Ja en ? Hun ooren hangen tog ook al naar rechts als ik het journaal mag gelovenquote:
Ach, ze hebben iig een dikke winst voor de SP weten te voorkomenquote:Op maandag 17 september 2012 13:12 schreef MMXMMX het volgende:
PVDA bedriegt linkse kiezers als ze over rechts gaan regeren !
En dat terwijl ze tijdens de verkiezingen steets linkser werden en nu het er op aankomt gaan ze ineens de rechtsen uithangen .
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ik had het over de hypothetische situatie dat PvdA het aantal zetels heeft dat SP nu heeft en omgekeerd. Dan had Rutte in hetzelfde schuitje gezeten.quote:Op maandag 17 september 2012 13:26 schreef SiGNe het volgende:
Dan had Rutte ook gezegd dat hij niet met de SP samen wil werken en was de SP alsnog in de oppositie beland, net zoals in 2006 toen ze 26 zetels hadden.
PVDA kan overigens nu wel flinke eisen gaan stellen, een andere optie is er namelijk voor Rutte niet en hij heeft dus echt de PVDA nodig om überhaupt een regering te gaan vormen.
(ook SP lid hier trouwens)
Psies Samson word de bedrijfs poedel van Rutte en mag blaffen op comandoquote:Op maandag 17 september 2012 13:29 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Ach, ze hebben iig een dikke winst voor de SP weten te voorkomen![]()
Nu de SP onschadelijk is gemaakt kan de PvdA weer haar scherpe linkse punten laten vallen en mag de VVD het regeerbeleid op papier zetten. In ruil daarvoor mag de PvdA wat excuustruzen leveren voor de nodige minister- en staatssecretarisposten
Ja zo werkt politiek, net als dat alle VVDers nu moeten toekijken hoe de PvdA gaat regeren.quote:Op maandag 17 september 2012 13:12 schreef MMXMMX het volgende:
PVDA bedriegt linkse kiezers als ze over rechts gaan regeren !
En dat terwijl ze tijdens de verkiezingen steets linkser werden en nu het er op aankomt gaan ze ineens de rechtsen uithangen .
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ja, daar reageer ik ook op..quote:Op maandag 17 september 2012 13:30 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Ik had het over de hypothetische situatie dat PvdA het aantal zetels heeft dat SP nu heeft en omgekeerd. Dan had Rutte in hetzelfde schuitje gezeten.
Mee eensquote:Op maandag 17 september 2012 13:33 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Ja, daar reageer ik ook op..
De VVD zou dan echt niet met de SP een coalitie gaan vormen, dan zouden ze liever PVDA, CDA en D66 erbij roepen.
Ik vraag me trouwens ook af of de SP wel met de VVD wil samenwerken, ze zouden toch enkele flink zware eisen gaan stellen dan (geen HRA en geen JSF bijv)
SP en VVD samen kan nooitquote:Op maandag 17 september 2012 13:33 schreef SiGNe het volgende:
[..]
De VVD zou dan echt niet met de SP een coalitie gaan vormen, dan zouden ze liever PVDA, CDA en D66 erbij roepen.
Ik vraag me trouwens ook af of de SP wel met de VVD wil samenwerken, ze zouden toch enkele flink zware eisen gaan stellen dan (geen HRA en geen JSF bijv)
Linkse kiezers die PvdA stemden wisten waarschijnlijk dondersgoed dat de SP en VVD niet samen konden. En kozen daarvoor voor een realistischer PvdA. Dat is dus geen bedriegen. En dus is dit een huilie-topic.quote:Op maandag 17 september 2012 13:33 schreef SiGNe het volgende:
Die stemde allemaal massaal PvdA zodat de VVD niet weer de grootste partij zou worden.quote:Op maandag 17 september 2012 13:40 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Linkse kiezers die PvdA stemden wisten waarschijnlijk dondersgoed dat de SP en VVD niet samen konden. En kozen daarvoor voor een realistischer PvdA. Dat is dus geen bedriegen. En dus is dit een huilie-topic.
Verkeerd gelezenquote:Op maandag 17 september 2012 13:40 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Linkse kiezers die PvdA stemden wisten waarschijnlijk dondersgoed dat de SP en VVD niet samen konden. En kozen daarvoor voor een realistischer PvdA. Dat is dus geen bedriegen. En dus is dit een huilie-topic.
Waarom word jij nu ineens zo persoonlijk ?quote:
Hij zal wel klaarkomen op de combinatie PvdA , SP, GL, D66, SGP, CU, CDA ofzoquote:
Er zijn geen SP'ers die op de PvdA hebben gestemd, er zijn zwevende kiezers die elke week maar wat invullen bij de peiling en nu uiteindelijk in het stemhokje de PvdA hebben aangekruist. Misschien omdat ze de PvdA de grootste wilden maken, misschien omdat ze de PvdA toch een geloofwaardiger partij vinden om te regeren of omdat ze Samsom een beter staatsman zien worden dan Roemer. Dat is speculatie, maar het zijn natuurlijk geen echte SP'ers die nu opeens PvdA hebben gestemd.quote:Op maandag 17 september 2012 13:41 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Die stemde allemaal massaal PvdA zodat de VVD niet weer de grootste partij zou worden.![]()
De enigste die hier de boel bedrogen hebben zijn de "SP'ers" die nu "strategisch" op de PvdA gestemd hebben.
Nouja je topic komt nogal jankerig over. De PvdA heeft nog niets onderhandeld of je begint al over bedriegen.quote:Op maandag 17 september 2012 13:44 schreef MMXMMX het volgende:
[..]
Waarom word jij nu ineens zo persoonlijk ?
Als je gaat regeren met de VVD dan blijft er niks links over je houd mij niet voor de gek !quote:Op maandag 17 september 2012 13:44 schreef grr0x het volgende:
Ik snap het probleem niet, als je SP stemde zou je nooit linkse invloeden hebben, nu heb je dat en dan nog huilen.
Jup, dit inderdaad.quote:Op maandag 17 september 2012 13:41 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Die stemde allemaal massaal PvdA zodat de VVD niet weer de grootste partij zou worden.![]()
De enigste die hier de boel bedrogen hebben zijn de "SP'ers" die nu "strategisch" op de PvdA gestemd hebben.
Wie?quote:
Helemaal mee eens de SP is kwa setels gewoon gelijk geblevenquote:Op maandag 17 september 2012 13:45 schreef KermitKikker het volgende:
[..]
Er zijn geen SP'ers die op de PvdA hebben gestemd, er zijn zwevende kiezers die elke week maar wat invullen bij de peiling en nu uiteindelijk in het stemhokje de PvdA hebben aangekruist. Misschien omdat ze de PvdA de grootste wilden maken, misschien omdat ze de PvdA toch een geloofwaardiger partij vinden om te regeren of omdat ze Samsom een beter staatsman zien worden dan Roemer. Dat is speculatie, maar het zijn natuurlijk geen echte SP'ers die nu opeens PvdA hebben gestemd.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |