abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 19 september 2012 @ 18:27:15 #1
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Stop de wapenlobby. Vrede!
pi_116991023
quote:
ING investeert van de 12 onderzochte banken het meest in foute bedrijven, ook met eigen geld. De bank investeert zowel in bedrijven die controversiële wapens maken, als in bedrijven die zich schuldig maken aan controversiële wapenhandel. ING is de enige bank die ook met eigen spaargeld in beide investeert. Ook Rabobank en Robeco investeren met eigen spaargeld in een bedrijf dat controversiële wapens maakt, ondanks hun intussen verder aangescherpte wapenbeleid. AEGON, SNS Bank en SNS Regio Bank hebben geen eigen geld in foute wapenbedrijven. Zij investeren wel, net als ING, Rabobank en Robeco, met hun beleggingsfondsen in dit soort bedrijven.
http://www.eerlijkebankwijzer.nl/actueel/nieuws/view/102

Voor het onderzoek zijn negen banken onderzocht, van deze banken investeren alleen ASN Bank, Friesland Bank en Triodosbank niet in bedrijven die volgens de Eerlijke Bankwijzer mensenrechten schenden.

http://fd.nl/Archief/2011(...)g-voor-mensenrechten

Stelling: door het bezitten van een positief saldo bij ABN-AMRO, Rabobank en ING ben je medeverantwoordelijk aan ernstige mensenrechtenschendingen en massamoord.

Bankiers bij de Rabobank, ING en ABN-AMRO dienen zich te verantwoorden voor de rechtbank wegens financiering van moord, illegale wapenhandel en mensenrechtenschendingen. :r
pi_116991079
Niks mis met wapenhandel.
  woensdag 19 september 2012 @ 18:31:01 #3
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_116991221
Wat een gelul. Ik heb ook een rekening bij de ABN AMRO maar ik voel me absoluut niet verantwoordelijk voor wat zij met mijn geld doen, zolang ze het maar goed beheren en ik het weer terug krijg als ik het nodig heb.

Ik ga er vanuit dat een bank winst wil maken en dat doet door bv te beleggen. Dat zullen ze doen in dingen waar ze de meeste winst uit kunnen halen en dat zal in dit geval wapenhandel zijn. Voor zover ik weet een volkomen legale manier.

Ik voel me dus absoluut niet geroepen om mijn geld neer te zetten bij een stel hippiebanken, alleen omdat mijn geweten daar beter van zou moeten worden.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  woensdag 19 september 2012 @ 18:31:55 #4
pi_116991266
quote:
6s.gif Op woensdag 19 september 2012 18:28 schreef DeRakker. het volgende:
Lekker beetje kinderen vermoorden toch. Vrouwen afslachten, waarom niet. Moet kunnen als je bankier bent.

Voor wat olie en bloedgeld. :')

Smeerpijpen zijn het de meeste bankiers. Op wellicht een kleine uitzondering na. :r
  woensdag 19 september 2012 @ 18:32:00 #5
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_116991272
Ik voel me eigenlijk juist verantwoordelijk voor het stimuleren van de wereldwijde economie :7
pi_116991323
Ik vind het Oranje van de ING juist zo mooi. Lekker nationalistisch enzo, beetje gevoel van thuis zo nu ik in het buitenland woon O+
Ja doei.
  woensdag 19 september 2012 @ 18:33:11 #7
pi_116991325
Kortom als ik geld van jou vraag om iemand neer te schieten en je krijgt het geld vervolgens met 10% rente terug, dan vind je dit prima? :o
  Donald Duck held woensdag 19 september 2012 @ 18:34:24 #8
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_116991380
Wapens zijn een goede investering. Er zal altijd oorlog zijn en de wereld staat strak van de conflicten die kunnen uitmonden in gewapende strijd.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_116991465
Je doet je naam eer aan :')
Mijn UI is:
verFEEst, geZOMbificeerd, verROLluikt en verEKt!
  woensdag 19 september 2012 @ 18:36:14 #10
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_116991493
quote:
7s.gif Op woensdag 19 september 2012 18:31 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

Smeerpijpen zijn het de meeste bankiers. Op wellicht een kleine uitzondering na. :r
Je onverwachte nuance roert me :{
pi_116991497
Door wie is Friesland Bank recentelijk overgenomen?
dag
pi_116991677
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 18:31 schreef karr-1 het volgende:
Wat een gelul. Ik heb ook een rekening bij de ABN AMRO maar ik voel me absoluut niet verantwoordelijk voor wat zij met mijn geld doen, zolang ze het maar goed beheren en ik het weer terug krijg als ik het nodig heb.

Ik ga er vanuit dat een bank winst wil maken en dat doet door bv te beleggen. Dat zullen ze doen in dingen waar ze de meeste winst uit kunnen halen en dat zal in dit geval wapenhandel zijn. Voor zover ik weet een volkomen legale manier.

Ik voel me dus absoluut niet geroepen om mijn geld neer te zetten bij een stel hippiebanken, alleen omdat mijn geweten daar beter van zou moeten worden.
Dus omdat het legaal is is het goed? Kijk liever naar wat je zelf belangrijk en ethisch vindt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_116991682
Hmm, wat doet Rabobank dan met het geld? Dat is dan natuurlijk de vraag. Ze gebruiken het om hypotheken te verstrekken, sponsoren een aantal sporten (wielrennen en hockey), wapenhandel en Jezus mag weten wat nog meer. -O-

Het probleem is als alle spaarders hun geld bij die controversiële banken weghalen dat ze dan weer overeind gehouden moeten worden met belastinggeld. Het is nota bene verboden wat ING doet, een verkapte vorm van mensen oproepen bij banken weg te gaan, stel je voor wat er gebeurt als het uit de hand loopt? Gelukkig gaat het niet zo'n vaart lopen, aangezien mensen het debacle met ING van een aantal jaren geleden niet zijn vergeten toen ze overeind gehouden moesten worden met maatschappijgeld. Uiteindelijk betaal je toch, links of rechts.

Eigenlijk verbaast het totaal niet. Gebeuren dingen op deze aardkloot die het daglicht niet kunnen verdragen en geen enkele bank is schoon, ook ING niet.
pi_116991693
quote:
7s.gif Op woensdag 19 september 2012 18:31 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]

Lekker beetje kinderen vermoorden toch. Vrouwen afslachten, waarom niet. Moet kunnen als je bankier bent.

Voor wat olie en bloedgeld. :')

quote:
7s.gif Op woensdag 19 september 2012 18:33 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Kortom als ik geld van jou vraag om iemand neer te schieten en je krijgt het geld vervolgens met 10% rente terug, dan vind je dit prima? :o
:')
  woensdag 19 september 2012 @ 18:40:33 #15
pi_116991696
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 18:34 schreef __Saviour__ het volgende:
Wapens zijn een goede investering. Er zal altijd oorlog zijn en de wereld staat strak van de conflicten die kunnen uitmonden in gewapende strijd.
Die oorlogen worden gestart vanwege de belangen van enkele steenrijke families. Wij burgers zijn slechts het kanonnenvoer.

Ze worden gestart voor olie, geopolitieke belangen, maar vrijwel nooit met een geldige reden.

En mensen laten zich misbruiken als soldaat voor het grote geld van enkelen. Ondertussen worden gezinnen verwoest, komen soldaten voor het leven gehandicapt terug, worden steden in brand gestoken en lijden veel mensen zonder noodzaak.

Bankiers die hieraan meedoen zijn criminelen. Zij horen thuis in de bajes. Zij zijn lager dan een kakkerlak. :r

En als burger heb je de mogelijkheid om geld in een sok thuis te bewaren, het beste alternatief of je geld op een bank te deponeren die niet investeert in kindermoord. ASN dus of Triodos en ook de Friesland Bank voor zover ik weet, maar wie weet nog meer banken die wel met geweten handelen.

ING, Rabo en ABN zijn criminele instellingen. Zij dienen van rechtswege verboden te worden vanwege sponsoring van criminele en mensenrechtenschendende activiteiten.
pi_116991733
quote:
6s.gif Op woensdag 19 september 2012 18:27 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]

Voor het onderzoek zijn negen banken onderzocht, van deze banken investeren alleen ASN Bank, Friesland Bank en Triodosbank niet in bedrijven die volgens de Eerlijke Bankwijzer mensenrechten schenden.

Stelling: door het bezitten van een positief saldo bij ABN-AMRO, Rabobank en ING ben je medeverantwoordelijk aan ernstige mensenrechtenschendingen en massamoord.

Bankiers bij de Rabobank, ING en ABN-AMRO dienen zich te verantwoorden voor de rechtbank wegens financiering van moord, illegale wapenhandel en mensenrechtenschendingen. :r
Mensen met een positief saldo? mensen met een negatief saldo verdienen ze veel meer op!
(hypotheken meegerekent)
the master quiz
  Moderator woensdag 19 september 2012 @ 18:42:08 #17
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_116991759
He getsie vervelend ik pak straks een sok en ga mijn geld pinnen. Bedankt voor de info.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_116991769
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 18:40 schreef Deeltjesversneller het volgende:

[..]

Dus omdat het legaal is is het goed? Kijk liever naar wat je zelf belangrijk en ethisch vindt.

Mensen als DeRakker enzo zijn waarschijnlijk VVD'ers/PVV'ers, die hebben niks met ethiek.
Sinterklaas, Sinterklaas, en NATUURLIJK ZWARTE PIET!
  woensdag 19 september 2012 @ 18:42:53 #19
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_116991784
Dit is toch helemaal geen nieuws?
Tics van je petten.
pi_116991786
Wapens _O_ _O_

pi_116991805
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 18:42 schreef nattermann het volgende:
Dit is toch helemaal geen nieuws?
Klopt is al heel lang bekend.
  woensdag 19 september 2012 @ 18:43:38 #22
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_116991818
Guns don't kill people, people kill people.

Met een auto kan ik ook iemand dood rijden, mogen de banken nu ook niet meer in autofabrikanten investeren?
pi_116991822
quote:
9s.gif Op woensdag 19 september 2012 18:42 schreef Renesite het volgende:
He getsie vervelend ik pak straks een sok en ga mijn geld pinnen. Bedankt voor de info.
Ze kunnen echt niet iedereen betalen. Het merendeel van het geld is lucht. Het is dat Den Haag garant staat voor een bepaald bedrag, anders stond ik morgenochtend nog bij de balie bij zo'n Rabobank miep.
  Moderator woensdag 19 september 2012 @ 18:44:30 #24
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_116991858
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 18:43 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Ze kunnen echt niet iedereen betalen. Het merendeel van het geld is lucht. Het is dat Den Haag garant staat voor een bepaald bedrag, anders stond ik morgenochtend nog bij de balie bij zo'n Rabobank miep.
Ja und? Niet iedereen zijn/haar geld maar ongetwijfeld kan je jouw eigen geld heus pinnen... Wat let je? of heb je 3 miljard euro of zo?
  woensdag 19 september 2012 @ 18:45:26 #25
pi_116991897
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 18:42 schreef Sicstus het volgende:

[..]

Mensen als DeRakker enzo zijn waarschijnlijk VVD'ers/PVV'ers, die hebben niks met ethiek.
VVD-ers vinden het niet erg als er een kind van honger omkomt of als een kind met een andere huidskleur aan flarden wordt geschoten.

Zolang de HRA maar in stand blijft en er voldoende benzine voor hun Hummer is en het gazon van hun landgoed er goed bij staat.
pi_116991908
quote:
6s.gif Op woensdag 19 september 2012 18:28 schreef DeRakker. het volgende:
^^ Dat. Gewoon een legale bedrijfstak waar heel veel geld te verdienen is.
censuur :O
pi_116991910
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 18:44 schreef Renesite het volgende:

[..]

Ja und? Niet iedereen zijn/haar geld maar ongetwijfeld kan je jouw eigen geld heus pinnen... Wat let je? of heb je 3 miljard euro of zo?
Je kunt maar pinnen tot een bepaald bedrag. ¤ 1.500 schat ik. Daarboven moet je naar binnenstappen. Van de gekke als je het mij vraagt. Je moet er nog om vragen. :')
pi_116991917
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 18:43 schreef YazooW het volgende:

Met een auto kan ik ook iemand dood rijden, mogen de banken nu ook niet meer in autofabrikanten investeren?
Idd.
Er vallen wereldwijd 1.2 miljoen slachtoffers in het verkeer per jaar.
  woensdag 19 september 2012 @ 18:45:59 #29
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_116991924
quote:
9s.gif Op woensdag 19 september 2012 18:45 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]

VVD-ers vinden het niet erg als er een kind van honger omkomt of als een kind met een andere huidskleur aan flarden wordt geschoten.

Zolang de HRA maar in stand blijft en er voldoende benzine voor hun Hummer is en het gazon van hun landgoed er goed bij staat.
wat een bullshit
pi_116991927
quote:
9s.gif Op woensdag 19 september 2012 18:45 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]

:')
pi_116991959
quote:
Guns don't kill people, people kill people.bullets do!
censuur :O
  Moderator woensdag 19 september 2012 @ 18:46:42 #32
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_116991960
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 18:45 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Je kunt maar pinnen tot een bepaald bedrag. ¤ 1.500 schat ik. Daarboven moet je naar binnenstappen. Van de gekke als je het mij vraagt. Je moet er nog om vragen. :')
1250. Ik heb een totaalpakket en heb het deze week nog moeten pinnen.
pi_116991982
quote:
9s.gif Op woensdag 19 september 2012 18:46 schreef Renesite het volgende:

[..]

1250. Ik heb een totaalpakket en heb het deze week nog moeten pinnen.
Nee, zal er om moeten vragen. Daar zit ik ver boven. Het is dat het daar veilig ligt. Thuis op de aloude manier van een sok en geld, dat is risico lopen bij een inbraak.
pi_116991985
TS, stop met ademhalen. Door jouw CO2 verbruik gaan kindertjes dood.
  woensdag 19 september 2012 @ 18:48:01 #35
152789 karr-1
pi_116992021
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 18:40 schreef Deeltjesversneller het volgende:

[..]

Ik vind het belangrijk en ethisch dat mijn geld zo goed mogelijk beheerd word. Hoe ze dat doen, zolang het legaal is, zal mij een zorg zijn.
  woensdag 19 september 2012 @ 18:48:02 #36
17153 DeWaasheid
Gematigd extremist
pi_116992022
quote:

[..]

Afrikanen zijn net mieren, ze zijn altijd op zoek naar voedsel en in de tussentijd ver-tienvoudigen ze zich. overigens stem ik geen VVD
/-=]
|o-0
~~~`
  woensdag 19 september 2012 @ 18:48:47 #37
152789 karr-1
pi_116992060
quote:

[..]

Typisch links geklets, dat nergens op slaat natuurlijk
  woensdag 19 september 2012 @ 18:49:23 #38
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_116992080
Is het oproepen tot een bankrun trouwens niet strafbaar sinds het gezeik rond DSB?
Ik stel voor dat we TS aangeven bij de polizei :Y
pi_116992145
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 18:49 schreef YazooW het volgende:
Is het oproepen tot een bankrun trouwens niet strafbaar sinds het gezeik rond DSB?
Dat is inderdaad strafbaar gesteld sinds de uit de hand gelopen situatie met Scheringa en consorten. :Y
  woensdag 19 september 2012 @ 18:55:49 #40
pi_116992390
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 18:45 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Je rekening opheffen is een kwestie van binnenlopen, paspoort meenemen en je bankpas. Meer niet. Ik zat ooit bij de Rabobank, maar heb deze rekening in 2009 opgeheven.
Heel simpel, kost een half uur van je tijd.

Als je een rekening opent bij ASN of Triodos kan je al je bankzaken heel simpel om laten zetten door ASN of Triodos, je hebt er geen omkijken naar. Nog makkelijker dan in een sok bewaren.

Ik vind persoonlijk Triodos net iets beter qua investeringsbeleid dan ASN, maar beide banken investeren in elk geval niet in foute zaken.

Ook al heb ik zelf geen kinderen en zal ik ook nooit kinderen krijgen - net als alle andere FOK!kers hier - wil ik toch een betere en prettige wereld achterlaten aan de generatie na mij. Ik hou ook van Moeder Aarde, kan ik niets aan doen, dan ben ik maar een boomknuffelaar. Ik zie graag een vredige, groene planeet met gelukkige mensen.

Ik kan niet leven in de wetenschap dat criminelen met mijn geld mensen laten afslachten en de planeet ten gronde richten en mensen zich in lijfeigenschap laten bevinden. Ik weet wat de Rabobank, ING en ABN doet met mijn geld. Hierdoor kan ik niet aankomen met 'Ich habe es nicht gewusst'.

Er zullen FOK!kers zijn zonder geweten die het niets uitmaakt of iemand sterft of kapot gaat. Maar er zitten ook goede FOK!kers op dit forum, een meerderheid zelfs volgens mij en voor hen is deze boodschap bedoeld.
pi_116992415
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 18:48 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Ik vind het belangrijk en ethisch dat mijn geld zo goed mogelijk beheerd word. Hoe ze dat doen, zolang het legaal is, zal mij een zorg zijn.
Echt waar? Slaafje van de regering dus. Geld belangrijker vinden dan leven, noem me een hippie maar dat vind ik best ver gaan. Als ze het illegaal maken vind je het ineens niet meer kunnen? En als ze extreme martelingen toestaan is dat ook prima, want tja, het is legaal dus het mag!
pi_116992574
quote:
7s.gif Op woensdag 19 september 2012 18:55 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]

Je rekening opheffen is een kwestie van binnenlopen, paspoort meenemen en je bankpas. Meer niet. Ik zat ooit bij de Rabobank, maar heb deze rekening in 2009 opgeheven.
Heel simpel, kost een half uur van je tijd.

Als je een rekening opent bij ASN of Triodos kan je al je bankzaken heel simpel om laten zetten door ASN of Triodos, je hebt er geen omkijken naar. Nog makkelijker dan in een sok bewaren.

Ik vind persoonlijk Triodos net iets beter qua investeringsbeleid dan ASN, maar beide banken investeren in elk geval niet in foute zaken.

Ook al heb ik zelf geen kinderen en zal ik ook nooit kinderen krijgen - net als alle andere FOK!kers hier - wil ik toch een betere en prettige wereld achterlaten aan de generatie na mij. Ik hou ook van Moeder Aarde, kan ik niets aan doen, dan ben ik maar een boomknuffelaar. Ik zie graag een vredige, groene planeet met gelukkige mensen.

Ik kan niet leven in de wetenschap dat criminelen met mijn geld mensen laten afslachten en de planeet ten gronde richten en mensen zich in lijfeigenschap laten bevinden. Ik weet wat de Rabobank, ING en ABN doet met mijn geld. Hierdoor kan ik niet aankomen met 'Ich habe es nicht gewusst'.

Er zullen FOK!kers zijn zonder geweten die het niets uitmaakt of iemand sterft of kapot gaat. Maar er zitten ook goede FOK!kers op dit forum, een meerderheid zelfs volgens mij en voor hen is deze boodschap bedoeld.
Mooi gezegd. Ik zie je punt.
  woensdag 19 september 2012 @ 18:59:56 #43
152789 karr-1
pi_116992582
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 18:56 schreef Deeltjesversneller het volgende:

[..]

Echt waar? Slaafje van de regering dus. Geld belangrijker vinden dan leven, noem me een hippie maar dat vind ik best ver gaan. Als ze het illegaal maken vind je het ineens niet meer kunnen? En als ze extreme martelingen toestaan is dat ook prima, want tja, het is legaal dus het mag!
:') Geld is niet belangrijker dan leven, dat zeg ik niet. Wapenhandel is op dit moment legaal en dus geaccepteerd. Als het illegaal zou zijn zou een bank zich er niet mee in laten, dus dat slaat al nergens op.

Extreme martelingen zijn niet legaal en zullen dat ook nooit worden, dus daar ga ik niet eens op in.

Ik zie niet in wat er verkeerd is aan het meeste uit je geld te willen halen. Of moeten we allemaal overstappen naar een hippiebank die het zogenaamd wel beter doet?
  woensdag 19 september 2012 @ 19:00:24 #44
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_116992616
Wat een onzin weer
Heb nog nooit een konijn of hert horen klagen over mijn Heym :P

Ben wel vertrokkken bij die semi-staatsbanken
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  woensdag 19 september 2012 @ 19:01:14 #45
152789 karr-1
pi_116992654
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 19:00 schreef Hyperdude het volgende:
Wat een onzin weer
Heb nog nooit een konijn of hert horen klagen over mijn Heym :P
Het is ook onzin. Mensen angst aanpraten met hippiegeklets, meer is het niet. Gelukkig ben ik daar niet gevoelig voor.
  woensdag 19 september 2012 @ 19:02:03 #46
pi_116992700
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 18:49 schreef YazooW het volgende:
Doe maar, graag zelfs. Maken we er een mooi proces van en door al die media-aandacht gaan banken als Rabobank, ING, ABN en andere criminele organisaties over de kop.
Mooie reclame voor Triodos en ASN. *O*

Oh man, dan gaan we lachen, dan trommel ik een heleboel vrienden op en organisaties en zorgen we ervoor dat heel Nederland zich bewust wordt van de praktijken van de boevenbende bij de RABO, ING en ABN.

*O* Zeg maar dag tegen de Rabobank, ING en ABN. :W
  woensdag 19 september 2012 @ 19:03:51 #47
pi_116992793
quote:
14s.gif Op woensdag 19 september 2012 18:59 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Mooi gezegd. Ik zie je punt.
Dank je.

شكرا :)
  woensdag 19 september 2012 @ 19:05:15 #48
152789 karr-1
pi_116992847
quote:
7s.gif Op woensdag 19 september 2012 19:02 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]

Doe maar, graag zelfs. Maken we er een mooi proces van en door al die media-aandacht gaan banken als Rabobank, ING, ABN en andere criminele organisaties over de kop.
Mooie reclame voor Triodos en ASN. *O*

Oh man, dan gaan we lachen, dan trommel ik een heleboel vrienden op en organisaties en zorgen we ervoor dat heel Nederland zich bewust wordt van de praktijken van de boevenbende bij de RABO, ING en ABN.

*O* Zeg maar dag tegen de Rabobank, ING en ABN. :W
_O- _O- _O- _O- _O-
pi_116992882
Gelukkig sta ik altijd in de min.. :+
pi_116992905
quote:
10s.gif Op woensdag 19 september 2012 19:03 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]

Dank je.

شكرا :)
Haha, graag gedaan. :)
  woensdag 19 september 2012 @ 19:06:48 #51
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_116992935
quote:

Als het een degelijk rendement oplevert zal het me een rotzorg zijn of een of andere inboorling een half dorp uitmoordt. Hoor ik toch nooit wat van.
pi_116993108
quote:

Dit is een overtrokken reactie. Het gaat om het idee waarvoor wapens en auto's worden geproduceerd. Wapens worden niet gemaakt om iemand een aai mee te geven over zijn bol. Auto's daarentegen worden niet geproduceerd om op iemand in te rijden, maar je kunt het zeker allebei gebruiken om iemand te doden. Dus je reactie slaat voor 50% als een lul op een drumstel.

Dat zou ik ook met een laptop kunnen, gewoon goed op iemand zijn slaap blijven inslaan. Dan kunnen we alles verbieden. Maar wapenhandel is gewoon een vies wereldje, dat hoef niemand te betogen, dat is zo klaar als een klontje. Eigenlijk is het geen wereldje, maar een onderwereld als je ziet hoe groot de industrie is, voornamelijk in de VS.
  woensdag 19 september 2012 @ 19:15:35 #53
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_116993434
quote:
6s.gif Op woensdag 19 september 2012 19:09 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Dit is een overtrokken reactie. Het gaat om het idee waarvoor wapens en auto's worden geproduceerd. Wapens worden niet gemaakt om iemand een aai mee te geven over zijn bol. Auto's daarentegen worden niet geproduceerd om op iemand in te rijden, maar je kunt het zeker allebei gebruiken om iemand te doden. Dus je reactie slaat voor 50% als een lul op een drumstel.

Welnee. Wapens worden geproduceerd om je familie te kunnen beschermen tegen gespuis en om de internationale rechtsorde te kunnen handhaven.
pi_116993563
quote:
6s.gif Op woensdag 19 september 2012 19:15 schreef Nobu het volgende:

[..]

Welnee. Wapens worden geproduceerd om je familie te kunnen beschermen tegen gespuis en om de internationale rechtsorde te kunnen handhaven.
Dat is de keerzijde van wapens, maar voor het merendeel wordt het voor slechte doeleinden gebruikt. Het is hard flosss (geld), dood en verderf zijn dan een ondergeschikte punt in deze industrie.
pi_116993717
De rente op een ING spaarrekening is 1.7%. Die op een Triodos rekening 1.25%.

Los van het feit dat beide percentages een tikje treurig zijn afgezet tegenover hypotheektarieven schuift ING het extra rendement die 'foute' dingen nu eenmaal opleveren in ieder geval zo te zien wel minstens voor een deel door. Dat weer wel.
  woensdag 19 september 2012 @ 19:35:27 #56
pi_116994384
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 19:21 schreef CafeRoker het volgende:
De rente op een ING spaarrekening is 1.7%. Die op een Triodos rekening 1.25%.

Los van het feit dat beide percentages een tikje treurig zijn afgezet tegenover hypotheektarieven schuift ING het extra rendement die 'foute' dingen nu eenmaal opleveren in ieder geval zo te zien wel minstens voor een deel door. Dat weer wel.
De rente op IceSafe lag ook lekker hoog destijds.

Vervolgens kon iedereen naar zijn of haar geld fluiten, want de bank stortte in, door misdadig handelen.

ING handelt ook misdadig en wellicht inderdaad dat je dan 10 euro meer per jaar ontvangt. Ik heb liever een schoon geweten en een goed karma, dan een hoop poen en slechte nachtrust.

Maar inderdaad, je hebt geleyck, de rente is ietsje hoger bij ING.
  woensdag 19 september 2012 @ 19:38:47 #57
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_116994587
quote:
7s.gif Op woensdag 19 september 2012 19:35 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]

Vervolgens kon iedereen naar zijn of haar geld fluiten, want de bank stortte in, door misdadig handelen.

ING handelt ook misdadig en wellicht inderdaad dat je dan 10 euro meer per jaar ontvangt. Ik heb liever een schoon geweten en een goed karma, dan een hoop poen en slechte nachtrust.

Als die half procent maar tien euro verschil maakt kun je het sparen ook net zo goed laten.
pi_116994719
quote:
7s.gif Op woensdag 19 september 2012 19:35 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]

Dat bedoel ik eigenlijk ook, die extra rente moet ergens vandaan komen. En hoger renderende beleggingen hebben altijd een vlekje, of dat nu op het vlak van ethiek of van risico ligt.
pi_116994853
Je kunt het altijd nog hier parkeren: Triodos fair share fund

http://www.beursgorilla.n(...)e-Fund-u&ID=60186752

Dipjes zijn de dividenduitkeringen.

YTD : 8,11%
1 jaar : 12,23%
2 jaar : 16,44%
3 jaar : 30,83%
5 jaar : 45,85%

Daarnaast zijn microkredieten relatief weinig conjunctuurgevoelig en dat fonds daarmee ook.
  woensdag 19 september 2012 @ 19:46:22 #60
pi_116994946
http://www.triodos.nl/nl/(...)maand-sparen/openen/

Rente 1,75%

http://www.asnbank.nl/index.asp?NID=9388

Rente 2,4%

quote:
ASN Ideaalsparen

ASN Ideaalsparen biedt u alle vrijheid om te sparen zoveel u wilt en wanneer u wilt. U kunt uw spaargeld op ieder moment weer opnemen. Dankzij de prima rente groeit uw geld op weg naar uw ideale spaardoel. En u draagt bij aan de duurzame thema’s die onze klanten en wij belangrijk vinden.

Uw voordelen op een rij

Variabele rente: 2,4%*.
U spaart met respect voor mens, dier en klimaat.
Zonder beperkingen spaargeld storten en opnemen.
Geen minimum- of maximuminleg.
Geen ASN Betaalrekening nodig.
De ASN Bank doneert automatisch geld aan de duurzame thema's van uw keuze.
Hoger dus dan bij ING. :D

Dus en duurzaam en gewoon ook nog eens meer rente. :o
  woensdag 19 september 2012 @ 19:49:16 #61
pi_116995078
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 19:44 schreef CafeRoker het volgende:
Je kunt het altijd nog hier parkeren: Triodos fair share fund

http://www.beursgorilla.n(...)e-Fund-u&ID=60186752

[ afbeelding ]

Dipjes zijn de dividenduitkeringen.

YTD : 8,11%
1 jaar : 12,23%
2 jaar : 16,44%
3 jaar : 30,83%
5 jaar : 45,85%

Daarnaast zijn microkredieten relatief weinig conjunctuurgevoelig en dat fonds daarmee ook.
Dat wist ik niet eens.

Ik kom er nu ook pas achter dat ASN veel meer rente geeft dan reguliere banken. Gezien mijn beperkte spaarsaldo is dit voor mij niet zo relevant, maar voor mensen met veel geld op de bank is dit misschien toch wel interessant.

Als het milieu en je medemens je geen zak interesseert, doe het dan desnoods maar voor je eigen portemonnee (mij interesseert geld weinig, maar goed, velen vinden geld erg interessant)
pi_116995169
quote:
7s.gif Op woensdag 19 september 2012 19:46 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
http://www.triodos.nl/nl/(...)maand-sparen/openen/

Rente 1,75%

http://www.asnbank.nl/index.asp?NID=9388

Rente 2,4%

[..]

Hoger dus dan bij ING. :D

Dus en duurzaam en gewoon ook nog eens meer rente. :o
die 1.75 van triodos is geen eerlijke vergelijking want het gaat om een rekening met maandelijkse inleg. Geen standaard spaarrekening dus. Anders kon je ook naar de ING bonusrekening kijken waar je 2% op kan halen.

Maar die hogere rente bij ASN verbaast me heel erg. Die zouden ongeveer op hetzelfde niveau moeten zitten zou je zeggen.
  woensdag 19 september 2012 @ 19:53:47 #63
pi_116995297
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 19:51 schreef CafeRoker het volgende:

[..]

die 1.75 van triodos is geen eerlijke vergelijking want het gaat om een rekening met maandelijkse inleg. Geen standaard spaarrekening dus. Anders kon je ook naar de ING bonusrekening kijken waar je 2% op kan halen.

Maar die hogere rente bij ASN verbaast me heel erg. Die zouden ongeveer op hetzelfde niveau moeten zitten zou je zeggen.
Het verbaast mij ook, maar blijkbaar is investeren in mens en milieu en lange-termijn denken ook goed voor de eigen portemonnee.

Nou, nog een reden om over te stappen dus. :D

Eigenlijk heb ik nu zoveel reclame gemaakt, dat ik toch tenminste een 'dank je wel' mag ontvangen van de directeur van ASN. :P
  woensdag 19 september 2012 @ 19:58:13 #64
pi_116995531

:D

Google ads heeft deze draad ook al ontdekt. :P
pi_116995676
I do not care. Als inversteerde ze het direct in een genocide.
  woensdag 19 september 2012 @ 20:03:08 #66
3542 Gia
User under construction
pi_116995820
Ik heb meer schuld (hypotheek) dan spaargeld. Dus mag ik bij mijn bank blijven?
  woensdag 19 september 2012 @ 20:07:52 #67
pi_116996082
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 20:03 schreef Gia het volgende:
Ik heb meer schuld (hypotheek) dan spaargeld. Dus mag ik bij mijn bank blijven?
Daar verdient de bank natuurlijk ook aan. Mensen die rood staan betalen rente, dus inkomsten voor de bank. Een hypotheek is een soort van rood staan.

http://www.triodos.nl/nl/particulieren/hypotheken/overzicht/

Kan dus ook bij een verantwoorde bank. :)
pi_116996480
quote:
6s.gif Op woensdag 19 september 2012 18:27 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]

Er lopen 5 miljard mensen op deze planeet rond, waarvan hooguit 1 miljard de moeite waard is. lekker boeiend als er dus een 2-3 miljard de pijp uit gaan. Zover zijn we nog lang niet, dus lekker sponsoren die handel. Ik zal ff m'n pieken overboeken naar de rabo
Hou vol mensen, alleen samen krijgen we de vergrijzing eronder!
  woensdag 19 september 2012 @ 20:17:46 #69
pi_116996625
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 20:15 schreef Harlon het volgende:

[..]

Er lopen 5 miljard mensen op deze planeet rond, waarvan hooguit 1 miljard de moeite waard is. lekker boeiend als er dus een 2-3 miljard de pijp uit gaan. Zover zijn we nog lang niet, dus lekker sponsoren die handel. Ik zal ff m'n pieken overboeken naar de rabo
Fred Teeven, u hier op FOK? :o
  woensdag 19 september 2012 @ 20:30:32 #70
pi_116997385
Een bankier met gevoel voor ethiek, is als een VVD-er met een hart, een Duitser met humor of het Monster van Lochnes.
Ze schijnen te bestaan, maar niemand heeft ze ooit in het echt gezien.

:P
pi_116998600
quote:
11s.gif Op woensdag 19 september 2012 20:17 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]

Fred Teeven, u hier op FOK? :o
Nee, ik wil wel dat de nuttige mensen die overblijven hun privacy behouden en dat overheden zich zo min mogelijk met het dagelijkse leven van mensen bemoeien. Ben liberaal, geen ras conservatief.
pi_116998652
quote:
6s.gif Op woensdag 19 september 2012 20:30 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Een bankier met gevoel voor ethiek, is als een VVD-er met een hart, een Duitser met humor of het Monster van Lochnes.
Ze schijnen te bestaan, maar niemand heeft ze ooit in het echt gezien.

:P
Dat geld niet voor een bankier, maar voor de intelligente linksmensch.
  woensdag 19 september 2012 @ 20:50:10 #73
347764 Barbapapamama
Waar is het toilet hier?
  woensdag 19 september 2012 @ 20:53:05 #74
3542 Gia
User under construction
pi_116998890
quote:
7s.gif Op woensdag 19 september 2012 20:07 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]

Daar verdient de bank natuurlijk ook aan. Mensen die rood staan betalen rente, dus inkomsten voor de bank. Een hypotheek is een soort van rood staan.

http://www.triodos.nl/nl/particulieren/hypotheken/overzicht/

Kan dus ook bij een verantwoorde bank. :)
Deze bank is zo lekker dicht bij.
pi_116999337
Boomknuffel-topic altijd :N.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')