SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar ik kan 't mis hebben...
B1 is idd bij sloping frames een virtuele lengte. Maar wel jouw goede aanknopingspunt om frames te vergelijken waarvan de een een niet of een klein beetje aflopende buis heeft en een ander juist veel meer. Tuurlijk kan je dat wel meten, gewoon tot het hart van de zadelpen en dan waterpas.quote:Op zondag 16 september 2012 14:52 schreef eentwee het volgende:
B1 kun je niet meten want dat is een virtuele lengte. Waarom zo moeilijk doen.. het gaat Oksel toch alleen om het bepalen van de framemaat die hij nu heeft? Daarna begint het vergelijken, daarvoor zijn zoals gezegd B1, E, G en G1 van belang. En BS, A1 en AS totaal NIET.
En die staat niet eens in de tabel..quote:Op zondag 16 september 2012 19:06 schreef Oksel het volgende:
Ingewikkeld, dat is zeker. Mijn balhoofdbuis is 14,5 cm van mijn Bianchi.
Toch maar een licentie aan gaan vragen dan?quote:Op zondag 16 september 2012 19:13 schreef Oksel het volgende:
Vandaag dus die koers gereden. Met man of 100 van de start, eerste paar km bleven we achter de motoren, toen niet meer. En toen ging 't hard. Continue > 40km/u. Kon goed (heel goed) bij blijven, elke keer mooi voorin, kon mooi de bochten scherp pakken en zo weer wat verder voorin komen.
Na 70km was er een waterstop, hard nodig. Daarna viel 't helemaal stil. Behalve in de heuvels, daar werd flink doorgetrokken. Deed pijn. We waren toen nog met 20 man over, na 85km nog met 10 man. Zat nog keurig erbij, maar toen was 't vol wind tegen en continue interval.. sprintjes, elkaar verrot fietsen, etc. Moest er dus af, samen met ploegmaatje. Die zat helemaal kapot, nog geprobeerd terug te komen maar in m'n eentje lukte dat niet. De laatste 15km dus alleen gefietst. Nog gestopt voor een flesje cola. Niet meer ingehaald. Uiteindelijk met ruim 100km en 33,6km/h gemiddeld (volgens Strava) op de klok aangekomen. Pijn in m'n poten.. auch. Vooral 't laatste stuk, alleen, wind tegen.. pff.
http://app.strava.com/rides/22145309
In de koers wordt er zo'n 40+ gem. gereden. Begin vaak 50+.quote:Op zondag 16 september 2012 19:39 schreef Oksel het volgende:
Geen idee hoe hard 't gaat bij andere koersen. Zolang 't vlak is kan ik eenvoudig mee komen. Merk dat ik goed bochten neem en als 'r waaier wordt gereden maak ik er gebruik van door mooi in te halen en voorin er weer tussen te kruipen. Als ik geen kopwerk doe heb ik nog over voor wat (korte) klimmetjes die ik op macht pak. Als d'r niet zo gek werd gereden aan 't eind had ik bij de kopgroep kunnen blijven. Geen sprint meer, dat zat d'r echt niet meer in.
Heb af en toe nog wat mensen teruggehaald. Dat nekte me ook waardoor ik er af moest. En die kutwind
maar hoe lang is heer oksel , het lijkt er op dat je best op een 52 ridley x fire past.quote:Op zondag 16 september 2012 19:08 schreef Oksel het volgende:
[..]
En die staat niet eens in de tabel..
[ afbeelding ]
B1 is bij mij 55cm.
Toch nog knap dat je tweede wordt in een sport die niemand kent, nummer 1 was de kano?quote:Op zondag 16 september 2012 20:13 schreef kanovinnie het volgende:
Zo, tweede geworden in mijn klasse op het NK. In een sport die niemand kent
Ik moest even lachenquote:Op zondag 16 september 2012 20:25 schreef Patroon het volgende:
[..]
Toch nog knap dat je tweede wordt in een sport die niemand kent, nummer 1 was de kano?
quote:Op zondag 16 september 2012 20:25 schreef Patroon het volgende:
[..]
Toch nog knap dat je tweede wordt in een sport die niemand kent, nummer 1 was de kano?
Nog nooit van tea tree zalf gehoord maar je bedoelt dit.......?quote:Op zondag 16 september 2012 11:37 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Parkeerplek homo misschen?
Maar ik ben wel teleurgesteld, JohnDDD is wel de enige hier behalve mij die ook met bagage op de fiets rondrijdt in de vakantie dacht ik(ivo heeft ook bepakking, maar dat is een heel ander soort van fietsen weer natuurlijk), en dt soort postjes geven ons soort mensen een heel slechte naam. Ik durf nu nooit meer te vertellen dat ik m'n intieme onderdelen 's avonds in de tent altijd even in de tea tree zalf zet, om ontstekingen ed te voorkomen. En over m'n schimmelpoeder vor de voetjes.
Maar, geen aambeien hier! Ik heb wel leuke verhalen over rondfietsen met buikloop, en hoe ik bijna eens in de berm met de broek naar beneden moest, maar ik wil Patroon geen slechte zondag bezorgen...
quote:Op zondag 16 september 2012 20:25 schreef Patroon het volgende:
[..]
Toch nog knap dat je tweede wordt in een sport die niemand kent, nummer 1 was de kano?
Een oud gezegde is dat als je er wind op afgereden wordt dat je niet goed kunt linkeballen of dat je meer moet trainen. Of zat je te veel te linkeballen en hebben ze je op het kantje gezet? Want ik heb een beetje het idee dat je wel hard kunt fietsen maar niet altijd even slim. Overigens toch nog een beste prestatie. Ik doe het je niet (meer) na.quote:Op zondag 16 september 2012 19:13 schreef Oksel het volgende:
Zat nog keurig erbij, maar toen was 't vol wind tegen en continue interval.. sprintjes, elkaar verrot fietsen, etc. Moest er dus af, samen met ploegmaatje.
Was in Harkstede trouwens.quote:Op zondag 16 september 2012 20:41 schreef Tommeke het volgende:
Kanopolo lijkt me tof
Puike prestatie Okkie! Volgend jaar sta ik je bij!
Zoek dan ff het goede plaatje erbij luilakquote:Op zondag 16 september 2012 19:06 schreef Oksel het volgende:
Ingewikkeld, dat is zeker. Mijn balhoofdbuis is 14,5 cm van mijn Bianchi.
Denk niet alleen meer, maar ook gerichter (interval etc) alleen wat koersen met groepjes krijg je geen inhoud van, omdat je lichaam gaat wennen aan de inspanning. Variëren!quote:Op zondag 16 september 2012 21:00 schreef Oksel het volgende:
Want? En ja, hij's klein. Maar niet te klein, lekker fietsje man. Kan d'r alles op en zit lekker. Mooi stijf en strak in de bocht.
En ik moet gewoon meer trainen, meer inhoud krijgen. Weinig kopwerk gedaan en er op 't vlakke afmoeten door een paar sprintjes en wat wind is gewoon matig.
Der mot babyvet af vooral. Door training welteverstaan.quote:Op zondag 16 september 2012 21:18 schreef Patroon het volgende:
[..]
Denk niet alleen meer, maar ook gerichter (interval etc) alleen wat koersen met groepjes krijg je geen inhoud van, omdat je lichaam gaat wennen aan de inspanning. Variëren!
Teveel spacers is altijd te klein frame idd.quote:Op zondag 16 september 2012 21:20 schreef eentwee het volgende:
Ik weet hoe je fiets is afgesteld. Met teveel spacers enzo. Met een maat groter kun je exact dezelfde afstelling bereiken maar dan met een betere verhouding in de afmontageEn meer stijfheid en directheid in de cockpit.
Ik praat even voor mijn beurt:quote:Op zondag 16 september 2012 21:24 schreef Patroon het volgende:
Eentwee: wanneer een maat groter niet kan ivm lengte bovenbuis, maar je nog wel 2,5cm spacers hebt, past dan de geometry van het frame niet bij de berijder?
Of is dat niet teveel? Heb er geen last van...maar bij nieuwe fiets graag zo weinig mogelijk. Zou het afbreuk doen aan de stijfheid?quote:Op zondag 16 september 2012 21:26 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ik praat even voor mijn beurt:
Als je 25mm aan spacers teveel vind wel ja.
Nee, ik denk van niet. Het staat wel wat mooier.quote:Op zondag 16 september 2012 21:28 schreef Patroon het volgende:
Of is dat niet teveel? Heb er geen last van...maar bij nieuwe fiets graag zo weinig mogelijk. Zou het afbreuk doen aan de stijfheid?
Je zou kunnen kiezen voor een compact stuur, waardoor de drop in de stuurbocht minder is. Maar dit zal niet meer dan 1cm schelen volgens mij.quote:Op zondag 16 september 2012 21:26 schreef kanovinnie het volgende:
Is je stuur ook niet van belang? Dan doel ik op het verschil tussen op de shifters fietsen en in de beugels?
Nee, dat is wel goed. Als je met de punt van je tong op de stuurnok zit ga je vanzelf onderin de bocht rijden. Niet bij gewoon toeren.quote:Op zondag 16 september 2012 21:33 schreef kanovinnie het volgende:
Ik heb nu 10 mm onder en 20 mm boven aan spacers. Op de shifters heb ik geen probleem met mijn houding, onderin de beugels hou ik hooguit 15 min achter elkaar door.
Aangezien ik toch liever op de shifters fiets dan in de beugels vind ik mijn houding tot nu toe wel prima, of raden jullie aan om toch het stuur wat hoger te zetten? /Ik ga alleen in de beugels als ik een keer een sprintje trek of op kop tegen wind in fiets als we rap gaan.
Waarom kan je op een frame geen andere/langere pen monteren?quote:Op zondag 16 september 2012 21:32 schreef Patroon het volgende:
Er zijn ook maar verdomd weinig frames waar ik een 11+ pen op kan monteren én het balhoofd lang genoeg is.
Uh ik bedoel te zeggen: als ik dan een maat groter neem, het balhoofd lang genoeg is maar de bovenbuis weer te lang en ik geen 11cm+ pen kan monteren ivm te lang voor mij. Ik heb voorkeur aan lange pen omdat dit zorgt voor een fijner stuurgedrag en wendbaarder in criteriums, vind ikquote:Op zondag 16 september 2012 21:35 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Waarom kan je op een frame geen andere/langere pen monteren?
Ik moest het drie keer lezen, maar ik snap 'm. Heb je dit probleem bij alle merken/modellen?quote:Op zondag 16 september 2012 21:42 schreef Patroon het volgende:
[..]
Uh ik bedoel te zeggen: als ik dan een maat groter neem, het balhoofd lang genoeg is maar de bovenbuis weer te lang en ik geen 11cm+ pen kan monteren ivm te lang voor mij. Ik heb voorkeur aan lange pen omdat dit zorgt voor een fijner stuurgedrag en wendbaarder in criteriums, vind ik
Klopt, maar ik kan ook zo tijdens een training wel een uur in de beugel rijden. Misschien zit je op de shifter ook wel te diep Kano. Diep is wel aero maar kan ook belemmeren in de kracht overbreng.quote:Op zondag 16 september 2012 21:35 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Nee, dat is wel goed. Als je met de punt van je tong op de stuurnok zit ga je vanzelf onderin de bocht rijden. Niet bij gewoon toeren.
Nee, vooral bij de merken met lange frames. Canyon zou mij goed passen. Maar 1cm spacer zou ik niet erg vinden hoor. Cervelo frames hebben perfecte balhoofd lengtes voor mij. Maar niet te betalen. Ik moet zeggen dat ik het ook leuk vindt om uit te zoeken welke frames mij goed passenquote:Op zondag 16 september 2012 21:44 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik moest het drie keer lezen, maar ik snap 'm. Heb je dit probleem bij alle merken/modellen?
Zolang ik er uren op kan rijden (na een uur of 4/5 krijg ik wel een beetje een stijve rug) zal het toch wel goed zitten?quote:Op zondag 16 september 2012 21:45 schreef Patroon het volgende:
[..]
Klopt, maar ik kan ook zo tijdens een training wel een uur in de beugel rijden. Misschien zit je op de shifter ook wel te diep Kano. Diep is wel aero maar kan ook belemmeren in de kracht overbreng.
Geen bianchi? Die zijn toch juist korter?quote:Op zondag 16 september 2012 21:46 schreef Patroon het volgende:
[..]
Nee, vooral bij de merken met lange frames. Canyon zou mij goed passen. Maar 1cm spacer zou ik niet erg vinden hoor. Cervelo frames hebben perfecte balhoofd lengtes voor mij. Maar niet te betalen. Ik moet zeggen dat ik het ook leuk vindt om uit te zoeken welke frames mij goed passen
Had ook altijd wel stijve rug. Maar sinds ik iets hoger zit nooit meer. 4cm is nogal watquote:Op zondag 16 september 2012 21:47 schreef Oksel het volgende:
4cm aan spacers. Ach. Zit lekker, nergens last van.. enigzins stijve rug, maar dat hoort imho bij de inspanning die je levert. Volgende fiets maatje groter.
Gios anders?quote:Op zondag 16 september 2012 21:46 schreef Patroon het volgende:
Nee, vooral bij de merken met lange frames. Canyon zou mij goed passen. Maar 1cm spacer zou ik niet erg vinden hoor. Cervelo frames hebben perfecte balhoofd lengtes voor mij. Maar niet te betalen. Ik moet zeggen dat ik het ook leuk vindt om uit te zoeken welke frames mij goed passen
Ja, als goed voelt prima toch? Na 5uren heb je altijd wel last.quote:Op zondag 16 september 2012 21:49 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Zolang ik er uren op kan rijden (na een uur of 4/5 krijg ik wel een beetje een stijve rug) zal het toch wel goed zitten?
[..]
Geen bianchi? Die zijn toch juist korter?
Roubaix, das toch emt die dempers in de achterbrug?quote:Op zondag 16 september 2012 21:55 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ja, als goed voelt prima toch? Na 5uren heb je altijd wel last.
Bianchi heeft weer vrij laag balhoofd. Specialized is ook wel wat voor me, vooral de comfortframes. De Roubaix SL4 2013 is de combi comfort en prestaties nog beter op elkaar afgestemd. Eerder was het vooral comfort en niet dynamisch.
Jongen die met ons meefietst heeft een fiets op maat. Via Jan Glorie. Z'n fiets staat ook op de bikemotion in de stand van Glorie. De eerste die Glorie heeft geleverd. Ben d'r niet weg van. Hoop geld voor een simpel frame.quote:
Jep, maar ze worden dus iets minder comfort en meer prestatie. Maar ik zit ff door de Grinta te bladeren en eigenlijk heeft iedereen wel 1-2cm spacersquote:Op zondag 16 september 2012 21:55 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Roubaix, das toch emt die dempers in de achterbrug?
Hand/maatwerk=duur. Maar als je zo een frame hebt waar je helemaal bij je past. Maar daar moet je wel voor in de buidel tasten.quote:Op zondag 16 september 2012 21:57 schreef Oksel het volgende:
[..]
Jongen die met ons meefietst heeft een fiets op maat. Via Jan Glorie. Z'n fiets staat ook op de bikemotion in de stand van Glorie. De eerste die Glorie heeft geleverd. Ben d'r niet weg van. Hoop geld voor een simpel frame.
Ja klopt, weinig spannends. Zou het alleen doen als ik echt een rare verhouding in mijn lichaam had.quote:Op zondag 16 september 2012 21:57 schreef Oksel het volgende:
[..]
Jongen die met ons meefietst heeft een fiets op maat. Via Jan Glorie. Z'n fiets staat ook op de bikemotion in de stand van Glorie. De eerste die Glorie heeft geleverd. Ben d'r niet weg van. Hoop geld voor een simpel frame.
Volle zak, meer neuken.quote:Op zondag 16 september 2012 22:00 schreef MarcoD het volgende:
Ik kan eigenlijk ook niet lang in de beugels rijden, gewoon omdat het een oncomfortabel gevoel geeft op m'n zak. Zit ik dan te diep?
Of je zadel is te smal of verkeerd afgesteld?quote:Op zondag 16 september 2012 22:00 schreef MarcoD het volgende:
Ik kan eigenlijk ook niet lang in de beugels rijden, gewoon omdat het een oncomfortabel gevoel geeft op m'n zak. Zit ik dan te diep?
Te smal zou heel goed kunnen omdat wanneer je in de beugel gaat rijden, kantel je je bekken. Waardoor de afstand tussen je zitbotjes groter wordt. Je zakt dan om het zadel = last van de zak en rest.quote:Op zondag 16 september 2012 22:02 schreef Narcotical het volgende:
[..]
Of je zadel is te smal of verkeerd afgesteld?
Ik had namelijk ook altijd pijn aan de zak tot ik naar een breder zadel ging en nu nergens meer last van
Ja dat klinkt logisch.quote:Op zondag 16 september 2012 22:04 schreef Narcotical het volgende:
Ik rij eigenlijk altijd op de shifters, haast nooit in de beugels. Heb wel het gevoel dat ik wat lang zit, zou wellicht een 10 cm pen kunnen monteren ipv een 11 cm, maar of dat nou zoveel uithaalt...
Heb trouwens wel het idee dat als mn stuur iets dichterbij zou komen, hij wellicht ook iets omlaag zou kunnen. Klinkt dat logisch?
In dat geval is een 10 cm pen dus wel het overwegen waard. 10 of 11 cm scheelt niet heel veel in stuur gedrag toch?quote:
In het peloton moet je eigenlijk zoveel mogelijk de in de beugels rijden. Hierdoor kan je veel beter kracht zetten en is je reactievermogen een stuk sneller bij plotseling remmen. Ook stuur je dan veel scherper dan op de shifters. Heb het hier wel over een peloton van 100+ man die een stuk nerveuzer is dan een groep van 50 fietsers.quote:Op zondag 16 september 2012 22:09 schreef Oksel het volgende:
Ik zit prima in de beugels tegenwoordig. Maar eigenlijk alleen nodig voor 't sprinten, heuvelaf en stuurprecisie. Zit diep genoeg op de shifters. Maar ik ben dan ook koning Drop.
[ afbeelding ]
Nee 11 naar 10 ga je in stuurgedrag niet echt merken. Natuurlijk zal het iets gevoeliger sturen, maar nog steeds acceptabel. Onder de 9 wordt het kritischquote:Op zondag 16 september 2012 22:10 schreef Narcotical het volgende:
[..]
In dat geval is een 10 cm pen dus wel het overwegen waard. 10 of 11 cm scheelt niet heel veel in stuur gedrag toch?
Zou wel leuk zijn als ik van 30mm naar 20mm spacers kon daardoor
Working on itquote:
Uitgangspunt zadel moet zoveel mogelijk horizontaal zijn. Wanneer je de punt iets omhoog doet, krijg je nog meer last van je zak en wanneer je de punt iets naar beneden doet, ga je ongemerkt schuiven wat schouderklachten (meer druk op het stuur) kan veroorzaken.quote:Op zondag 16 september 2012 22:18 schreef MarcoD het volgende:
[..]
Working on it
Ik ga nog eens goed naar het zadel kijken, had eigenlijk meer het idee dat die iets te breed is. Misschien een ander zadel proberen of een iets andere stand.
De dura ace die er op zit bedoel je?quote:
Ok, zadel staat redelijk horizontaal en zeker niet met de punt iets omhoog. Ik ga morgen even wat dingen proberen.quote:Op zondag 16 september 2012 22:23 schreef Patroon het volgende:
[..]
Uitgangspunt zadel moet zoveel mogelijk horizontaal zijn. Wanneer je de punt iets omhoog doet, krijg je nog meer last van je zak en wanneer je de punt iets naar beneden doet, ga je ongemerkt schuiven wat schouderklachten (meer druk op het stuur) kan veroorzaken.
Zonder die rode letters op die velgen zou het al een stuk beter zijn, beetje overkill zo.quote:
Waarom googled u enkel op Bianchi? Er zijn meer standjes, vindt je vriendin ook vast leukquote:Op zondag 16 september 2012 22:28 schreef Oksel het volgende:
Fuck, wat lelijk. Wat doen mensen met hun fietsen. Schaam je, Sven Vrindts, whoever you might be!!
[ afbeelding ]
Zo voetbalde ik ook altijd. De hele wedstrijd zuigen, etteren en provoceren. Een beetje zoals Mark van Bommelquote:Op zondag 16 september 2012 20:45 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Was in Harkstede trouwens.
Het is tof, maar anders dan fietsen. In 20 minuten vaar je jezelf helemaal kapot. Het is ook veel fysieker, hier is het gewoon duwen, trekken en beuken. Goed om de aggressie kwijt te raken.
En natuurlijk is het belangrijk om andere mensen flink te lopen irriteren voor/tijdens de wedstrijd om vervolgens te zien hoe mensen extreem pissed worden. En dan nog even een vuile overtreding maken waardoor je een scheldpartij over je heen krijgt.
Huppa, kaartje voor hun
Maar als het wel perfect bij je zit past (bij Bianchi heb je veel spacers nodig) kan dat wel veel goedmaken.quote:
Heldquote:
Wat zijn we eigenlijk ook allemaal een stel wijven he! Echt iedereen heeft wel een afwijkingquote:Op zondag 16 september 2012 23:32 schreef marcodej het volgende:
De Rosa vind ik supercheap met dat goedkope hartje. Weinig uitstraling.
Rij eigenlijk nooit in de beugels. Gevoel alsof mijn buikje in de weg zit, en ik heb niet eens een buikje.
quote:Op zondag 16 september 2012 22:42 schreef Oksel het volgende:
Fietsen zijn niet strak. Vrouwen soms wel.
Eentwee, wat maakt zo'n KOM nou eigenlijk zo strak en minder comfortabel? Komt dat door de korte achtervork?quote:
Ik dacht idd nog dat ik het wel ff had kunnen melden.quote:Op zondag 16 september 2012 23:21 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Zo voetbalde ik ook altijd. De hele wedstrijd zuigen, etteren en provoceren. Een beetje zoals Mark van Bommel
Met koersen ben ik liever. Hoewel ik niet vies ben van het flikken van mensen en vaak m'n mond opentrek. Toch is er keihard inknallen het mooist.
Op de roeibaan in Harkstede? Had ik moeten weten. Dan was ik er ff langsgefietst.
Gewoon licentie aanvragen volgens mij moet je dat best kunnen.quote:Op zondag 16 september 2012 19:39 schreef Oksel het volgende:
Geen idee hoe hard 't gaat bij andere koersen. Zolang 't vlak is kan ik eenvoudig mee komen. Merk dat ik goed bochten neem en als 'r waaier wordt gereden maak ik er gebruik van door mooi in te halen en voorin er weer tussen te kruipen. Als ik geen kopwerk doe heb ik nog over voor wat (korte) klimmetjes die ik op macht pak. Als d'r niet zo gek werd gereden aan 't eind had ik bij de kopgroep kunnen blijven. Geen sprint meer, dat zat d'r echt niet meer in.
Heb af en toe nog wat mensen teruggehaald. Dat nekte me ook waardoor ik er af moest. En die kutwind
Gefeliciteerd, het ziet er leuk uit!quote:Op zondag 16 september 2012 20:13 schreef kanovinnie het volgende:
Zo, tweede geworden in mijn klasse op het NK. In een sport die niemand kent
Ik koop m'n spullen niet bij de dierenarts, maar bij de Tuinenquote:Nog nooit van tea tree zalf gehoord maar je bedoelt dit.......?
Zo lelijk, zo'n isp.quote:Op maandag 17 september 2012 07:50 schreef cafca het volgende:
Niet Italiaans maar misschien toch iets voor Oksel: [ afbeelding ]
Maar het blijft moeilijk...quote:
Ik menstrueer al een hele tijd niet meer dus die kun je schrappenquote:Op maandag 17 september 2012 10:20 schreef Oksel het volgende:
Praktische tips. Pff. Daarvoor hebben we Kaas. En voor technische tips Eentwee. En voor medische tips C_F. En voor lange-afstand-tips Ivo. En voor menstruatietips Cyclingirl.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Welk viaduct in Groningen gebruik je daarvoor?quote:Op maandag 17 september 2012 14:07 schreef Tommeke het volgende:
Ik ga zo 8 keer op de 12 een viaduct opsprinten
Blijf je dat soort krachttraining de hele winter door doen? zo ja: hoevaak?quote:Op maandag 17 september 2012 14:07 schreef Tommeke het volgende:
Ik ga zo 8 keer op de 12 een viaduct opsprinten
Chique hoor.quote:Op maandag 17 september 2012 10:42 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[ afbeelding ]
Maar dit is voor Katusha, nog ff afwachten wat de consumentenkleuren worden. Iig een groenige versie:
Als ik relnegert in Google gooi krijg ik dit:quote:
Nee, dat zijn je cookies. Misschien wil jij ons iets over jezelf vertellen?quote:Op maandag 17 september 2012 14:50 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Als ik relnegert in Google gooi krijg ik dit:
[ afbeelding ]
Misschien wil kaas ons op subtiele wijze wat over zichzelf vertellen?
Oege gaat altijd naar een rondje met viaduct bij Marum. Heb ik vroeger met de club ook wel getraind.quote:Op maandag 17 september 2012 14:07 schreef Tommeke het volgende:
Ik ga zo 8 keer op de 12 een viaduct opsprinten
Wat kost een epo kuurtje eigenlijk?quote:Op maandag 17 september 2012 14:54 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Welke? Ik heb Eprex, Aranesp en Mircera.
Mircera natuurlijkquote:Op maandag 17 september 2012 14:54 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Welke? Ik heb Eprex, Aranesp en Mircera.
eprexquote:Op maandag 17 september 2012 14:54 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Welke? Ik heb Eprex, Aranesp en Mircera.
Werkt wel het beste in combinatie met groeihormoon hoor.quote:Op maandag 17 september 2012 14:57 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Mircera natuurlijkff Amerongse berg terugpakken.
ff tramadol ophalen bij de apotheek dan, wat je over hebt verkoop je binnen no time, zeker in dordt.quote:Op maandag 17 september 2012 14:58 schreef CyclingGirl het volgende:
Waarom eprex weet ik niet maar klonk schimmig. Heeft iemamd een morfinepomp zit weer bij de tandarts. Heb nog pijn en hij gaat checken of er geen ontsteking zit. MEH.
Hmm, dat sla ik weer ff over dan.quote:Op maandag 17 september 2012 14:59 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Werkt wel het beste in combinatie met groeihormoon hoor.
Vertel eens wat over die ademhaling. Ik merk tijdens het klimmen en interval dat wanneer ik op mijn ademhaling let en gecontroleerd uitvoer mijn hartslag een paar slagen zakt.quote:
Dat is inderdaad ook het verhaal uit dat boek. Door ademshaling oefeningen zou je harstlag bij zelfde inspanning kunnen laten zakken (en dus hogere inspanning weer langer volhouden.)quote:Op maandag 17 september 2012 15:05 schreef Patroon het volgende:
[..]
Vertel eens wat over die ademhaling. Ik merk tijdens het klimmen en interval dat wanneer ik op mijn ademhaling let en gecontroleerd uitvoer mijn hartslag een paar slagen zakt.
Nou, ik ben zekers nooit op zoek geweest naar homo melk, en ik zit hier op m'n werk, dus de betere leernichten sites sla ik hier ook maar overquote:Op maandag 17 september 2012 14:57 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Nee, dat zijn je cookies. Misschien wil jij ons iets over jezelf vertellen?
Interessant. Vaak begin je alsware te hyperventileren. Korte adem teugjes snel achter elkaar. De key is diep in en uitademen in een constant tempo, zodat je spieren worden voorzien van voldoende nieuw zuurstof.quote:Op maandag 17 september 2012 15:07 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Dat is inderdaad ook het verhaal uit dat boek. Door ademshaling oefeningen zou je harstlag bij zelfde inspanning kunnen laten zakken (en dus hogere inspanning weer langer volhouden.)
Zal vanavond ff wat posten.
Je zou zelfs het effect van je training verhogen, een beter herstel hebben en een goede nachtrust door een oefening van 10 minuten voor het slapen gaan. Echt iets voor jou patroonquote:Op maandag 17 september 2012 15:10 schreef Patroon het volgende:
[..]
Interessant. Vaak begin je alsware te hyperventileren. Korte adem teugjes snel achter elkaar. De key is diep in en uitademen in een constant tempo, zodat je spieren worden voorzien van voldoende nieuw zuurstof.
Liedje neuriën, dat doe ik altijd als ik niet in 't ritme kom.quote:Op maandag 17 september 2012 15:10 schreef Patroon het volgende:
[..]
Interessant. Vaak begin je alsware te hyperventileren. Korte adem teugjes snel achter elkaar. De key is diep in en uitademen in een constant tempo, zodat je spieren worden voorzien van voldoende nieuw zuurstof.
Klinkt goed. 10min voor het slapen doen wij vaak iets andersquote:Op maandag 17 september 2012 15:12 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Je zou zelfs het effect van je training verhogen, een beter herstel hebben en een goede nachtrust door een oefening van 10 minuten voor het slapen gaan. Echt iets voor jou patroon
Ik bedoel niet echt ritme qua fietsen, maar meer te korte en ongecontroleerde ademhaling als ik rond omslagpunt zit. Ademhalen dan controleren werkt goed en zie ik terug in lagere hartslag. Ik let er in D1 en D2 niet echt op trouwens. Alleen wanneer ik echt diep ga.quote:Op maandag 17 september 2012 15:15 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Liedje neuriën, dat doe ik altijd als ik niet in 't ritme kom.
Ja, 't is ook meer bedoelt je ademhaling met je cadans in harmonie te krijgen.quote:Op maandag 17 september 2012 15:18 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ik bedoel niet echt ritme qua fietsen, maar meer te korte en ongecontroleerde ademhaling als ik rond omslagpunt zit. Ademhalen dan controleren werkt goed en zie ik terug in lagere hartslag. Ik let er in D1 en D2 niet echt op trouwens. Alleen wanneer ik echt diep ga.
Zou ik eens gaan letten op dingen die er toe doen. Goed ademhaling zorgt ervoor dat je minder stuk gaat.quote:Op maandag 17 september 2012 15:24 schreef Oksel het volgende:
Ik let wel ergens anders op als ik met 1000km/h aan 't achtervolgen ben en kapot aan 't gaan ben.
Werken daar Polen ofzo? Ik ben er nooit geweest.quote:Op maandag 17 september 2012 15:28 schreef eentwee het volgende:
Ik laat geen oostblokkers aan mijn fiets sleutelen
Uit Letland geloof ik.quote:Op maandag 17 september 2012 15:31 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Werken daar Polen ofzo? Ik ben er nooit geweest.
http://link.marktplaats.nl/595999146
Leuke 54 crosser voor 350.-
Ga ik kopen.quote:Op maandag 17 september 2012 15:31 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Werken daar Polen ofzo? Ik ben er nooit geweest.
http://link.marktplaats.nl/595999146
Leuke 54 crosser voor 350.-
Vandaag die aan de Bornholmstraat omdat ik geen tijd/zin heb om langer te fietsen. Plus dat die aan een kant goed steil is, vanuit stilstand is dat echt zwaar.quote:Op maandag 17 september 2012 14:12 schreef MCH het volgende:
[..]
Welk viaduct in Groningen gebruik je daarvoor?![]()
Ja, een keer per week. Vaak doe ik tijdens het koerieren ook krachtblokjesquote:Op maandag 17 september 2012 14:29 schreef janatwork het volgende:
[..]
Blijf je dat soort krachttraining de hele winter door doen? zo ja: hoevaak?
Slechte wielen. En triple. Da's voor mietjes schijnt.quote:Op maandag 17 september 2012 15:35 schreef kaasplankje het volgende:
Doe dedees er ook bij.
http://link.marktplaats.nl/595975390
Een Klein 57 quantum race voor 550.- Jammer van de triple alleen.
Lekker langs de Woeste Hoeve?quote:Op maandag 17 september 2012 14:57 schreef Patroon het volgende:
[..]
Oege gaat altijd naar een rondje met viaduct bij Marum. Heb ik vroeger met de club ook wel getraind.
54cc zou wel kunnen misschien. Is ie 54ct dan wel te klein.quote:
En van de saaie kleur. Die Kleins hadden zulke gave kleuren! Zijn heel lange frames trouwens, Trek heeft die traditie een tijdje voortgezet nadat Klein was ingelijfd.quote:Op maandag 17 september 2012 15:35 schreef kaasplankje het volgende:
Doe dedees er ook bij.
http://link.marktplaats.nl/595975390
Een Klein 57 quantum race voor 550.- Jammer van de triple alleen.
Vos verkoopt ze voor 1800. Denk dat bij garantiegeval je moeilijk hoofdprijs kan gaan vragen.quote:Op maandag 17 september 2012 15:38 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
54cc zou wel kunnen misschien. Is ie 54ct dan wel te klein.
Btw: van welke vrachtwagen zou deze gevallen zijn?
http://link.marktplaats.nl/595951669
Dat balhoofd is 10cm ofzo? Echt heel klein.quote:Op maandag 17 september 2012 15:38 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
54cc zou wel kunnen misschien. Is ie 54ct dan wel te klein.
Btw: van welke vrachtwagen zou deze gevallen zijn?
http://link.marktplaats.nl/595951669
Hangt er vanaf hoe hoog je zit. Op een crosser zit je nog hoger dan normaal. Dus meer spacers waar Oksel al genoeg van heeft op zijn eigen fiets.quote:Op maandag 17 september 2012 15:44 schreef Tommeke het volgende:
Dan kan een 54 toch wel? Ik reed laatst een stukje op een Ridley crosser, die was volgens mij ook 54. Was iets kort, maar het wou wel.
Shirts van dopingploegenquote:Op maandag 17 september 2012 16:07 schreef Mani89 het volgende:
Mijn nieuwe wielershirt is binnen
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bij Grou heb je 2 van die aquaducten. Zo'n 700m lang. Wanneer je daar 8x maximaal omhoog knalt ga je wel stuk. Hartslag had ik boven steeds rond de 190quote:Op maandag 17 september 2012 15:37 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Vandaag die aan de Bornholmstraat omdat ik geen tijd/zin heb om langer te fietsen. Plus dat die aan een kant goed steil is, vanuit stilstand is dat echt zwaar.
Meestal ga ik naar Hoogkerk of als ik langer wil fietsen verder de provincie in.
[..]
Ja, een keer per week. Vaak doe ik tijdens het koerieren ook krachtblokjes
Ik zou dan toch iets groter zoeken, 57ct of 58ct.quote:Op maandag 17 september 2012 15:42 schreef Oksel het volgende:
1m80.
En een leuke crosser voor max. 500 EUR, maar liever 400 EUR. Merk maakt niet uit, als 'ie maar fatsoenlijk is (goede wielen, ben een dik zwaar manneke tenslotte).
Mooi ding!! Zoiets moet Okkie hebben jaquote:Op maandag 17 september 2012 19:01 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ik zou dan toch iets groter zoeken, 57ct of 58ct.
Deze staat er op sinds 25-8-12. Als ie nog te koop staat kan je mss voor 500.- wel wat regelen.
Er zit Campa op en dat is wel handig want dan kan je spullen uitwisselen omdat je al Campa rijdt.
http://link.marktplaats.nl/588759078
Verder zie ik niet zo heel veel, maar wellicht dat er binnenkort wat voorbij komt anders.
Ik help je wel zoeken.
Op MTB-parcoursen niet veel. Dan is een MTB zelfs in het voordeel. Maar voor mij is het 20 km fietsen naar zo'n baan en ook weer 20 km terug en op die stukken fiets je met een crossfiets veel harder en fijner.quote:Op maandag 17 september 2012 19:52 schreef Swaytje het volgende:
Wat is nou het voordeel van zon crossfiets t.o.v. een mountainbike?
je kan ook gewoon een shotje ventolin nemenquote:Op maandag 17 september 2012 15:07 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Dat is inderdaad ook het verhaal uit dat boek. Door ademshaling oefeningen zou je harstlag bij zelfde inspanning kunnen laten zakken (en dus hogere inspanning weer langer volhouden.)
Zal vanavond ff wat posten.
Waar blijft de ademshaling oefeningen? Ik zit hier te hyperventileren van spanning..quote:Op maandag 17 september 2012 20:12 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Blijven toffe fietsen, die BMCs.
Hij is sneller, in Nederland dan want hier zijn eigenlijk gene bergskes. Het lijkt meer op een koersfiets dus als je 't voor wintertraining gebruikt is het iets meer relevant.quote:Op maandag 17 september 2012 19:52 schreef Swaytje het volgende:
Wat is nou het voordeel van zon crossfiets t.o.v. een mountainbike?
Ja he? Ik zag die tica ook wel maar ik dacht dattem wel meer wilde hebben dan 500.- Ook lijkt ze erg klein, die 56 is vast ct gemeten.quote:Op maandag 17 september 2012 19:37 schreef eentwee het volgende:
[..]
Mooi ding!! Zoiets moet Okkie hebben jaZelfde soort groep is ook wel handig ja, kun je nog eens wielen wisselen of een oude ketting/cassette oprijden op de cx.
Van Tuyl: http://link.marktplaats.nl/595782266
quote:Op maandag 17 september 2012 20:21 schreef Patroon het volgende:
[..]
Waar blijft de ademshaling oefeningen? Ik zit hier te hyperventileren van spanning..
Dat zou goed kunnen. Vaak staat een zadel niet altijd goed qua afstand bij zadelklachten, dus goed dat je hier naar hebt gekeken. Maar setback wordt eigenlijk bepaald door stand knieën tov pedalen.quote:Op maandag 17 september 2012 20:31 schreef MarcoD het volgende:
Vanmiddag m'n zadel een tikje (5 mm) naar voren gezet, de punt een heel klein beetje naar beneden (nihil) en daarna 3 uur gefietst.
Zat een stukje beter en in de beugels niet meer zon druk op me zak, zag dat het zadel aan de voorkant een klein beetje omhoog loopt dus waarschijnlijk gaf dat een drukkend gevoel.
Ik ga stand knieën tov pedalen nog wel keer bekijken, maar feit is dat ik nergens last van had in die 3 uur dus zal wel goed zijn. Bedenk me ook net dat ik vaak een beetje naar voren ging zitten om goed te zitten dus super veel invloed gaat die 5 mm niet hebben denk ik.quote:Op maandag 17 september 2012 20:36 schreef Patroon het volgende:
[..]
Dat zou goed kunnen. Vaak staat een zadel niet altijd goed qua afstand bij zadelklachten, dus goed dat je hier naar hebt gekeken. Maar setback wordt eigenlijk bepaald door stand knieën tov pedalen.
Kijk, now we are talking!quote:Op maandag 17 september 2012 20:42 schreef MarcoD het volgende:
[..]
Ik ga stand knieën tov pedalen nog wel keer bekijken, maar feit is dat ik nergens last van had in die 3 uur dus zal wel goed zijn. Bedenk me ook net dat ik vaak een beetje naar voren ging zitten om goed te zitten dus super veel invloed gaat die 5 mm niet hebben denk ik.
Dat geef ik eigenlijk al aan door te zeggen "dat het belangrijk is dat je zitbotjes goed op de brede stukken van het zadel rusten". Je voelt het wel als je iets naar achteren gaat schuiven. Is ook veel beter voor de doorbloeding van je "kleine" vriend.quote:
Oksel, je vergeet hier Patroon. De man van de houdingen.quote:Op maandag 17 september 2012 10:20 schreef Oksel het volgende:
Praktische tips. Pff. Daarvoor hebben we Kaas. En voor technische tips Eentwee. En voor medische tips C_F. En voor lange-afstand-tips Ivo. En voor menstruatietips Cyclingirl.
Nog geen last van, dus ik hou het gewoon zo.quote:Op maandag 17 september 2012 21:21 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Als je prostaatklachten krijgt.
Je hoeft ook niet iets te veranderen, gewoon eens even kijken hoe je zit. Misschien zit je al goed. Ik heb vaak tijdens het fietsen een gevoelloze zwans, maar volgens mij heeft iedereen dat, heb er geen last van maar wil ook niet onvruchtbaar worden. Al zou dat misschien wel goed zijn voor de maatschappijquote:Op maandag 17 september 2012 21:23 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Nog geen last van, dus ik hou het gewoon zo.
Als ik heel eerlijk ben heb ik ook daar geen last van sinds mn nieuwe zadel. Heb alleen weleens dat ik wat zit te schuiven, dus wellicht zou mijn zadel ietsje naar voren kunnen nogquote:Op maandag 17 september 2012 21:25 schreef Patroon het volgende:
[..]
Je hoeft ook niet iets te veranderen, gewoon eens even kijken hoe je zit. Misschien zit je al goed. Ik heb vaak wat een doof gevoel in mijn zwans, maar volgens mij heeft iedereen dat, heb er geen last van maar wil ook niet onvruchtbaar worden. Al zou dat misschien wel goed zijn voor de maatschappij
In mijn geval is de wereld denk ik ook beter af zonder kleintjes kano's. Ik was wel enigzins sarcastisch tegen heer Kaas heur.quote:Op maandag 17 september 2012 21:25 schreef Patroon het volgende:
[..]
Je hoeft ook niet iets te veranderen, gewoon eens even kijken hoe je zit. Misschien zit je al goed. Ik heb vaak tijdens het fietsen een gevoelloze zwans, maar volgens mij heeft iedereen dat, heb er geen last van maar wil ook niet onvruchtbaar worden. Al zou dat misschien wel goed zijn voor de maatschappij
Ja, ik weet ook nie wat er gebeurde. Was wel even schrikken toen ik opeens langer dan een half uur in het zadel zat.quote:Op maandag 17 september 2012 21:26 schreef Patroon het volgende:
gvd Vinnie je hebt 70km gefietst!![]()
Was je verdwaald?
Ja, 29". En de afmontage?quote:Op maandag 17 september 2012 22:18 schreef Tommeke het volgende:
Crossen is ook gewoon veel leuker dan ATB'en. Je ziet tijdens toertochten ook bijna nooit pannenkoeken op crossers.
Goed voor de wintertraining idd!
Je hebt btw al nieuwe 29'ers voor net geen 500 piek. Van Specialized!
Kan ik niet en ik heb ook geen MTBquote:Op maandag 17 september 2012 22:28 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Laten we hopen dat we weer kunnen schaatsen deze winter
quote:Op maandag 17 september 2012 21:22 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Oksel, je vergeet hier Patroon. De man van de verhoudingen.
Ik praat voor mijn beurt, maar een zadel naar voren schuiven om de te gestrekte zit te compenseren is geen goede oplossing. De setback van het zadel hangt af van de bovenbeen lengte. Zadel te ver na voren zorgt ervoor dat knieën over de pedalen komen, is overbelasting. Zitlengte afstellen doe je dus alleen met de stuurpen.quote:Op maandag 17 september 2012 23:20 schreef Oksel het volgende:
Eentwee, de fiets van m'n vrouw is niet goed, 't zadel kan niet meer naar voren maar toch zit ze te uitgestrekt. Wat is de kortste stuurpending wat er is en wat nog fatsoenlijk stuurt?
Dat is zo, maar als je zadel naar voren schuift moet je er voor zorgen dat het midden van de knie precies boven middel van de pedaal komt. Verneukte knieën ben je niet zomaar vanaf.quote:Op maandag 17 september 2012 23:25 schreef Oksel het volgende:
Ja, het is allemaal heel fijn, maar ik moet met middelen die voor handen zijn dat meiske enigszins fatsoenlijk op de fiets krijgen.
Je verneukt echt niet zomaar je knieen met een beetje andere setback. Tijdrit- en triathlonfietsen hebben ook een positie veel verder naar voren. Zeker voor een beginner kun je best een beetje schuiven, die heeft nog geen ideale positie waar je beter niet aan kunt sleutelen. Bovendien, is haar zitpositie nu überhaupt goed? Het is een tweedehands fiets. Misschien heeft ze sowieso wel een zadelpen zonder setback nodig. De gewichtsverdeling is wel een punt maar ook daar zou ik me niet direct teveel zorgen over maken. Bij kleine framematen wordt dit al deels gecompenseerd door een scherpere balhoofdhoek (stuurt slomer) en daarnaast zorgt de korte stuurpen voor minder druk op het voorwiel.quote:Op maandag 17 september 2012 23:29 schreef Patroon het volgende:
[..]
Dat is zo, maar als je zadel naar voren schuift moet je er voor zorgen dat het midden van de knie precies boven middel van de pedaal komt. Verneukte knieën ben je niet zomaar vanaf.
Dus eerst setback bepalen, zoals hierboven. Daarna zitlengte dmv stuurpen.
Of is dit niet helemaal wat je wil horen?
is volgens mij nooit in 57 gemaakt , en te groot voor oksel als hij wel 57 zou zijnquote:Op maandag 17 september 2012 15:35 schreef kaasplankje het volgende:
Doe dedees er ook bij.
http://link.marktplaats.nl/595975390
Een Klein 57 quantum race voor 550.- Jammer van de triple alleen.
Helaas geen tramadol voor mij maar gewoon ibu bruis en een spuitje om het te spoelen.quote:Op maandag 17 september 2012 15:00 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
ff tramadol ophalen bij de apotheek dan, wat je over hebt verkoop je binnen no time, zeker in dordt.
Shimano 9 speed body?quote:Op dinsdag 18 september 2012 07:42 schreef CyclingGirl het volgende:
Gisteren nieuwe wielen gekocht. Simpele. Witte Shimano RS30. Ik had Mavic Cosmics waarvan ik van het voorwiel de velg kapot gereden had. Mavid levert geen nieuwe velgen meer en heeft ook geen los voorwiel meer.
Mocht er nog iemand interesse hebben in een achterwiel van Mavic Cosmic. Zeg maar wat je ervoor wil geven.
Die wielen zijn net een jaar oud. Niet heel het seizoen opgereden omdat het voorwiel nu al bijna 6 maanden bij Mavic ligt. De naaf en velg zijn nog helemaal goed. Het is echt een fijn wiel, het is erg jammer dat de service van Mavic pet is. Nu ga ik vannacht wel op vakantie. Ben de 29e terug. Als je dan nog interesse heb PM dan maar en wat je ervoor wil geven. Dan zorg ik ervoor dat de kransen er dan af zijn en dat ie dan gepoetst isquote:Op dinsdag 18 september 2012 08:27 schreef kaasplankje het volgende:
Tommeke weet dat vast wel. Ik heb ze zelf eigenlijk niet echt nodig, maar kan eens rond vragen.
Is ie nog helemaal goed qua naaf en velg?
Max. hartslag 250?quote:Op maandag 17 september 2012 21:39 schreef Patroon het volgende:
Dit is toch een prachtig uitgevoerde interval training?
[ afbeelding ]
Als de maat goed is en je hebt je verzekerd dmv een grondige inspectie en een proefrit dat je geen kat in de zak koopt: Ja.quote:
Die groene getallen is geen hartslag maar cadansquote:Op dinsdag 18 september 2012 11:23 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
Max. hartslag 250?
Bovendien is de d3 zone een wel erg "kleine" zone. Of heb je ingevoerd dat je één of andere topatleet bent?
Hangt er vanaf of je er in kleine snelle stoten overheen vliegt, of dat je met lage hartslag en lange halen een uur bezig bent.quote:Op dinsdag 18 september 2012 13:44 schreef Pritt het volgende:
Zou sex eigenlijk een duur of een krachttraining zijn? Benen zijn wel altijd moe na afloop.
Ben je nou werkelijk in NL een berg met triple opgereden?quote:Op dinsdag 18 september 2012 13:54 schreef muzas het volgende:
Ok, kopje van bloemendaal is toch echt nog een brug te ver. Ben blij dat ik een triple heb.
Ja. En het was me nog een partij zwaar ook.quote:Op dinsdag 18 september 2012 13:55 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ben je nou werkelijk in NL een berg met triple opgereden?
Boeiend. Gasten die stoer doen over verzettenquote:Op dinsdag 18 september 2012 13:55 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ben je nou werkelijk in NL een berg met triple opgereden?
quote:Op dinsdag 18 september 2012 13:58 schreef Pritt het volgende:
LOL het kopje ram je met buitenblad op man.
quote:Op dinsdag 18 september 2012 13:58 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Boeiend. Gasten die stoer doen over verzetten"Ik rij dit ding op t buitenblad op" en dan hebben ze 'm achter op de 27 liggen
Hmmm... Het viel me eigenlijk gewoon op. Polar denkt daar blijkbaar anders over, ik heb nl. een D3 zone van 20 slagen...quote:Op dinsdag 18 september 2012 13:15 schreef Patroon het volgende:
[..]
Die groene getallen is geen hartslag maar cadansHartslag perongeluk afgeknipt. Max is 205. D3 is zoals altijd ongeveer 10 slagen onder omslagpunt tot omslagpunt. (uitkomst van test). Dat laatste begrijp ik niet helemaal, wat maakt een topatleet verschillend met een gewone sporter?
Op basis van omslagpunt:
Herstel: 65%-75%
D1: 75%-85%
D2: 85%-95%
D3: 95%-100% (voor mij: 176-185)
Weerstand: 100% - maximum
Het is normaal dat D3 een kleinere zone is. Wanneer je namelijk 10% onder je omslagpunt gaat fietsen, zit je te ver van omslagpunt af en is het geen D3 meer.
Bron http://doefiets.nl/training/basisprincipes/hartslagzones
Wat is er daar zo gek aan? Ik rijd alle bergen in NL met een triple opquote:Op dinsdag 18 september 2012 13:55 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ben je nou werkelijk in NL een berg met triple opgereden?
Ik weet niet wat goed is. Maar het viel mij ook al op dat de zones van Polar iets verschillen. Zo gebruiken ze ook de max hartslag om de zones te bepalen en niet het (meer nauwkeurige) omslagpunt. D2 begint bij Polar voor mij al op 143. Wanneer ik met hartslag 143 fiets, dan heb ik nog nauwelijks een verhoogde ademhaling en kan ik een compleet gesprek voeren. Echt iets wat hoort bij D1 (zoals ook blijkt uit de zones van zitvlees.nl. mede daarom heb ik het gevoel dat de zones van Polar niet helemaal met de werkelijkheid stroken. Volgens zitvlees zou ik met 143 nog in D1 zitten (139-156) en dat klopt ook qua wat ik voelquote:Op dinsdag 18 september 2012 13:59 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
Hmmm... Het viel me eigenlijk gewoon op. Polar denkt daar blijkbaar anders over, ik heb nl. een D3 zone van 20 slagen...
Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat nu correct is. Het heeft misschien ook wel met je aerobe drempel te maken.
volgens mij kun je onderscheid maken op in zones op basis van Lactate threshold heart-rate en Max Heart rate.quote:Op dinsdag 18 september 2012 13:59 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
Hmmm... Het viel me eigenlijk gewoon op. Polar denkt daar blijkbaar anders over, ik heb nl. een D3 zone van 20 slagen...
Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat nu correct is. Het heeft misschien ook wel met je aerobe drempel te maken.
Ja klopt, heb ik er nog even bij gezet als toevoeging. Polar D3 zone zou voor mij tussen de 164 en 184 liggen. Nou kan ik je vertellen dat hartslag 164 heeeel anders voelt dan 184.quote:Op dinsdag 18 september 2012 14:08 schreef dop het volgende:
[..]
volgens mij kun je onderscheid maken op in zones op basis van Lactate threshold heart-rate en Max Heart rate.
20 lijkt me in beide gevallen een wat ruime spreiding voor d3
Het is natuurlijk (misschien ook wel helaas) ook geen exacte wetenschap. 1 slag harder fietsen en daardoor ga je van een D2 naar een D3 training. De grenzen van alle zone's blijven natuurlijk een grijs gebied...quote:Op dinsdag 18 september 2012 14:05 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ik weet niet wat goed is. Maar het viel mij ook al op dat de zones van Polar iets verschillen. Zo gebruiken ze ook de max hartslag om de zones te bepalen en niet het (meer nauwkeurige) omslagpunt. D2 begint bij Polar voor mij al op 143. Wanneer ik met hartslag 143 fiets, dan heb ik nog nauwelijks een verhoogde ademhaling en kan ik een compleet gesprek voeren. Echt iets wat hoort bij D1 (zoals ook blijkt uit de zones van zitvlees.nl. mede daarom heb ik het gevoel dat de zones van Polar niet helemaal met de werkelijkheid stroken. Volgens zitvlees zou ik met 143 nog in D1 zitten (139-156) en dat klopt ook qua wat ik voel
[ afbeelding ]
Ik ga uit van die van zitvlees.nl (nu doefiets) omdat Adri van Diemen deze ook gebruikt. AvD heeft zijn strepen wel verdient in de wieler wereld en is nog steeds actief als trainer van Garmin. Ik ga dus simpelweg uit van zijn expertise.
Daar heb je gelijk in. Het zijn geen harde grenzen...ik zie het als "ze overlappen elkaar". Herstel gaat bovin langzaam over in D1, D1 gaat bovenaan weer geleidelijk over in D2 etc.quote:Op dinsdag 18 september 2012 14:13 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
Het is natuurlijk (misschien ook wel helaas) ook geen exacte wetenschap. 1 slag harder fietsen en daardoor ga je van een D2 naar een D3 training. De grenzen van alle zone's blijven natuurlijk een grijs gebied...
Wat bedoel je hier precies mee?quote:Op dinsdag 18 september 2012 14:08 schreef dop het volgende:
[..]
volgens mij kun je onderscheid maken op in zones op basis van Lactate threshold heart-rate en Max Heart rate.
20 lijkt me in beide gevallen een wat ruime spreiding voor d3 10 komt volgens mij teller ook redelijk in de buurt (bryton) alleen als afgeleide van max hr zit je dan een paar slagen hoger
voor mij zeker ben 41 max hr 192 184 is voor mij dus ver boven de verzuringquote:Op dinsdag 18 september 2012 14:12 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ja klopt, heb ik er nog even bij gezet als toevoeging. Polar D3 zone zou voor mij tussen de 164 en 184 liggen. Nou kan ik je vertellen dat hartslag 164 heeeel anders voelt dan 184.
Voor jou zou het dus zijn: 153-172quote:Op dinsdag 18 september 2012 14:16 schreef dop het volgende:
[..]
voor mij zeker ben 41 max hr 192 184 is voor mij dus ver boven de verzuring
Ik zie het eigenlijk als een soort Toyota Prius (met enorme accu en kleine benzinetank). Eerst heb je de accu (vetverbranding), daar kom je heel ver op zo lang je niet al te hard gaat. Wil je dat wel, dan springt de benzinemotor (koolhydraten) bij, waardoor je kunt blijven gaan. Het enige nadeel is dat je vanwege je kleine benzinetank niet heel veel actieradius op dit systeem hebt. Door slim te trainen kun je de accu efficientie en koolhydraatefficientie verbeterenquote:Op dinsdag 18 september 2012 14:14 schreef Patroon het volgende:
[..]
Daar heb je gelijk in. Het zijn geen harde grenzen...ik zie het als "ze overlappen elkaar". Herstel gaat bovin langzaam over in D1, D1 gaat bovenaan weer geleidelijk over in D2 etc.
dat er verschil is tussen de manier waarop je de zones bepaald, en dat je door de meest simpele methode (max hr) vaak op getallen uit komt die net wat hoger zijnquote:
Dus wij zijn eigenlijk allemaal gigantisch lelijke excuusbakken, waar niemand eigenlijk mee wil rijden, maar tolereert omdat we belastingtechnisch zo lekker aftrekken?quote:Op dinsdag 18 september 2012 14:19 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
Ik zie het eigenlijk als een soort Toyota Prius
Als ik de zones met max hf vergelijk met zones op omslagpunt, kom ik idd wat verschillen tegen.quote:Op dinsdag 18 september 2012 14:20 schreef dop het volgende:
[..]
dat er verschil is tussen de manier waarop je de zones bepaald, en dat je door de meest simpele methode (max hr) vaak op getallen uit komt die net wat hoger zijn
Ik was ook altijd wat sceptisch over een Prius, maar eigenlijk rijdt zo'n stille auto heel fijn. Moet er wel bij zeggen dat in de heuvels de motor aardig begint te brommen, maar dit kan ook aan een automaat liggen.quote:Op dinsdag 18 september 2012 15:50 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Dus wij zijn eigenlijk allemaal gigantisch lelijke excuusbakken, waar niemand eigenlijk mee wil rijden, maar tolereert omdat we belastingtechnisch zo lekker aftrekken?
klinkt plausibelquote:Op dinsdag 18 september 2012 16:06 schreef Patroon het volgende:
[..]
Als ik de zones met max hf vergelijk met zones op omslagpunt, kom ik idd wat verschillen tegen.
Alle zones zijn met max hf hoger, behalve D2 die is vrijwel gelijk.
Gebasseerd op omslagpunt
Gebasseerd op max hartslag en rustpols (Karvonen)
Nuttige info
Bij zones bepaald adhv omslagpunt, wordt er rekening gehouden met de MLSS (Maximale Lactaat Steady State). D3 gaat tot die drempel en niet verder. Bij de zones gebasseerd op max hf wordt er geen rekening gehouden met die drempel dus kom je met D3 eroverheen, waardoor je dus eigenlijk in de Weerstand aan het fietsen bent ipv D3. Daarom is zones gebasseerd op omslagpunt of MLSS (zelfde) nauwkeuriger.
als in elke rit is een wedstrijd en overal liggen Kom's op de loerquote:Op dinsdag 18 september 2012 17:08 schreef kanovinnie het volgende:
Volgens mij heb ik 2 standen met mijn hartslag. Rust voordat ik begin en vervolgens d3
Haha, die strava segmenten zijn wel dodelijk om rustig D1 te blijven rijden.quote:Op dinsdag 18 september 2012 17:10 schreef dop het volgende:
[..]
als in elke rit is een wedstrijd en overal liggen Kom's op de loer
Juist. Ooit wordt ik wijzer.quote:Op dinsdag 18 september 2012 17:10 schreef dop het volgende:
[..]
als in elke rit is een wedstrijd en overal liggen Kom's op de loer
ik ben 41 en kan ook nog steeds geen lange d1 training rijden, kom altijd wel iets of iemand tegen waar ik achteraan moet.quote:
quote:Op dinsdag 18 september 2012 17:20 schreef dop het volgende:
[..]
ik ben 41 en kan ook nog steeds geen lange d1 training rijden, kom altijd wel iets of iemand tegen waar ik achteraan moet
Bedankt Kaas!quote:Op dinsdag 18 september 2012 13:04 schreef kaasplankje het volgende:
Leesvoer op verzoek voor Patroon en ieder die hierin geïnteresseerd is.
Ik moet wel toevoegen dit niet tot op de letter in de praktijk te brengen maar de grote lijnen volg ik wel, al heb ik er een beetje een eigen receptuur van gebrouwen.
Krachttraining
1
[ afbeelding ]
2
[ afbeelding ]
3
[ afbeelding ]
4
[ afbeelding ]
5
[ afbeelding ]
6
[ afbeelding ]
7
[ afbeelding ]
8
[ afbeelding ]
9
[ afbeelding ]
10
[ afbeelding ]
11
[ afbeelding ]
12
[ afbeelding ]
13
[ afbeelding ]
14
[ afbeelding ]
Mooi filmpje! Die kan wel een aardig bakje fietsen. Respectquote:Op dinsdag 18 september 2012 17:59 schreef eentwee het volgende:
Wat mot je?
Mooi crossfilmpjeDat geluid op 0:35, typisch bosfietsen
![]()
Graag gedaan hoor, sla het maar op dan kan je het eens rustig lezen.quote:
Ieder zijn niveau hé?quote:Op dinsdag 18 september 2012 13:55 schreef Patroon het volgende:
Ben je nou werkelijk in NL een berg met triple opgereden?
Maarre jij bent toch fietskoerier? Aan het werk!quote:Op dinsdag 18 september 2012 19:55 schreef Tommeke het volgende:
Ik ga die crosser niet voor je ophalen Ok!
Ik moest toch een boek bestellen maar bij bol.com en op een andere site hadden ze hem niet meer (niet te bestellen)quote:Op dinsdag 18 september 2012 19:22 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Graag gedaan hoor, sla het maar op dan kan je het eens rustig lezen.
Het boek is ook wel het bestellen waard, ISBN staat op de achterflap.
[..]
Ieder zijn niveau hé?![]()
We zijn wel eens gebeld door iemand die vroeg of we een fiets konden verschepen naar Utregquote:Op dinsdag 18 september 2012 19:57 schreef kaasplankje het volgende:
Nys doet ook core.
http://www.sporza.be/cm/s(...)weet_Nys_Stabiliteit
[..]
Maarre jij bent toch fietskoerier? Aan het werk!![]()
Waarom niet? Op die fiets naar Utreg, daarna met de trein terugquote:Op dinsdag 18 september 2012 20:16 schreef Tommeke het volgende:
[..]
We zijn wel eens gebeld door iemand die vroeg of we een fiets konden verschepen naar Utreg
Die dacht dat wij fietsen bezorgden
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |