http://www.eerlijkebankwijzer.nl/actueel/nieuws/view/102quote:ING investeert van de 12 onderzochte banken het meest in foute bedrijven, ook met eigen geld. De bank investeert zowel in bedrijven die controversiële wapens maken, als in bedrijven die zich schuldig maken aan controversiële wapenhandel. ING is de enige bank die ook met eigen spaargeld in beide investeert. Ook Rabobank en Robeco investeren met eigen spaargeld in een bedrijf dat controversiële wapens maakt, ondanks hun intussen verder aangescherpte wapenbeleid. AEGON, SNS Bank en SNS Regio Bank hebben geen eigen geld in foute wapenbedrijven. Zij investeren wel, net als ING, Rabobank en Robeco, met hun beleggingsfondsen in dit soort bedrijven.
Lekker beetje kinderen vermoorden toch. Vrouwen afslachten, waarom niet. Moet kunnen als je bankier bent.quote:
Je onverwachte nuance roert mequote:Op woensdag 19 september 2012 18:31 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Smeerpijpen zijn het de meeste bankiers. Op wellicht een kleine uitzondering na.
Dus omdat het legaal is is het goed? Kijk liever naar wat je zelf belangrijk en ethisch vindt.quote:Op woensdag 19 september 2012 18:31 schreef karr-1 het volgende:
Wat een gelul. Ik heb ook een rekening bij de ABN AMRO maar ik voel me absoluut niet verantwoordelijk voor wat zij met mijn geld doen, zolang ze het maar goed beheren en ik het weer terug krijg als ik het nodig heb.
Ik ga er vanuit dat een bank winst wil maken en dat doet door bv te beleggen. Dat zullen ze doen in dingen waar ze de meeste winst uit kunnen halen en dat zal in dit geval wapenhandel zijn. Voor zover ik weet een volkomen legale manier.
Ik voel me dus absoluut niet geroepen om mijn geld neer te zetten bij een stel hippiebanken, alleen omdat mijn geweten daar beter van zou moeten worden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 19 september 2012 18:31 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Lekker beetje kinderen vermoorden toch. Vrouwen afslachten, waarom niet. Moet kunnen als je bankier bent.
Voor wat olie en bloedgeld.![]()
Smeerpijpen zijn het de meeste bankiers. Op wellicht een kleine uitzondering na.
quote:Op woensdag 19 september 2012 18:33 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Kortom als ik geld van jou vraag om iemand neer te schieten en je krijgt het geld vervolgens met 10% rente terug, dan vind je dit prima?
Die oorlogen worden gestart vanwege de belangen van enkele steenrijke families. Wij burgers zijn slechts het kanonnenvoer.quote:Op woensdag 19 september 2012 18:34 schreef __Saviour__ het volgende:
Wapens zijn een goede investering. Er zal altijd oorlog zijn en de wereld staat strak van de conflicten die kunnen uitmonden in gewapende strijd.
Mensen met een positief saldo? mensen met een negatief saldo verdienen ze veel meer op!quote:Op woensdag 19 september 2012 18:27 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
http://www.eerlijkebankwijzer.nl/actueel/nieuws/view/102
Voor het onderzoek zijn negen banken onderzocht, van deze banken investeren alleen ASN Bank, Friesland Bank en Triodosbank niet in bedrijven die volgens de Eerlijke Bankwijzer mensenrechten schenden.
http://fd.nl/Archief/2011(...)g-voor-mensenrechten
Stelling: door het bezitten van een positief saldo bij ABN-AMRO, Rabobank en ING ben je medeverantwoordelijk aan ernstige mensenrechtenschendingen en massamoord.
Bankiers bij de Rabobank, ING en ABN-AMRO dienen zich te verantwoorden voor de rechtbank wegens financiering van moord, illegale wapenhandel en mensenrechtenschendingen.
Mensen als DeRakker enzo zijn waarschijnlijk VVD'ers/PVV'ers, die hebben niks met ethiek.quote:Op woensdag 19 september 2012 18:40 schreef Deeltjesversneller het volgende:
[..]
Dus omdat het legaal is is het goed? Kijk liever naar wat je zelf belangrijk en ethisch vindt.
Klopt is al heel lang bekend.quote:Op woensdag 19 september 2012 18:42 schreef nattermann het volgende:
Dit is toch helemaal geen nieuws?
Ze kunnen echt niet iedereen betalen. Het merendeel van het geld is lucht. Het is dat Den Haag garant staat voor een bepaald bedrag, anders stond ik morgenochtend nog bij de balie bij zo'n Rabobank miep.quote:Op woensdag 19 september 2012 18:42 schreef Renesite het volgende:
He getsie vervelend ik pak straks een sok en ga mijn geld pinnen. Bedankt voor de info.
Ja und? Niet iedereen zijn/haar geld maar ongetwijfeld kan je jouw eigen geld heus pinnen... Wat let je? of heb je 3 miljard euro of zo?quote:Op woensdag 19 september 2012 18:43 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Ze kunnen echt niet iedereen betalen. Het merendeel van het geld is lucht. Het is dat Den Haag garant staat voor een bepaald bedrag, anders stond ik morgenochtend nog bij de balie bij zo'n Rabobank miep.
VVD-ers vinden het niet erg als er een kind van honger omkomt of als een kind met een andere huidskleur aan flarden wordt geschoten.quote:Op woensdag 19 september 2012 18:42 schreef Sicstus het volgende:
[..]
Mensen als DeRakker enzo zijn waarschijnlijk VVD'ers/PVV'ers, die hebben niks met ethiek.
Je kunt maar pinnen tot een bepaald bedrag. ¤ 1.500 schat ik. Daarboven moet je naar binnenstappen. Van de gekke als je het mij vraagt. Je moet er nog om vragen.quote:Op woensdag 19 september 2012 18:44 schreef Renesite het volgende:
[..]
Ja und? Niet iedereen zijn/haar geld maar ongetwijfeld kan je jouw eigen geld heus pinnen... Wat let je? of heb je 3 miljard euro of zo?
Idd.quote:Op woensdag 19 september 2012 18:43 schreef YazooW het volgende:
Guns don't kill people, people kill people.
Met een auto kan ik ook iemand dood rijden, mogen de banken nu ook niet meer in autofabrikanten investeren?
wat een bullshitquote:Op woensdag 19 september 2012 18:45 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
VVD-ers vinden het niet erg als er een kind van honger omkomt of als een kind met een andere huidskleur aan flarden wordt geschoten.
Zolang de HRA maar in stand blijft en er voldoende benzine voor hun Hummer is en het gazon van hun landgoed er goed bij staat.
quote:Op woensdag 19 september 2012 18:45 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
VVD-ers vinden het niet erg als er een kind van honger omkomt of als een kind met een andere huidskleur aan flarden wordt geschoten.
Zolang de HRA maar in stand blijft en er voldoende benzine voor hun Hummer is en het gazon van hun landgoed er goed bij staat.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |