haha, las net in de Volkskrant dat een groot hotel in Pyongyang is voorzien van draaideuren van de firma Boon uit Edamquote:Op zaterdag 6 oktober 2012 13:46 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Ik heb nieuws voor je. Het casco van het Ryugyung hotel is af en is klaar om ingericht te worden. Vers van de pers:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Klopt, die zag ik zitten in het Yanggakdo hotel.quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 14:06 schreef 99.999 het volgende:
[..]
haha, las net in de Volkskrant dat een groot hotel in Pyongyang is voorzien van draaideuren van de firma Boon uit Edam
ja ik heb die reportage gezien op tv van Floortje, maar ook dat waren de geijkte dingen, dezelfde dansende mensen steeds met een smile, het verplichtte museum, de paspoortcontrolequote:Op zaterdag 6 oktober 2012 14:06 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Je hebt toch wel eens die reportages gezien over Noord-Korea?
Er komen best wat toeristen naar N-K en die krijgen een prachtig plaatje van het land voorgeschoteld.
En dat is het standaard toeristische plaatje en dat krijgt die handelsmissie voor een deel ook gewoon te zien en dat mogen ze gewoon fotograferen. Verder zullen ze vast wat fabrieken bezoeken en misschien nog wat universiteiten (er zijn redelijke contacten tussen de universiteit in Wageningen en N-K).quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 14:44 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ja ik heb die reportage gezien op tv van Floortje, maar ook dat waren de geijkte dingen, dezelfde dansende mensen steeds met een smile, het verplichtte museum, de paspoortcontrole
Nee dat vond ik niets
http://www.tvpremiere.nl/(...)sing-in-noord-korea/
Ook TU Delft en DPRK.quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 15:21 schreef 99.999 het volgende:
[..]
En dat is het standaard toeristische plaatje en dat krijgt die handelsmissie voor een deel ook gewoon te zien en dat mogen ze gewoon fotograferen. Verder zullen ze vast wat fabrieken bezoeken en misschien nog wat universiteiten (er zijn redelijke contacten tussen de universiteit in Wageningen en N-K).
nee, niet dat ik weet, de overheid is fel tegen export van technische kennis aan schurkenstatenquote:
De betonkwaliteit schijnt ondertussen wel van erbarmelijk niveau te zijn. De gevel ziet er mooi uit en ik vind het ook wel een mooi gebouw maar ik denk niet dat ze het ooit gaan inrichten.quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 13:46 schreef Chooselife het volgende:
Ik heb nieuws voor je. Het casco van het Ryugyung hotel is af en is klaar om ingericht te worden.
Wageningen gaat het ondermeer om Noord-Koreanen die hier komen voor studie en onderzoek. Onlangs is er een gepromoveerd op onderzoek naar het veredelen van een aardappelras om het beter bestand te maken tegen phytoftora.quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 16:38 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nee, niet dat ik weet
geef eens een bron dan?
Wageningen zal wel graag naar NK gaan dat geloof ik wel al was het maar om de voordelen van kunstmest te laten en de gerelateerde ziekten die ontstaan door een gebrek aan bepaalde sporenelementen
De oogst kan daar makkelijk 10 keer zo hoog worden, en moderne tractoren en oogstmachines is ook geen slechte zaak
Hont gegeten ??quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 18:54 schreef Hoppahoppa het volgende:
Ik heb wel eens in een Noord-Koreaans restaurant gegeten. Dat was best lekker.
Nee. Die pagina van de kaart hebben we overgeslagen. Wel de traditionele cold-noodles.quote:
Geen idee. Hoewel de Zuid-Koreaanse keuken op.wat meer plaatsen te nuttigen is, heb ik het nog nooit gegeten. Het enige Noord-Koreaanse restaurant wat ik ken, buiten Korea, ligt in Beijing (Pyongyang heet het) en daar heb ik toevallig ooit gegeten. Zeker geen sobere keuken. Veel vis en anderhalve pagina hond.quote:Op zondag 7 oktober 2012 00:03 schreef Kowloon het volgende:
In hoeverre wijkt de Noord-Koreaanse keuken af van de Zuid-Koreaanse? Ik kan mij voorstellen dat het wat soberder is vanwege de nog koudere winters maar heel veel zal het toch ook weer niet verschillen denk ik.
quote:zo 07 okt 2012, 08:01
Reikwijdte raketten Zuid-Korea flink verhoogd
SEOUL - Zuid-Korea en de VS hebben afgesproken de reikwijdte van de Zuid-Koreaanse raketsystemen op de voeren van 300 tot tot 800 kilometer.
Dit heeft de Zuid-Koreaanse nationaal veiligheidsadviseur Chun Yung-woo, zondag gezegd. Daarmee moeten volgens Chun militaire provocaties van Noord-Korea worden tegengegaan.
Binnen een straal van 800 kilometer ligt heel Noord-Korea.
Het plan zal naar verwachting tot woede leiden in de Noord-Koreaanse hoofdstad Pyongyang.
Zuid-Korea en de VS hebben overeenkomsten gesloten over de verdediging van Zuid-Korea dat officieel nog steeds in oorlog is met het noorden.
Een overeenkomst uit 2001 bepaalt dat Zuid-Korea zich beperkt tot raketten die maximaal 300 kilometer halen. Seoul wil al geruime tijd van die afspraak af.
In Amsterdam zit sinds een jaartje ook een noord koreaans restaurantquote:Op zondag 7 oktober 2012 00:42 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Geen idee. Hoewel de Zuid-Koreaanse keuken op.wat meer plaatsen te nuttigen is, heb ik het nog nooit gegeten. Het enige Noord-Koreaanse restaurant wat ik ken, buiten Korea, ligt in Beijing (Pyongyang heet het) en daar heb ik toevallig ooit gegeten. Zeker geen sobere keuken. Veel vis en anderhalve pagina hond.
Er lekker. Behalve de koude noodles. Die zijn raar.
Cool. Ik zie het:quote:Op zondag 7 oktober 2012 11:55 schreef 99.999 het volgende:
[..]
In Amsterdam zit sinds een jaartje ook een noord koreaans restaurant
Te laatquote:Op zondag 7 oktober 2012 11:57 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Cool. Ik zie het:
http://www.volkskrant.nl/(...)sterdam-Osdorp.dhtml
Dezelfde keten als die in China zit. Eerste Noord-Koreaanse restaurant in Europa.
quote:Dat is niet gelukt, want de eigenaren kregen ruzie met hun Noord-Koreaanse personeel. De werknemers klaagden dat zij nauwelijks betaald kregen en dat er sprake was van uitbuiting
Toch weer naar Beijing dus....quote:
quote:Van een echte handelsmissie is volgens de woordvoerder nog geen sprake, aangezien Noord-Korea nauwelijks bedrijven of geld heeft.
Maar als er een economische opening komt, hebben we in ieder geval al contacten gelegd", aldus Van Son.
De missie heeft behalve een economische ook een humanitaire kant, zegt Van Son
Er is tekort aan voedsel in Noord-Korea en zaadveredelingsbedrijven kunnen bijvoorbeeld bekijken of de oogst daar productiever kan
In het geïsoleerde, stalinistische Noord-Korea is volgens schattingen van de Verenigde Naties een derde van de bevolking ondervoed.
quote:Generaal geëxecuteerd met mortiergranaat in Noord-Korea
Enkele dagen nadat de VN de doodstraf heeft bestempeld als marteling, heeft het Noord-Koreaanse regime deze stelling nog eens onderschreven door een generaal op wel heel wrede manier te doden: de man werd geëxecuteerd met behulp van een mortiergranaat.
De man moest gaan staan op de plek waar een mortier gericht stond, aldus The Daily Mail.
Volgens Zuid-Koreaanse media ging het om Kim Chol, een voormalig onderminister van defensie en een van de hoogste officieren in het land.
Naast Kim Chol werden nog minstens veertien mensen geëxecuteerd.
De slachtoffers waren hoge officieren en belangrijke partijleden.
De reden voor de executies was dat de slachtoffers de rouwperiode na de dood van Kim Jong-Il had veronachtzaamd.
Na de dood van de vorige dictator mocht het volk 100 dagen lang geen plezier hebben, op straffe van dood.
De slachtoffers hebben desondanks toch alcohol gedronken of seks gehad in die periode.
De nieuwe dictator, Kim Jong-Un, schijnt te hebben gezegd dat vanwege deze belediging niets dan het haar van Kim Chol mocht overblijven.
Naast deze veertien prominenten zijn er vele andere naam- en gezichtsloze slachtoffers gevallen door de draconische regels na de dood van Kim Jong-Il.
Zo werd iedereen die zich niet voldoende verdrietig toonde, die niet kwam opdagen bij een van de vele rouwdiensten of die het waagde met z'n gsm naar het buitenland te bellen een half jaar naar een 'heropvoedingskamp' gestuurd.
Goede propaganda.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 12:05 schreef HD9 het volgende:
Generaal geëxecuteerd met mortiergranaat in Noord-Korea
Zo dat scheelt wel in begrafeniskosten
[..]
Eten hebben ze er niet. Je moet er honger leiden terwijl je staart naar een portret van de verlichte leider.quote:Op zondag 7 oktober 2012 11:55 schreef 99.999 het volgende:
[..]
In Amsterdam zit sinds een jaartje ook een noord koreaans restaurant
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |