abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_116957152
quote:
10s.gif Op dinsdag 18 september 2012 21:56 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Op zo´n manier heeft een gesprek toch geen zin? :') Maakt niet uit wat men zegt, het is toch niet goed. Bevallen de uitspraken niet, dan is het een haatbaard. Bevallen de uitspraken wel, dan liegt hij vast en is het een haatbaard. En dan verwacht je serieuze respectvolle reacties terug?

Kneuzenkermis hier :')
Waarom denk je toch dat het altijd de moslimgekkies (en niet de andere religekkies of andere groeperingen) zijn, die problemen veroorzaken? Al is het misschien absoluut een klein percentage, nu, als je alle ellende in de wereld bekijkt, is na de drugsoorlog in Mexico en de geweldscriminaliteit in Venezuela, de grootste brandhaard het Midden-Oosten. Van Marokko tot Indonesie. Hoe zou dat toch komen denk je?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_116957172
quote:
9s.gif Op dinsdag 18 september 2012 21:21 schreef Tem het volgende:

[..]

Weet niet precies waarom je nu het nu weer naar Theo van Gogh wil trekken, maar goed.

Ik denk dat Theo van Gogh eerder zaken aan de kaak wilde stellen waar hij het niet mee eens was en koos een bepaalde stijl. Over die stijl valt discussiëren en een discussie ging hij in ieder geval nooit uit de weg. Dat zijn moordenaar niet in staat was om via het woord zijn manier van uiten te bestrijden lijkt mij eerder een probleem van Bouyeri dan van Van Gogh.

In tegenstelling wat veel mensen denken was hij juist veel bezig met de multi-cultiurele samenleving en niet alleen op een provocerende manier. Zie bijvoorbeeld een film als Cool!.
Eens
pi_116957204
Tem, kom terug naar de SC
  dinsdag 18 september 2012 @ 22:02:28 #279
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_116957554
quote:
6s.gif Op dinsdag 18 september 2012 21:58 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Waarom denk je toch dat het altijd de moslimgekkies (en niet de andere religekkies of andere groeperingen) zijn, die problemen veroorzaken? Al is het misschien absoluut een klein percentage, nu, als je alle ellende in de wereld bekijkt, is na de drugsoorlog in Mexico en de geweldscriminaliteit in Venezuela, de grootste brandhaard het Midden-Oosten. Van Marokko tot Indonesie. Hoe zou dat toch komen denk je?
Je pakt wel erg groots uit met je haatbaardenpropaganda op FOK! Laten we eerst de zaken relativeren. In veel Noord-Afrikaanse landen is er niet eens een demonstratie geweest tegen de film. Daarnaast demonstreert maar een klein gedeelte van de bevolking. Om met wat cijfers naar voren te komen, op een moslimbevolking van 80 miljoen in Egypte, zitten er 1000 relschoppers tussen. Dat soort cijfers lees je niet terug in kranten. Het moet spannend klinken, uitnodigen tot lezen, dan kies je snel voor de showbizz, in plaats van rationele berichtgeving. Tuurlijk is er wat aan de gang, maar om nou te stellen, dat de Arabische wereld in vuur staat, is wel heel erg overdreven.
pi_116957713
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 21:53 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Klopt. Dat heb ik met voorbedachten rade gedaan. Ik gebruik dezelfde wapens als de traditionele posters van dit forum. Ga het ook wat vuiler spelen, omdat correcte, behoudende antwoorden op FOK! niet werken.
Tijdens het typen van mij reactie naar jou, gooi ik mijn wijn (aaaahhh, een ongelovige) om. Dus ik herzie mijn mening. Het is wel de schuld van alle moslims.
pi_116957772
quote:
6s.gif Op dinsdag 18 september 2012 21:58 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Mijn antwoord op die vraag is compleet irrelevant natuurlijk, en dat weet jij ook. Dit omdat jij je eigen antwoord al klaar hebt en je wilt er gewoon graag iemand mee om de oren slaan, in mijn mening ben je gewoonweg niet geinteresseerd. Wat ik ook zeg, je zult er altijd recht tegenin gaan als je het er niet mee eens bent, en een aantal kneusjes hier in het topic doen dat met generalisaties, aannames, flagrante leugens en op de man gerichte onzin. Dat kun je zelf nalezen, al 11 topics lang. Diezelfde mensen verwachten zelf echter wel een normale reactie terug. :')
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_116957826
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 22:02 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Je pakt wel erg groots uit met je haatbaardenpropaganda op FOK! Laten we eerst de zaken relativeren. In veel Noord-Afrikaanse landen is er niet eens een demonstratie geweest tegen de film. Daarnaast demonstreert maar een klein gedeelte van de bevolking. Om met wat cijfers naar voren te komen, op een moslimbevolking van 80 miljoen in Egypte, zitten er 1000 relschoppers tussen. Dat soort cijfers lees je niet terug in kranten. Het moet spannend klinken, uitnodigen tot lezen, dan kies je snel voor de showbizz, in plaats van rationele berichtgeving. Tuurlijk is er wat aan de gang, maar om nou te stellen, dat de Arabische wereld in vuur staat, is wel heel erg overdreven.
De Arabische "Lente" waar onbeschofte, ondemocratische groepen en machthebbers gebruik maakten van het verlies van macht van wellicht onfrisse maar helaas broodnodige despoten om geweld en achterlijke politiek-islamitische ideeen te verwezenlijken, is geheel aan je voorbij gegaan? :o
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

dinsdag 18 september 2012 @ 22:09:07 #283
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_116957992
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 22:04 schreef stalybridge het volgende:

[..]

Tijdens het typen van mij reactie naar jou, gooi ik mijn wijn (aaaahhh, een ongelovige) om. Dus ik herzie mijn mening. Het is wel de schuld van alle moslims.
Klopt. Ik zit onder het genot van een kopje koffie en maanlicht van mijn bureaulamp rustig te grinnikken om je post. Het is de schuld van de Amerikanen! Lekker kortaf zonder enige onderbouwing door middel van argumentatie. Roeptoeteren is zo eenvoudig. Gooi al je frustraties eruit.
pi_116958119
quote:
10s.gif Op dinsdag 18 september 2012 22:05 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Mijn antwoord op die vraag is compleet irrelevant natuurlijk, en dat weet jij ook. Dit omdat jij je eigen antwoord al klaar hebt en je wilt er gewoon graag iemand mee om de oren slaan, in mijn mening ben je gewoonweg niet geinteresseerd. Wat ik ook zeg, je zult er altijd recht tegenin gaan als je het er niet mee eens bent, en een aantal kneusjes hier in het topic doen dat met generalisaties, aannames, flagrante leugens en op de man gerichte onzin. Dat kun je zelf nalezen, al 11 topics lang. Diezelfde mensen verwachten zelf echter wel een normale reactie terug. :')
Je vergist je; ik ben juist erg geinteresseerd in jouw verklaring, waarom in de moslimwereld duizenden, zoniet tienduizenden de straat op gaan om te rellen en dat dat in (veelal armere) andere landen, waar geen moslimmeerderheid dan wel moslims die moeten samenleven met andersdenkenden, niet gebeurd is??

Het zou natuurlijk NIETS te maken kunnen hebben met hun "beschaving"? (islamitische)?? _O-

pi_116958152
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 22:09 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Klopt. Ik zit onder het genot van een kopje koffie en maanlicht van mijn bureaulamp rustig te grinnikken om je post. Het is de schuld van de Amerikanen! Lekker kortaf zonder enige onderbouwing door middel van argumentatie. Roeptoeteren is zo eenvoudig. Gooi al je frustraties eruit.
Argumenteren is zo pre 2001!
  dinsdag 18 september 2012 @ 22:11:48 #286
241662 Jian
Well, well, well
pi_116958179
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 22:02 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Dit zijn er iets meer.

dinsdag 18 september 2012 @ 22:12:50 #287
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_116958279
quote:
15s.gif Op dinsdag 18 september 2012 22:06 schreef El_Matador het volgende:

[..]

De Arabische "Lente" waar onbeschofte, ondemocratische groepen en machthebbers gebruik maakten van het verlies van macht van wellicht onfrisse maar helaas broodnodige despoten om geweld en achterlijke politiek-islamitische ideeen te verwezenlijken, is geheel aan je voorbij gegaan? :o
Dit gaat niet om de Arabische Lente. Toen waren er inderdaad grotere menigtes op de been. Dan kun je nog spreken van vuur en vlam, maar als er in de hele Arabische wereld sprake is van een totaal van 10.000 a 20.000 relschoppers, dan is daar geen sprake van. Er is wat goed mis gegaan toen men dat filmpje zag, geweld gebruikt, ambassades vernield, een ambassadeur omgekomen, maar men moet het wel in perspectief zien.

Je kunt niet 1,4 miljard man de schuld geven voor de daden van 20.000 relschoppers. Dat is buiten alle proportionaliteit.
pi_116958334
quote:
Libanon is dan nog een gematigd en piepklein land. 100.000 op de barricades is een miniem aantal volgens Jellereppe.

Behalve als de Arabische "Lente" verklaard moet worden; dan zijn het ineens miljoenen die een substantieel deel van de bevolking uitmaken...

Goochelen met cijfers. En dan een grote smoel over "ons". :')

pi_116958443
quote:
6s.gif Op dinsdag 18 september 2012 22:11 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Je vergist je; ik ben juist erg geinteresseerd in jouw verklaring, waarom in de moslimwereld duizenden, zoniet tienduizenden de straat op gaan om te rellen en dat dat in (veelal armere) andere landen, waar geen moslimmeerderheid dan wel moslims die moeten samenleven met andersdenkenden, niet gebeurd is??

Het zou natuurlijk NIETS te maken kunnen hebben met hun "beschaving"? (islamitische)?? _O-
Nee, Mata. Ik geloof er geen donder van dat je geinteresseerd bent in mijn verklaring.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_116958464
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 22:12 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Je kunt niet 1,4 miljard man de schuld geven voor de daden van 20.000 relschoppers. Dat is buiten alle proportionaliteit.
Dat doet dan ook niemand (op idiote Terry Joneses na wellicht).

Het is echter iets meer dan 10-20.000. Alleen in Beiroet al 100.000.

De Arabische "Lente" was een opstand van ongeorganiseerde boeven tegen georganiseerde boeven. Die laatsten hadden beter in het zadel kunnen blijven, hordes losgeslagen moslims maken een land ook niet bepaald veiliger...

dinsdag 18 september 2012 @ 22:16:10 #291
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_116958508
quote:
In Libanon is veel meer aan de hand dan dat ene filmpje. Israël leeft al gedurende lange tijd in spanning met Iran. Iran steunt Hezbollah en die grijpen alles aan om de bevolking op te roepen en zo draagvlak te creëren voor hun organisatie. Westerse media die alles afschilderen op dat ene filmpje. Dit is ook weer zo'n voorbeeld. Beter volg je de Arabische tv, die brengen het wat uitgebreider, en leggen de achtergronden uit van een protest.
pi_116958560
quote:
6s.gif Op dinsdag 18 september 2012 22:15 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Nee, Mata. Ik geloof er geen donder van dat je geinteresseerd bent in mijn verklaring.
Juist wel. Vertel. Hoe komt het dat er zo'n breed protest is tegen een filmpje, terwijl er nooit zulke brede protesten zijn tegen de behandeling van vrouwen of homoseksuelen in eigen land, de dreigende woorden van Mahmoud aan het adres van Jeruzalem etc.?

Jij vindt dat niet opvallend?

Incidentje? Doorlopen, hier is niks te zien?

pi_116958593
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 22:16 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

In Libanon is veel meer aan de hand dan dat ene filmpje. Israël leeft al gedurende lange tijd in spanning met Iran. Iran steunt Hezbollah en die grijpen alles aan om de bevolking op te roepen en zo draagvlak te creëren voor hun organisatie. Westerse media die alles afschilderen op dat ene filmpje. Dit is ook weer zo'n voorbeeld. Beter volg je de Arabische tv, die brengen het wat uitgebreider, en leggen de achtergronden uit van een protest.
Huh, maar er was niets aan de hand toch? 10.000-20.000 in de hele moslimwereld, zei je net? _O-

pi_116958711
quote:
15s.gif Op dinsdag 18 september 2012 21:57 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Ik ben gewoon mezelf. Ik keur geweld bij de bron af, en de bron is die film. :{

:{²
Ok, maar keur je het vervolggeweld ook af?

Ik vind overigens niet de flim de bron van het geweld (hooguit een reden om je beledigd te voelen), maar de te lange tenen van een groep mensen die hun symbolen belangrijker vinden dan andermans symbolen en levens.
  dinsdag 18 september 2012 @ 22:20:04 #295
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_116958734
quote:
6s.gif Op dinsdag 18 september 2012 22:15 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dat doet dan ook niemand (op idiote Terry Joneses na wellicht).

Het is echter iets meer dan 10-20.000. Alleen in Beiroet al 100.000.

De Arabische "Lente" was een opstand van ongeorganiseerde boeven tegen georganiseerde boeven. Die laatsten hadden beter in het zadel kunnen blijven, hordes losgeslagen moslims maken een land ook niet bepaald veiliger...
Je weet er niks vanaf. Ik volg al langere tijd de situatie in Libanon. Libanon is al ontwricht gedurende de schermutseling tussen Hezbollah en het Israëlische leger een aantal jaren geleden. Dat filmpje speelt daar geen rol in, het heeft Hezbollah alleen de mogelijkheid gegeven om het draagvlak onder de bevolking te vergroten, die sowieso al een paar jaar geleden veel groter is geworden door de kortdurende oorlog. Daar plukken zij na verloop van tijd de vruchten af, kunnen ze meer mensen rekruteren voor Hezbollah.
  dinsdag 18 september 2012 @ 22:22:12 #296
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_116958865
quote:
6s.gif Op dinsdag 18 september 2012 22:17 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Huh, maar er was niets aan de hand toch? 10.000-20.000 in de hele moslimwereld, zei je net? _O-
Lekker korte post. Ik greep puur terug op de film, niet op het feit dat er in de toekomst een oorlog gaat plaatsvinden tussen Israël, Iran en Hezbollah, en dat Hezbollah het filmpje aangrijpt om het draagvlak onder de Libanese bevolking te vergroten. Dat is een andere verhaal en staat deels buiten het onderwerp van dit topic, wel heeft het raakvlakken.

In Iran kan men ook zo tienduizenden betogers op de been brengen voor een demonstratie tegen de VS, zie atoomprogramma. Om dat te linken aan het filmpje, slaat nergens op.
pi_116958958
quote:
9s.gif Op dinsdag 18 september 2012 21:21 schreef Tem het volgende:

[..]

Ik denk dat Theo van Gogh eerder zaken aan de kaak wilde stellen waar hij het niet mee eens was en koos een bepaalde stijl. Over die stijl valt discussiëren en een discussie ging hij in ieder geval nooit uit de weg. Dat zijn moordenaar niet in staat was om via het woord zijn manier van uiten te bestrijden lijkt mij eerder een probleem van Bouyeri dan van Van Gogh.

In tegenstelling wat veel mensen denken was hij juist veel bezig met de multi-cultiurele samenleving en niet alleen op een provocerende manier. Zie bijvoorbeeld een film als Cool!.
14.gif.

Najib en Julia was ook mooi.
pi_116959080
Waren er in Libanon eigenlijk ongeregeldheden? Zoniet, dan is het toch geen probleem. Gewoon een hoop mensen (onder invloed van msm) die het filmpje niet leuk (beledigend) vonden.
pi_116959367
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 22:20 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Je weet er niks vanaf. Ik volg al langere tijd de situatie in Libanon. Libanon is al ontwricht gedurende de schermutseling tussen Hezbollah en het Israëlische leger een aantal jaren geleden. Dat filmpje speelt daar geen rol in, het heeft Hezbollah alleen de mogelijkheid gegeven om het draagvlak onder de bevolking te vergroten, die sowieso al een paar jaar geleden veel groter is geworden door de kortdurende oorlog. Daar plukken zij na verloop van tijd de vruchten af, kunnen ze meer mensen rekruteren voor Hezbollah.
Het gaat me niet om dit filmpje. De focus daarop is bij beide partijen alleen een manier om de boel te vergemakkelijken.

Het is de algemene boosheid en de wil om met stenen te gooien, journalisten te verkrachten en meer moois dat allemaal uit de beerput rondom Mekka komt.

Wanneer zou een islamitische universiteit es een middel tegen kanker ontwikkelen, een nieuwe manier om plastic te maken of een verhandeling over de snaartheorie?

Dat zie je niet. Alleen ongewassen, ongelooflijk boos (over wat dan ook, zolang het maar niet zichzelf of de eigen cultuur/religie is, want die is onfeilbaar), rellend, klootzakkerig tuig.

Jij vindt dat niet opvallend?

dinsdag 18 september 2012 @ 22:31:17 #300
241662 Jian
Well, well, well
pi_116959501
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 22:25 schreef stalybridge het volgende:
Waren er in Libanon eigenlijk ongeregeldheden? Zoniet, dan is het toch geen probleem. Gewoon een hoop mensen (onder invloed van msm) die het filmpje niet leuk (beledigend) vonden.
Honderdduizend mensen die dood aan het Westen, Amerika en Israël scanderen omdat iemand een filmpje heeft gemaakt dat ze niet aanstaat. Honderdduizend mensen die een verbod willen op dat filmpje en het liefst de dood van de makers, de acteurs en een ieder die er aan mee heeft gewerkt. En dat is geen probleem volgens jou?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')