quote:Op zaterdag 15 september 2012 15:48 schreef wimderon het volgende:
Echte conaisseurs bij Eurosport. Die biljartcommentator en dat vrouwtje gaven Urtasun de minste kans in een sprintje met vier met ploegmaat Sanchez die op kop aan het trekken was, ubersprinter Basso en De Maar.
Bij meer dan drie fietsen in koers moet de Belg het uitzenden.quote:Op zaterdag 15 september 2012 15:55 schreef DeeBee het volgende:
Luister meestal maar Engels / Brits commentaar op Eurosport, dat is vaak ietsje beter...
Maar was een leuke koers!
Sporza zendt trouwens ook elke halve koers uit, grote prijs Impanis - Van Petegem, mijn god.![]()
"En dit is een koers die je wil winnen he!", aldus Wuyts.quote:Op zaterdag 15 september 2012 15:55 schreef DeeBee het volgende:
Sporza zendt trouwens ook elke halve koers uit, grote prijs Impanis - Van Petegem, mijn god.![]()
Iddquote:Op zaterdag 15 september 2012 16:23 schreef marcodej het volgende:
[..]
"En dit is een koers die je wil winnen he!", aldus Wuyts.
Als Slagter wint zeggen we dat dit een wereldkoers was.quote:Op zaterdag 15 september 2012 16:29 schreef TargaFlorio het volgende:
Maar natuurlijk wel mooi dat ze het uitzenden.
Bol en Vermeltfoort, denk ikquote:Op zaterdag 15 september 2012 16:49 schreef DeeBee het volgende:
Greipel, damn wat makkelijk.
En welke Rabo's deden mee voorin maar sprintten vervolgens amper?!![]()
Nou ja, trainingskoersje dit...
twitter:friebos twitterde op zaterdag 15-09-2012 om 16:51:37Gianni Savio has had a heart attack. Thoughts with him and family. More news to follow. reageer retweet
quote:Op zaterdag 15 september 2012 16:56 schreef baggerbaas het volgende:
twitter:friebos twitterde op zaterdag 15-09-2012 om 16:51:37Gianni Savio has had a heart attack. Thoughts with him and family. More news to follow. reageer retweet
quote:Op zaterdag 15 september 2012 16:56 schreef baggerbaas het volgende:
twitter:friebos twitterde op zaterdag 15-09-2012 om 16:56:10OK, so Savio has had an operation, is in hospital recovering and already talking about attending Worlds at weekend. Nobody like him. reageer retweet
quote:Op zaterdag 15 september 2012 18:46 schreef wimderon het volgende:
twitter:friebos twitterde op zaterdag 15-09-2012 om 16:56:10OK, so Savio has had an operation, is in hospital recovering and already talking about attending Worlds at weekend. Nobody like him. reageer retweet
Die plaat die hij ronddraaide ook echtquote:Op zondag 16 september 2012 17:00 schreef Ambrosius het volgende:
Cavendish wint weer, sterke sprint. Boy van Poppel tweede.
Oh dat absoluut, van alles wat zelfs maar in de buurt van z'n leeftijd komt staat zelfs alleen Vinokourov hoger op de CQ Ranking , maar ik vraag mij toch af of dit nu de come-back was die hij in gedachten had na z'n schorsing ...quote:Op dinsdag 18 september 2012 00:16 schreef ItaloDancer het volgende:
Waarom niet? Als hij het leuk vindt. En hij zet ook regelmatig nog wel eens een uitslag neer in één van die zeshonderd Italiaanse koersjes die er jaarlijks worden verreden.
quote:Giro d’Italia
Nadat in oktober het wielerseizoen wordt afgesloten, richt Kelderman zijn pijlen op het jaar 2013. Dan debuteert hij tijdens een grote ronde. ,,Ja, het is bijna 100 procent zeker dat ik de Giro d’Italia rijd. Een heel mooie ronde natuurlijk.”
Ik hoop dat hij met druk om kan gaan. Hij heeft nog geen grote ronde gereden en toch wordt er onwaarschijnlijk wat van hem verwacht.quote:Op dinsdag 18 september 2012 17:38 schreef Evertjan het volgende:
http://www.barneveldsekra(...)o_2013_29007658.html
[..]
Dat is dan weer een voordeel van de nogal beperkte aandacht voor de Giro in Nederland. Falen is geen ramp.quote:Op dinsdag 18 september 2012 18:01 schreef Drebbelman het volgende:
[..]
Ik hoop dat hij met druk om kan gaan. Hij heeft nog geen grote ronde gereden en toch wordt er onwaarschijnlijk wat van hem verwacht.
misschien dat iemand van de rij Kruiswijk/Gesink/Mollema volgend jaar ook voor de Giro gaat ipv met zn alle de Tour opzoeken. Dan kan hij wat meer vanuit de schaduw rijden.quote:Op dinsdag 18 september 2012 18:01 schreef Drebbelman het volgende:
[..]
Ik hoop dat hij met druk om kan gaan. Hij heeft nog geen grote ronde gereden en toch wordt er onwaarschijnlijk wat van hem verwacht.
DAt zou wel een bizarre keuze zijn, Bos is in de Tour totaal kansloosquote:Op dinsdag 18 september 2012 19:41 schreef Chiappucci het volgende:
Gezien de structuurwijziging lijkt dat wel te gaan gebeuren. Lijkt me dat Bos met z'n treintje toch wel de Tour gaat rijden, dus dan blijft er weinig plaats over voor 3 klassementsrenners.
Mja... daar zitten meestal wel veel meer echte compleet vlakke sprintersritten tussen. In de Giro en Vuelta is 't parcours toch vaak uitdagender en moet je toch nog iets over geraken. Maar de concurrentie is dan uiteraard weer 5 keer zo sterk in de Tour dan elders, dat dan ook weer.quote:Op dinsdag 18 september 2012 19:44 schreef rubbereend het volgende:
[..]
DAt zou wel een bizarre keuze zijn, Bos is in de Tour totaal kansloos
quote:Lieuwe Westra slaat klassiekers volgend jaar over
Lieuwe Westra zal volgend voorjaar niet actief zijn in de voorjaarsklassiekers. Dat vertelde de renner van Vacansoleil-DCM in een interview met het weekblad Nusport. Westra hoopt met een andere seizoensopbouw later in het jaar frisser voor de dag te komen.
Dit jaar kende de Fries zijn definitieve doorbraak op internationaal niveau. Hij werd tweede in Parijs-Nice en won de Ronde van Denemarken. In 2013 wil hij het nog beter doen. “Een paar kleine dingen veranderen in het schema en dan wil ik proberen dit jaar te evenaren of zelfs te overtreffen. Ik moet volgend jaar na de Driedaagse De Panne een rustperiode inbouwen, dat deed ik dit jaar niet. Ik reed de Ronde van Vlaanderen en de Amstel Gold Race. Toen was het op,” kijkt hij terug.
Bradley Wiggins gaf Westra advies. "Hij zag mij spartelen in die klassiekers en zei: ‘Wat deed jij daar in godsnaam?’ Had hij gelijk in. Omloop Het Nieuwsblad is helemaal niks meer voor mij. Die kasseien kom ik niet over en dat gewring. Helemaal niks. Wiggins nam na Parijs-Nice gas terug en was bij de Ronde van Romandië zo fris als wat.”
Westra staat woensdag aan de start van het WK tijdrijden. Daar hoopt hij een mooie klassering neer te zetten. “Met de benen van Denemarken kan ik wat moois laten zien,” denkt hij. “Daar deden niet alle toppers mee, maar ik reed wel Geraint Thomas op twintig seconden. En het parcours in Limburg moet me beter liggen. Op een vergelijkbaar parcours, in Romandië, versloeg ik Tony Martin in de tijdrit. Het is een lastige tijdrit, je moet wel bergop kunnen. Dat kan ik,” blikt hij vooruit. “Ik weet dat er een kans is voor mij om heel dicht bij het podium aan te kruipen.”
Ik hoop dat ze starten met Gesink als kopman in de Giro, maar ik denk dat dat een plan is voor over een paar jaar en nog niet voor 2013. Mollema lijkt me de kopman voor de klassiekers en dan is een Giro erachteraan misschien wel teveel (tenzij je Rodriguez heet) en dan gok ik toch op Kruijswijk als kopman, zeker omdat ik er toch vanuit ga dat ze niet weer met 3 kopmannen starten in de Tour. Kruijswijk lijkt me ook meer een type voor de Giro, al is dat meer een gevoelquote:
In P-N was een echte klimtijdrit en daar was Martin nergens te bekennen(omdat dat hem niet ligt).quote:Op dinsdag 18 september 2012 23:29 schreef Marcoss het volgende:
Opvallend dat Westra een tijdrit van vorig jaar erbij pakt om te vergelijken met Martin, Romandië 2011 was een aparte tijdrit met telkens wisselende weersomstandigheden, volgens mij. Dan kan hij beter de tijdrit in PN noemen waar Westra 2de werd..
(Maar heb wel vertrouwen in hem voor morgen)
Mollema heeft volgens mij altijd aardig wat koersdagen nodig om heel goed te worden dus een combi klassiekers/Giro is misschien wel juist goed voor hem.quote:Op dinsdag 18 september 2012 23:31 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Ik hoop dat ze starten met Gesink als kopman in de Giro, maar ik denk dat dat een plan is voor over een paar jaar en nog niet voor 2013. Mollema lijkt me de kopman voor de klassiekers en dan is een Giro erachteraan misschien wel teveel (tenzij je Rodriguez heet) en dan gok ik toch op Kruijswijk als kopman, zeker omdat ik er toch vanuit ga dat ze niet weer met 3 kopmannen starten in de Tour. Kruijswijk lijkt me ook meer een type voor de Giro, al is dat meer een gevoel
Aanrijding met een auto blijkbaartwitter:TourDeJose twitterde op woensdag 19-09-2012 om 16:31:40Victor Cabedo, first year pro at Euskaltel has died. He was 23 years old http://t.co/lHYGyyLa (via @biciciclismoweb) reageer retweet
Aah wel een beetje slecht geplaatst als je het bericht boven je las. Vandaar mijn reactie.quote:Op woensdag 19 september 2012 16:42 schreef Bastiefcg het volgende:
[..]
Wat? Ik had het over Martin..
quote:Op woensdag 19 september 2012 16:33 schreef baggerbaas het volgende:
Aanrijding met een auto blijkbaartwitter:TourDeJose twitterde op woensdag 19-09-2012 om 16:31:40Victor Cabedo, first year pro at Euskaltel has died. He was 23 years old http://t.co/lHYGyyLa (via @biciciclismoweb) reageer retweet
![]()
Lees het nu pas, maar wat een vervelend nieuws.quote:Op woensdag 19 september 2012 16:33 schreef baggerbaas het volgende:
![]()
Wat een onzin weer.quote:Op donderdag 20 september 2012 09:34 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Giro aankomst op de Galibier dus.
twitter:TourDeJose twitterde op donderdag 20-09-2012 om 08:29:20Cannondale Pro Cycling is de nieuwe naam van Liquigas. Amerikaans merk neemt hoofdsponsorschap over. Logootje http://t.co/MDvXwqhL reageer retweet
Leuk. Gelukkig blijven de kleuren min of meer intact, anders is mijn fiets wel heel snel gedateerdquote:Op donderdag 20 september 2012 10:37 schreef Steven184 het volgende:
twitter:TourDeJose twitterde op donderdag 20-09-2012 om 08:29:20Cannondale Pro Cycling is de nieuwe naam van Liquigas. Amerikaans merk neemt hoofdsponsorschap over. Logootje http://t.co/MDvXwqhL reageer retweet
Je fiets is juist meer in dan ooit door die naamsveranderingquote:Op donderdag 20 september 2012 11:49 schreef Doff het volgende:
[..]
Leuk. Gelukkig blijven de kleuren min of meer intact, anders is mijn fiets wel heel snel gedateerd.
Met 30 graden op kaarsrechte wegen door de woestijn heen rijden.quote:Op woensdag 19 september 2012 21:42 schreef TargaFlorio het volgende:
Volgens Wikipedia zo'n 26 tot 38 graden Celcius in september.....
Natuurlijk ook wel de mooiste en meest herkenbare kleur van het peloton.quote:Op donderdag 20 september 2012 11:49 schreef Doff het volgende:
[..]
Leuk. Gelukkig blijven de kleuren min of meer intact, anders is mijn fiets wel heel snel gedateerd.
Dat ze de Galibier in de Giro gaan doen, terwijl er ruim genoeg bergen in Italië zijn, en zelfs nog onbekende pareltjes in andere omliggende landen.quote:Op donderdag 20 september 2012 09:54 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Het feit galibier of dit nieuws? Want lees het op meerdere sites terug hoor?
voordeel is dan wel weer dat ze hem niet van de gebruikelijke kant opfietsen. En de Giro gaat menselijker worden aldus de baas.... ojeequote:Op donderdag 20 september 2012 13:25 schreef Zelva het volgende:
[..]
Dat ze de Galibier in de Giro gaan doen, terwijl er ruim genoeg bergen in Italië zijn, en zelfs nog onbekende pareltjes in andere omliggende landen.
De Galibier voegt helemaal niets toe aan de Giro.
Ja, krijgen we straks een saaie deelnemerslijst én een saai parcoursquote:Op donderdag 20 september 2012 13:53 schreef rubbereend het volgende:
[..]
voordeel is dan wel weer dat ze hem niet van de gebruikelijke kant opfietsen. En de Giro gaat menselijker worden aldus de baas.... ojee
Ze zullen hem vanaf Briancon opfietsen, neem ik aan.quote:Op donderdag 20 september 2012 13:53 schreef rubbereend het volgende:
[..]
voordeel is dan wel weer dat ze hem niet van de gebruikelijke kant opfietsen. En de Giro gaat menselijker worden aldus de baas.... ojee
Saaie deelnemerslijst? Sinds wanneer?quote:Op donderdag 20 september 2012 13:57 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Ja, krijgen we straks een saaie deelnemerslijst én een saai parcours
Juist van de andere kant. Vanaf de Noordflank met dus ook de Telegraphequote:Op donderdag 20 september 2012 18:59 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ze zullen hem vanaf Briancon opfietsen, neem ik aan.
Zoals in de touretappe vorig jaar die Andy Schleck won.
Zo ongebruikelijk is dat nu ook weer niet. En een voordeel al helemaal niet, want het is de 'makkelijkere' kant.
Die is dus ook niet ongebruikelijk, want vaker gereden dan de kant van Briancon (mijn punt was dat eigenlijk geen van beide kanten ongebruikelijk zijn, want beide worden regelmatig gereden. De kant van de Telegraphe wel iets vaker. Echt ongebruikelijk is trouwens de kant vanaf Bourg d'Oisans, dus vanaf Bourg naar de Lautaret en dan naar de Galibier).quote:Op donderdag 20 september 2012 19:30 schreef baggerbaas het volgende:
[..]
Juist van de andere kant. Vanaf de Noordflank met dus ook de Telegraphe
Wel de leukste. Ben je lekker 45km bezig. Die hebben ze in 2007 in de Tour nog gedaan daags na de finish op de Alpe. Maar toen lag ie aan het begin van de rit dus.quote:Op donderdag 20 september 2012 19:33 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Die is dus ook niet ongebruikelijk, want vaker gereden dan de kant van Briancon (mijn punt was dat eigenlijk geen van beide kanten ongebruikelijk zijn, want beide worden regelmatig gereden. De kant van de Telegraphe wel iets vaker. Echt ongebruikelijk is trouwens de kant vanaf Bourg d'Oisans, dus vanaf Bourg naar de Lautaret en dan naar de Galibier).
Maar dat is dan ook geen pretje. Lekker lang vals plat rijden.quote:Op donderdag 20 september 2012 19:33 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Die is dus ook niet ongebruikelijk, want vaker gereden dan de kant van Briancon (mijn punt was dat eigenlijk geen van beide kanten ongebruikelijk zijn, want beide worden regelmatig gereden. De kant van de Telegraphe wel iets vaker. Echt ongebruikelijk is trouwens de kant vanaf Bourg d'Oisans, dus vanaf Bourg naar de Lautaret en dan naar de Galibier).
quote:Op donderdag 20 september 2012 19:33 schreef Wombcat het volgende:
[..]
in de berichtgeving op de radio werd net gedaan of ze een ongebruikelijk route namen, vandaar mijn post.quote:Giro kent aankomst op Galibier in 2013
HOOFDDORP - De Ronde van Italië kent volgend jaar een aankomst op de Col du Galibier. Het is de eerste keer in de geschiedenis van de Giro dat de fameuze Alpenreus op het parcours ligt.
1288
© ANP
“In 2013 is het vijftien jaar geleden dat een man genaamd Marco Pantani in de Tour de France bijzondere dingen liet zien op de Galibier. We zijn heel erg blij dat we deze berg introduceren in de Giro”, zei Giro-baas Michele Acquarone woensdag op een persconferentie in Las Vegas.
In de Tour de France van 2011 lag er ook een aankomst op de Galibier. Andy Schleck rondde die dag een lange solo af. In de Giro zal de finish aan de andere kant van de berg liggen.
Verleiden
Het volledige parcours van de eerste grote ronde van 2013 zal op zondag 30 september worden gepresenteerd. Acquarone kondigde al wel aan dat het traject ‘menselijker’ dan in de voorgaande jaren zal zijn om een aantal grote namen te verleiden om aan de start te komen.
“Vroeger zeiden we altijd dat de Giro de zwaarste ronde ter wereld is met al die bergen. In 2013 is het wat meer in balans. Bradley Wiggins, Alberto Contador, Cadel Evans, Vincenzo Nibali en al die andere sterren zijn uiteraard welkom, maar we moeten afwachten welk programma zij gaan rijden.”
“Volgend jaar wordt de honderdste Tour de France verreden, ze zullen moeten kiezen. Al geloof ik erin dat je twee goede grote rondes achter elkaar kunt rijden. Degenen die echt iets unieks willen presteren, hebben die mogelijkheid in 2013.”
Kwalitatief niet hoogstaand, dat vooral.quote:Op donderdag 20 september 2012 19:22 schreef Doff het volgende:
[..]
Saaie deelnemerslijst? Sinds wanneer?
Vond er dit jaar weinig aan eerlijk gezegd. Geen toppers en geen Nederlanders.quote:Op donderdag 20 september 2012 19:22 schreef Doff het volgende:
[..]
Saaie deelnemerslijst? Sinds wanneer?
Toch al jaren in de Giro en de Vuelta? Kwaliteit valt of staat met het starten van Contador en/of een Schleck. En dan nog, de Vuelta van dit jaar had geen hoger niveau dan de Giro.quote:Op donderdag 20 september 2012 22:57 schreef wimderon het volgende:
[..]
Kwalitatief niet hoogstaand, dat vooral.
twitter:DekkerThomas twitterde op maandag 24-09-2012 om 22:52:30Leuke uitzending ik hou van holland gehad..!! Lekker slapen iedereen.. reageer retweet
twee keer de alp in één etappe? Ik dacht altijd dat er maar één weg naartoe wasquote:Op maandag 24 september 2012 19:57 schreef Drebbelman het volgende:
Zat er wel beetje aan te komen natuurlijk, maar volgens de Franse lokale krant Dauphiné Liberé komt de tour van 2013 eenmaal op de Ventoux aan en zit er een etappe in waarbij 2 maal de Alpe d'Huez wordt beklommen.
Ook een bergtijdrit Annecy - Le Semnoz.
Déjà vu: Tour de France 2013: op jacht naar het parcoursquote:Op maandag 24 september 2012 23:07 schreef rubbereend het volgende:
[..]
twee keer de alp in één etappe? Ik dacht altijd dat er maar één weg naartoe was
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |