abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_116918217
Mijn 10 jarige zusje is sinds een paar dagen elke avond aan het huilen.

Een aantal weken geleden aan het eind van de vakantie had ze het benauwd in de nacht.

Toen naar een dag/nacht ziekenhuis geweest, gekalmeerd helemaal fine.

Sinds een paar dagen voelt ze iets in haar rug zegt ze en ze kan er niet goed door ademen.

Gister avond naar dat ziekenhuis geweest, het was puur angst en gespannen spieren.

Vanochtend om 7 uur weer wakker gemaakt door een huilend zusje, ze denkt constant dat er iets mis is, ik heb uren(letterlijk uren) met haar gepraat. Het wil niet maar helpen.

Vanochtend had een andere dokter haar gekalmeerd, haar gecheckt, ze had niks en het was een hele aardige vrouw.

Nu begint ze weer te huilen.

Ze is echt bang dat ze dood kan gaan op elk moment, ze schreeuwde het uit eergisteren: IK WIL NIET DOOD ALSJEBLIEFT!

We zeggen constant dat er niks is maar ze huilt uren achtereen, nonstop.

Dit is ook heel erg voor mij moeder en ik, we worden constant wakker gehouden tot in de late uurtjes van de nacht en we kunnen niet elke dag naar een dokter gaan om haar gerust te stellen.

We weten echt niet meer wat we moeten doen.

Ik heb haar net in slaap moeten praten, maar dat is oke, ze slaapt nu. Worth it.

Alleen heb ik zelf diarree oid van de Mcd die ik gegeten heb, ik moet misschien ook kotsen. :(
pi_116918566
Hallo Skillstorm, een apart verhaal wat je hierboven typt. Als je al een aantal keren bij de dokter bent geweest, dan zou je er toch vanuit mogen gaan dat haar lichamelijk niks mankeert. Ik ben zelf geen dokter maar hier zou ik me dan in eerste instantie niet teveel zorgen over maken.

Is je zusje niet bang in het donker? Kinderen dromen vaak over de meest enge dingen! Misschien een idee om 's avonds een lampje aan te laten?

Sterkte!
First keep the peace within yourself, then you can also bring peace to others.
pi_116918689
Is het niet gewoon groeipijn wat ze voelt? (http://www.gezondheidsnet(...)224/wat-is-groeipijn)
- - = |randommusicvideos | = - - | - - = | prettyendless | = - -
  dinsdag 18 september 2012 @ 00:00:58 #4
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_116918859
Is er iets gebeurd? Is het van de ene op de andere dag heel erg geworden of begonnen?
pi_116919125
Nee niks gebeurd. Groeipijn hebben we ook al als reden genoemd aan haar.

Bang in het donker? Dat heeft er niks mee te maken. Ze slaapt met de tv aan (zonder geluid) dus licht genoeg.
pi_116919215
Waarom slaapt ze met de tv aan, en op welke zender staat die?
pi_116919220
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 00:06 schreef Skillstorm het volgende:

Bang in het donker? Dat heeft er niks mee te maken. Ze slaapt met de tv aan (zonder geluid) dus licht genoeg.
Zo kan je toch helemaal niet slapen, veel te druk met die lichten
je hebt mensen die zelfs slecht slapen als er alleen maar een standbylichtje aan staat
  dinsdag 18 september 2012 @ 00:10:19 #8
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_116919281
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 00:06 schreef Skillstorm het volgende:

Hou je open dat er wel iets ergs is gebeurd maar dat ze er niet over durft te praten?

En: is dit allemaal heel plotseling opgekomen of is ze al langer van slag?
pi_116919340
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 00:10 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Hou je open dat er wel iets ergs is gebeurd maar dat ze er niet over durft te praten?

En: is dit allemaal heel plotseling opgekomen of is ze al langer van slag?
Langer, heeft zich in een maand ontwikkeld.
pi_116919363
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 00:08 schreef hlmllp het volgende:

[..]

Zo kan je toch helemaal niet slapen, veel te druk met die lichten
je hebt mensen die zelfs slecht slapen als er alleen maar een standbylichtje aan staat
Welnee, ze is extreem moe, dan kan ze echt slapen. Ik doe de tv ook uit later.
  dinsdag 18 september 2012 @ 00:13:17 #11
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_116919393
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 00:11 schreef Skillstorm het volgende:

[..]

Langer, heeft zich in een maand ontwikkeld.
Zijn er grote veranderingen geweest in haar leven, of één grote verandering voordat die maand begon?

En je gaat er nu van uit dat ze geen geheimen heeft voor je.
pi_116919497
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 00:13 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Zijn er grote veranderingen geweest in haar leven, of één grote verandering voordat die maand begon?

En je gaat er nu van uit dat ze geen geheimen heeft voor je.
Niet dat ik weet en ze vertelt mij alles.
  dinsdag 18 september 2012 @ 00:16:55 #13
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_116919503
Zowel mn broer als ik hebben rond die leeftijd een periode gehad dat wij snachts meer nadachten over dingen en daar erg angstig van werden (over de dood enzo, waarom we leven etc.).

Maar waar het op lijkt is dat het psychisch is en dat je zusje paniekaanvallen heeft. Daarover zou ze eventueel kunnen praten met een kinderpsycholoog. Die helpt haar dan om er mee om te gaan. Het kan ook iets van hypochondrie zijn.

Hebben jullie al gevraagd aan haar of er iets is voorgevallen? Dit hoeft helemaal niet zo te zijn, maar misbruik kan er bijv. wel eens voor zorgen dat kinderen gaan bedplassen enzo. Ook pesten kan voor dit soort klachten leiden.

Hebben jullie al valeriaan geprobeerd? Of Nervofit?
pi_116919541
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 00:16 schreef Mishu het volgende:
Zowel mn broer als ik hebben rond die leeftijd een periode gehad dat wij snachts meer nadachten over dingen en daar erg angstig van werden (over de dood enzo, waarom we leven etc.).

Maar waar het op lijkt is dat het psychisch is en dat je zusje paniekaanvallen heeft. Daarover zou ze eventueel kunnen praten met een kinderpsycholoog. Die helpt haar dan om er mee om te gaan. Het kan ook iets van hypochondrie zijn.

Hebben jullie al gevraagd aan haar of er iets is voorgevallen? Dit hoeft helemaal niet zo te zijn, maar misbruik kan er bijv. wel eens voor zorgen dat kinderen gaan bedplassen enzo. Ook pesten kan voor dit soort klachten leiden.
Daar gaat ze gelukkig al naar toe. En 'crisis'dienst komt over een paar dagen ook kijken.
  dinsdag 18 september 2012 @ 00:20:39 #15
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_116919606
Goed dat er hulp is ingeschakeld. Dit is voor haar én jullie vreselijk zo.

Paniekaanvallen en hypochondrie zijn toch twee stoornissen die een heftige oorzaak hebben, hierin ben ik het eens met Mishu. Dus goed dat er deskundigen bij komen.
pi_116919608
Kan van alles zijn, ik heb zelf als kind ook een periode gehad dat ik steeds wilde checken of mijn hart nog klopte, dat deed ik door een hand op mijn borst te leggen of aan mijn halsslagader te voelen...als ik niets voelde werd ik onrustig en vroeg dat aan mijn ouders ofso, om te checken dat ik niet dood ging :')
Ik raakte alleen niet in paniek en huilde niet, maar was meer bezorgd :')
Het was gewoon een fase en op een geven moment kreeg ik het door.

Het zou natuurlijk ook kunnen dat je zusje bijv iets op tv heeft gezien en hierdoor onrustig is geworden
pi_116919617
Laat het dan inderdaad maar aan de professionals over! Hopen dat er dan een oplossing komt voor jullie!
First keep the peace within yourself, then you can also bring peace to others.
  dinsdag 18 september 2012 @ 00:42:49 #18
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_116920106
Ik heb als kind ook gehad dat ik in een nieuwe kamer moest slapen en dat ik toen enorm ziek werd en dacht dat ik dood ging e.d. en dat toen de huisarts kwam en ik ook de hele tijd zei van ik ga dood ik ga dood en toen ben ik voor 2 nachtjes opgenomen geweest in het ziekenhuis (ik was ook echt fysiek ziek dus het was wellicht ijlen).

Nog even een tip: wat mijn ouders vaak zeiden als ik angstig was, was: ga maar rustig slapen en aan leuke dingen denken. Ook legden ze uit dat iedereen dood ging maar dat ik daar absoluut nog geen zorgen over hoefde te maken omdat dat pas veel later zou gebeuren. Dus nu hoefde ik me daar nog geen zorgen over te maken. En ze zeiden vaak: ga maar een boekje lezen. En ze aaiden over mijn rug terwijl ik in bed lag enzo. En dan vertelden ze over wat we morgen gingen doen, en dat zij rustig bleven dat zorgde er in ieder geval voor dat ik iets rustiger werd.
pi_116922563
Dat was dus vooral fysiek contact en rustig door praten. Mooie lijn om zich aan vast te houden.
Bach bloesemtherapie is zoiets als dr. Vogel: iets alternatiefs waarvoor je rechtstreeks naar de drogist kan of je kan via een therapeut iets uitzoeken. Bach bloesemtherapie Rescue is voor noodsituaties, iets algemeens wat helpt kalmeren.

Mogelijk komt het nu nog telkens in afgezwakte vorm terug door uitputting (en inprentingsgedrag). Kalmeren is nu het belangrijkste en daarna zowel mentaal als fysiek uitpluizen wat er mis kan zijn.
pi_116941855
Mja, ging goed in de ochtend en halverwege de middag ging ze flippen, naar een huisarts geweest, die heeft gelukkig wel een afspraak kunnen maken voor morgenochtend 10:15.

Nog geen 5 minuten terug van de huisarts probeerde ze het huis weer uit te vluchten om naar de dokter te gaan totaal in paniek, constant schreeuwend dat ze dood gaat.

Half pilletje oxazepam laten nemen en toch maar weer 3 instanties gebeld, allemaal doorverwijzen, doorverwijzen. :r

Nu wacht ik tot de crisisdienst mij terug gaat bellen en of ze NU kunnen komen, er is NU hulp nodig.

Dit kan zo niet langer, mijn moeder sloeg zichzelf ook omdat ze er ook gek van werd.
  dinsdag 18 september 2012 @ 17:31:00 #21
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_116941909
Ze flipte op school?
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_116941936
quote:
5s.gif Op dinsdag 18 september 2012 17:31 schreef Copycat het volgende:
Ze flipte op school?
Nee, ze flipte ook s'ochtends een beetje, toen bepaald dat ze niet naar school kon.

Toen gerustgesteld en het ging goed thuis.

Nu was het weer mis gegaan.
pi_116941969
Ze noemde wel een reden dat ze het maar niet kon geloven.

Een hele oude buurman van heel veel jaren geleden was ook zomaar doodgevallen op de wc. (de man was oud en dronk veel)
pi_116942013
Ik heb wel het idee dat dit heel ernstig is, ik hoop dat er snel crisishulp ingeschakeld wordt.
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_116942044
Was al een tijdje geleden, nog steeds niet terug gebeld.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')