abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_116945334
Beste fokkers !

Omdat ik geen idee heb wat de mogelijkheden zijn voor mijn moeder en ik haar graag wil helpen, heb ik aan jullie wat vragen.

Mijn moeder verdient 1300 netto per maand. Omdat het thuis niet helemaal goed gaat willen we heel graag verhuizen en zonder haar "vriend" wonen. Echter hebben wij geen idee wat de mogelijkheden zijn, hoe we het moeten aanpakken , welke alternatieven er zijn.
pi_116945464
Wat zou het evt probleem zijn om gewoon te verhuizen dan? Waar loop je tegenaan?
  Spellchecker dinsdag 18 september 2012 @ 19:05:58 #3
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_116946063
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 18:53 schreef admiraal_anaal het volgende:
Waar loop je tegenaan?
tegen de "vriend" misschien?
pi_116946232
Hoezo? Eist ie dat je niet mag verhuizen of wil hij mee verhuizen?
pi_116947045
Waar woon je? Het is in Utrecht / Amsterdam lastiger woonruimte te vinden met een laag inkomen...
pi_116949149
Wij wonen in Uden , het enige waar tegen we kunnen aanlopen is het geld ... denk ik ...
pi_116949215
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 20:00 schreef trOnk12 het volgende:
Wij wonen in Uden , het enige waar tegen we kunnen aanlopen is het geld ... denk ik ...
Ik snap niet helemaal wat voor advies je wil. Ofwel meer werken, of goedkoper lenen (dus goedkopere woning of andere uitgaven verminderen).
pi_116949278
Ik wil jullie vragen hoe we het aan moeten pakken, we hebben geen lening , ook betalen wij heel weinig voor de auto . Ik wil weten wat de mogelijkheden zijn. In uden ( en omgeving ) zijn vrijwel geen huizen te vinden voor minder dan 700/800 euro exclusief.
pi_116949308
En waarom schopt je moeder hem er niet uit dan? Of is het zijn huis?
pi_116949342
Het is zijn huis inderdaad.
pi_116949593
Sowieso al ingeschreven bij de woningbouwvereniging? Hoe oud zijn jij en je broertje en kunnen jullie ook bijdragen? Ik weet niet hoe erg het is met die vriend en of politie ook in het spel is maar evt kan je proberen een urgentie verklaring aan te vragen bij de woningbouw maar de regels daarvoor vindt je op hun website

1300 euro is geen onmogelijk inkomen om iets te vinden, alleen iets moeilijker
pi_116949953
Cyberterrorist, jouw commentaar is onnodig. Ik heb geen broertje ik ben de enige zoon van mijn moeder. Ben op dit moment achtien en ben bereid 200 euro bij te leggen ( maandelijks natuurlijk ). We zijn zeker niet van plan om politie erbij te trekken, omdat het nnog niet zo ver gekomen is dat hij wat kracht gebruikte (Gelukkig ben ik oud genoeg om hem daarop te aanspreken wanneer hij dat van plan is ).

Urgentie is niet mogelijk.
pi_116953350
Ingeschreven bij svu? Area heet dat tegenwoordig meen ik...
pi_116953730
Luitstraat 35... 618 euro
pi_116953793
Nondeju, huren is echt duur...
pi_116955547
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 21:10 schreef TheOneAndOnly het volgende:
Luitstraat 35... 618 euro
Ook wel even 4 slaapkamers waar je over hebt in de particuliere huur.
When your drunk the old woman tastes like a virgin... Crap!
pi_116955718
Is via woningstichting... die huizen zijn best klein, woonkamer is maar 20m2...
pi_116955885
Valt trouwens toch wel mee, alleen wel hokkerig...
pi_116956166
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 21:38 schreef TheOneAndOnly het volgende:
Is via woningstichting... die huizen zijn best klein, woonkamer is maar 20m2...
Dat noem jij klein... Teveel eisen hebben en te weinig budget logisch dat je niets vind.
When your drunk the old woman tastes like a virgin... Crap!
pi_116956324
Ik heb al wat gevonden... ik had nog gepost dat het wel meeviel qua formaat maar dat het wel hokkerig is...
pi_116961322
We zijn ingeschreven bij area echter willen wij vandaag nog verhuizen.
  dinsdag 18 september 2012 @ 23:01:16 #22
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_116961647
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 22:56 schreef trOnk12 het volgende:
Je hebt nog een uur, komt goed.

Maar OT:
Als geld het (enige) probleem is, heb je doodsimpel twee opties: genoegen nemen met weinig uitgaven (en dus niet te veel eisen) of je inkomsten omhoog.

Jullie staan ingeschreven. Ik ken de situatie in Uden niet zo goed, maar hoe lang al? Hoe hoog kom je als je reageert op een minder gewilde flat ofzo? Want dat zal toch de weg zijn, verwacht ik. Je komt pas voor urgentie in aanmerking als de thuissituatie 'onhoudbaar' zou worden, en dat is echt pas na trajecten met maatschappelijk werk en dergelijke.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_116963611
quote:
Dan moet je meer geld verdienen zodat jullie particulier kunnen huren.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  dinsdag 18 september 2012 @ 23:37:57 #24
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_116963730
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 23:01 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Je hebt nog een uur, komt goed.

Maar OT:
Als geld het (enige) probleem is, heb je doodsimpel twee opties: genoegen nemen met weinig uitgaven (en dus niet te veel eisen) of je inkomsten omhoog.

Jullie staan ingeschreven. Ik ken de situatie in Uden niet zo goed, maar hoe lang al? Hoe hoog kom je als je reageert op een minder gewilde flat ofzo? Want dat zal toch de weg zijn, verwacht ik. Je komt pas voor urgentie in aanmerking als de thuissituatie 'onhoudbaar' zou worden, en dat is echt pas na trajecten met maatschappelijk werk en dergelijke.
Je moet ongeveer 6 jaar ingeschreven staan om via SVU/area een huis te krijgen.
En anders particulier huren, er hangen genoeg briefjes bij de supermakrten om een kamer te huren :).
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_116971679
Dus er is geen optie om ergens te gaan wonen ... Nou dat is wel jammer :) Een kamer ?? nee dat vinden wij niet groot genoeg hoor :)

Verder geen alternatieven ?
pi_116973041
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 10:40 schreef trOnk12 het volgende:
Dus er is geen optie om ergens te gaan wonen ... Nou dat is wel jammer :) Een kamer ?? nee dat vinden wij niet groot genoeg hoor :)

Als je met je budget geen huis kan vinden, zorg dan dat jullie budget hoger wordt, anders heb je echt amper keuzes. Ja, een goedkope camper kopen oid.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  woensdag 19 september 2012 @ 11:34:26 #27
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_116973497
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 10:40 schreef trOnk12 het volgende:

Wat dacht je nou zelf? Betaalbare huurwoningen groeien echt niet aan de bomen hoor...
Er zit niks anders op dan of je eisen wat lager te stellen, of te zorgen dat jij en je moeder een hoger besteedbaar inkomen weten te krijgen - wat neer komt op meer werken of een beter betaalde baan zoeken, ofwel bezuinigen op je uitgaven.
Je hebt een auto, lees ik? Begin eens met die de deur uit de doen. Scheelt klappen met geld.
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_116973610
quote:
Dan zoek je op Funda of er iets te huur is.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_116973716
quote:
Dan zul je toch echt particulier moeten zoeken, maar dan loop je wel tegen prijzen aan die voor jullie (veel) te hoog zullen zijn.

Je moeder verdient trouwens 1300eu stel je. Ben je zelf bezig met een opleiding (stufi) of heb je inkomsten uit werk, zodat je ook kan bijdragen aan de huur?
..non est vivere sed valere vita est ..
pi_116975863
Ik heb inkomsten uit werk , ik kan 200 euro bijdragen. We willen een woning dat 1 slaapkamer heeft en een woonkamer. Dat slaap ik in slaapkamer en moeder in een woonkamer aan welke prijs moeten we denken
pi_116976010
Zoek op Funda en zoek ook buiten Uden, er staan wel appartementen te huur.

http://www.funda.nl/huur/uden/+10km/0-600/
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_116976226
In de buurt van uden zijn er toch ook wel wat vakantieparken waar je een langeretijd wel iets kan huren?
pi_116977459
Wat denken jullie dat we kunnen betalen voor de woning ? Inclusief of exclusief ... Ik heb geen auto, mijn moeder wel ... en die heeft ze nodig om te kunnen werken. Verder heeft ze een mobiel ze betaalt 30 euro per maand. Samen hebben we dan 1400 euro per maand.

Stel dat het ons lukt een huisje via woninstichting te huren. Het heeft dan als nog geen zekerheid dat we niet in finnaciele probleme komen volgende jaar. Ik heb gehoord dat ze de prijzen willen aanpassen ( beetje "marktconform" te maken )
pi_116977646
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 13:29 schreef trOnk12 het volgende:
Wat denken jullie dat we kunnen betalen voor de woning ? Inclusief of exclusief ... Ik heb geen auto, mijn moeder wel ... en die heeft ze nodig om te kunnen werken. Verder heeft ze een mobiel ze betaalt 30 euro per maand. Samen hebben we dan 1400 euro per maand.
Kijk eerst eens of jullie in aanmerking gaan komen voor huurtoeslag.

In de particuliere huursector zullen jullie waarschijnlijk wel een probleem hebben om iets te vinden want daar is normaliter je maximale huur 25% van het brutomaandloon van de kostwinnaar.
pi_116977796
We komen in aanmerking voor huurtoeslag. De enige optie is dus via woningstichting ( wat is Nederland toch een *** land , ik denk dat het wel overal beter is...)
pi_116979285
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 13:37 schreef trOnk12 het volgende:
We komen in aanmerking voor huurtoeslag. De enige optie is dus via woningstichting ( wat is Nederland toch een *** land , ik denk dat het wel overal beter is...)
Na deze post en een blik op je posthistorie (met deze als rare uitschieter: Een huis kopen en maandlasten) hoef ik je niet meer serieus te nemen.

:')
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
  woensdag 19 september 2012 @ 14:12:35 #37
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_116979384
quote:
Dus ... jouw moeder kiest een vervelende vent uit om samen met haar kind bij in te trekken en dan ligt het aan Nederland als er niet op stel en sprong een vervangend huis klaarstaat als ze weg wil bij deze vervelende vent. Dat is ook.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  woensdag 19 september 2012 @ 14:12:54 #38
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_116979406
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 14:10 schreef Sometimes het volgende:

Na deze post en een blik op je posthistorie (met deze als rare uitschieter: Een huis kopen en maandlasten) hoef ik je niet meer serieus te nemen.

:')
Okay dan :') .
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_116979474
quote:
Nee dat is niet waar, bij particuliere huur kom je ook voor huurtoeslag in aanmerking, de huur mag alleen niet hoger dan ¤ 650 zijn.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_116980304
quote:
Whahahaha
pi_116983052
TS zou ook nog op pararius kunnen zoeken daar zijn soms wat meer woningen dan bij funda tre vinden en ook van normale particulieren die niet zo'n extreme inkomens eisen stellen als de grote particuliere verhuurders doen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')