abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 19 september 2012 @ 19:06:48 #51
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_116992935
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 18:43 schreef YazooW het volgende:
Guns don't kill people, people kill people.

Met een auto kan ik ook iemand dood rijden, mogen de banken nu ook niet meer in autofabrikanten investeren?
Als het een degelijk rendement oplevert zal het me een rotzorg zijn of een of andere inboorling een half dorp uitmoordt. Hoor ik toch nooit wat van.
pi_116993108
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 18:43 schreef YazooW het volgende:
Guns don't kill people, people kill people.

Met een auto kan ik ook iemand dood rijden, mogen de banken nu ook niet meer in autofabrikanten investeren?
Dit is een overtrokken reactie. Het gaat om het idee waarvoor wapens en auto's worden geproduceerd. Wapens worden niet gemaakt om iemand een aai mee te geven over zijn bol. Auto's daarentegen worden niet geproduceerd om op iemand in te rijden, maar je kunt het zeker allebei gebruiken om iemand te doden. Dus je reactie slaat voor 50% als een lul op een drumstel.

Dat zou ik ook met een laptop kunnen, gewoon goed op iemand zijn slaap blijven inslaan. Dan kunnen we alles verbieden. Maar wapenhandel is gewoon een vies wereldje, dat hoef niemand te betogen, dat is zo klaar als een klontje. Eigenlijk is het geen wereldje, maar een onderwereld als je ziet hoe groot de industrie is, voornamelijk in de VS.
  woensdag 19 september 2012 @ 19:15:35 #53
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_116993434
quote:
6s.gif Op woensdag 19 september 2012 19:09 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Dit is een overtrokken reactie. Het gaat om het idee waarvoor wapens en auto's worden geproduceerd. Wapens worden niet gemaakt om iemand een aai mee te geven over zijn bol. Auto's daarentegen worden niet geproduceerd om op iemand in te rijden, maar je kunt het zeker allebei gebruiken om iemand te doden. Dus je reactie slaat voor 50% als een lul op een drumstel.

Welnee. Wapens worden geproduceerd om je familie te kunnen beschermen tegen gespuis en om de internationale rechtsorde te kunnen handhaven.
pi_116993563
quote:
6s.gif Op woensdag 19 september 2012 19:15 schreef Nobu het volgende:

[..]

Welnee. Wapens worden geproduceerd om je familie te kunnen beschermen tegen gespuis en om de internationale rechtsorde te kunnen handhaven.
Dat is de keerzijde van wapens, maar voor het merendeel wordt het voor slechte doeleinden gebruikt. Het is hard flosss (geld), dood en verderf zijn dan een ondergeschikte punt in deze industrie.
pi_116993717
De rente op een ING spaarrekening is 1.7%. Die op een Triodos rekening 1.25%.

Los van het feit dat beide percentages een tikje treurig zijn afgezet tegenover hypotheektarieven schuift ING het extra rendement die 'foute' dingen nu eenmaal opleveren in ieder geval zo te zien wel minstens voor een deel door. Dat weer wel.
  woensdag 19 september 2012 @ 19:35:27 #56
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Stop de wapenlobby. Vrede!
pi_116994384
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 19:21 schreef CafeRoker het volgende:
De rente op een ING spaarrekening is 1.7%. Die op een Triodos rekening 1.25%.

Los van het feit dat beide percentages een tikje treurig zijn afgezet tegenover hypotheektarieven schuift ING het extra rendement die 'foute' dingen nu eenmaal opleveren in ieder geval zo te zien wel minstens voor een deel door. Dat weer wel.
De rente op IceSafe lag ook lekker hoog destijds.

Vervolgens kon iedereen naar zijn of haar geld fluiten, want de bank stortte in, door misdadig handelen.

ING handelt ook misdadig en wellicht inderdaad dat je dan 10 euro meer per jaar ontvangt. Ik heb liever een schoon geweten en een goed karma, dan een hoop poen en slechte nachtrust.

Maar inderdaad, je hebt geleyck, de rente is ietsje hoger bij ING.
  woensdag 19 september 2012 @ 19:38:47 #57
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_116994587
quote:
7s.gif Op woensdag 19 september 2012 19:35 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]

Vervolgens kon iedereen naar zijn of haar geld fluiten, want de bank stortte in, door misdadig handelen.

ING handelt ook misdadig en wellicht inderdaad dat je dan 10 euro meer per jaar ontvangt. Ik heb liever een schoon geweten en een goed karma, dan een hoop poen en slechte nachtrust.

Als die half procent maar tien euro verschil maakt kun je het sparen ook net zo goed laten.
pi_116994719
quote:
7s.gif Op woensdag 19 september 2012 19:35 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]

Dat bedoel ik eigenlijk ook, die extra rente moet ergens vandaan komen. En hoger renderende beleggingen hebben altijd een vlekje, of dat nu op het vlak van ethiek of van risico ligt.
pi_116994853
Je kunt het altijd nog hier parkeren: Triodos fair share fund

http://www.beursgorilla.n(...)e-Fund-u&ID=60186752

Dipjes zijn de dividenduitkeringen.

YTD : 8,11%
1 jaar : 12,23%
2 jaar : 16,44%
3 jaar : 30,83%
5 jaar : 45,85%

Daarnaast zijn microkredieten relatief weinig conjunctuurgevoelig en dat fonds daarmee ook.
  woensdag 19 september 2012 @ 19:46:22 #60
pi_116994946
http://www.triodos.nl/nl/(...)maand-sparen/openen/

Rente 1,75%

http://www.asnbank.nl/index.asp?NID=9388

Rente 2,4%

quote:
ASN Ideaalsparen

ASN Ideaalsparen biedt u alle vrijheid om te sparen zoveel u wilt en wanneer u wilt. U kunt uw spaargeld op ieder moment weer opnemen. Dankzij de prima rente groeit uw geld op weg naar uw ideale spaardoel. En u draagt bij aan de duurzame thema’s die onze klanten en wij belangrijk vinden.

Uw voordelen op een rij

Variabele rente: 2,4%*.
U spaart met respect voor mens, dier en klimaat.
Zonder beperkingen spaargeld storten en opnemen.
Geen minimum- of maximuminleg.
Geen ASN Betaalrekening nodig.
De ASN Bank doneert automatisch geld aan de duurzame thema's van uw keuze.
Hoger dus dan bij ING. :D

Dus en duurzaam en gewoon ook nog eens meer rente. :o
  woensdag 19 september 2012 @ 19:49:16 #61
pi_116995078
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 19:44 schreef CafeRoker het volgende:
Je kunt het altijd nog hier parkeren: Triodos fair share fund

http://www.beursgorilla.n(...)e-Fund-u&ID=60186752

[ afbeelding ]

Dipjes zijn de dividenduitkeringen.

YTD : 8,11%
1 jaar : 12,23%
2 jaar : 16,44%
3 jaar : 30,83%
5 jaar : 45,85%

Daarnaast zijn microkredieten relatief weinig conjunctuurgevoelig en dat fonds daarmee ook.
Dat wist ik niet eens.

Ik kom er nu ook pas achter dat ASN veel meer rente geeft dan reguliere banken. Gezien mijn beperkte spaarsaldo is dit voor mij niet zo relevant, maar voor mensen met veel geld op de bank is dit misschien toch wel interessant.

Als het milieu en je medemens je geen zak interesseert, doe het dan desnoods maar voor je eigen portemonnee (mij interesseert geld weinig, maar goed, velen vinden geld erg interessant)
pi_116995169
quote:
7s.gif Op woensdag 19 september 2012 19:46 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
http://www.triodos.nl/nl/(...)maand-sparen/openen/

Rente 1,75%

http://www.asnbank.nl/index.asp?NID=9388

Rente 2,4%

[..]

Hoger dus dan bij ING. :D

Dus en duurzaam en gewoon ook nog eens meer rente. :o
die 1.75 van triodos is geen eerlijke vergelijking want het gaat om een rekening met maandelijkse inleg. Geen standaard spaarrekening dus. Anders kon je ook naar de ING bonusrekening kijken waar je 2% op kan halen.

Maar die hogere rente bij ASN verbaast me heel erg. Die zouden ongeveer op hetzelfde niveau moeten zitten zou je zeggen.
  woensdag 19 september 2012 @ 19:53:47 #63
pi_116995297
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 19:51 schreef CafeRoker het volgende:

[..]

die 1.75 van triodos is geen eerlijke vergelijking want het gaat om een rekening met maandelijkse inleg. Geen standaard spaarrekening dus. Anders kon je ook naar de ING bonusrekening kijken waar je 2% op kan halen.

Maar die hogere rente bij ASN verbaast me heel erg. Die zouden ongeveer op hetzelfde niveau moeten zitten zou je zeggen.
Het verbaast mij ook, maar blijkbaar is investeren in mens en milieu en lange-termijn denken ook goed voor de eigen portemonnee.

Nou, nog een reden om over te stappen dus. :D

Eigenlijk heb ik nu zoveel reclame gemaakt, dat ik toch tenminste een 'dank je wel' mag ontvangen van de directeur van ASN. :P
  woensdag 19 september 2012 @ 19:58:13 #64
pi_116995531

:D

Google ads heeft deze draad ook al ontdekt. :P
pi_116995676
I do not care. Als inversteerde ze het direct in een genocide.
  woensdag 19 september 2012 @ 20:03:08 #66
3542 Gia
User under construction
pi_116995820
Ik heb meer schuld (hypotheek) dan spaargeld. Dus mag ik bij mijn bank blijven?
  woensdag 19 september 2012 @ 20:07:52 #67
pi_116996082
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 20:03 schreef Gia het volgende:
Ik heb meer schuld (hypotheek) dan spaargeld. Dus mag ik bij mijn bank blijven?
Daar verdient de bank natuurlijk ook aan. Mensen die rood staan betalen rente, dus inkomsten voor de bank. Een hypotheek is een soort van rood staan.

http://www.triodos.nl/nl/particulieren/hypotheken/overzicht/

Kan dus ook bij een verantwoorde bank. :)
pi_116996480
quote:
6s.gif Op woensdag 19 september 2012 18:27 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]

http://www.eerlijkebankwijzer.nl/actueel/nieuws/view/102

Voor het onderzoek zijn negen banken onderzocht, van deze banken investeren alleen ASN Bank, Friesland Bank en Triodosbank niet in bedrijven die volgens de Eerlijke Bankwijzer mensenrechten schenden.

http://fd.nl/Archief/2011(...)g-voor-mensenrechten

Stelling: door het bezitten van een positief saldo bij ABN-AMRO, Rabobank en ING ben je medeverantwoordelijk aan ernstige mensenrechtenschendingen en massamoord.

Bankiers bij de Rabobank, ING en ABN-AMRO dienen zich te verantwoorden voor de rechtbank wegens financiering van moord, illegale wapenhandel en mensenrechtenschendingen. :r
Er lopen 5 miljard mensen op deze planeet rond, waarvan hooguit 1 miljard de moeite waard is. lekker boeiend als er dus een 2-3 miljard de pijp uit gaan. Zover zijn we nog lang niet, dus lekker sponsoren die handel. Ik zal ff m'n pieken overboeken naar de rabo
Hou vol mensen, alleen samen krijgen we de vergrijzing eronder!
  woensdag 19 september 2012 @ 20:17:46 #69
pi_116996625
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 20:15 schreef Harlon het volgende:

[..]

Er lopen 5 miljard mensen op deze planeet rond, waarvan hooguit 1 miljard de moeite waard is. lekker boeiend als er dus een 2-3 miljard de pijp uit gaan. Zover zijn we nog lang niet, dus lekker sponsoren die handel. Ik zal ff m'n pieken overboeken naar de rabo
Fred Teeven, u hier op FOK? :o
  woensdag 19 september 2012 @ 20:30:32 #70
pi_116997385
Een bankier met gevoel voor ethiek, is als een VVD-er met een hart, een Duitser met humor of het Monster van Lochnes.
Ze schijnen te bestaan, maar niemand heeft ze ooit in het echt gezien.

:P
pi_116998600
quote:
11s.gif Op woensdag 19 september 2012 20:17 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]

Fred Teeven, u hier op FOK? :o
Nee, ik wil wel dat de nuttige mensen die overblijven hun privacy behouden en dat overheden zich zo min mogelijk met het dagelijkse leven van mensen bemoeien. Ben liberaal, geen ras conservatief.
pi_116998652
quote:
6s.gif Op woensdag 19 september 2012 20:30 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Een bankier met gevoel voor ethiek, is als een VVD-er met een hart, een Duitser met humor of het Monster van Lochnes.
Ze schijnen te bestaan, maar niemand heeft ze ooit in het echt gezien.

:P
Dat geld niet voor een bankier, maar voor de intelligente linksmensch.
  woensdag 19 september 2012 @ 20:50:10 #73
347764 Barbapapamama
Waar is het toilet hier?
  woensdag 19 september 2012 @ 20:53:05 #74
3542 Gia
User under construction
pi_116998890
quote:
7s.gif Op woensdag 19 september 2012 20:07 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]

Daar verdient de bank natuurlijk ook aan. Mensen die rood staan betalen rente, dus inkomsten voor de bank. Een hypotheek is een soort van rood staan.

http://www.triodos.nl/nl/particulieren/hypotheken/overzicht/

Kan dus ook bij een verantwoorde bank. :)
Deze bank is zo lekker dicht bij.
pi_116999337
Boomknuffel-topic altijd :N.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')