SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je moet maar niet meer linken naar skoften.netquote:
Komt doordat dat plaatje op skoften.net staat, die willen niet dat je linkt naar hun foto's. Kon Oksel weinig aan doenquote:Op dinsdag 18 september 2012 23:47 schreef Holenbeer het volgende:
Godver Oksel, kon je dat plaatje Kaasplankje niet PMen?
Dat kloptquote:Op dinsdag 18 september 2012 23:37 schreef Oksel het volgende:
Tom, jij hebt ook echt niets over voor je mede-Fokkers!
vandaar, het was te ranzig voor mijn tere zieltjequote:Op woensdag 19 september 2012 06:27 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Je moet maar niet meer linken naar skoften.net
[..]
Komt doordat dat plaatje op skoften.net staat, die willen niet dat je linkt naar hun foto's. Kon Oksel weinig aan doen
Het ging eiegenlijk om een foto van een knappe dame.
quote:Op woensdag 19 september 2012 11:09 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Ik doe i.t.t. Kaas en Oksel gewoon echte fietsvrouw posten![]()
https://vimeo.com/49688949
Zal ff navragen.quote:Op woensdag 19 september 2012 12:37 schreef eentwee het volgende:
Ja zou ik doen, niks te verliezen. Als het niet bevalt verkoop je hem door. Zit de bon erbij? Die krengen willen nog wel eens breken.
Zijn zeker mooi. De bovenste alleen al om de wielen. De onderste; wat voor groep / wielen heeft die?quote:Op woensdag 19 september 2012 12:55 schreef kaasplankje het volgende:
Het crossbroertje van mijn koersfiets staat te koop.
http://link.marktplaats.nl/596460007
Deze is ook mooi.
http://link.marktplaats.nl/596543708
Onderste fiets Shimano ??? type kan ik niet zien. Wielen lijken Mavic ksyrium. er zit ook 1 voorblad op, want geen sti waslijn op de linkse shifter. No problem, 1 voorblad zie je wel vaker bij crossers. Geen nieuwe STI's iig, anders waren ze weggewerkt net als Campa.quote:Op woensdag 19 september 2012 13:01 schreef Oksel het volgende:
[..]
Zijn zeker mooi. De bovenste alleen al om de wielen. De onderste; wat voor groep / wielen heeft die?
Hmm ja, waarschijnlijk dus ook een allegaartje van gebruikte onderdelen. Nou geeft dat niet maar dan moet de prijs er ook naar zijn. Als hij bieden vanaf 700.- zegt dan zeg ik best veel.quote:Op woensdag 19 september 2012 13:22 schreef eentwee het volgende:
Is een 9 speed shifter. Crankstel is octalink, 105 of Ultegra. Single ring is op zich geen bezwaar, lijkt me ook wel wat. Buitenblad gebruik ik offroad toch niet. Ga je hem als racefiets gebruiken, dan is het een ander verhaal. Wielen zijn Aksium, geen Ksyrium. Zie ook geen bidonnokjes.. dus al met al niet zo geschikt denk ik.
Geen idee, Tom heeft een Empella.quote:Op woensdag 19 september 2012 13:27 schreef eentwee het volgende:
Mee eens, 700¤ is te veel. Die Empella's zijn wel vrij lang he?
Mister Hawk-eye, respect hoeveel info jij haalt uit een veel te klein fotootjequote:Op woensdag 19 september 2012 13:22 schreef eentwee het volgende:
Is een 9 speed shifter. Crankstel is octalink, 105 of Ultegra. Single ring is op zich geen bezwaar, lijkt me ook wel wat. Buitenblad gebruik ik offroad toch niet. Ga je hem als racefiets gebruiken, dan is het een ander verhaal. Wielen zijn Aksium, geen Ksyrium. Zie ook geen bidonnokjes.. dus al met al niet zo geschikt denk ik.
Een eigen tijdschrift.quote:Op woensdag 19 september 2012 13:43 schreef eentwee het volgende:
Zou een eigen rubriek moeten hebben
"Help, mijn zoon is eentwee"quote:Op woensdag 19 september 2012 13:46 schreef eentwee het volgende:
Nee dan komt die tering John Williams mij straks vertellen dat ik toch echt mijn onderdelenmagazijn moet opruimen omdat mijn moeder anders bij me weggaat.
Wil de heuvelrug wel laten zien aan de raphadames.quote:Op woensdag 19 september 2012 13:48 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Eentwee en John Williams fietsend over de heuvelrug, dat gaat echt een geweldige televisie worden.
Genoeg racefietsende dames op de heuvelrugquote:Op woensdag 19 september 2012 13:55 schreef eentwee het volgende:
Haha leuk jongens. Wekelijks rondje eentwee bashen. Met een fenomenale assist van eentwee zelf natuurlijk.
[..]
Wil de heuvelrug wel laten zien aan de raphadames.
Ik zou waarschijnlijk degene nemen waarvan het frame het beste bij je past, als je echt twijfeltquote:Op woensdag 19 september 2012 13:58 schreef Oksel het volgende:
die Lorini mag weg voor 500 EUR. Is dat wat dan? Of dan liever de Empella..
http://link.marktplaats.nl/596460007 (500)
vs.
http://link.marktplaats.nl/588759078 (550 + ver weg)
Laat ik maar geen flauwe grap gaan maken over heuvels en dames op hun rug nu..quote:Op woensdag 19 september 2012 13:59 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Genoeg racefietsende dames op de heuvelrug
Kan allebei. Op de Lorini zit wel een versleten ketting zoals hij zegt. Ik zou eerst die Empella gaan checken en zelf meten.quote:Op woensdag 19 september 2012 13:58 schreef Oksel het volgende:
die Lorini mag weg voor 500 EUR. Is dat wat dan? Of dan liever de Empella..
http://link.marktplaats.nl/596460007 (500)
vs.
http://link.marktplaats.nl/588759078 (550 + ver weg)
derailleur wieltjes zien er ook puntig uit bij de lorinni, als het echt alleen ketting en pion is dan vind ik de lorinni mooier, maar zit een zadelpen op met weinig setback op de empella een met veel setback.quote:Op woensdag 19 september 2012 14:04 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Kan allebei. Op de Lorini zit wel een versleten ketting zoals hij zegt. Ik zou eerst die Empella gaan checken en zelf meten.
Luie flikker.
Precies. Derailleurwieltjes lijken inderdaad ook aan vervanging toe. Niet zelden wordt onderhoud uitgesteld als verkoop volgt. Te lang doorrijden met dezelfde ketting verslijt ook de voorbladen dus het zou zomaar kunnen dat je daar ook nog iets moet vervangen. Zonda wielen zijn wel tofquote:Op woensdag 19 september 2012 14:11 schreef dop het volgende:
[..]
derailleur wieltjes zien er ook puntig uit bij de lorinni, als het echt alleen ketting en pion is dan vind ik de lorinni mooier, maar zit een zadelpen op met weinig setback op de empella een met veel setback.
totaal plaatje kan staan of vallen bij wat je aan direct onderhoud moet doen.
als er bijvoorbeeld ook nieuwe kettingbladen of een zadelpen moet worden vervangen tikt het snel aan
zonda's zijn zeker een plusquote:Op woensdag 19 september 2012 14:15 schreef eentwee het volgende:
[..]
Precies. Derailleurwieltjes lijken inderdaad ook aan vervanging toe. Niet zelden wordt onderhoud uitgesteld als verkoop volgt. Te lang doorrijden met dezelfde ketting verslijt ook de voorbladen dus het zou zomaar kunnen dat je daar ook nog iets moet vervangen. Zonda wielen zijn wel tof
Goed punt.quote:Op woensdag 19 september 2012 14:17 schreef dop het volgende:
[..]
zonda's zijn zeker een plus
wat je nu in elk geval zeker weet is dat er minimaal 100 euro onderdelen moet worden vervangen cassette ketting derailleurwieltjes
zadel staat volgens mij vooral raar en ver naar achter kader lijkt me bijna gelijk aan de loriniquote:
Doel je dan op de toupe expert of toupe in het algemeen. Mijn Toupe team is nog perfect na een jaar. Maar ja, ik ben dan ook niet de zwaarste.quote:Op woensdag 19 september 2012 12:37 schreef eentwee het volgende:
Ja zou ik doen, niks te verliezen. Als het niet bevalt verkoop je hem door. Zit de bon erbij? Die krengen willen nog wel eens breken.
En welke maat heb jij dan CT?quote:Op woensdag 19 september 2012 14:45 schreef Tommeke het volgende:
Empella is volgens mij ook redelijk lang. Die van mij heeft een 56 bovenbuis. Ik zou m liever een maatje kleiner gehad hebben
Lieuwe: "Moet zo hard mogelijk gaan"quote:
Ik bel je zoquote:Op woensdag 19 september 2012 14:31 schreef kaasplankje het volgende:
Die Empella heeft wel het betere frame. In de Lorini zitten ws. Columbus buizen. Niet hele dure volgens mij.
de Lorini is niet helemaal dezelfde buizenset als mijn koersfiets want ik heb carbon staande achtervorken.
Bied 'm anders 400.- en knap 'm op voor wellicht 100.- of wat nodig is, anders gewoon keihard weglopen, toch aanbod zat.
Wel alles goed nalopen hé?
-frame/vork
-velgen
-naven
-spaken
-banden
-remblokken
-balhoofd
-bracketas
-etc.
Niet specifiek de Expert, maar zelf heb ik wat Toupeetjes gebroken. Gebeurt ook wel bij lichtere mannetjes, de schaal is gewoon vrij flexibel en slap. Garantie is maar 1 jaar, ik kreeg na 14 maanden geen nieuwe meer (als je hem offroad gebruikt krijg je het sowieso niet dus ze weten zelf ook dat het niet de sterkste zadels zijn).quote:Op woensdag 19 september 2012 14:40 schreef Patroon het volgende:
[..]
Doel je dan op de toupe expert of toupe in het algemeen. Mijn Toupe team is nog perfect na een jaar. Maar ja, ik ben dan ook niet de zwaarste.
Lieuwe was dit voorjaar 21 seconden per kilometer sneller dan ik tijdens een tijdrit in Luinjeberdquote:Op woensdag 19 september 2012 15:05 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Lieuwe: "Moet zo hard mogelijk gaan"
Ducrot "Dat heeft ie met meer dingen in het leven gedaan"
Had bijna anorexia afgelopen winter.quote:Op woensdag 19 september 2012 15:19 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Lieuwe was dit voorjaar 21 seconden per kilometer sneller dan ik tijdens een tijdrit in Luinjeberd
Aardige vent trouwens. Hij heeft wel dunne pootjes
Kan ook 9 speed zijn, want oud type ergopower. Ik neem aan van wel 10 speed want Centaur 10 speed is er al vanaf 2005 volgens Wiki.quote:Op woensdag 19 september 2012 15:19 schreef eentwee het volgende:
Is die empella eigenlijk wel 10 speed?
Ja erg aardig. Hij vraagt vaak op Twitter of ee nog mensen aan willen pikken bij de training.quote:Op woensdag 19 september 2012 15:19 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Lieuwe was dit voorjaar 21 seconden per kilometer sneller dan ik tijdens een tijdrit in Luinjeberd
Aardige vent trouwens. Hij heeft wel dunne pootjes
Brooks B17? Kost iets meer dan de helft van de expert.quote:Op woensdag 19 september 2012 12:33 schreef Patroon het volgende:
Jongens, ik moet een breder zadel. Nu kan ik een specialized toupe expert kopen (nieuw) voor 50 euro. Heb nu een Toupe team maat smaller. Nieuw kost die expert 120 euro.
Zadel is niet gebruikt. Doen?
Dat is toch geen zadel voor een coureur Ivo.quote:Op woensdag 19 september 2012 15:34 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Brooks B17? Kost iets meer dan de helft van de expert.
Vroeger reed ik ook met Selle flite. Tot de SLR kwam.quote:Op woensdag 19 september 2012 15:39 schreef dop het volgende:
selle flite onverwoestbaar en mooi en goed
Toupe zijn fijne zadeltjes.quote:Op woensdag 19 september 2012 15:34 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Brooks B17? Kost iets meer dan de helft van de expert.
Ja tof. Paar maten van me hebben wel eens met m gefietst. Was niet leuk zeiden ze haha.quote:Op woensdag 19 september 2012 15:31 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ja erg aardig. Hij vraagt vaak op Twitter of ee nog mensen aan willen pikken bij de training.
Zag net Pieter Weening nog rijden.
Wat moet jij dan met Zonda's? Er zit toch Sram op jouw fiets?quote:Op woensdag 19 september 2012 16:59 schreef eentwee het volgende:
Als die Zondaatjes goed zijn wil ik ze wel
Ben benieuwd. Deze winter zeker een VTT rond de Holterberg rijdenTochten vanuit Ede/Wageningen/Arnhem/Apeldoorn zijn ook altijd zeer de moeite waard.
ik zou denk ik toch een langer shirt kopen. je gaat toch ook wel eens rechtop staan in je shirtquote:Op woensdag 19 september 2012 19:25 schreef Swaytje het volgende:
Heren, hulp gevraagd..
Ik heb een shirt met lange mouwen gekocht.
Nou zit die prima qua hoe strak die zit, armlengte is ook precies goed.
Alleen is die vrij kort aan de onderkant aan de voorkant (achterkant is wel prima imo).
Hij komt zeg maar echt net iets van 2cm boven waar de bibshort ophoudt (waar het gat tussen de bretels begint zeg maar).
Andere shirts (allemaal korte mouwen) die ik heb zijn toch stukkie langer, alleen aangezien je toch voorover zit zal het niet zo vervelend zijn. Hoort dit gewoon zo, of beter ander/groter shirt kopen?
Stopwoordjes komen er zelfs online doorheenquote:Op woensdag 19 september 2012 19:58 schreef eentwee het volgende:
Sommige shirts zijn inderdaad heel kort aan de voorkant, heb er ook zo een. Als het geen probleem is in fietshouding dan valt het wel mee. Zeg maar
Zoiets is toch in, incl. navelpiercing?quote:Op woensdag 19 september 2012 19:43 schreef NoralyZ het volgende:
[..]
ik zou denk ik toch een langer shirt kopen. je gaat toch ook wel eens rechtop staan in je shirt![]()
tenzij je voor de spice girl look gaat, natuurlijk
als mijn shirt eigenlijk te kort zou zijn zou het me mateloos irriteren, in elk geval!
Ik heb er nog wel wat over. Mocht je ze niet kunnen vinden bij de FM dan kan ik die altijd in een envelop duwen en naar je toe sturen.quote:Op woensdag 19 september 2012 20:48 schreef baaart het volgende:
Iemand een idee waar je een 'vulplaatje' en bijbehorende schroef los kan kopen voor SPD-SL pedalen?
Zie:
[ afbeelding ]
Had de mijne blijkbaar niet goed genoeg vast geschroefd...
Het aantal spacers op die fiets valt toch best mee? Of lijkt dat zo?quote:Op woensdag 19 september 2012 21:53 schreef Oksel het volgende:
Welke? Die ik er in ga zetten om verrot te rijden omdat ik toch niet kan sturen? Deze;
[ afbeelding ]
Mooi!quote:Op woensdag 19 september 2012 23:10 schreef kaasplankje het volgende:
Nee geeft niet, dan heeft het remblokje verkeerd op de velg gezeten.
Broertje:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Blijft porno die Lorini van je, zou mijn fiets er zo voor ruilen als ik de kans kreegquote:Op woensdag 19 september 2012 23:10 schreef kaasplankje het volgende:
Nee geeft niet, dan heeft het remblokje verkeerd op de velg gezeten.
Broertje:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Kheb d'r op gefietst. Ging niet zo hard.quote:Op woensdag 19 september 2012 23:20 schreef Narcotical het volgende:
[..]
Blijft porno die Lorini van je, zou mijn fiets er zo voor ruilen als ik de kans kreeg
Dat ligt nooit aan de fietsquote:Op woensdag 19 september 2012 23:21 schreef Oksel het volgende:
[..]
Kheb d'r op gefietst. Ging niet zo hard.
Als de baas er niet boven op zit gaat ze er ook niet voor hé?quote:Op woensdag 19 september 2012 23:21 schreef Oksel het volgende:
Kheb d'r op gefietst. Ging niet zo hard.
Anders ga je gewoon met de Zonda's crossen en verkoop je die dieploodwielen maar aan de koopjeskoning. Die gaat toch hard zat bergop.quote:Op woensdag 19 september 2012 23:25 schreef Oksel het volgende:
Gaat een stuk harder dan die gekke Lorini van Kaas.
Oh, wacht, nu heb ik er zelf ook 1..![]()
Hij's wel zwaar met die lompe wielen erin.
Ik heb het idee dat ik die Zonda's binnen no-time kapot fiets.quote:Op woensdag 19 september 2012 23:27 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Anders ga je gewoon met de Zonda's crossen en verkoop je die dieploodwielen maar aan de koopjeskoning. Die gaat toch hard zat bergop.
Geen idee, ik reed op de atb met 2 bar. Op de winterfiets in de stad met 5 bar. Iets er tussen in dus afhankelijk van de ondergrond. 3/4bar. Lekker zacht.quote:Op woensdag 19 september 2012 23:28 schreef Oksel het volgende:
Ik heb het idee dat ik die Zonda's binnen no-time kapot fiets.
Hoeveel bar doe je eik in crossbanden?
Ja, maar die zijn natuurlijk teringduur. Net als bij Shimano overigens.quote:Op woensdag 19 september 2012 23:32 schreef Oksel het volgende:
Ja, valt denk ik wel mee. Maar ik ga eerst oefenen op deze ragwielen.
Kun je eik losse campa kransjes kopen?
Die heb je dus de keer erop ook niet nodig. En de keer daarop ook nietquote:Op woensdag 19 september 2012 23:34 schreef Narcotical het volgende:
Dus je kan beter een nieuwe cassette kopen en de kransjes die je niet nodig hebt bewaren als reserve-onderdeel?
Als je constant maar 2 kransjes gebruikt niet nee, maar als je ze wel allemaal gebruikt maar een aantal wat meer dan komt er een keer een moment dat je die kransjes wel nodig hebtquote:Op woensdag 19 september 2012 23:35 schreef Oksel het volgende:
[..]
Die heb je dus de keer erop ook niet nodig. En de keer daarop ook niet
Bij plaatselijke FM die alleen in race doet. Maar die zijn nog van de oude stempel en hebben dus ook altijd nog losse kransjes op voorraad.quote:Op woensdag 19 september 2012 23:41 schreef Oksel het volgende:
Waar dan?
En kun je een 9 speed cassette combineren met een 10 speed cassette? Vast niet.
Met cassette moet je wel 10k km kunnen als je ketting op tijd verwisseld, toch?quote:Op woensdag 19 september 2012 23:45 schreef kaasplankje het volgende:
Ik gebruik bijna alle kransjes wel en na 5000km gooi ik er gewoon een nieuwe cassette en ketting op.
Kan wel maar dan loopt 't toch niet echt soepel meer vind ik.quote:Op woensdag 19 september 2012 23:46 schreef Patroon het volgende:
[..]
Met cassette moet je wel 10k km kunnen als je ketting op tijd verwisseld, toch?
Vraag dat maar aan eentwee. Die weet dat beter. Je hebt een bredere binnenband nodig.quote:Op woensdag 19 september 2012 23:51 schreef Oksel het volgende:
Thanks.
En gewone racebinnenbandjes toch? En gouden KMC ketting?
Geven of ruilen tegen de koopjes die ik doe?quote:Op woensdag 19 september 2012 23:54 schreef Oksel het volgende:
Ik geef Eentwee gewoon die Zonda's, mag die gaan winkelen voor me.
Campa wel, Shimano niet. Die zijn na 5k km al op. Miche casettes zijn overigens ook wel best goed, beter dan Shimano iig.quote:Op woensdag 19 september 2012 23:46 schreef Patroon het volgende:
[..]
Met cassette moet je wel 10k km kunnen als je ketting op tijd verwisseld, toch?
Ok, thanksquote:Op donderdag 20 september 2012 00:22 schreef eentwee het volgende:
[..]
Geven of ruilen tegen de koopjes die ik doe?![]()
Zonda's zijn op zich sterk maar als ze nog goed zijn is het ook een beetje zonde om ze af te raggen, in het veld krijgen wielen het zwaar te verduren en bij spaakbreuk heb je gelijk een probleem met die wielen.
Je moet inderdaad bredere binnenbanden hebben. In principe kunnen racebandjes wel maar ik zou het niet doen. 25-35mm is typische crossmaat maar zelf heb ik ook 32-47. Voordeel van bredere banden is dat ze de band beter opvullen, waardoor die mooi rond is en je kunt met lagere druk rijden en hebt minder snel stootlek. Ze kosten niet meer dan race biba's.
Banden zijn zo ongeveer het belangrijkste onderdeel icm bandenspanning. Welke je moet hebben hangt af van de ondergrond. Gras, zand, hard, zacht, droog, nat, modder. De Schwalbes die je post hebben weinig profiel, zijn dus geschikter voor drogere omstandigheden en harde ondergrond. Grofweg: grote noppen = natter. En zachte compound rolt beter. Challenge heeft alle type banden en die zijn heel goed, maar slijten wel vrij snel en zijn duur. Als je 1 band wilt moet je een alrounder nemen, bijv. Michelin Mud 2, Continental Cyclocross race, Schwalbe Racing Ralph, Challenge Grifo of Fango.
Ketting maakt weinig uit, wat je goedkoop kunt krijgen. Slijt toch snel. Heb je nou 9 of 10sp op die Lorini?
Kan je balhoofd speling er niet uitdraaien door de stuurpen even los te draaien en dan het bovenste inbusboutje (in de topcap) even stevig aandraaien?quote:Op donderdag 20 september 2012 13:44 schreef Oksel het volgende:
Heeft nooit 't bos gezien. Zit wat speling op krank en op balhoofd.
Iemand die wat nuttigs kan zeggen over de remblokjes & tandwielen voor?
Ja handvast is voldoende.quote:Op donderdag 20 september 2012 14:04 schreef eentwee het volgende:
Dat moet je inderdaad even proberen. Bovenste boutje hoef je niet veel kracht op te zetten, het stuur moet namelijk nog wel soepel draaien.
Iets zelf leren, ipv er overheen te lezen, is ook nooit weg he? Dan ben je niet meer afhankelijk van Jan.quote:Op donderdag 20 september 2012 14:16 schreef Oksel het volgende:
Dat zien we dan wel weer. Biba + buiba besteld, der. wieltjes besteld, ketting + pion heb ik nog liggen. Als ik spullen heb naar Jan, die fixed het wel. Stuurlintje heb ik ook nog wel (zwart). Even nieuwe kabels, en voila.
Eentwee; Zonda's kopen? Zijn recht.
Mooie fiets die Lorini. Die zonda's zijn ook mooi in je Bianchi alleen moet je er gewoon ff zwarte banden opleggenquote:Op donderdag 20 september 2012 13:42 schreef Oksel het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En de Zonda's die er in zaten.. met lelijke (maar goede) banden.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Hee ik fiets ook op Kogaquote:Op donderdag 20 september 2012 16:11 schreef kanovinnie het volgende:
Ik zag laatst ook nog zo'n gast rijden. Op een koga. Als je dan bij het team wilt kopen, koop dan zo'n teamfiets. iig geen zwart/wit barrel
Toen had ik mn pakje nog niet.quote:Op donderdag 20 september 2012 16:11 schreef kanovinnie het volgende:
Ik zag laatst ook nog zo'n gast rijden. Op een koga. Als je dan bij het team wilt kopen, koop dan zo'n teamfiets. iig geen zwart/wit barrel
Gewoon doorfietsen, tis maar waterquote:Op donderdag 20 september 2012 16:48 schreef Patroon het volgende:
Gvd sta je dan in een bushokje te schuilen voor een plensbui
Hahaquote:Op donderdag 20 september 2012 18:09 schreef eentwee het volgende:
Haha ik zou niet door blijven rijden, maar stoppen en het voorwiel in de lucht houden.![]()
wtf!quote:Op donderdag 20 september 2012 18:06 schreef muzas het volgende:
http://www.dumpert.nl/med(...)index.html#161145831![]()
Hoogst waarschijnlijk jaquote:Op donderdag 20 september 2012 18:35 schreef eentwee het volgende:
[..]
Die eencellige denkt dan natuurlijk dat je hem ermee wilt slaan ipv dat het een grap is
leuk fietsje om te zien stuk mooier als de bianchiquote:
Goede vraag. Dat is eigenlijk niet te zien omdat het vaak maar om millimeters verlenging gaat. Ik denk dat ze af zijn gegaan op wat de verkoper zei "dat die dingen vervangen moest worden".quote:Op donderdag 20 september 2012 19:21 schreef Swaytje het volgende:
Hele domme vraag waarschijnlijk, maar hoe zie je (zeker aan zo'n foto) dat de ketting versleten is?
het geheel cassette kettingbladen en ketting, vorm van de tanden en holtes valt altijd op als je weet hoe het er uit moet zien, en een nieuwe ketting ziet er gewoon netjes en gelikt uit als je hem een keer oppoetst, deze fiets is zelf netjes maar de ketting ziet er nog steeds grouw en vies uit , dat is niet van nieuwigheidquote:Op donderdag 20 september 2012 19:21 schreef Swaytje het volgende:
Hele domme vraag waarschijnlijk, maar hoe zie je (zeker aan zo'n foto) dat de ketting versleten is?
op een foto is het nauwelijks te zien en koppel ik het inderdaad met de info die ik al had.quote:Op donderdag 20 september 2012 19:32 schreef Patroon het volgende:
[..]
Goede vraag. Dat is eigenlijk niet te zien omdat het vaak maar om millimeters verlenging gaat. Ik denk dat ze af zijn gegaan op wat de verkoper zei "dat die dingen vervangen moest worden".
Ja je, kan met een pen of hand wel kijken hoeveel speling er op de ketting zit, door hem even van het grote blad af te trekken. Maar dat gaat niet op een foto hequote:Op donderdag 20 september 2012 19:41 schreef dop het volgende:
[..]
op een foto is het nauwelijks te zien en koppel ik het inderdaad met de info die ik al had.
maar ik kan in de praktijk zonder gereedschap meestal wel zien en zeker voelen of een ketting aan vervanging toe is. buiten dat hij oprekt word de speling die hij naar links en rechts heeft ook groter en zitten er slijtage sporen op
kun jij op de foto de ketting bladen en tandwielen beoordelen ?quote:Op donderdag 20 september 2012 20:18 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ja je, kan met een pen of hand wel kijken hoeveel speling er op de ketting zit, door hem even van het grote blad af te trekken. Maar dat gaat niet op een foto he
Dat bedoel ik ookquote:Op donderdag 20 september 2012 20:30 schreef dop het volgende:
[..]
kun jij op de foto de ketting bladen en tandwielen beoordelen ?
ziet de ketting er nieuw uit ?
gaat een nieuwe ketting op oude cassette en kettingbladen net zou lang mee als op een compleet nieuw setje?
Ik ook niet hoor, wat zijn eigenlijk oversokken?quote:Op donderdag 20 september 2012 20:52 schreef NoralyZ het volgende:
hee doorgewinterde wielrenners,
ik ben me aan het voorbereiden op kouder weer, en zie overal oversokken, overschoenen, en verschillende soorten handschoenen. het wordt nu al wat kouder en ik zie het wel gebeuren dat het ineens omslaat en ik dat soort dingen wel nodig ga hebben - better safe than sorry.
nu de noob-vragen: wat is het verschil tussen oversokken en overschoenen? zijn oversokken alleen om je schoenen schoon te houden, of zijn ze ook lekker warm of maakt dat eigenlijk niet uit? moet je ze allebei tegelijk aan?
en wat is chill qua handschoenen? ik zie ook daarin allerlei verschillende opties. ik fiets met gewone korte handschoentjes met wat padding, van giro.
excuus voor de noobvragen tussen al het specialistische ketting-op-foto-geinspecteer (waar ik echt (nog) helemaal niks aan kan bijdragen, ha)
ik vond in m'n zoektocht dit soort dingen die oversokken werden genoemd (of zo noem ik ze, ze zien er uit als een sok, van stof)quote:Op donderdag 20 september 2012 20:56 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ik ook niet hoor, wat zijn eigenlijk oversokken?
Ik weet niet wat je nu allemaal hebt, maar beenstukken/armstukken, een thermo shirt (craft oid) en een lang fietsshirt zijn handige dingen. Net als een fietsregenjas.quote:Op donderdag 20 september 2012 20:52 schreef NoralyZ het volgende:
hee doorgewinterde wielrenners,
ik ben me aan het voorbereiden op kouder weer, en zie overal oversokken, overschoenen, en verschillende soorten handschoenen. het wordt nu al wat kouder en ik zie het wel gebeuren dat het ineens omslaat en ik dat soort dingen wel nodig ga hebben - better safe than sorry.
nu de noob-vragen: wat is het verschil tussen oversokken en overschoenen? zijn oversokken alleen om je schoenen schoon te houden, of zijn ze ook lekker warm of maakt dat eigenlijk niet uit? moet je ze allebei tegelijk aan?
en wat is chill qua handschoenen? ik zie ook daarin allerlei verschillende opties. ik fiets met gewone korte handschoentjes met wat padding, van giro.
excuus voor de noobvragen tussen al het specialistische ketting-op-foto-geinspecteer (waar ik echt (nog) helemaal niks aan kan bijdragen, ha)
ik heb armstukken (ik heb zo'n classic rapha jersey en daar krijg je ze bij) en ik heb ook een lange broek en thermoshirts (die had ik al). een lang fietsshirt heb ik niet - en een regenjasje is in aantochtquote:Op donderdag 20 september 2012 21:39 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik weet niet wat je nu allemaal hebt, maar beenstukken/armstukken, een thermo shirt (craft oid) en een lang fietsshirt zijn handige dingen. Net als een fietsregenjas.
Verder is het erg afhankelijk van hoe je zelf op koud weer reageert. Ik heb het niet zo snel koud en heb daarom (nog) geen overschoenen.
Van het fiets/wielertoerist (?) forum:quote:Op donderdag 20 september 2012 22:24 schreef Spykerracing90 het volgende:
...
Ik zit er over te denken om dit fietsje weer van de hand te doen en een nieuwe te kopen (wat zijn die Lorini’s mooi, vooral die van kaas). Zag dat ze die nog hebben staan in Vriezenveen voor 750, met Sram Rival. Hoe verhoudt Rival zich tot Shimano’s 105? En wat denken jullie dat een realistische prijs is voor het fietsje dat ik nu heb staan om te verkopen?
Ik zag het, maar andere bronnen spreken ook over een verhouding tot Ultegra (wat me overigens sterk lijkt voor die prijs)...quote:Op donderdag 20 september 2012 22:36 schreef MarcoD het volgende:
[..]
Van het fiets forum:
Shimano.............Campagnolo.......SRAM
Sora.........................................................
Tiagra.......................................................
................................................................Apex
105...........................Veloce......................Rival
Ultegra.........Centaur/Athena.........
................................Chorus......................Force
Dura Ace (Di2*)...(Super) Record….Red
alleen het kleinste kettingblad is nog goed de rest is redelijk op middeblad erger versleten als het grote.quote:Op donderdag 20 september 2012 22:24 schreef Spykerracing90 het volgende:
Lees hier nu al een tijdje mee, vind het nu wel tijd om af en toe mee te praten
In maart voor een klein prijsje mn eerste fietsje aangeschaft, een echte Fred Rompelberg (jaja). Zo hard fietsen als deze man ooit heeft gedaan kan ik niet, en dat kan mn fietsje ook niet denk ik.
Het is een tweedehands (waarschijnlijk eerder vierdehands) fiets, bouwjaar rond 2004. Volledig Ultegra 6500 afgemonteerd, 52/42/30 triple crank, 12-25 9-speed cassette, origineel voorzien van een San Marco Rolls zadeltje en dito retro zadelpen. Aluminium voorvork, en degelijke Mavic CPX33 velgjes voorzien van Vredestein Fortezza DuoComp bandjes.
De vorige eigenaar had de fiets professioneel voorzien van een dikke laag olie op de bewegende onderdelen, die in de loop der tijd het nodige vuil hadden aangetrokken (de kettingschakeltjes waren nauwelijks te onderscheiden). Vanmiddag de hele boel uit elkaar gehaald en zoveel mogelijk gereinigd, waardoor het nu weer enigszins toonbaar is en alle blubber dus er tussen uit. Meteen met het volgens de fietsenmaker juiste spul gesmeerd (dry lube).
Nou vroeg ik me dus af, inhakend op de discussie van vanmiddag, kunnen jullie eens wat nuttigs zeggen over de staat van de bewegende onderdeeltjes? Voor de schoonmaak piepte en kraakte het af en toe wel, maar het functioneerde wat mij betreft nog wel prima. Na de schoonmaak nog geen ritje gemaakt dus nog niet kunnen beoordelen. Ik kan de ketting zo’n 3 mm van het buitenblad tillen. De tandjes van zowel cassette als buitenblad zijn nog redelijk symmetrisch, maar enkele tandjes zijn wat puntiger.
Ik heb wat fotootjes toegevoegd, ben benieuwd of jullie me wat wijzer kunnen makenZijn niet al te duidelijk, anders morgen bij daglicht proberen wat meer/betere foto's te maken...
[ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ]
Ik zit er over te denken om dit fietsje weer van de hand te doen en een nieuwe te kopen (wat zijn die Lorini’s mooi, vooral die van kaas). Zag dat ze die nog hebben staan in Vriezenveen voor 750, met Sram Rival. Hoe verhoudt Rival zich tot Shimano’s 105? En wat denken jullie dat een realistische prijs is voor het fietsje dat ik nu heb staan om te verkopen?
Die kende ik wel.quote:Op vrijdag 21 september 2012 00:08 schreef ultra_ivo het volgende:
Vroeger maakte je zelf oversokken, gewoon een paar oude sokken over de schoenen. Naderhand, met de Look-pedalen moest je er een gat inknippen.
Dat doe ik nog steeds Ivoquote:Op vrijdag 21 september 2012 00:08 schreef ultra_ivo het volgende:
Vroeger maakte je zelf oversokken, gewoon een paar oude sokken over de schoenen. Naderhand, met de Look-pedalen moest je er een gat inknippen.
Als je nog niet vanzelf een lange broek aandoet is het tijd voor beenstukkenquote:Op vrijdag 21 september 2012 10:16 schreef Stansfield het volgende:
Ik heb vorige week mijn hele winteroutfit gekocht bij hopmans aangezien ik vanaf deze zomer pas een beetje fanatiek fiets. En ik nu in de winter ook wil doorfietsen in het weekend. Maar nu vind ik het lastig om te bepalen wanneer je een lange broek aan doet. Nu heb ik het niet snel koud dus dat is een voordeel. Maar is het nu al koud genoeg voor een lange broek of kun je dan beter eerst even door de kou heen bijten totdat je vanzelf warm bent van het fietsen?
Het is sowieso belangrijk dat je onder de 16 graden iets langs aan hebt, ook al heb je het niet koud. Koud weer icm met wind je langs je knieën is zeer verneukeratief voor je gewrichten.quote:Op vrijdag 21 september 2012 10:16 schreef Stansfield het volgende:
Ik heb vorige week mijn hele winteroutfit gekocht bij hopmans aangezien ik vanaf deze zomer pas een beetje fanatiek fiets. En ik nu in de winter ook wil doorfietsen in het weekend. Maar nu vind ik het lastig om te bepalen wanneer je een lange broek aan doet. Nu heb ik het niet snel koud dus dat is een voordeel. Maar is het nu al koud genoeg voor een lange broek of kun je dan beter eerst even door de kou heen bijten totdat je vanzelf warm bent van het fietsen?
Youtube. Het blad fiets heeft 1 a 2 jaar geleden een onderhoudsgids uitgebracht, daar staat ook alles in.quote:Op vrijdag 21 september 2012 09:37 schreef Deetch het volgende:
Zo ik ben weer terug van de fietsvakantie in de omgeving van de Mont Ventoux. Ik vond de klim vanuit Malaucene zwaarder dan Bedoin maar de afdeling naar Malaucene is wel de shit, mooie brede wintersportweg en goeie doorkijkbochten.
Maarreh nu is het dus tijd voor groot onderhoud en schoonmaak en daar wil ik zelf mee gaan beginnen want de fietsenmaker wordt toch wel een beetje duur met 2 fietsen.
Dus: is er een duidelijk fietsonderhoud boek waarin het handig is in te stappen?
Het aanschaffen van gereedschap is geen probleem.
Wat wil ik leren om zelf te doen:
• schoonmaken tandwielen, ketting, derrailleur
• vervangen alle draaiende onderdelen en weten wanneer dat moet
• afstellen remmerij en schakelgebeuren
• op maat instellen van stuur/zadel etc
• richten van velg, spaak vervangen
• speling op crankas en wielas aanpakken
Tnx voor de tip.quote:Op vrijdag 21 september 2012 11:32 schreef Pritt het volgende:
[..]
Het is sowieso belangrijk dat je onder de 16 graden iets langs aan hebt, ook al heb je het niet koud. Koud weer icm met wind je langs je knieën is zeer verneukeratief voor je gewrichten.
Verstandig. Eigenlijk had je 'm eerder moeten hebbenquote:
Een sok met een gat erin schijnt te helpen tegen koude uitsteeksels aan het lichaam. Ivo en Tom hebben daar ervaring mee.quote:Op vrijdag 21 september 2012 13:20 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Wat is een beetje leuke budget lange fietsbroek met windbreaker materiaal in het kruis area? ik heb een Agu lange (zonder zeem) winterbroek, maar als het echt koud weer wordt, krijg ik daar toch bevroren vorrtplantingsgereedschap in, merkte ik vorig jaar.
Klopt. Dacht kijk het eerst wel ff aan... Nooit mee gefietst, dus waarom nu wel. Maar ik ga steeds harder, zeker met die nieuwe fiets. En merkte laatst dat mijn alertheid na 2 uur toch echt wat verminderd is. Bovendien voelde ik me niet lekker als ik voor de wind of heuvel af zo hard ging.quote:Op vrijdag 21 september 2012 13:21 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Verstandig. Eigenlijk had je 'm eerder moeten hebben
Lange broek zonder zeem en korte broek eronder?quote:Op vrijdag 21 september 2012 13:20 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Wat is een beetje leuke budget lange fietsbroek met windbreaker materiaal in het kruis area? ik heb een Agu lange (zonder zeem) winterbroek, maar als het echt koud weer wordt, krijg ik daar toch bevroren vorrtplantingsgereedschap in, merkte ik vorig jaar.
Nog steeds bijna bevroren noten. Onderweg niet zo'n probleem, maar in de douche na afloop uhhh ... interesante gevoelens als het weer warm wordtquote:Op vrijdag 21 september 2012 13:35 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Lange broek zonder zeem en korte broek eronder?
quote:Op vrijdag 21 september 2012 13:36 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Trouwens, gisteren iets heel verwarrends meegemaakt. Was naar het Nationaal Ballet, en heb een danser gezien die enorm veel lijkt op Mario Chipolini(ook qua spieren enzo), en die in alleen een zwarte dansbelt en een doorkijk broek en blouse een duet danste. Goeie danser, maar Mooie Mario in een doorkijkbroek...niet iets wat je elke dag wil zien![]()
![]()
![]()
quote:Op vrijdag 21 september 2012 13:36 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Trouwens, gisteren iets heel verwarrends meegemaakt. Was naar het Nationaal Ballet, en heb een danser gezien die enorm veel lijkt op Mario Chipolini(ook qua spieren enzo), en die in alleen een zwarte dansbelt en een doorkijk broek en blouse een duet danste. Goeie danser, maar Mooie Mario in een doorkijkbroek...niet iets wat je elke dag wil zien![]()
![]()
![]()
Tijgerbalsem?quote:Op vrijdag 21 september 2012 13:37 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Nog steeds bijna bevroren noten. Onderweg niet zo'n probleem, maar in de douche na afloop uhhh ... interesante gevoelens als het weer warm wordt
Hoe kan dat nou, het hangt toch onder een afdakje?quote:Op vrijdag 21 september 2012 13:20 schreef Captain_Fabulous het volgende:
krijg ik daar toch bevroren vorrtplantingsgereedschap in, merkte ik vorig jaar.
Eerst billen wassen jonguhquote:Op vrijdag 21 september 2012 13:58 schreef muzas het volgende:
Lekker, zo'n bruine streep op je zadel.
yeah!! Wel op de fiets natuurlijk.quote:Op vrijdag 21 september 2012 14:48 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Vanavond naar Haren Groningers?
Schaatsbroeken zijn ideaal. Doe je er een korte fietsbroek met zeem onder en klaar ben je.quote:Op vrijdag 21 september 2012 13:20 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Wat is een beetje leuke budget lange fietsbroek met windbreaker materiaal in het kruis area? ik heb een Agu lange (zonder zeem) winterbroek, maar als het echt koud weer wordt, krijg ik daar toch bevroren vorrtplantingsgereedschap in, merkte ik vorig jaar.
Ik kwam op Facebook al een foto van gasten die tijdens training langs Haren zijn gegaan en voor dat huis op de foto zijn gegaanquote:Op vrijdag 21 september 2012 14:48 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Vanavond naar Haren Groningers?
Nee, natuurlijk nietquote:Op vrijdag 21 september 2012 14:48 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Vanavond naar Haren Groningers?
Nou nou, dat moet nog blijken he. Aan mij zal het niet liggen iigquote:Op vrijdag 21 september 2012 16:07 schreef Holenbeer het volgende:
http://www.haren.nl/projectx/veelgestelde-vragen_42063/
dat zo'n hoax zo uit de hand kan lopen zeg
Tofquote:Op vrijdag 21 september 2012 16:53 schreef NoralyZ het volgende:
yes! ik heb de oude hartslag/cadans/snelheidsmeter van m'n broer gekregen :-).
Jij bent in Haren?quote:Op vrijdag 21 september 2012 16:08 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Nou nou, dat moet nog blijken he. Aan mij zal het niet liggen iig
Ik vind het op zich wel mooi. Als je normaal een feest wilt organiseren voor zoveel mensen ben je maanden bezig en heb je een flink budget nodig. Dit toont maar weer aan dat je zoiets met een beetje spontaniteit ook heel goed snel en low budget kunt realiserenquote:Op vrijdag 21 september 2012 16:12 schreef Holenbeer het volgende:
het moet ook nog blijken inderdaad. Vind de ophef overigens wel grappig, maar zal mij niets verbazen wanneer het een scene is voor wat aandacht
zal de gemeente geen factuurtje bij het feestvarken in de bus gooien? Lijkt me aardig prijzige bezigheid qua politieinzet en kan me niet voorstellen dat de gemeente het zonder weerklank betaalt.quote:Op vrijdag 21 september 2012 18:10 schreef cafca het volgende:
[..]
Ik vind het op zich wel mooi. Als je normaal een feest wilt organiseren voor zoveel mensen ben je maanden bezig en heb je een flink budget nodig. Dit toont maar weer aan dat je zoiets met een beetje spontaniteit ook heel goed snel en low budget kunt realiseren
Euh, maar nu moet de politie/gemeente moeite doen. Dat lijkt me ook niet de bedoeling.quote:Op vrijdag 21 september 2012 18:10 schreef cafca het volgende:
[..]
Ik vind het op zich wel mooi. Als je normaal een feest wilt organiseren voor zoveel mensen ben je maanden bezig en heb je een flink budget nodig. Dit toont maar weer aan dat je zoiets met een beetje spontaniteit ook heel goed snel en low budget kunt realiseren
Precies.quote:Op vrijdag 21 september 2012 18:21 schreef MarcoD het volgende:
Lijkt mij dat ze die beter bij de media neer kunnen leggen, die hebben die hele onzin zo ontzettend opgeklopt..
Laat Zuckerberg maar aftikken inderdaad, geld zatquote:Op vrijdag 21 september 2012 18:21 schreef MarcoD het volgende:
Lijkt mij dat ze die beter bij de media neer kunnen leggen, die hebben die hele onzin zo ontzettend opgeklopt..
Huh?quote:Op vrijdag 21 september 2012 18:31 schreef Holenbeer het volgende:
[..]
Laat Zuckerberg maar aftikken inderdaad, geld zat
Goed dat je toch gaat, meestal kom je zat mensen tegen waarmee je wat kan babbelen.quote:Op vrijdag 21 september 2012 19:02 schreef MarcoD het volgende:
Zondag dam tot dam fietsen, waarschijnlijk in me eentje samen met 5998 vreemde mensendegene met wie ik zou fietsen is afgehaakt door rugklachten.\
..
145, 8 uur starten en uiterlijk 13.00 weer in de auto of op de fiets richting huisquote:Op vrijdag 21 september 2012 19:03 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Goed dat je toch gaat, meestal kom je zat mensen tegen waarmee je wat kan babbelen.
Welke afstand is dat?
Inderdaad. Ik heb de elfstedentocht ook alleen gereden, oftewel alleen gestart. Geen moment alleen geweest.quote:Op vrijdag 21 september 2012 19:03 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Goed dat je toch gaat, meestal kom je zat mensen tegen waarmee je wat kan babbelen.
Welke afstand is dat?
Had je nog wat aan die tekst die ik postte uit dat boek? Enne, gaat het nu wat beter inmiddels?quote:Op vrijdag 21 september 2012 20:07 schreef Patroon het volgende:
[..]
Inderdaad. Ik heb de elfstedentocht ook alleen gereden, oftewel alleen gestart. Geen moment alleen geweest.
Net weer lekker een interval training gedaan. 5x5min D3 met 5min D1 er tussen. Ondanks de regen toch weer 1,5uur.
Jazeker, alles 1x gelezen. Maar heb het nog niet kunnen toepassen. Zal later nog wel met wat vragen komen. Iig bedankt voor het inscannen!quote:Op vrijdag 21 september 2012 20:40 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Had je nog wat aan die tekst die ik postte uit dat boek? Enne, gaat het nu wat beter inmiddels?
Heerlijk! Ik ga morgen na m'n werk misschien nog ff krachttraining doen.quote:Op vrijdag 21 september 2012 19:22 schreef kaasplankje het volgende:
Ik ga morgen weer naar 't krachthonk, en zondag hopelijk koersje op de club, als ik mijn bed uit kom tenminste. Ik heb wel volop zin om te gaan dus wie weet lukt het. ik heb nog maar een paar kansen want 't is bijna afgelopen.
Zondagmiddag WK kijken natuurlijk met een lekker trappistenbiertje en wat te knabbelen. Kaasplankje bijvoorbeeld.
Vind de stickers wel mooi. Tweedehands idd, kostte maar twee bankjes! Die gast had ze in maart gekocht en amper gebruikt en alles was nog goed.quote:Op zaterdag 22 september 2012 00:09 schreef eentwee het volgende:
Gipiemmes! Tweedehands? Ook nog een tijdje naar gekeken. Schijnen dezelfde velgen te zijn als de oude Shamals. Logo's kunnen er niet af he?Je hebt trouwens wel een bazendrop
Nou mooier.. dat is maar heel relatiefquote:
Mooier perspectiefquote:Op zaterdag 22 september 2012 00:21 schreef eentwee het volgende:
[..]
Nou mooier.. dat is maar heel relatiefHet zijn geen stickers maar gelaserde logo's dacht ik? Maar wat is in godsnaam een bankje?
Had je tijdens de 11meren je zadelpen ook al zo idioot hoog?quote:Op zaterdag 22 september 2012 00:11 schreef Tommeke het volgende:
Kan je via iPhone geen foto's uploaden? M'n complete naam hoeft niet online
Jepquote:Op zaterdag 22 september 2012 01:51 schreef Patroon het volgende:
[..]
Had je tijdens de 11meren je zadelpen ook al zo idioot hoog?
Lijkt idd meer of jij op een 58 beter zit, net als ik.quote:Op zaterdag 22 september 2012 08:06 schreef Tommeke het volgende:
Jep![]()
Eigenlijk is een 56 iets te klein voor me
1.86. Maar ik heb in verhouding vrij lange benen. Heb in de loop der tijd een 11cm ipv 12 cm stuurpen en een stuur met minder reach erop gezet omdat ik te lang zat. Overigens rijden de meeste jongens van m'n club die ongeveer even lang zijn ook op een 56 hoorquote:Op zaterdag 22 september 2012 08:48 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Lijkt idd meer of jij op een 58 beter zit, net als ik.
Hoe lang ben jij Tommeke?
Photobucket app gebruikenquote:Op zaterdag 22 september 2012 00:11 schreef Tommeke het volgende:
Kan je via iPhone geen foto's uploaden? M'n complete naam hoeft niet online
Hmm, dan heb ik echt extreem lange benen volgens mij. Ik heb een 60 en ben 2 cm kleiner.quote:Op zaterdag 22 september 2012 10:27 schreef Tommeke het volgende:
[..]
1.86. Maar ik heb in verhouding vrij lange benen. Heb in de loop der tijd een 11cm ipv 12 cm stuurpen en een stuur met minder reach erop gezet omdat ik te lang zat. Overigens rijden de meeste jongens van m'n club die ongeveer even lang zijn ook op een 56 hoor
Ik ben nu aan het werk, maar post vanavond wel ff een foto om te laten zien hoe mooi ik op m'n fiets zit
Of jij hebt een te groot framequote:Op zaterdag 22 september 2012 10:35 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Hmm, dan heb ik echt extreem lange benen volgens mij. Ik heb een 60 en ben 2 cm kleiner.
1.86? Dan zou je eigenlijk op een 59 moeten rijden Oud Hollandsch CT gemeten.quote:Op zaterdag 22 september 2012 10:27 schreef Tommeke het volgende:
1.86. Maar ik heb in verhouding vrij lange benen. Heb in de loop der tijd een 11cm ipv 12 cm stuurpen en een stuur met minder reach erop gezet omdat ik te lang zat. Overigens rijden de meeste jongens van m'n club die ongeveer even lang zijn ook op een 56 hoor
Ik ben nu aan het werk, maar post vanavond wel ff een foto om te laten zien hoe mooi ik op m'n fiets zit
Dan moet ie een model met lager balhoofd nemen.quote:Op zaterdag 22 september 2012 10:26 schreef eentwee het volgende:
Met een groter frame komt het balhoofd te hoog lijkt me.
Wat voor pen heb je nodig? Ik heb nog een 9cm. Paar maanden gebruikt. Pro PLT.quote:Op zaterdag 22 september 2012 10:54 schreef Holenbeer het volgende:
ik ben 1.80 en rijd op een 58. Wel al vanaf het begin het idee gehad dat ik te lang zit. Ooit eens geprobeerd met een iets kortere stuurpen, maar omdat ik toen de verkeerde besteld had (ik had er een besteld zonder graden, zodat het stuur ook hoger kwam) was dat experiment op paar proefritjes na nooit echt van de grond gekomen.
Rijd dus weer vrolijk rond op mijn iets te lange fiets. Wellicht dat ik het nog eens ga proberen met een iets kortere stuurpen
Ik heb er nu een 110 op (c-c gemeten). Zoek in eerste instantie een 100mm. Verder 10 graden en een klemmaat van 26mm. Volgens mij is mijn bovenbuis 575, maar dat weet ik niet zeker.quote:Op zaterdag 22 september 2012 12:06 schreef Patroon het volgende:
[..]
Wat voor pen heb je nodig? Ik heb nog een 9cm. Paar maanden gebruikt. Pro PLT.
Ik ben 1m79 en rij op een 57 bovenhuis en zitbuis met 10cm pen. Nieuwe fiets mag van mij wel wat korter met langere pen.
Wat is eigenlijk ideaal qua pen lengte.
Nee jong. Ik heb nu een 56cc bovenbuis en 18 cm balhoofd. Zit echt perfect.quote:Op zaterdag 22 september 2012 10:45 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
1.86? Dan zou je eigenlijk op een 59 moeten rijden Oud Hollandsch CT gemeten.
Ik ben 1.81 en reed ook op 56, nog steeds, op de Gazelle Démax. De Lorini (wat eigenlijk een korte 59 is De zitbuis meet 55 geloof ik maar dat is sloping lengte bovenbuis is 57 CC geloof ik) was me ook te hoog in de 1e instantie maar dat heb ik opgelost met een laag balhoofd en een -17 graden pen van 3T.
Ik spreek je nog wel hierover over 10 jaar.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |