Hoe zit dat tussen agenten onderling? Zijn vrijwilligers gelijkwaardig of worden ze toch een beetje beschouwd als 'nep-agenten' oid?quote:Op woensdag 19 september 2012 21:53 schreef Over-de-heuvel het volgende:
Over het algemeen, en ik praat even vanuit het korps Zuid-Holland-Zuid, worden vrijwilligers vaak gebruikt voor verkeerscontrole en evenementen. Maar het komt ook vaak voor dat ze aangeven dat ze een dagje vrij zijn of een weekend en dan gaan ze met een wijkteamlid mee of als 3e man op de auto. Je wordt niet ingedeeld in de noodhulp omdat je niet vuurwapen dragend bent. Dus je kan zeggen idd dat je niet voor het risico werkt wordt in gezet. Let wel op, als je in uniform buiten loopt ziet een burger het verschil niet tussen een vrijwilliger en een 40 uur agent.
Wat ik zeg is zoals het binnen Zuid-Holland-Zuid was 2 jaar geleden.quote:Op woensdag 19 september 2012 22:06 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Hoe zit dat tussen agenten onderling? Zijn vrijwilligers gelijkwaardig of worden ze toch een beetje beschouwd als 'nep-agenten' oid?
Mag een vrijwilliger ook dingen als bekeuren, aanhouden etc?
Da's voornamelijk vanwege het risico en de onkosten (bij de brandweer is dat ook zo...dat wordt nog een flink stuk meer betaald, zelfs).quote:
150 euri per jaar? Dat lijkt me nog niet eens de onkosten dekken.quote:
Wat staat hier?quote:Op donderdag 20 september 2012 07:55 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Ik denk niet of je als agent zomaar op internet mag vertellen op je werk
Je krijgt ook een bedrag per uurquote:Op donderdag 20 september 2012 07:49 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
[..]
150 euri per jaar? Dat lijkt me nog niet eens de onkosten dekken.
Je mag niet vertellen dat je vanochtend bij Pietje een hennepkwekerij hebt ontdekt, maar waarom zou je niets over wat voor soort werk je doet, vertellenquote:Op donderdag 20 september 2012 07:55 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Ik denk niet of je als agent zomaar op internet mag vertellen op je werk
Waarom niet?quote:Op donderdag 20 september 2012 08:49 schreef maickeltje het volgende:
ik hoop niet dat de vrijwillige politie met een wapen mag lopen binnenkort....
Erm... er lopen al zat vrijwilligers met een vuurwapen rond, hoor. Die regel is ooit veranderd en was geldig voor nieuwe vrijwilligers, maar de vuurwapendragenden (alles met 3 strepen) mochten deze houden.quote:Op donderdag 20 september 2012 08:49 schreef maickeltje het volgende:
De vrijwillige politie heeft ook een opleiding gehad.quote:Op donderdag 20 september 2012 08:49 schreef maickeltje het volgende:
1 woord?quote:Op donderdag 20 september 2012 10:07 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
1 woord verkeerd getikt
Nou, die zullen wel met helikopters en tanks uitrukken als hier iemand vertelt dat hij bij de politie werkt en dat het werk hem wel of niet goed bevalt.quote:Op donderdag 20 september 2012 11:08 schreef Edensnator het volgende:
Geloof maar dat de AIVD meeleest op dit forum..
Dan storneren ze de kogel.quote:Op donderdag 20 september 2012 08:50 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Waarom niet?
Of het nu vrijwillige of professionele politie is. Beide kunnen ze niet schieten.
Ik denk niet of je als agent zomaar op internet mag vertellen op je werkquote:
http://www.kombijdepoliti(...)olitieFlevoland.aspxquote:Op donderdag 20 september 2012 19:53 schreef Five_Horizons het volgende:
Als volontair is het overigens niet betaald en is er ook geen opleiding m.b.t. rangen.
quote:Als politievrijwilliger ontvang je geen salaris maar een vergoeding van ¤ 6,95 per uur. Daarnaast ontvang je een vaste jaarvergoeding van ¤ 166,- en worden je reiskosten vergoed. Verder betaalt het korps je opleiding, uniform, sportkleding en boeken. Om zo goed mogelijk alle kneepjes van het vak te leren en je vaardigheden op niveau te houden, volg je dezelfde aanvullende cursussen als je beroepscollega's.
Politievrijwilliger is iets anders dan Volontairquote:Op maandag 24 september 2012 18:08 schreef BarrieButsers het volgende:
[..]
http://www.kombijdepoliti(...)olitieFlevoland.aspx
[..]
Dat laatste klopt dan weer nietquote:Op maandag 24 september 2012 19:32 schreef Five_Horizons het volgende:
Dit dus. Een volontair werkt bijvoorbeeld achter de balie van een bureau of doet allerlei voorkomende klussen. Die komt niet op straat of in uniform.
Ja, de gemiddelde burger herkent dat wel, natuurlijk....quote:Op maandag 24 september 2012 21:09 schreef DonVincenzo het volgende:
Ach, er zijn zoveel mensen binnen de politie die wel een uniform dragen, maar geen executieve bevoegdheden hebben. Denk aan voorlichters, baliepersoneel, chauffeurs, etc.
Je moet naar de epauletten kijken om te zien of je met een al dan niet executieve medewerker van doen hebt.
quote:Op donderdag 20 september 2012 08:50 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Waarom niet?
Of het nu vrijwillige of professionele politie is. Beide kunnen ze niet schieten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |