abonnement bol.com Unibet Coolblue
  † In Memoriam † woensdag 2 januari 2013 @ 23:16:54 #76
337566 MaryMouse
Lucky's Mouse
pi_121092725
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2013 22:47 schreef RonaldV het volgende:
Over de mannen van Bomber Command die 4 jaar lang de enige manier waren voor de Britten om de oorlog naar Duitsland te brengen, maar na de oorlog officieel genegeerd werden door een twijfelachtig bevel van Winston Churchill.
125.000 mannen en vrouwen dienden bij Bomber Command. 10.000 werden krijgsgevangen gemaakt. 55.000 verloren hun leven.

Pas in 2012 werden de mannen met de hoogste verliezen van de hele orlog in Europa geëerd met een monument.
Ik heb heel wat bij te kijken :)
You better lose yourself in the music
The moment, you own it, you better never let it go
pi_121095098
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2013 22:47 schreef RonaldV het volgende:
Over de mannen van Bomber Command die 4 jaar lang de enige manier waren voor de Britten om de oorlog naar Duitsland te brengen, maar na de oorlog officieel genegeerd werden door een twijfelachtig bevel van Winston Churchill.
125.000 mannen en vrouwen dienden bij Bomber Command. 10.000 werden krijgsgevangen gemaakt. 55.000 verloren hun leven.

Pas in 2012 werden de mannen met de hoogste verliezen van de hele orlog in Europa geëerd met een monument.
De onderkende helden van de tweede wereldoorlog. ^O^
"Academics, people who know the word for coal in seventeen languages but gape and stammer when asked to lay a fire."
  Eindredactie Frontpage / Forummod maandag 1 april 2013 @ 05:17:44 #78
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_124748972
Inside Combat Rescue.

The elite Combat Rescue members of the U.S. Air Force, Pararescuemen, or PJs, have one mission: rescue American or Allied forces in extreme danger. Whether their targets are shot down or isolated behind enemy lines, surrounded, engaged, wounded, or captured by the enemy, PJs will do whatever necessary to bring those in peril home. For the first time in their history, the PJs allow camera crews to cover their missions in Afghanistan. Inside Combat Rescue is the story of the lives of these elite airmen.

http://channel.nationalge(...)nside-combat-rescue/








[ Bericht 2% gewijzigd door Cobra4 op 01-04-2013 05:23:38 ]
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
pi_124753432
4 april 2100 uur ned 3

Uitverkorenen docu over de EVO, ooggetuigenverslag van begin tot eind.
pi_124761869
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 05:17 schreef Cobra4 het volgende:
Inside Combat Rescue.

The elite Combat Rescue members of the U.S. Air Force, Pararescuemen, or PJs, have one mission: rescue American or Allied forces in extreme danger. Whether their targets are shot down or isolated behind enemy lines, surrounded, engaged, wounded, or captured by the enemy, PJs will do whatever necessary to bring those in peril home. For the first time in their history, the PJs allow camera crews to cover their missions in Afghanistan. Inside Combat Rescue is the story of the lives of these elite airmen.

http://channel.nationalge(...)nside-combat-rescue/






Nice ben nu die laatse episode aan het kijken. ^O^

Btw, is er een nederlandse equivalent van die pararescue/PJ's?
  Eindredactie Frontpage / Forummod vrijdag 24 mei 2013 @ 03:48:52 #81
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_126936310

Geweldige film over het leven van dienstplichtige en beroepsmilitairen die in de jaren 80 in diverse legerplaatsen in Duitsland gelegerd waren. Het geluid loopt een beetje achter met de film maar een kniesoor die daar op let.

Op 30.50 minuut een piepjonge Marco Borsato in wit T-shirt en met een flink glas bier in zijn handen. Borsato was dienstplichtig cavalarist en als lader werkzaam op een leopardtank, gelegerd in Duitsland. Op het fragment drinkt hij een biertje met enkele collega's in de onderdeelsbar.
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
pi_126944554
Mooi wark


[bron:defensie youtube kanaal]
Op zaterdag 25 augustus 2012 11:03 schreef yvonne het volgende: Dag kindjes, nu weer braaf met je legerautootjes spelen.
pi_126955403

Ik heb over dit filmpje ook een vraag, want bij 2 50 doet die operator een soort ring om de deurhendel en dan barst die deur open. Maar bij onze SF (kct) zie je dat ze eerst heel lang bezig zijn met explosieven op de deur plakken. Heeft NL die ook.
Het gaat hier allemaal veel en veel sneller. ( kamers binnen komen, doel uitschakelen ) noem maar op.
Kan NL dat ook zo snel..........
  vrijdag 24 mei 2013 @ 20:10:09 #84
203457 De_Dorstige
Chairface Chippendale
pi_126961025
Sorry als dit al gepost is, maar dit moeten jullie wel een mooie site vinden:

http://sofrep.com/sofrep-(...)-ranger-battalion-1/
'De Japanners juichen, het net beweegt, maar de vis is niet gevangen.' http://www.youtube.com/watch?v=hzHKKo1oKD0
pi_126964078
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 17:49 schreef Conclusion het volgende:

Ik heb over dit filmpje ook een vraag, want bij 2 50 doet die operator een soort ring om de deurhendel en dan barst die deur open. Maar bij onze SF (kct) zie je dat ze eerst heel lang bezig zijn met explosieven op de deur plakken. Heeft NL die ook.
Het gaat hier allemaal veel en veel sneller. ( kamers binnen komen, doel uitschakelen ) noem maar op.
Kan NL dat ook zo snel..........
Heel lang? Ik heb even kort 3 filmpjes opgezocht (2 KL dagen & Delft), daar ligt die deur in max 40 seconden d'r uit, dat vind ik snel gezien het feit dat ze met explosieven (!) werken, en er bovendien geen beschutting in de buurt is.
pi_126964952
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 21:08 schreef Aapsoldaat het volgende:

[..]

Heel lang? Ik heb even kort 3 filmpjes opgezocht (2 KL dagen & Delft), daar ligt die deur in max 40 seconden d'r uit, dat vind ik snel gezien het feit dat ze met explosieven (!) werken, en er bovendien geen beschutting in de buurt is.
40 sec is wel snel ja, maar deze gasten doet het binnen 10 + dat het op zo'n echte situatie volgens mij op iedere seconde aankomt....
pi_126969620
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 21:24 schreef Conclusion het volgende:

[..]

40 sec is wel snel ja, maar deze gasten doet het binnen 10 + dat het op zo'n echte situatie volgens mij op iedere seconde aankomt....
Stuur ff een mailtje naar info.kct@mindef.nl zou ik zeggen. ^O^ Kan je ze vertellen dat je die knoflooklanden mentaliteit niet pikt, dat je op YouTube zag dat het binnen 10 seconden kan en als ze het dan nog niet snappen dat ze dan maar wat meer Call of Duty moeten spelen ! :(
pi_126969791
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 22:52 schreef Aapsoldaat het volgende:

[..]

Stuur ff een mailtje naar info.kct@mindef.nl zou ik zeggen. ^O^ Kan je ze vertellen dat je die knoflooklanden mentaliteit niet pikt, dat je op YouTube zag dat het binnen 10 seconden kan en als ze het dan nog niet snappen dat ze dan maar wat meer Call of Duty moeten spelen ! :(
Neh, ik ben geen gamer...
Maar het verschil viel me gewoon op.. ik vroeg me alleen af ofdat wij het ook zo snel konden als die Amerikanen.. Als we meestal gaan vergelijken dan is dat meestal met die Amerikanen, nu weer ;P
  vrijdag 24 mei 2013 @ 23:36:09 #89
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_126971527
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 03:48 schreef Cobra4 het volgende:

Geweldige film over het leven van dienstplichtige en beroepsmilitairen die in de jaren 80 in diverse legerplaatsen in Duitsland gelegerd waren. Het geluid loopt een beetje achter met de film maar een kniesoor die daar op let.

Op 30.50 minuut een piepjonge Marco Borsato in wit T-shirt en met een flink glas bier in zijn handen. Borsato was dienstplichtig cavalarist en als lader werkzaam op een leopardtank, gelegerd in Duitsland. Op het fragment drinkt hij een biertje met enkele collega's in de onderdeelsbar.

:D Ik zie hier en daar nog wat bekenden voorbij komen.
pi_126972751
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 17:49 schreef Conclusion het volgende:

Ik heb over dit filmpje ook een vraag, want bij 2 50 doet die operator een soort ring om de deurhendel en dan barst die deur open. Maar bij onze SF (kct) zie je dat ze eerst heel lang bezig zijn met explosieven op de deur plakken. Heeft NL die ook.
Het gaat hier allemaal veel en veel sneller. ( kamers binnen komen, doel uitschakelen ) noem maar op.
Kan NL dat ook zo snel..........
Er is in het filmpje geknipt...
Op zaterdag 25 augustus 2012 11:03 schreef yvonne het volgende: Dag kindjes, nu weer braaf met je legerautootjes spelen.
  Eindredactie Frontpage / Forummod zaterdag 25 mei 2013 @ 03:38:53 #91
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_126976430
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  Eindredactie Frontpage / Forummod zaterdag 25 mei 2013 @ 03:44:08 #92
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_126976491
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  Eindredactie Frontpage / Forummod zaterdag 25 mei 2013 @ 04:05:30 #93
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_126976578
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  zaterdag 25 mei 2013 @ 04:59:26 #94
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_126976692
quote:
Die voormalige arts ook :D
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_126979270
Weet iemand hier trouwens iets over de docu. Fokking Hell.
Ik wil die graag zien, maar ik heb eens gelezen dat die niet op het web mag staan wegens bepaalde rechten. Weet iemand misschien toch een site waar die op staat. Of op een andere manier hoe je eraan kan komen.
  Eindredactie Frontpage / Forummod zaterdag 25 mei 2013 @ 11:24:47 #96
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_126979565
Neen, is inderdaad nergens meer legaal te bekijken op het internet.

Maar wel misschien nog wel op dvd te koop op de site van de maker?
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
pi_126979707
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 11:24 schreef Cobra4 het volgende:
Neen, is inderdaad nergens meer legaal te bekijken op het internet.

Maar wel misschien nog wel op dvd te koop op de site van de maker?
Even kijkennn.....
pi_133591677
Welkom bij DEF Films! Dit topic heb ik geopend met het idee om zoveel mogelijk oorlogsfilms, -mini-series en documentaires centraal te verzamelen. Dit kunnen zowel nog nieuwe films zijn die nog net of zelfs niet zijn uitgekomen, tot aan films van decennia geleden. Centraal hierin is dat dit voor ons, door ons is. :)

Hoe werkt het?
Allereerst zijn er drie hoofdgroepen, die zijn als volgt:

Films

Series

Documentaires

Nu is het natuurlijk zo dat er tientallen oorlogsfilms, series en documentaires zijn gemaakt over oorlogssituaties, vandaar dat ik de drie groepen op alfabetische volgorde heb gezet respectievelijk onder hun hoofdgroep.

Wat kan je verwachten van deze lijst?
Op Fok! is het nu eenmaal zo dat na een bepaald aantal uur, een post niet meer aangepast kan worden, dat is ook met deze post het geval. Mocht het goed gaan lopen, hoop ik dat de mods af en toe de lijst zouden willen updaten. Verder mag je verwachten dat de lijst op alfabetische volgorde staat, en in het geval van de films en series zal er een directe link zijn naar de IMDb (Internet Movie Database) pagina zal zijn, waarbij ook gelijk het jaar van de film en de score die de film op IMDb heeft op dat moment van schrijven in de titel zal staan.

Ik kan dit natuurlijk niet in alleen, en ik hoop dan ook ten zeerste dat jullie ook bijdragen aan dit project. Mocht je een naar jouw mening goede film/ serie/ documentaire kennen en zou hem graag hier willen zien, post dan in dit draadje met een link naar de IMDb pagina van de betreffende film/ serie/ docu mocht die aanwezig zijn, en als de documentaire ook te zien is op Youtube is een link daar naar toe erg handig !

FILMS
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
(MINI)SERIES
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
DOCUMENTAIRES
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 0% gewijzigd door Aapsoldaat op 24-11-2013 23:21:06 ]
  zondag 24 november 2013 @ 22:23:42 #99
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_133592593
Docu:
The Battle for Marjah (2010) (6.9)

De code:
1[url= link ] titel (jaar) [b](cijfer)[/b][/url]
pi_133593457
Zowel The Battle for Marjah en een reeks andere documentaires toegevoegd
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')