SPOILER: Handige linkjes en sitesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Haaksels uit het vorige topic:
De enorme Col van Tyger-girl
Bruidje van Dottey
Polischstarttasje van MizzEnroe
Een eendjesverzameling van de Koningin
*Blink-Blink* 2 schattige blinkies van Kniertje22
Hook on!
[ Bericht 5% gewijzigd door Dottey op 15-09-2012 11:29:38 ]Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
Die kikker!quote:Op zaterdag 15 september 2012 11:29 schreef Muck het volgende:
Leuk idee!
Mijn eerste haaksel was deze kikker:
[ afbeelding ]
En daarna deze:
[ afbeelding ]
Proeflapjes heb ikzelf nooit gemaakt, dat vond ik een beetje saai lijken.quote:Op zaterdag 15 september 2012 11:28 schreef Kniertje22 het volgende:
Iedereen bedankt voor de leuke reacties op m'n beestjes!![]()
EsseEi; wat een schattig bruidje heb je gemaakt, en die tas is heel mooi!![]()
Nadat ik eerst wat proeflapjes had gemaakt om de steken te leren, was dit mijn eerste haaksel:
[ afbeelding ]
Ik had toen nog maar een paar kleuren katoen en geen veiligheidsoogjes enzo, vandaar de paarse oogjes en 't paarse snaveltje.
Ja, mooi he?quote:Op zaterdag 15 september 2012 11:36 schreef Dottey het volgende:
[..]
Die kikker!
![]()
Moest even gniffelen! Herken die opplakoogjes ook nog wel! Die flopte er redelijk snel bij mij af ^^.
Wat een verbeteringen maakt iedereen toch snel! Dat vind ik zo leuk om te zien
Volgens mij haakte je ook alleen in de buitenste loop ofzo..quote:Op zaterdag 15 september 2012 11:39 schreef Muck het volgende:
[..]
Ja, mooi he?
Hij komt uit één of ander boekje, wat ik vrij rap heb weggegeven
Ja, schiet mij maar lek, er klopte in elk geval weinig vanquote:Op zaterdag 15 september 2012 11:42 schreef Dottey het volgende:
[..]
Volgens mij haakte je ook alleen in de buitenste loop ofzo..
maar wel dapper om gelijk kleuren te wisselen enzo!
quote:Op zaterdag 15 september 2012 11:45 schreef Muck het volgende:
[..]
Ja, schiet mij maar lek, er klopte in elk geval weinig van
Maar inmiddels heb ik het ruimschoots goedgemaakt, toch?
Op zicht niets, het is mooie glanskatoen. Maar door de dikte en relatieve stijfheid niet geschikt voor amis. Maar ja, wist ik veel, katoen is katoen dacht ik toen.quote:Op zaterdag 15 september 2012 12:06 schreef Dottey het volgende:
Angel: Wat is er verkeerd aan dat konijnengaren?
Ja is dat niet de waterlelie van eaton blocks?quote:Op zaterdag 15 september 2012 12:07 schreef Muck het volgende:
[ afbeelding ]
Ik heb vorig jaar een heleboel van deze bloemenhangers gemaakt, maar ik heb echt geen idee meer hoe dat nou ook alweer ging... Ze vormen normaal het midden van een square met opstaande bloemblaadjes, maar ik kan dat patroon nergens meer vinden.
Heeft één van jullie een idee?
Dot, je verdient een lintjequote:Op zaterdag 15 september 2012 12:09 schreef Dottey het volgende:
[..]
Ja dat is de waterlelie van eaton blocks?
althans het begin ervan zo te zien..
heb nog wel ergen een beschrijving van hoe je de bloem ongeveer moet doen.
Proeflapjes zijn inderdaad saai, haha. Ik was na 5 of 6 toertjes van elke steek er ook wel klaar mee hoor.quote:Op zaterdag 15 september 2012 11:38 schreef Dottey het volgende:
[..]
Proeflapjes heb ikzelf nooit gemaakt, dat vond ik een beetje saai lijken.
Wat een prachtig eerste knutsel! Al best lastig die vleugeltjes enzo voor een eerste keer. Erg leuk!
Je eerste project en dan gelijk ditquote:Op zaterdag 15 september 2012 18:10 schreef Bijou het volgende:
Mijn eerste haaksel was een project wat ik nooit nooit nooit nooit nooit meer ga doen, maar ben nog steeds blij met het eindresultaat.
Eerst 500 hexagons haken:
[ afbeelding ]
en ze daarna allemaal met de hand aan elkaar zetten
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 15 september 2012 18:10 schreef Bijou het volgende:
Mijn eerste haaksel was een project wat ik nooit nooit nooit nooit nooit meer ga doen, maar ben nog steeds blij met het eindresultaat.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Het was een mooie oefening ja, nu zie ik allemaal dingen die ik nu wel beter doe (oa draadjes wegwerken, ze komen er bij die deken weer uit....)quote:Op zaterdag 15 september 2012 23:40 schreef Kniertje22 het volgende:
![]()
Respect hoor! En na zo'n eerste project is alles wat je daarna haakt natuurlijk peanuts, haha.
heb je een plaatje?quote:Op zaterdag 15 september 2012 23:02 schreef Dierenfan het volgende:
Ik heb een vraagje over Maria van de gehaakte Kerstgroep van Christel Krukkert. Heeft iemand hier ervaring mee?
Ik heb het lijfje, hoofd en armen af. Maar ik heb een leesfout gemaakt bij het hoofd..... Ik heb het zinnetje: 'ga verder met lichtblauw' gemist... Mijn hoofd is dus nu ook roze aan de bovenkant, in plaats van blauw... Er komt een hoofddoek over het hoofd, die vastgehaakt wordt aan het blauwe gedeelte op het hoofd (bij mij dus roze...)
Weet iemand een oplossing of moet ik echt het verkeerde gedeelte uithalen?
oh! dat ken ik...quote:Op zaterdag 15 september 2012 23:53 schreef Bijou het volgende:
[..]
Het was een mooie oefening ja, nu zie ik allemaal dingen die ik nu wel beter doe (oa draadjes wegwerken, ze komen er bij die deken weer uit....)
Deze bewaar ikquote:Op zondag 16 september 2012 09:09 schreef Dottey het volgende:
[ afbeelding ]
misschien vind iemand dit leuk om te maken..
bij mij gaat hij op de "ohw prachtig leuke lijst" (die ik eigenlijk nooit haak..
http://www.ravelry.com/projects/janitajmm/pillow-4
ik vind het wel een mooi patroontje voor een kussentje of deken.
[ afbeelding ]
Deze is echt heell gaaf, mooi hoor en voor een 1e projekt ppfftt knap hoor.quote:Op zaterdag 15 september 2012 18:10 schreef Bijou het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wat een leukerdquote:Op zondag 16 september 2012 11:05 schreef crejo het volgende:
wat gaan jullie hard!!! Leuk die eerste projecten.
Ik had in gedachten om als eerste een klein projectje te doen. Ik heb van de bieb boekjes gehaald en dacht dat sjakie stapelslak wel een klein project was. Heb ik me toen voor het eerst wel in vergist. Maar wel afgemaakt.
Ik haakte toen nog binnenstebuiten. Mijn tweede, de ooievaar heb ik ook binnenstebuiten gehaakt en daarna ben ik goed gaan haken.
Ik haakte toen ook nog heeeeeel erg strak. Had kramp in mijn handen. Dat doe ik nu ook niet meer. Ben begonnen met JJ de draak toen ik strak haakte, lichaam moet ik over doen, omdat ik nu veel losser haak. Anders dan is het niet in verhouding. Maar dat komt nog.
[ afbeelding ]
Dit was mijn 1e project.
Ik zal binnenkort nog wat foto's plaatsen van de dingen die ik nu heb gemaakt.
Fijne dag!!!
ik gebruik altijd garen wat ik zelf leuk vind...wordt daardoor soms wel groter of kleiner dan beschreven, maar dat kan je ook opzoeken (voor welke naald garen is en dan vergelijken..)quote:Op zondag 16 september 2012 12:35 schreef creatiesvankokosnoot het volgende:
Een vraag over gebruik van garens.
Ik heb nu een patroon (kerststal) waarbij ze twee soorten garen gebruiken (phildar en catania). Volgen jullie dan precies wat er in het patroon staat of koop je dan de kleur van een ander merk?
Kan ik bijvoorbeeld rico creative cotton gebruiken?
ja precies.. op een effen bank in je eigen kleuren.. vind ik het wel een mooiequote:Op zondag 16 september 2012 09:56 schreef CREADO het volgende:
Vind het wel mooi op een witte bank dottey :-)
ik moest stiekem ook aan jou denkenquote:
zo herkenbaar! vandaar ook mijn overvolle wipjes mandquote:Op zondag 16 september 2012 12:19 schreef ow_lol het volgende:
Mijn eerste projecten waren allemaal verschillende grannies om te oefenen, daarheb ik geen foto's van... Ik ben ook meer een goede ideeen bedenken dan een afmaker (helaas)
Nee hoor, ik vind het niet erg als de kerststal iets groter wordt. Alleen maar leuk denk ik.quote:Op zondag 16 september 2012 12:38 schreef EsseEi het volgende:
[..]
ik gebruik altijd garen wat ik zelf leuk vind...wordt daardoor soms wel groter of kleiner dan beschreven, maar dat kan je ook opzoeken (voor welke naald garen is en dan vergelijken..)
Rico creative cotton is dikker dan phildar of catania, de kerststal zal dus groter worden, maar ja is dat een probleem?(lijkt me niet toch?)
Ik heb een maandje geleden ook een shopper vol met grannies weg gemikt...quote:Op zondag 16 september 2012 12:44 schreef Dottey het volgende:
[..]
ja precies.. op een effen bank in je eigen kleuren.. vind ik het wel een mooie
[..]
ik moest stiekem ook aan jou denken
[..]
zo herkenbaar! vandaar ook mijn overvolle wipjes mand
quote:Op zaterdag 15 september 2012 23:11 schreef B.ertha het volgende:
Gezien dat plaatje, zou ik zeggen dat je gewoon een nieuw hoedje moet maken waar je meteen de sluier aan vasthaakt, in plaats van alleen de sluier te maken.
Bedankt voor jullie reacties! Ik denk dat ik het toch maar uit haal....want in frummelen, vastzetten en zelf wat bedenken ben ik niet zo goed...quote:Op zondag 16 september 2012 09:01 schreef Dottey het volgende:
[..]
heb je een plaatje?
ik denk dat je een los lapje kunt maken. Die over het hoofdje heen leggen.
Een klein bandje haken.. die over het doekje om haar hoofd valt, daar je draad een paar keer doorheenhalen met een naald, zdatje doekje goed blijft zitten.
Je kunt eventueel nog wat haartjes onder het doekje bevestigen..
Je kunt ook een rij losse maken aan het aantal waar je de mist in bent gemaakt, die sluiten tot een ring. En dan je patroon vandaaruit weer oppakken. Dit gedeelte over het hoofdgedeelte heen fummelen en vastzetten..
of misschien toch een klein beetje loshalen van het hoofdje?
succes! ik vond 't behoorlijk tijdrovende vierkantjes. maar 't resultaat is wel de moeite waard!quote:Op zondag 16 september 2012 13:34 schreef Muck het volgende:
Ik ben tussendoor ook met een leuk project bezig. Ik ben op verzoek van mijn tante een Old Rose Wrap aan het maken met Sparkle-garen.
Ik had mijn twijfels of het wel mooi zou zijn en niet té glitterig, maar het valt reuze mee
[ afbeelding ]
Inmiddels heb ik zeven van de 85 squares af
Die fout maakte ik bij mijn eerste werk dat niet in de rondte gingquote:Op zondag 16 september 2012 17:03 schreef trui het volgende:
[..]
succes! ik vond 't behoorlijk tijdrovende vierkantjes. maar 't resultaat is wel de moeite waard!
DonnaRush, wat is dat schaapje goed gelukt!
geinig verzonnen Bijou!
en wat leuk, al die eerste haaksels. ik begon met een babymutsje, ook eerst in 1 lusje gehaakt (wel een erg klassiek misverstand geloof ik!).![]()
daarna nog een paar mutsjes, en toen een heel serietje beestjes.
een ketting losse wist ik nog van vingerhaken van toen ik 4 was ofzoquote:Op zondag 16 september 2012 19:09 schreef BrainTeaser het volgende:
Haha, wat grappig, al die eerste haaksels!
Dit was mijn eerste (heb ik ook al vaker voorbij zien komen):
[ afbeelding ]
Ik haakte gek genoeg wel meteen door beide lusjes, maar zoals zovelen wel binnenstebuiten!
Ik snapte in het begin alleen ook inderdaad niet hoe dat bij een ketting van lossen werkte, dus eerst haakte ik daarbij dan weer wel door één lusje. Maar heb mezelf een tijdje terug aangeleerd om ook daarbij door beide lusjes te haken en dat wordt bij mij toch wel een stuk mooier!
Ja, dat deed ik ook altijd ja!quote:Op zondag 16 september 2012 19:24 schreef Dottey het volgende:
[..]
een ketting losse wist ik nog van vingerhaken van toen ik 4 was ofzo![]()
HELE RITSEN maakte ik toen.. omdat het kon! of omdat ik het kon![]()
hihi
Royal of Babysoft (of supersoft, ik weet even niet meer hoe het heet). Royal is wat dikker, dus het ligt een beetje aan wat je wilt maken. De andere garens, Nigar en Sparkle en weet ik wat ze nog meer hebben, zijn best lastig om mee te werken en zou ik voor een beginner niet aanraden.quote:Op zondag 16 september 2012 19:55 schreef Pannenkoeken het volgende:
Ik heb de zeeman om de hoek zitten, ik denk dat daar wel iets moet liggen, maar welke moet ik dan hebben. Weten jullie en naam oid?
Bedankt. Ik hoop binnenkort ook mooie dingen te laten zien!
Die onderzetters vind ik toch zo geweldig!quote:Op zondag 16 september 2012 19:33 schreef EsseEi het volgende:
haha ja vingerhakeneen vriendinnetje had een enorme bol gemaakt, die kon van boven naar beneden door het hele huis (3 verdiepingen) haha
Mijn weekendbesteding:
[ afbeelding ]
Een teacupcosy (kan met drukkers vast) Tunisch gehaakt, dubbele draad Rico Creative Coton: HEEL LEKKER ZACHT!
[ afbeelding ]
Onderzetters
En nog iets met stof gemaakt maar niet gehaakt dus
hihi lief dankjequote:Op zondag 16 september 2012 20:00 schreef PaarsBeestje het volgende:
[..]
Die onderzetters vind ik toch zo geweldig!
Dank je! Kan ik in ieder geval wat gerichter zoekenquote:Op zondag 16 september 2012 20:00 schreef Angelof9 het volgende:
[..]
Royal of Babysoft (of supersoft, ik weet even niet meer hoe het heet). Royal is wat dikker, dus het ligt een beetje aan wat je wilt maken. De andere garens, Nigar en Sparkle en weet ik wat ze nog meer hebben, zijn best lastig om mee te werken en zou ik voor een beginner niet aanraden.
misschien is het dat het nu over het gezichtje hangt.. maar... dat je het later naar achteren flapt?quote:Op zondag 16 september 2012 19:52 schreef Dierenfan het volgende:
Wat een vrolijke kleurtjes zeg! Je hebt een druk haakweekend gehad, leuk!
Ik ben weer bezig met Maria, maar ik word een beetje gek van haar (ai ai ai, mag je dat zeggen als christelijk persoon?).
Ik begrijp het patroon niet zo goed... Inmiddels heb ik het hoofdje hersteld, dus dat klopt.
Nu moet ik beginnen aan de hoofddoek. Er staat:
haak 24 v langs de lussen van toer 38. Begin bij het begin van de toer. Dit heb ik gedaan.
Nu staat er: toer 1: 6v, 1l, werk keren, 24 v.
Toer 2: 1l, werk keren, 24 vasten.
Toer 3 t/m 16: 1l, werk keren, 24 vasten.
Maar nu komt dat doekje voor haar gezicht te hangen, lijkt me niet de bedoeling! Komt het doordat ik dan de verkeerde kant op heb gehaakt? Ik ben bij het begin van de toer begonnen. Maar ik wist niet of ik van boven moest haken (boven haar hoofd) of vanaf beneden (haar lijfje). Want daar zie je natuurlijk verschil in....
Help!! Ik weet eventjes niet meer wat ik moet doen!
Dan heb je het popje verkeerd om gehad terwijl je het flapje haakte. Je moet het popje met het gezicht naar je toe houden en dan de eerste toer doen. Vanaf dat moment gaat het goed.quote:Op zondag 16 september 2012 19:52 schreef Dierenfan het volgende:
Wat een vrolijke kleurtjes zeg! Je hebt een druk haakweekend gehad, leuk!
Ik ben weer bezig met Maria, maar ik word een beetje gek van haar (ai ai ai, mag je dat zeggen als christelijk persoon?).
Ik begrijp het patroon niet zo goed... Inmiddels heb ik het hoofdje hersteld, dus dat klopt.
Nu moet ik beginnen aan de hoofddoek. Er staat:
haak 24 v langs de lussen van toer 38. Begin bij het begin van de toer. Dit heb ik gedaan.
Nu staat er: toer 1: 6v, 1l, werk keren, 24 v.
Toer 2: 1l, werk keren, 24 vasten.
Toer 3 t/m 16: 1l, werk keren, 24 vasten.
Maar nu komt dat doekje voor haar gezicht te hangen, lijkt me niet de bedoeling! Komt het doordat ik dan de verkeerde kant op heb gehaakt? Ik ben bij het begin van de toer begonnen. Maar ik wist niet of ik van boven moest haken (boven haar hoofd) of vanaf beneden (haar lijfje). Want daar zie je natuurlijk verschil in....
Help!! Ik weet eventjes niet meer wat ik moet doen!
Oh, da's ook een goed idee ja! Volgende keer eens proberen!quote:Op zondag 16 september 2012 19:56 schreef Kniertje22 het volgende:
Ik haak bij een lossenketting ook altijd maar door één lusje, maar dan wel door het lusje aan de achterkant van de lossen (dus niet van het 'V-tje'). Zo krijg je een mooi randje van V-tjes aan de buitenkant. Ook erg handig als je er later nog een randje o.i.d. aan wilt maken.
Rechtop houden, gezicht naar je toe, volgens mij moet het dan goed gaan.quote:Op zondag 16 september 2012 21:55 schreef Dierenfan het volgende:
Dank jullie wel voor het meedenken! Erg fijn!!!
@Dottey: Het flapje moet niet over het hoofdje, het hangt echt aan de achterkant.
@ Trui: ik weet niet of het patroon onduidelijk is....of dat ik het gewoon nog niet kan(denk het laatste namelijk!)
@Paars Beestje: Ik had het popje op de kop vast toen ik de vaste in de toer op het hoofdje haakte en dan haakte ik gewoon naar links (naar de achterkant van het hoofdje). Dus moet ik het popje rechtop houden en dan die toer van 42 vasten haken?
Is die onderzetter ook met zpagetti te haken? Ik heb een grote bol daarvan liggen maar ik weet niet zo goed wat ik er mee wil... de bedoeling was eerst een kussentje maar nu weet ik het eigenlijk niet zo goed meer!quote:Op zondag 16 september 2012 20:35 schreef EsseEi het volgende:
[..]
hihi lief dankje
(ook bedankt voor de andere complimenten
het patroontje staat hier
Als je dan het hele patroon volgt heb je denk ik meer onderzetters voor pannen.quote:Op zondag 16 september 2012 22:31 schreef x__duck het volgende:
[..]
Is die onderzetter ook met zpagetti te haken? Ik heb een grote bol daarvan liggen maar ik weet niet zo goed wat ik er mee wil... de bedoeling was eerst een kussentje maar nu weet ik het eigenlijk niet zo goed meer!
Thanks! Het is inderdaad behoorlijk tijdrovend, maar ik vind het nu al de moeite waard.quote:Op zondag 16 september 2012 17:03 schreef trui het volgende:
[..]
succes! ik vond 't behoorlijk tijdrovende vierkantjes. maar 't resultaat is wel de moeite waard!
DonnaRush, wat is dat schaapje goed gelukt!
geinig verzonnen Bijou!
en wat leuk, al die eerste haaksels. ik begon met een babymutsje, ook eerst in 1 lusje gehaakt (wel een erg klassiek misverstand geloof ik!).![]()
daarna nog een paar mutsjes, en toen een heel serietje beestjes.
vooral je wol voor de poncho heel mooi, maar denk je echt dat je genoeg hebt????quote:Op zondag 16 september 2012 23:04 schreef Muck het volgende:
[..]
Thanks! Het is inderdaad behoorlijk tijdrovend, maar ik vind het nu al de moeite waard.
Inmiddels zitten de eerste vijftien squares aan elkaar en heb ik per rij de draadjes vast weggewerkt, om te voorkomen dat ik dat op het eind nog allemaal moet gaan zitten doen
Hier een fotootje van de eerste tien (nog voor het afwerken)
[ afbeelding ]
En gedeeltelijk offtopic, want breien, maar het moet even
Ik heb vanmiddag een bol Scheepjes Hannah gekocht. 1 bol (350 g) zou genoeg moeten zijn voor een mooie poncho.
Kiektan![]()
[ afbeelding ]
Ik zal ze morgen even voor je opmetenquote:Op zondag 16 september 2012 23:11 schreef trui het volgende:
hoe groot (of klein) worden de old-rose vierkantjes met dit garen? en met welke naald haak je dat?
Dat denk ik wel, want het is echt een megabolquote:Op zondag 16 september 2012 23:12 schreef Toverheks het volgende:
[..]
vooral je wol voor de poncho heel mooi, maar denk je echt dat je genoeg hebt????
vind ik lief van je dotje dat je aan mij dacht, ja granny`s vind ik nog steeds de leukste om te doen al heb ik al een aardig verlanglijsje...........maar van de jouwe ga ik 2 mooie kussens haken op mijn bank heb nog wel ander kleurtjes leggen die daar geschikt voor zijnquote:Op zondag 16 september 2012 12:44 schreef Dottey het volgende:
[..]
ja precies.. op een effen bank in je eigen kleuren.. vind ik het wel een mooie
[..]
ik moest stiekem ook aan jou denken
[..]
zo herkenbaar! vandaar ook mijn overvolle wipjes mand
quote:Op zondag 16 september 2012 23:14 schreef Muck het volgende:
[..]
Ik zal ze morgen even voor je opmeten
Ik haak ze met naald 3
[..]
Dat denk ik wel, want het is echt een megabol
Edit: ter vergelijking even de bol in mijn hand genomen
[ afbeelding ]
het zijn niet de mijne mijne.. ik vond het linkjequote:Op zondag 16 september 2012 23:18 schreef Toverheks het volgende:
[..]
vind ik lief van je dotje dat je aan mij dacht, ja granny`s vind ik nog steeds de leukste om te doen al heb ik al een aardig verlanglijsje...........maar van de jouwe ga ik 2 mooie kussens haken op mijn bank heb nog wel ander kleurtjes leggen die daar geschikt voor zijn
lekkere frisse kleurtjes zeg!quote:Op zondag 16 september 2012 23:56 schreef Doobsie het volgende:
Ik zie weer mooie dingen!!! En mn lijstje wordt langer en langer, net zoals mn deken.
[ afbeelding ]
wat staat er dan?quote:Op maandag 17 september 2012 09:07 schreef DonnaRush het volgende:
Wauw die onderzetters zijn leuk, die kleuren ook!
En die deken, super!
Ik heb Christel dit weekend ook gemaild dat het patroon van Tommie de Tijger niet helemaal klopt. Bij een toer die uit moet komen op 30v staat er maar een beschrijving tot 18v en daarna niks meer, haha. Heb nog geen reactie van haar
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
Hmmm...via mijn gsm lukt het me niet..quote:Op maandag 17 september 2012 10:11 schreef DonnaRush het volgende:
Ja foto`s vanaf Ravelry kan je hier ook posten!
Het haakje stond verkeerd in het patroon waardoor hetgeen wat je moest herhalen dus niet volledig herhaald werdquote:Op maandag 17 september 2012 10:22 schreef Dottey het volgende:
[..]
wat staat er dan?
misschien is het een simpele vermeerdering.. zoals in de eerste toer: 2v in elke v, 2: 1v, 2v in volgende v herhalen tot einde toer 3: 2v, 2v in volgene v herhalen tot einde..etc
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik koop mijn oogjes trouwens altijd op Etsy bij 6060.
[ Bericht 25% gewijzigd door Herfstblad op 17-09-2012 15:43:38 ]
Dat zijn nog spelden die er nog uit moetenquote:Op maandag 17 september 2012 15:25 schreef CREADO het volgende:
Dottey van harte!!!!!!!
ze zal het zeker mooi vinden (de moeder dan hahaha)
Whoop wat gaaf weer... alles weer leuk en gezellige kleurtjes..en wat zit er op die oogies bij die uil enzo..dat zilvere?
Doobsie mooie start...jee wat een werk.
Welkom MarinaJozina!!
Heeft iemand een tip waar ik online eigenlijk het beste die oogies kan bestellen? goedkoopste ??
Ze zijn in het echt ook geweldig mooi! Ik had zelf alleen de foute maat gekozen en moet hierdoor nieuwe bestellen. Nog geen zin in gehad.quote:Op maandag 17 september 2012 16:32 schreef DonnaRush het volgende:
Wauw, die oogjes bij Suncatchereyes zijn wel echt heel gaaf. Roze!
Als trui aangeeft welke zij wil hebben, neem ik de rest wel van je over.quote:Op maandag 17 september 2012 17:41 schreef Tyler-Girl het volgende:
@MizzEnroe uhm ik weet t eigenlijk niet zo goed. heb ze toen in engeland besteld, daar zouden ze nu ¤1,90 per bol kosten ongeveer.....ben zelf nu aan het denken aan ¤1,50 ofzo...maar als dat teveel is moet je het zeggen....wil er wel graag vanaf.
@trui misschien kun je een gedeelte overnemen, mits MizzEnroe bijv ook niet alles wil overnemen.ow en het is naalddikte 4
Ook namens mij Welkom...........En Dotje gefei met je nieuwe nichtje.............en Doobsie mooi met dat wit je deken lekker fris............quote:Op maandag 17 september 2012 11:39 schreef MarinaJozina het volgende:
Bedankt
Ik heb al wel een tijdje wat meegelezen, maar ik vond het nu wel tijd om ook wat te gaan schrijven of laten zien.
Gefeliciteerd Dottey, wat een mooie naam heeft je nichtje gekregen!
quote:Op maandag 17 september 2012 15:13 schreef Whoopdidoo het volgende:
Gefeliciteerd Dottey!
Mario Mushroom:
[ afbeelding ]
Despicable me minion(moet nog een mondje):
[ afbeelding ]
Uiltje:
[ afbeelding ]
Nog een uiltje:
[ afbeelding ]
Amineko:
[ afbeelding ]
Chtulhu:
[ afbeelding ]
Lama:
[ afbeelding ]
Pinguins met hoedjes:
[ afbeelding ]
En mn nieuwe bezigheidstherapie:schattig allemaalSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
OpperHeks van de vliegende bezemsteel te Amsterdam
Volgens mij.. ken ik jou! ;-)quote:Op maandag 17 september 2012 11:39 schreef MarinaJozina het volgende:
Bedankt
Ik heb al wel een tijdje wat meegelezen, maar ik vond het nu wel tijd om ook wat te gaan schrijven of laten zien.
Gefeliciteerd Dottey, wat een mooie naam heeft je nichtje gekregen!
Haha dat kloptquote:Op maandag 17 september 2012 20:14 schreef Jumpsje het volgende:
[..]
Volgens mij.. ken ik jou! ;-)
Ziet er goed uit, je Granny! Groetjes aan B.! En nog gefeliciteerd!
quote:Op maandag 17 september 2012 22:19 schreef Jumpsje het volgende:
@blabbel, ik had ook een bol gekocht (omdat op zondag alle wolwinkels dicht waren), en was begonnen met zo'n omslagdoek als die ik hierboven gepost heb. Met naald 3 of 4, weet het niet meer zeker, maar het was onmogelijk om het nog uit te halen door het klitten. Met een grotere naald is dat ws. minder en anders zit er niks anders op dan foutloos haken.
Overigens vind ik het kleurverloop vrij abrupt. Zal even een foto maken van dat proeflapje.
[ afbeelding ]
Geweldige bolletjesmaar ik geloof toch dat ik de kleurtjes eigenlijk allemaal 'net niet' vind.
Het haken ging trouwens niet moeilijk ofzo, maar was dan ook alleen in shells/ lossen ruimtes.
neejoh, neem ze maar allemaal, dan heb je er ook echt wat aan. ik zal ze ooit nog wel eens tegenkomen.quote:Op maandag 17 september 2012 19:42 schreef MizzEnroe het volgende:
Als trui aangeeft welke zij wil hebben, neem ik de rest wel van je over.
mooi!quote:Op maandag 17 september 2012 20:17 schreef Jumpsje het volgende:
Deze sjaal heb ik gisteren afgemaakt.
[ afbeelding ]
Ik dacht dat ik 'm hier eens langs zag komen, maar weet het niet meer zeker. Het is de Bridal Shawl van Lion Brand. Alleen het randje heb ik zelf verzonnen.
(wil 'm nog wel blocken trouwens).
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 2% gewijzigd door kirsten. op 18-09-2012 08:06:26 ]
Natuurlijkquote:Op dinsdag 18 september 2012 10:09 schreef B.ertha het volgende:
Maar majesteit, heeft u vandaag wel tijd voor handwerken of het internet?
zoals beloofd heb ik ze even opgemeten, de vierkantjes zijn 9,5x9,5 cmquote:Op zondag 16 september 2012 23:11 schreef trui het volgende:
hoe groot (of klein) worden de old-rose vierkantjes met dit garen? en met welke naald haak je dat?
Daarna:quote:Op dinsdag 18 september 2012 15:58 schreef B.ertha het volgende:
Mijn eerste haakwerk was een birds-of-a-feather. Door te fijne draad, veel te strak haken en slip stitches in plaats van single crochets was 'ie uiteindeindelijk maar 3 cm grootMaar wel heel schattig
En man wat was ik trots
Of je kijkt hier op Ravelryquote:Op dinsdag 18 september 2012 16:58 schreef DonnaRush het volgende:
Thanks, nu krijg ik er wel een beter idee bij. Kan ook altijd vragen in de brei-boetiek natuurlijk!
Nét niet. Ik heb nog 1 rij (=4 toeren) + het randje met een nieuwe bol gedaan. Hij is nu als omslagdoek heel klein (nog niet geblockt), maar ik draag 'm als shawl, met de punt naar voren, en dan is het precies goed.quote:Op dinsdag 18 september 2012 00:05 schreef blabbel6 het volgende:
Ik vind je Bridal Shawl erg mooi. Heb je die bovenste uit één bol kunnen wringen?
Klopt, dat was een hele heissa vorig jaar, ik had toen echt spijt dat ik de patronen niet had gekocht (had alleen de rode die gratis was, die heb ik nog wel).quote:Op dinsdag 18 september 2012 17:20 schreef Jumpsje het volgende:
Oeh die Angry Birds zijn cool B.ertha! Eens kijken of ik er een paar kan maken als verjaardagscadeautje voor a.s. zaterdag.
*edit: welk patroon heb je gebruikt B.ertha? De mooiste die ik op Ravelry tegenkom mogen niet meer verkocht worden (de patronen dan). Echt stom, dat gedoe met rechten enzo.
Ja ik ga ook niet direcht bestellen hoor.quote:Op dinsdag 18 september 2012 17:31 schreef blabbel6 het volgende:
Ik vind het prachtige wol. Leuk dat het in de aanbieding is, maar met verzendkosten erbij, kun je misschien net zo goed hier iets kopen?
Blocken zal hem een stuk groter maken, maar zo als sjaal is het natuurlijk ook prima.
Die lijken idd ook goed. Ik heb alleen het idee dat ze nogal groot zijn, maar goed dat valt ws. wel op te lossen door gewoon dun katoen te gebruiken. Zou je me die rode willen sturen?quote:Op dinsdag 18 september 2012 17:30 schreef KarinvdB het volgende:
[..]
Klopt, dat was een hele heissa vorig jaar, ik had toen echt spijt dat ik de patronen niet had gekocht (had alleen de rode die gratis was, die heb ik nog wel).
Hier vind je de patronen van een ander, die zijn gratis en lijken naar mijn idee ook wel erg goed.
Thanks! Catania valt er dus ook onder, maar ik zoek wel iets wolligers! Binnenkort maar even op zoek!quote:
Die heb ik zelf bedacht op basis van de rode en veel experimenterenquote:Op dinsdag 18 september 2012 17:20 schreef Jumpsje het volgende:
Oeh die Angry Birds zijn cool B.ertha! Eens kijken of ik er een paar kan maken als verjaardagscadeautje voor a.s. zaterdag.
*edit: welk patroon heb je gebruikt B.ertha? De mooiste die ik op Ravelry tegenkom mogen niet meer verkocht worden (de patronen dan). Echt stom, dat gedoe met rechten enzo.
Dit zijn ze niet eens allemaal maar ik heb van de overige 3 geen fotoquote:Op dinsdag 18 september 2012 19:58 schreef CREADO het volgende:
Mijn zoontje vind de angry birds helemaal te gek..(hij zag het toevallig) mmmm moet natuurlijk nu ook gehaakt worden...
quote:Op woensdag 19 september 2012 03:57 schreef kirsten. het volgende:
Gecondoleerd kirsten. Heel veel sterkte met dit ongetwijfeld enorme verlies.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..: Let epsilon be smaller than zero :.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
Thanks!quote:Op woensdag 19 september 2012 19:03 schreef ow_lol het volgende:
B.ertha, ik heb het wel op mijn to-do staan, maar ben er helaas nog niet aan toe gekomen.
Als je op raverly zoekt op Tam kom je er een hoop tegen.
Dat was voor mij! Dank je wel dus. Dit is wel een duidelijke foto. Weet je ook nog hoe groot die vierkantjes bij jou waren? En hoe groot je dochter was op dat momentquote:Op woensdag 19 september 2012 22:26 schreef trui het volgende:
ik zou nog voor iemand uitzoeken hoe ik de poncho gemaakt had. misschien is deze tussenfoto helpend:
[ afbeelding ]
het hangt natuurlijk van de grootte van je vierkantjes af, maar voor deze poncho was dit de totale lap die ik maakte. ik vouwde hem op de punten waar de pijltjes naartoe wijzen, en de delen die dan aan de 'achterkant' bij elkaar kwamen haakte ik ook weer aan elkaar (met de 'witte' zigzagkettinkjes van lossen).
daarna nog randen eromheen, en voilà!
Dat ligt eraan of ik het zichtbaar of onzichtbaar wil hebben. Ik haak vaak vierkantjes aan elkaar met dezelfde soort draad, maar een afwijkende kleur voor het contrast. Als ik ze onzichtbaar aan elkaar wil maken, dan met óf een dunnere draad in dezelfde kleur, óf dezefde soort draad in dezelfde kleur.quote:Op donderdag 20 september 2012 09:11 schreef Nanuke het volgende:
Als jullie vierkantjes aan elkaar naaien, doen jullie dat dan met dezelfde draad als waar je de vierkantjes mee gehaakt hebt?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |