quote:Op zaterdag 15 september 2012 15:48 schreef wimderon het volgende:
Echte conaisseurs bij Eurosport. Die biljartcommentator en dat vrouwtje gaven Urtasun de minste kans in een sprintje met vier met ploegmaat Sanchez die op kop aan het trekken was, ubersprinter Basso en De Maar.
Bij meer dan drie fietsen in koers moet de Belg het uitzenden.quote:Op zaterdag 15 september 2012 15:55 schreef DeeBee het volgende:
Luister meestal maar Engels / Brits commentaar op Eurosport, dat is vaak ietsje beter...
Maar was een leuke koers!
Sporza zendt trouwens ook elke halve koers uit, grote prijs Impanis - Van Petegem, mijn god.![]()
"En dit is een koers die je wil winnen he!", aldus Wuyts.quote:Op zaterdag 15 september 2012 15:55 schreef DeeBee het volgende:
Sporza zendt trouwens ook elke halve koers uit, grote prijs Impanis - Van Petegem, mijn god.![]()
Iddquote:Op zaterdag 15 september 2012 16:23 schreef marcodej het volgende:
[..]
"En dit is een koers die je wil winnen he!", aldus Wuyts.
Als Slagter wint zeggen we dat dit een wereldkoers was.quote:Op zaterdag 15 september 2012 16:29 schreef TargaFlorio het volgende:
Maar natuurlijk wel mooi dat ze het uitzenden.
Bol en Vermeltfoort, denk ikquote:Op zaterdag 15 september 2012 16:49 schreef DeeBee het volgende:
Greipel, damn wat makkelijk.
En welke Rabo's deden mee voorin maar sprintten vervolgens amper?!![]()
Nou ja, trainingskoersje dit...
twitter:friebos twitterde op zaterdag 15-09-2012 om 16:51:37Gianni Savio has had a heart attack. Thoughts with him and family. More news to follow. reageer retweet
quote:Op zaterdag 15 september 2012 16:56 schreef baggerbaas het volgende:
twitter:friebos twitterde op zaterdag 15-09-2012 om 16:51:37Gianni Savio has had a heart attack. Thoughts with him and family. More news to follow. reageer retweet
quote:Op zaterdag 15 september 2012 16:56 schreef baggerbaas het volgende:
twitter:friebos twitterde op zaterdag 15-09-2012 om 16:56:10OK, so Savio has had an operation, is in hospital recovering and already talking about attending Worlds at weekend. Nobody like him. reageer retweet
quote:Op zaterdag 15 september 2012 18:46 schreef wimderon het volgende:
twitter:friebos twitterde op zaterdag 15-09-2012 om 16:56:10OK, so Savio has had an operation, is in hospital recovering and already talking about attending Worlds at weekend. Nobody like him. reageer retweet
Die plaat die hij ronddraaide ook echtquote:Op zondag 16 september 2012 17:00 schreef Ambrosius het volgende:
Cavendish wint weer, sterke sprint. Boy van Poppel tweede.
Oh dat absoluut, van alles wat zelfs maar in de buurt van z'n leeftijd komt staat zelfs alleen Vinokourov hoger op de CQ Ranking , maar ik vraag mij toch af of dit nu de come-back was die hij in gedachten had na z'n schorsing ...quote:Op dinsdag 18 september 2012 00:16 schreef ItaloDancer het volgende:
Waarom niet? Als hij het leuk vindt. En hij zet ook regelmatig nog wel eens een uitslag neer in één van die zeshonderd Italiaanse koersjes die er jaarlijks worden verreden.
quote:Giro d’Italia
Nadat in oktober het wielerseizoen wordt afgesloten, richt Kelderman zijn pijlen op het jaar 2013. Dan debuteert hij tijdens een grote ronde. ,,Ja, het is bijna 100 procent zeker dat ik de Giro d’Italia rijd. Een heel mooie ronde natuurlijk.”
Ik hoop dat hij met druk om kan gaan. Hij heeft nog geen grote ronde gereden en toch wordt er onwaarschijnlijk wat van hem verwacht.quote:Op dinsdag 18 september 2012 17:38 schreef Evertjan het volgende:
http://www.barneveldsekra(...)o_2013_29007658.html
[..]
Dat is dan weer een voordeel van de nogal beperkte aandacht voor de Giro in Nederland. Falen is geen ramp.quote:Op dinsdag 18 september 2012 18:01 schreef Drebbelman het volgende:
[..]
Ik hoop dat hij met druk om kan gaan. Hij heeft nog geen grote ronde gereden en toch wordt er onwaarschijnlijk wat van hem verwacht.
misschien dat iemand van de rij Kruiswijk/Gesink/Mollema volgend jaar ook voor de Giro gaat ipv met zn alle de Tour opzoeken. Dan kan hij wat meer vanuit de schaduw rijden.quote:Op dinsdag 18 september 2012 18:01 schreef Drebbelman het volgende:
[..]
Ik hoop dat hij met druk om kan gaan. Hij heeft nog geen grote ronde gereden en toch wordt er onwaarschijnlijk wat van hem verwacht.
DAt zou wel een bizarre keuze zijn, Bos is in de Tour totaal kansloosquote:Op dinsdag 18 september 2012 19:41 schreef Chiappucci het volgende:
Gezien de structuurwijziging lijkt dat wel te gaan gebeuren. Lijkt me dat Bos met z'n treintje toch wel de Tour gaat rijden, dus dan blijft er weinig plaats over voor 3 klassementsrenners.
Mja... daar zitten meestal wel veel meer echte compleet vlakke sprintersritten tussen. In de Giro en Vuelta is 't parcours toch vaak uitdagender en moet je toch nog iets over geraken. Maar de concurrentie is dan uiteraard weer 5 keer zo sterk in de Tour dan elders, dat dan ook weer.quote:Op dinsdag 18 september 2012 19:44 schreef rubbereend het volgende:
[..]
DAt zou wel een bizarre keuze zijn, Bos is in de Tour totaal kansloos
quote:Lieuwe Westra slaat klassiekers volgend jaar over
Lieuwe Westra zal volgend voorjaar niet actief zijn in de voorjaarsklassiekers. Dat vertelde de renner van Vacansoleil-DCM in een interview met het weekblad Nusport. Westra hoopt met een andere seizoensopbouw later in het jaar frisser voor de dag te komen.
Dit jaar kende de Fries zijn definitieve doorbraak op internationaal niveau. Hij werd tweede in Parijs-Nice en won de Ronde van Denemarken. In 2013 wil hij het nog beter doen. “Een paar kleine dingen veranderen in het schema en dan wil ik proberen dit jaar te evenaren of zelfs te overtreffen. Ik moet volgend jaar na de Driedaagse De Panne een rustperiode inbouwen, dat deed ik dit jaar niet. Ik reed de Ronde van Vlaanderen en de Amstel Gold Race. Toen was het op,” kijkt hij terug.
Bradley Wiggins gaf Westra advies. "Hij zag mij spartelen in die klassiekers en zei: ‘Wat deed jij daar in godsnaam?’ Had hij gelijk in. Omloop Het Nieuwsblad is helemaal niks meer voor mij. Die kasseien kom ik niet over en dat gewring. Helemaal niks. Wiggins nam na Parijs-Nice gas terug en was bij de Ronde van Romandië zo fris als wat.”
Westra staat woensdag aan de start van het WK tijdrijden. Daar hoopt hij een mooie klassering neer te zetten. “Met de benen van Denemarken kan ik wat moois laten zien,” denkt hij. “Daar deden niet alle toppers mee, maar ik reed wel Geraint Thomas op twintig seconden. En het parcours in Limburg moet me beter liggen. Op een vergelijkbaar parcours, in Romandië, versloeg ik Tony Martin in de tijdrit. Het is een lastige tijdrit, je moet wel bergop kunnen. Dat kan ik,” blikt hij vooruit. “Ik weet dat er een kans is voor mij om heel dicht bij het podium aan te kruipen.”
Ik hoop dat ze starten met Gesink als kopman in de Giro, maar ik denk dat dat een plan is voor over een paar jaar en nog niet voor 2013. Mollema lijkt me de kopman voor de klassiekers en dan is een Giro erachteraan misschien wel teveel (tenzij je Rodriguez heet) en dan gok ik toch op Kruijswijk als kopman, zeker omdat ik er toch vanuit ga dat ze niet weer met 3 kopmannen starten in de Tour. Kruijswijk lijkt me ook meer een type voor de Giro, al is dat meer een gevoelquote:
In P-N was een echte klimtijdrit en daar was Martin nergens te bekennen(omdat dat hem niet ligt).quote:Op dinsdag 18 september 2012 23:29 schreef Marcoss het volgende:
Opvallend dat Westra een tijdrit van vorig jaar erbij pakt om te vergelijken met Martin, Romandië 2011 was een aparte tijdrit met telkens wisselende weersomstandigheden, volgens mij. Dan kan hij beter de tijdrit in PN noemen waar Westra 2de werd..
(Maar heb wel vertrouwen in hem voor morgen)
Mollema heeft volgens mij altijd aardig wat koersdagen nodig om heel goed te worden dus een combi klassiekers/Giro is misschien wel juist goed voor hem.quote:Op dinsdag 18 september 2012 23:31 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Ik hoop dat ze starten met Gesink als kopman in de Giro, maar ik denk dat dat een plan is voor over een paar jaar en nog niet voor 2013. Mollema lijkt me de kopman voor de klassiekers en dan is een Giro erachteraan misschien wel teveel (tenzij je Rodriguez heet) en dan gok ik toch op Kruijswijk als kopman, zeker omdat ik er toch vanuit ga dat ze niet weer met 3 kopmannen starten in de Tour. Kruijswijk lijkt me ook meer een type voor de Giro, al is dat meer een gevoel
Aanrijding met een auto blijkbaartwitter:TourDeJose twitterde op woensdag 19-09-2012 om 16:31:40Victor Cabedo, first year pro at Euskaltel has died. He was 23 years old http://t.co/lHYGyyLa (via @biciciclismoweb) reageer retweet
Aah wel een beetje slecht geplaatst als je het bericht boven je las. Vandaar mijn reactie.quote:Op woensdag 19 september 2012 16:42 schreef Bastiefcg het volgende:
[..]
Wat? Ik had het over Martin..
quote:Op woensdag 19 september 2012 16:33 schreef baggerbaas het volgende:
Aanrijding met een auto blijkbaartwitter:TourDeJose twitterde op woensdag 19-09-2012 om 16:31:40Victor Cabedo, first year pro at Euskaltel has died. He was 23 years old http://t.co/lHYGyyLa (via @biciciclismoweb) reageer retweet
![]()
Lees het nu pas, maar wat een vervelend nieuws.quote:Op woensdag 19 september 2012 16:33 schreef baggerbaas het volgende:
![]()
Wat een onzin weer.quote:Op donderdag 20 september 2012 09:34 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Giro aankomst op de Galibier dus.
twitter:TourDeJose twitterde op donderdag 20-09-2012 om 08:29:20Cannondale Pro Cycling is de nieuwe naam van Liquigas. Amerikaans merk neemt hoofdsponsorschap over. Logootje http://t.co/MDvXwqhL reageer retweet
Leuk. Gelukkig blijven de kleuren min of meer intact, anders is mijn fiets wel heel snel gedateerdquote:Op donderdag 20 september 2012 10:37 schreef Steven184 het volgende:
twitter:TourDeJose twitterde op donderdag 20-09-2012 om 08:29:20Cannondale Pro Cycling is de nieuwe naam van Liquigas. Amerikaans merk neemt hoofdsponsorschap over. Logootje http://t.co/MDvXwqhL reageer retweet
Je fiets is juist meer in dan ooit door die naamsveranderingquote:Op donderdag 20 september 2012 11:49 schreef Doff het volgende:
[..]
Leuk. Gelukkig blijven de kleuren min of meer intact, anders is mijn fiets wel heel snel gedateerd.
Met 30 graden op kaarsrechte wegen door de woestijn heen rijden.quote:Op woensdag 19 september 2012 21:42 schreef TargaFlorio het volgende:
Volgens Wikipedia zo'n 26 tot 38 graden Celcius in september.....
Natuurlijk ook wel de mooiste en meest herkenbare kleur van het peloton.quote:Op donderdag 20 september 2012 11:49 schreef Doff het volgende:
[..]
Leuk. Gelukkig blijven de kleuren min of meer intact, anders is mijn fiets wel heel snel gedateerd.
Dat ze de Galibier in de Giro gaan doen, terwijl er ruim genoeg bergen in Italië zijn, en zelfs nog onbekende pareltjes in andere omliggende landen.quote:Op donderdag 20 september 2012 09:54 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Het feit galibier of dit nieuws? Want lees het op meerdere sites terug hoor?
voordeel is dan wel weer dat ze hem niet van de gebruikelijke kant opfietsen. En de Giro gaat menselijker worden aldus de baas.... ojeequote:Op donderdag 20 september 2012 13:25 schreef Zelva het volgende:
[..]
Dat ze de Galibier in de Giro gaan doen, terwijl er ruim genoeg bergen in Italië zijn, en zelfs nog onbekende pareltjes in andere omliggende landen.
De Galibier voegt helemaal niets toe aan de Giro.
Ja, krijgen we straks een saaie deelnemerslijst én een saai parcoursquote:Op donderdag 20 september 2012 13:53 schreef rubbereend het volgende:
[..]
voordeel is dan wel weer dat ze hem niet van de gebruikelijke kant opfietsen. En de Giro gaat menselijker worden aldus de baas.... ojee
Ze zullen hem vanaf Briancon opfietsen, neem ik aan.quote:Op donderdag 20 september 2012 13:53 schreef rubbereend het volgende:
[..]
voordeel is dan wel weer dat ze hem niet van de gebruikelijke kant opfietsen. En de Giro gaat menselijker worden aldus de baas.... ojee
Saaie deelnemerslijst? Sinds wanneer?quote:Op donderdag 20 september 2012 13:57 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Ja, krijgen we straks een saaie deelnemerslijst én een saai parcours
Juist van de andere kant. Vanaf de Noordflank met dus ook de Telegraphequote:Op donderdag 20 september 2012 18:59 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ze zullen hem vanaf Briancon opfietsen, neem ik aan.
Zoals in de touretappe vorig jaar die Andy Schleck won.
Zo ongebruikelijk is dat nu ook weer niet. En een voordeel al helemaal niet, want het is de 'makkelijkere' kant.
Die is dus ook niet ongebruikelijk, want vaker gereden dan de kant van Briancon (mijn punt was dat eigenlijk geen van beide kanten ongebruikelijk zijn, want beide worden regelmatig gereden. De kant van de Telegraphe wel iets vaker. Echt ongebruikelijk is trouwens de kant vanaf Bourg d'Oisans, dus vanaf Bourg naar de Lautaret en dan naar de Galibier).quote:Op donderdag 20 september 2012 19:30 schreef baggerbaas het volgende:
[..]
Juist van de andere kant. Vanaf de Noordflank met dus ook de Telegraphe
Wel de leukste. Ben je lekker 45km bezig. Die hebben ze in 2007 in de Tour nog gedaan daags na de finish op de Alpe. Maar toen lag ie aan het begin van de rit dus.quote:Op donderdag 20 september 2012 19:33 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Die is dus ook niet ongebruikelijk, want vaker gereden dan de kant van Briancon (mijn punt was dat eigenlijk geen van beide kanten ongebruikelijk zijn, want beide worden regelmatig gereden. De kant van de Telegraphe wel iets vaker. Echt ongebruikelijk is trouwens de kant vanaf Bourg d'Oisans, dus vanaf Bourg naar de Lautaret en dan naar de Galibier).
Maar dat is dan ook geen pretje. Lekker lang vals plat rijden.quote:Op donderdag 20 september 2012 19:33 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Die is dus ook niet ongebruikelijk, want vaker gereden dan de kant van Briancon (mijn punt was dat eigenlijk geen van beide kanten ongebruikelijk zijn, want beide worden regelmatig gereden. De kant van de Telegraphe wel iets vaker. Echt ongebruikelijk is trouwens de kant vanaf Bourg d'Oisans, dus vanaf Bourg naar de Lautaret en dan naar de Galibier).
quote:Op donderdag 20 september 2012 19:33 schreef Wombcat het volgende:
[..]
in de berichtgeving op de radio werd net gedaan of ze een ongebruikelijk route namen, vandaar mijn post.quote:Giro kent aankomst op Galibier in 2013
HOOFDDORP - De Ronde van Italië kent volgend jaar een aankomst op de Col du Galibier. Het is de eerste keer in de geschiedenis van de Giro dat de fameuze Alpenreus op het parcours ligt.
1288
© ANP
“In 2013 is het vijftien jaar geleden dat een man genaamd Marco Pantani in de Tour de France bijzondere dingen liet zien op de Galibier. We zijn heel erg blij dat we deze berg introduceren in de Giro”, zei Giro-baas Michele Acquarone woensdag op een persconferentie in Las Vegas.
In de Tour de France van 2011 lag er ook een aankomst op de Galibier. Andy Schleck rondde die dag een lange solo af. In de Giro zal de finish aan de andere kant van de berg liggen.
Verleiden
Het volledige parcours van de eerste grote ronde van 2013 zal op zondag 30 september worden gepresenteerd. Acquarone kondigde al wel aan dat het traject ‘menselijker’ dan in de voorgaande jaren zal zijn om een aantal grote namen te verleiden om aan de start te komen.
“Vroeger zeiden we altijd dat de Giro de zwaarste ronde ter wereld is met al die bergen. In 2013 is het wat meer in balans. Bradley Wiggins, Alberto Contador, Cadel Evans, Vincenzo Nibali en al die andere sterren zijn uiteraard welkom, maar we moeten afwachten welk programma zij gaan rijden.”
“Volgend jaar wordt de honderdste Tour de France verreden, ze zullen moeten kiezen. Al geloof ik erin dat je twee goede grote rondes achter elkaar kunt rijden. Degenen die echt iets unieks willen presteren, hebben die mogelijkheid in 2013.”
Kwalitatief niet hoogstaand, dat vooral.quote:Op donderdag 20 september 2012 19:22 schreef Doff het volgende:
[..]
Saaie deelnemerslijst? Sinds wanneer?
Vond er dit jaar weinig aan eerlijk gezegd. Geen toppers en geen Nederlanders.quote:Op donderdag 20 september 2012 19:22 schreef Doff het volgende:
[..]
Saaie deelnemerslijst? Sinds wanneer?
Toch al jaren in de Giro en de Vuelta? Kwaliteit valt of staat met het starten van Contador en/of een Schleck. En dan nog, de Vuelta van dit jaar had geen hoger niveau dan de Giro.quote:Op donderdag 20 september 2012 22:57 schreef wimderon het volgende:
[..]
Kwalitatief niet hoogstaand, dat vooral.
twitter:DekkerThomas twitterde op maandag 24-09-2012 om 22:52:30Leuke uitzending ik hou van holland gehad..!! Lekker slapen iedereen.. reageer retweet
twee keer de alp in één etappe? Ik dacht altijd dat er maar één weg naartoe wasquote:Op maandag 24 september 2012 19:57 schreef Drebbelman het volgende:
Zat er wel beetje aan te komen natuurlijk, maar volgens de Franse lokale krant Dauphiné Liberé komt de tour van 2013 eenmaal op de Ventoux aan en zit er een etappe in waarbij 2 maal de Alpe d'Huez wordt beklommen.
Ook een bergtijdrit Annecy - Le Semnoz.
Déjà vu: Tour de France 2013: op jacht naar het parcoursquote:Op maandag 24 september 2012 23:07 schreef rubbereend het volgende:
[..]
twee keer de alp in één etappe? Ik dacht altijd dat er maar één weg naartoe was
Beide.quote:Op dinsdag 25 september 2012 20:25 schreef rubbereend het volgende:
Omdat daar meer ruimte is? of omdat er dan na de klim nog soort van koers is?
Zou de koers wel ten goede komen vind ik.quote:Op dinsdag 25 september 2012 20:24 schreef Steven184 het volgende:
Finish van AGR mogelijk naar waar nu de finish van het WK lag.
quote:wo 26 sep 2012, 05:33
Rabo mijdt Ronde van Emilia
Door Raymond Kerckhoffs
AMSTERDAM - Rabobank heeft zich op het laatste moment afgemeld voor de Italiaanse semi-klassiekers Ronde van Emilia en GP Beghelli. Hoewel de ploeg was ingeschreven en de tickets reeds besteld waren voor deze belangrijke eendagswedstrijden van volgende week, bleek het animo onder de renners niet groot te zijn om er na een lang seizoen in actie te komen. De afgelopen drie jaar had Rabobank nog een toonaangevende rol in Emilia met de zeges van Robert Gesink (2009 en 2010) en tweede plaats van Bauke Mollema in 2011.
Binnen de Rabo-formatie werd intern al aangegeven dat deze beslissing, op voorspraak van de renners, normaliter nooit geaccepteerd zou zijn door Erik Breukink. De technisch directeur heeft echter enkele weken geleden te horen gekregen dat hij niet meer past in de nieuwe structuur en dat er vanaf volgend seizoen geen plaats meer voor hem is. Het nieuwe beleid van Rabobank is vooral gericht op meer coaching en training. Binnen het nieuwe managementteam van vijf personen zit dan ook nog maar één persoon met een achtergrond in de wielersport.
De teleurgestelde organisatie gaf al aan dat Rabobank zeker een boete moet betalen voor de late afmelding. Verder kan de ploeg de reeds betaalde vliegtickets weggooien, waardoor er onnodig veel geld wordt verspild.
Suggestief tot en met idd.quote:Op woensdag 26 september 2012 08:56 schreef Marcoss het volgende:
Wel een echt Telegraaf-stuk trouwens, vooral het 2de deel van het bericht
Dat betekent niet dat het goed is.quote:Op woensdag 26 september 2012 09:22 schreef Leatherface het volgende:
Ach man, in het tennis, golf en tal van andere sporten wordt zo vaak op het laatste moment geannuleerd.
Nee, maar zo'n enorme big deal is het nu ook weer niet.quote:Op woensdag 26 september 2012 09:25 schreef Gillingham het volgende:
[..]
Dat betekent niet dat het goed is.
Cd is al een tijdje uit.quote:Op dinsdag 25 september 2012 20:22 schreef Sjoerd102 het volgende:
Voor de liefhebbers, zeker even De Wereld draait door terugkijken.
Schijnt een nieuwe CD op de markt te zijn met nummers die over wielrennen gaan.
Het achtergrondkoor bestaat uit oa Michael Boogerd, Rini Wagtmans, Marianne Vos, Gerben Karstens.
Op basis van wat heeft van Vliet jouw de indruk gegeven dat hij ooit een stuk meer zou winnen dan een willekeurige andere ploegleider?quote:Op woensdag 26 september 2012 10:17 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Volgens mij hebben ze een renner of 30 in de proploeg. Grisha Nierman hoeft uiteraard niet,, wegens gepensioneerd. En omdat hij Grisha is.
Maar verder zie ik het probleem niet zo...laat anders een paar jongens van het contientale team meerijden als stage, en wat jongens van de proploeg die je vantevoren zegt dat het niet al te hard hoeft.
Of schrijf je gewoon niet in, als je aan het begin van het jaar de kalender krijgt. maar 'we hebben geen zin' is wel zo'n lulverhaal. je bent prof, of niet. Leo van Vliet zou zoiets nooit accepteren als ie ploegleider was volgens mij. En hij zou ook een stuk meer winnen denk ik zo!
Ivm de veiligheid inderdaad, weten niet of het goed gaat als Japanse (co)sponsor in China..quote:Op woensdag 26 september 2012 10:01 schreef Steven184 het volgende:
Argos zou dan weer afzeggen voor de Ronde van Peking.
Om die eilanden?quote:Op woensdag 26 september 2012 10:38 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Ivm de veiligheid inderdaad, weten niet of het goed gaat als Japanse (co)sponsor in China..
Als je alleen al in elkaar gebeukt wordt voor het rijden in een Japanse auto lijkt me het wel een risicotje ja.quote:Op woensdag 26 september 2012 11:23 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Om die eilanden?Komop hey, zo'n vaart zal het toch niet lopen?
Als de verhalen kloppen, wilde Lars Boom het bij de laatste klim eigenlijk laten gaan, maar heeft van Vliet hem omhoog geschreeuwd. Ik heb sterk de indruk dat Boom bij Rabo ook beter zou rijden als ze dat eens wat vaker deden. Misschien zie ik wel helemaal verkeerd...maar ik vraag het me af.quote:Op woensdag 26 september 2012 10:32 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Op basis van wat heeft van Vliet jouw de indruk gegeven dat hij ooit een stuk meer zou winnen dan een willekeurige andere ploegleider?
Boom heeft dat zelf al ontkend (en supporters die erbij stonden, steunen Boom daarin).quote:Op woensdag 26 september 2012 11:28 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Als de verhalen kloppen, wilde Lars Boom het bij de laatste klim eigenlijk laten gaan, maar heeft van Vliet hem omhoog geschreeuwd. Ik heb sterk de indruk dat Boom bij Rabo ook beter zou rijden als ze dat eens wat vaker deden. Misschien zie ik wel helemaal verkeerd...maar ik vraag het me af.
Dit.quote:Op woensdag 26 september 2012 11:29 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Boom heeft dat zelf al ontkend (en supporters die erbij stonden, steunen Boom daarin).
Dus op de Cauberg vol met Nederlanders die vol aan het schreeuwen zijn op een WK in Nederland wil Boom rustig naar boven peddelen als hij in de voorste groep zit. Maar dan opeens spring van Vliet als een gorilla voor hem, schreeuwt boven de menigte uit Boom naar boven. Nee, dat is heel logisch.quote:Op woensdag 26 september 2012 11:28 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Als de verhalen kloppen, wilde Lars Boom het bij de laatste klim eigenlijk laten gaan, maar heeft van Vliet hem omhoog geschreeuwd. Ik heb sterk de indruk dat Boom bij Rabo ook beter zou rijden als ze dat eens wat vaker deden. Misschien zie ik wel helemaal verkeerd...maar ik vraag het me af.
Hij schijnt ook ongeveer in die positie begonnen te zijn aan de klim, dus Cauberg zelf was dan ook best aardig. Viel achter Gilbert wel erg stil waardoor Boom zover terug kon komen. Alsnog knap.quote:Op woensdag 26 september 2012 12:01 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Dus op de Cauberg vol met Nederlanders die vol aan het schreeuwen zijn op een WK in Nederland wil Boom rustig naar boven peddelen als hij in de voorste groep zit. Maar dan opeens spring van Vliet als een gorilla voor hem, schreeuwt boven de menigte uit Boom naar boven. Nee, dat is heel logisch.
Van Vliet is hypocriet en selectief. Voor het minder rijden van Terpstra en Mollema neemt hij niet de schuld op zich, maar voor de prestatie van Boom trekt hij wel alle krediet naar zich toe.
Overigens heeft Boom voornamelijk een heel sterk stuk gereden vanaf de top van de Cauberg, aangezien hij bovenop als 35e bovenkwam, ver achter bijvoorbeeld Degenkolb en Davis waar hij tussen eindigt.
In dat laatste ben je heus niet de enigequote:Op woensdag 26 september 2012 12:08 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Dan waren m'n bronnen dus niet goed...de vraag of van Vliet wel verstaanbaar zou zijn geweest had ik mezelf misschien eerder moeten vragen![]()
Misschien is het gewoon, dat ik Boom een nonchalante uitstraling vind hebben, en daardoor altijd het gevoel heb dat hij meer zou kunnen.
Nee, hij won eerder al de Amstel Curaçao Racequote:Op woensdag 26 september 2012 15:54 schreef Leatherface het volgende:
Eerste keer dan Contador een semiklassieker wint?
Hij zegt van welquote:Op woensdag 26 september 2012 14:53 schreef rubbereend het volgende:
Gaat Freire nu definitief stoppen?
Op aandringen van de organisatie.quote:Op woensdag 26 september 2012 10:01 schreef Steven184 het volgende:
Argos zou dan weer afzeggen voor de Ronde van Peking.
Zou hij niet ook Beijing (en Lombardije?) rijden? (van mij mag ie stoppen hoor, maar vroeg het me af...)twitter:RGUpdate twitterde op woensdag 26-09-2012 om 16:24:12Einde van een zwaar seizoen, nu aftrainen met Anne! - http://t.co/sHImE4hE reageer retweet
Volgens mij stond één van beide oorspronkelijk wel in de planning, maar dit lijkt me niet geheel onverstandig. Vroeg gas terug nemen om op tijd te beginnen om een hele stevige basis te leggen voor volgend seizoen.quote:Op woensdag 26 september 2012 16:36 schreef ItaloDancer het volgende:
Zou hij niet ook Beijing (en Lombardije?) rijden? (van mij mag ie stoppen hoor, maar vroeg het me af...)twitter:RGUpdate twitterde op woensdag 26-09-2012 om 16:24:12Einde van een zwaar seizoen, nu aftrainen met Anne! - http://t.co/sHImE4hE reageer retweet
Trainen met Anne..quote:Op woensdag 26 september 2012 16:36 schreef ItaloDancer het volgende:
twitter:WoutPoels twitterde op woensdag 26-09-2012 om 14:51:08Eerste kilometers weer in de benen! Heerlijk om weer de fiets op te stappen! Bianchi Oltre, heb je gemist vriendje;) http://t.co/VelQsPR5 reageer retweet
quote:1 Sky 1861
2 BMC 1153
3 Omega Pharma Quickstep 1048
4 RadioShack 981
5 Green Edge 892
6 Katusha 880
7 Astana 868
8 Liquigas 794
9 Movistar 783
10 Rabobank 774
11 Garmin 734
12 Vacansoleil 702
13 Ag2r 653
14 Lampre 653
15 Argos Oil – Shimano 628
16 FDJ 603
17 Lotto – Belisol 583
18 Saxo Bank 469
19 Europcar 434
20 Euskaltel 404
21 Farnese Vini 268
22 Androni Giocattoli – Venezuela 227
23 Saur - Sojasun 214
24 Colnago - CSF 198
25 Cofidis 156
26 NetApp 123
27 Acqua & Sapone 84
volgens v vliet was gesink juist wel een strijder.quote:Op woensdag 26 september 2012 17:13 schreef ItaloDancer het volgende:
Hoop toch dat alleen Anne een luier omheeft. Of was Robert die renner die zat te zeuren dat ie liever zijn eigen "koersbroek" aandeed?
Van Vliet rijdt dan gewoon de rest van de week door met dezelfde broekquote:Op donderdag 27 september 2012 14:51 schreef ItaloDancer het volgende:
Ook strijders doen het wel eens in de broek.
Inclusief hetzelfde biefstukje.quote:Op donderdag 27 september 2012 15:00 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Van Vliet rijdt dan gewoon de rest van de week door met dezelfde broek.
Beter is een understatement.quote:
Is die dochten van Van Vliet niet nog steeds 16?quote:Op donderdag 27 september 2012 15:10 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Beter is een understatement.
Ik lees nu wel My ipv Mu.
Ach, er zijn vast wel 16-jarige meisjes die dit leuk vinden.
quote:Op donderdag 27 september 2012 15:14 schreef Sautor het volgende:
[..]
Is die dochten van Van Vliet niet nog steeds 16?
quote:Elijzen: 'Van halve-prijs-rijders krijg ik de schijt'
HAMBURG - Michiel Elijzen, volgend seizoen ploegleider bij Rabobank, vindt dat de formatie bij het aantrekken van nieuwe renners gerichter op de persoonlijkheid moet selecteren in plaats van zich blind te staren op de prestaties.
© ProShots
Door Nando Boers
Dat zegt Elijzen, momenteel nog ploegleider bij de Belgische World Tour-formatie Lotto-Belisol, in het nieuwe magazine van NUsport. "Misschien moet je met psychologen en mental coaches werken voordat je een renner aantrekt. Van die halve-prijs-rijders krijg ik de schijt."
Hij zegt: "Als je knecht bent, ben je knecht. Nee, het is niet leuk als je niets wint, maar je wordt dik betaald en dan help je een ander om te winnen in plaats van zelf proberen 22e te worden."
Vlak voordat Elijzen inging op een aanbieding van Rabobank om mee te werken aan de koerswijziging van het team, reed NUsport tijdens de Vattenfall Cyclassics met hem mee in koers.
Scorebordjournalistiek
Elijzen, de jongste ploegleider in de World Tour, noemt enkele aankopen van Rabobank 'scorebordjournalistiek', zoals Mark Renshaw, die hij een goede renner noemt, maar voor wie hij vooral een plek voorziet als wegbereider voor sprinter Theo Bos, in plaats van een renner die voor zijn eigen kans gaat in de massasprint.
Over de buitenlandse renners zegt hij: "En zodra een buitenlander bij Rabobank in de weg gaat rijden van Nederlanders, wordt het toch lastig voor ze. Niet dat ze die mannen wegpesten, maar je trekt dit soort renners aan terwijl je in de koersen die hen liggen juist alles inzet op die Nederlandse jongens. Toch?"
En ook terechte kritiek, vind ikquote:Op donderdag 27 september 2012 18:58 schreef The_Hives het volgende:
toch een keer duidelijke taal bij Rabo
[..]
moet wel, er is toch een 'no needle' policy?quote:Op donderdag 27 september 2012 19:59 schreef TargaFlorio het volgende:
Die foto van Boonen is toch zeker een photoshop?
Jep, dit is de echte:quote:Op donderdag 27 september 2012 19:59 schreef TargaFlorio het volgende:
Die foto van Boonen is toch zeker een photoshop?
quote:Argos werkt toe naar WorldTour-status
Argos-Shimano heeft voor 2013 opnieuw een WorldTour-licentie aangevraagd. "Een logische vervolgstap", stelt manager Iwan Spekenbrink. "En we zijn met enkele interessante renners bezig."
De Nederlandse continental-formatie, die op basis van een wildcard in juli mee mocht doen aan de Tour de France, hoopt na Rabobank en Vacansoleil-DCM de derde Nederlandse formatie op het hoogste niveau te worden. "We hebben net een dossier ingediend bij de UCI."
In november maakt de internationale wielerfederatie bekend welke ploegen in aanmerking komen voor de achttien beschikbare licenties.
Kittel, Degenkolb
Argos heeft goede hoop. "We moeten aan vier voorwaardes voldoen: een sportieve, een financiële, een organisatorische en een ethische. De sportieve voorwaarde is gebaseerd op prestaties in het afgelopen jaar. We hopen dat we daar op een goede plek uitkomen."
In 2012 voldeed de formatie al aan drie van de vier eisen, maar schoot het tekort op het sportieve vlak. Het toenmalige Skil-Shimano kwam vier puntjes tekort.
Met de Duitse sprinters Marcel Kittel en - met name - John Degenkolb heeft men zich qua prestaties verbeterd. "We hebben ons goed getoond. En ik reken erop dat we in 2013 een nog sterker team hebben."
Samen boekten de Duitsers 22 zeges. Degenkolb werd bovendien vijfde in Milaan-Sanremo, won vijf etappes in de Vuelta en eindigde als vierde in de wegrace op de WK in Limburg.
"Met interessante renners bezig"
In het kader van de toekomst nam de ploeg alvast afscheid van vier renners (de Nederlander Ronan van Zandbeek, de Fransman Thomas Bonnin en de Duitsers Roger Kluge en Dominic Klemme). Eerder werd al bekend dat de Fransman Alexandre Geniez voor FDJ uitkomt in 2013.
"We zijn momenteel met een aantal interessante renners bezig. Of daar Nederlanders bij zitten? Daar kan ik nu nog niet op ingaan." Spekenbrink verwacht dat Argos in 2013 "tussen de 27 en dertig renners" onder contract heeft staan - een volwaardige selectie voor deelname aan de WorldTour.
Ondoorzichtig systeem
In 2012 haalden ploegen als Lotto Belisol en AG2R plotseling enkele exotische renners vanwege hun puntentotaal in Aziatische koersen. "Het is een ondoorzichtig systeem. Maar wij halen alleen renners die binnen onze filosofie passen. Met onze huidige groep renners hebben we bovendien al laten zien sportief mee te kunnen doen."
Saxo Bank en Contador
Op internet circuleren al lijsten waarop Argos een virtuele vijftiende plaats zou innemen, genoeg om in aanmerking te komen voor een licentie. De ploeg zou zelfs nog boven Saxo Bank staan, dat niet de in 2012 behaalde punten van Alberto Contador mag meetellen.
Spekenbrink ontkent te kijken naar andere formaties en hun puntentotalen. "We kijken alleen naar onszelf." Maar hij stelt wel: "Je kunt niet achteraf de regels veranderen. Dan dupeer je alle teams die zich wel aan die regels houden."
Voorlopig is het nog afwachten. "Half november maakt de UCI pas bekend welke teams een aanvraag hebben gedaan. Van daaruit worden de vervolgstappen bekend gemaakt. Mogelijk weten we pas in december of we een licentie krijgen."
NOS
quote:Adriaan Helmantel treedt toe tot begeleidingsstaf Team Argos-Shimano
27-09-2012
De Nederlander Adriaan Helmantel is de nieuwste aanwinst van de begeleidingsstaf van Team Argos-Shimano. De in Groningen woonachtige Helmantel zal vanaf 1 november aanstaande beginnen als trainer.
“Dit is voor mij een heel mooie stap”, aldus Helmantel. “Ik heb de ambitie om mijzelf in deze nieuwe omgeving op het hoogste niveau door te ontwikkelen en hoop binnen de ploeg innovaties te kunnen doorvoeren die gestaafd zijn op de 1t4i-principes.”
Helmantel heeft de ALO afgerond en is inmiddels afgestudeerd bewegingswetenschapper. In het verleden was hij op een verdienstelijk niveau zelf wielrenner, maar toch koos hij voor een carrière naast de fiets. Helmantel ging aan de slag als zelfstanding trainer/coach en begeleidde sporters die op het hoogste niveau actief zijn binnen het wielrennen, skeeleren en (marathon)schaatsen.
Daarnaast was Helmantel als talentcoach ook betrokken bij de Koninklijke Nederlandsche Wielren Unie (KNWU). “Wij zijn trots dat Adriaan Helmantel de overstap maakt naar Team Argos-Shimano”, aldus Huib Kloosterhuis, algemeen directeur van de KNWU. “Adriaan was sinds twee jaar werkzaam bij de KNWU en betekende op het gebied van training en periodisering veel voor de sporters. De KNWU neemt het speerpunt 'opleiden en opvangen' serieus. Dit geldt voor zowel sporters als coaches. De verandering van functie van Adriaan is hier een bewijs van. Deze overgang illustreert de goede samenwerking die de KNWU nastreeft met de Nederlandse wielerploegen.”
General manager Iwan Spekenbrink kijkt uit naar de samenwerking met Helmantel. “Wij hebben er veel vertrouwen in dat Adriaan binnen onze visie van totaal-begeleiding een belangrijke bijdrage kan leveren om het beste uit onze atleten naar boven te halen.”
zegt de veelwinnaar himself?quote:Op vrijdag 28 september 2012 19:31 schreef vanBoeschoten het volgende:
Boogerd deed net wat interessante uitspraken bij Sport Inside (?).
Een jonge (verwende) Raborenner die boos z'n etenszakje weggooit omdat er iets inzit wat hij niet lust. Hij mist een stuk winnaarsmentaliteit omdat, volgens Boogerd, de renners bij Rabo veel te veel verdienen.
Bij andere ploegen verdienen ze de helft bij deze prestaties volgens hem..
Ach, de tijd dat Landis nog als een Tourwinnaar beschouwd werd ...quote:Op vrijdag 28 september 2012 19:16 schreef 99.999 het volgende:
Grappig berichtje uit de NRC. Zo censureert Iran buitenlandse kranten die het land inkomen.
[ afbeelding ]
Hij kan er ook niets aan doen dat hij sprintte als een strijkijzer. Qua mentaliteit en beleving zat het bij Boogerd wel goed!quote:
quote:Wiggins should target Giro and Vuelta in 2013, Sutton says
Winning all three grand tours would cement Briton's status as a “legend”
Bradley Wiggins should try to win the Giro d'Italia and the Vuelta a Espana next year, to establish himself as a cycling “legend”, British Cycling head coach Shane Sutton has said. Adding the two grand titles to the Tour de France victory and Olympic medals would grant the Sky rider “legendary status”.
Wiggins became the first Briton to win the Tour. "Nothing can take that away from him. It took 106 years in the making, not of Brad obviously, but to find a British winner, and it is a phenomenal achievement," Sutton told the Sportsbeat news agency. "And whether we have an appetite to go back and repeat I am not sure yet."
Next year's Tour is expected to be heavily mountainous, which would suit his teammate Chris Froome better.
If Wiggins does not ride the Tour, that would open up the opportunity to ride the other two grand tours. Winning them both would make him one of the few to have won all three of the grand tours.
The Tour and Olympic wins already make him a legend, Sutton said. "But I think the legendary status for him could be enhanced by winning the three grand tours. I think he should target the tour of Italy and then the Vuelta.”
In 2011, Wiggins finished third in the Vuelta only a few weeks after surgery for a fractured collarbone. “So that is doable. The Giro is a different one; it is a different kettle of fish. But if anyone can do it Brad can.”
Goed verhaal maar dit snap ik niet:quote:Op donderdag 27 september 2012 18:58 schreef The_Hives het volgende:
toch een keer duidelijke taal bij Rabo
Niet als je je koers verkoopt.quote:Op vrijdag 28 september 2012 21:12 schreef wimderon het volgende:
Winnaarsmentaliteit wil niet zeggen dat je ook veel wint.
Lombardije is toch de afsluiter van het wielerseizoen? ___________________________quote:Op zondag 30 september 2012 13:21 schreef rubbereend het volgende:
jaaroverzicht? Parijs - Tours komt toch nog?
ik versta geen Italiaans maar wel prachtig hoe de geïnterviewden in de camera moeten kijken als ze antwoord geven, heel ongemakkelijkquote:Op zondag 30 september 2012 14:00 schreef baggerbaas het volgende:
Voor de geïnteresseerden:
Live de presentatie van de Giro 2013
Nou halverwege zijn ook geen kinderachtige bergetappes.quote:Op zondag 30 september 2012 14:21 schreef ItaloDancer het volgende:
Zwaartepunt weer helemaal op de laatste dagen, maar ja.
Voorlaatste weekend heeft volgens mij twee bergetappes, met de Galibier, alhoewel niet zo zwaar als de laatste twee bergritten lijkt me. Waren daarvoor nog echt zware bergritten?quote:Op zondag 30 september 2012 14:21 schreef rubbereend het volgende:
[..]
Nou halverwege zijn ook geen kinderachtige bergetappes.
niet veel echte zware bergritten, maar de lange tijdrit zit ook al vrij vroegquote:Op zondag 30 september 2012 14:26 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
Voorlaatste weekend heeft volgens mij twee bergetappes, met de Galibier, alhoewel niet zo zwaar als de laatste twee bergritten lijkt me. Waren daarvoor nog echt zware bergritten?
Klopt maar de bergetappes zijn stuk voor stuk behoorlijk kort.quote:Op zondag 30 september 2012 14:27 schreef ItaloDancer het volgende:
Ik telde overigens maar liefst drie ritten van rond de 240 km.
Maar daar zitten dan wel gelijk drie of vier cols inquote:Op zondag 30 september 2012 14:28 schreef baggerbaas het volgende:
[..]
Klopt maar de bergetappes zijn stuk voor stuk behoorlijk kort.
Komt misschien nog wel, het hoeft niet chronologisch te zijn.quote:Op zondag 30 september 2012 16:31 schreef baggerbaas het volgende:
Voor het gemak meteen maar San Remo, Tirreno en Parijs-Nice overslaan.
Zou kunnen. Ik hou dan toch meer van het chronologische systeem dat ze altijd op Sporza gebruiken.quote:Op zondag 30 september 2012 16:32 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Komt misschien nog wel, het hoeft niet chronologisch te zijn.
Best sneu, als een ritje in Parijs-Nice de grootste prestatie van dit seizoen is..quote:Op zondag 30 september 2012 16:43 schreef Van_Poppel het volgende:
Toch Westra in het overzicht.![]()
Misschien wel de grootste prestatie van een Nederlander dit seizoen.
Dat zijn de harde feiten...quote:Op zondag 30 september 2012 16:44 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Best sneu, als een ritje in Parijs-Nice de grootste prestatie van dit seizoen is..
Ik weet het. Maar zo had ik het nog niet bekeken, dat dit inderdaad wel eens de grootste prestatie dit seizoen kan zijnquote:
Boom was 6e en Terpstra 5equote:Op zondag 30 september 2012 17:00 schreef Evertjan het volgende:
en de 5e plek van Boom in Roubaix was ook mooi
En dat inderdaad, Booms algehele rijden in P-R. Terpstra eindigde nog voor Boom trouwens, maar ik vond Boom indrukwekkender.quote:Op zondag 30 september 2012 17:00 schreef Evertjan het volgende:
en de 5e plek van Boom in Roubaix was ook mooi
Vorig jaar was het ook niet verkeerd. Kruijswijk in de Giro, Mollema in de Vuelta. Die 2 ook nog 3e en 5e in Zwitserland etc.quote:Op zondag 30 september 2012 17:04 schreef MichelWuyts het volgende:
In de breedte hebben we gewoon een erg goed seizoen. Helaas geen grote klassiekers of ritten in grote rondes gewonnen, maar wel leuk meegedaan. Volgens mij hebben we al jaren niet meer zo'n goed jaar gehad.
quote:Op zondag 30 september 2012 17:08 schreef Sasman het volgende:
[..]
Hoezo...Gewoon pech toch. Kan de beste overkomen.
Het is idd wel heel duidelijk jaquote:Op zondag 30 september 2012 17:18 schreef Evertjan het volgende:
NOS probeert weer de rabojongens in een kwaad daglicht te zetten
Parijs Nice is nog voorbij gekomen, maar de rest niet. Evenals bijvoorbeeld de Amstel Gold Race, LBL, en Waalse Pijl waar Mollema toch goed heeft gereden.quote:Op zondag 30 september 2012 16:32 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Komt misschien nog wel, het hoeft niet chronologisch te zijn.
alsof de NOS kijker weet hoe het wielerjaar uit er uit ziet?quote:Op zondag 30 september 2012 17:20 schreef baggerbaas het volgende:
[..]
Parijs Nice is nog voorbij gekomen, maar de rest niet. Evenals bijvoorbeeld de Amstel Gold Race, LBL, en Waalse Pijl waar Mollema toch goed heeft gereden.
Nogal onsamenhangend overzicht.
Zeker niet, maar noem het dan geen jaaroverzicht en gewoon een terugblik.quote:Op zondag 30 september 2012 17:23 schreef Evertjan het volgende:
[..]
alsof de NOS kijker weet hoe het wielerjaar uit er uit ziet?
Sporza-overzichtenquote:Op zondag 30 september 2012 17:30 schreef TargaFlorio het volgende:
Overzicht van maand tot maand vind ik het mooiste.
QFT.quote:Op zondag 30 september 2012 21:12 schreef Marcoss het volgende:
Sporza-overzichten gaan wel voor 99% over de Belgen
Mee eens!quote:Op zondag 30 september 2012 21:12 schreef Marcoss het volgende:
Sporza-overzichten gaan wel voor 99% over de Belgen
Nee hoor, hij zei letterlijk dat alle andere rensters de Cauberg op kruipen. Viel me ook wel op.quote:Op zondag 30 september 2012 23:44 schreef Slobeend het volgende:
Er kwam trouwens weinig zinnigs uit de mond van Terpstra bij het overzicht. Bovendien vond ik hem enigszins denigrerend over de overwinningen van Vos. Het klonk als 'het was goed maar de rest kan er niks van.' Of is dat te ver gezocht?
twitter:janibrajkovic twitterde op maandag 01-10-2012 om 13:02:18Good and bad news. Good news is I know why I was not performing well since Montreal. Bad news is, I've been racing w / a broken rib. reageer retweet
quote:Op maandag 1 oktober 2012 13:30 schreef TheArt het volgende:
Acqua & Sapone stopt. Alle renners zijn vrij
Geruchten gingen inderdaad al een tijdje.quote:Op maandag 1 oktober 2012 13:30 schreef TheArt het volgende:
Acqua & Sapone stopt. Alle renners zijn vrij
Tien nieuwe koersen van elk vier dagen?quote:'Nieuwe wielercompetitie biedt UCI aandelen'
Geplaatst op maandag 1 oktober 2012 om 15:24 door redactie.
Er zijn momenteel nog steeds plannen om nieuwe, mondiale wielercompetitie op te starten. Dat meldt het gerenommeerde nieuwsagentschap Bloomberg. Het project– dat de naam World Cycling Series draagt – zou de UCI een aandeel hebben geboden om de internationale wielerunie over te halen zijn fiat te geven voor het plan.
De World Cycling Series is een initiatief van het Londense sportmarketingbedrijf Gifted Group. De kalender zou moeten bestaan uit tien nieuwe koersen van elk vier dagen. Tien van de achttien ploegen uit de World Tour zouden al overgehaald zijn. Zij hopen hiermee een groter aandeel in de televisiegelden te krijgen. In 2017 zou de omzet 39 miljoen euro moeten bedragen. Hiervan zou 64 procent naar de ploegen moeten gaan.
De internationale wielerunie twijfelt vooralsnog aan de kans dat het nieuwe project een succes gaat worden. Daarnaast is het van mening dat het bestaande koersen als de Ronde van Zwitserland in de weg zit.
quote:Andy Schleck na vier maanden terug in competitie
BINCHE - De Luxemburgse wielrenner Andy Schleck maakt dinsdag zijn rentree in het peloton.
De 27-jarige coureur van RadioShack-Nissan-Trek doet in België mee aan de Mémorial Frank Vandenbroucke, zo maakte zijn ploeg maandag bekend.
Schleck liep begin juni een breuk in zijn bekken op bij een val in het Critérium du Dauphiné.
De Luxemburger werd daar tijdens een individuele tijdrit door een windvlaag van zijn fiets geblazen.
Het herstel van de breuk verliep veel minder voorspoedig dan gehoopt. Schleck moest niet alleen afzeggen voor de Ronde van Frankrijk, maar hij miste ook de Olympische Spelen, de Vuelta en het WK.
volgens mij net zoals destijds met Boogerd bij Raboquote:Op maandag 1 oktober 2012 19:24 schreef thettes het volgende:
Leuk dat ie dan in ieder geval ook iets met wielrennen mag doen, hij was toch eerst alleen maar persvoorlichter o.i.d.? Een beetje een toegeschoven baantje omdat ze het hem wel gunden, niet zozeer omdat ze nog iemand met wielerverstand nodig hadden, die indruk wekte dat toen op mij.
quote:Zijlaard stopt na 40 jaar op derny
ROTTERDAM - Joop Zijlaard neemt begin volgend jaar afscheid als gangmaker bij dernywedstrijden tijdens de zesdaagse van Rotterdam.
De organisatie van het wielerevenement in Ahoy maakte bekend dat Zijlaard op 5 januari voor het laatst op de baan verschijnt, tijdens een avond die geheel in het teken zal staan van de man die meer dan 40 jaar op de dernybrommer reed.
De derny en toebehoren van de schoonvader van Leontien Zijlaard-Van Moorsel worden na zijn laatste optreden geveild ten bate van het Sophia Kinderziekenhuis in Rotterdam.
Boogerd heeft nooit een functie gehad bij Rabo toch, terwijl hij dat heel graag wilde?quote:Op maandag 1 oktober 2012 21:12 schreef Evertjan het volgende:
[..]
volgens mij net zoals destijds met Boogerd bij Rabo
van wikepediaquote:Op dinsdag 2 oktober 2012 19:12 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Boogerd heeft nooit een functie gehad bij Rabo toch, terwijl hij dat heel graag wilde?
quote:Aansluitend op zijn rennersloopbaan ambieerde Boogerd een technische functie bij de Rabobank wielerploeg. Daar was echter geen plaats voor hem en hij ging promotionele en marketingwerkzaamheden verrichten voor sponsor Rabobank, waar hij in augustus 2008 echter weer mee stopte.[4] In 2008 werd ook de eerste Boogie's Extreme gereden. Met ruim 2700 deelnemers werd er drie afstanden gefietst (100, 150 en 235 kilometer) in Valkenburg[5]. Eind 2008 deed hij mee aan Ranking the Stars, een programma van BNN.
http://www.112groningen.n(...)or-automobilist.htmlquote:Martijn Keizer aangereden door automobilist
Winschoten - Tegen over de MC Donalds op de Beersterweg is een bekende wielrenner aangereden door een automobilist.
Hierbij gaat het om wielrenner Martijn Keizer. Hij heeft beenletsel opgelopen en is naar het ziekenhuis gebracht in Winschoten.
http://www.telegraaf.nl/t(...)er_aangereden__.htmlquote:Renner Keizer aangereden
Van onze Telesportredactie
WINSCHOTEN - Wielrenner Martijn Keizer is tijdens een trainingsrit in Winschoten aangereden. De renner van Vacansoleil-DCM werd geschept door een automobilist. Keizer liep daarbij beenletsel op en is naar het ziekenhuis in Winschoten vervoerd. Vliegles gehad, twitterde hij niettemin monter. Harde landing.
In het ziekenhuis zijn geen botbreuken geconstateerd, maar wel kneuzingen. Keizer zal daardoor Parijs-Bouges en Parijs-Tours missen. Keizer reed afgelopen seizoen onder meer de Vuelta en het WK ploegentijdrit.
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)-bij-wereldtop.dhtmlquote:Harold Knebel, de directeur van de wielerploeg van Rabobank, heeft voor volgend seizoen hoge eisen gesteld aan de renners. Volgens Knebel moeten Mollema, Gesink, Theo Bos, Lars Boom en Steven Kruijswijk aansluiting krijgen met de wereldtop.
'Ik verwacht prestaties en daarop zullen de renners worden afgerekend. Ik verwacht dat de talenten het vanaf nu gaan waarmaken. Bauke Mollema en Robert Gesink zie ik nog wel een stap maken ja', aldus Knebel tegenover NUSport.
'Dit soort renners moet tot de beste van de wereld kunnen behoren. Ze moeten zichtbaarder in de koers zijn, initiatiefrijk. Daar worden onze renners vanaf nu op beoordeeld, en de ploegleiders ook, hoe zij hun troepen motiveren en aansturen. De tijd is daar nu ook rijp voor. Het is nu aan de renners, daar ben ik nu heel duidelijk in.'
Enkele weken geleden maakte de ploeg wereldkundig dat technisch directeur Erik Breukink en ploegleider Adri van Houwelingen moeten opstappen. Nico Verhoeven blijft wel. Hij is doorgeschoven als 'eerste ploegleider', ongeveer de functie die Breukink bekleedde als technisch directeur.
Knebel: 'De renners willen directere coaching en duidelijkheid over de koersprogramma's. Ze willen zelf ook meer discipline. Kijk ik naar de manier waarop het team nu functioneert, dan heb ik hoge verwachtingen voor de komende jaren.'
Ach, volgens Knebel moest er afgelopen jaar ook een voorjaarsklassieker gewonnen worden en zouden ze bij de top 5 staan op de WT-ranking.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 08:35 schreef Ericr het volgende:
[..]
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)-bij-wereldtop.dhtml
De vraag is of je daar blij mee moet zijn. Vacansoleil is er niet beter op geworden in de Worldtour.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 09:08 schreef Steven184 het volgende:
De transfer van van Rensburg zou Argos wel eens definitief in de top 15 ploegen op de RV-ranking gebracht kunnen hebben.
Wielerflits had trouwens interview met Argos-manager Spekenbrink.
Komt ook omdat het transferbeleid van Vacansoleil dramatisch is.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 09:21 schreef Slobeend het volgende:
[..]
De vraag is of je daar blij mee moet zijn. Vacansoleil is er niet beter op geworden in de Worldtour.
In lijn met TheArt, ik heb vele malen meer vertrouwen in het beleid dat men bij Argos aan het voeren is, dan het hotseknots-beleid bij Vacansoleil. Er zit een duidelijke lijn in en tevens zijn ze zelf naar dit niveau toegegroeid de afgelopen jaren. Zij zullen nooit een Sohrabi bijvoorbeeld halen om zijn punten en dat is bewonderingswaardig. Vacansoleil is veel opportunischer.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 09:21 schreef Slobeend het volgende:
[..]
De vraag is of je daar blij mee moet zijn. Vacansoleil is er niet beter op geworden in de Worldtour.
Klopt. Aan de andere kant hadden ze anders de Giro niet kunnen rijden waar De Gendt 3e wordt. Maar vooral in de klassiekers komen ze flink tekort. Argos heeft nu ook nog niet echt de renners voor drie grote rondes en de klassiekers.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 10:42 schreef TheArt het volgende:
[..]
Komt ook omdat het transferbeleid van Vacansoleil dramatisch is.
Zonder hun hadden ze de proloog van de Ruta del Sol gewonnen met Patrick Gretsch, de overige overwingen hebben idd weinig aanzien.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 10:52 schreef TargaFlorio het volgende:
Al moet gezegd worden dat Argos natuurlijk wel geluk heeft met supertalenten als Kittel en Degenkolb, zonder die 2 was het ook niet veel.
Degenkolb was natuurlijk gewoon goed aankoopbeleid, al genoeg laten zien voordat hij van HTC naar Argos kwam.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 10:52 schreef TargaFlorio het volgende:
Al moet gezegd worden dat Argos natuurlijk wel geluk heeft met supertalenten als Kittel en Degenkolb, zonder die 2 was het ook niet veel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |