abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 19 september 2012 @ 18:27:15 #1
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Stop de wapenlobby. Vrede!
pi_116991023
quote:
ING investeert van de 12 onderzochte banken het meest in foute bedrijven, ook met eigen geld. De bank investeert zowel in bedrijven die controversiële wapens maken, als in bedrijven die zich schuldig maken aan controversiële wapenhandel. ING is de enige bank die ook met eigen spaargeld in beide investeert. Ook Rabobank en Robeco investeren met eigen spaargeld in een bedrijf dat controversiële wapens maakt, ondanks hun intussen verder aangescherpte wapenbeleid. AEGON, SNS Bank en SNS Regio Bank hebben geen eigen geld in foute wapenbedrijven. Zij investeren wel, net als ING, Rabobank en Robeco, met hun beleggingsfondsen in dit soort bedrijven.
http://www.eerlijkebankwijzer.nl/actueel/nieuws/view/102

Voor het onderzoek zijn negen banken onderzocht, van deze banken investeren alleen ASN Bank, Friesland Bank en Triodosbank niet in bedrijven die volgens de Eerlijke Bankwijzer mensenrechten schenden.

http://fd.nl/Archief/2011(...)g-voor-mensenrechten

Stelling: door het bezitten van een positief saldo bij ABN-AMRO, Rabobank en ING ben je medeverantwoordelijk aan ernstige mensenrechtenschendingen en massamoord.

Bankiers bij de Rabobank, ING en ABN-AMRO dienen zich te verantwoorden voor de rechtbank wegens financiering van moord, illegale wapenhandel en mensenrechtenschendingen. :r
pi_116991079
Niks mis met wapenhandel.
  woensdag 19 september 2012 @ 18:31:01 #3
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_116991221
Wat een gelul. Ik heb ook een rekening bij de ABN AMRO maar ik voel me absoluut niet verantwoordelijk voor wat zij met mijn geld doen, zolang ze het maar goed beheren en ik het weer terug krijg als ik het nodig heb.

Ik ga er vanuit dat een bank winst wil maken en dat doet door bv te beleggen. Dat zullen ze doen in dingen waar ze de meeste winst uit kunnen halen en dat zal in dit geval wapenhandel zijn. Voor zover ik weet een volkomen legale manier.

Ik voel me dus absoluut niet geroepen om mijn geld neer te zetten bij een stel hippiebanken, alleen omdat mijn geweten daar beter van zou moeten worden.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  woensdag 19 september 2012 @ 18:31:55 #4
pi_116991266
quote:
6s.gif Op woensdag 19 september 2012 18:28 schreef DeRakker. het volgende:
Lekker beetje kinderen vermoorden toch. Vrouwen afslachten, waarom niet. Moet kunnen als je bankier bent.

Voor wat olie en bloedgeld. :')

Smeerpijpen zijn het de meeste bankiers. Op wellicht een kleine uitzondering na. :r
  woensdag 19 september 2012 @ 18:32:00 #5
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_116991272
Ik voel me eigenlijk juist verantwoordelijk voor het stimuleren van de wereldwijde economie :7
pi_116991323
Ik vind het Oranje van de ING juist zo mooi. Lekker nationalistisch enzo, beetje gevoel van thuis zo nu ik in het buitenland woon O+
Ja doei.
  woensdag 19 september 2012 @ 18:33:11 #7
pi_116991325
Kortom als ik geld van jou vraag om iemand neer te schieten en je krijgt het geld vervolgens met 10% rente terug, dan vind je dit prima? :o
  Donald Duck held woensdag 19 september 2012 @ 18:34:24 #8
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_116991380
Wapens zijn een goede investering. Er zal altijd oorlog zijn en de wereld staat strak van de conflicten die kunnen uitmonden in gewapende strijd.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_116991465
Je doet je naam eer aan :')
Mijn UI is:
verFEEst, geZOMbificeerd, verROLluikt en verEKt!
  woensdag 19 september 2012 @ 18:36:14 #10
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_116991493
quote:
7s.gif Op woensdag 19 september 2012 18:31 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

Smeerpijpen zijn het de meeste bankiers. Op wellicht een kleine uitzondering na. :r
Je onverwachte nuance roert me :{
pi_116991497
Door wie is Friesland Bank recentelijk overgenomen?
dag
pi_116991677
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 18:31 schreef karr-1 het volgende:
Wat een gelul. Ik heb ook een rekening bij de ABN AMRO maar ik voel me absoluut niet verantwoordelijk voor wat zij met mijn geld doen, zolang ze het maar goed beheren en ik het weer terug krijg als ik het nodig heb.

Ik ga er vanuit dat een bank winst wil maken en dat doet door bv te beleggen. Dat zullen ze doen in dingen waar ze de meeste winst uit kunnen halen en dat zal in dit geval wapenhandel zijn. Voor zover ik weet een volkomen legale manier.

Ik voel me dus absoluut niet geroepen om mijn geld neer te zetten bij een stel hippiebanken, alleen omdat mijn geweten daar beter van zou moeten worden.
Dus omdat het legaal is is het goed? Kijk liever naar wat je zelf belangrijk en ethisch vindt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_116991682
Hmm, wat doet Rabobank dan met het geld? Dat is dan natuurlijk de vraag. Ze gebruiken het om hypotheken te verstrekken, sponsoren een aantal sporten (wielrennen en hockey), wapenhandel en Jezus mag weten wat nog meer. -O-

Het probleem is als alle spaarders hun geld bij die controversiële banken weghalen dat ze dan weer overeind gehouden moeten worden met belastinggeld. Het is nota bene verboden wat ING doet, een verkapte vorm van mensen oproepen bij banken weg te gaan, stel je voor wat er gebeurt als het uit de hand loopt? Gelukkig gaat het niet zo'n vaart lopen, aangezien mensen het debacle met ING van een aantal jaren geleden niet zijn vergeten toen ze overeind gehouden moesten worden met maatschappijgeld. Uiteindelijk betaal je toch, links of rechts.

Eigenlijk verbaast het totaal niet. Gebeuren dingen op deze aardkloot die het daglicht niet kunnen verdragen en geen enkele bank is schoon, ook ING niet.
pi_116991693
quote:
7s.gif Op woensdag 19 september 2012 18:31 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]

Lekker beetje kinderen vermoorden toch. Vrouwen afslachten, waarom niet. Moet kunnen als je bankier bent.

Voor wat olie en bloedgeld. :')

quote:
7s.gif Op woensdag 19 september 2012 18:33 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Kortom als ik geld van jou vraag om iemand neer te schieten en je krijgt het geld vervolgens met 10% rente terug, dan vind je dit prima? :o
:')
  woensdag 19 september 2012 @ 18:40:33 #15
pi_116991696
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 18:34 schreef __Saviour__ het volgende:
Wapens zijn een goede investering. Er zal altijd oorlog zijn en de wereld staat strak van de conflicten die kunnen uitmonden in gewapende strijd.
Die oorlogen worden gestart vanwege de belangen van enkele steenrijke families. Wij burgers zijn slechts het kanonnenvoer.

Ze worden gestart voor olie, geopolitieke belangen, maar vrijwel nooit met een geldige reden.

En mensen laten zich misbruiken als soldaat voor het grote geld van enkelen. Ondertussen worden gezinnen verwoest, komen soldaten voor het leven gehandicapt terug, worden steden in brand gestoken en lijden veel mensen zonder noodzaak.

Bankiers die hieraan meedoen zijn criminelen. Zij horen thuis in de bajes. Zij zijn lager dan een kakkerlak. :r

En als burger heb je de mogelijkheid om geld in een sok thuis te bewaren, het beste alternatief of je geld op een bank te deponeren die niet investeert in kindermoord. ASN dus of Triodos en ook de Friesland Bank voor zover ik weet, maar wie weet nog meer banken die wel met geweten handelen.

ING, Rabo en ABN zijn criminele instellingen. Zij dienen van rechtswege verboden te worden vanwege sponsoring van criminele en mensenrechtenschendende activiteiten.
pi_116991733
quote:
6s.gif Op woensdag 19 september 2012 18:27 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]

http://www.eerlijkebankwijzer.nl/actueel/nieuws/view/102

Voor het onderzoek zijn negen banken onderzocht, van deze banken investeren alleen ASN Bank, Friesland Bank en Triodosbank niet in bedrijven die volgens de Eerlijke Bankwijzer mensenrechten schenden.

http://fd.nl/Archief/2011(...)g-voor-mensenrechten

Stelling: door het bezitten van een positief saldo bij ABN-AMRO, Rabobank en ING ben je medeverantwoordelijk aan ernstige mensenrechtenschendingen en massamoord.

Bankiers bij de Rabobank, ING en ABN-AMRO dienen zich te verantwoorden voor de rechtbank wegens financiering van moord, illegale wapenhandel en mensenrechtenschendingen. :r
Mensen met een positief saldo? mensen met een negatief saldo verdienen ze veel meer op!
(hypotheken meegerekent)
the master quiz
  Moderator woensdag 19 september 2012 @ 18:42:08 #17
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_116991759
He getsie vervelend ik pak straks een sok en ga mijn geld pinnen. Bedankt voor de info.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_116991769
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 18:40 schreef Deeltjesversneller het volgende:

[..]

Dus omdat het legaal is is het goed? Kijk liever naar wat je zelf belangrijk en ethisch vindt.

Mensen als DeRakker enzo zijn waarschijnlijk VVD'ers/PVV'ers, die hebben niks met ethiek.
Sinterklaas, Sinterklaas, en NATUURLIJK ZWARTE PIET!
  woensdag 19 september 2012 @ 18:42:53 #19
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_116991784
Dit is toch helemaal geen nieuws?
Tics van je petten.
pi_116991786
Wapens _O_ _O_

pi_116991805
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 18:42 schreef nattermann het volgende:
Dit is toch helemaal geen nieuws?
Klopt is al heel lang bekend.
  woensdag 19 september 2012 @ 18:43:38 #22
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_116991818
Guns don't kill people, people kill people.

Met een auto kan ik ook iemand dood rijden, mogen de banken nu ook niet meer in autofabrikanten investeren?
pi_116991822
quote:
9s.gif Op woensdag 19 september 2012 18:42 schreef Renesite het volgende:
He getsie vervelend ik pak straks een sok en ga mijn geld pinnen. Bedankt voor de info.
Ze kunnen echt niet iedereen betalen. Het merendeel van het geld is lucht. Het is dat Den Haag garant staat voor een bepaald bedrag, anders stond ik morgenochtend nog bij de balie bij zo'n Rabobank miep.
  Moderator woensdag 19 september 2012 @ 18:44:30 #24
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_116991858
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 18:43 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Ze kunnen echt niet iedereen betalen. Het merendeel van het geld is lucht. Het is dat Den Haag garant staat voor een bepaald bedrag, anders stond ik morgenochtend nog bij de balie bij zo'n Rabobank miep.
Ja und? Niet iedereen zijn/haar geld maar ongetwijfeld kan je jouw eigen geld heus pinnen... Wat let je? of heb je 3 miljard euro of zo?
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  woensdag 19 september 2012 @ 18:45:26 #25
pi_116991897
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 18:42 schreef Sicstus het volgende:

[..]

Mensen als DeRakker enzo zijn waarschijnlijk VVD'ers/PVV'ers, die hebben niks met ethiek.
VVD-ers vinden het niet erg als er een kind van honger omkomt of als een kind met een andere huidskleur aan flarden wordt geschoten.

Zolang de HRA maar in stand blijft en er voldoende benzine voor hun Hummer is en het gazon van hun landgoed er goed bij staat.
pi_116991908
quote:
6s.gif Op woensdag 19 september 2012 18:28 schreef DeRakker. het volgende:
^^ Dat. Gewoon een legale bedrijfstak waar heel veel geld te verdienen is.
censuur :O
pi_116991910
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 18:44 schreef Renesite het volgende:

[..]

Ja und? Niet iedereen zijn/haar geld maar ongetwijfeld kan je jouw eigen geld heus pinnen... Wat let je? of heb je 3 miljard euro of zo?
Je kunt maar pinnen tot een bepaald bedrag. ¤ 1.500 schat ik. Daarboven moet je naar binnenstappen. Van de gekke als je het mij vraagt. Je moet er nog om vragen. :')
pi_116991917
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 18:43 schreef YazooW het volgende:
Guns don't kill people, people kill people.

Met een auto kan ik ook iemand dood rijden, mogen de banken nu ook niet meer in autofabrikanten investeren?
Idd.
Er vallen wereldwijd 1.2 miljoen slachtoffers in het verkeer per jaar.
  woensdag 19 september 2012 @ 18:45:59 #29
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_116991924
quote:
9s.gif Op woensdag 19 september 2012 18:45 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]

VVD-ers vinden het niet erg als er een kind van honger omkomt of als een kind met een andere huidskleur aan flarden wordt geschoten.

Zolang de HRA maar in stand blijft en er voldoende benzine voor hun Hummer is en het gazon van hun landgoed er goed bij staat.
wat een bullshit
pi_116991927
quote:
9s.gif Op woensdag 19 september 2012 18:45 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]

:')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')