Zo kan je toch helemaal niet slapen, veel te druk met die lichtenquote:Op dinsdag 18 september 2012 00:06 schreef Skillstorm het volgende:
Nee niks gebeurd. Groeipijn hebben we ook al als reden genoemd aan haar.
Bang in het donker? Dat heeft er niks mee te maken. Ze slaapt met de tv aan (zonder geluid) dus licht genoeg.
Hou je open dat er wel iets ergs is gebeurd maar dat ze er niet over durft te praten?quote:Op dinsdag 18 september 2012 00:06 schreef Skillstorm het volgende:
Nee niks gebeurd. Groeipijn hebben we ook al als reden genoemd aan haar.
Bang in het donker? Dat heeft er niks mee te maken. Ze slaapt met de tv aan (zonder geluid) dus licht genoeg.
Langer, heeft zich in een maand ontwikkeld.quote:Op dinsdag 18 september 2012 00:10 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Hou je open dat er wel iets ergs is gebeurd maar dat ze er niet over durft te praten?
En: is dit allemaal heel plotseling opgekomen of is ze al langer van slag?
Welnee, ze is extreem moe, dan kan ze echt slapen. Ik doe de tv ook uit later.quote:Op dinsdag 18 september 2012 00:08 schreef hlmllp het volgende:
[..]
Zo kan je toch helemaal niet slapen, veel te druk met die lichten
je hebt mensen die zelfs slecht slapen als er alleen maar een standbylichtje aan staat
Zijn er grote veranderingen geweest in haar leven, of één grote verandering voordat die maand begon?quote:Op dinsdag 18 september 2012 00:11 schreef Skillstorm het volgende:
[..]
Langer, heeft zich in een maand ontwikkeld.
Niet dat ik weet en ze vertelt mij alles.quote:Op dinsdag 18 september 2012 00:13 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Zijn er grote veranderingen geweest in haar leven, of één grote verandering voordat die maand begon?
En je gaat er nu van uit dat ze geen geheimen heeft voor je.
Daar gaat ze gelukkig al naar toe. En 'crisis'dienst komt over een paar dagen ook kijken.quote:Op dinsdag 18 september 2012 00:16 schreef Mishu het volgende:
Zowel mn broer als ik hebben rond die leeftijd een periode gehad dat wij snachts meer nadachten over dingen en daar erg angstig van werden (over de dood enzo, waarom we leven etc.).
Maar waar het op lijkt is dat het psychisch is en dat je zusje paniekaanvallen heeft. Daarover zou ze eventueel kunnen praten met een kinderpsycholoog. Die helpt haar dan om er mee om te gaan. Het kan ook iets van hypochondrie zijn.
Hebben jullie al gevraagd aan haar of er iets is voorgevallen? Dit hoeft helemaal niet zo te zijn, maar misbruik kan er bijv. wel eens voor zorgen dat kinderen gaan bedplassen enzo. Ook pesten kan voor dit soort klachten leiden.
Nee, ze flipte ook s'ochtends een beetje, toen bepaald dat ze niet naar school kon.quote:
Is ze NU nog uit haar plaat aan het gaan?quote:Op dinsdag 18 september 2012 17:35 schreef Skillstorm het volgende:
Was al een tijdje geleden, nog steeds niet terug gebeld.
Nee, maar als er zometeen niet emand komt zal ze weer flippen zo.quote:Op dinsdag 18 september 2012 17:36 schreef Mirjam het volgende:
[..]
Is ze NU nog uit haar plaat aan het gaan?
Want?quote:Op dinsdag 18 september 2012 17:37 schreef Skillstorm het volgende:
[..]
Nee, maar als er zometeen niet emand komt zal ze weer flippen zo.
Doe jezelf een lol, en bel zelf naar de crisisdienst van Jeugdzorg. Bij de GGZ hebben ze geen haast, maar de crisisdienst van Jeugdzorg laat er echt geen gras over groeien.quote:Op dinsdag 18 september 2012 17:37 schreef Skillstorm het volgende:
[..]
Nee, maar als er zometeen niet emand komt zal ze weer flippen zo.
Ik bel, maar de mailbox is vol.quote:Op dinsdag 18 september 2012 17:41 schreef Tayu het volgende:
[..]
Doe jezelf een lol, en bel zelf naar de crisisdienst van Jeugdzorg. Bij de GGZ hebben ze geen haast, maar de crisisdienst van Jeugdzorg laat er echt geen gras over groeien.
088 777 88 88 (Regio Noord-Holland, zij kunnen je het telefoonnummer geven van je eigen regio).
Waarom denk je dat ze zo gaat flippen?quote:Op dinsdag 18 september 2012 17:49 schreef Skillstorm het volgende:
[..]
Ik bel, maar de mailbox is vol.
Dat is gewoon een garantie. Ze zegt het zelf ook.quote:Op dinsdag 18 september 2012 17:50 schreef Mirjam het volgende:
[..]
Waarom denk je dat ze zo gaat flippen?
Probeer daar eens niet van uit te gaan.quote:Op dinsdag 18 september 2012 17:50 schreef Skillstorm het volgende:
[..]
Dat is gewoon een garantie. Ze zegt het zelf ook.
Juist.quote:Op dinsdag 18 september 2012 17:51 schreef Mirjam het volgende:
Probeer daar eens niet van uit te gaan.
Als ze dat zegt ga je er niet op in, of relativeer je het, maar ga daar alsjeblieft niet in ee.
Neem je mobiel mee, pak je zus aan de hand en ga samen een ijsje halen.
Ja, da's de meest simpele en effectieve aanpak (geloof me).quote:Op dinsdag 18 september 2012 17:53 schreef Copycat het volgende:
[..]
Juist.
Zo voedt je enkel haar angst. Beter geef je haar positieve en leuke aandacht.
?quote:Op dinsdag 18 september 2012 17:49 schreef Skillstorm het volgende:
[..]
Ik bel, maar de mailbox is vol.
Dat is mooi. Jullie hebben allemaal duidelijk hulp nodig hierin. Wat ik niet zo goed begrijp, is dat het lijkt of alles op jouw schouders neerkomt. Wat is de rol van je moeder hierin?quote:Op dinsdag 18 september 2012 18:05 schreef Skillstorm het volgende:
Jeugdzorg ingeschakeld, nu maar kijken hoe en wat. Ik wordt terug gebeld.
We zijn een Arabische familie, mijn moeder kan niet zo goed Nederlands.quote:Op dinsdag 18 september 2012 18:07 schreef Tayu het volgende:
[..]
Dat is mooi. Jullie hebben allemaal duidelijk hulp nodig hierin. Wat ik niet zo goed begrijp, is dat het lijkt of alles op jouw schouders neerkomt. Wat is de rol van je moeder hierin?
Nu begrijp ik het al een stuk beter!quote:Op dinsdag 18 september 2012 18:09 schreef Skillstorm het volgende:
[..]
We zijn een Arabische familie, mijn moeder kan niet zo goed Nederlands.
Je interpreteert het verkeerd.quote:Op dinsdag 18 september 2012 18:09 schreef Skillstorm het volgende:
Wij doen constant positief, ik snap absoluut niet hoe jullie er bij komen dat wij niet positieve dingen met haar doen.
Naar de kermis is ze nu al 2 keer gegaan bijvoorbeeld, we praten altijd kalm met haar en we zetten haar ook altijd op de eerste plek en we lachen altijd met haar.
Je snapt het niet, dit zal ook niet helpen met haar op dit moment.quote:Op dinsdag 18 september 2012 18:06 schreef Copycat het volgende:
Ga je dan nu even met haar naar buiten, een ijsje scoren?
Ja, dat snap ik ook, dat snap ik ook.quote:Op dinsdag 18 september 2012 18:12 schreef Copycat het volgende:
[..]
Je interpreteert het verkeerd.
Wat MoBlo en ik bedoelen is dat als jij meegaat in die angst van haar, dat haar angst alleen maar groter maakt. Jouw meegaan bevestigt haar immers in haar angst.
Dus als ze weer zo'n aanval zegt te krijgen, ga daar dan niet in mee, maar neem haar mee naar buiten voor een wandeling, eventueel met ijs toe.
Ik vind het anders een hele verantwoordelijkheid voor een jonge jongen om hiermee te kunnen dealen. En zoals ik het lees, doet hij enorm zijn best voor zijn zusje. Maar ik kan me voorstellen, dat je daar als grote broer op een gegeven moment toch ook ten einde raad bent. Hij is geen psycholoog, enkel de grote broer. Die hele familie heeft hulp nodig op dit moment.quote:Op dinsdag 18 september 2012 18:12 schreef Copycat het volgende:
[..]
Je interpreteert het verkeerd.
Wat MoBlo en ik bedoelen is dat als jij meegaat in die angst van haar, dat haar angst alleen maar groter maakt. Jouw meegaan bevestigt haar immers in haar angst.
Dus als ze weer zo'n aanval zegt te krijgen, ga daar dan niet in mee, maar neem haar mee naar buiten voor een wandeling, eventueel met ijs toe.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |