SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar ik kan 't mis hebben...
B1 is idd bij sloping frames een virtuele lengte. Maar wel jouw goede aanknopingspunt om frames te vergelijken waarvan de een een niet of een klein beetje aflopende buis heeft en een ander juist veel meer. Tuurlijk kan je dat wel meten, gewoon tot het hart van de zadelpen en dan waterpas.quote:Op zondag 16 september 2012 14:52 schreef eentwee het volgende:
B1 kun je niet meten want dat is een virtuele lengte. Waarom zo moeilijk doen.. het gaat Oksel toch alleen om het bepalen van de framemaat die hij nu heeft? Daarna begint het vergelijken, daarvoor zijn zoals gezegd B1, E, G en G1 van belang. En BS, A1 en AS totaal NIET.
En die staat niet eens in de tabel..quote:Op zondag 16 september 2012 19:06 schreef Oksel het volgende:
Ingewikkeld, dat is zeker. Mijn balhoofdbuis is 14,5 cm van mijn Bianchi.
Toch maar een licentie aan gaan vragen dan?quote:Op zondag 16 september 2012 19:13 schreef Oksel het volgende:
Vandaag dus die koers gereden. Met man of 100 van de start, eerste paar km bleven we achter de motoren, toen niet meer. En toen ging 't hard. Continue > 40km/u. Kon goed (heel goed) bij blijven, elke keer mooi voorin, kon mooi de bochten scherp pakken en zo weer wat verder voorin komen.
Na 70km was er een waterstop, hard nodig. Daarna viel 't helemaal stil. Behalve in de heuvels, daar werd flink doorgetrokken. Deed pijn. We waren toen nog met 20 man over, na 85km nog met 10 man. Zat nog keurig erbij, maar toen was 't vol wind tegen en continue interval.. sprintjes, elkaar verrot fietsen, etc. Moest er dus af, samen met ploegmaatje. Die zat helemaal kapot, nog geprobeerd terug te komen maar in m'n eentje lukte dat niet. De laatste 15km dus alleen gefietst. Nog gestopt voor een flesje cola. Niet meer ingehaald. Uiteindelijk met ruim 100km en 33,6km/h gemiddeld (volgens Strava) op de klok aangekomen. Pijn in m'n poten.. auch. Vooral 't laatste stuk, alleen, wind tegen.. pff.
http://app.strava.com/rides/22145309
In de koers wordt er zo'n 40+ gem. gereden. Begin vaak 50+.quote:Op zondag 16 september 2012 19:39 schreef Oksel het volgende:
Geen idee hoe hard 't gaat bij andere koersen. Zolang 't vlak is kan ik eenvoudig mee komen. Merk dat ik goed bochten neem en als 'r waaier wordt gereden maak ik er gebruik van door mooi in te halen en voorin er weer tussen te kruipen. Als ik geen kopwerk doe heb ik nog over voor wat (korte) klimmetjes die ik op macht pak. Als d'r niet zo gek werd gereden aan 't eind had ik bij de kopgroep kunnen blijven. Geen sprint meer, dat zat d'r echt niet meer in.
Heb af en toe nog wat mensen teruggehaald. Dat nekte me ook waardoor ik er af moest. En die kutwind
maar hoe lang is heer oksel , het lijkt er op dat je best op een 52 ridley x fire past.quote:Op zondag 16 september 2012 19:08 schreef Oksel het volgende:
[..]
En die staat niet eens in de tabel..
[ afbeelding ]
B1 is bij mij 55cm.
Toch nog knap dat je tweede wordt in een sport die niemand kent, nummer 1 was de kano?quote:Op zondag 16 september 2012 20:13 schreef kanovinnie het volgende:
Zo, tweede geworden in mijn klasse op het NK. In een sport die niemand kent
Ik moest even lachenquote:Op zondag 16 september 2012 20:25 schreef Patroon het volgende:
[..]
Toch nog knap dat je tweede wordt in een sport die niemand kent, nummer 1 was de kano?
quote:Op zondag 16 september 2012 20:25 schreef Patroon het volgende:
[..]
Toch nog knap dat je tweede wordt in een sport die niemand kent, nummer 1 was de kano?
Nog nooit van tea tree zalf gehoord maar je bedoelt dit.......?quote:Op zondag 16 september 2012 11:37 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Parkeerplek homo misschen?
Maar ik ben wel teleurgesteld, JohnDDD is wel de enige hier behalve mij die ook met bagage op de fiets rondrijdt in de vakantie dacht ik(ivo heeft ook bepakking, maar dat is een heel ander soort van fietsen weer natuurlijk), en dt soort postjes geven ons soort mensen een heel slechte naam. Ik durf nu nooit meer te vertellen dat ik m'n intieme onderdelen 's avonds in de tent altijd even in de tea tree zalf zet, om ontstekingen ed te voorkomen. En over m'n schimmelpoeder vor de voetjes.
Maar, geen aambeien hier! Ik heb wel leuke verhalen over rondfietsen met buikloop, en hoe ik bijna eens in de berm met de broek naar beneden moest, maar ik wil Patroon geen slechte zondag bezorgen...
quote:Op zondag 16 september 2012 20:25 schreef Patroon het volgende:
[..]
Toch nog knap dat je tweede wordt in een sport die niemand kent, nummer 1 was de kano?
Een oud gezegde is dat als je er wind op afgereden wordt dat je niet goed kunt linkeballen of dat je meer moet trainen. Of zat je te veel te linkeballen en hebben ze je op het kantje gezet? Want ik heb een beetje het idee dat je wel hard kunt fietsen maar niet altijd even slim. Overigens toch nog een beste prestatie. Ik doe het je niet (meer) na.quote:Op zondag 16 september 2012 19:13 schreef Oksel het volgende:
Zat nog keurig erbij, maar toen was 't vol wind tegen en continue interval.. sprintjes, elkaar verrot fietsen, etc. Moest er dus af, samen met ploegmaatje.
Was in Harkstede trouwens.quote:Op zondag 16 september 2012 20:41 schreef Tommeke het volgende:
Kanopolo lijkt me tof
Puike prestatie Okkie! Volgend jaar sta ik je bij!
Zoek dan ff het goede plaatje erbij luilakquote:Op zondag 16 september 2012 19:06 schreef Oksel het volgende:
Ingewikkeld, dat is zeker. Mijn balhoofdbuis is 14,5 cm van mijn Bianchi.
Denk niet alleen meer, maar ook gerichter (interval etc) alleen wat koersen met groepjes krijg je geen inhoud van, omdat je lichaam gaat wennen aan de inspanning. Variëren!quote:Op zondag 16 september 2012 21:00 schreef Oksel het volgende:
Want? En ja, hij's klein. Maar niet te klein, lekker fietsje man. Kan d'r alles op en zit lekker. Mooi stijf en strak in de bocht.
En ik moet gewoon meer trainen, meer inhoud krijgen. Weinig kopwerk gedaan en er op 't vlakke afmoeten door een paar sprintjes en wat wind is gewoon matig.
Der mot babyvet af vooral. Door training welteverstaan.quote:Op zondag 16 september 2012 21:18 schreef Patroon het volgende:
[..]
Denk niet alleen meer, maar ook gerichter (interval etc) alleen wat koersen met groepjes krijg je geen inhoud van, omdat je lichaam gaat wennen aan de inspanning. Variëren!
Teveel spacers is altijd te klein frame idd.quote:Op zondag 16 september 2012 21:20 schreef eentwee het volgende:
Ik weet hoe je fiets is afgesteld. Met teveel spacers enzo. Met een maat groter kun je exact dezelfde afstelling bereiken maar dan met een betere verhouding in de afmontageEn meer stijfheid en directheid in de cockpit.
Ik praat even voor mijn beurt:quote:Op zondag 16 september 2012 21:24 schreef Patroon het volgende:
Eentwee: wanneer een maat groter niet kan ivm lengte bovenbuis, maar je nog wel 2,5cm spacers hebt, past dan de geometry van het frame niet bij de berijder?
Of is dat niet teveel? Heb er geen last van...maar bij nieuwe fiets graag zo weinig mogelijk. Zou het afbreuk doen aan de stijfheid?quote:Op zondag 16 september 2012 21:26 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ik praat even voor mijn beurt:
Als je 25mm aan spacers teveel vind wel ja.
Nee, ik denk van niet. Het staat wel wat mooier.quote:Op zondag 16 september 2012 21:28 schreef Patroon het volgende:
Of is dat niet teveel? Heb er geen last van...maar bij nieuwe fiets graag zo weinig mogelijk. Zou het afbreuk doen aan de stijfheid?
Je zou kunnen kiezen voor een compact stuur, waardoor de drop in de stuurbocht minder is. Maar dit zal niet meer dan 1cm schelen volgens mij.quote:Op zondag 16 september 2012 21:26 schreef kanovinnie het volgende:
Is je stuur ook niet van belang? Dan doel ik op het verschil tussen op de shifters fietsen en in de beugels?
Nee, dat is wel goed. Als je met de punt van je tong op de stuurnok zit ga je vanzelf onderin de bocht rijden. Niet bij gewoon toeren.quote:Op zondag 16 september 2012 21:33 schreef kanovinnie het volgende:
Ik heb nu 10 mm onder en 20 mm boven aan spacers. Op de shifters heb ik geen probleem met mijn houding, onderin de beugels hou ik hooguit 15 min achter elkaar door.
Aangezien ik toch liever op de shifters fiets dan in de beugels vind ik mijn houding tot nu toe wel prima, of raden jullie aan om toch het stuur wat hoger te zetten? /Ik ga alleen in de beugels als ik een keer een sprintje trek of op kop tegen wind in fiets als we rap gaan.
Waarom kan je op een frame geen andere/langere pen monteren?quote:Op zondag 16 september 2012 21:32 schreef Patroon het volgende:
Er zijn ook maar verdomd weinig frames waar ik een 11+ pen op kan monteren én het balhoofd lang genoeg is.
Uh ik bedoel te zeggen: als ik dan een maat groter neem, het balhoofd lang genoeg is maar de bovenbuis weer te lang en ik geen 11cm+ pen kan monteren ivm te lang voor mij. Ik heb voorkeur aan lange pen omdat dit zorgt voor een fijner stuurgedrag en wendbaarder in criteriums, vind ikquote:Op zondag 16 september 2012 21:35 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Waarom kan je op een frame geen andere/langere pen monteren?
Ik moest het drie keer lezen, maar ik snap 'm. Heb je dit probleem bij alle merken/modellen?quote:Op zondag 16 september 2012 21:42 schreef Patroon het volgende:
[..]
Uh ik bedoel te zeggen: als ik dan een maat groter neem, het balhoofd lang genoeg is maar de bovenbuis weer te lang en ik geen 11cm+ pen kan monteren ivm te lang voor mij. Ik heb voorkeur aan lange pen omdat dit zorgt voor een fijner stuurgedrag en wendbaarder in criteriums, vind ik
Klopt, maar ik kan ook zo tijdens een training wel een uur in de beugel rijden. Misschien zit je op de shifter ook wel te diep Kano. Diep is wel aero maar kan ook belemmeren in de kracht overbreng.quote:Op zondag 16 september 2012 21:35 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Nee, dat is wel goed. Als je met de punt van je tong op de stuurnok zit ga je vanzelf onderin de bocht rijden. Niet bij gewoon toeren.
Nee, vooral bij de merken met lange frames. Canyon zou mij goed passen. Maar 1cm spacer zou ik niet erg vinden hoor. Cervelo frames hebben perfecte balhoofd lengtes voor mij. Maar niet te betalen. Ik moet zeggen dat ik het ook leuk vindt om uit te zoeken welke frames mij goed passenquote:Op zondag 16 september 2012 21:44 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik moest het drie keer lezen, maar ik snap 'm. Heb je dit probleem bij alle merken/modellen?
Zolang ik er uren op kan rijden (na een uur of 4/5 krijg ik wel een beetje een stijve rug) zal het toch wel goed zitten?quote:Op zondag 16 september 2012 21:45 schreef Patroon het volgende:
[..]
Klopt, maar ik kan ook zo tijdens een training wel een uur in de beugel rijden. Misschien zit je op de shifter ook wel te diep Kano. Diep is wel aero maar kan ook belemmeren in de kracht overbreng.
Geen bianchi? Die zijn toch juist korter?quote:Op zondag 16 september 2012 21:46 schreef Patroon het volgende:
[..]
Nee, vooral bij de merken met lange frames. Canyon zou mij goed passen. Maar 1cm spacer zou ik niet erg vinden hoor. Cervelo frames hebben perfecte balhoofd lengtes voor mij. Maar niet te betalen. Ik moet zeggen dat ik het ook leuk vindt om uit te zoeken welke frames mij goed passen
Had ook altijd wel stijve rug. Maar sinds ik iets hoger zit nooit meer. 4cm is nogal watquote:Op zondag 16 september 2012 21:47 schreef Oksel het volgende:
4cm aan spacers. Ach. Zit lekker, nergens last van.. enigzins stijve rug, maar dat hoort imho bij de inspanning die je levert. Volgende fiets maatje groter.
Gios anders?quote:Op zondag 16 september 2012 21:46 schreef Patroon het volgende:
Nee, vooral bij de merken met lange frames. Canyon zou mij goed passen. Maar 1cm spacer zou ik niet erg vinden hoor. Cervelo frames hebben perfecte balhoofd lengtes voor mij. Maar niet te betalen. Ik moet zeggen dat ik het ook leuk vindt om uit te zoeken welke frames mij goed passen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |