abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_116932304

Welkom in het grote PSV topic! :W

Officiele PSV website
PSV TV
PSV Netwerk
Supportersvereniging PSV
PSV Fans United
Lighttown Madness
PSV Ultras

Landskampioenschap (21x)
1929, 1935, 1951, 1963, 1975, 1976, 1978,
1986, 1987, 1988, 1989, 1991, 1992, 1997,
2000, 2001, 2003, 2005, 2006, 2007, 2008

KNVB Beker (9x)
1950, 1974, 1976, 1988, 1989, 1990, 1996,
2005, 2012

Johan Cruijff Schaal (9x)
1992, 1996, 1997, 1998, 2000, 2001, 2003,
2008, 2012

Europacup I (1x)
1988

UEFA Cup (1x)
1978

11-8-2012 - RKC Waalwijk - PSV , 3-2
18-8-2012 - PSV - Roda JC Kerkrade , 5-0
26-8-2012 - FC Groningen - PSV , 1-3
2-9-2012 - PSV - AZ , 5-1
16-9-2012 - FC Utrecht - PSV , 1-0
23-9-2012 - PSV - Feyenoord , x-x
30-9-2012 - VVV-Venlo - PSV , x-x
7-10-2012 - PSV - NAC Breda , x-x
20-10-2012 - PSV - Willem II , x-x
28-10-2012 - PEC Zwolle - PSV , x-x
3-11-2012 - PSV - Heracles Almelo , x-x
11-11-2012 - PSV - SC Heerenveen , x-x
17-11-2012 - ADO Den Haag - PSV , x-x
25-11-2012 - PSV - Vitesse , x-x
1-12-2012 - Ajax - PSV , x-x
9-12-2012 - PSV - FC Twente , x-x
15-12-2012 - NEC - PSV , x-x
22-12-2012 - NAC Breda - PSV , x-x
18-1-2013 - PSV - PEC Zwolle , x-x
26-1-2013 - Heracles Almelo - PSV , x-x
2-2-2013 - PSV - ADO Den Haag , x-x
9-2-2013 - Vitesse - PSV , x-x
16-2-2013 - PSV - FC Utrecht , x-x
24-2-2013 - Feyenoord - PSV , x-x
2-3-2013 - PSV - VVV-Venlo , x-x
10-3-2013 - SC Heerenveen - PSV , x-x
16-3-2013 - PSV - RKC Waalwijk , x-x
31-3-2013 - Roda JC Kerkrade - PSV , x-x
6-4-2013 - Willem II - PSV , x-x
14-4-2013 - PSV - Ajax , x-x
20-4-2013 - AZ - PSV , x-x
27-4-2013 - PSV - FC Groningen , x-x
5-5-2013 - PSV - NEC , x-x
12-5-2013 - FC Twente - PSV , x-x

23-8-2012 - Zeta Golubovci - PSV , 0-5
30-8-2012 - PSV - Zeta Golubovci , 9-0
20-9-2012 - FC Dnipro Dnipropetrovsk - PSV
4-10-2012 - PSV - SSC Napoli
25-10-2012 - PSV - AIK Solna
8-11-2012 - AIK Solna - PSV
22-11-2012 - PSV – FC Dnipro Dnipropetrovsk
6-12-2012 - SSC Napoli - PSV

25/26/27-9-2012 - Spakenburg/Achilles'29 - PSV , x-x

Johan Cruijff Schaal
5-8-2012 - PSV - Ajax , 4-2

1. Matavz - 3
2. Lens - 2
3. Hutchinson - 2

Graag nieuwe topicstarter scores in de openingspost bijwerken ^O^
Dit, dus.
pi_116932352
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 september 2012 13:50 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Jazeker. Als hetzelfde team van Ajax en AZ kan winnen, maar niet van 9 man in Utrecht wijd ik dat aan instelling dan aan een vorm van "logisch, ze kunnen niet beter."
Ajax en AZ zijn teams die willen voetballen. Utrecht en RKC laten je het spel maken. Bijzonder groot verschil. Je denkwijze is wel erg beperkt. 'We winnen van Ajax dus moeten we ook winnen van Utrecht'

Ja, was voetbal maar zo simpel. :')
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_116932417
Lekker slot van het seizoen hebben jullie trouwens :o

14-4-2013 - PSV - Ajax
20-4-2013 - AZ - PSV

27-4-2013 - PSV - FC Groningen
05-5-2013 - PSV - NEC
12-5-2013 - FC Twente - PSV
BFF met GGMM
pi_116932440
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 13:52 schreef Caland het volgende:

[..]

Ajax en AZ zijn teams die willen voetballen. Utrecht en RKC laten je het spel maken. Bijzonder groot verschil. Je denkwijze is wel erg beperkt. 'We winnen van Ajax dus moeten we ook winnen van Utrecht'

Ja, was voetbal maar zo simpel. :')
Dat zijn teams die willen voetballen, inderdaad. En op het moment dat PSV ook wil voetballen, dat Toivonen zin heeft om de ruimte voor de 16 in te duiken, dat Mertens zin heeft om de back te helpen en de diepe bal te zoeken, dat Matavz wordt bediend ipv weggestuurd kan PSV beter zijn dan de concurrentie.
Dit, dus.
pi_116932543
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 september 2012 13:54 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Dat zijn teams die willen voetballen, inderdaad. En op het moment dat PSV ook wil voetballen, dat Toivonen zin heeft om de ruimte voor de 16 in te duiken, dat Mertens zin heeft om de back te helpen en de diepe bal te zoeken, dat Matavz wordt bediend ipv weggestuurd kan PSV beter zijn dan de concurrentie.
Denk je nou echt dat die mannen er geen zín in hebben? Niet kunnen presteren tegen kleinere, defensief ingestelde tegenstanders is een gebrek aan kwaliteit, niet een gebrek aan zin/instelling.
BFF met GGMM
pi_116932562
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 september 2012 13:54 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Precies. Dit team is gemaakt om lekker te counteren. Als de ruimtes klein worden krijgen ze het moeilijk. Helemaal als je met twee verdedigende middenvelders speelt die daarin veel te beperkt zijn.

Heeft verder zeer weinig met instelling te maken.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_116932604
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 13:57 schreef Caland het volgende:

[..]

Precies. Dit team is gemaakt om lekker te counteren. Als de ruimtes klein worden krijgen ze het moeilijk. Helemaal als je met twee verdedigende middenvelders speelt die daarin veel te beperkt zijn.

Dit, gewoon dit. En er is niks mis met countervoetbal, Real Madrid wint er ook de competitie mee.
Op donderdag 8 november 2012 20:51 schreef Dj_Day-V het volgende:
Door PSV spelen jullie nu CL :') !
pi_116932648
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 13:57 schreef DonRaja het volgende:

[..]

Denk je nou echt dat die mannen er geen zín in hebben? Niet kunnen presteren tegen kleinere, defensief ingestelde tegenstanders is een gebrek aan kwaliteit, niet een gebrek aan zin/instelling.
Dus als je weinig kwaliteit bezit verlies je van Utrecht en RKC, maar je wint wel van Ajax en AZ?

Het lijkt mij dat we eerder uit kunnen gaan van bijvoorbeeld een onderschattende instelling.
Dit, dus.
pi_116932715
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 september 2012 13:59 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Dus als je weinig kwaliteit bezit verlies je van Utrecht en RKC, maar je wint wel van Ajax en AZ?
Als praten tegen een muur.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_116932729
quote:

[..]

Het lijkt mij dat we eerder uit kunnen gaan van bijvoorbeeld een onderschattende instelling.
Nee, je begrijpt me verkeerd: Goed spelen tegen goede spelers is een ándere kwaliteit dan goed spelen tegen mindere (veelal defensievere) tegenstanders. Het is dus het missen van de kwaliteit om tegen de kleintjes het spel te maken, niet het totaal missen van voetbalkwaliteit.
BFF met GGMM
pi_116932733
quote:

[..]

Niet weinig kwaliteit, er mist gewoon een bepaalde kwaliteit. Jullie missen een speler met brille, iemand die in de kleine ruimte kan spelen en die het overzicht heeft. Met een speler als Maher in je team waren jullie fluitend kampioen geworden, zelfs met zo'n verdediging.
Op donderdag 8 november 2012 20:51 schreef Dj_Day-V het volgende:
Door PSV spelen jullie nu CL :') !
pi_116932786
quote:

[..]

Ik denk het niet. Als je ziet hoeveel individuen er met een loopactie voorin staan dan zie je wel dat de enige manier waarop PSV kan voetballen is door te combineren en op te schuiven. Afgelopen zondag werd er met Matavz gecounterd en dat werkt niet.
Dit, dus.
pi_116932854
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 14:00 schreef DonRaja het volgende:

[..]

Nee, je begrijpt me verkeerd: Goed spelen tegen goede spelers is een ándere kwaliteit dan goed spelen tegen mindere (veelal defensievere) tegenstanders. Het is dus het missen van de kwaliteit om tegen de kleintjes het spel te maken, niet het totaal missen van voetbalkwaliteit.
Ja, dat betitel ik als instelling. Als je niet het niveau haalt tegen kleine tegenstanders, maar wel tegen een Ajax of AZ schaar ik dat onder een motivatiekwestie.
Dit, dus.
pi_116932981
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 september 2012 14:03 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Ja, dat betitel ik als instelling. Als je niet het niveau haalt tegen kleine tegenstanders, maar wel tegen een Ajax of AZ schaar ik dat onder een motivatiekwestie.
Ik denk niet dat wij elkaar begrijpen.

Tegen AZ/Ajax speel je niet met een andere instelling, maar met een andere strategie. Tegen Ajax/AZ kun je afwachten en scherp counteren. Tegen Utrecht moet je zelf het spel maken, dat is een kwaliteit.

Je hebt daarvoor verdedigers nodig die kunnen opbouwen en middenvelders die creatieve openingen kunnen maken. Die kwaliteiten missen jullie op het moment.

Jullie hebben inderdaad veel klasse voorin, dus met een lange bal van achteruit kunnen zij al veel, maar als je tegen een 'hanbalverdiging' staat te voetballen, moet de creativiteit van het middenveld komen.

En daar schort het aan m.i.
BFF met GGMM
pi_116933030
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 14:06 schreef DonRaja het volgende:

[..]

Tegen AZ/Ajax speel je niet met een andere instelling, maar met een andere strategie. Tegen Ajax/AZ kun je afwachten en scherp counteren. Tegen Utrecht moet je zelf het spel maken, dat is een kwaliteit.

Je hebt daarvoor verdedigers nodig die kunnen opbouwen en middenvelders die creatieve openingen kunnen maken. Die kwaliteiten missen jullie op het moment.

Jullie hebben inderdaad veel klasse voorin, dus met een lange bal van achteruit kunnen zij al veel, maar als je tegen een 'hanbalverdiging' staat te voetballen, moet de creativiteit van het middenveld komen.

Nee joh, dat is gewoon een gebrek aan instelling. _O-
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_116933201
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 14:06 schreef DonRaja het volgende:

[..]

Jawel, ik begrijp wel wat je bedoelt, maar ik zie het op een andere manier. Het verschil tussen bijvoorbeeld Narsingh en Lens die overduidelijk willen vlammen tegen Utrecht is levensgroot met de manier waarop Mertens en Toivonen de wedstrijd spelen. Op het moment dat ze allemaal op dezelfde wijze de wedstrijd ingaan zoals eerstgenoemden zie je duidelijk het verschil. Dan kun je instelling nummer 1 nemen in de wedstrijd tegen RKC/Utrecht en instelling 2 in de wedstrijd tegen Groningen. Identieke ploegen wat betreft de speelwijze tegen PSV.
Dit, dus.
pi_116933276
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 september 2012 14:12 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Jawel, ik begrijp wel wat je bedoelt, maar ik zie het op een andere manier. Het verschil tussen bijvoorbeeld Narsingh en Lens die overduidelijk willen vlammen tegen Utrecht is levensgroot met de manier waarop Mertens en Toivonen de wedstrijd spelen. Op het moment dat ze allemaal op dezelfde wijze de wedstrijd ingaan zoals eerstgenoemden zie je duidelijk het verschil.
Ok, het zal best een combinatie van factoren zijn. Maar voor mijn gevoel is de instelling daar zeker niet de hoofdoorzaak in. Maar: agree to disagree ^O^
BFF met GGMM
pi_116933573
Maar het zou best instelling kunnen zijn, misschien niet eens bewust. Kijk naar de Lens tegen Hongarije en de Lens tegen Utrecht.
pi_116933743
quote:

[..]

Ik ben het hier wel mee eens. Tegen tegenstanders die niet voetballen lukt het PSV niet om wel te blijven voetballen. Er is dan een totaal gebrek aan creativiteit, zowel op het middenveld als in de spits. En als er bij de spitsen al ingevingen zijn voor een loopactie, is het zo ongelooflijk getelefoneerd waardoor iedere idioot het door heeft. Erg vaak resulteert dit in een middenvelder die 15 meter voorbij de middenlijn stilstaand de bal in bezit heeft, en er helemaal niets mee kan doen. Het enige wat je dan kan doen is gaan lopen met de bal totdat er wel een gaatje vrijkomt. Helaas hebben wij niet de spelers die hier erg goed in zijn, dus stagneert de aanval en kan je weer overnieuw beginnen.
Ik vind echter dat dit niet het grootste probleem van zondag was. Vanaf het begin was duidelijk dat Utrecht veel feller was. PSV heeft zich gewoon af laten bluffen. En dat heeft niets met de kwaliteiten van PSV te maken, puur met wedstrijdinstelling en -intelligentie. Ik had gehoopt dat Van Bommel juist dat stukje wel over kon brengen op het team, maar tot dusverre is dit niet gelukt. Strootman speelt vooral een typetje, maar zijn energie gaat naar de verkeerde zaken.
Van Bommel speelde zondag opzich wel goed, maar ik ben het eens met degene die eerder de vraag postte: Heb je wel een goede wedstrijd gespeeld als je het middenveld totaal niet in handen had? Onbegrijpelijk dat het middenveld in bezit is van zo'n pover elftal als Utrecht.
Uiteindelijk verlies je de wedstrijd weer doordat de zwakke verdediging weer niet de nul kan houden, maar daar ben ik niet eens meer verbaasd of gedesillusioneerd over. Ik ga nu uit van 1 a 2 tegengoals per wedstrijd, de aanval moet het voor ons maar goed maken. Als je ziet dat Marcelo bij werkelijk elke bal verkeerd gepositioneerd staat, Bouma veel te oud, traag en slecht is geworden, Jetro gewoon veel te onervaren is en Hutch voetballend werkelijk niets voorstelt (hoe is hij in godsnaam ooit op het middenveld terecht gekomen?), dan vind ik de schade alleszins nog meevallen. Maar goed, zondag was het niet alleen de verdediging die er niets van bakte.
pi_116933795
Het rare is natuurlijk wel dat met name buitenshuis punten worden verspeeld. Daar waar de tegenstander over het algemeen wat meer zal komen. In de thuis wedstrijden heeft PSV het relatief gemakkelijk, daar waar de tegenstander zich helemaal ingraaft en hoopt op een snelle uitbraak.

Dat strookt niet helemaal met een counterploeg.

Met name Marcelo is echt een drama. Dan kun je niet spelen met ruimte in je rug. Zet aub Zanka er in. Ook al weet ik niet hoe zijn niveau op dit moment is, het kan niet slechter dan die joker. Op het middenveld zou iemand bij mogen die wat creatiever is. Ik zou daar Mertens neerzetten in plaat van Toivonen en Toivonen zou ik in de spits zetten. Rendeert hij niet zo goed als op 10, maar naast Bommel en Stroorman moet daar inderdaad iemand bij die creatief is. Lens of Depay op links en Narsingh op rechts. --> Kampioen.
pi_116934730
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 14:28 schreef Lange_Lans het volgende:
Het rare is natuurlijk wel dat met name buitenshuis punten worden verspeeld. Daar waar de tegenstander over het algemeen wat meer zal komen. In de thuis wedstrijden heeft PSV het relatief gemakkelijk, daar waar de tegenstander zich helemaal ingraaft en hoopt op een snelle uitbraak.

Dat strookt niet helemaal met een counterploeg.
Daarom zie je ook dat het te maken heeft met instelling en niet met de wijze waarop ploegen spelen, want juist als je uit moet naar PSV ga je met 11 man voor de goal liggen. Thuis ga je proberen, druk zetten, bluffen en proberen af te troeven. De instelling zorgt ervoor dat een club als Utrecht met 1-0 wint (waar het ook 2-0 of 3-0 had kunnen worden) en Groningen met 0-3 verliest.

quote:
Met name Marcelo is echt een drama. Dan kun je niet spelen met ruimte in je rug. Zet aub Zanka er in. Ook al weet ik niet hoe zijn niveau op dit moment is, het kan niet slechter dan die joker. Op het middenveld zou iemand bij mogen die wat creatiever is. Ik zou daar Mertens neerzetten in plaat van Toivonen en Toivonen zou ik in de spits zetten. Rendeert hij niet zo goed als op 10, maar naast Bommel en Stroorman moet daar inderdaad iemand bij die creatief is. Lens of Depay op links en Narsingh op rechts. --> Kampioen.
Matavz wisselen voor Toivonen heeft geen effect denk ik. Dat zijn twee spelers die 90 minuten lang geen meter te veel willen lopen. Matavz wacht tot de bal komt en prikt hem erin en dat doet Toivonen precies hetzelfde. Ik denk dat je pas echt iets kunt veranderen als je Matavz eruit haalt en Lens in de spits zet.

Dan kunnen jongens als van Bommel en Toivonen die bal zowel naar links, rechts als centraal diep of op snelheid geven, met Narsingh/Lens/Depay voor zich.
Dit, dus.
  Forum Admin dinsdag 18 september 2012 @ 15:34:17 #22
35723 crew  GGMM
pi_116936563
quote:

[..]

Dat dus. Onbegrijpelijk echt dat er mensen zijn -waaronder Advocaat :') - die nog steeds denken dat het aan de instelling ligt. Ik snap dat echt niet. Daarom zie ik jullie weer geen kampioen worden. Advocaat hakt er lekker op in, denkend dat het aan de instelling ligt, waardoor je ontevreden spelers krijgt en het elftal nog slechter gaat functioneren.
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_116936956
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 september 2012 15:34 schreef GGMM het volgende:

[..]

Dat dus. Onbegrijpelijk echt dat er mensen zijn -waaronder Advocaat :') - die nog steeds denken dat het aan de instelling ligt. Ik snap dat echt niet. Daarom zie ik jullie weer geen kampioen worden. Advocaat hakt er lekker op in, denkend dat het aan de instelling ligt, waardoor je ontevreden spelers krijgt en het elftal nog slechter gaat functioneren.
Toch valt dat counterverhaal moeilijk te rijmen met het feit dat ze juist uit punten verliezen. Daar waar de tegenstander vaak wat meer ruimte laat en dat ze thuis makkelijk winnen tegen teams die zich helemaal ingraven.
pi_116937358
Wanneer gaat er nu eens gcht iemand ingrijpen bij PSV. Advocaat heeft nu al vaak genoeg boos geworden, tijd voor maatregelen lijkt me.
Na vorig jaar hoopte ik op versterking achterin, maar de enige aankoop zit op de bank en is dan dus blijkbaar NOG slechter dan Marcelo en Bouma!?
En waarom hebben ze die ongemotiveerde Toivonen niet gewoon laten vertrekken?

Ze hebben een waardeloze verdediging. Dit komt helemaal duidelijk naar voren bij een tegenstander die veel druk zet en een PSV middenveld wat matig is bij balverlies
pi_116937659
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 15:44 schreef Lange_Lans het volgende:

[..]

Toch valt dat counterverhaal moeilijk te rijmen met het feit dat ze juist uit punten verliezen. Daar waar de tegenstander vaak wat meer ruimte laat en dat ze thuis makkelijk winnen tegen teams die zich helemaal ingraven.
Precies. Thuis probeert de tegenstander PSV af af te bluffen met een stadion wat je motiveert, uit ga je met 11 man voor de goal hangen en proberen de 0 te houden. En dat laatste lukt niet, dus speel ook ik de instelling/motivatiekaart.
Dit, dus.
pi_116939308
Psv we love uu
pi_116944372
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 13:57 schreef DonRaja het volgende:

[..]

Dit dus.

Zal nog wel jaren duren voordat ze daar bij PSV eens achter zijn. Of eigenlijk niet want Advocaat zei het na de wedstrijd al, tegen zulke tegenstanders die op die manier spelen komen ze tekort. :)

quote:
14s.gif Op dinsdag 18 september 2012 15:34 schreef GGMM het volgende:

[..]

Advocaat toch niet? Die zei op EL na de wedstrijd dat als tegenstanders zich ingraven dat PSV dan kwaliteit tekort komt.
pi_116945050
quote:
Goed spelen tegen goede spelers is een ándere kwaliteit dan goed spelen tegen mindere (veelal defensievere) tegenstanders. Het is dus het missen van de kwaliteit om tegen de kleintjes het spel te maken, niet het totaal missen van voetbalkwaliteit.
Ik dacht dat Advocaat na RKC had geroepen dat ze voortaan met uitwedstrijden anders zouden gaan spelen, niet meer de aanval zoeken en lekker achterin hangen zoals de tegenstander ook doet. Niet erg consequent als je tegen Groningen en Utrecht alweer het spel wil maken.

quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 15:53 schreef Harrie_Bals het volgende:
Wanneer gaat er nu eens gcht iemand ingrijpen bij PSV. Advocaat heeft nu al vaak genoeg boos geworden, tijd voor maatregelen lijkt me.
Na vorig jaar hoopte ik op versterking achterin, maar de enige aankoop zit op de bank en is dan dus blijkbaar NOG slechter dan Marcelo en Bouma!?

Ze hebben een waardeloze verdediging. Dit komt helemaal duidelijk naar voren bij een tegenstander die veel druk zet en een PSV middenveld wat matig is bij balverlies
Na afloop zei Adocaat dat er koppen gingen rollen en volgens Thijs Slegers krijgen donderdag Zanka en Derijck de kans zich te laten zien, en als ze het goed doen de kans groot is dat ze blijven staan in het centrum. Ik hoop het van harte in ieder geval.

quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 15:53 schreef Harrie_Bals het volgende:
En waarom hebben ze die ongemotiveerde Toivonen niet gewoon laten vertrekken?
Omdat niemand hem wilde. Prima speler als hij zijn dag heeft, maar je hebt er vaker niks aan dan wel.
Land of the free. Home of the brave.
pi_116945286
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 18:45 schreef Scarface88 het volgende:

[..]

Ik dacht dat Advocaat na RKC had geroepen dat ze voortaan met uitwedstrijden anders zouden gaan spelen, niet meer de aanval zoeken en lekker achterin hangen zoals de tegenstander ook doet. Niet erg consequent als je tegen Groningen en Utrecht alweer het spel wil maken.
Afgelopen wedstrijd tegen Utrecht deden ze dat juist tergend veel. Vanaf de aftrap van Utrecht stond nota bene Matavz een meter over de middenlijn en bleef daar heel rustig staan. Alleen Lens was het na 90 seconden beu en begon wat gas te geven waarde de voorste linie compleet scheef stond. Tussen de lijn Lens en Mertens zat een dikke 35 meter.
Dit, dus.
pi_116945684
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 september 2012 18:50 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Afgelopen wedstrijd tegen Utrecht deden ze dat juist tergend veel. Vanaf de aftrap van Utrecht stond nota bene Matavz een meter over de middenlijn en bleef daar heel rustig staan. Alleen Lens was het na 90 seconden beu en begon wat gas te geven waarde de voorste linie compleet scheef stond. Tussen de lijn Lens en Mertens zat een dikke 35 meter.
Dat viel mij ook op inderdaad. Ongelofelijk die gebrek aan miscommunicatie en dat iedereen uit positie stond. Met goed positiespel zou je zelfs van deze lastig ingegraven tegenstanders moeten kunnen winnen, maar dat moet wel van achteruit beginnen en daar faalt het al.
pi_116947857
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 18:58 schreef Scarface88 het volgende:

[..]

Dat viel mij ook op inderdaad. Ongelofelijk die gebrek aan miscommunicatie en dat iedereen uit positie stond. Met goed positiespel zou je zelfs van deze lastig ingegraven tegenstanders moeten kunnen winnen, maar dat moet wel van achteruit beginnen en daar faalt het al.
En dan kom je ineens weer uit op de kwaliteit van de spelers.
  dinsdag 18 september 2012 @ 19:37:58 #32
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_116947937
Zondag is de grote test.
AFCA
Qui audet adipiscitur
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 18 september 2012 @ 19:43:14 #33
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_116948226
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 september 2012 19:37 schreef Smoofie het volgende:
Zondag is de grote test.
thuiswedstrijd dus die zal dan wel weer goed zijn :')
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 18 september 2012 @ 19:44:05 #34
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_116948262
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 18:58 schreef Scarface88 het volgende:

[..]

Ongelofelijk die gebrek aan miscommunicatie
dat is toch juist goed
DeLuna vindt me dik ;(
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_116948304
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 19:36 schreef j0rdiiii het volgende:
Die kwaliteit is er zeker wel, behalve achterin.

quote:
7s.gif Op dinsdag 18 september 2012 19:37 schreef Smoofie het volgende:
Zondag is de grote test.
Gewoon een aantal keer hard op doel schieten met die onzekere tweede keeper vliegt ie er dan vast wel een keer in.
  dinsdag 18 september 2012 @ 19:45:15 #36
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_116948331
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 19:43 schreef rubbereend het volgende:

[..]

thuiswedstrijd dus die zal dan wel weer goed zijn :')
Vorig jaar was het de kampioenswedstrijd :+
AFCA
Qui audet adipiscitur
pi_116948385
quote:
5s.gif Op dinsdag 18 september 2012 19:44 schreef rubbereend het volgende:
dat is toch juist goed
:D Niet eens opgevallen. Gebrek aan communicatie dus :P
pi_116948600
quote:
Tamata langer bij PSV

Abel Tamata heeft zijn handtekening onder een nieuw contract bij PSV gezet. De 21-jarige verdediger is nu tot 2015 verbonden aan de club uit Eindhoven.

De oude verbintenis van Tamata liep aan het einde van het seizoen af. De verdediger speelt deze competitie op huurbasis voor Roda JC. Hij hoopt daarna bij PSV terug te keren.

„Vorig seizoen heb ik door een beenbreuk bijna niet gespeeld. Ik moet nu zo veel mogelijk spelen om te zorgen dat ik volgend jaar op een hoger niveau zit. Ik ben ervan overtuigd dat ik dan van waarde ben voor PSV”, zegt hij op de website van de club uit Eindhoven.
Brands heeft weer een mega talent binnen weten te houden. 14.gif
pi_116948644
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 19:50 schreef j0rdiiii het volgende:

[..]

Brands heeft weer een mega talent binnen weten te houden. [ afbeelding ]
Weer niet goed?
pi_116948749
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 19:51 schreef tompsv18 het volgende:

[..]

Weer niet goed?
Ik vind het een matige speler.
pi_116948830
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 19:52 schreef j0rdiiii het volgende:

[..]

Ik vind het een matige speler.
Zal ook geen basisspeler worden. Gewoon back-up. Beter om dat door eigen jeugd op te laten vullen dan door een dure buitenlander..
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 18 september 2012 @ 20:13:01 #42
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_116949894
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 19:54 schreef tompsv18 het volgende:

[..]

Zal ook geen basisspeler worden. Gewoon back-up. Beter om dat door eigen jeugd op te laten vullen dan door een dure buitenlander..
inderdaad en na dit seizoen zullen er wel wat verdedigers vertrekken dus dikke kans dat je hem gewoon nodig hebt om uit te komen in de breedte
DeLuna vindt me dik ;(
pi_116950668
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 19:36 schreef j0rdiiii het volgende:

[..]

Nee, dan kom je uit op winnaars/bikkelmentaliteit tegenover.. tja, onderschatting gok ik.
Dit, dus.
pi_116951231
Mentaliteit is gewoon een onderdeel van het veel bredere begrip kwaliteit. Techniek, fysiek, inzicht, allemaal bepalen ze een stukje van de kwaliteit van een speler, met mentaliteit is dat niet anders.

Deze spelersgroep heeft iig veel te weinig kwaliteit.

Een lichtpuntje: de technische staf lijkt ook door te hebben dat Tyton nou niet echt de gewenste verbetering is op de keeperspositie. Ik meen me te herinneren dat ik bijkans gelynched werd hier toen ik eind vorig seizoen stelde dat hij nog niet had kunnen overtuigen en we er hoogstens mondjesmaat op vooruit waren gegaan. Blijkbaar ben ik niet de enige die dat vindt dus :7
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_116951565
quote:
3s.gif Op dinsdag 18 september 2012 20:34 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Mentaliteit is gewoon een onderdeel van het veel bredere begrip kwaliteit. Techniek, fysiek, inzicht, allemaal bepalen ze een stukje van de kwaliteit van een speler, met mentaliteit is dat niet anders.
Natuurlijk is dat een stukje kwaliteit. Een voetballer zonder mentaliteit zal het niet halen, maar waar het hier om gaat is het feit dat de mentaliteit in de groep bijzonder krom lijkt te zijn. Als je Lens en Depay gas ziet geven tegen Utrecht dan is het contrast met Mertens en Toivonen schrijnend.

Als je nu verliest van Utrecht omdat je kwaliteit te kort komt om die ploeg te kloppen heb ik daar alle vrede mee, maar er wordt verloren van Utrecht omdat er in de aanval een man of 3 geen zin heeft om te lopen en dan wordt het een ander verhaal dan het op het hoopje 'gebrek aan kwaliteit' te gooien.
Dit, dus.
pi_116951585
quote:
3s.gif Op dinsdag 18 september 2012 20:34 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Een lichtpuntje: de technische staf lijkt ook door te hebben dat Tyton nou niet echt de gewenste verbetering is op de keeperspositie. Ik meen me te herinneren dat ik bijkans gelynched werd hier toen ik eind vorig seizoen stelde dat hij nog niet had kunnen overtuigen en we er hoogstens mondjesmaat op vooruit waren gegaan. Blijkbaar ben ik niet de enige die dat vindt dus :7
Het is toch de omgekeerde wereld dat de verdedigers lopen te klagen over de doelman? Ze moeten eerst eens bij zichzelf te rade gaan. Ik zag Marcelo tijdens de wedstrijd ook een keer hard schreeuwen richting Tyton, terwijl Marcelo elk duel verloor en Tyton op zijn minst nog een geweldige redding had op de lijn.
pi_116974247
Is het trouwens al duidelijk wanneer Pieters terug kan komen? Hoewel ik ook van hem niet echt kapot ben (en van zijn idiote acties en dansjes al helemaal niet), kan het alleen maar beter zijn dan de prutsers die we nu hebben staan. Hij heeft ook best een tijdje wel aardig gespeeld en bij Oranje deed hij het ook redelijk. Ik twijfel nog wel wie ik eruit zou halen voor hem, Bouma of Marcelo. Onze backs zijn ook niet veel soeps, maar deze twee bakken er echt helemaal niets van. Denk dat het Marcelo wordt die eruit gaat want die zorgt enkel voor onrust.
pi_116985542

Allemaal eigen beats gekregen?
pi_116990085
quote:
Ik zie er zo al 4 lopen met de instelling waar ze in het eerste ook last van lijken te hebben. Luie flikkerts.
Dit, dus.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')