Ook niet altijd even makkelijk zoals ik hierboven al zeg. Ik zou tenminste niet zo snel een bijbaan vinden in de richting M&T o.a.quote:Op zondag 16 juni 2013 14:40 schreef Grumpey het volgende:
Ga niet de wereld op je af laten komen, stap nu direct de wereld in in de richting waar je wilt komen: zoek bijbaan/ervaring/bijscholing in die richting.
Dat kan inderdaad altijd! Zelf ga ik s&o doen en ik hoop de research master in te komen! Maar ben het sowieso met iedereen eens dat als je zelf niets onderneemt je sowieso redelijk kansloos bentquote:Op zondag 16 juni 2013 19:11 schreef MeloD het volgende:
Tja die richting is wel iets lastiger dan de andere richtingen denk ik, maar ik zou zoeken naar een werkervaringsplek in het onderzoek. Onderzoeksstages zijn vaak gemakkelijker te vinden dan klinische stages is mijn ervaring, dus denk dat het met werkervaringsplekken net zo gaat. Of probeer of je bij diverse professoren een dag/week mee kan lopen
Of stuur open sollicitaties waarin je jezelf aanbiedt als onderzoeksassistent.
Bij assessment bekijk je waar de kwaliteiten en zwakheden van personen liggen door middel van diverse testen en rollenspellen. Dit kan eventueel in opdracht van werkgevers om te kijken of een persoon past bij het bedrijf en binnen een vacature.quote:Op zaterdag 22 juni 2013 15:03 schreef MeloD het volgende:
Wat moet ik me voorstellen bij die richting?
Sociale en organisatiepsychologiequote:Op zaterdag 22 juni 2013 18:59 schreef MeloD het volgende:
Hmm dan zou ik de meer klinische vakken over persoonlijkheid wel aanraden, en extra vakken richting sociale psychologie
BAPD kan ook wel interessant zijn, je moet daar diverse soorten testen voor afnemen en die integreren in een verslag. Maar of dat op stageplekken in jouw richting ook mogelijk is weet ik niet.
Heb je al een master gekozen trouwens?
Dat dacht ik inderdaad ook, dankjewel!quote:Op zaterdag 22 juni 2013 23:02 schreef automatic_ het volgende:
Volgens mij heb je voor dat geen BAPD nodig, want je doet geen (echte) diagnostiek bij een assessment
En om je BAPD te halen moet je (uit mijn hoofd) 512 stage uren hebben in de klinische richting en die 3 uitgebreide verslagen. Daarnaast moet je ook bepaalde klinische vakken hebben.
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)olging-te-voorkomen/quote:Diederik Stapel treft schikking met justitie om vervolging te voorkomen
Diederik Stapel is akkoord gegaan met een werkstraf van 120 uur. Dat is de Tilburgse oud-hoogleraar, die verantwoordelijk was voor grootschalige wetenschapsfraude, overeengekomen met justitie om vervolging te voorkomen. Hij doet ook afstand van anderhalf jaarsalaris, meldt het Openbaar Ministerie.
Het Functioneel Parket van het OM spreekt van een "passende afdoening van de strafbare feiten". Het OM stelt dat er geen sprake is geweest van zelfverrijking en dat Stapel "reeds ingrijpende gevolgen" van zijn handelen heeft ondervonden.
Het OM meldt dat een zestal publicaties van de oud-hoogleraar verder is onderzocht, twee uit zijn Groningse periode en vier uit zijn Tilburgse periode. De bevindingen in het rapport van de Commissie-Levelt, die de fraude onderzocht, worden in het strafrechtelijke onderzoek van het OM onderstreept. Onderzoek van de FIOD heeft uitgewezen dat Stapel geen misbruik heeft gemaakt van subsidiegelden. Het OM stelt wel dat Stapel "in strijd heeft gehandeld met de wetenschappelijk integriteit en dat hij de belangen van promovendi die met hem hebben samengewerkt, heeft geschaad".
Omvangrijkste wetenschapsfraude in Nederland ooit
Stapel werd in 2011 op non-actief gesteld toen was gebleken dat hij voor meer dan vijftig wetenschappelijke artikelen de data deels of volledig verzonnen had. Zo publiceerde Stapel in vooraanstaande wetenschappelijke tijdschriften, met als hoogtepunt een roemrucht artikel in het blad Science over mensen die racistischer worden in een desolate omgeving. Ook kreeg hij veel media-aandacht, bijvoorbeeld voor het onderzoek over vleeseters die hufterig zouden zijn. Stapels fraude is de meest omvangrijke in de geschiedenis van de Nederlandse wetenschap.
Over zijn fraude schreef Stapel het boek Ontsporing. In mei ontdekte Quote dat Stapel aan het werk zou gaan als strategisch adviseur en coach.
Nee, helaasquote:Op zondag 30 juni 2013 21:26 schreef StrawberrySwing het volgende:
Iemand ervaring met Gesprekspracticum aan de UvA of de master Training & Development aan de UvA?
Ik heb dit jaar Gesprekspracticum gedaan.quote:Op zondag 30 juni 2013 21:26 schreef StrawberrySwing het volgende:
Iemand ervaring met Gesprekspracticum aan de UvA of de master Training & Development aan de UvA?
Jeuj! Gefeliciteerd!!quote:
Ik ben nog bezig met mn studie in Utrecht, maar voor die master moet ik dat vak bij de UvA volgen. Dus vandaarquote:Op dinsdag 30 juli 2013 18:25 schreef Operc het volgende:
[..]
Nee, helaasGa je aan dat vak/die master beginnen of ben je nog bezig met je keuze?
Kan je me er wat meer over vertellen? Wat moet je er doen, beviel het je?quote:Op dinsdag 30 juli 2013 22:21 schreef Perquisite het volgende:
[..]
Ik heb dit jaar Gesprekspracticum gedaan.
Je doet werkgroepen van ongeveer 8 uur per dag, en dan 2 dagen per week. En dan zit je met ongeveer 10 man, en ga je gespreks en luister tactieken oefenen. Was wel leuk! Ook wordt er veel gereflecteerd en moet je veel je groepsgenoten reflecteren. Alles wordt wel heel eerlijk gedaan dus dat loopt nog wel eens uit de hand als het over zwaardere onderwerpen ging. Huilende mensen enzo.quote:Op maandag 5 augustus 2013 16:09 schreef StrawberrySwing het volgende:
[..]
Ik ben nog bezig met mn studie in Utrecht, maar voor die master moet ik dat vak bij de UvA volgen. Dus vandaar
[..]
Kan je me er wat meer over vertellen? Wat moet je er doen, beviel het je?
Ah! Ook bij jullie moet je over jezelf praten.... Aan de UL is dat ook.... moet ik nog best erg aan wennen... Ik bedoel: daar kom ik niet voor......quote:Op maandag 5 augustus 2013 17:32 schreef Perquisite het volgende:
[..]
Ook wordt er veel gereflecteerd en moet je veel je groepsgenoten reflecteren. Alles wordt wel heel eerlijk gedaan dus dat loopt nog wel eens uit de hand als het over zwaardere onderwerpen ging. Huilende mensen enzo.
Ah leuk!quote:Op maandag 5 augustus 2013 16:09 schreef StrawberrySwing het volgende:
[..]
Ik ben nog bezig met mn studie in Utrecht, maar voor die master moet ik dat vak bij de UvA volgen. Dus vandaar
In tilburg officieel niet maar zijn er elk jaar wel een aantal studenten van de economische faculteit dat economische psychologie volgt. Als op jouw universiteit iets van economische psychologie of decision making gegeven wordt zou dat misschien interessant kunnen zijn. Organisatiepsychologie kan ook nog interessant zijn afhankelijk van wat je later precies wilt doen.quote:Op maandag 5 augustus 2013 19:58 schreef Patriance het volgende:
Even een vraagje vanuit een beginnend Bedrijfseconomie student met HBO-propedeuse in een andere sector.
Zijn er vakken die Psychologie en Bedrijfskunde samen volgen? Ik ben de laatste tijd me steeds meer aan het inlezen in de psychologische kant van de economie en er eigenlijk door gefascineerd geraakt. Heel erg bedankt alvast,
Dat is een goede! Ik begin nu pas aan mn tweede jaar dus de master duurt nog even (vooral met mn bestuursplannen en zo, haha), maar goed om te onthouden voor over een tijdje.quote:Op maandag 5 augustus 2013 19:52 schreef Operc het volgende:
[..]
Ah leuk!
Als je wil weten hoe mensen die de master doen hem ervaren kun je misschien contact opnemen met de studieverenging van die master of van psychologie in het algemeen van de UvA.
Dankjewel voor je reactie! Klinkt wel goedquote:Op maandag 5 augustus 2013 17:32 schreef Perquisite het volgende:
[..]
Je doet werkgroepen van ongeveer 8 uur per dag, en dan 2 dagen per week. En dan zit je met ongeveer 10 man, en ga je gespreks en luister tactieken oefenen. Was wel leuk! Ook wordt er veel gereflecteerd en moet je veel je groepsgenoten reflecteren. Alles wordt wel heel eerlijk gedaan dus dat loopt nog wel eens uit de hand als het over zwaardere onderwerpen ging. Huilende mensen enzo.
Je leert iedereen wel goed kennen, heb er wel vrienden aan overgehouden. En die luister en gespreks opdrachten zijn ook leuk. Verder moesten wij een interview doen en nog wat zelfreflectie en andere kleine opdrachten doen.
Goed bezigquote:Op maandag 5 augustus 2013 20:25 schreef StrawberrySwing het volgende:
[..]
Dat is een goede! Ik begin nu pas aan mn tweede jaar dus de master duurt nog even (vooral met mn bestuursplannen en zo, haha), maar goed om te onthouden voor over een tijdje.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |