Zag ik ookquote:
Daar heb ik dan weer nooit van gehoordquote:Op zondag 23 september 2012 00:17 schreef ranja het volgende:
[..]
van Two Way Radio (zie OP) maar of je haar daar van kent...
een van de orginele leden van Doe Maar heet ook Belinfante, geen idee of het familie is.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 00:21 schreef Pisces29 het volgende:
Niet mijn ding, maar die Olifante achternaam vind ik wel werelds
Die schreef een lied over een plant.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 09:42 schreef ranja het volgende:
[..]
een van de orginele leden van Doe Maar heet ook Belinfante, geen idee of het familie is.
Dat heet techniek.quote:Op zaterdag 15 september 2012 18:42 schreef -Vaduz- het volgende:
Haar stem werkt me (ook als ze praat) op mijn zenuwen. En de manier waarop ze zingt: gekunsteld.
Dat is geen techniek. Dat is aangewend gekunstel.quote:Op maandag 12 november 2012 17:06 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dat heet techniek.
Het komt op mij niet gekunsteld over.
Ze is bij mij ook flink gestegenquote:Op maandag 12 november 2012 17:25 schreef ranja het volgende:
Ze blijft een van m'n favorieten, zeker na het optreden van vrijdag. Misschien na komende vrijdag wel m'n nummer 1.
Beetje manisch grietje. Of gewoon heel kinderlijk idd.quote:Op vrijdag 9 november 2012 23:33 schreef JRRY het volgende:
Verbazingwekkend goed, en wat is het een enthousiast meisje, ik had d'r zo 14 geschat qua gedrag
Licht dat eens toe (ook aan Pisces gericht)?quote:Op dinsdag 13 november 2012 11:58 schreef -Vaduz- het volgende:
[..]
Dat is geen techniek. Dat is aangewend gekunstel.
Ik deed ook -voor het eerst sinds.... eh... ooit- aan stemmen.quote:Op vrijdag 23 november 2012 23:26 schreef ranja het volgende:
Ik heb gestemd op iemand die Coldplay zingt
Tessa
Dittes...quote:Op vrijdag 23 november 2012 23:29 schreef portie het volgende:
Verdiend door, beste van haar team.
Wat zeg ik, beste van de avond!
Nee joh, dat is ssssssssssssweet.quote:Op zaterdag 24 november 2012 02:27 schreef -Vaduz- het volgende:
Alleen d'r uitspraak van de s. Als een sssssssslang. Irritant.
Hey jij bent bijgedraaid van mening!quote:
Waar heb ik dat eerder gehoord?quote:Op zaterdag 24 november 2012 16:14 schreef ZaZoe het volgende:
Vind haar erg goed. Gaan we na de Voice zeker nog van horen.
Love it.quote:
Als ze die doet zonder het te verkloten SMS ik mezelf arm...quote:Op zondag 25 november 2012 16:56 schreef methodmich het volgende:
n ssssss hebben hoor, niksssss misssss mee. En een eeejjjjrrrrr ook geen enkel peeejjjrrrrrobleem.
In de volgende ronde zou ik haar wel eens Landslide van Stevie Nicks willen horen zingen. Of anders misschien wel Chasing Cars van Snow Patrol.
Benny, watskebeurtquote:
Als je Clocks zoooo niet weet te verkloten ben ik fan... Dat opent ogen en daar is Tessaquote:Op zondag 25 november 2012 17:10 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Benny, watskebeurtIk turf hem nu al voor de vierde keer sinds vrijdag
![]()
Erg goed ja, en een leuk nummer.quote:
Wie niet hoort dat zij goed kan zingen is toondoof.quote:Op zondag 25 november 2012 16:10 schreef iBenny het volgende:
Lievvvv... ze heeft de singles voor ons op Youtube gezet
Het is onmogelijk om hier iets over te zeggen. Leona en Tessa zijn dermate aan elkaar gewaagd dat de populariteit en de smaak de doorslag zullen geven. Ik hoop dat Tessa doorgaat, ik vind haar interessanter (als zangeres en als persoon) dan Leona.quote:Op zondag 25 november 2012 16:24 schreef methodmich het volgende:
Leuk meisje, maar ik vrees dat ze er volgende week toch voor het laatst zal zijn.
Dat is elk seizoen al zo geweest hoor... de kandidaten weten dat ook. Daarom is het jammer dat Tessa voor Trijntje heeft gekozen, ze had kunnen verwachten dat ze daar meer meisjes die echt goed zijn bijzitten. Floortje heeft het misschien wel bewust slim gedaan door naar Van Velzen te gaan.quote:Op zondag 25 november 2012 17:31 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Dit is duidelijk een zwakte in de formule van dit jaar. Prima hoor dat ze in drie rondes 16 kandidaten willen laten afvallen maar waarom dat bekrompen systeem dat er van elk team 1 moet afvallen?
Ik ben het met je eens dat het te verwachten viel dat Trijntje goede zangeressen zou aantrekken (enige vrouwelijke coach, zelf een uitmuntende zangeres). Het blijkt al jarenlang dat Nederland meer goed zingende meisjes heeft dan goed zingende jongens, een veel groter deel van de meisjes volgt zangles en zingt in bands dus dat is een logisch gevolg hiervan. Dan is het inderdaad vragen om problemen als je kiest voor Trijntje die al die goede zangeressen aantrekt. Ik denk niet dat het bij dit programma belangrijk is dat je wint, je kan beter nummer 3 worden en over meer kwaliteiten beschikken dan nummer 1 worden en over minder kwaliteiten beschikken. Maar ja, het is wel prettig om nog 2 maanden langer die ervaring op te doen. Je leert er volgens mij toch veel van.quote:Op zondag 25 november 2012 17:47 schreef ranja het volgende:
[..]
Dat is elk seizoen al zo geweest hoor... de kandidaten weten dat ook. Daarom is het jammer dat Tessa voor Trijntje heeft gekozen, ze had kunnen verwachten dat ze daar meer meisjes die echt goed zijn bijzitten.
Eens.quote:Floortje heeft het misschien wel bewust slim gedaan door naar Van Velzen te gaan.
Ik had de indruk dat zij de sympathievote kreeg omdat Trijntje er op wees dat zij wat last had van haar keel en dat zij (Trijntje) gegeven de omstandigheden een te uitdagend lied had gekozen. Ook ik geef Leona het voordeel van de twijfel maar Tessa en Sandra zijn mijn favorieten.quote:Maar goed, kan zo maar zijn dat volgende week veel meer mensen stemmen en dat er dan ook veel voor Tessa bijzitten. Persoonlijk vind ik Leona niks aan met die snerende stem, snap niet waarom zij vrijdag zoveel stemmers had...
Vind jij dan dat ook Leona onverstandig heeft gekozen door voor Trijntje te kiezen?quote:Op zondag 25 november 2012 18:07 schreef ranja het volgende:
Volgens mij is het vrij duidelijk dat Tessa verreweg mijn nummer 1 isEn dus vind ik Leona zeker niet beter.
Hij zong tot twee weken geleden best wel slecht, heel erg veel tonen zaten er naast, niet heel erg veel maar er naast. En dit bij eenvoudige nummers (summer of 69 is zangtechnisch niet echt moeilijk en het lag voor 100% binnen zijn bereik exclusief de facetstem).quote:Wat dat Johannes effect betreft, ik snap niet waarom de coaches niet horen dat hij helemaal zo slecht niet zingt en hem stelselmatig slechtere cijfers geven dan bv. Salome.
Nee maar hij transcendeert zijn eigen topic aangezien het nogal veel invloed heeft op het programma en de wedstrijd nu al twee betere kandidaten zijn afgevallen doordat hij door heel de provincie en misschien nog wat netwerkjes wordt gesteund. Ook was er 1 kandidaat afgevallen bij de gevechten omdat de zwakste kandidaten tegen de zwakste kandidaten uitkomen en de beste kandidaten tegen de beste kandidaten. Ik kan het de coaches die een band hebben met de kandidaten nauwelijks kwalijk nemen maar voer dan ook de steal in zodat coaches gedwongen worden om het wat tactischer te spelen.quote:Maar dit is niet het Johannes topic
Feitelijk wel, net als Laurrhie, Patt, Velorisa en (zelfs) Sandra...quote:Op zondag 25 november 2012 18:46 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Vind jij dan dat ook Leona onverstandig heeft gekozen door voor Trijntje te kiezen?
Eensquote:Op maandag 26 november 2012 08:42 schreef notenmix het volgende:
Tessa was de beste van de hele avond
Sukkels.quote:Op woensdag 28 november 2012 22:33 schreef ranja het volgende:
youtube filmpjes zijn alweer weggehaald
Ik heb ook een sterke voorkeur naar Tessa, zet haar momenteel zelfs boven Sandra.quote:Op donderdag 29 november 2012 18:35 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Hoezoe een kleine kans?
Vorige keer kreeg Leona de sympathievote, ik moet nog zien dat zij zonder die sympathievote meer stemmen krijgt als Tessa en Leona even goed presteren of als Tessa beter presteert. Als Tessa hetzelfde presteert als de vorige week dan zie ik Leona daar niet overheen gaan. Tessa brengt meer emotie over en ze heeft een hogere aaibaarheidsfactor. Ik denk en ik hoop (misschien is de wens de vader van de gedachte) dat Leona er uit gaat. Niet dat ik iets tegen Leona heb maar ik heb een sterke voorkeur voor Tessa.
Ik ook... maar misschien hebben wat mensen geld gespaard om juist vrijdag te gaan sms'en... of lijgt het zo dicht bij elkaar dat de jurycijfers het verschil gaan maken, of geven de Leona stemmers het op omdat wie ook doorgaat er volgende week toch uitligt tegen Sandra... of.. nou ja, wie weetquote:Op donderdag 29 november 2012 19:01 schreef iBenny het volgende:
Ik vrees ook dat Tessa er vrijdag uitvliegt
Iedereen begrijpt hopelijk toch wel dat dat slechts voor 1 keer een legitiem excuus is, en zelfs dat valt te betwijfelen. Die keel die was weer op tijd goed dat ze geen excuus heeft voor morgen. Het is jammer dat Trijntje zo pro-Leona is, ik hoop dat zij zich morgen wat objectiever opstelt.\quote:Op donderdag 29 november 2012 18:41 schreef ZaZoe het volgende:
[..]
Ik heb ook een sterke voorkeur naar Tessa, zet haar momenteel zelfs boven Sandra.
Maar die sympathievote van Leona zie ik nu niet zo vlug veranderen, zeker nu ze last van haar keel/stem heeft.
Tessaquote:Tessa Belinfante 'de underdog in team Trijntje'
The Voice of Holland-kandidate Tessa Belinfante zet vanavond alles op alles om te overleven in de 'poule des doods'. Met topfavorieten Sandra van Nieuwland en Leona Philippo als directe concurrenten, is de studente de underdog in het team van Trijntje Oosterhuis. 'Hoe goed Leona en Sandra ook zijn, ik ga niet berekenen hoe groot de kans is dat ik de volgende ronde haal.'
"Trijntje geeft me zelfvertrouwen"- Tessa Belinfante
Dat zegt ze in het AD. Haar leven staat momenteel compleet op zijn kop. Haar scriptie ('Nog 3 weken ploeteren en dan is-ie af') ligt te verstoffen op haar bureau en haar sociale contacten staan op een laag pitje. Toch blijft ze nuchter onder de situatie: 'Ik besef half wat ik meemaak. Misschien is dat maar goed ook, want ik wil eigenlijk niet weten hoe groot het hele circus is. Ik ga gewoon een liedje zingen.'
Maar met 'gewoon' haalt Tessa de finale niet. En dat beseft ze maar al te goed. Ze zit in het team van Trijntje Oosterhuis, dat al wekenlang de 'poule des doods' wordt genoemd. De strijd om een finaleplek lijkt vooral te gaan tussen Sandra van Nieuwland en Leona Philippo, die beiden hoog scoren.
Maar misschien zijn de kansen voor Tessa nog niet verkeken. Vorige week knalde ze met haar versie van Clocks van Coldplay en tikte bij de coaches twee negens en twee tienen binnen. Sandra ging over haar score heen, maar Tessa wist wel Leona achter zich te laten. 'Ik was echt verrast. Leona is een rasartiest. Ook al was de uitslag goed, de concurrentie is er niet minder om.'
Concurrentie
Ze probeert zich niet door haar concurrentes te laten intimideren. 'Ik zie die grootmachten in mijn team als een voordeel. Ze motiveren mij om risico te nemen, niet op safe te spelen. Want dan is het exit,' weet Tessa. Steeds krijgt ze weer de vraag of ze niet beter in een ander team had kunnen zitten. Dan had ze toch op d'r sloffen de finale gehaald? 'Bij Nick en Simon bijvoorbeeld, dat zegt mijn zusje ook steeds. Ik vind dat een flauwe gedachte. Alsof in dat team géén talent zou zitten. En bovendien, Trijntje heeft iets geraakt bij mij. Zij haalt het beste in mij boven. Zonder haar was ik nooit zo ver gekomen.'
Tessa probeert zich vanavond niet te laten afleiden door alle hectiek en camera's en gaat er helemaal voor. 'Ik leg vanavond heel mijn hart erin. Ik moet wel, als ik de halve finale wil bereiken. Als ik mij zo openstel, dan ben ik na afloop helemaal shaky. Dan ben ik kapot,' voorspelt Tessa. 'Maar eruit vliegen wil ik niet. Ik mag nu de hele dag doen wat ik het liefst wil: zingen. Ik zou dat onwijs missen.'
Ik ook. Ik ben blij dat ik vandaag een bevestiging zag van mijn eerdere vermoeden, ze is een aardig meisje. Het was duidelijk dat ze het Leona en Sandra van harte gunde. Het was mooi om te zien hoe Tessa en Sandra meededen op het moment dat Trijntje haar best deed om Leona meer met gevoel met te laten zingen.quote:
Ik vind dat je hiermee Tessa tekort doet aangezien je hiermee suggereert dat Tessa minder was dan de andere twee. Wat Tessa vanavond liet zien, naar mijn mening de beste prestatie die ik dit jaar heb gezien in TVoH, zag ik vanaf de eerste keer in haar toen ze nog een kakmeisje werd genoemd. Ik ben blij dat het er volledig uit is gekomen en ik hoop dat ze nog meer gaat groeien en dat ze snel een mooi platencontract krijgt. Ik verwacht dat trouwens ook, ze zouden aan het slapen zijn als ze het niet zouden doen.quote:Op vrijdag 30 november 2012 22:48 schreef ranja het volgende:
Ik denk dat Tessa ook wel belangrijk geweest is om de andere 2 op scherp te houden.
Ik had ook die indruk. Tessa gunde duidelijk het meest de anderen succes, Sandra wat minder en Leona nog minder. We moeten echter voorzichtig zijn met zulke indrukken, Leona lijkt iemand te zijn bij wie je minder goed kan lezen wat er in haar omgaat.quote:Leona was echt niet zo blij toen Trijntje Tessa complimenteerde bij het oefenen, vandaar dat ze nog een ander nummer koos.
Het scheelde 0,1 procentpunt. Niet getreurd, ik twijfel er niet aan dat we Tessa terugzien.quote:Helaas wel er uit. Niet onverwacht, wat mij betreft wel onterecht (al had ze ook de minste publieksstemmen).
Pfff, die close-upsquote:Op vrijdag 30 november 2012 23:13 schreef Sfeermaker het volgende:
Vanavond zag ze er beeldschoon uit (ik ben verliefd),
Toen ze de uitslag bekend gingen maken ookquote:Op vrijdag 30 november 2012 23:29 schreef tralalala het volgende:
[..]
Pfff, die close-ups![]()
http://www.thevoiceofholl(...)nfante-just-hold-me/
twitter:TessaBelinfante twitterde op zaterdag 01-12-2012 om 02:26:51Lieve followers, Dank voor alle stemmen en lieve reacties!! :-) Ik ga lekker slapen en morgen alles lezen en verwerken:-) Slaap lekker #TVOH reageer retweet
Komt wel goed dus, van vorig seizoen zie je nu bijvoorbeeld ook dat eerdere afvallers wel met succesvolle nummers komen.. hoe onterecht het gisteren ook was dat ze naar huis moest.twitter:TJOosterhuis twitterde op vrijdag 30-11-2012 om 23:23:55Lieve Tessa,wat was jij fantastisch vanavond,en wat fijn dat we gewoon blijven samenwerken, in januari gewoon wat opnemen!!@TessaBelinfante reageer retweet
Ik download nooit singles en waarschijnlijk staat-ie binnen een week op spotify... maar ook geen idee waar ik 'm zou kunnen kopen afgezien van itunes.quote:
Dit is het lijstje:quote:Op zaterdag 1 december 2012 14:25 schreef ranja het volgende:
[..]
Ik zag trouwens een hitlijstje waar Tessa op 6 stond na 4x Sandra op 1-4 en Leona in geen velden of wegen te bekennen
Hier staat hij er nog niet bij...quote:Op zaterdag 1 december 2012 14:25 schreef ranja het volgende:
[..]
Ik download nooit singles en waarschijnlijk staat-ie binnen een week op spotify... maar ook geen idee waar ik 'm zou kunnen kopen afgezien van itunes.
Ik zag trouwens een hitlijstje waar Tessa op 6 stond na 4x Sandra op 1-4 en Leona in geen velden of wegen te bekennen
Moet je voor de gein Maria Mena (Just Hold Me - live) is gaan zoeken op youtube. Ze moet het nr tot in den treuren kennen lijkt me. Dat is gewoon slechter imho dan wat Tessa vrijdag deed.quote:Op zondag 2 december 2012 14:15 schreef -Vaduz- het volgende:
Ik had Tessa graag door gezien. Maar ik vond haar uitvoering van Just Hold Me niet zo mooi. Ze zingt goed, maar ze kreeg me niet mee. Ik ben misschien te groot Maria Mena-fan.
Zou kunnen inderdaad. Maria is natuurlijk wel een geweldige zangeres, en ook nog zo down to earth gebleven.quote:Op zondag 2 december 2012 14:48 schreef -Vaduz- het volgende:
Volgens mij had Maria toen wat issues ofzo, ze is er bij deze uitvoering niet bij met d'r hoofd.Ben het met je eens dat dit niet wat is.
Net op tijd gelezen, ik heb het op gezet (normaal gesproken kijk ik dat niet).quote:Op zondag 2 december 2012 14:01 schreef ZaZoe het volgende:
Vanaf 17:25 is te zien bij Life 4 You, RTL4
Je zal als jongen die zich op een VO-examen voorbereidt maar bijles krijgen van zo'n meisje.quote:
Spijt, spijt, spijt.....dat ik niet gestemd heb (100x ofzo)quote:Op maandag 3 december 2012 18:08 schreef ZaZoe het volgende:
Tessa bij 538![]()
http://www.538gemist.nl/fragment/18587
Oh. WOWquote:Op maandag 3 december 2012 18:08 schreef ZaZoe het volgende:
Tessa bij 538![]()
http://www.538gemist.nl/fragment/18587
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |