http://www.eerlijkebankwijzer.nl/actueel/nieuws/view/102quote:ING investeert van de 12 onderzochte banken het meest in foute bedrijven, ook met eigen geld. De bank investeert zowel in bedrijven die controversiële wapens maken, als in bedrijven die zich schuldig maken aan controversiële wapenhandel. ING is de enige bank die ook met eigen spaargeld in beide investeert. Ook Rabobank en Robeco investeren met eigen spaargeld in een bedrijf dat controversiële wapens maakt, ondanks hun intussen verder aangescherpte wapenbeleid. AEGON, SNS Bank en SNS Regio Bank hebben geen eigen geld in foute wapenbedrijven. Zij investeren wel, net als ING, Rabobank en Robeco, met hun beleggingsfondsen in dit soort bedrijven.
Lekker beetje kinderen vermoorden toch. Vrouwen afslachten, waarom niet. Moet kunnen als je bankier bent.quote:
Je onverwachte nuance roert mequote:Op woensdag 19 september 2012 18:31 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Smeerpijpen zijn het de meeste bankiers. Op wellicht een kleine uitzondering na.
Dus omdat het legaal is is het goed? Kijk liever naar wat je zelf belangrijk en ethisch vindt.quote:Op woensdag 19 september 2012 18:31 schreef karr-1 het volgende:
Wat een gelul. Ik heb ook een rekening bij de ABN AMRO maar ik voel me absoluut niet verantwoordelijk voor wat zij met mijn geld doen, zolang ze het maar goed beheren en ik het weer terug krijg als ik het nodig heb.
Ik ga er vanuit dat een bank winst wil maken en dat doet door bv te beleggen. Dat zullen ze doen in dingen waar ze de meeste winst uit kunnen halen en dat zal in dit geval wapenhandel zijn. Voor zover ik weet een volkomen legale manier.
Ik voel me dus absoluut niet geroepen om mijn geld neer te zetten bij een stel hippiebanken, alleen omdat mijn geweten daar beter van zou moeten worden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 19 september 2012 18:31 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Lekker beetje kinderen vermoorden toch. Vrouwen afslachten, waarom niet. Moet kunnen als je bankier bent.
Voor wat olie en bloedgeld.![]()
Smeerpijpen zijn het de meeste bankiers. Op wellicht een kleine uitzondering na.
quote:Op woensdag 19 september 2012 18:33 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Kortom als ik geld van jou vraag om iemand neer te schieten en je krijgt het geld vervolgens met 10% rente terug, dan vind je dit prima?
Die oorlogen worden gestart vanwege de belangen van enkele steenrijke families. Wij burgers zijn slechts het kanonnenvoer.quote:Op woensdag 19 september 2012 18:34 schreef __Saviour__ het volgende:
Wapens zijn een goede investering. Er zal altijd oorlog zijn en de wereld staat strak van de conflicten die kunnen uitmonden in gewapende strijd.
Mensen met een positief saldo? mensen met een negatief saldo verdienen ze veel meer op!quote:Op woensdag 19 september 2012 18:27 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
http://www.eerlijkebankwijzer.nl/actueel/nieuws/view/102
Voor het onderzoek zijn negen banken onderzocht, van deze banken investeren alleen ASN Bank, Friesland Bank en Triodosbank niet in bedrijven die volgens de Eerlijke Bankwijzer mensenrechten schenden.
http://fd.nl/Archief/2011(...)g-voor-mensenrechten
Stelling: door het bezitten van een positief saldo bij ABN-AMRO, Rabobank en ING ben je medeverantwoordelijk aan ernstige mensenrechtenschendingen en massamoord.
Bankiers bij de Rabobank, ING en ABN-AMRO dienen zich te verantwoorden voor de rechtbank wegens financiering van moord, illegale wapenhandel en mensenrechtenschendingen.
Mensen als DeRakker enzo zijn waarschijnlijk VVD'ers/PVV'ers, die hebben niks met ethiek.quote:Op woensdag 19 september 2012 18:40 schreef Deeltjesversneller het volgende:
[..]
Dus omdat het legaal is is het goed? Kijk liever naar wat je zelf belangrijk en ethisch vindt.
Klopt is al heel lang bekend.quote:Op woensdag 19 september 2012 18:42 schreef nattermann het volgende:
Dit is toch helemaal geen nieuws?
Ze kunnen echt niet iedereen betalen. Het merendeel van het geld is lucht. Het is dat Den Haag garant staat voor een bepaald bedrag, anders stond ik morgenochtend nog bij de balie bij zo'n Rabobank miep.quote:Op woensdag 19 september 2012 18:42 schreef Renesite het volgende:
He getsie vervelend ik pak straks een sok en ga mijn geld pinnen. Bedankt voor de info.
Ja und? Niet iedereen zijn/haar geld maar ongetwijfeld kan je jouw eigen geld heus pinnen... Wat let je? of heb je 3 miljard euro of zo?quote:Op woensdag 19 september 2012 18:43 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Ze kunnen echt niet iedereen betalen. Het merendeel van het geld is lucht. Het is dat Den Haag garant staat voor een bepaald bedrag, anders stond ik morgenochtend nog bij de balie bij zo'n Rabobank miep.
VVD-ers vinden het niet erg als er een kind van honger omkomt of als een kind met een andere huidskleur aan flarden wordt geschoten.quote:Op woensdag 19 september 2012 18:42 schreef Sicstus het volgende:
[..]
Mensen als DeRakker enzo zijn waarschijnlijk VVD'ers/PVV'ers, die hebben niks met ethiek.
Je kunt maar pinnen tot een bepaald bedrag. ¤ 1.500 schat ik. Daarboven moet je naar binnenstappen. Van de gekke als je het mij vraagt. Je moet er nog om vragen.quote:Op woensdag 19 september 2012 18:44 schreef Renesite het volgende:
[..]
Ja und? Niet iedereen zijn/haar geld maar ongetwijfeld kan je jouw eigen geld heus pinnen... Wat let je? of heb je 3 miljard euro of zo?
Idd.quote:Op woensdag 19 september 2012 18:43 schreef YazooW het volgende:
Guns don't kill people, people kill people.
Met een auto kan ik ook iemand dood rijden, mogen de banken nu ook niet meer in autofabrikanten investeren?
wat een bullshitquote:Op woensdag 19 september 2012 18:45 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
VVD-ers vinden het niet erg als er een kind van honger omkomt of als een kind met een andere huidskleur aan flarden wordt geschoten.
Zolang de HRA maar in stand blijft en er voldoende benzine voor hun Hummer is en het gazon van hun landgoed er goed bij staat.
quote:Op woensdag 19 september 2012 18:45 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
VVD-ers vinden het niet erg als er een kind van honger omkomt of als een kind met een andere huidskleur aan flarden wordt geschoten.
Zolang de HRA maar in stand blijft en er voldoende benzine voor hun Hummer is en het gazon van hun landgoed er goed bij staat.
quote:Op woensdag 19 september 2012 18:43 schreef YazooW het volgende:
Guns don't kill people, people kill people.bullets do!
1250. Ik heb een totaalpakket en heb het deze week nog moeten pinnen.quote:Op woensdag 19 september 2012 18:45 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Je kunt maar pinnen tot een bepaald bedrag. ¤ 1.500 schat ik. Daarboven moet je naar binnenstappen. Van de gekke als je het mij vraagt. Je moet er nog om vragen.
Nee, zal er om moeten vragen. Daar zit ik ver boven. Het is dat het daar veilig ligt. Thuis op de aloude manier van een sok en geld, dat is risico lopen bij een inbraak.quote:Op woensdag 19 september 2012 18:46 schreef Renesite het volgende:
[..]
1250. Ik heb een totaalpakket en heb het deze week nog moeten pinnen.
Ik vind het belangrijk en ethisch dat mijn geld zo goed mogelijk beheerd word. Hoe ze dat doen, zolang het legaal is, zal mij een zorg zijn.quote:Op woensdag 19 september 2012 18:40 schreef Deeltjesversneller het volgende:
[..]
Dus omdat het legaal is is het goed? Kijk liever naar wat je zelf belangrijk en ethisch vindt.
Afrikanen zijn net mieren, ze zijn altijd op zoek naar voedsel en in de tussentijd ver-tienvoudigen ze zich. overigens stem ik geen VVDquote:Op woensdag 19 september 2012 18:45 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Typisch links geklets, dat nergens op slaat natuurlijkquote:Op woensdag 19 september 2012 18:45 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Dat is inderdaad strafbaar gesteld sinds de uit de hand gelopen situatie met Scheringa en consorten.quote:Op woensdag 19 september 2012 18:49 schreef YazooW het volgende:
Is het oproepen tot een bankrun trouwens niet strafbaar sinds het gezeik rond DSB?
Ik stel voor dat we TS aangeven bij de polizei
Je rekening opheffen is een kwestie van binnenlopen, paspoort meenemen en je bankpas. Meer niet. Ik zat ooit bij de Rabobank, maar heb deze rekening in 2009 opgeheven.quote:Op woensdag 19 september 2012 18:45 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Je kunt maar pinnen tot een bepaald bedrag. ¤ 1.500 schat ik. Daarboven moet je naar binnenstappen. Van de gekke als je het mij vraagt. Je moet er nog om vragen.
Echt waar? Slaafje van de regering dus. Geld belangrijker vinden dan leven, noem me een hippie maar dat vind ik best ver gaan. Als ze het illegaal maken vind je het ineens niet meer kunnen? En als ze extreme martelingen toestaan is dat ook prima, want tja, het is legaal dus het mag!quote:Op woensdag 19 september 2012 18:48 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Ik vind het belangrijk en ethisch dat mijn geld zo goed mogelijk beheerd word. Hoe ze dat doen, zolang het legaal is, zal mij een zorg zijn.
Mooi gezegd. Ik zie je punt.quote:Op woensdag 19 september 2012 18:55 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Je rekening opheffen is een kwestie van binnenlopen, paspoort meenemen en je bankpas. Meer niet. Ik zat ooit bij de Rabobank, maar heb deze rekening in 2009 opgeheven.
Heel simpel, kost een half uur van je tijd.
Als je een rekening opent bij ASN of Triodos kan je al je bankzaken heel simpel om laten zetten door ASN of Triodos, je hebt er geen omkijken naar. Nog makkelijker dan in een sok bewaren.
Ik vind persoonlijk Triodos net iets beter qua investeringsbeleid dan ASN, maar beide banken investeren in elk geval niet in foute zaken.
Ook al heb ik zelf geen kinderen en zal ik ook nooit kinderen krijgen - net als alle andere FOK!kers hier - wil ik toch een betere en prettige wereld achterlaten aan de generatie na mij. Ik hou ook van Moeder Aarde, kan ik niets aan doen, dan ben ik maar een boomknuffelaar. Ik zie graag een vredige, groene planeet met gelukkige mensen.
Ik kan niet leven in de wetenschap dat criminelen met mijn geld mensen laten afslachten en de planeet ten gronde richten en mensen zich in lijfeigenschap laten bevinden. Ik weet wat de Rabobank, ING en ABN doet met mijn geld. Hierdoor kan ik niet aankomen met 'Ich habe es nicht gewusst'.
Er zullen FOK!kers zijn zonder geweten die het niets uitmaakt of iemand sterft of kapot gaat. Maar er zitten ook goede FOK!kers op dit forum, een meerderheid zelfs volgens mij en voor hen is deze boodschap bedoeld.
quote:Op woensdag 19 september 2012 18:56 schreef Deeltjesversneller het volgende:
[..]
Echt waar? Slaafje van de regering dus. Geld belangrijker vinden dan leven, noem me een hippie maar dat vind ik best ver gaan. Als ze het illegaal maken vind je het ineens niet meer kunnen? En als ze extreme martelingen toestaan is dat ook prima, want tja, het is legaal dus het mag!
Het is ook onzin. Mensen angst aanpraten met hippiegeklets, meer is het niet. Gelukkig ben ik daar niet gevoelig voor.quote:Op woensdag 19 september 2012 19:00 schreef Hyperdude het volgende:
Wat een onzin weer
Heb nog nooit een konijn of hert horen klagen over mijn Heym
Doe maar, graag zelfs. Maken we er een mooi proces van en door al die media-aandacht gaan banken als Rabobank, ING, ABN en andere criminele organisaties over de kop.quote:Op woensdag 19 september 2012 18:49 schreef YazooW het volgende:
Is het oproepen tot een bankrun trouwens niet strafbaar sinds het gezeik rond DSB?
Ik stel voor dat we TS aangeven bij de polizei
Dank je.quote:Op woensdag 19 september 2012 18:59 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Mooi gezegd. Ik zie je punt.
quote:Op woensdag 19 september 2012 19:02 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Doe maar, graag zelfs. Maken we er een mooi proces van en door al die media-aandacht gaan banken als Rabobank, ING, ABN en andere criminele organisaties over de kop.
Mooie reclame voor Triodos en ASN.![]()
Oh man, dan gaan we lachen, dan trommel ik een heleboel vrienden op en organisaties en zorgen we ervoor dat heel Nederland zich bewust wordt van de praktijken van de boevenbende bij de RABO, ING en ABN.
Zeg maar dag tegen de Rabobank, ING en ABN.
Als het een degelijk rendement oplevert zal het me een rotzorg zijn of een of andere inboorling een half dorp uitmoordt. Hoor ik toch nooit wat van.quote:Op woensdag 19 september 2012 18:43 schreef YazooW het volgende:
Met een auto kan ik ook iemand dood rijden, mogen de banken nu ook niet meer in autofabrikanten investeren?
Dit is een overtrokken reactie. Het gaat om het idee waarvoor wapens en auto's worden geproduceerd. Wapens worden niet gemaakt om iemand een aai mee te geven over zijn bol. Auto's daarentegen worden niet geproduceerd om op iemand in te rijden, maar je kunt het zeker allebei gebruiken om iemand te doden. Dus je reactie slaat voor 50% als een lul op een drumstel.quote:Op woensdag 19 september 2012 18:43 schreef YazooW het volgende:
Welnee. Wapens worden geproduceerd om je familie te kunnen beschermen tegen gespuis en om de internationale rechtsorde te kunnen handhaven.quote:Op woensdag 19 september 2012 19:09 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Dit is een overtrokken reactie. Het gaat om het idee waarvoor wapens en auto's worden geproduceerd. Wapens worden niet gemaakt om iemand een aai mee te geven over zijn bol. Auto's daarentegen worden niet geproduceerd om op iemand in te rijden, maar je kunt het zeker allebei gebruiken om iemand te doden. Dus je reactie slaat voor 50% als een lul op een drumstel.
Dat is de keerzijde van wapens, maar voor het merendeel wordt het voor slechte doeleinden gebruikt. Het is hard flosss (geld), dood en verderf zijn dan een ondergeschikte punt in deze industrie.quote:Op woensdag 19 september 2012 19:15 schreef Nobu het volgende:
[..]
Welnee. Wapens worden geproduceerd om je familie te kunnen beschermen tegen gespuis en om de internationale rechtsorde te kunnen handhaven.
De rente op IceSafe lag ook lekker hoog destijds.quote:Op woensdag 19 september 2012 19:21 schreef CafeRoker het volgende:
De rente op een ING spaarrekening is 1.7%. Die op een Triodos rekening 1.25%.
Los van het feit dat beide percentages een tikje treurig zijn afgezet tegenover hypotheektarieven schuift ING het extra rendement die 'foute' dingen nu eenmaal opleveren in ieder geval zo te zien wel minstens voor een deel door. Dat weer wel.
Als die half procent maar tien euro verschil maakt kun je het sparen ook net zo goed laten.quote:Op woensdag 19 september 2012 19:35 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
De rente op IceSafe lag ook lekker hoog destijds.
Vervolgens kon iedereen naar zijn of haar geld fluiten, want de bank stortte in, door misdadig handelen.
ING handelt ook misdadig en wellicht inderdaad dat je dan 10 euro meer per jaar ontvangt. Ik heb liever een schoon geweten en een goed karma, dan een hoop poen en slechte nachtrust.
Maar inderdaad, je hebt geleyck, de rente is ietsje hoger bij ING.
Dat bedoel ik eigenlijk ook, die extra rente moet ergens vandaan komen. En hoger renderende beleggingen hebben altijd een vlekje, of dat nu op het vlak van ethiek of van risico ligt.quote:Op woensdag 19 september 2012 19:35 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
De rente op IceSafe lag ook lekker hoog destijds.
Vervolgens kon iedereen naar zijn of haar geld fluiten, want de bank stortte in, door misdadig handelen.
ING handelt ook misdadig en wellicht inderdaad dat je dan 10 euro meer per jaar ontvangt. Ik heb liever een schoon geweten en een goed karma, dan een hoop poen en slechte nachtrust.
Maar inderdaad, je hebt geleyck, de rente is ietsje hoger bij ING.
Hoger dus dan bij ING.quote:ASN Ideaalsparen
ASN Ideaalsparen biedt u alle vrijheid om te sparen zoveel u wilt en wanneer u wilt. U kunt uw spaargeld op ieder moment weer opnemen. Dankzij de prima rente groeit uw geld op weg naar uw ideale spaardoel. En u draagt bij aan de duurzame thema’s die onze klanten en wij belangrijk vinden.
Uw voordelen op een rij
Variabele rente: 2,4%*.
U spaart met respect voor mens, dier en klimaat.
Zonder beperkingen spaargeld storten en opnemen.
Geen minimum- of maximuminleg.
Geen ASN Betaalrekening nodig.
De ASN Bank doneert automatisch geld aan de duurzame thema's van uw keuze.
Dat wist ik niet eens.quote:Op woensdag 19 september 2012 19:44 schreef CafeRoker het volgende:
Je kunt het altijd nog hier parkeren: Triodos fair share fund
http://www.beursgorilla.n(...)e-Fund-u&ID=60186752
[ afbeelding ]
Dipjes zijn de dividenduitkeringen.
YTD : 8,11%
1 jaar : 12,23%
2 jaar : 16,44%
3 jaar : 30,83%
5 jaar : 45,85%
Daarnaast zijn microkredieten relatief weinig conjunctuurgevoelig en dat fonds daarmee ook.
die 1.75 van triodos is geen eerlijke vergelijking want het gaat om een rekening met maandelijkse inleg. Geen standaard spaarrekening dus. Anders kon je ook naar de ING bonusrekening kijken waar je 2% op kan halen.quote:Op woensdag 19 september 2012 19:46 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
http://www.triodos.nl/nl/(...)maand-sparen/openen/
Rente 1,75%
http://www.asnbank.nl/index.asp?NID=9388
Rente 2,4%
[..]
Hoger dus dan bij ING.![]()
Dus en duurzaam en gewoon ook nog eens meer rente.
Het verbaast mij ook, maar blijkbaar is investeren in mens en milieu en lange-termijn denken ook goed voor de eigen portemonnee.quote:Op woensdag 19 september 2012 19:51 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
die 1.75 van triodos is geen eerlijke vergelijking want het gaat om een rekening met maandelijkse inleg. Geen standaard spaarrekening dus. Anders kon je ook naar de ING bonusrekening kijken waar je 2% op kan halen.
Maar die hogere rente bij ASN verbaast me heel erg. Die zouden ongeveer op hetzelfde niveau moeten zitten zou je zeggen.
Daar verdient de bank natuurlijk ook aan. Mensen die rood staan betalen rente, dus inkomsten voor de bank. Een hypotheek is een soort van rood staan.quote:Op woensdag 19 september 2012 20:03 schreef Gia het volgende:
Ik heb meer schuld (hypotheek) dan spaargeld. Dus mag ik bij mijn bank blijven?
Er lopen 5 miljard mensen op deze planeet rond, waarvan hooguit 1 miljard de moeite waard is. lekker boeiend als er dus een 2-3 miljard de pijp uit gaan. Zover zijn we nog lang niet, dus lekker sponsoren die handel. Ik zal ff m'n pieken overboeken naar de raboquote:Op woensdag 19 september 2012 18:27 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
http://www.eerlijkebankwijzer.nl/actueel/nieuws/view/102
Voor het onderzoek zijn negen banken onderzocht, van deze banken investeren alleen ASN Bank, Friesland Bank en Triodosbank niet in bedrijven die volgens de Eerlijke Bankwijzer mensenrechten schenden.
http://fd.nl/Archief/2011(...)g-voor-mensenrechten
Stelling: door het bezitten van een positief saldo bij ABN-AMRO, Rabobank en ING ben je medeverantwoordelijk aan ernstige mensenrechtenschendingen en massamoord.
Bankiers bij de Rabobank, ING en ABN-AMRO dienen zich te verantwoorden voor de rechtbank wegens financiering van moord, illegale wapenhandel en mensenrechtenschendingen.
Fred Teeven, u hier op FOK?quote:Op woensdag 19 september 2012 20:15 schreef Harlon het volgende:
[..]
Er lopen 5 miljard mensen op deze planeet rond, waarvan hooguit 1 miljard de moeite waard is. lekker boeiend als er dus een 2-3 miljard de pijp uit gaan. Zover zijn we nog lang niet, dus lekker sponsoren die handel. Ik zal ff m'n pieken overboeken naar de rabo
Nee, ik wil wel dat de nuttige mensen die overblijven hun privacy behouden en dat overheden zich zo min mogelijk met het dagelijkse leven van mensen bemoeien. Ben liberaal, geen ras conservatief.quote:Op woensdag 19 september 2012 20:17 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Fred Teeven, u hier op FOK?
Dat geld niet voor een bankier, maar voor de intelligente linksmensch.quote:Op woensdag 19 september 2012 20:30 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Een bankier met gevoel voor ethiek, is als een VVD-er met een hart, een Duitser met humor of het Monster van Lochnes.
Ze schijnen te bestaan, maar niemand heeft ze ooit in het echt gezien.
Deze bank is zo lekker dicht bij.quote:Op woensdag 19 september 2012 20:07 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Daar verdient de bank natuurlijk ook aan. Mensen die rood staan betalen rente, dus inkomsten voor de bank. Een hypotheek is een soort van rood staan.
http://www.triodos.nl/nl/particulieren/hypotheken/overzicht/
Kan dus ook bij een verantwoorde bank.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |