Zeker wel, alleen hangt het af van wat voor psycholoog je wil worden. Binnen de klinische richting zijn er bijzonder veel afgestudeerden en weinig vacatures, andere richtingen hebben het in die zin makkelijker.quote:Op zondag 19 mei 2013 21:18 schreef Syntix het volgende:
Is er überhaupt nog wel werk als psycholoog?
Dit.quote:Op zondag 19 mei 2013 21:28 schreef Operc het volgende:
[..]
Zeker wel, alleen hangt het af van wat voor psycholoog je wil worden. Binnen de klinische richting zijn er bijzonder veel afgestudeerden en weinig vacatures, andere richtingen hebben het in die zin makkelijker.
In juni afgestudeerd en sinds augustus aan het werkquote:
Netjesquote:Op dinsdag 21 mei 2013 09:38 schreef Tink89 het volgende:
[..]
In juni afgestudeerd en sinds augustus aan het werk
Jij bent dan ook heel goedquote:Op dinsdag 21 mei 2013 09:38 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Klinisch? Uitzonderingen bevestigen de regel!quote:Op dinsdag 21 mei 2013 09:38 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Socialequote:Op dinsdag 21 mei 2013 10:37 schreef Noppie2000 het volgende:
[..]
Klinisch? Uitzonderingen bevestigen de regel!
Er zijn relatief weinig vacatures, maar de vacatures die er zijn worden wel ingevuld natuurlijk. Dus zolang er vacatures zijn in jouw richting maak je kans op een baan.quote:Op woensdag 22 mei 2013 18:14 schreef verregentmeisje het volgende:
Nou, ik zie wel op tegen solliciteren later. Zie het allemaal niet zo rooskleurig.
En op dit moment druk bezig met mijn laatste vak, klinische stageverslag, onderzoeksthesis, & de BAPD verslagen.... Veel te doen dusen ook nog stage lopen!
Sowieso!quote:Op woensdag 22 mei 2013 18:32 schreef RobertoCarlos het volgende:
En bij de stage goed kijken naar mogelijkheden voor een job!
Hoe dat zo? Via een vakgroep of zo? Dat je bent gevraagd?quote:Op donderdag 23 mei 2013 09:02 schreef crossover het volgende:
Heb uitzicht op een baan als onderzoeker terwijl ik momenteel nog niet ben afgestudeerd.
Gewoon gesolliciteerdquote:Op donderdag 23 mei 2013 23:06 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Hoe dat zo? Via een vakgroep of zo? Dat je bent gevraagd?
Maar volgens Grumpey is het je eigen schuld als je geen baan vindt... dus hoe kan dat nou?quote:Op donderdag 13 juni 2013 17:18 schreef MeloD het volgende:
Gefelicteerd Noppie!
In mijn omgeving heeft denk ik +/- 10-20% een baan op WO-niveau als psycholoog gevonden (dan wel klinisch dan wel onderzoek). Rest zoekt echt wel, maar het is een crime om ergens tussen te komen..
Inderdaad, toen ik begon aan Psychologie werd het alleen maar erger. Al mijn oud-klasgenoten van het HBO hebben meteen een baan gevonden, maar dat is nu ook niet meer.quote:Op donderdag 13 juni 2013 15:28 schreef Grumpey het volgende:
Ik had twee maanden voor het afstuderen al een baan, maar ik ben dan ook 4 jaar geleden afgestudeerd, zo rond het begin van de 'crisis', en toen waren de budgetten nog niet gekort.
Overigens zie ik nog steeds dat de helft van alle afgestudeerden geen moeite heeft iets te vinden, de andere helft daarentegen zoekt allemaal precies datzelfde ideale baantje....
Nah deels begrijp ik dat wel, als je naast je studie geen enkel gerelateerd baantje gedaan hebt oid wordt het lastig. En daar heb je zelf toch een grote rol in, in het al dan niet doen van gerelateerd werk (kan ook vrijwilligerswerk zijn).quote:Op donderdag 13 juni 2013 19:52 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Maar volgens Grumpey is het je eigen schuld als je geen baan vindt... dus hoe kan dat nou?
Het hangt af van hoeveel je tijdens je studie ernaast hebt gedaan en wat je eisen zijn met betrekking tot een baan. Als je niets noemenswaardigs hebt gedaan naast je studie en je wil binnen een straal van 5 kilometer van je woonplaats een baan vinden wordt het lastig als klinisch psycholoog. En wat MeloD zegt, sommige studenten halen hun vakken en stages wel, maar zijn gewoonweg niet geschikt. Doordat er nergens een officiële selectie zit (voor Ba of Ma) kan iedereen met een vwo diploma uiteindelijk afstuderen in gezondheidszorg psychologie.quote:Op donderdag 13 juni 2013 19:52 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Maar volgens Grumpey is het je eigen schuld als je geen baan vindt... dus hoe kan dat nou?
Helemaal waar.quote:Op zondag 16 juni 2013 14:42 schreef Grumpey het volgende:
Overigens heeft niet iedereen een baan uiteindelijk, dus je kan niet altijd spreken van eigen schuld dikke bult zoals mij in de mond gelegd werd.
Het zijn de naweeen van twee decennia waarin alles kon, rijkdom en zekerheid gegarandeert waren na een studie, en iets doen omdat het leuk is moreel hoger werd gevonden dan iets doen omdat er behoefte aan is. Omschakelen is een vervelend proces voor sommigen: gemak is verslavend.quote:Op zondag 16 juni 2013 14:52 schreef Operc het volgende:
[..]
Helemaal waar.
Al ken ik helaas ook genoeg mensen die snel naar dat excuus grijpen terwijl ze zelf de kans op een baan wel verkleinen door het stellen van hoge eisen.
Niet zo flauw doen Grumpey.... je zegt hier dat de overige 50% van de afgestudeerden geen baan kan vinden doordat ze allemaal 'precies datzelfde ideale baantje' zoeken.quote:Op donderdag 13 juni 2013 15:28 schreef Grumpey het volgende:
Overigens zie ik nog steeds dat de helft van alle afgestudeerden geen moeite heeft iets te vinden, de andere helft daarentegen zoekt allemaal precies datzelfde ideale baantje....
Al is er vaak ook niet echt relevant werk te vinden. Beter iets dan niets uiteraard, maar tochquote:Op zondag 16 juni 2013 14:15 schreef MeloD het volgende:
[..]
Nah deels begrijp ik dat wel, als je naast je studie geen enkel gerelateerd baantje gedaan hebt oid wordt het lastig. En daar heb je zelf toch een grote rol in, in het al dan niet doen van gerelateerd werk (kan ook vrijwilligerswerk zijn).
En tja, een flink deel van mijn studiegenoten zou ik zelf ook nooit als psycholoog willen
Ook niet altijd even makkelijk zoals ik hierboven al zeg. Ik zou tenminste niet zo snel een bijbaan vinden in de richting M&T o.a.quote:Op zondag 16 juni 2013 14:40 schreef Grumpey het volgende:
Ga niet de wereld op je af laten komen, stap nu direct de wereld in in de richting waar je wilt komen: zoek bijbaan/ervaring/bijscholing in die richting.
Dat kan inderdaad altijd! Zelf ga ik s&o doen en ik hoop de research master in te komen! Maar ben het sowieso met iedereen eens dat als je zelf niets onderneemt je sowieso redelijk kansloos bentquote:Op zondag 16 juni 2013 19:11 schreef MeloD het volgende:
Tja die richting is wel iets lastiger dan de andere richtingen denk ik, maar ik zou zoeken naar een werkervaringsplek in het onderzoek. Onderzoeksstages zijn vaak gemakkelijker te vinden dan klinische stages is mijn ervaring, dus denk dat het met werkervaringsplekken net zo gaat. Of probeer of je bij diverse professoren een dag/week mee kan lopen
Of stuur open sollicitaties waarin je jezelf aanbiedt als onderzoeksassistent.
Bij assessment bekijk je waar de kwaliteiten en zwakheden van personen liggen door middel van diverse testen en rollenspellen. Dit kan eventueel in opdracht van werkgevers om te kijken of een persoon past bij het bedrijf en binnen een vacature.quote:Op zaterdag 22 juni 2013 15:03 schreef MeloD het volgende:
Wat moet ik me voorstellen bij die richting?
Sociale en organisatiepsychologiequote:Op zaterdag 22 juni 2013 18:59 schreef MeloD het volgende:
Hmm dan zou ik de meer klinische vakken over persoonlijkheid wel aanraden, en extra vakken richting sociale psychologie
BAPD kan ook wel interessant zijn, je moet daar diverse soorten testen voor afnemen en die integreren in een verslag. Maar of dat op stageplekken in jouw richting ook mogelijk is weet ik niet.
Heb je al een master gekozen trouwens?
Dat dacht ik inderdaad ook, dankjewel!quote:Op zaterdag 22 juni 2013 23:02 schreef automatic_ het volgende:
Volgens mij heb je voor dat geen BAPD nodig, want je doet geen (echte) diagnostiek bij een assessment
En om je BAPD te halen moet je (uit mijn hoofd) 512 stage uren hebben in de klinische richting en die 3 uitgebreide verslagen. Daarnaast moet je ook bepaalde klinische vakken hebben.
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)olging-te-voorkomen/quote:Diederik Stapel treft schikking met justitie om vervolging te voorkomen
Diederik Stapel is akkoord gegaan met een werkstraf van 120 uur. Dat is de Tilburgse oud-hoogleraar, die verantwoordelijk was voor grootschalige wetenschapsfraude, overeengekomen met justitie om vervolging te voorkomen. Hij doet ook afstand van anderhalf jaarsalaris, meldt het Openbaar Ministerie.
Het Functioneel Parket van het OM spreekt van een "passende afdoening van de strafbare feiten". Het OM stelt dat er geen sprake is geweest van zelfverrijking en dat Stapel "reeds ingrijpende gevolgen" van zijn handelen heeft ondervonden.
Het OM meldt dat een zestal publicaties van de oud-hoogleraar verder is onderzocht, twee uit zijn Groningse periode en vier uit zijn Tilburgse periode. De bevindingen in het rapport van de Commissie-Levelt, die de fraude onderzocht, worden in het strafrechtelijke onderzoek van het OM onderstreept. Onderzoek van de FIOD heeft uitgewezen dat Stapel geen misbruik heeft gemaakt van subsidiegelden. Het OM stelt wel dat Stapel "in strijd heeft gehandeld met de wetenschappelijk integriteit en dat hij de belangen van promovendi die met hem hebben samengewerkt, heeft geschaad".
Omvangrijkste wetenschapsfraude in Nederland ooit
Stapel werd in 2011 op non-actief gesteld toen was gebleken dat hij voor meer dan vijftig wetenschappelijke artikelen de data deels of volledig verzonnen had. Zo publiceerde Stapel in vooraanstaande wetenschappelijke tijdschriften, met als hoogtepunt een roemrucht artikel in het blad Science over mensen die racistischer worden in een desolate omgeving. Ook kreeg hij veel media-aandacht, bijvoorbeeld voor het onderzoek over vleeseters die hufterig zouden zijn. Stapels fraude is de meest omvangrijke in de geschiedenis van de Nederlandse wetenschap.
Over zijn fraude schreef Stapel het boek Ontsporing. In mei ontdekte Quote dat Stapel aan het werk zou gaan als strategisch adviseur en coach.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |