dus gewoon slecht).

Snel al, buuf. Hier hebben ze tot hun 16e. We moeten wel voor oudste volgend jaar over Nederlands gaan nadenken (na dit jaar - groep 7 zeg maar - gaat ze naar het middelbaar onderwijs). Dat wordt een gok: blijven we in het buitenland, dan zijn ze het beste af met een andere taal, omdat niet zo heel veel scholen Nederlands als taal geven. En dan zal ik Nederlands thuis moeten geven.
oh ja, dat lijkt me best lastig! Maar je bent toch onderwijskundig onderlegd? Dan is een extra taal en thuis nederlands sowieso een verrijking ongeacht of je blijft of niet?

Hier is de keuze ook 16 eigenlijk. De meeste in klas van D worden deze maanden 15. Onze D is van eind augustus en dus een vroege leerling en een jaartje versneld.
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 26 september 2012 @ 08:02:51 #90
13151 crew  Rewimo
pi_117262557
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 07:59 schreef Gaoxing het volgende:
Uit m'n hoofd als B (= niet moeder-) taal op deze school Spaans, Frans, Hindi, Japans, Thai en Mandarin.
Best lastig inderdaad. Spaans en Frans lijken een logische keuze vanaf hier, maar dat ligt vanuit jullie gezichtspunt vast anders :D
  woensdag 26 september 2012 @ 08:04:22 #91
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_117262570
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 08:02 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Best lastig inderdaad. Spaans en Frans lijken een logische keuze vanaf hier, maar dat ligt vanuit jullie gezichtspunt vast anders :D
vanuit commercieel oogpunt zou ik gaan voor Spaans en Mandarin. :P
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 26 september 2012 @ 08:05:27 #92
13151 crew  Rewimo
pi_117262586
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 08:00 schreef Gaoxing het volgende:
Is 'ie nog steeds blij met z'n klas?
Ja *O* Hij zei gisteren nog - hij moest een gedicht maken en zette zijn naam en klas eronder - dat hij zo blij was dat hij "Christan, 7B" neer kon zetten en niet 7C. Je merkt aan alles dat hij zich lekker voelt in deze klas.

Hij kwam gisteren ook voor het eerst met een 1 thuis (okee, het was een 1- maar kniesoor die daarop let ;) ) :D
  woensdag 26 september 2012 @ 08:09:07 #93
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_117262610
Ik probeer mezelf onderwijskundig te onderleggen :P lees: ik zit weer eens tegen een essay aan te hikken. En ja, wel een verrijking, maar ook best wel belasting. Veel internationale scholen geven een heel pak huiswerk, daarnaast nog de buitenschoolse activiteiten die hier veel normaler zijn, en ballet, wat de komende jaren waarschijnlijk ook gaat toenemen.

We hebben laatst het gesprekje "lieverd als je prof wilt worden zul je daar eerdaags voor moeten gaan kiezen" (over vroeg kiezen gesproken) gehad, want ze danst zo vreselijk graag en zou volgens haar -erg ervaren- dansjuf weinig problemen hebben om op een academie toegelaten te worden. Maar dat wil ze niet, want ze wil bij ons blijven wonen, en 'gewoon lekker iedere dag dansen' O+

Ik denk dat ze het meest naar Frans zou neigen, daar heeft ze altijd van gehouden. Maar met alle tijd die ze nu al in Azie heeft doorgebracht zou Mandarijn verstandiger zijn, ze zal waarschijnlijk toch later een beetje deze kant op neigen. Nou ja.... eerst maar uitvinden waar we volgend jaar wonen :P
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 26 september 2012 @ 08:38:46 #94
13151 crew  Rewimo
pi_117262921
Waar hangt dat vanaf Gao? Werk?
pi_117263003
Ach Katja... Hoe ligt ze in de groep Livelink? Als dat positief is zal het heus loslopen met evt gepest.
Ik heb het iig nog niet meegemaakt (bij mijn weten) dat een kind dat een bril kreeg daarmee werd gepest.

Gao, wat een keuzes... :o Dat lijkt me erg lastig. En Buuf ook al, jeetje, met 13 jaar. Waar moet je je dat dan in hemelsnaam op baseren?
  woensdag 26 september 2012 @ 08:51:15 #96
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_117263105
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 08:43 schreef Moonah het volgende:
Ach Katja... Hoe ligt ze in de groep Livelink? Als dat positief is zal het heus loslopen met evt gepest.
Ik heb het iig nog niet meegemaakt (bij mijn weten) dat een kind dat een bril kreeg daarmee werd gepest.

Gao, wat een keuzes... :o Dat lijkt me erg lastig. En Buuf ook al, jeetje, met 13 jaar. Waar moet je je dat dan in hemelsnaam op baseren?
nou ja, hij is natuurlijk net zo 'ver' op school als de rest. Dus we hebben wel wat zicht op waar zijn talenten liggen en waar vooral ook niet. :D en voor de rest denk ik ( voor iedereen) zo breed mogelijk kiezen. Duits en Frans kan je eventueel later nog wel oppakken (of al doende leren met de huidige basis) dus een pakket waar je eigenlijk nog mee naar alle opleidingen kan.

Waar ik dan wel van schrok is dat ze dit dus zélf mogen kiezen. Beetje een binnevetterig kind en ze vullen zonder je medeweten een profielkeuze in :o dat vind ik wel erg veel verantwoordelijkheid eigenlijk. Nou praat D er wel over met ons en zijn afwegingen, maar toch.
pi_117263130
Wat een keuzes buuf en Gao :X Dat staat ons dus allemaal nog te wachten.
Geeft de school ook nog een advies? Dat zal toch wel?
pi_117263757
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 08:09 schreef Gaoxing het volgende:
Nou ja.... eerst maar uitvinden waar we volgend jaar wonen :P
Zijn er weer veranderingen op komst Gao? Jullie zitten nu al wel een hele tijd daar he?
  woensdag 26 september 2012 @ 09:39:24 #99
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_117264156
Debuurvrouw, Wouter heeft afgelopen maandag tijdens de eerste 2 lesuren een profielkeuzetest gemaakt. Die wordt dan doorberekend en over een maand krijgen ze (niet-bindend) advies.
  woensdag 26 september 2012 @ 09:56:19 #100
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_117264585
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 09:39 schreef Spuuglokje het volgende:
Debuurvrouw, Wouter heeft afgelopen maandag tijdens de eerste 2 lesuren een profielkeuzetest gemaakt. Die wordt dan doorberekend en over een maand krijgen ze (niet-bindend) advies.
nu je het zegt! :o volgens mij heeft D ook nog zoiets op t programma. Hij heeft ook één uur in de week keuzebegeleiding :D maar t feit dat ie kan kiezen zonder dat wij weten wat, dát vind ik best euh, veel vrijheid.
  woensdag 26 september 2012 @ 10:05:53 #101
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_117264833
quote:
1s.gif Op woensdag 26 september 2012 09:56 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

nu je het zegt! :o volgens mij heeft D ook nog zoiets op t programma. Hij heeft ook één uur in de week keuzebegeleiding :D maar t feit dat ie kan kiezen zonder dat wij weten wat, dát vind ik best euh, veel vrijheid.
Ja! Het lijkt verdacht veel op volwassen je eigen keuzes mogen maken. Hallo! Het is nog een kind en ik wil de controle ja! :( Okeee.... loslaten is moeilijk. :@ :s)
  woensdag 26 september 2012 @ 10:12:42 #102
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_117264997
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 10:05 schreef Spuuglokje het volgende:

[..]

Ja! Het lijkt verdacht veel op volwassen je eigen keuzes mogen maken. Hallo! Het is nog een kind en ik wil de controle ja! :( Okeee.... loslaten is moeilijk. :@ :s)
jamaar jamaar... :o :@

Ja loslaten is moeilijk. Maar helemaal alleen keuzes maken voor de rest van je leven vind ik ook wel érg los. Toch? Met 15? 16?
pi_117265030
quote:
1s.gif Op woensdag 26 september 2012 10:12 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

jamaar jamaar... :o :@

Ja loslaten is moeilijk. Maar helemaal alleen keuzes maken voor de rest van je leven vind ik ook wel érg los. Toch? Met 15? 16?
Hoe koos jij vroegah je vakkenpakket dan? Dat was toch ook vooral op basis van waar je goed in was en niet zo zeer wat je ouders wilden dat je deed?
Die profielen van nu zijn juist veel ruimer met meer mogelijkheden vind ik dus er zijn veel meer opties richting een studiekeuze hierna vind ik.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
  woensdag 26 september 2012 @ 10:19:22 #104
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_117265197
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 10:13 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

[..]

Hoe koos jij vroegah je vakkenpakket dan? Dat was toch ook vooral op basis van waar je goed in was en niet zo zeer wat je ouders wilden dat je deed?
Die profielen van nu zijn juist veel ruimer met meer mogelijkheden vind ik dus er zijn veel meer opties richting een studiekeuze hierna vind ik.
nee, niet dat ie moet doen wat ik vind dat ie moet doen! Maar wel dat ie niet wegloopt voor doorzetten. Dat ie bijvoorbeeld scheikunde (ik noem maar wat) laat vallen omdat ie de proeven voorbereiden zoveel werk vind en liever gaat xboxen. Terwijl hij er wél goed in is ( dit is allemaal in theorie hè?)

Dat is wel een beetje hoe ik pubers ook inschat. En daar wil je toch op z'n minst een gesprek over hebben?

Oh, en ik besprak dat met mijn ouders. En die hadden overleg met school, en dan kwam er een soort gezamelijke beslissing, maar was t wél mijn keuze. Met advies hier en daar. Nu kan t in theorie zo zijn dat mijn kind mens en maatschappij kiest ofzo omdat dat leuke meisje dat ook doet. :D

Zo steekt ie gelukkig niet inelkaar, maar ik hoorde gister verhalen over ouderejaars die ik wel zorgelijk vond in die zin.
  woensdag 26 september 2012 @ 10:24:16 #105
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_117265321
quote:
1s.gif Op woensdag 26 september 2012 10:19 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

nee, niet dat ie moet doen wat ik vind dat ie moet doen! Maar wel dat ie niet wegloopt voor doorzetten. Dat ie bijvoorbeeld scheikunde (ik noem maar wat) laat vallen omdat ie de proeven voorbereiden zoveel werk vind en liever gaat xboxen. Terwijl hij er wél goed in is ( dit is allemaal in theorie hè?)

Dat is wel een beetje hoe ik pubers ook inschat. En daar wil je toch op z'n minst een gesprek over hebben?
Ja, natuurlijk wil je daar een gesprek over hebben. Ik ook. En dat doen we ook. Omdat we die band met ons kind hebben dat daar heel goed over gesproken kan worden. Maar er zijn vast ook ouders die niet zo'n vanzelfsprekende 'overlegcultuur' hebben. En dan vind ik het wel een beetje vreemd dat dat dan zomaar zonder ons besloten kan worden. Maar ja, zo was het vroeger ook; dat vakkenpakket dat je koos, koos je uiteindelijk ook helemaal zelf (of je daar nu wel of niet met je ouders een gesprek over had).
  woensdag 26 september 2012 @ 10:25:22 #106
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_117265347
Oh, ik lees nu dat jouw ouders een gesprek met school hadden! De mijne niet. Dat verschilt waarschijnlijk per school dus.
pi_117265348
Ja willen wel maar pubers :P
Ik meen me te herinneren dat die profielkeuzetesten ook vragen over beroepen en wat je leuk vindt etc stellen dus dan hoop je dat je kind dat naar waarheid invult en zo in gaat zien wat er nodig is om later te gaan doen wat hij/zij leuk vindt en dus inderdaad daarop de keuze baseert en niet dat leuke meisje.
Mijn eigen ervaring is dat VWO leerlingen hier wel genoeg van doordrongen zijn maar ik was best braaf op school en iedereen waar ik mee om ging ook :+
Ik besprak het ook keurig met mijn ouders en mijn moeder zat in een klankbordgroep op school om de vinger aan de pols te houden :P
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 26 september 2012 @ 10:37:52 #108
13151 crew  Rewimo
pi_117265687
Christan moest vorig jaar al een taal kiezen (Frans of Latijn), ze kregen daarvoor ook advies vanuit school. Aan het eind van dit jaar moet hij ook weer een extra vak kiezen: Frans, Biochemie, Informatica en iets Economieachtigs. Daarover komt vanuit school ook weer voorlichting en advies. Op dit moment voelt hij wel iets voor fysiotherapeut maar van vriendjes hoorde hij dat Informatica zo leuk is (ja computers, altijd leuk natuurlijk). Maar voor fysiotherapie ligt Biochemie meer voor de hand natuurlijk. Eerst de voorlichting en het advies maar eens afwachten.
  woensdag 26 september 2012 @ 10:40:33 #109
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_117265745
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 10:25 schreef Spuuglokje het volgende:
Oh, ik lees nu dat jouw ouders een gesprek met school hadden! De mijne niet. Dat verschilt waarschijnlijk per school dus.
alleen met de wiskundeleraar. :') ik wilde namelijk graag wiskunde maar mocht dat niet van de docent. Hallo 1986! I kid you not!
pi_117266213
Mag je maar 1 vak kiezen Rewimo?

Geen wiskunde buuf? :o Bizar!
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 26 september 2012 @ 13:01:34 #111
13151 crew  Rewimo
pi_117269629
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 11:00 schreef snoopy het volgende:
Mag je maar 1 vak kiezen Rewimo?

Geen wiskunde buuf? :o Bizar!
Ze krijgen er volgend jaar weer 1 keuzevak bij ja. Ze wisselen ook van vakken af en toe trouwens, de algemene vakken dan. Politiek, geschiedenis, aardrijkskunde. Hij heeft vanaf dit jaar ook scheikunde erbij gekregen. Maar dat is geen keuzevak dus :)
  woensdag 26 september 2012 @ 14:29:00 #112
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_117272897
quote:
1s.gif Op woensdag 26 september 2012 08:51 schreef debuurvrouw het volgende:
Waar ik dan wel van schrok is dat ze dit dus zélf mogen kiezen. Beetje een binnevetterig kind en ze vullen zonder je medeweten een profielkeuze in :o dat vind ik wel erg veel verantwoordelijkheid eigenlijk. Nou praat D er wel over met ons en zijn afwegingen, maar toch.
Oe inderdaad. Je zult maar net een beetje een 'rough patch' hebben en een mega-puber in huis hebben.

quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 09:24 schreef easy-going het volgende:
Zijn er weer veranderingen op komst Gao? Jullie zitten nu al wel een hele tijd daar he?
Yep. Nu worden we er al drie jaar van verzekerd dat we echt niet nog een jaar blijven en we zijn er dus nog steeds :+ , maar aan de andere kant heb ik nog nooit eerder vijf mogelijke bestemmingen in drie weken gehad, dus ik denk wel dat er dit jaar wat meer beweging inzit :P

En ja Moonah, dat ligt grotendeels aan werk.

Ik heb net toch vreselijk de slappe lach gekregen: jongste heeft pianoles ónder schooltijd. School gaat ervan uit dat muziekles zoveel voordelen heeft, dat de kinderen de 'verloren' tijd wel weer goedmaken. Lang verhaal kort: hij heeft er een pesthekel aan, en kan totaal niet met de leraar opschieten. Ik naar de coordinator, die vroeg of hij het toch nog een keer met een andere leraar wil proberen. Ok, vrijdag om 11 uur. Krijg ik vandaag een mailtje: vandaag om 11 uur. Dus ik schrijf terug dat ze dan wat moeten regelen, omdat ik hem dat niet meer kan zeggen. Geen probleem: de pianojuf schreef terug dat ze hem les had gegeven.

Uhhh..... nee, niet de mijne :D Dus ergens zit een kind met dezelfde naam, die vandaag geheel onverwacht pianoles heeft gehad van iemand die hij niet kent. Ik kan me de opschudding ergens in Bangkok helemaal voorstellen :D
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 26 september 2012 @ 14:42:10 #113
13151 crew  Rewimo
pi_117273253
Gao :D
  woensdag 26 september 2012 @ 14:43:14 #114
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
  woensdag 26 september 2012 @ 15:02:46 #115
35189 Troel
scherp en bot
pi_117273962
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_117321011
Voor hen die interesse hebben naar het vervolg van het hier gestelde probleem: Kinderen en 'ongewenste intimiteiten'. een update.

Gisteren de chauffeur gesproken. Gewoon vriendelijk, als kennismaking. Hij had eigenhandig de route omgegooid, "want anders was hij zo laat thuis". Ik heb gezegd dat ik dat opmerkelijk vind. En dat wij het niet fijn vinden als hij onze zoon in een uitzonderingspositie plaatst door cadeautjes te geven. Oké, dat respecteerde hij. En verder is mijn gevoel over hem niet veranderd.

Maar: het vervoersbedrijf had ik gemaild dat wij 16.15 uur zo laat vinden op vrijdag, en nu is Thies op een andere route gezet (dus met een andere chauffeur). Problem solved (voor ons en voor nu dus...).
pi_117321173
Fijn Moonah :D
  donderdag 27 september 2012 @ 18:54:01 #118
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_117322112
Fijn Moonah! :)
  donderdag 27 september 2012 @ 18:54:58 #119
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_117322143
Fijn Moonah!
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
  donderdag 27 september 2012 @ 19:12:16 #120
35189 Troel
scherp en bot
pi_117322835
Wat fijn :)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  donderdag 27 september 2012 @ 19:21:47 #121
37150 livelink
pi_117323252
Een pak van je hart, Moonah. Ik heb me niet gemengd in dat topic, omdat ik het ook echt niet wist.

Maar dit soort zaken kunnen je uit je evenwicht brengen en dan is het fijn als het iets is wat je ook echt af kunt sluiten.
pi_117324021
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2012 18:23 schreef Moonah het volgende:
Voor hen die interesse hebben naar het vervolg van het hier gestelde probleem: Kinderen en 'ongewenste intimiteiten'. een update.

Gisteren de chauffeur gesproken. Gewoon vriendelijk, als kennismaking. Hij had eigenhandig de route omgegooid, "want anders was hij zo laat thuis". Ik heb gezegd dat ik dat opmerkelijk vind. En dat wij het niet fijn vinden als hij onze zoon in een uitzonderingspositie plaatst door cadeautjes te geven. Oké, dat respecteerde hij. En verder is mijn gevoel over hem niet veranderd.

Maar: het vervoersbedrijf had ik gemaild dat wij 16.15 uur zo laat vinden op vrijdag, en nu is Thies op een andere route gezet (dus met een andere chauffeur). Problem solved (voor ons en voor nu dus...).
Goed gedaan Moonah! Fijn dat Thies op een andere route zit met een andere chauffeur. Wel vervelend dat je gevoel bij hem hetzelfde (en dus niet positief?) is. En dat hij toch chauffeur is voor andere kindjes.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_117325650
Fijn dat het zo is opgelost moonah!

Gao, :D
Heb je er verder nog iets over gehoord?

Chris is helemaal blij op school. Ze hebben dino thema, dus komt met hele verhalen thuis over uitgestorven dino's door een meteoriet en dat het heel lang donker was. O+
"Wel duizend en twintig jaar geleden mama" :P
SPOILER
En ze hebben een zandbak van een kleutergroep gebruikt om plastic dino skeletten in te begraven. Nu mogen er steeds 2 kleutertjes (uit 2 verschillende klassen) samen archeologisch onderzoek doen.
pi_117325831
Klinkt interessant DF :D dino's
pi_117329749
Wat leuk dat dino thema!

Moonah wat fijn voor jullie dat het zo opgelost is. Ik kreeg er helemaal de kriebels van.
de chauffeur van ons oudste pleegkind is ook zo'n creep, altijd net niet jofele opmerkingen en dan wel op dag 2 al de naam van het 13 jarige buurmeisje weten die haar hondje uitlaat
pi_117334315
Pff moonah, wat een lastige situatie, fijn dat je het zo hebt weten op te lossen!
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  vrijdag 28 september 2012 @ 08:34:34 #127
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_117341914
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2012 20:08 schreef Deepfreeze het volgende:
Gao, :D
Heb je er verder nog iets over gehoord?
Blijkbaar waren er twee kinderen die tegelijk wilden wisselen, mét dezelfde voornaam. Als het goed is, komt het vandaag allemaal goed....

En ik heb nooit zoveel geweten over dino's en insecten als toen ik een kleuterjongetje had :)

Fijn dat jullie stukje is opgelost, Moonah. Dat hij ook nog eens de route had veranderd had ik niet meegekregen, en maakt het een stuk twijfelachtiger, naar mijn gevoel. Brrr...
  vrijdag 28 september 2012 @ 08:39:04 #128
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_117341981
Oh gats! Dat geeft t nog een wat akeliger gevoel bij het hele verhaal Moonah! :o
Fijn dat t nu anders is opgelost. Ga je nog melding doen verder? Ik zou me geloof ik ook voor de andere kinderen wel verantwoordelijk voelen :@

Hahaha, lekker ook van die pianoles Gao. :D hopelijk na vandaag weer opgelost.
  vrijdag 28 september 2012 @ 09:48:27 #129
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_117343258
Dat hij de route eigenhandig heeft omgegooid vind ik op zijn minst ook opmerkelijk te noemen! :o Fijn voor jullie dat Thies niet meer bij hem in de bus zit...hopelijk komt er geen ander "heel leuk kind" op zijn pad :{.

Moonah, misschien weet jij hier wel meer van: Dean is een late leerling (28 januari) en heeft dus *dik* 1,5 jaar in groep 1 gezeten. Nu zit hij in groep 2 (in groep 1 kreeg hij trouwens al werkjes uit groep 2, maar soit). Als hij naar groep 3 gaat is hij dus al bijna 7. Nu las ik laatst dat zoiets - mocht hij naar een middelbare school willen met een wachtlijst - dit nadelig is omdat dit gezien wordt als doubleren?! Omdat hij dus in totaal dan langer dan 8 jaar over de basisschool doet. Ik had er al dubbele gevoelens over omdat al zijn vriendjes in groep 3 zitten en als ik hem nu zo zie is hij echt een stuk groter dan zijn klasgenootjes. Aan de andere kant is hij nog wel heel speels en zie ik dat ze in groep 3 echt wel een ommeslag maken qua echt hard moeten leren e.d.
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  Licht Ontvlambaar vrijdag 28 september 2012 @ 10:03:00 #130
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_117343585
Vivi, hij volgt toch gewoon het systeem zoals het hoort nu? Hij doubleert niet omdat het omslagpunt op 1 januari ligt...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  vrijdag 28 september 2012 @ 10:10:56 #131
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_117343751
dit telt niet als doubleren. hij wordt gewoon het eerste 7. mijnese is van maart, en die was dus dan twee maanden later 7 geworden. (maar is dus een klas versneld en jaddajaddajadda)

t komt door dat toelaten zodra ze vier zijn ipv aan t begin van het schooljaar denk ik, dat het zo lang voelt. ik werd ook 7 in groep 3, maar in november al.of nou ja, de eerste klas. hij is een late leerling. (alleen herfstkinderen die niet meegaan naar groep 3 na de zomer tellen als doubleren voor sommige middelbare scholen als ik het goed heb begrepen. maar ook daar merk ik hier, qua toelaten, niet zoveel van.)
  vrijdag 28 september 2012 @ 12:41:59 #132
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_117348235
Ik las dus ergens dat dit door middelbare scholen als doubleren wordt gezien..vond het ook al raar?!
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  vrijdag 28 september 2012 @ 12:48:37 #133
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_117348429
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2012 12:41 schreef Vivi het volgende:
Ik las dus ergens dat dit door middelbare scholen als doubleren wordt gezien..vond het ook al raar?!
als ie van 28 december was geweest wel. :D geen idee hoe druk het is met inschrijvingen in jouw regio, bij mijn oudste in de klas zitten wel herfstkinderen die drie jaar gekleuterd hebben. Die zijn dus wel door de aanmelding gekomen.
pi_117348483
Januari wordt niet als doubleren gezien, maar ik geloof november en december wel.
Kyllian is van november, maar hij is een vroege leerling (wordt in nov 6 en zit in groep 3). Twee van zijn vriendjes die van okt en nov zijn bleven echter nog wel in groep 2. De school zag de okt t/m jan kinderen als een aparte groep die ze dus extra gingen observeren of ze wel of niet toe waren aan groep 3.
  vrijdag 28 september 2012 @ 13:19:15 #135
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_117349438
De grens ligt idd op 1 januari, wij hebben hier ook zo'n 5 januari-jongetje ;)
Tijn kleutert 2,5 jaar.. klasgenootje van vorig jaar dat vlak voor de kerstvakantie jarig was een heel jaar minder :o
Nou kan het voor Tijn geen kwaad, dat extra half jaartje kleuteren ;)
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  vrijdag 28 september 2012 @ 17:49:59 #136
11682 Moonah
Jolie femme
pi_117360288
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2012 09:48 schreef Vivi het volgende:
Aan de andere kant is hij nog wel heel speels en zie ik dat ze in groep 3 echt wel een ommeslag maken qua echt hard moeten leren e.d.
Ben maar blij dat hij dan gewoon nog lekker kan kleuteren. :)
Ik zou willen dat die van mij dat ook nog mocht. Want écht, het is een enorme ommeslag. Maar ook weer leuk hoor, dat lezen.

Qua chauffeur: ik weet niet zo goed wat ermee te doen. Want Buuf, ik voel die verantwoordelijkheid ook hoor. Maar het is zo weinig, wat er te melden valt... :{ Ik heb in elk geval wél gemeld dat hij eigenhandig de route had omgegooid.
pi_117363601
*O* *O* *O* Amber mag 9 oktober afzwemmen voor d'r B.. 4 maanden na het behalen van d'r A.. Ik ben super trots! *O* *O* *O*
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  vrijdag 28 september 2012 @ 19:21:53 #138
35189 Troel
scherp en bot
pi_117363890
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 september 2012 19:15 schreef Vicky het volgende:
*O* *O* *O* Amber mag 9 oktober afzwemmen voor d'r B.. 4 maanden na het behalen van d'r A.. Ik ben super trots! *O* *O* *O*
Groot gelijk, dat is hartstikke goed man!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  vrijdag 28 september 2012 @ 19:22:11 #139
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_117363908
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2012 17:49 schreef Moonah het volgende:

[..]

Ben maar blij dat hij dan gewoon nog lekker kan kleuteren. :)
Ik zou willen dat die van mij dat ook nog mocht. Want écht, het is een enorme ommeslag. Maar ook weer leuk hoor, dat lezen.

Qua chauffeur: ik weet niet zo goed wat ermee te doen. Want Buuf, ik voel die verantwoordelijkheid ook hoor. Maar het is zo weinig, wat er te melden valt... :{ Ik heb in elk geval wél gemeld dat hij eigenhandig de route had omgegooid.
daar twijfelde ik eigenlijk niet aan Moonah. :* t is ook lastig. Ik had t kado-aanbod het voetbalaanbod én het routeomgooien gemeld geloof ik. Dan maar hysterisch...
pi_117363934
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 september 2012 12:48 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

als ie van 28 december was geweest wel. :D geen idee hoe druk het is met inschrijvingen in jouw regio, bij mijn oudste in de klas zitten wel herfstkinderen die drie jaar gekleuterd hebben. Die zijn dus wel door de aanmelding gekomen.
hoezo van 28 dec. wel? die mogen dan pas toch ook in januari starten?

mijn oudste is van 30 december en die is in januari gestart. toch maar eens aan de juf vragen hoe dat zit.
mama van 3 kids!
  vrijdag 28 september 2012 @ 19:25:34 #141
35189 Troel
scherp en bot
pi_117364046
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2012 19:22 schreef Popples het volgende:

[..]

mijn oudste is van 30 december en die is in januari gestart. toch maar eens aan de juf vragen hoe dat zit.
Omdat de grens op 1 januari is :') Elke school hanteert ook weer zijn eigen regels daarin, ook aan de hand van de mogelijkheden die de school heeft natuurlijk!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_117365096
moonah, ik lees het allemaal nu pas, want vakantietje geweest. ik wil toch graag ff reageren en je topic is al dicht. vooral op deze vraag:
quote:
Vertel eens, hoe doen jullie dat?
wij doen dus eigenlijk vrij weinig aan het onderwerp. en dat doen we bewust. omdat we hun onschuld niet stuk willen maken en omdat we ze graag zolang mogelijk hun vertrouwen in iedereen gunnen. dit met de kanttekening dat ik erg voorzichtig ben met waar ze komen zonder mijn/onze toezicht (ze zijn pas 2 en 4). nog een kanttekening; ze kennen allebei "stop! hou op!" en we geven (hopelijk) de boodschap mee dat ze met alles naar ons toe kunnen komen. ow; als we echt "op pad" zijn hebben we ze geleerd dat als ze ons kwijt zijn, ze een andere mama moeten zoeken :Y

en ja; ik ben me bewust van de gevaren. vorig jaar was er een incident op de basisschool waar een aantal moeders seksueel misbruik vermoedde bij een kind. niemand deed iets. zo werkt dat hier, schrikbarend in mijn ogen en ik zal daar nooit aan meewerken, maar zo is het: hier worden zulke dingen doodgezwegen.

ik ken de statistieken en ik weet ook wat ze betekenen. dat behelst voor ons dat we onze kinderen niet bijzonder voorbereiden en hopen dat het monster niet aan onze deur klopt.
  vrijdag 28 september 2012 @ 19:58:23 #143
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_117365448
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2012 19:22 schreef Popples het volgende:

[..]

dat is een herfstkind ( want geboren vóór 1 januari) en dus zou die in theorie door moeten stromen dan. Maar ik geloof dat de meeste scholen een speciale regeling hebben voor herfstkinderen.
pi_117365464
oh, ja; ik kom nog even terug op die discussie over "wat is watervrij" van laatst; dametje ging doodleuk in der eentje in de grote glijbaan eindigend in het diepe :s) mijn moeder was minder gecharmeerd :X ik had haar gewaarschuwd, maar ze onderschatte het. ofzo. ik had gezegd: "pas op, ze vind die glijbaan leuk, maar ze mag niet alleen hoor!" en ze glipte steeds weg bij ma, eenmaal boven, die haar dan halverwege inhaalde. ma had er alleen geen rekening mee gehouden dat mopsie het principe "versnellen" ook doorhad. dus opeens was ze al zomaar voor oma beneden en landde oma erachteraan. *proestpufkuch*
pi_117365819
ik geniet heus wel hoor, maar ik ben soms wel een beetje jaloers op de ouders van die andere kindjes, die braaf en timide aan de kant staan.....
pi_117366173
Ja dat watervrije is best gevaarlijk. Vandaag had ik jen thuis want die had vanmorgen weer eens alles onder gespuugd. Maar er was verder weinig aan de hand, maar ik denk dat ze het steeds heeft als het allemaal te veel is. Dus even een dagje bij mama. En dus meegenomen naar ouder kind zwemmen. Damn, met 2 kinderen is dat aanpoten. Want tijdens de les van leyla heeft leyla geen bandjes om, en jen had sowieso geen bandjes. Dus ik moest 6 paar ogen hebben met 2 watervrije kinderen.
Jen deed de laatste les mee, de gevorderde groep. Waarbij ze onder water door een hoepel gingen duiken. En dat deed ze! En ze kon het! En kleine stukjes zelf zwemmen.
pi_117366363
Stoere Jen..

En ik herken het maar al tr goed. Tess loopt net zo makkelijk het zwembad in zonder bandjes. Tijdje geleden deed ze het ook en toen ging ze koppie onder en toen was het huilen..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_117366515
Ik vond het zo stoer ja! In oktober kan ik weer achter de zwemlessen aanbellen. Misschien begint ze dit jaar nog.
pi_117367165
Stoere kids, maar snap de onhandigheid wel..
Tsja, hier wordt er maandag ochtend eentje mopperend wakker voor zijn zwemles 's avonds. Die is verre van watervrij. Dus dat zal hem wel wat extra lessen gaan kosten.
pi_117367309
Amber heeft er zoveel lol om, ze.wil ook nog door voor d'r C. Mijn zegen heeft ze.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_117367420
Leyla is watervrij, maar lesjes vindt ze echt niet leuk.
pi_117367464
Maar ik zie dit als investering. Gewoon doorzetten, als ze 14 is kan ze zo goud zwemmen en dan is ze me dankbaar voor de lesjes.
pi_117367504
Het werkt echt. Ik.ben.met Amber gaan.zwemmen vanaf het moment dat ze haar prikjes had gehad.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_117367573
Ik vind zwemmen niet leuk. Echt niet. Ik doe het echt voor de kinderen.
  vrijdag 28 september 2012 @ 21:01:56 #155
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_117368275
Wauw wat stoer van die meiden. Mijn jongens zijn wat meer van de voorzichtige soort.ik sluit niet uit dat het door mijn mild hysterische insteek komt...
pi_117368425
Amber had net dr A toen we op vakantie gingen. Jk heb haar bijna de hele vakantie niet gezien. We gingen.rond 9.00/9.30 naar het zwembad, dan gooide ze haar apul neer en ginf op zoek naar vriendinnetjes. Soms kwam ze even bjj ons langs maar verder heb ik haar niet gezien. ze lag de hele dag met haar vriendinnen ergens in het zwwmbad.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_117371650
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 september 2012 19:58 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

dat is een herfstkind ( want geboren vóór 1 januari) en dus zou die in theorie door moeten stromen dan. Maar ik geloof dat de meeste scholen een speciale regeling hebben voor herfstkinderen.
Bedankt voor het antwoord! Ik zal woensdag eens vragen aan de juf tijdens de evaluatie hoe het zit.
We zijn namelijk verhuisd en daardoor naar een andere school met andere regels hier zou ze nu in groep 3 gezeten hebben en op de andere school gewoon in groep 2. Dus ga nu wel even vragen hoe dat zit. Ik wil niet dat ze straks problemen heeft. Ze de oudste in de klas nu.
mama van 3 kids!
  vrijdag 28 september 2012 @ 22:09:24 #158
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_117371912
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2012 22:04 schreef Popples het volgende:

[..]

Bedankt voor het antwoord! Ik zal woensdag eens vragen aan de juf tijdens de evaluatie hoe het zit.
We zijn namelijk verhuisd en daardoor naar een andere school met andere regels hier zou ze nu in groep 3 gezeten hebben en op de andere school gewoon in groep 2. Dus ga nu wel even vragen hoe dat zit. Ik wil niet dat ze straks problemen heeft. Ze de oudste in de klas nu.
ja, veel scholen hanteren nog de regeling van voor 1984(!) met 1 oktober als peildatum, ipv het dus al 28 jaar geldende 1 januari. Doe grens is ingevoerd tegelijk met de basisvorming. Heb je het idee dat ze beter tot haar recht zou komen in groep 3?
pi_117372644
Ze is heel leergierig en wil dingen leren. Ik ben wel bang dat ze in januari het wel gezien heeft.
Op zich ze is nog speels maar aan de andere kant ze roept nu al dat ze naar groep 3 wil. Ze wil ook echt dingen leren. Wij merken nu wel dat ze een beetje geremd word omdat op de andere school meer aan schrijven en werkjes gedaan werd dan hier. Het gaat wel met thema's en spelenderwijs allemaal maar zij wil echt leren schrijven en dingen leren. Je geeft haar een schrift en schrijft ook gewoon dingen zoals mama, papa, roos, vis enz dat doet ze gewoon helemaal zelf zonder onze hulp.
Woensdag heb ik een gesprek over hoe de eerste 6 weken zijn gegaan.
mama van 3 kids!
pi_117382862
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2012 19:49 schreef simmu het volgende:
moonah, ik lees het allemaal nu pas, want vakantietje geweest. ik wil toch graag ff reageren en je topic is al dicht. vooral op deze vraag:

[..]

wij doen dus eigenlijk vrij weinig aan het onderwerp. en dat doen we bewust. omdat we hun onschuld niet stuk willen maken en omdat we ze graag zolang mogelijk hun vertrouwen in iedereen gunnen. dit met de kanttekening dat ik erg voorzichtig ben met waar ze komen zonder mijn/onze toezicht (ze zijn pas 2 en 4). nog een kanttekening; ze kennen allebei "stop! hou op!" en we geven (hopelijk) de boodschap mee dat ze met alles naar ons toe kunnen komen. ow; als we echt "op pad" zijn hebben we ze geleerd dat als ze ons kwijt zijn, ze een andere mama moeten zoeken :Y

en ja; ik ben me bewust van de gevaren. vorig jaar was er een incident op de basisschool waar een aantal moeders seksueel misbruik vermoedde bij een kind. niemand deed iets. zo werkt dat hier, schrikbarend in mijn ogen en ik zal daar nooit aan meewerken, maar zo is het: hier worden zulke dingen doodgezwegen.

ik ken de statistieken en ik weet ook wat ze betekenen. dat behelst voor ons dat we onze kinderen niet bijzonder voorbereiden en hopen dat het monster niet aan onze deur klopt.
Hopelijk hadden jullie een fijne vakantie. ;)
Tnx voor je reactie.
Prima, als het een bewuste keuze is om het zo aan te pakken. Ook mooi vind ik hoor, om je kind zo lang mogelijk in een onschuldige wereld te laten leven. Maar toch zie ik iets te veel beren op de weg om hem alleen maar een idyllische wereld voor te houden.
  zaterdag 29 september 2012 @ 12:48:24 #161
37150 livelink
pi_117385369
Hier is Katja druk met de kinderpostzegels. Ze zag er erg tegenop, maar ziet er nu toch de lol van in.
Samen met een buurjongen is ze gisterenmiddag de hele middag bezig geweest. Ze hebben ook gewoon mensen die ze zagen lopen, aangesproken. En daarmee ook succes geboekt. Pas later realiseerden ze zich dat ze zelf de bestellingen ook moeten afleveren en dat ze nu wel heel ons stadje door moeten, want ze hebben echt mensen uit de uithoeken weten te strikken.
pi_117385428
Hihihi Livelink ;)
  zaterdag 29 september 2012 @ 18:24:24 #163
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_117396045
Oh dear, ik heb een vreselijk verdrietig meisje :'( Weten jullie nog dat ik een tijdje terug vertelde dat ze misschien mee mocht dansen in het Zwanenmeer? Simpel rolletje, maar wel lekker dagenlang meekijken bij het Berlijns Staatsballet, twee avonden optreden, en dat ook nog met echt orkest erbij. En misschien wel Malakhov ontmoeten, best een beroemde danser (en artistiek directeur, geloof ik). Haar informatie was inmiddels doorgegeven, en we hadden het repetitieschema gekregen. Morgen de eerste repetitie en kostuums passen. Dan maandag repetitie, dinsdag repetitie en uitvoering en woensdag uitvoering. Alles geregeld met school...... en toen kwam er om 9 uur vanavond een telefoontje. De miep van de Duitse ambassade was een klein beetje vergeten door te geven dat ze jongens nodig hadden, en geen meisjes. De balletjuf van oudste zei nog dat dat geen probleem was: haar opsteken en je ziet er niets van (en dat is in ballet heel normaal), maar dat hoefde niet meer. Klaar. Af. Niks....

Echt, m'n hart breekt. Het is moeilijk uit te leggen wat ballet met 't meisje doet. Ik geloof niet dat ik die passie ooit voor iets heb gehad. Het vooruitzicht om zomaar een hele week te dansen was fantastisch, en nu is dat weg. En dan ook nog een vorm van schaamte, omdat ze het de afgelopen dagen tegen andere mensen durfde te zeggen. Zo vreselijk zielig....

[ Bericht 0% gewijzigd door Gaoxing op 29-09-2012 18:34:46 ]
  zaterdag 29 september 2012 @ 18:31:17 #164
37150 livelink
pi_117396262
Ach, Gao. Dat moet echt een hele klap zijn voor je meisje. Mijn hart breekt een beetje met je mee voor haar.

Overspoel haar maar met liefde en knuffels en stuur tegelijkertijd wat boze gedachten richting de Duitse ambassade.
pi_117396783
Jeetje Gaoxing :{
Wat rot zeg
  zaterdag 29 september 2012 @ 18:55:11 #166
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_117397092
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 september 2012 18:31 schreef livelink het volgende:
Overspoel haar maar met liefde en knuffels
Toen het telefoontje kwam zat ik tegen beter weten in tegen een deadline aan te werken. Dus na een halfuurtje gesprek en knuffelen moest ik echt verder, en hoorde ik haar bij hub verder uithuilen :'(

Maar eens kijken wat we morgen gaan doen. Ze wilde graag een nieuw balletpakje en een paar nieuwe spitzen. Misschien moeten we die maar eens gaan zoeken. En ze mocht nog wat lessen inhalen, kan ze dat mooi op dinsdag doen. Heeft ze toch haar quotum dansen ;) En bedenken wat we met de -razend dure- kaartjes doen die ik heb. Ik had er eentje gratis gekregen, maar twee gekocht, en ik wil helemaal niet meer :{w

En verder proberen we 'r vooral te vertellen dat ze het positief moet zien: ze kreeg een gigantische uitdaging in handen en die heeft ze enthousiast aangenomen, en dat is knap. Dat incompetente miep het verprutst heeft, daar kan zij niets aan doen.

quote:
en stuur tegelijkertijd wat boze gedachten richting de Duitse ambassade.
Zooooo :( Die mevrouw moet ik niet eerdaags tegenkomen.

En excuses voor het hoge dagboekgehalte, maar het is hier bijna middernacht, en er is niemand om tegenaan te beppen ;)

[ Bericht 1% gewijzigd door Gaoxing op 29-09-2012 19:51:03 ]
pi_117398117
Duitsers :(
pi_117398741
Gaoxing -O- Wat ontzettend lullig zeg!
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 29 september 2012 @ 19:55:01 #169
13151 crew  Rewimo
pi_117399402
Jeetje Gao, wat een afknapper zeg }:| Iets waar ze zich zó op verheugd heeft en dat wordt haar dan zomaar afgenomen -O-

Echt heel naar voor haar :'(
pi_117399441
Immer die deutschen!
pi_117399457
Gao, wat waardeloos zeg. Kan me voorstellen dat ze daar erg verdrietig van is... :*
pi_117399465
Oh en als je de mevrouw van de ambassade spreekt, vraag meteen onze fietsen terug.
pi_117399777
Aaaah Gao, wat sneu.... :{
Ja, dan breekt je hart, dat snap ik.
  Licht Ontvlambaar zaterdag 29 september 2012 @ 20:13:29 #174
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_117400151
Ik zou minimaal een hatelijk bedankkaartje sturen aan die ambassadetroel...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_117400603
Die ambassadehoela zou iig de kaartjes moeten vergoeden!
Wat sneu gao :{
pi_117400856
Och jeetje, dat is wel heel sneu Gao....dat kunnen ze niet doen joh...die arme meiskes!

Hier ook een sneu meisje...
met een hersenschudding.
Gevallen van een stoel, op het achterhoofd.
Overgeven, misselijk, erg hoofdpijn, en bijna alleen maar slapen. het is om 13 uur gebeurd vanmmidag, ik denk dat ze in totaal hooguit 45 min is wakker geweest.
We zijn naar de HAP geweest. wekadvies voor iedere 2 uur meegekregen.
pi_117401296
Succes met wekken Karin, flinke smak geweest. Laat haar maar goed uitrusten :*
pi_117401985
Oeh, flinke klap dan. Succes daar.
  zaterdag 29 september 2012 @ 20:59:26 #179
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_117402361
Wat Sneu Gao -O-
En wat zonde van je kaartjes(geld) :X

Oef Karin, dat is hard gegaan dan! Beterschap en succes met wekken.
Ylana
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 29 september 2012 @ 22:26:57 #180
13151 crew  Rewimo
pi_117406576
O bah Karin, dat is schrikken! Beterschap voor haar!
pi_117407822
Beterschap voor Meike! :*

Wat sneu Gao!

[ Bericht 9% gewijzigd door _Ingrid_ op 29-09-2012 23:33:44 ]
  zaterdag 29 september 2012 @ 23:26:24 #182
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_117409071
Noooooooo Gao! :o zo ga je toch niet met kinderen om! :( wat een horkerige trien.

Arme grote dochter. Zo ernaar toe geleefd durfde ze het éindelijk zelf te geloven en dan zo keihard onderuit geschoffeld. :'( mijn hart breekt een beetje mee. Ik ken de vrijheid van dansen, van ballet ( al was ik niet half zo betrokken en getalenteerd) en dit is gewoon echt verrot. Sterkte voor jullie :*

Beterschap voor Meike!
pi_117415722
wat sneu gao :{ lompheid van anderen is kut
beterschap meike!
  zondag 30 september 2012 @ 09:10:44 #184
37150 livelink
pi_117415746
Hoe is het vannacht gegaan met Meike? En met jullie? Elke twee uur wekken is zwaar voor alle partijen.
pi_117415750
Gao wat onwijs belachelijk dat ze niet flexibeler zijn..........................*insert hele boze smilie* }:|
Knuffel en verwen haar maar fijn, ik vind het echt niet normaal zoals die muts bezig is *BAH*

Karin beterschap !! Wat naar zeg. Hoe is het nu met haar ? Ben je de nacht een beetje doorgekomen ?

SPOILER

[ Bericht 11% gewijzigd door Muks op 30-09-2012 15:59:06 ]
  zondag 30 september 2012 @ 10:33:40 #186
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_117416800
gao wat ontzettend naar! is je dochter al een beetje bijgekomen van de teleurstelling?

karin, beterschap! Is de liesbreuk verder helemaal genezen nu?

muks, leuke foto!
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_117420122
Syb <3
Leuk voor je zoon Muks!

We zijn vanmorgen alweer bij de hap geweest met meike nadat ze de halve nacht heeft overgegeven. Ze os weer nagekeken en alles lijkt in t koppie wel in orde. Ze kon nog wel een aantal weken hoofdpijn houden. Liesbreuk is klaar davinia, moeten eigenlijk dinsdag naar zkh voor nacontrole maar dat stellen we maar ff uit.
  zondag 30 september 2012 @ 13:13:22 #188
35189 Troel
scherp en bot
pi_117420538
Syb is een kleintje ja, maar als je op een verhoogd podium staat, valt dat gelukkig voor hem niet zo op :D

Oef, 't zit jullie niet mee Karin! Beterschap voor Meike :)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zondag 30 september 2012 @ 14:33:35 #189
37150 livelink
pi_117422852
Dat is toch wel heftig, Karin. Wat bedoel je met dat alles in het koppie in orde is? Het lijkt me toch wel een zware hersenschudding. Arme Meike. Beterschap voor haar O+

Sorry Muks, maar mijn aandacht in die foto wordt naar Syb getrokken. Die ziet er goed uit. Volgens heb ik hem wel eens slechter gezien. Leuke foto!
pi_117423310
Ik vind het echt een kwal van een vent :@
Maar leuke foto! :D
pi_117423500
Syb is <3 die mag rustig wat beschuitjes komen eten :P
Heb van dit duo al heel wat foto's, eerst moest Syb bukken maar nu echt niet meer :D
pi_117424083
Hopen dat die dan zijn handjes thuis kan houden!
Gezien zijn voorwaardelijke straf vanwege huiselijk geweld :Y)
pi_117425721
Karin, hoe is het met Meike ? Knapt ze al wat op of blijft ze spugen ? Echt zo eng dit, je kunt niet zien hoe dr koppie er van binnen uit ziet
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 30 september 2012 @ 15:59:38 #194
13151 crew  Rewimo
pi_117425752
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2012 12:58 schreef XXXKarinXXX het volgende:
We zijn vanmorgen alweer bij de hap geweest met meike nadat ze de halve nacht heeft overgegeven. Ze os weer nagekeken en alles lijkt in t koppie wel in orde. Ze kon nog wel een aantal weken hoofdpijn houden. Liesbreuk is klaar davinia, moeten eigenlijk dinsdag naar zkh voor nacontrole maar dat stellen we maar ff uit.
Hè bah wat naar :{ Klinkt toch niet erg lekker hoor, dat spugen. Hou haar maar goed in de gaten. Beterschap voor haar :*
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
  zondag 30 september 2012 @ 16:17:53 #195
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_117426293
Jeutje joh Karin, dat is een flinke, zo te horen! Ik zou voorlopig wel even bij het minste of geringste bij de HA op de stoep staan, want ik vind het best een beetje eng. Ze is verder wel helemaal goed bij?

Dank voor jullie medeleven, allemaal. En heb ik al eens gezegd dat ik een tof kind heb? We hebben zo'n leuke dag gehad! En de kaartjes hoef ik niet kwijt, want ze wil eigenlijk toch wel heel graag gaan kijken. Want die dansers kunnen er toch helemaal niets aan doen? O+

Alleen vanavond was het weer triest: ze voelt zich heel verantwoordelijk omdat ze het heeft gedeeld met haar vriendinnen, en met mensen die hebben beloofd naar haar uit te kijken als ze naar de voorstelling gaan. Ze zou het liefst morgen maar niet naar school gaan. Niet zozeer omdat ze zich schaamt, maar vooral omdat ze het gevoel heeft dat ze ze teleurstelt. Om het wat makkelijker te maken, hebben we afgesproken dat ik naar de belangrijkste personen een mailtje stuur, zodat ze al op de hoogte zijn. Arm frumpie.
pi_117429630
Och Gao....

Met dat het in het koppie goed lijkt bedoel ik dat de reflexen goed zijn, ze moest allerlei testjes doen, zoals op de tenen lopen, op de hakken lopen, ogen dicht en armen naar voren, pupilreflex enz. Dit deed ze allemaal goed dus dat betekende dat er ws geen bloeding in het hoofd gaande is. Wel een fikse hersenschudding idd.

Het overgeven lijkt gestopt. Rond 12 uur voor t laatst. Hopelijk is dat nu over edit:toch niet...net weer gespuugd... Bummer. Ze is ook wat meer wakker. Maar ze heeft erg hoofdpijn en zere nek. Blij als het morgen is, dat gesjees naar die hap... Morgen evt weer naar onze eigen huisarts

[ Bericht 15% gewijzigd door XXXKarinXXX op 30-09-2012 19:19:11 ]
pi_117434842
Als je het niet vertrouwd Karin, gewoon eisen dat ze door een kinderneuroloog gezien wordt hoor ! Geen risico nemen !! Desnoods direct naar de spoedeisendehulp hoor !
pi_117437877
Karin, dat is echt wel een hele flinke klap geweest zeg... lijkt me naar zo'n beroerd meiske. En ook best engig... hopelijk een wat rustigere nacht, moeten jullie haar nog steeds blijven wekken vannacht?
Bij twijfel de HAP gewoon weer bellen en/of je eigen huisarts morgen.
Beterschap :* :*

Gao, ach gossie :*
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 30 september 2012 @ 20:56:58 #199
13151 crew  Rewimo
pi_117438555
Geen risico nemen Karin, en op je moederinstinct afgaan. Als jij twijfelt, naar de dokter gaan.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
pi_117439741
Oeh Karin, dat is een flinke smak geweest..
Wat de anderen ook zeggen: vertrouw je moederinstinct, al is het 3 uur 's nachts, bellen als je denkt dat het nodig is!
  maandag 1 oktober 2012 @ 06:52:24 #201
37150 livelink
pi_117453659
Hoe is het vannacht gegaan, Karin. Mag Meike wel paracetamol tegen de pijn?
pi_117454385
Mijn kleuter, is geen kleuter meer :o
Ze is vandaag 6 geworden *O*

Beterschap voor Meike.
  maandag 1 oktober 2012 @ 08:40:07 #203
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_117454408
Gefeliciteerd Snoopy! *O*
  maandag 1 oktober 2012 @ 08:42:54 #204
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_117454451
Aj Karin, beste smak heeft ze gemaakt dan......Beterschap voor dr!

Snoopy, gefeliciteerd met je dochter *O*
  maandag 1 oktober 2012 @ 08:58:03 #205
134738 HaerdenC
Allround Kluskabouter
pi_117454665

Mijn zoontje is ook 6 ondertussen en begint helemaal in de elektronica fase te raken ... dit weekend heeft hij kennis gemaakt met de tablet :) hehehe. Verder ben ik gezegend met een heel erg braaf kind en dat meen ik!
Minds are like parachutes, they work best when open!
  maandag 1 oktober 2012 @ 09:10:28 #206
37150 livelink
pi_117454832
Snoopy, gefelicteerd met je roze snoepje *O*

En HaerdenC, jij mag dat zeggen. Jij kent je eigen kind het best. Mijn kinderen zijn ook altijd wel erg braaf als ze de kans krijgen om bij een vriendje of bij oma op de iPad te mogen. En wat minder braaf als ik ze zeg dat wij geen iPad voor ze gaan kopen ;)
pi_117455485
Van harte snoopy!

Vannacht heeft meike nog 3 keer overgegeven, de dokter komt straks langs.

En lang leve paracetamol, zonder dat is het echt drama.
  maandag 1 oktober 2012 @ 09:46:09 #208
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_117455509
Och arme Meike! Wat zal dat een klap geweest zijn zeg :X Hoop dat ze snel opknapt!

Snoopy gefeliciteerd met je jongste!
I`m not weird. I`m limited edition.
  maandag 1 oktober 2012 @ 09:47:31 #209
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_117455539
Jemig, wat een smak dan zeg! Beterschap.

En Snoopy, gefeliciteerd met uw 6 jarige roze snoepje! *O*
pi_117455718
Fijn dat de dokter langskomt Karin, scheelt voor meike ook weer gedoe. Als die prikkels van het reizen is ook niet fijn..

Snoopy, gefeliciteerd!!!
  maandag 1 oktober 2012 @ 10:14:33 #211
144006 chacama
Ondernemend!
pi_117456166
Van het weekend alleen mee kunnen lezen...

Gao, wat rot van die ambasadepersoon en wat een sterke dochter heb je!

Karin, wat een klap heeft die meid van je gemaakt....brrrr...hoop dat de dokter wat meer kan vertellen. Vind het erg eng klinken...

En Snoopy! *O* gefeliciteerd *O*
pi_117457244
gefeliciteerd snoopy *O*
pi_117458209
Snoopy van harte !!!

Karin wat een ellende zeg, dit is wel meer dan een lichte hersenschudding. Sterkte met haar !
pi_117458347
Snoopy van harte!!!!! *O*

Karin en Meike :* :*
  maandag 1 oktober 2012 @ 11:48:56 #215
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_117458963
Karin is de dokter al geweest?

Snoopy gefeliciteerd *O*
Ylana
pi_117460118
Snoopy gefeliciteerd!

Meike :*
pi_117460143
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2012 11:48 schreef Saffier het volgende:
Karin is de dokter al geweest?

Snoopy gefeliciteerd *O*
nog niet. In de loop van de middag. Ze heeft de hele morgen geslapen.
  maandag 1 oktober 2012 @ 12:21:48 #218
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_117460212
Is ze wel helder wakker Karin? Wat is je gevoel erbij? Kan ze licht verdragen of gaat ze daarvan overgeven? Sterretjes zien?
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 1 oktober 2012 @ 12:35:35 #219
13151 crew  Rewimo
pi_117460587
Snoopy, gefeliciteerd met je snoepje! *O*

Karin, wat akelig zeg :{ Gelukkig maar dat de dokter komt.
pi_117462633
dankjulliewel :*
  maandag 1 oktober 2012 @ 17:36:44 #221
37150 livelink
pi_117471369
Is de dokter al geweest, Karin?
  † In Memoriam † maandag 1 oktober 2012 @ 17:52:41 #222
37843 lady-wrb
kortaf
pi_117472025
ik ben ook wel benieuwd. het klinkt maar eng :{
  maandag 1 oktober 2012 @ 19:31:43 #223
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_117475979
Update voor karin, ze zijn naar het zkh, op advies van de huisarts. M heeft en zetpil gekregen tegen de misselijkheid en is iig voor en paar uurtjes opgenomen.
pi_117476218
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2012 19:31 schreef mikoxx het volgende:
Update voor karin, ze zijn naar het zkh, op advies van de huisarts. M heeft en zetpil gekregen tegen de misselijkheid en is iig voor en paar uurtjes opgenomen.
;(

Ik vind het zo rot.
pi_117476532
Pff Karin heel veel sterkte..
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
  maandag 1 oktober 2012 @ 19:43:45 #226
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_117476567
Dus toch... Manmanman wat een smakker heeft die gemaakt. Arm prullie.
pi_117477165
We hebben vanmiddag in het ziekenhuis doorgebracht. De huisarts Vertrouwde het niet, dus door naar de kinderarts. Die heeft medicijnen tegen het overgeven gegeven, en vervolgens een paar uur geobserveerd. Meike huilde alleen maar, ik wil jaar huis! Ik kreeg na een tijdje de optie haar de nacht in het zkh te laten of thuis te observeren, dat laatste gekozen, ook omdat ze zo verdrietig was. Nu dus thuis met medicijnen en aan de bel trekken als ze weer gaat spugen
pi_117477216
arme jullie karin ;(
ik hoop dat ze snel opknapt!
  maandag 1 oktober 2012 @ 20:31:12 #229
37150 livelink
pi_117479342
Ach, arme Meike. Ik hoop dat ze zich snel wat fijner voelt. Sterkte voor haar en ook voor jullie natuurlijk. Zware tijden :*
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 1 oktober 2012 @ 20:32:53 #230
13151 crew  Rewimo
pi_117479480
O bah, wat moet dat een smak zijn geweest joh, dat ze er zo beroerd van is -O- Beterschap! :*
  maandag 1 oktober 2012 @ 20:56:20 #231
144006 chacama
Ondernemend!
pi_117480966
Klein druppie....meike
Heel veel beterschap en hopelijk doen de medicijnen hun werk.:*
  † In Memoriam † maandag 1 oktober 2012 @ 21:09:42 #232
37843 lady-wrb
kortaf
pi_117481880
gatsie ik blijf het maar eng vinden :{
veel sterkte voor jullie en beterschap voor meike
dat het maar snel beter gaat!
  Moderator maandag 1 oktober 2012 @ 21:13:19 #233
5428 crew  miss_sly
pi_117482144
Ach, arm meiske is Meike. Ik hoop dat ze gauw opknapt. Sterkte :*
pi_117482278
arm meiske :

deze is voor jou !

pi_117482549
Karin, dikke knuffel :*
  maandag 1 oktober 2012 @ 21:36:40 #236
11682 Moonah
Jolie femme
pi_117483737
Jeetje Karin... :o :{ heftig...
Sterkte hoor. :*
  maandag 1 oktober 2012 @ 21:44:33 #237
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_117484250
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2012 19:54 schreef XXXKarinXXX het volgende:
We hebben vanmiddag in het ziekenhuis doorgebracht. De huisarts Vertrouwde het niet, dus door naar de kinderarts. Die heeft medicijnen tegen het overgeven gegeven, en vervolgens een paar uur geobserveerd. Meike huilde alleen maar, ik wil jaar huis! Ik kreeg na een tijdje de optie haar de nacht in het zkh te laten of thuis te observeren, dat laatste gekozen, ook omdat ze zo verdrietig was. Nu dus thuis met medicijnen en aan de bel trekken als ze weer gaat spugen
is ze thuis wel rustig? ook naar als ze zo niet op hun plek zijn. Hopelijk is het spugen nu gebeurd en gaat ze gauw lekker opknappen.
  maandag 1 oktober 2012 @ 21:55:18 #238
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_117484922
Arm kind! Ik hoop dat ze heel snel opknapt nu. Moeten jullie haar nog wekken vannacht?
Ylana
pi_117485388
Sterkte daar. Morgen weer controle?
pi_117486066
Ze slaapt al sinds we thuis zijn. Helemaal kapot... Maar slapen=niet spugen! Ik vind het enorm spannend. Zie echt tegen de nacht op. Want als het toch weer misgaat...pff moet er niet aan denken...

Hoeven niet te wekken. Ze staat nu onder controle van de kinderarts, Heb het nr van de afdeling, kan daar meteen heen bellen indien nodig
  maandag 1 oktober 2012 @ 22:26:46 #241
11682 Moonah
Jolie femme
pi_117486930
Slaapt ze bij je?
pi_117487929
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2012 22:26 schreef Moonah het volgende:
Slaapt ze bij je?
zowiezo. Ik verlies haar niet uit het oog. Luciferstokjes anyone?
pi_117488220
Veel sterkte vanacht Karin.. Hopelijk knapt ze snel op!
We'll have love aplenty
You and Me
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 07:38:48 #244
144006 chacama
Ondernemend!
pi_117494403
Hoe is de nacht verlopen Karin. Heeft ze nog moeten spugen of niet? Sterkte nogmaals.
pi_117494574
Nacht goed doorgekomen. Alleen aangezien ze de hele avond en nacht heeft geslapen heeft ze ook niet gedronken dus er viel ook weinig te spugen. Maar goed. Dit hebben we weer in the pocket. Nu proberen er wat vocht in te krijgen vandaag want ze zit op het randje van uitdrogen.
pi_117494745
Sterkte Karin, het is niet niets dit !
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 08:26:36 #247
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_117494793
Jeetje Karin, wat een toestand zeg!

Wat ik me afvroeg, is het spugen echt door de val op het hoofd of kan het zijn dat ze dat virusje heeft waar ik her en der over lees? Ik heb nog nooit gehoord dat iemand zo lang blijft spugen door een hersenschudding, vandaar... Eng hoor. :{
pi_117494837
Tja dat weet je nooit zeker be. Het is alleen te toevallig dat het precies na de val ontstaan is. En in onze omgeving en haar klas geen zieken dus de arts ging er wel vanuit dat het nog door de hersenschudding komt
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 08:33:00 #249
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_117494859
Die zal het ook wel beter weten hoor ;) maar ik moest er ineens aan denken.
Iig is het wel fijn dat ze haar iets tegen het spugen gegeven hebben. Mag je dat nu thuis ook nog blijven geven?
pi_117494897
Ze heeft net nog zo'n zetpil gehad. De laatste want hierna mocht ze het echt niet meer hebben van de kinderarts. Spannend. Maar voorlopig werkt het nog voor een uurtje of 8.
pi_117495754
En weer mis. Hopelijk doordat het pilletje nog niet werkte. Kijk het nog even aan.
pi_117495772
Wat vonden ze in het ziekenhuis? Duurt dit niet erg lang met spugen?
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 09:41:06 #253
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_117495953
Hé bah, wat naar! Hopelijk gaat het nu snel beter.
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 09:53:31 #254
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_117496177
Hè bah!
Ylana
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 09:59:29 #255
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_117496277
Een simpel supermarktdrankje als Aquarius (jullie hebben geen Gatorade in NL, toch?) kan best heel veel helpen tegen uitdroging, Karin.

Ik vind het vele slapen nog steeds niet lekker :{ Heb je gebeld dat ze gespuugd had?
pi_117496675
jeetje Karin, wat een zorgen om je meisje! Hoop dat ze zich snel weer beter voelt!

Gao, Gatorade ligt hier in sommige supermarkten.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_117496708
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 09:59 schreef Gaoxing het volgende:
Een simpel supermarktdrankje als Aquarius (jullie hebben geen Gatorade in NL, toch?) kan best heel veel helpen tegen uitdroging, Karin.

Ik vind het vele slapen nog steeds niet lekker :{ Heb je gebeld dat ze gespuugd had?
Goede tip... Je hebt het af en toe, maar aquarius wordt ook snel opgenomen.
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 10:46:21 #258
144006 chacama
Ondernemend!
pi_117497380
Ik vind het ook maar zorgelijk....hoop dat je snel kan melden dat ze zich echt beter voelt...

En goede tip Gao, ik zat met ORS in mijn hoofd, maar Aquarius is een stuk beter te drinken.
pi_117497947
Welke Aquarius moet dat zijn dan, de lichtblauwe geloof ik? Of maakt dat niet uit.
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 11:08:10 #260
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_117498004
Nee maakt niet uit. Ik zou alleen de suikervrije niet doen.

En inderdaad: het werkt gewoon hetzelfde als ORS, maar is tenminste weg te krijgen.
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 11:14:31 #261
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_117498176
Aquarius inderdaad! Heeft mijn dochter voor uitdrogen behoed toen ze een buikgriep kreeg nadat haar amandelen waren verwijderd.
Hoop dat Meike snel opknapt nu hoor!
pi_117498303
Maakt inderdaad niet uit welke... Het is goed weg te krijgen, ook als je best misselijk bent.
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 11:28:06 #263
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_117498545
Oudste moest ooit opgenomen worden met uitdroging (en hier gaat dat naturlijk hard), maar mocht naar huis op voorwaarde dat ze de volgende morgen vroeg terug zou komen en het beter zou gaan. Dus wij naar huis, ORS geprobeerd.... drama! Dan maar een kop bouillon en een kop limonade. Dat kwam er over een oppervlakte van anderhalve meter uit. Een dag later ontdekten we gatorade, en toen was het probleem bekeken. Sindsdien haal ik het in huis zodra er eentje (of ik zelf) ziek is.
pi_117498979
Karin, ik hoop dat het er nu wel in blijft... en anders misschien toch nog maar even bellen.
Ik vind het zo naar voor jullie dat het zo voortkabbelt, ik hoop echt dat ze op aan het knappen is en je geen nieuw ritje ziekenhuis hoeft te maken :*
pi_117499618
Heb schoonzusje naar de winkel gestuurd!
pi_117499856
Hoop dat ze snel opknapt Karin, dit klinkt niet echt fijn.
Die "rehydrating" drankjes kunnen wel goed helpen inderdaad. En desnoods lauwe, prikloze cola..
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 12:34:12 #267
267274 kapiteinpannekoek
dolle duo kleutermamma
pi_117500392
Jeetje,Karin. Heel veel beterschap voor je kleine dame!
pi_117502376
En de boel er weer uit. Kan wel janken. Ach ik doe het ook maar
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 13:42:29 #269
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_117502399
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 13:41 schreef XXXKarinXXX het volgende:
En de boel er weer uit. Kan wel janken. Ach ik doe het ook maar
Kan ik me voorstellen.
Wanneer heb je weer contact met je huisarts of het ziekenhuis?
pi_117502656
Al een paar keer gebeld. Pas na 14 uur bereikbaar
  † In Memoriam † dinsdag 2 oktober 2012 @ 13:56:32 #271
37843 lady-wrb
kortaf
  Moderator dinsdag 2 oktober 2012 @ 14:00:18 #272
5428 crew  miss_sly
pi_117503043
Hoe kunnen ze je nou naar huis sturen op deze manier en dan niet bereikbaar zijn? Ongelofelijk vind ik dat! Sterkte Karin, voor Meike maar ook voor jullie :*
pi_117503592
Hopelijk heb je ze ondertussen kunnen bereiken.. Veel sterkte!
We'll have love aplenty
You and Me
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 14:18:06 #274
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_117503705
Dat schiet ook niet op zo zeg. Arme Meike! Logisch dat je dan een potje gaat janken. Hoop dat je de Ha of het zh inmiddels hebt bereikt :*
Ylana
pi_117504949
Ze gaan het overleggen met de kinderarts.... Sjeezus.... Zit hier met een doodziek kind. Sjappies
  Moderator dinsdag 2 oktober 2012 @ 14:51:39 #276
5428 crew  miss_sly
pi_117505012
Als je het niet vertrouwt, zou ik zonder meer naar het ziekenhuis rijden, Karin!
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 14:53:06 #277
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_117505070
Kan de huisarts je niet met spoed bij het ziekenhuis insturen? Ik zou er niet mee afwachten..zit je er straks vanavond laat ineens mee :-/
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 2 oktober 2012 @ 14:53:39 #278
13151 crew  Rewimo
pi_117505095
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 14:51 schreef miss_sly het volgende:
Als je het niet vertrouwt, zou ik zonder meer naar het ziekenhuis rijden, Karin!
Ja zeg, hoe halen ze het in hun hoofd om je zo te laten wachten, het is toch wel duidelijk dat er iets niet goed is met haar.
pi_117505101
Ik.zou dr oppakken en naar de SEH rijdsn.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 14:54:33 #280
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_117505134
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 14:51 schreef miss_sly het volgende:
Tasje inpakken voor 'r, afdeling bellen met "ik ga nu naar de afdeling of naar de SEH", en gaan.
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 14:55:58 #281
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_117505196
En hub thuis laten komen. Dit zijn van die dingen waar je even niet alleen voor moet staan....
pi_117505320
Ik zou op mijn strepen gaan staan..
SPOILER: mijn ervaring met stomme artsen
Heel veel sterkte! :*
pi_117505444
Ik had ook zoietss Pvoess..

SPOILER
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_117505748
Hehe we kunnen die kant op
pi_117505784
Heel veelsterkte! :*
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_117505837
Succes Karin!
pi_117505843
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 15:09 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Hehe we kunnen die kant op
Met godgratie lijkt het wel...

Wat doen ze onnodig moeilijk zeg.
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 15:16:25 #288
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_117505946
'Fijn' dat jullie kunnen komen Karin! :Y
Hopelijk houden ze haar goed in de gaten.
pi_117506227
Sterkte Karin! Hopelijk weten jullie snel meer en knapt ze snel op.... Ik duim voor jullie
We'll have love aplenty
You and Me
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 15:25:14 #290
144006 chacama
Ondernemend!
pi_117506276
Pfff, Karin sterkte! Ik duim/hoop mee dat het nu echt de goede kant op gaat....
pi_117506316
Karin heel veel sterkte! Hopelijk gaat het snel beter met je meisje.
mama van 3 kids!
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 2 oktober 2012 @ 15:47:15 #292
13151 crew  Rewimo
pi_117507179
Sterkte Karin, gelukkig maar dat je nu langs kunt komen.
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 15:56:46 #293
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_117507629
Gelukkig zeg. Dit is ook niets zo. Sterkte Karin en laat je niet naar huis sturen hoor!! :*
Ylana
pi_117508547
Sterkte Karin en Meike
pi_117509925
sterkte karin en meike, ik hoop dat het allemaal meevalt
pi_117511689
Jeetje karin, wat een ellende met Meike zeg :{
Heel veel sterkte en gauw beterschap!
pi_117512435
Sterkte karin, Meike hou je taai !! Laat ze maar goed op je passen in het ziekenhuis.
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 17:54:59 #298
11682 Moonah
Jolie femme
pi_117512540
Poeh.... :{
pi_117513752
ben benieuwd hoe het met Karin en Meike is!
Denk aan jullie!! :*
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 19:10:14 #300
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_117515126
He bah Karin, ik denk ook aan jullie!
Hopelijk snel weer beter.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 2 oktober 2012 @ 19:20:55 #301
13151 crew  Rewimo
pi_117515607
Nieuwe dan maar. Hopelijk snel nieuws over Meike.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')