Dat wist ik niet eens.quote:Op woensdag 19 september 2012 19:44 schreef CafeRoker het volgende:
Je kunt het altijd nog hier parkeren: Triodos fair share fund
http://www.beursgorilla.n(...)e-Fund-u&ID=60186752
[ afbeelding ]
Dipjes zijn de dividenduitkeringen.
YTD : 8,11%
1 jaar : 12,23%
2 jaar : 16,44%
3 jaar : 30,83%
5 jaar : 45,85%
Daarnaast zijn microkredieten relatief weinig conjunctuurgevoelig en dat fonds daarmee ook.
die 1.75 van triodos is geen eerlijke vergelijking want het gaat om een rekening met maandelijkse inleg. Geen standaard spaarrekening dus. Anders kon je ook naar de ING bonusrekening kijken waar je 2% op kan halen.quote:Op woensdag 19 september 2012 19:46 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
http://www.triodos.nl/nl/(...)maand-sparen/openen/
Rente 1,75%
http://www.asnbank.nl/index.asp?NID=9388
Rente 2,4%
[..]
Hoger dus dan bij ING.![]()
Dus en duurzaam en gewoon ook nog eens meer rente.
Het verbaast mij ook, maar blijkbaar is investeren in mens en milieu en lange-termijn denken ook goed voor de eigen portemonnee.quote:Op woensdag 19 september 2012 19:51 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
die 1.75 van triodos is geen eerlijke vergelijking want het gaat om een rekening met maandelijkse inleg. Geen standaard spaarrekening dus. Anders kon je ook naar de ING bonusrekening kijken waar je 2% op kan halen.
Maar die hogere rente bij ASN verbaast me heel erg. Die zouden ongeveer op hetzelfde niveau moeten zitten zou je zeggen.
Daar verdient de bank natuurlijk ook aan. Mensen die rood staan betalen rente, dus inkomsten voor de bank. Een hypotheek is een soort van rood staan.quote:Op woensdag 19 september 2012 20:03 schreef Gia het volgende:
Ik heb meer schuld (hypotheek) dan spaargeld. Dus mag ik bij mijn bank blijven?
Er lopen 5 miljard mensen op deze planeet rond, waarvan hooguit 1 miljard de moeite waard is. lekker boeiend als er dus een 2-3 miljard de pijp uit gaan. Zover zijn we nog lang niet, dus lekker sponsoren die handel. Ik zal ff m'n pieken overboeken naar de raboquote:Op woensdag 19 september 2012 18:27 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
http://www.eerlijkebankwijzer.nl/actueel/nieuws/view/102
Voor het onderzoek zijn negen banken onderzocht, van deze banken investeren alleen ASN Bank, Friesland Bank en Triodosbank niet in bedrijven die volgens de Eerlijke Bankwijzer mensenrechten schenden.
http://fd.nl/Archief/2011(...)g-voor-mensenrechten
Stelling: door het bezitten van een positief saldo bij ABN-AMRO, Rabobank en ING ben je medeverantwoordelijk aan ernstige mensenrechtenschendingen en massamoord.
Bankiers bij de Rabobank, ING en ABN-AMRO dienen zich te verantwoorden voor de rechtbank wegens financiering van moord, illegale wapenhandel en mensenrechtenschendingen.
Fred Teeven, u hier op FOK?quote:Op woensdag 19 september 2012 20:15 schreef Harlon het volgende:
[..]
Er lopen 5 miljard mensen op deze planeet rond, waarvan hooguit 1 miljard de moeite waard is. lekker boeiend als er dus een 2-3 miljard de pijp uit gaan. Zover zijn we nog lang niet, dus lekker sponsoren die handel. Ik zal ff m'n pieken overboeken naar de rabo
Nee, ik wil wel dat de nuttige mensen die overblijven hun privacy behouden en dat overheden zich zo min mogelijk met het dagelijkse leven van mensen bemoeien. Ben liberaal, geen ras conservatief.quote:Op woensdag 19 september 2012 20:17 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Fred Teeven, u hier op FOK?
Dat geld niet voor een bankier, maar voor de intelligente linksmensch.quote:Op woensdag 19 september 2012 20:30 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Een bankier met gevoel voor ethiek, is als een VVD-er met een hart, een Duitser met humor of het Monster van Lochnes.
Ze schijnen te bestaan, maar niemand heeft ze ooit in het echt gezien.
Deze bank is zo lekker dicht bij.quote:Op woensdag 19 september 2012 20:07 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Daar verdient de bank natuurlijk ook aan. Mensen die rood staan betalen rente, dus inkomsten voor de bank. Een hypotheek is een soort van rood staan.
http://www.triodos.nl/nl/particulieren/hypotheken/overzicht/
Kan dus ook bij een verantwoorde bank.
hoe veel wil je lenen?quote:Op woensdag 19 september 2012 18:33 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Kortom als ik geld van jou vraag om iemand neer te schieten en je krijgt het geld vervolgens met 10% rente terug, dan vind je dit prima?
Dit zijn gewoon fotos van de Zwarte Markt, Beverwijk.quote:Op woensdag 19 september 2012 18:42 schreef DeRakker. het volgende:
Wapens![]()
![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
ING is een Nederlandse bank en dus krijg je 100.000 euro vergoed als deze failliet gaat.quote:Op woensdag 19 september 2012 19:35 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
De rente op IceSafe lag ook lekker hoog destijds.
Vervolgens kon iedereen naar zijn of haar geld fluiten, want de bank stortte in, door misdadig handelen.
ING handelt ook misdadig en wellicht inderdaad dat je dan 10 euro meer per jaar ontvangt. Ik heb liever een schoon geweten en een goed karma, dan een hoop poen en slechte nachtrust.
Maar inderdaad, je hebt geleyck, de rente is ietsje hoger bij ING.
Linkse mensen die banken aanprijzen... weer wat nieuws.quote:Op woensdag 19 september 2012 19:58 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[ afbeelding ]
![]()
Google ads heeft deze draad ook al ontdekt.
Onzin, ik heb al mijn geld tot de laatste cent terug gekregen destijdsquote:Op woensdag 19 september 2012 19:35 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
De rente op IceSafe lag ook lekker hoog destijds.
Vervolgens kon iedereen naar zijn of haar geld fluiten, want de bank stortte in, door misdadig handelen.
quote:Op woensdag 19 september 2012 22:44 schreef BabeWatcher het volgende:
Meteen maar even opzeggen, gelukkig kan dat tegenwoordig 24/7 vanuit mijn luie stoel.
quote:Op woensdag 19 september 2012 23:09 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]![]()
Ik wist niet eens dat dit online kon!
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |