Zijn er überhaupt banken die voor dat bedrag een hypotheek verstrekken? Met een gezamenlijk inkomen van 2650 euro lijkt me de maximale hypotheek eerder rond de 160.000 te zitten.quote:Op zondag 15 januari 2012 18:18 schreef trOnk12 het volgende:
Dan wil ik jullie vragen hoeveel je gezamnelijk het beste moet verdienen om een huis van 200.000 euro kunnen betalen en fatsoenelijk kunnen leven
Het Nibud stelt daar ieder jaar de woonquotes voor op; die de geldverstrekkers naleven:quote:Op zondag 15 januari 2012 18:18 schreef trOnk12 het volgende:
Dan wil ik jullie vragen hoeveel je gezamnelijk het beste moet verdienen om een huis van 200.000 euro kunnen betalen en fatsoenelijk kunnen leven
Die 2650 is netto.quote:Op zondag 15 januari 2012 18:21 schreef Falco het volgende:
[..]
Zijn er überhaupt banken die voor dat bedrag een hypotheek verstrekken? Met een gezamenlijk inkomen van 2650 euro lijkt me de maximale hypotheek eerder rond de 160.000 te zitten.
Ligt er maar aan, bij mijn eerste woning betaalde ik 600 euro netto aan hypotheek en service kosten en had ik maar 300 euro over in de maand als alles eraf was, daarnaast een buffer van zo'n 50K achter de hand, prima te doen.quote:Op zondag 15 januari 2012 18:18 schreef trOnk12 het volgende:
Oke, overheen gelezen. Vond het al zo vreemdquote:
Dit. Ook met het oog op mogelijke calamiteiten die anders wellicht zouden uitmonden in een fikse restschuld.quote:Op zondag 15 januari 2012 18:59 schreef Leandra het volgende:
Maar als je het ervan kunt doen dan is het misschien handig om de HRA apart te houden en te sparen voor het geval aflossen aantrekkelijker wordt dan de hypotheek zoveel mogelijk in stand houden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |