http://www.volkskrant.nl/(...)d-verkiezingen.dhtmlquote:De EO en de VARA slaan de handen ineen op de late avonden rond de verkiezingen van 12 september. De redacties van Knevel & Van den Brink en Pauw & Witteman maken drie weken lang één programma, elke avond om 23:00 uur. Dat hebben beide omroepen vanmorgen bekendgemaakt.
Jeroen Pauw en Paul Witteman (VARA) zouden eigenlijk pas op 17 september weer terugkeren van een lange vakantie. Traditiegetrouw nemen Andries Knevel en Tijs van den Brink (EO) de honneurs waar. Zij vielen met hun neus in de boter toen bleek dat de verkiezingsdatum op 12 september werd vastgesteld. Toch maken ze nu een knieval voor het VARA-duo, dat uiteraard baalde van de situatie. Het delen van de zendtijd 'is besloten na collegiaal overleg', verklaart de EO.
1 voor de verkiezingen
De talkshow krijgt drie weken lang een andere naam; '1 voor de verkiezingen' en komt vanaf één locatie. Het is te zien van maandag 3 tot en met vrijdag 21 september: het loopt ná de verkiezingen van 12 september dus nog door in de week van Prinsjesdag. Pauw en Witteman leveren dus ook één 'eigen week' in. Beide duo's presenteren om en om.
VARA-programmadirecteur Frans Klein en EO-directeur Arjan Lock laten in een persbericht de volgende gezamenlijke reactie optekenen: 'Het is uniek dat twee geprofileerde duo's afwisselend de verkiezingen gaan coveren in een verrassend, dagelijks programma. Ten tijde van groot landelijk nieuws hebben twee verschillende omroepen de handen ineen geslagen om hét nationale programma rond de politieke verkiezingen te maken.'
Zover zat Maurice er niet naast. Hij voorspelde vorige week al dat zowel PvdA als VVD 40 zetels konden halen.quote:Op donderdag 13 september 2012 23:16 schreef Baszh het volgende:
Waarom is die Maurice nog op tv met zijn faalvoorspellingen
Trends waren ok ja. Maar hij behandeld ze niet als trends. Hij denkt elke zetel verschil te kunnen verklaren. En als die dan niet geheel kloppen, krijg je terecht gezeik.quote:Op donderdag 13 september 2012 23:19 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Zover zat Maurice er niet naast. Hij voorspelde vorige week al dat zowel PvdA als VVD 40 zetels konden halen.
Dat is altijd en vlak voor de verkiezingen stapt iedereen toch weer over omdat ze zich beseffen dat een SP al helemaal niks voor elkaar zal krijgen.quote:Op donderdag 13 september 2012 23:20 schreef TheVulture het volgende:
Ben benieuwd hoe lang het duurt voordat de PvdA deze wonderbaarlijke opmars weer verspeelt bij de kiezers als sneeuw voor de zon...
Frits Wester.quote:Op donderdag 13 september 2012 23:22 schreef Mexicanobakker het volgende:
Wie is die gast met die grindtegelkop?
maurice de hond?quote:Op donderdag 13 september 2012 23:22 schreef Mexicanobakker het volgende:
Wie is die gast met die grindtegelkop?
Precies, maar waarom trappen mensen er dan toch telkens weer inquote:Op donderdag 13 september 2012 23:23 schreef alors het volgende:
[..]
Dat is altijd en voor de verkiezingen stapt iedereen weer over omdat ze zich beseffen dat een SP al helemaal niks voor elkaar zal krijgen.
quote:Op donderdag 13 september 2012 23:23 schreef alors het volgende:
[..]
Dat is altijd en vlak voor de verkiezingen stapt iedereen toch weer over omdat ze zich beseffen dat een SP al helemaal niks voor elkaar zal krijgen.
omdat pvda kiezers overlopers van het eerste uur zijn.quote:Op donderdag 13 september 2012 23:23 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Precies, maar waarom trappen mensen er dan toch telkens weer in
quote:
Nee een ander. Ook niet Boekesteijn.quote:
eriksd?quote:Op donderdag 13 september 2012 23:24 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
[..]
Nee een ander. Ook niet Boekesteijn.
Alleen de villabezitters van de VVD en de grefo's zitten vastgeroestquote:Op donderdag 13 september 2012 23:24 schreef Eenskijken het volgende:
[..]
omdat pvda kiezers overlopers van het eerste uur zijn.
Dat hadden ze al, maar strategisch stemmen deed dat weer teniet. Kan bij de volgende verkiezingen weer net zo gaan.quote:Op donderdag 13 september 2012 23:20 schreef TheVulture het volgende:
Ben benieuwd hoe lang het duurt voordat de PvdA deze wonderbaarlijke opmars weer verspeelt bij de kiezers als sneeuw voor de zon...
quote:
Nee en neequote:
Ja, ik schrok ook alquote:Op donderdag 13 september 2012 23:26 schreef Specularium het volgende:
Is hij 36?
Dan moet ie misschien echt minder frituren.
Oja dat is de Mosquote:
quote:
quote:
Aadquote:
'Tijdens zijn periode als onderwijzer ontwikkelde hij ideeën om het vmbo af te schaffen en de ambachtsschool te laten terugkeren. De Mos wil verder "respect voor de mensen die onze kinderen kennis bijbrengen".'quote:
Nee joh. "schooldirecteur"quote:
quote:voortgezet onderwijs
- m.a.v.o.
- scheepvaart en transport, MBO
hoger beroepsonderwijs
- marketing management, HBO
- PABO
- schoolleider primair onderwijs, PABO
overige opleidingen
- associatiediploma (NIMA A1) Midden Management, Nederlands Instituut voor de Marketing
En Geert Wilders is minister-president?quote:Op donderdag 13 september 2012 23:31 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nee joh. "schooldirecteur"![]()
![]()
Richard had z'n CV een beetje opgeleukt.quote:Op donderdag 13 september 2012 23:31 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nee joh. "schooldirecteur"![]()
![]()
Beetje zoals Henk Knol nu even iets mag zeggen?quote:Op donderdag 13 september 2012 23:31 schreef TheVulture het volgende:
Terecht van Boekedinges... je moet die lui de macht geven en dan lost het zich vanzelf op....wel jammer van de verloren tijd
Misschien zoeken ze ergens nog een leuke fraudeurquote:Op donderdag 13 september 2012 23:32 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Richard had z'n CV een beetje opgeleukt.
Ja maar die zit niet in de regeringquote:Op donderdag 13 september 2012 23:32 schreef Specularium het volgende:
[..]
Beetje zoals Henk Knol nu even iets mag zeggen?
Tikje jaquote:Op donderdag 13 september 2012 23:32 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Richard had z'n CV een beetje opgeleukt.
sekur wetuh.quote:
irritante ventquote:Op donderdag 13 september 2012 23:34 schreef alors het volgende:
Die mocro op de achtergrond heeft de avond van zijn leven volgens mij
Ik moet de hele tijd denken aan het koekoek momentquote:Op donderdag 13 september 2012 23:34 schreef TheVulture het volgende:
Ik heb trouwens dankzij dat ouwe schaamlippenkoor bij Henk Krol gisteravond al wel de hele dag de melodie van "Henkie" in mijn hoofd
Daar zijn youtubefilmpjes van, maar die durf ik niet te posten.quote:Op donderdag 13 september 2012 23:34 schreef TheVulture het volgende:
Ik heb trouwens dankzij dat ouwe schaamlippenkoor bij Henk Krol gisteravond al wel de hele dag de melodie van "Henkie" in mijn hoofd
zijn er ook filmpjes van het koekoek moment?quote:Op donderdag 13 september 2012 23:35 schreef Specularium het volgende:
[..]
Daar zijn youtubefilmpjes van, maar die durf ik niet te posten.
Zat in de TV draait door van vandaag. Uitzending staat morgen wel online.quote:Op donderdag 13 september 2012 23:35 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
zijn er ook filmpjes van het koekoek moment?
Die heb ik gemist volgens mijquote:Op donderdag 13 september 2012 23:35 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
zijn er ook filmpjes van het koekoek moment?
ripquote:Op donderdag 13 september 2012 23:38 schreef Van_Poppel het volgende:
1 op de 6 CDA'ers gaat de komende 4 jaar dus dood
Dan ga je lekker slapen vanavondquote:Op donderdag 13 september 2012 23:38 schreef Van_Poppel het volgende:
Of wordt zo dement dat ze vergeten te stemmen.quote:Op donderdag 13 september 2012 23:38 schreef Van_Poppel het volgende:
Of stemt op Henkiequote:Op donderdag 13 september 2012 23:38 schreef Baszh het volgende:
[..]
Of wordt zo dement dat ze vergeten te stemmen.
Volendamquote:Op donderdag 13 september 2012 23:40 schreef TheVulture het volgende:
De redding voor het CDA heet Mona Keijzer denk ik.... die kan een berg stront net zo mooi verkopen als Samson denk ik
Ja de TROS-stemmen hebben ze dan al binnenquote:
En de PVV ook!quote:Op donderdag 13 september 2012 23:40 schreef Specularium het volgende:
De NOS stelde gister toch ook alleen maar een coalitie met D'66 voor terwijl de SP groter is?
BRRRR Die heeft al wat enge uitspraken gedaanquote:Op donderdag 13 september 2012 23:40 schreef TheVulture het volgende:
De redding voor het CDA heet Mona Keijzer denk ik.... die kan een berg stront net zo mooi verkopen als Samson denk ik
broekje uitquote:Op donderdag 13 september 2012 23:42 schreef Specularium het volgende:
[..]
Gewoon met de CU, SGP en 50Plus erbij, heerlijk.
Daarom noemen ze de SGP ookquote:Op donderdag 13 september 2012 23:42 schreef Baszh het volgende:
Dacht dat ze 74 hadden die Kunduz'ers
GL heeft er vandaag 1 zetel bijgekregen.quote:Op donderdag 13 september 2012 23:42 schreef Baszh het volgende:
Dacht dat ze 74 hadden die Kunduz'ers
alles wat niet van de pvda is is eng toch?quote:Op donderdag 13 september 2012 23:41 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
BRRRR Die heeft al wat enge uitspraken gedaan
Oh ik dacht daar nog bovenop, 73 trouwens (aldus mijn krant)quote:Op donderdag 13 september 2012 23:42 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Daarom noemen ze de SGP ook
SGP zit ook niet in Kunduzquote:Op donderdag 13 september 2012 23:42 schreef Baszh het volgende:
[..]
Oh ik dacht daar nog bovenop, 73 trouwens (aldus mijn krant)
Terwijl de grootste engerd die totaal niet zichzelf is Diederik Samson isquote:Op donderdag 13 september 2012 23:42 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
alles wat niet van de pvda is is eng toch?
Nee die zitten in de bijbelriemquote:Op donderdag 13 september 2012 23:43 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
SGP zit ook niet in Kunduz
ja uiteraard. geert wie?quote:Op donderdag 13 september 2012 23:44 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Terwijl de grootste engerd die totaal niet zichzelf is Diederik Samson is
Ik snap het ook niet....verloochen je je principes en dan heeft het totaal geen zin gehadquote:Op donderdag 13 september 2012 23:44 schreef venomsnake het volgende:
Achterlijke strategische stemmers ook.
inderdaad, strategisch op de vvd ipv de pvv stemmenquote:Op donderdag 13 september 2012 23:44 schreef venomsnake het volgende:
Achterlijke strategische stemmers ook.
Ik kon ze niet vinden, stemde zelfs nog in een basisschool ook.quote:
We zullen zien.quote:Op donderdag 13 september 2012 23:48 schreef TheVulture het volgende:
De PvdA gaat meer concessies moeten doen dan de VVD
Hoe lang is dát geleden?quote:
????quote:Op donderdag 13 september 2012 23:49 schreef Eenskijken het volgende:
hoppa, vvd heeft HRA al opgegeven. 1 dag na de verkiezingen
Als je dacht dat ze die belofte konden houden ben je wel heel naïef...quote:Op donderdag 13 september 2012 23:49 schreef Eenskijken het volgende:
Denk het niet. PvdA heeft met SP-CDA-D66 nog een alternatief. VVD MOET met PvdA regeren.quote:Op donderdag 13 september 2012 23:48 schreef TheVulture het volgende:
De PvdA gaat meer concessies moeten doen dan de VVD
quote:Op donderdag 13 september 2012 23:49 schreef Eenskijken het volgende:
natuurlijk niet, maar je verliest alsnog al je geloofwaardigheid dat je dat meteen al toegeeft.quote:Op donderdag 13 september 2012 23:49 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Als je dacht dat ze die belofte konden houden ben je wel heel naïef...
quote:Op donderdag 13 september 2012 23:51 schreef TheVulture het volgende:
Er was toch iets met die Boekesteijn waardoor hij uit Den Haag is vertrokken toch? Ik weet alleen niet meer wat
quote:Op 18 november 2009 moest hij terugtreden omdat hij eerder die dag informatie had geopenbaard uit een vertrouwelijke bijeenkomst van Kamerleden met koningin Beatrix.
Uit de school geklapt met gesprek met Bea.quote:Op donderdag 13 september 2012 23:51 schreef TheVulture het volgende:
Er was toch iets met die Boekesteijn waardoor hij uit Den Haag is vertrokken toch? Ik weet alleen niet meer wat
Iets uit een vertrouwelijk gesprek met koningin verteld volgens mij.quote:Op donderdag 13 september 2012 23:51 schreef TheVulture het volgende:
Oh ja, bedankt!quote:
http://www.telegraaf.nl/b(...)VVD__stapt_op__.htmlquote:Op donderdag 13 september 2012 23:51 schreef TheVulture het volgende:
Bitterballetje hooghouden.quote:Op donderdag 13 september 2012 23:56 schreef alors het volgende:
Begin bij jezelf, Richard. Met sporten dan he.
marike stellingaquote:Op vrijdag 14 september 2012 00:00 schreef TheVulture het volgende:
Ik vind die econome met die krullen die vorige week met Wilders aan tafel zat ook altijd wel zinnige dingen zeggen...
Marike Stellingaquote:Op vrijdag 14 september 2012 00:00 schreef TheVulture het volgende:
Ik vind die econome met die krullen die vorige week met Wilders aan tafel zat ook altijd wel zinnige dingen zeggen...
Wouke is niet bepaald vrouwelijkquote:Op donderdag 13 september 2012 23:58 schreef Specularium het volgende:
Ik heb Wauke wel gemist, sowieso het 'vrouwelijke' element.
Ik hang niet voor niks met die haakjes.quote:Op vrijdag 14 september 2012 00:01 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Wouke is niet bepaald vrouwelijk![]()
Die vind ik echt dom, ik heb altijd het idee dat die regeltjes uit het micro en macroboek van de bachelor zit voor te lezenquote:Op vrijdag 14 september 2012 00:00 schreef TheVulture het volgende:
Doet die Bouman ook, maar die heeft ergens de gave iedereen bang te maken.quote:Op vrijdag 14 september 2012 00:06 schreef Panthera. het volgende:
[..]
Die vind ik echt dom, ik heb altijd het idee dat die regeltjes uit het micro en macroboek van de bachelor zit voor te lezen
Bouman hield pas bij DWDD wel een prachtig pleidooi tegen de gewoonte om te doen alsof alles de schuld van de rijken isquote:Op vrijdag 14 september 2012 00:09 schreef Specularium het volgende:
[..]
Doet die Bouman ook, maar die heeft ergens de gave iedereen bang te maken.
En jij bent rijk dus?quote:Op vrijdag 14 september 2012 00:11 schreef Panthera. het volgende:
[..]
Bouman hield pas bij DWDD wel een prachtig pleidooi tegen de gewoonte om te doen alsof alles de schuld van de rijken is
Dit is precies wat ik bedoelquote:
LOLquote:Op vrijdag 14 september 2012 00:14 schreef Panthera. het volgende:
[..]
Dit is precies wat ik bedoel![]()
Nee, ik ben helemaal niet rijk. Inclusief studieschuld, zelf studie betalen etc. Ik heb wel een aantal mensen in mijn nabije omgeving die rijk zijn geworden, of liever gezegd, die innovatief en ondernemend zijn geweest en ik heb gezien wat dat met die personen heeft gedaan. Dat gun ik iedereen.
de standen zijn terug ?quote:Op vrijdag 14 september 2012 00:18 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
LOL![]()
Wat wil je nou zeggen dan? Ik misgun niemand succes hoor, of een hoog salaris![]()
Maar het is gewoon een beetje vreemd dat veel mensen boven hun stand stemmen...
Ze zijn nooit weg geweest.. Denk maar eens aan de betiteling "Tokkies". Of "Henk en Ingrid" Of "Grachtengordel". Etc...quote:
Ik wil zeggen dat de VVD er niet is voor de rijken, maar voor mensen een kans geven hun succes te beleven als ze eenmaal die kans gegrepen hebben. Wat is er mooier dan zoveel plezier hebben in je werk dat je daarna ook optimaal kunt genieten van de tijd naast je werk?quote:Op vrijdag 14 september 2012 00:18 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
LOL![]()
Wat wil je nou zeggen dan? Ik misgun niemand succes hoor, of een hoog salaris![]()
Maar het is gewoon een beetje vreemd dat veel mensen boven hun stand stemmen...
Maar het kind van een tokkie kan gewoon naar school gaan, studeren en in de grachtengordel belanden.quote:Op vrijdag 14 september 2012 00:22 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ze zijn nooit weg geweest.. Denk maar eens aan de betiteling "Tokkies". Of "Henk en Ingrid" Of "Grachtengordel". Etc...
quote:Op vrijdag 14 september 2012 00:11 schreef Panthera. het volgende:
Bouman hield pas bij DWDD wel een prachtig pleidooi tegen de gewoonte om te doen alsof alles de schuld van de rijken is
Typisch weer. Er moet kenn elijk "afgunstig" of "jaloers" inquote:Op vrijdag 14 september 2012 00:24 schreef Panthera. het volgende:
[..]
Ik wil zeggen dat de VVD er niet is voor de rijken, maar voor mensen een kans geven hun succes te beleven als ze eenmaal die kans gegrepen hebben. Wat is er mooier dan zoveel plezier hebben in je werk dat je daarna ook optimaal kunt genieten van de tijd naast je werk?
Ik denk dat dat het best kan zonder overheidsbemoeienis, die bepaald wat ik wel of niet moet doen. Laat mensen hun eigen leven bepalen, dan kunnen ze trots zijn of verdrietig, maar niet afgunstig.
Daarom stem ik op een liberale partij, helaas is er geen alternatief voor de VVD. Omdat ik zelf die kans later wil hebben. Uiteindelijk is het gewoon eigenbelang, wees niet bang, ik val niet uit de toon
Lastiger, maar het kan.. Doe je ogen open: er wordt nog steeds zowel op -asl neergekeken op mensen ve bepaalde afkomst of met een bepaalde statusquote:Op vrijdag 14 september 2012 00:26 schreef Baszh het volgende:
[..]
Maar het kind van een tokkie kan gewoon naar school gaan, studeren en in de grachtengordel belanden.
Iddquote:Op vrijdag 14 september 2012 00:31 schreef Specularium het volgende:
[..]
Ik denk dat ze bedoelt dat 41 zetels nooit de beoogde doelgroep kan zijn van de VVD.
Lees is commentaar bij een gemiddeld nieuwsbericht en je begrijpt waarom ik dat erin stop.quote:Op vrijdag 14 september 2012 00:29 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Typisch weer. Er moet kenn elijk "afgunstig" of "jaloers" in![]()
Geen van beide is van toepassing, en ik verwonder me slechts over het feit dat veel mensen op de VVD stemmen terwijl ze er geen baat bij hebben. Toegegeven: ik doe dat ook andersom.. Maar daar zit toch meer idealisme in dan omgekeerd
Dan ben je bij de VVD wel slecht af lijkt me, dat is al jaren geen liberale partij meer. Het is een partij voor mensen die het al gemaakt hebben. Niets meer en niets minder. Ook voor de beginnende ondernemer betekenen ze weinig.quote:Op vrijdag 14 september 2012 00:35 schreef Panthera. het volgende:
[..]
Overigens is mijn stem op een liberale partij ook deels om uitgelegde ideologische en ideele redenen en slechts deels voor mijn eigen toekomst.
Prima, we hoeven het niet eens te zijn. Ik respecteer jouw mening. Jij hopelijk ook de mijne. Maar kritiek op (beleid van de) VVD altijd afdoen als afgunst of jaloezie is mi niet terecht.quote:Op vrijdag 14 september 2012 00:35 schreef Panthera. het volgende:
[..]
Lees is commentaar bij een gemiddeld nieuwsbericht en je begrijpt waarom ik dat erin stop.
Overigens is mijn stem op een liberale partij ook deels om uitgelegde ideologische en ideele redenen en slechts deels voor mijn eigen toekomst.
Daar zit zeker wat in. En daar verbaas ik me ook over.. Dat "liberaal" wordt aangevoerd als argument.quote:Op vrijdag 14 september 2012 00:37 schreef gnaeus het volgende:
[..]
Dan ben je bij de VVD wel slecht af lijkt me, dat is al jaren geen liberale partij meer. Het is een partij voor mensen die het al gemaakt hebben. Niets meer en niets minder. Ook voor de beginnende ondernemer betekenen ze weinig.
Klopt, er is weinig alternatief alleen. Ik hoop dat ze weer een beetje de goede richting opgaan nu ze van de (dreiging van) de PVV af zijn.quote:Op vrijdag 14 september 2012 00:37 schreef gnaeus het volgende:
[..]
Dan ben je bij de VVD wel slecht af lijkt me, dat is al jaren geen liberale partij meer. Het is een partij voor mensen die het al gemaakt hebben. Niets meer en niets minder. Ook voor de beginnende ondernemer betekenen ze weinig.
Ik geef je weinig hoop de komende jaren...quote:Op vrijdag 14 september 2012 00:41 schreef Panthera. het volgende:
[..]
Klopt, er is weinig alternatief alleen. Ik hoop dat ze weer een beetje de goede richting opgaan nu ze van de (dreiging van) de PVV af zijn.
Ik respecteer iedereen, geen reden om dat niet te doen. En ik snap prima waarom er mensen zijn die PvdA, SP, etc. stemmen. Soms is dat ook zeker terecht en ben ik het meer eens met SP dan met VVD of gelijkwaardig, zeker wat betreft analyse (zorg bijvoorbeeld, daar heeft SP veel beter door wat er aan de hand is dan een andere partij). Ik heb de afgelopen maanden alleen te vaak gelezen dat VVD en "rechts" er alleen is omdat de "graaiers alles voor zichzelf willen houden". Daar gaat het, in ieder geval wat mij betreft, helemaal niet om. Wat niet wil zeggen dat ik niet voor lagere belastingen ben, omdat dat vanzelf een kleinere overheid betekent.quote:Op vrijdag 14 september 2012 00:39 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Prima, we hoeven het niet eens te zijn. Ik respecteer jouw mening. Jij hopelijk ook de mijne. Maar kritiek op (beleid van de) VVD altijd afdoen als afgunst of jaloezie is mi niet terecht.
LOL, je wilt niet weten wat ik over de PvdA las en lees.. En niet slechts door rechtse stemmers... SP-stemmer zijn kennelijk ook zeeeeeer rancuneus.. Terwijl de aPvdA/Samsom ze feitelijk niks aangedaan heeft behalve aansprekender zijnquote:Op vrijdag 14 september 2012 00:46 schreef Panthera. het volgende:
[..]
Ik respecteer iedereen, geen reden om dat niet te doen. En ik snap prima waarom er mensen zijn die PvdA, SP, etc. stemmen. Soms is dat ook zeker terecht en ben ik het meer eens met SP dan met VVD of gelijkwaardig, zeker wat betreft analyse (zorg bijvoorbeeld, daar heeft SP veel beter door wat er aan de hand is dan een andere partij). Ik heb de afgelopen maanden alleen te vaak gelezen dat VVD en "rechts" er alleen is omdat de "graaiers alles voor zichzelf willen houden". Daar gaat het, in ieder geval wat mij betreft, helemaal niet om. Wat niet wil zeggen dat ik niet voor lagere belastingen ben, omdat dat vanzelf een kleinere overheid betekent.
Ik heb de laatste paar verkiezingen D66 gestemd, daarvoor VVD. Je kunt ook sociaal zijn vanwege eigenbelang. Ik zit niet te wachten op daklozen en junks die mijn auto openbreken of bedelen op straat, niet op verpauperde buurten waar mijn kind moet opgroeien, niet op een verwaarloosd verenigingsleven waardoor dorpen uitsterven. Ik gun anderen ook een bezoek aan musea en voorstellingen omdat ik denk dat de maatschappij an sich beter wordt van meer dan geld verdienen alleen. Ik hoef niet in een "nette" afgeschermde buurt te wonen waar het enige wat telt de grootte van je huis en auto is.quote:Op vrijdag 14 september 2012 00:41 schreef Panthera. het volgende:
[..]
Klopt, er is weinig alternatief alleen. Ik hoop dat ze weer een beetje de goede richting opgaan nu ze van de (dreiging van) de PVV af zijn.
Ik heb ook tot in de stembus getwijfeld omdat inderdaad de conservatieve kant van de VVD de boventoon voert momenteel, maar ja, wat is het alternatief...
Hoe moet dat als je dat niet kunt?quote:Op vrijdag 14 september 2012 00:51 schreef gnaeus het volgende:
Tenzij je niet anders kunt, dan moet je ook een normaal leven kunnen leiden.
Is opzich waar. Ik stem ook niet per sé op VVD omdat ik alleen voor meer rijkdom ben, maar vooral voor kansen, zoals in vorige posts beschreven. Juist omdat geld niet alles is, is het belangrijk om mensen niet alleen voor geld te laten werken, omdat ze moeten. Maar goed, als het resultaat meer geld is, is er ook de mogelijkheid voor de sportclub, het museum (althans, dat is wat ik om me heen zie gebeuren).quote:Op vrijdag 14 september 2012 00:51 schreef gnaeus het volgende:
[..]
Ik heb de laatste paar verkiezingen D66 gestemd, daarvoor VVD. Je kunt ook sociaal zijn vanwege eigenbelang. Ik zit niet te wachten op daklozen en junks die mijn auto openbreken of bedelen op straat, niet op verpauperde buurten waar mijn kind moet opgroeien, niet op een verwaarloosd verenigingsleven waardoor dorpen uitsterven. Ik gun anderen ook een bezoek aan musea en voorstellingen omdat ik denk dat de maatschappij an sich beter wordt van meer dan geld verdienen alleen. Ik hoef niet in een "nette" afgeschermde buurt te wonen waar het enige wat telt de grootte van je huis en auto is.
Maar ik geloof ook in zelfredzaamheid en eigen verantwoordelijkheid om iets van je leven te maken. Tenzij je niet anders kunt, dan moet je ook een normaal leven kunnen leiden. Niet om die mensen gelukkig te maken, maar om de maatschappij als geheel beter te laten zijn. En daar profiteer ik ook van.
Door redistributie, lijkt me zo.quote:Op vrijdag 14 september 2012 01:05 schreef golfer het volgende:
[..]
Hoe moet dat als je dat niet kunt?
Door een goed sociaal vangnet.quote:Op vrijdag 14 september 2012 01:05 schreef golfer het volgende:
[..]
Hoe moet dat als je dat niet kunt?
quote:
quote:
quote:
Mensen geloven graag in sprookjes dat is de reden dat beide partijen zo groot zijn.quote:Op vrijdag 14 september 2012 00:31 schreef Specularium het volgende:
[..]
Ik denk dat ze bedoelt dat 41 zetels nooit de beoogde doelgroep kan zijn van de VVD.
Neen. PVDA johquote:Op donderdag 13 september 2012 23:33 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Al die bejaarden bij CDA
Das heel leuk inderdaad als het geen crisistijd is. Met de SP aan de macht moet je oppassen, die hebben nog nauwelijks bestuurservaring. Roemer en zijn kornuiten hebben in de campagne ook laten zien dat ze niet al te politiek geslepen zijn.quote:Op donderdag 13 september 2012 23:31 schreef TheVulture het volgende:
Terecht van Boekedinges... je moet die lui de macht geven en dan lost het zich vanzelf op....wel jammer van de verloren tijd
Dat wordt nu al een clowneske avond... wat een bij elkaar geraapte gastenquote:Op vrijdag 14 september 2012 16:12 schreef golfer het volgende:
Voorlopige gastenlijst voor vanavond:
Job Cohen, Henk Krol, Jan Rot, Paul Jansen en Tijl Beckand.
Arie is leuk en Jan Kooijemans is gewoon geefbaar. Hij is ook wel grappig en grof, maar dat willen mannen niet erkennen omdat hij te mooiboy is.quote:Op vrijdag 14 september 2012 23:09 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Alors heeft ook een zwak voor Boomsma en Kooijemans
Ballet hommo.quote:Op vrijdag 14 september 2012 23:10 schreef alors het volgende:
[..]
Arie is leuk en Jan Kooijemans is gewoon geefbaar. Hij is ook wel grappig en grof, maar dat willen mannen niet erkennen omdat hij te mooiboy is.
zijn bril is wegquote:Op vrijdag 14 september 2012 23:13 schreef Paul het volgende:
Rutte is amused om deze programma
[ afbeelding ]
te snellquote:Op vrijdag 14 september 2012 23:13 schreef Paul het volgende:
Rutte is amused om deze programma
[ afbeelding ]
In de darkroom schijnt hij niet zo netjes te zijn.quote:Op vrijdag 14 september 2012 23:15 schreef eriksd het volgende:
Mooie uitzending.
Vind het wel een nette vent, die van 50+. Is weer eens wat anders dan dat geschreeuw.
Ik zag hem laatst op een terras. Wil je mijn handtekening?quote:Op vrijdag 14 september 2012 23:10 schreef alors het volgende:
[..]
Arie is leuk en Jan Kooijemans is gewoon geefbaar. Hij is ook wel grappig en grof, maar dat willen mannen niet erkennen omdat hij te mooiboy is.
Jij stond te schuren met hem in de Cockring, of wat?quote:Op vrijdag 14 september 2012 23:15 schreef Tem het volgende:
[..]
In de darkroom schijnt hij niet zo netjes te zijn.
quote:Op vrijdag 14 september 2012 23:15 schreef Tem het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 14 september 2012 23:15 schreef Tem het volgende:
[..]
Paul in the Dark?quote:Op vrijdag 14 september 2012 23:15 schreef Tem het volgende:
[..]
In ruil voor mijn Piet Paulusma handtekening?quote:Op vrijdag 14 september 2012 23:16 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ik zag hem laatst op een terras. Wil je mijn handtekening?
Ik heb alleen van horen zeggen.quote:Op vrijdag 14 september 2012 23:16 schreef eriksd het volgende:
[..]
Jij stond te schuren met hem in de Cockring, of wat?
Wie wil er nou een handtekening van Pietjequote:Op vrijdag 14 september 2012 23:17 schreef alors het volgende:
[..]
In ruil voor mijn Piet Paulusma handtekening?
Elke avond sloeg je huilend op je kussen in.quote:Op vrijdag 14 september 2012 23:17 schreef Paul het volgende:
Cohen als partijleider was wel het dieptepuntje voor de PvdA
Ik toen ik 11 wasquote:Op vrijdag 14 september 2012 23:18 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Wie wil er nou een handtekening van Pietje
Nee joh, dan gaat hij met een foto van Dries Mertens z'n idool op bed liggen knuffelenquote:Op vrijdag 14 september 2012 23:18 schreef eriksd het volgende:
[..]
Elke avond sloeg je huilend op je kussen in.
Nee, twee bitterballen en een kaassoufflé.quote:Op vrijdag 14 september 2012 23:17 schreef alors het volgende:
[..]
In ruil voor mijn Piet Paulusma handtekening?
Waarom moet je weer kwetsende grappen over mijn figuur maken?quote:Op vrijdag 14 september 2012 23:18 schreef Tem het volgende:
[..]
Nee, twee bitterballen en een kaassoufflé.
Je bent aangekomen?quote:Op vrijdag 14 september 2012 23:19 schreef eriksd het volgende:
[..]
Waarom moet je weer kwetsende grappen over mijn figuur maken?Ik heb al een zware dag.
En zware botten zeker.quote:Op vrijdag 14 september 2012 23:19 schreef eriksd het volgende:
[..]
Waarom moet je weer kwetsende grappen over mijn figuur maken?Ik heb al een zware dag.
Veel hersens vooral.quote:
Ik twijfelde weg te gaan bij de PvdA MAAR GELUKKIG BLEEG IK VOOR ONZE GOD SAMSOM!quote:Op vrijdag 14 september 2012 23:18 schreef eriksd het volgende:
[..]
Elke avond sloeg je huilend op je kussen in.
Paul, blijf eens van de speed af.quote:Op vrijdag 14 september 2012 23:20 schreef Paul het volgende:
[..]
Ik twijfelde weg te gaan bij de PvdA MAAR GELUKKIG BLEEG IK VOOR ONZE GOD SAMSOM!
quote:Op vrijdag 14 september 2012 23:21 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Paul, blijf eens van de speedgolden power af.
Niemand tussen ons schatje.quote:
Hehe.quote:Op vrijdag 14 september 2012 23:28 schreef Specularium het volgende:
[..]
Moet je er wel uitzien als een Turk.
En geen VVD stemmenquote:Op vrijdag 14 september 2012 23:28 schreef Specularium het volgende:
[..]
Moet je er wel uitzien als een Turk.
Turks lukt wel, dit gaat een probleem worden echter.quote:
Gratis euthanasie voor 50plussersquote:Op vrijdag 14 september 2012 23:32 schreef Specularium het volgende:
Hoe denkt 50plus over euthanasie?
Over 4 jaar moeten ze ook weer op Henkie stemmen he.quote:Op vrijdag 14 september 2012 23:32 schreef Specularium het volgende:
Hoe denkt 50plus over euthanasie?
twitter:arthurjaspers twitterde op vrijdag 14-09-2012 om 23:29:28Speelde Jan Rot maar contrabas, die neem je niet zo makkelijk overal mee naar toe. reageer retweet
50+ blijft wel een groeimarktquote:Op vrijdag 14 september 2012 23:33 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Over 4 jaar moeten ze ook weer op Henkie stemmen he.
Wie de neuk is dat?quote:Op vrijdag 14 september 2012 23:33 schreef Gramulanion het volgende:
twitter:arthurjaspers twitterde op vrijdag 14-09-2012 om 23:29:28Speelde Jan Rot maar contrabas, die neem je niet zo makkelijk overal mee naar toe. reageer retweet
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |