abonnement Unibet Coolblue
pi_116757499
Welkom in het grote Studeren en stage in het buitenland topic op Fok!

In dit topic kan je dus al je vragen kwijt en ervaringen delen met betrekking tot het studeren en/of stagelopen in het buitenland.

Waar moet je rekening mee houden
Voor alles geldt: begin er vroeg genoeg mee! Alles kost meer tijd dan je denkt.
Wat is vroeg genoeg? Laten we zeggen, een jaar voor de geplande vertrekdatum.

Studie
Hoe het aanmelden voor een studie in het buitenland gaat verschilt nogal per onderwijsinstelling. Meeste universiteiten/hogescholen hebben uitwisselingsprogramma's waarin je mee kan draaien. Daarnaast kan je gaan als "free mover". Dit betekent dat je zelf bepaald waar je heen gaat, maar dan moet je ook alles zelf regelen. Denk aan contact leggen met de school, je ETCs meenemen naar het buitenland, beurzen aanvragen etc.

Stage
Stages zijn steeds makkelijker te regelen. Helaas zijn scholen hier vaak niet zo actief in en moet je erop voorbereid zijn dit allemaal zelf te mogen regelen door vooral veel contacten te leggen en veel, véél te googlen op interessante bedrijfssoorten. Je kan kiezen voor een bemiddelingsbureau (zie links hieronder).

Huisvesting
Huisvesting voor studenten is in het buitenland vaak heel anders geregeld dan in Nederland. Veel buitenlandse universiteiten hebben enorme campussen. Prijzen varieren ook enorm. Bekijk ruim voor vertrek hoe dit het beste in het land van jouw bestemming geregeld kan worden.
Je kan je woonadres gewoon wijzigen via een wijzigingsformulier van de IB-groep (of vul het uitzonderingen-formulier in). Het is ook handig om een machtiging in te vullen zodat thuisblijvers (bijvoorbeeld je ouders)
hier nog zaken wat betreft de IB-groep kunnen regelen.

Verzekeringen
Je moet natuurlijk goed verzekerd zijn in het buitenland. Soms dekt je doorlopende reisverzekering je verblijf in het buitenland maar vaak niet voor langer dan 3 maanden. de AON is een goedkoop alternatief voor studenten. Je ziektekostenverzekering dekt vaak ook in het buitenland (met vaak een maximum van een jaar). Wat dat betreft hoef je dan geen extra verzekering.

Financiën
Heel leuk natuurlijk dat studeren in het buitenland, maar het kost toch veel geld.
Enkele tips:
• Als je voor je studie een tijdje in het buitenland verblijft is er vaak de mogelijkheid om een beurs aan te vragen. Zo heb je de Erasmusbeurs voor studies in europa en de Leonardo Davinci beurs voor stagaires in europa. Voor deze beide beurzen moet je wel nog altijd ingeschreven staan bij een Nederlandse hoge school of universiteit.
• Veel uni's/scholen hebben eigen beurzen voor hun studenten. Informeer hiervoor bij je eigen onderwijsinstelling. Overige beurzen staan op Beursopener
• Lever je OV-jaarkaart in, dan heb je recht op OV vergoeding (80 euro per maand) zie voor meer informatie HIERRRR
• Verhuur je kamer onder, spreekt voor zich, hiervoor staan standaardcontracten op kamernet
• Sommige uitwisselingsuniversiteiten hebben beurzen waar je ook als buitenlandse student recht op hebt. Kijk dit goed na!
• In veel landen is het moeilijk om geld op te nemen met je bankpas. Daarom is het aan te raden om een creditcard aan te schaffen. Kan je gewoon via je eigen bank regelen. Het is nog wel aan te raden om te kijken welke maatschappij ze mee samenwerken aangezien sommige kaarten niet overal evenveel geaccepteerd worden.

Visum
Voor veel landen heb je een visum nodig om daar voor langere tijd te verblijven. Dit zijn vaak flinke procedures, dus zoek goed uit welke je nodig hebt en wat je ervoor moet doen. Het verschilt nogal per land/visum. Vraag informatie aan bij de ambassade van dat land (Overzicht)

Vaccinaties
Voor de wat exotischere bestemmingen moet je inentingen. Kijk op GezondOpReis wat er voor jouw bestemming wordt aangeraden. De meeste GGDs doen deze vaccinaties en veel aanvullende verzekeringen vergoeden dit (gedeeltelijk)

nuttige links
Wilweg, compleet en erg handig overzicht
Isic Student Card Voor veel kortingen wereldwijd
www.leo-net.org
www.globalplacement.com
www.stagemotor.nl Stagevacatures, sommigen buiten NL.
www.eurostage.org
www.placement-uk.com Bemiddeling voor de UK
www.ips-lippmann.com
www.nuffic.nl Alles omtrend financiering, beurzen enz.
www.joho.nl Algemene wereldreisorganisatie, met info over heeeel veel onderwerpen. Moet wel eerst donauteur worden (zo'n 15 euro per jaar).
www.wereldstage.com Stagebemiddeling
www.stageplaza.nl Voor stagevacatures
www.go-europe.nl Veel info over o.a stage, studie, au pair etc binnen europa.
www.travelactive.nl Allerlei soorten reizen en buitenlands werk
www.aiesec.nl Veel over buitenlandse stages over de hele wereld
www.beursopener.nl Handige zoeksite voor (studie)beurzen
www.studeren-in-het-buitenland.nl Verzameling met links voor o.a bemiddeling, certificaten en taalcursussen
www.hobsons.com
www.esn.nl
www.wijsopreis.nl
www.fulbright.nl
www.europracticum.nl
www.jint.be
www.kilroytravels.nl Voor o.a goedkope tickets, visa voor de USA etc.
www.studytrack.com
www.stagehuis.nl Stagebemiddeling voor Australië, New Zealand, Malta, Canada en China.


8-) Studie huidig:

• GotenSSJ - Solna (Stockholm) - Zweden
• motorbloempje - Hull, Verenigd Koninkrijk
• Nithosm - San Jose, Costa Rica
• Oliviertje1994 - London, Verenigd Koninkrijk

8-) Stage huidig:

• _Loki - Melbourne, Australië

8-) Weer terug (stage én studie):
• fh101 - keuzevakken Queen's University, Canada

8-) Wannabe's:
• MaxC - Melbourne, Australië (per 1-2-2013)
• shaderon - Sydney, Australië
• truttebelletje - Sydney, Australië (per 1-2-2013)
• Thom90 - Denton, University of North Texas, USA (per 9-1-2013)

Aanvullingen voor deze OP zijn uiteraard welkom. DM/PM dan motorbloempje even met een link naar je post waarin je de OP quote met je aanpassingen.

Vorige delen
Voor de vorige delen klik je op de topictitel, dan kom je bij de reeks terecht.

[ Bericht 6% gewijzigd door motorbloempje op 03-01-2013 13:55:09 ]
Ja doei.
pi_116759579
Zet mij ook maar in de OP voor University College London :* Gaarne.
  donderdag 13 september 2012 @ 22:23:34 #3
205891 Nithosm
alles komt goed
pi_116761459
:D Ik ben in geen eeuwen op Fok! geweest maar momenteel ben ik geinstalleerd in het mooie Costa Rica! Zodoende wil ik ook hier wat vaker gedachten uitwisselen met medestudenten die over de wereld ergens genieten(want ik geniet tot nu toe met volle teugen!)

Ik woon in San Jose en studeer aan de ULACIT - International business.
Verder probeer ik nog een blog bij te houden : nielsgoesanywhere.wbj.nu

Hasta la vista!
pi_116763840
Mag ik in de op? :)

Master Biomedicine (Karolinska Institutet in Zweden)
Xbox Live Gamertag : ThaD16
pi_116767630
Wat veel nieuwe zielen, jeuh :D
  vrijdag 14 september 2012 @ 07:03:50 #6
33317 GotenSSJ
eilander 4-life
pi_116767985
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 02:32 schreef _Loki het volgende:
Wat veel nieuwe zielen, jeuh :D
Ik heb hier al eerder gepost maar stond niet in de OP! Zal vandaag eens schrijven over mijn eerste 2,5 week :)
Xbox Live Gamertag : ThaD16
pi_116768026
Goed plan! :)
pi_116778824
Yay! Weer terug in het VK O+ Nu nog even tussenstop in Leeds en daarna door naar huis,

Boh, ik ben toch wel zo blij om hier te wonen. 't Voelt inmiddels ook echt als thuiskomen... voorlopig niet weg!
Ja doei.
  zaterdag 15 september 2012 @ 06:53:59 #9
205891 Nithosm
alles komt goed
pi_116807867
Jammer dat er zou weinig mensen in midden/zuid Amerika studeren..of in Azië. De cultuur hier - Costa Rica - is zó anders dan de onze, net als de natuur. Waar de natuur hier ontzettend rijk is... lijkt de cultuur armer. Daarmee doel ik niet op in geld uit te drukken waarde... maar normen en waarden. Het is ontzettend opmerkelijk hóe belangrijk de familie is maar ook hoe gesloten mensen zijn. Er heerst een soort 'autisme'. Mensen lijken elkaar nauwelijks aan te spreken, zelfs bij basale bezigheden als een busritje pakken of een boodschapje doen. Wat me opvalt is dat vrouwen iets meer groeten dan mannen.

Let wel - dit is mijn conclusie na slechst 2 weken hier. Hiervan ben ik een week aan de kust geweest en 8 dagen in San Jose zelf.. San Jose is trouwens om te huilen zo lelijk:/ Bahbah.

Iemand die in een (ongeveer) soortgelijk land zit?
pi_116813345
Hallo allemaal, ik lees ook mee, maar heb toch wel wat vraagjes.
Ik ben nu zeventien en zit in het laatste jaar van de havo.
Ik weet al zeker dat ik leraar voortgezet onderwijs wil worden, maar het lijkt mij awesome om een deel van mijn studie in het buitenland te gaan doen, zeker omdat ik vrijwel zeker Engels leraar wil gaan worden. Ik heb werkelijk geen idee welke landen een optie zijn, maar ik vind bijna elk land wel tof. Het liefst niet iets wat té dichtbij is, het moet wel een avontuur zijn. Zo zou bijvoorbeeld Australië me helemaal geweldig lijken, maar San Diego in de VS ook wel. Wie o wie wil mij helpen om me wat meer te oriënteren? Nogmaals ik lees veel maar kom gewoon niet overal uit..
pi_116815760
Kijk naar je budget eerst, en verder denk ik maar dat weet ik niet zeker dat je als niet oorspronkelijke bewoner moeilijk in Engelstalige landen aan de bak komt. Immers waarom zouden ze jou kiezen als iedereen het daar al beter kan? Denk dus dat je moet uitwijken naar Zuid-Amerika / Azie / Afrika
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_116815942
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2012 15:16 schreef Roces18 het volgende:
Kijk naar je budget eerst, en verder denk ik maar dat weet ik niet zeker dat je als niet oorspronkelijke bewoner moeilijk in Engelstalige landen aan de bak komt. Immers waarom zouden ze jou kiezen als iedereen het daar al beter kan? Denk dus dat je moet uitwijken naar Zuid-Amerika / Azie / Afrika
Evt. is ook Geschiedenis of Spaans nog een goede optie trouwens ;).. Budget kan ik nu nog niet veel over zeggen..
pi_116833847
Pff, ik begin nu toch wel nerveus te worden! In 9 minuten is het zondag en dat betekent dat ik dan ''morgen'' al naar Londen verhuis. Ik kan echt niet wachten; 'k heb er zo'n zin in! Nu nog even alles inpakken (mijn god, wat heb ik veel spullen en ook veel troep :') ) en uitzoeken. *O* *O*
pi_116840675
Misschien sowieso de OP maar eens even filteren, want er posten hier niet zoveel mensen meer nu..

Dus, ik stel voor om even een nieuw lijstje te maken.

Tot nu toe:

8-) Studie huidig:

• GotenSSJ - Hagalund (Stockholm) - Zweden
• motorbloempje - Hull, Verenigd Koninkrijk
• Nithosm - San Jose, Costa Rica
• Oliviertje1994 - London, Verenigd Koninkrijk

8-) Stage huidig:

• _Loki - Melbourne, Australië

8-) Weer terug (stage én studie):

• Hier had uw naam kunnen staan

8-) Wannabe's:

• Hier had uw naam kunnen staan

Quoten en aanvullen als je erin wilt.

[ Bericht 2% gewijzigd door motorbloempje op 16-09-2012 13:06:32 ]
Ja doei.
  zondag 16 september 2012 @ 11:41:39 #15
164283 Luco
Buongiorno!
pi_116841294
* Luco meldt voor weer terug!
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
pi_116841503
quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2012 11:15 schreef motorbloempje het volgende:
Misschien sowieso de OP maar eens even filteren, want er posten hier niet zoveel mensen meer nu..

Dus, ik stel voor om even een nieuw lijstje te maken.

Tot nu toe:

8-) Studie huidig:

• GotenSSJ - Hagalund (Stockholm) - Zweden
• motorbloempje - Hull, Verenigd Koninkrijk
• Nithosm - San Jose, Costa Rica
• Oliviertje1994 - London, Verenigd Koninkrijk

8-) Stage huidig:

• _Loki - Melbourne, Australië

8-) Weer terug (stage én studie):

• Hier had uw naam kunnen staan

8-) Wannabe's:
MaxC - Melbourne, Australië (per 1-2-2013)

• Hier had uw naam kunnen staan


[ Bericht 3% gewijzigd door MaxC op 16-09-2012 13:12:12 ]
If I'm sad, I stop being sad and be awesome instead. True story
pi_116843497
Ja, ff zélf aanvullen gaarne :')
Ja doei.
  zondag 16 september 2012 @ 13:04:27 #18
33317 GotenSSJ
eilander 4-life
pi_116844104
quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2012 11:15 schreef motorbloempje het volgende:
Misschien sowieso de OP maar eens even filteren, want er posten hier niet zoveel mensen meer nu..

Dus, ik stel voor om even een nieuw lijstje te maken.

Tot nu toe:

8-) Studie huidig:

• GotenSSJ - Hagalund Solna (Stockholm) - Zweden
• motorbloempje - Hull, Verenigd Koninkrijk
• Nithosm - San Jose, Costa Rica
• Oliviertje1994 - London, Verenigd Koninkrijk

8-) Stage huidig:

• _Loki - Melbourne, Australië

8-) Weer terug (stage én studie):

• Hier had uw naam kunnen staan

8-) Wannabe's:

• Hier had uw naam kunnen staan
;)
Xbox Live Gamertag : ThaD16
pi_116844161
Ja, pas het dan ook gewoon helemaal goed aan.
Ja doei.
pi_116845061
quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2012 11:15 schreef motorbloempje het volgende:
Misschien sowieso de OP maar eens even filteren, want er posten hier niet zoveel mensen meer nu..

Dus, ik stel voor om even een nieuw lijstje te maken.

Tot nu toe:

8-) Studie huidig:

• GotenSSJ - Hagalund (Stockholm) - Zweden
• motorbloempje - Hull, Verenigd Koninkrijk
• Nithosm - San Jose, Costa Rica
• Oliviertje1994 - London, Verenigd Koninkrijk

8-) Stage huidig:

• _Loki - Melbourne, Australië

8-) Weer terug (stage én studie):

• fh101: keuzevakken Queen's University, Canada

8-) Wannabe's:

• Hier had uw naam kunnen staan

Quoten en aanvullen als je erin wilt.
pi_116847212
Schotland lijkt me trouwens ook een leuk land om een bachelor te gaan doen, nogmaals mijn hart ligt bij Education (leraar VO, Engels, Geschiedenis, of Spaans)... Ik kom er zelf nog niet echt uit van hoe of wat, dus alle hulp is meer dan welkom. :P
pi_116848673
Weet iemand of er mogelijkheden zijn voor master studenten om een semester in het buitenland te studeren via een uitwisseling of dmv een studiebeurs. Momenteel doe ik twee bachelors (Psychologie en Bedrijfskunde) en graag zou ik een aantal finance vakken op masterniveau in het buitenland willen volgen :). Tot op heden vind ik alleen maar programma's voor bachelor studenten... Ben ik al te laat of zijn hier mensen die dit al eerder hebben gedaan? Mijn voorkeur gaat uit naar Canada of de V.S.

(Psychologie op de UL en Bedrijfskunde op de EUR)
  zondag 16 september 2012 @ 18:50:32 #23
33317 GotenSSJ
eilander 4-life
pi_116857791
Zo, zoals eerder beloofd een updatetje van mijn kant:

Ongeveer 2,5 week geleden ben ik in Stockholm geland. Of nou ja, Nyokopping met Ryanair. De eerste dag heb ik een beetje gebruikt om de stad te leren kennen, aangezien de volgende dag mijn introductiedagen meteen begonnen :)

1 woord: WOW. Wat een verschrikkelijk toffe stad is dit. Kan het nog steeds niet echt geloven dat ik hier 2 jaar ga studeren en wonen (Niet in Stockholm, maar net erbuiten). Het vinden van een kamer was wel echt een crime, een tipje voor mensen die wellicht naar Stockholm willen voor een stage/opleiding: Begin op tijd, kom eventueel wat eerder als je deze mogelijkheid hebt zodat je niet tijdens je studie kamers aan het bezoeken bent en aan het verhuizen bent.
Ik ben ondertussen ingetrokken bij een wat oudere man die zijn benedenverdieping verhuurd (slaapkamer, badkamer, keuken en een soortement van woonkamer waar ik ook zou kunnen zitten als ik dat zou willen) voor een hele schappelijke, naar Zweedse begrippen, prijs. Het hostel was toch niet alles op doordeweekse dagen :P

De studie zelf bevalt me tot nu toe echt prima, ik heb geen vergelijkingsmateriaal met Nederlandse Master studies, maar ik denk dat het redelijk overeen komt. Hele toffe klasgenoten, een zeer actieve studentenvereniging en interessante lectures. :) Ik ga het hier wel 2 jaar uithouden denk ik zo!
Xbox Live Gamertag : ThaD16
pi_116857887
quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2012 14:20 schreef Toto69 het volgende:
Schotland lijkt me trouwens ook een leuk land om een bachelor te gaan doen, nogmaals mijn hart ligt bij Education (leraar VO, Engels, Geschiedenis, of Spaans)... Ik kom er zelf nog niet echt uit van hoe of wat, dus alle hulp is meer dan welkom. :P
Ja, we kunnen wel random dingen gaan roepen, maar daar schiet jij niet zoveel mee op. Zo 'werkt' het hier ook eigenlijk niet. Helpen doen we graag, maar dan hebben 'we' wel specifiekere informatie nodig, en daar hoort meestal een definitieve keuze of 'definitieve twijfel' bij: "ik wil of hierheen, of hierheen, wat kan ik het beste doen?" bijvoorbeeld. Of "Ik ga in deze stad/in dit land studeren, wie heeft ervaring met leningen/stufi/woonruimte/etc.". De wereld is groot, de mogelijkheden nagenoeg eindeloos, maar het is wel iets waar je zelf écht aan moet beginnen alvorens mensen je kunnen helpen.
Ja doei.
  zondag 16 september 2012 @ 19:02:09 #25
286575 Roces18
Chef de party
pi_116858239
ben ik een wannabe ;( als alles al geregeld is? :P
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_116860296
Ik ken nog een goede site voor in de OP: www.unigo.com.
Dit is een site die advies, statistieken, informatie en beoordelingen van studenten bevat van Amerikaanse universiteiten.
"Political language is designed to make lies sound truthful and murder respectable, and to give an appearance of solidity to pure wind."
pi_116925733
quote:
10s.gif Op zaterdag 15 september 2012 06:53 schreef Nithosm het volgende:
Jammer dat er zou weinig mensen in midden/zuid Amerika studeren..of in Azië. De cultuur hier - Costa Rica - is zó anders dan de onze, net als de natuur. Waar de natuur hier ontzettend rijk is... lijkt de cultuur armer. Daarmee doel ik niet op in geld uit te drukken waarde... maar normen en waarden. Het is ontzettend opmerkelijk hóe belangrijk de familie is maar ook hoe gesloten mensen zijn. Er heerst een soort 'autisme'. Mensen lijken elkaar nauwelijks aan te spreken, zelfs bij basale bezigheden als een busritje pakken of een boodschapje doen. Wat me opvalt is dat vrouwen iets meer groeten dan mannen.

Let wel - dit is mijn conclusie na slechst 2 weken hier. Hiervan ben ik een week aan de kust geweest en 8 dagen in San Jose zelf.. San Jose is trouwens om te huilen zo lelijk:/ Bahbah.

Iemand die in een (ongeveer) soortgelijk land zit?
Vet man, maar wel jammer denk dat het volk zo stug is? Ik vraag me af hoe je daar terecht bent gekomen en voor hoelang je daar dan gaat studeren? Midden-Amerika spreekt mij namelijk ook heel erg aan.
pi_116925740
quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2012 11:15 schreef motorbloempje het volgende:
Misschien sowieso de OP maar eens even filteren, want er posten hier niet zoveel mensen meer nu..

Dus, ik stel voor om even een nieuw lijstje te maken.

Tot nu toe:

8-) Studie huidig:

• GotenSSJ - Solna (Stockholm) - Zweden
• motorbloempje - Hull, Verenigd Koninkrijk
• Nithosm - San Jose, Costa Rica
• Oliviertje1994 - London, Verenigd Koninkrijk

8-) Stage huidig:

• _Loki - Melbourne, Australië

8-) Weer terug (stage én studie):
• fh101: keuzevakken Queen's University, Canada

8-) Wannabe's:
MaxC - Melbourne, Australië (per 1-2-2013)
truttebelletje - Sydney, Australië (per 1-2-2013)

Quoten en aanvullen als je erin wilt.
pi_116926191
Over een uurtje afspraak met m'n begeleider voor m'n master. Hoop eindelijk te gaan horen wat me te wachten staat :') _O-
Ja doei.
pi_116935442
Sinds september ben ik nu stage aan het lopen in Sevilla, erg mooi hier. Ik loop zelf stage bij een woningstichting speciaal voor erasmusstudenten: roomsevilla.com. Mijn tip voor huisvesting: Als je naar een ander land gaat, gewoon de eerste week in een hostel/motel slapen en op je gemak een woning zoeken. Er zijn genoeg advertenties te vinden op het internet zoals facebook en dergelijke.

Voor de mensen die ervoor kiezen om naar Spanje te willen gaan, ik heb mijn stage geregeld via spain-internship.com. Erg leuk bedrijf dat vooral gerunt wordt door internationale studenten, werken nu ook 2 nederlanders. Als je in Sevilla nog een woning zoekt stuur me gerust een berichtje en ik kan je ermee helpen ;).

Groetjes!!

Overigens, zijn hier mensen die een minor hebben gevolgd in Bali? Voor volgend jaar zou ik graag een minor volgen in het buitenland en aangezien ik nu een half jaar in Spanje zit wordt mijn budget wat kleiner :P. Op de site Asia Exchange heb ik dit gevonden: http://www.asiaexchange.o(...)grams/bali-indonesia

Zij regelen dus een minor speciaal voor buitenlandse studenten erg uitgebreid met dingen zoals bussiness en cultuur in Asië. Iemand hier al ervaring mee en ook met het niveau van de opleiding?

[ Bericht 29% gewijzigd door Rudolphius20 op 18-09-2012 15:19:29 ]
pi_116979806
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 11:04 schreef motorbloempje het volgende:
Over een uurtje afspraak met m'n begeleider voor m'n master. Hoop eindelijk te gaan horen wat me te wachten staat :') _O-
Und, hoe ging het? :)
pi_116981431
Oeh, even copy pasten :') :P

Ik heb daarnet een geweldig leuk gesprek met mijn supervisor gehad en het is me eindelijk een beetje helder wat er van me verwacht gaat worden ^O^

Aanstaande maandag is de grote introductie bij de department en ik ben dit jaar de enige researchmaster student aanwezig. Dat is voor mij wel gunstig aangezien iedereen dan een beetje weet wie ik ben, als 'de enige'.. :') :D

Krijg een eigen bureau (!!!) met computer op een kamer die ik als het goed is ga delen met twee PhD-studenten. Er zijn wat seminar groups waar ik aan deel ga nemen elke twee weken ook met de PhD-studenten en verder lectureres en geïnteresseerde andere staff en verder twee cursussen 'Contemporary Research in Human Geography' en 'Research Ethics' voor m'n Postgraduate Training program punten die verplicht zijn om af te mogen studeren.

Was erg leuk om de begeleider weer eens te spreken en we kunnen het wel goed met elkaar vinden. Hij praat ook maar door en kan veel van 'm leren.

Leukleukleuk! Zo kan ik ook wel echt gaan zien of die PhD voor mij de juiste weg zal kunnen zijn, of ik 't leuk ga vinden en ik kan als dat zo is ook echt her en der m'n neus wel laten zien. Had ik al 'leukleukleuk' gezegd?! :)
Ja doei.
pi_116989567
Nice Moblo! Leukleuk ;)
Shine bright like a diamond.
pi_116991416
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 15:06 schreef Rudolphius20 het volgende:
Sinds september ben ik nu stage aan het lopen in Sevilla, erg mooi hier. Ik loop zelf stage bij een woningstichting speciaal voor erasmusstudenten: roomsevilla.com. Mijn tip voor huisvesting: Als je naar een ander land gaat, gewoon de eerste week in een hostel/motel slapen en op je gemak een woning zoeken. Er zijn genoeg advertenties te vinden op het internet zoals facebook en dergelijke.

Voor de mensen die ervoor kiezen om naar Spanje te willen gaan, ik heb mijn stage geregeld via spain-internship.com. Erg leuk bedrijf dat vooral gerunt wordt door internationale studenten, werken nu ook 2 nederlanders. Als je in Sevilla nog een woning zoekt stuur me gerust een berichtje en ik kan je ermee helpen ;).

Groetjes!!

Overigens, zijn hier mensen die een minor hebben gevolgd in Bali? Voor volgend jaar zou ik graag een minor volgen in het buitenland en aangezien ik nu een half jaar in Spanje zit wordt mijn budget wat kleiner :P. Op de site Asia Exchange heb ik dit gevonden: http://www.asiaexchange.o(...)grams/bali-indonesia

Zij regelen dus een minor speciaal voor buitenlandse studenten erg uitgebreid met dingen zoals bussiness en cultuur in Asië. Iemand hier al ervaring mee en ook met het niveau van de opleiding?
Hoeveel moest je zelf bijleggen voor die stage. Ik zit ook te kijken om een stage vanaf januari maar die zijn best wel prijzig.
pi_116993529
Gaaf hoor motorbloempje! :D Hoe ben je eigenlijk bij Human Geography terecht gekomen, je bachelor was toch Engels? Of haal ik nu mensen door elkaar :P Zelf vind ik Human Geography namelijk ook ontzettend interessant ;)
pi_116993724
Yup :) Engels was m'n BA! Maar ben via vakken hier in Engeland tijdens m'n beurs er zo n verzeild geraakt. Had een geweldig vak genaamd "Geography and Empire" en dat was echt MIJN VAK, echt vanaf minuut één van college 1 tot aan het uiteindelijke tentamen. Mijn scriptie heb ik ook met dat vak als inspriratie geschreven en ben met de docent van dat vak in overleg gegaan voor mastermogelijkheden en hij is nu ook mijn begeleider. Ik richt me nog steeds een beetje op literaire bronnen waardoor ik wel in een relatief bekend veld blijf, máár wel met een heel andere insteek dan 'droge literaire analyse': ik hoop er iets op humanities-vlak mee bij te gaan dragen aan de samenleving door mee te werken aan bijvoorbeeld campagnes voor equality en al het gelazer omtrent de beeldvorming rondom 'ontwikkelingswerk', bijvoorbeeld.
Ja doei.
pi_116996317
^O^ Heel gaaf allemaal!

Bij mij begint het toch ook weer te kriebelen om nog een keer naar het buitenland te gaan, maar binnen mn studie kan dat gewoon niet meer. Ik moet de komende jaren een aantekening gaan behalen en dat kan enkel in Nederland, helaas :'( Ben nu aan het kijken naar vrijwilligerswerk in het buitenland, maar dat is vaak stervensduur...
pi_117021175
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 18:34 schreef andre347 het volgende:

[..]

Hoeveel moest je zelf bijleggen voor die stage. Ik zit ook te kijken om een stage vanaf januari maar die zijn best wel prijzig.
Ja het is vrij prijzig, ik betaalde 375 maar daarbij werd wel mijn accommodatie geregeld.
pi_117025672
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 20:12 schreef fh101 het volgende:
^O^ Heel gaaf allemaal!

Bij mij begint het toch ook weer te kriebelen om nog een keer naar het buitenland te gaan, maar binnen mn studie kan dat gewoon niet meer. Ik moet de komende jaren een aantekening gaan behalen en dat kan enkel in Nederland, helaas :'( Ben nu aan het kijken naar vrijwilligerswerk in het buitenland, maar dat is vaak stervensduur...
Probeer het dan eens via IBO: http://www.ibo-nederland.org/ Die zijn (naar mijn ervaring) niet zo duur en hebben projecten met verschillende loopduur en bouw/sociaal/mix. Ben zelf ook geweest vorige zomer :).
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_117032564
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2012 15:24 schreef Chicolate het volgende:

[..]

Probeer het dan eens via IBO: http://www.ibo-nederland.org/ Die zijn (naar mijn ervaring) niet zo duur en hebben projecten met verschillende loopduur en bouw/sociaal/mix. Ben zelf ook geweest vorige zomer :).
Dankje! Dat ziet er veelbelovend uit! :)
pi_117069323
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2012 13:22 schreef Rudolphius20 het volgende:

[..]

Ja het is vrij prijzig, ik betaalde 375 maar daarbij werd wel mijn accommodatie geregeld.
Dat valt mee. Ik zit ook te kijken naar stages in mijn branche (Internationale Betrekkingen) maar dat is allemaal veel duurder.
  vrijdag 21 september 2012 @ 17:40:44 #42
286575 Roces18
Chef de party
pi_117073423
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2012 16:28 schreef andre347 het volgende:

[..]

Dat valt mee. Ik zit ook te kijken naar stages in mijn branche (Internationale Betrekkingen) maar dat is allemaal veel duurder.
ik zit op 795 maar wel een betaalde stage dan a 300nzd per week
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_117211116
quote:
8-) Studie huidig:

• GotenSSJ - Solna (Stockholm) - Zweden
• motorbloempje - Hull, Verenigd Koninkrijk
• Nithosm - San Jose, Costa Rica
• Oliviertje1994 - London, Verenigd Koninkrijk
• Captain_koek - Cardiff, Wales

8-) Stage huidig:

• _Loki - Melbourne, Australië

8-) Weer terug (stage én studie):
• fh101 - keuzevakken Queen's University, Canada

8-) Wannabe's:
• MaxC - Melbourne, Australië (per 1-2-2013)
• truttebelletje - Sydney, Australië (per 1-2-2013)
Aangepast, ik ga hier nu mijn 2e week in. Zijn wel erg veel locals gearriveerd voor de freshersweek.. weet niet wat ik van hun (uitgaans)gedrag moet vinden ;)
Aigh aigh Captain!
pi_117222986
Nou, tussen al dat goede nieuws even wat minders: ik kreeg vanochtend een telefoontje van mijn vader dat mijn tante het weekend niet gaat redden. Ze heeft kanker dus we wisten al dat het eraan zat te komen, maar wat is het enorm raar en verwarrend om dat vanuit de andere kant van de wereld mee te maken. Teruggaan gaat niet, want stress, jetlag, terug moeten naar een land waar ik me nog niet helemaal thuis voel etc wordt dan echt teveel om mee te dealen.
Heel raar dit.
Iemand met ervaringen hiermee?
  dinsdag 25 september 2012 @ 08:35:52 #45
286575 Roces18
Chef de party
pi_117223300
Hm.. dat is vervelend. Ik had `zoiets` met mijn opa, ik had examens en kon zelfs niet naar de begrafenis gaan tenzij ik een herkansing wilde gaan doen. Maar uit de andere kant van de wereld lijkt het me nog aparter, kijk als je verzekering het vergoedt zou ik zeker gaan, maar tegen de tijd dat jij er bent is ze waarschijnlijk al overleden dan. en schieten jullie er allebei niks op. Denk ook niet dat ze wil dat dit jouw studie beïnvloed. maar in ieder geval alvast gecondoleerd !
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_117225819
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 07:57 schreef _Loki het volgende:
Nou, tussen al dat goede nieuws even wat minders: ik kreeg vanochtend een telefoontje van mijn vader dat mijn tante het weekend niet gaat redden. Ze heeft kanker dus we wisten al dat het eraan zat te komen, maar wat is het enorm raar en verwarrend om dat vanuit de andere kant van de wereld mee te maken. Teruggaan gaat niet, want stress, jetlag, terug moeten naar een land waar ik me nog niet helemaal thuis voel etc wordt dan echt teveel om mee te dealen.
Heel raar dit.
Iemand met ervaringen hiermee?
Da's mooi klote. Geen ervaring, wel een sterktewens :*
Nou ja, mijn schoonmams is ook terminaal, maar UK --> NL is toch weer wat anders dan AUS --> NL
Ja doei.
  donderdag 27 september 2012 @ 14:19:40 #47
186157 reetveter
Sex is my workout
pi_117311791
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 08:35 schreef Roces18 het volgende:
Hm.. dat is vervelend. Ik had `zoiets` met mijn opa, ik had examens en kon zelfs niet naar de begrafenis gaan tenzij ik een herkansing wilde gaan doen. Maar uit de andere kant van de wereld lijkt het me nog aparter, kijk als je verzekering het vergoedt zou ik zeker gaan, maar tegen de tijd dat jij er bent is ze waarschijnlijk al overleden dan. en schieten jullie er allebei niks op. Denk ook niet dat ze wil dat dit jouw studie beïnvloed. maar in ieder geval alvast gecondoleerd !
Ik had iets soortgelijks. Ik heb wel afscheid kunnen nemen en dergelijk alleen de begrafenis heb ik moeten missen. Een dag daarvoor ging ik naar HK, en ik kon niet een andere ticket betalen.
I never workout
pi_117323465
Ticket geboekt! *O*
If I'm sad, I stop being sad and be awesome instead. True story
pi_117324804
Hoihoihoi allemaal :) ,

Ik heb al eens eerder een berichtje geplaatst, maar bij deze mijn iets specifiekere vragen.

Mijn situatie:

Ik heb mijn VWO netjes behaald, heb hierna een jaar economie gestudeerd aan de universiteit gent, en doe nu HBO technische bedrijfskunde (2e jaars).

Ik ben altijd erg "internationaal geörienteerd" geweest, om het zo maar even te noemen, en zou dan ook met plezier voor een periode in het buitenland verblijven. Nu zou ik volgend jaar graag een minor (half jaar) doen in het buitenland.

Ik was de afgelopen weken voornamelijk aan het orienteren wáár mijn voorkeur precies naar uit gaat.

Ikzelf (persoonlijk uiteraard ;) ) vind de Verenigde Staten veruit het aantrekkelijkste.
Om hierbij specifieker te zijn denk ik aan Chicago, Michigan.

Waarom?

Ik heb hier (verre) familie wonen wat eventueel van pas kan komen bij e.e.a.
Ook trekt Michigan mij al (jaren) erg aan, maar dat is vooral een onderbuik gevoel (waarvandaan ik de herkomst niet kan verklaren :P )

Een heel verhaal, maar er moet een keer een poging gedaan worden om de knoop door te hakken, nietwaar O-) .

Mijn vragen:

Zijn er mensen met ervaringen in/rond Chicago?

Zijn er mensen met ervaringen van het volgen van een HBO-minor in de VS, en is dit mogelijk op universitair niveau (ik meen van wel?)

Alvast bedankt allemaal :D
pi_117349928
Yeaah, vandaag ingeschreven bij Stagehuis, het gaat beginnen!
pi_117350720
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2012 19:51 schreef opabrutus het volgende:
Hoihoihoi allemaal :) ,

Ik heb al eens eerder een berichtje geplaatst, maar bij deze mijn iets specifiekere vragen.

Mijn situatie:

Ik heb mijn VWO netjes behaald, heb hierna een jaar economie gestudeerd aan de universiteit gent, en doe nu HBO technische bedrijfskunde (2e jaars).

Ik ben altijd erg "internationaal geörienteerd" geweest, om het zo maar even te noemen, en zou dan ook met plezier voor een periode in het buitenland verblijven. Nu zou ik volgend jaar graag een minor (half jaar) doen in het buitenland.

Ik was de afgelopen weken voornamelijk aan het orienteren wáár mijn voorkeur precies naar uit gaat.

Ikzelf (persoonlijk uiteraard ;) ) vind de Verenigde Staten veruit het aantrekkelijkste.
Om hierbij specifieker te zijn denk ik aan Chicago, Michigan.

Waarom?

Ik heb hier (verre) familie wonen wat eventueel van pas kan komen bij e.e.a.
Ook trekt Michigan mij al (jaren) erg aan, maar dat is vooral een onderbuik gevoel (waarvandaan ik de herkomst niet kan verklaren :P )

Een heel verhaal, maar er moet een keer een poging gedaan worden om de knoop door te hakken, nietwaar O-) .

Mijn vragen:

Zijn er mensen met ervaringen in/rond Chicago?

Zijn er mensen met ervaringen van het volgen van een HBO-minor in de VS, en is dit mogelijk op universitair niveau (ik meen van wel?)

Alvast bedankt allemaal :D
Ten eerste, als je naar Chicago in Michigan wilt zul je heel hard moeten zoeken. Misschien dat er één of ander boerendorp in Michigan Chicago heet maar het Chicago wat jij zoekt zul je niet vinden. Dat ligt toch echt in Illinois :P

Ik zelf heb een half jaar stage gelopen in Holland, MI. 2 uur van Chicago vandaan (dat is in Amerika net geen voorstad meer). Hbo-Minor (of wo-minor) volgen in de US gaat prima, zijn zoveel mogelijkheden (welke richting? iets specifieker graag :) ) . Je kunt in Michigan kijken naar Michigan State. Dat ligt afhankelijk van je studierichting in Lansing en Kalamazoo (die laatste ligt op 1 uur van Chicago.
Wil je daarentegen echt in Illinois studeren, dus in Chicago, dan zul je voor het niveau wat jij zoekt naar Illinois state moeten of een hele goede private college moeten zoeken. Let wel, in zo een geval als het laatste ligt je tuition fee wel onnoemelijk hoog.
Heeft je hbo-instelling geen partner universities in die contreien liggen?

Hoop dat dit je in ieder geval een beetje op weg wilt. Overigens kun je beter in Michigan wonen dan in Illinois. State tax is in Illinois ruim 3x zo hoog :P
pi_117351052
quote:
8-) Studie huidig:

• GotenSSJ - Solna (Stockholm) - Zweden
• motorbloempje - Hull, Verenigd Koninkrijk
• Nithosm - San Jose, Costa Rica
• Oliviertje1994 - London, Verenigd Koninkrijk
• Captain_koek - Cardiff, Wales

8-) Stage huidig:

• _Loki - Melbourne, Australië

8-) Weer terug (stage én studie):
• fh101 - keuzevakken Queen's University, Canada
• Larry91- Studie Molde, Noorwegen. Stage Holland, MI. USA

8-) Wannabe's:
• MaxC - Melbourne, Australië (per 1-2-2013)
• truttebelletje - Sydney, Australië (per 1-2-2013)
Meteen ook maar even mezelf bijgevoegd 8-)
pi_117360231
Hee larry, super bedankt, daar kan ik wat mee _O_ !!

Het is Illinois inderdaad, had niet goed gekeken met mijn enthoushiaste kop :D . I.i.g. zou ik graag in de buurt van Michigan zitten, laten we het daar op houden :P ...

Ik doe nu Technische Bedrijfskunde, maar zou graag een minor doen in een iets bredere richting. Dus vooral qua managementkant, en wat mij ook interesseert is de groei van bedrijven.

Heb de site van MSU even globaal bekeken, en ziet er interessant uit.

Nu heb ik nog een vraagje, wat is het Amerikaanse equivalent van HBO-minor?

Ik kom o.a. de volgende zaken tegen op Amerikaanse site's van onderwijsinstellingen:

Undergraduate Degrees
Undergraduate Minors
Undergraduate Specializations
Teaching Minors
Graduate Degrees
Graduate Professional Degrees
Graduate Specializations
Graduate Certificates
Discontinued Programs
Archived Academic Programs

Voor zover ik begrijp ben ik Undergraduate, want ik heb nog geen bachelordiploma behaald. Het zou dus een "Undergraduate minor" betreffen?

Studeerde jij zelf HBO of WO overigens :) ? En hab je ter plaatse familie/contacten i.v.m. je stage?
pi_117363303
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2012 17:48 schreef opabrutus het volgende:
Nu heb ik nog een vraagje, wat is het Amerikaanse equivalent van HBO-minor?
Gewoon een minor. HBO is qua niveau hetzelfde als de gemiddelde college in Amerika. Voor een minor moet je iets van 6-8 credits hebben.
pi_117364840
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2012 17:48 schreef opabrutus het volgende:
Undergraduate Minors
Undergraduate Specializations
Zowel undergraduate specialization als minor is mogelijk. Graduate is alleen voor afgestudeerde natuurlijk en een undergraduate degree, nou ja dat het je zelf ook al door! Specialization lijkt me, afgaande op jouw brede blik, niet wat je wilt. Dus een undergraduate minor is wat jij zoekt :)

Ik heb hbo gedaan, doe nu wo.
Hoe ik uiteindelijk aan mn stageplaats ben gekomen is een lang verhaal. Maar het is wel deels door familiecontacten tot stand gekomen. Familie van mij had contacten in Amerika en die heb ik toen aangeschreven en zo is van het een het ander gekomen.

MSU is overigens wel echt een geniale universiteit. Lansing is overigens best een leuke stad (hoe oud ben je eigenlijk, 21 lijkt me afgaande op je studieverleden?), veel gezellige bars, en je mag er als enige stad in Michigan legaal gokken ;)
En natuurlijk de Spartans _O_

Wat jij dan voor een minor zoekt is dan sowieso Business of Business Administration. Amerikaanse opleidingen staan bekend om hun brede blik op management. Ik heb bijvoorbeeld in Noorwegen een soort van Minor in transport gedaan. Dat valt in Amerika haast niet te vinden. Daar heet een minor al snel business, perfect voor jou lijkt mij

Kies overigens niet al te snel voor Michigan University (Dus de eeuwige concurrent van MSU). Dan kom je in Detroit terecht.... Of net zuidelijk van Detroit. En dat wil je je ergste vijand nog niet aandoen.
En kies nooit, maar dan ook nooit, voor een Amerikaanse community college. Een paar Amerikaanse vrienden van mij zitten erop en ik heb gezien wat zij moeten doen... Dat is 1 HAVO niveau.. :P
pi_117388039
Oke, dat is duidelijk :) .

Ik denk dat ik het beste de komende tijd verschillende universiteiten aan kan schrijven, voor een toelating. Dit is in mijn ogen toch wel de voorwaarde voor ik verder kan gaan kijken naar bijkomende zaken.

Ik vroeg me ook af of er ergens een site is met een (simpel) overzicht van universiteiten in VS, danwel regio Michigan e.o.
pi_117389983
http://www.michigancollegeguide.com/
There you go! Staat ook meteen tuition fee achter en is per regio ingedeeld. Upper peninsula is ook een erg mooi gebied maar is wel tamelijk afgelegen .
De tuition fee is wel slechts ter indicatie aangezien jij waarschijnlijk een fractie daarvan (of alleen standaard collegegeld in Nederland) moet betalen.
pi_117394252
Hallo iedereen,

Ben van plan begin volgend jaar een half jaar op stage. Studeer momenteel bestuurskunde. Zit al wat te zoeken maar hoor nog al wat verschillende verhalen mbt de kosten van verschillende bestemmingen. Zo zou je voor een stage in de VS sowieso al 3000eur kwijt zijn alleen al aan een visum? Kan iemand wat duidelijkheid scheppen over hoe de meesten hun stage bekostigen en welke bestemmingen duur zijn/ welke niet?
Who's the black private dick
That's a sex machine to all the chicks?
  zaterdag 29 september 2012 @ 22:20:26 #59
205891 Nithosm
alles komt goed
pi_117406277
Tijd vliegt! Ik heb mijn blog niet bijgehouden, hier niets laten horen... ben alleen maar op pad geweest 8-) Ik zou nu ook op pad moeten zijn ware het niet dat ik buikgriep had(wekelijks,het eten hier wordt nauwelijks gereinigd).
Het geld vliegt mijn portemonnee uit, de ervaringen zijn onvergetelijk en.. de studie is middelbare school-niveau xD. Ach, je moet wat hè.

Herinnert iemand zich die aardbeving van een paar weken geleden nog? Dat was ik...
  zaterdag 29 september 2012 @ 22:39:18 #60
205891 Nithosm
alles komt goed
pi_117407197
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 10:47 schreef balloetje het volgende:

[..]

Vet man, maar wel jammer denk dat het volk zo stug is? Ik vraag me af hoe je daar terecht bent gekomen en voor hoelang je daar dan gaat studeren? Midden-Amerika spreekt mij namelijk ook heel erg aan.
Ik zit hier vanaf 29 augustus en vlieg 15 januari terug. Mijn eigen hogeschool heeft een uitwisselingsverdrag met een universiteit hier. 'n Kwestie van een hokje aankruisen en je bent geplaatst :D Het volk is denk ik stug door meerdere redenen - er zijn hier ontzettend veel 'gringo's' (Amerikanen) die met geld smijten en zo de prijs omhoog jagen. Tevens zijn de meeste omringende landen plek van onheil, corruptie, staatsgrepen, drugsoorlogen e.d. Costa Rica is eigenlijk een ongeschonden landje tussen veel ellende.

Ik zie dat ze daar ook erg trots op zijn, en dat ook voor zichzelf willen houden. Heel veel huizen hebben prikkeldraad, puntige hekken en omheiningen. 't Is gewoon een gesloten volkje - letterlijk.

Verder zal ik na dit verhaal maar eens mijn blog gaan bijwerken.
Pura vida!
pi_117413332
Even mezelf kopiëren

"http://www.kuleuven.be/st(...)en/academiejaar.html
http://www.uhasselt.be/UH(...)elden-2012-2013.html
http://www.erasmushogeschool.be/studiegelden
http://www.ua.ac.be/main.aspx?c=.ENROLL&n=52043
http://www.ugent.be/nl/on(...)udiegeld20122013.htm
http://www.kdg.be/praktis(...)teuning/studiekosten

quote:
Voor buitenlandse studenten die onderdaan zijn van een lidstaat van de Europese Economische Ruimte (EER) geldt het reguliere inschrijvingsgeld dat je terugvindt op deze pagina. De EER bestaat uit alle landen binnen de Europese Unie, aangevuld met IJsland, Liechtenstein en Noorwegen.
¤596,30 collegegeld per jaar(niet-beurs en voltijds studie) en het is ook nog eens (a,jaarlijks)centraal geïndexeerd door (b)Vlaamse Ministerie van Onderwijs. :'( 8)7

Belachelijk gewoon,hoe de fuck is dat mogelijk??Volgens veel mensen in NL is België een "bananenrepubliek",hebben een enorme staatsschuld(en 21% BTW) en zijn dom/lelijk(wegen,huizen en zo)!En ik heb ook nog eens een jarenlange hekel aan katholieken! " :') _O-

* Blue_Panther_Ninja wil graag HBO Bachelor ICT doen in Antwerpen

[ Bericht 3% gewijzigd door Blue_Panther_Ninja op 30-09-2012 02:11:41 ]
  zondag 30 september 2012 @ 10:47:31 #62
286575 Roces18
Chef de party
pi_117417035
Dus ik kan voor 600 euro collegegeld per jaar overal in Europa levenslang studeren behalve in Nederland waar je al 1800 euro betaalt en dan nog eens een langstudeerboete erbij krijgt :')
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  zondag 30 september 2012 @ 10:51:04 #63
379283 LittleBrownie
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_117417093
Ook in Engeland? :o
[i] When you try your best but you don't succeed. When you get what you want but not what you need. [/i]
pi_117423965
quote:
1s.gif Op zondag 30 september 2012 10:51 schreef LittleBrownie het volgende:
Ook in Engeland? :o
Ik betaal in Wales wel even wat meer voor mijn MSc, maar ik ben dan ook gewoon een student die zich rechtstreeks bij de school heeft ingeschreven. ik zit op 3500 pound schoolgeld...
Aigh aigh Captain!
pi_117424002
quote:
15s.gif Op zondag 30 september 2012 15:05 schreef Captain_koek het volgende:

[..]

Ik betaal in Wales wel even wat meer voor mijn MSc, maar ik ben dan ook gewoon een student die zich rechtstreeks bij de school heeft ingeschreven. ik zit op 3500 pound schoolgeld...
Koopje! :D
3828 hier ;(
Ja doei.
pi_117424056
Ik vond het inderdaad ook een redelijk bedrag. Zeker aangezien het schoolgeld voor niet EU studenten 9000 (!) pound is. Ook heb ik nog een beurs gehad zodat er nog is 1500 pond van af gaat !

In Nederland had ik (minstens) 2 jaar moeten studeren en was ik dus ongeveer het zelfde kwijt geweest.
Aigh aigh Captain!
pi_117424112
Geen beurs hier, al m'n spaargeld gaat er aan op, maar dat is 't waard :) hierna PhD als alles meezit. Donderdag eerste kennismakingsgesprek bij Leeds!
Ja doei.
pi_117424242
Veel succes op je kennismakingsgesprek! jammer van het spaargeld (het geld vliegt er hier ook aan alle kanten uit) maar het is een goede investering in je toekomst!
Aigh aigh Captain!
pi_117426546
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2012 10:47 schreef Roces18 het volgende:
Dus ik kan voor 600 euro collegegeld per jaar overal in Europa levenslang studeren behalve in Nederland waar je al 1800 euro betaalt en dan nog eens een langstudeerboete erbij krijgt :')
Alleen in Vlaanderen :Y)

Over Frankrijk en collegegeld
quote:
Tuition costs

Since higher education is funded by the state, the fees are very low; the tuition varies from ¤150 to ¤700 depending on the university and the different levels of education. (licence, master, doctorate). One can therefore get a Master's degree (in 5 years) for about ¤750-3,500.
Additionally, students from low-income families can apply for scholarships, paying nominal sums for tuition or textbooks, and can receive a monthly stipend of up to ¤450 per month.

The tuition in public engineering schools is comparable to universities, albeit a little higher (around ¤700). However it can reach ¤7000 a year for private engineering schools, and some business schools, which are all private or partially private, charge up to ¤8900 a year.

Health insurance for students is free until the age of 20, so only the costs of living and books have to be added. After the age of 20 the health insurance for students costs ¤200 a year and cover most of the medical expenses.

Some public schools have other ways of gaining money. Some do not receive sufficient funds from the government for class trips and other extra activities, and so these schools may ask for a small (optional) entrance fee for new students.
De Fransen zijn zelfs goedkoper met een Universitaire Master degreestudie in 5 jaar tijd en zorgverzekering voor studenten(vanaf 20 jaar) is ¤200 per jaar _O-

Niet slecht voor een land met 63.5 miljoen mensen :Y

Beter dan in Nederland zelfs: met mijn 1 jaar zorgverzekering bij Unive Zekur(~¤1160),betaal ik 1 jaar HBO/Uni en zorg in Frankrijk(zelfde als in Belgie + ook nog eens 1 jaar OV) :')

[ Bericht 24% gewijzigd door Blue_Panther_Ninja op 30-09-2012 16:51:48 ]
  zondag 30 september 2012 @ 22:46:35 #70
379283 LittleBrownie
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_117446231
quote:
15s.gif Op zondag 30 september 2012 15:05 schreef Captain_koek het volgende:

[..]

Ik betaal in Wales wel even wat meer voor mijn MSc, maar ik ben dan ook gewoon een student die zich rechtstreeks bij de school heeft ingeschreven. ik zit op 3500 pound schoolgeld...
Is dat per jaar of..? :@
[i] When you try your best but you don't succeed. When you get what you want but not what you need. [/i]
pi_117447570
quote:
7s.gif Op zaterdag 29 september 2012 17:30 schreef Ahmad1nejad het volgende:
Hallo iedereen,

Ben van plan begin volgend jaar een half jaar op stage. Studeer momenteel bestuurskunde. Zit al wat te zoeken maar hoor nog al wat verschillende verhalen mbt de kosten van verschillende bestemmingen. Zo zou je voor een stage in de VS sowieso al 3000eur kwijt zijn alleen al aan een visum? Kan iemand wat duidelijkheid scheppen over hoe de meesten hun stage bekostigen en welke bestemmingen duur zijn/ welke niet?
Waar haal je die bedragen vandaan? Mij heeft het in 2011 net ¤1000 gekost, maar toen was ook alles geregeld. Als je besluit het via de CIEE (sponsor via de Nuffic voor jouw soort studie) dan betaal je ongeveer 900¤ voor je visum. Bij het consulaat van Amerika in Amsterdam mag je ook nog even 98 euro aftikken voor een interview met 2 vragen. Maar nogmaals, dan is echt alles geregeld: van zorgverzekering tot aan juridische hulp (mocht je dat ooit nodig hebben....).
pi_117447633
quote:
7s.gif Op zondag 30 september 2012 22:46 schreef LittleBrownie het volgende:

[..]

Is dat per jaar of..? :@
Ja.
Ja doei.
pi_117448165
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2012 23:05 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Ja.
Klopt maar het is slechts een 1-jarig programma en daardoor goedkoper (of even duur) als in Nl
Aigh aigh Captain!
pi_117448230
Ook de volle 12 maanden trouwens? Of ben je in juli al klaar?
Ja doei.
pi_117448733
In juli heb ik de laatste lessen dan drie maanden de tijd om een thesis te schrijven. Ben (tot nu toe) wel van plan om de thesis in NL te schrijven
Aigh aigh Captain!
pi_117448853
Okay! :)

No way dat wij binnenkort terug gaan naar NL, vinden het hier veel te tof O+ :@
Ja doei.
pi_117451513
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2012 23:23 schreef motorbloempje het volgende:
Okay! :)

No way dat wij binnenkort terug gaan naar NL, vinden het hier veel te tof O+ :@
Hoeveel was het dan? :P
pi_117453025
:? hoeveel was wat?
Ja doei.
pi_117453203
quote:
1s.gif Op maandag 1 oktober 2012 01:49 schreef motorbloempje het volgende:
:? hoeveel was wat?
Studie :P
pi_117454841
Dat staat hierboven toch al?
Ja doei.
pi_117455407
quote:
1s.gif Op maandag 1 oktober 2012 09:10 schreef motorbloempje het volgende:
Dat staat hierboven toch al?
Wat voor studie? :D
pi_117456295
Research MSc in Geography.
Ja doei.
  maandag 1 oktober 2012 @ 10:46:59 #83
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_117457170
Iemand ervaring met beurzen voor een PhD in het buitenland?
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_117457624
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2012 10:46 schreef Jabberwocky het volgende:
Iemand ervaring met beurzen voor een PhD in het buitenland?
Na donderdag weet ik meer!
Ja doei.
  maandag 1 oktober 2012 @ 19:07:45 #85
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_117474753
Thanks, ik houd dit topic in de gaten. :)
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_117479099
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 september 2012 15:18 schreef larry91 het volgende:
http://www.michigancollegeguide.com/
There you go! Staat ook meteen tuition fee achter en is per regio ingedeeld. Upper peninsula is ook een erg mooi gebied maar is wel tamelijk afgelegen .
De tuition fee is wel slechts ter indicatie aangezien jij waarschijnlijk een fractie daarvan (of alleen standaard collegegeld in Nederland) moet betalen.
Nog eventjes een vraag (ook in het algemeen):

Ik kwam de volgende pagina tegen voor MSU: http://admissions.msu.edu/finances/tuition.asp

De fee voor International students lijkt $33,632.
Opzich geen opzienbarend gedrag voor de VS, maar dit lijkt me de collegekosten voor een vaste student. Ik vraag me af wat de kosten zijn in het geval van een minor van 6 maanden. Is dit dan de helft van dit bedrag, of is er een overeenkomst met EU of E.E.G. waardoor er alleen in Nederland collegegeld betaald hoeft te worden?
pi_117479774
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2012 20:28 schreef opabrutus het volgende:

[..]

Nog eventjes een vraag (ook in het algemeen):

Ik kwam de volgende pagina tegen voor MSU: http://admissions.msu.edu/finances/tuition.asp

De fee voor International students lijkt $33,632.
Opzich geen opzienbarend gedrag voor de VS, maar dit lijkt me de collegekosten voor een vaste student. Ik vraag me af wat de kosten zijn in het geval van een minor van 6 maanden. Is dit dan de helft van dit bedrag, of is er een overeenkomst met EU of E.E.G. waardoor er alleen in Nederland collegegeld betaald hoeft te worden?
Durf ik je zo niet te zeggen. Hebben ze bij jou op het hbo (welke is het eigenlijk?) geen international office? Anders zou ik sowieso even contact opnemen met de Nuffic.
Maar ga er maar vanuit dat het zeker niet de helft van die 33,000 is, is sowieso veel minder voor exchange students.
pi_117480394
Jawel, maar die zijn niet zo actief.

Verschilt dit bedrag per staat/universiteit ?
pi_117480664
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2012 20:46 schreef opabrutus het volgende:
Jawel, maar die zijn niet zo actief.

Verschilt dit bedrag per staat/universiteit ?
Sowieso per universiteit. Maar er is dus geen uitwisselingsverdrag of e.d. met een aantal Amerikaanse universiteiten? Ik zou gewoon even contact opnemen met de Nuffic. Die weten dat zo voor je.

Check trouwens ook ff de Scholarships op die site.
pi_117483023
Heb ze zojuist nog eens een verzoek gestuurd :D .

Wat betreft beursmogelijkheden via Nuffic begrijp ik dat dit vooral binnen Europa is :'( .
pi_117485172
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2012 21:25 schreef opabrutus het volgende:
Heb ze zojuist nog eens een verzoek gestuurd :D .

Wat betreft beursmogelijkheden via Nuffic begrijp ik dat dit vooral binnen Europa is :'( .
Ik zou de Nuffic sowieso ff contacteren over het verwachte collegeld (zij kennen wel vaak de juiste scholarships die je kunt aanvragen).
En natuurlijk kun je altijd de MSU rechtstreeks mailen.
pi_117490229
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2012 10:46 schreef Jabberwocky het volgende:
Iemand ervaring met beurzen voor een PhD in het buitenland?
Welke PhD??Belgie en Frankrijk hebben dat wel :Y

quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2012 20:28 schreef opabrutus het volgende:

[..]

Nog eventjes een vraag (ook in het algemeen):

Ik kwam de volgende pagina tegen voor MSU: http://admissions.msu.edu/finances/tuition.asp

De fee voor International students lijkt $33,632.
Opzich geen opzienbarend gedrag voor de VS, maar dit lijkt me de collegekosten voor een vaste student. Ik vraag me af wat de kosten zijn in het geval van een minor van 6 maanden. Is dit dan de helft van dit bedrag, of is er een overeenkomst met EU of E.E.G. waardoor er alleen in Nederland collegegeld betaald hoeft te worden?
Dat is een hoop geld,ik kan 2x mijn studiefinanciering(¤12K) terug betalen
  maandag 1 oktober 2012 @ 23:40:14 #93
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_117490538
quote:
11s.gif Op maandag 1 oktober 2012 23:31 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:

[..]

Welke PhD??Belgie en Frankrijk hebben dat wel :Y
UK, University of London.
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_117490547
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2012 23:40 schreef Jabberwocky het volgende:

[..]

UK, University of London.
Aha :P
  maandag 1 oktober 2012 @ 23:44:09 #95
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_117490712
quote:
11s.gif Op maandag 1 oktober 2012 23:31 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:

[..]

Welke PhD??Belgie en Frankrijk hebben dat wel :Y

[..]

Dat is een hoop geld,ik kan 2x mijn studiefinanciering(¤12K) terug betalen
Net net, is ong 25.000 euro.

Stel je voor.. dat je dit per jaar betaald ipv wat hier een goede 1700 euro is!!
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_117490748
quote:
7s.gif Op maandag 1 oktober 2012 23:44 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Net net, is ong 25.000 euro.

Stel je voor.. dat je dit per jaar betaald ipv wat hier een goede 1700 euro is!!
Ik wil HBO doen in Antwerpen,kost me maar ¤596! :Y)
  maandag 1 oktober 2012 @ 23:45:31 #97
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_117490772
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2012 23:44 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:

[..]

Ik wil HBO doen in Antwerpen,kost me maar ¤596! :Y)
Ik doe nu Recht en management (duaal) dus eigenlijk 2 halen, 1 betalen

HAMSTEREEE
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_117538614
Ahh nee dit heb ik weer! Heb ik de moed opgegeven en me bij Stagehuis ingeschreven....krijg ik een paar dagen later een mailtje van een HR-manager van het bedrijf waar ik al heel lang contact mee zoek! Of ik contact met hem wil opnemen!

Dilemma dilemma...
pi_117576305
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 10:39 schreef truttebelletje het volgende:
Ahh nee dit heb ik weer! Heb ik de moed opgegeven en me bij Stagehuis ingeschreven....krijg ik een paar dagen later een mailtje van een HR-manager van het bedrijf waar ik al heel lang contact mee zoek! Of ik contact met hem wil opnemen!

Dilemma dilemma...
Grote kans dat stagehuis nog niks voor je gedaan heeft, misschien kun je nog cancelen. Snel bellen!
pi_117576918
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 02:26 schreef _Loki het volgende:

[..]

Grote kans dat stagehuis nog niks voor je gedaan heeft, misschien kun je nog cancelen. Snel bellen!
Ja maar ik kan er ook niet vanuit gaan dat het perse iets wordt met dat bedrijf! Ik moet gelukkig nog wat criteria aanleveren bij die coördinator van stagehuis, dus voor die tijd kan hij niet zoeken haha
pi_117577130
Hm, lastig! Ik zou zeggen, zo snel mogelijk contact opnemen met dat bedrijf, eventueel na enig contact met hen vragen wanneer ze definitief kunnen zeggen of je er een stageplek hebt.
pi_117630286
Weet iemand toevallig of er een mogelijkheid is om na je vwo een (werk)stage in de zomer te gaan lopen in bijvoorbeeld Amerika? Heb al wat zoekwerk gedaan. Inventarisatie tot nu toe is nogal mager. Fulbright biedt niks meer aan en de meeste andere bemiddelingskantoren lijken alleen stages voor hbo/wo studenten aan te bieden.
"Fear is only as deep as the mind allows."
pi_117630900
Wat voor stage zit je aan te denken met alleen een vwo diploma dan? Kan me er niet zoveel bij voorstellen.
Je kan altijd vrijwilligerswerk gaan doen, daar zijn erg veel opties voor.
pi_117631127
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2012 23:04 schreef larry91 het volgende:

[..]

Waar haal je die bedragen vandaan? Mij heeft het in 2011 net ¤1000 gekost, maar toen was ook alles geregeld. Als je besluit het via de CIEE (sponsor via de Nuffic voor jouw soort studie) dan betaal je ongeveer 900¤ voor je visum. Bij het consulaat van Amerika in Amsterdam mag je ook nog even 98 euro aftikken voor een interview met 2 vragen. Maar nogmaals, dan is echt alles geregeld: van zorgverzekering tot aan juridische hulp (mocht je dat ooit nodig hebben....).
Hm ok, en (als ik vragen mag) hoeveel was je daarna ongeveer per maand kwijt? Gemiddeld ben je voor een stage in amerika dus zo'n 1000euro voor visum +500 euro voor stagebemiddeling en dan nog x bedrag voor vleigtickets kwijt?
Who's the black private dick
That's a sex machine to all the chicks?
pi_117631250
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 16:14 schreef _Loki het volgende:
Wat voor stage zit je aan te denken met alleen een vwo diploma dan? Kan me er niet zoveel bij voorstellen.
Je kan altijd vrijwilligerswerk gaan doen, daar zijn erg veel opties voor.
Het lijkt me leuk om te ervaren hoe het is om voor een tijd in een ander land te zijn. Daar werken lijkt me ook leuk. Dat zou dan misschien ook een deel van de kosten kunnen wegnemen. Volgens Fulbright was het mogelijk, maar door bezuinigingen van de Amerikaanse overheid boden zij zelf niks aan dit jaar.
"Fear is only as deep as the mind allows."
pi_117631691
Is inderdaad tof! Maar wat wil je doen dan, wat voor werk, wat voor soort bedrijf?
pi_117633302
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 16:34 schreef _Loki het volgende:
Is inderdaad tof! Maar wat wil je doen dan, wat voor werk, wat voor soort bedrijf?
Maakt op zich niet zo heel veel uit. Ben sportief, doe vwo en pas me gemakkelijk aan. Kan dus vrij veel kanten op. Iets op een kantoor of in een winkel zou ik niet erg vinden, maar iets wat met sport te maken heeft ook niet.

Denk dat het met zoiets als dit beter is om eerst het aanbod te bekijken en daarna pas specifieker te worden.
"Fear is only as deep as the mind allows."
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 19:30:36 #108
286575 Roces18
Chef de party
pi_117637335
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 17:25 schreef Push. het volgende:

[..]

Maakt op zich niet zo heel veel uit. Ben sportief, doe vwo en pas me gemakkelijk aan. Kan dus vrij veel kanten op. Iets op een kantoor of in een winkel zou ik niet erg vinden, maar iets wat met sport te maken heeft ook niet.

Denk dat het met zoiets als dit beter is om eerst het aanbod te bekijken en daarna pas specifieker te worden.
kantoor, sport en dergelijke lijkt me voor jouw heel erg lastig. Je kan wel proberen om bijv. een half jaartje daar bij starbucks te gaan werken ofzo tegen 0,0 euro want hun moeten natuurlijk ook papieren invullen en dergelijke. Je zou anders kunnen overwegen om een taalcursus te doen in bijv hawai :P voor een halfjaar, dat is veel eenvoudiger te regelen namelijk. En met een werkvisum kan je er misschien ook een bijbaantje zoeken.

Vrienden van mij hebben wel na vwo in Australie gewerkt met werkvisum, dus vooral jobhoppen als je geld nodig hebt maar dat is wel op de bonnefooi.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_117638591
Er is een FOK!ker in Nieuw Zeeland die in de bloembollen zit die wel regelmatig vakantiewerkreizigers 'over de vloer heeft', is dat wat voor je?
Ja doei.
pi_117648555
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 19:30 schreef Roces18 het volgende:

[..]

kantoor, sport en dergelijke lijkt me voor jouw heel erg lastig. Je kan wel proberen om bijv. een half jaartje daar bij starbucks te gaan werken ofzo tegen 0,0 euro want hun moeten natuurlijk ook papieren invullen en dergelijke. Je zou anders kunnen overwegen om een taalcursus te doen in bijv hawai :P voor een halfjaar, dat is veel eenvoudiger te regelen namelijk. En met een werkvisum kan je er misschien ook een bijbaantje zoeken.

Vrienden van mij hebben wel na vwo in Australie gewerkt met werkvisum, dus vooral jobhoppen als je geld nodig hebt maar dat is wel op de bonnefooi.
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 19:59 schreef motorbloempje het volgende:
Er is een FOK!ker in Nieuw Zeeland die in de bloembollen zit die wel regelmatig vakantiewerkreizigers 'over de vloer heeft', is dat wat voor je?
Hmm, moet echt voor de vakantie zijn, dus een maand of twee. Ben van plan om namelijk gewoon te gaan beginnen aan de universiteit na de zomer. Wel bedankt voor het meedenken

Dat met die bloembollen klinkt wel interessant. Kan je er wat meer informatie over geven of me de naam van de gebruiker doorgeven? :)
"Fear is only as deep as the mind allows."
pi_117650121
Je kan misschien kijken om Camp counsellor te worden, activiteitenbegeleider op zomerkampen. Er zijn erg veel soorten kampen en ook erg veel die op sport gericht zijn. Kijk eens op de website van CCUSA bijvoorbeeld. Moet je natuurlijk wel met kinderen/tieners willen werken ;)

Ze hebben ook een werkprogramma voor tijdens de zomervakantie maar daarvoor moet je wel voltijd student zijn dus misschien is dat een optie voor volgende zomervakantie?
  zaterdag 6 oktober 2012 @ 09:49:33 #112
286575 Roces18
Chef de party
pi_117652766
Wat ik ook weet is dat je bij vacansoleil en andere vakantieaanbieders altijd in de zomervakantie voor hun in het buitenland kan werken. Als animatieteam of gewoon achter de kassa. Maar dat is volgens mij wel allemaal in Europa. (Italie,Frankrijk vooral)
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_117657525
quote:
7s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 16:20 schreef Ahmad1nejad het volgende:

[..]

Hm ok, en (als ik vragen mag) hoeveel was je daarna ongeveer per maand kwijt? Gemiddeld ben je voor een stage in amerika dus zo'n 1000euro voor visum +500 euro voor stagebemiddeling en dan nog x bedrag voor vleigtickets kwijt?
Als je met stagebemiddeling een bedrijf bedoelt die je helpt zoeken dan weet ik niet hoeveel dat kost. Maar in die 1000 euro zit niet alleen je visum maar ook je sponsor (lees op ciee.com ). Zij helpen je bij problemen in the US, je Social security nummer en nog talloze ander dingen. Dus mocht je dat onder bemiddeling verstaan dan kun je die +500 weghalen :)

Hoeveel ik kwijt was: Ongeveer 800 dollar per maand voor huur en eten. Ik huurde een studio incl. van 30m2 voor 400 dollar, leasete een auto voor nog eens 200 dollar en ik was ongeveer 100-200 dollar kwijt aan boodschappen. Je kunt een stuk goedkoper leven maar ik krijg een stagevergoeding van 12$ per uur!
pi_117664950
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 01:15 schreef _Loki het volgende:
Je kan misschien kijken om Camp counsellor te worden, activiteitenbegeleider op zomerkampen. Er zijn erg veel soorten kampen en ook erg veel die op sport gericht zijn. Kijk eens op de website van CCUSA bijvoorbeeld. Moet je natuurlijk wel met kinderen/tieners willen werken ;)

Ze hebben ook een werkprogramma voor tijdens de zomervakantie maar daarvoor moet je wel voltijd student zijn dus misschien is dat een optie voor volgende zomervakantie?
Bedankt, zal de website gaan bekijken!

quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 09:49 schreef Roces18 het volgende:
Wat ik ook weet is dat je bij vacansoleil en andere vakantieaanbieders altijd in de zomervakantie voor hun in het buitenland kan werken. Als animatieteam of gewoon achter de kassa. Maar dat is volgens mij wel allemaal in Europa. (Italie,Frankrijk vooral)
Is dat niet meer richting vakantiebegeleider? Want daar zit ik eigenlijk niet zo op te wachten.
"Fear is only as deep as the mind allows."
  zaterdag 6 oktober 2012 @ 18:37:00 #115
286575 Roces18
Chef de party
pi_117665466
Kan als vakantiebegeleider ja, maar ze zoeken ook mensen in de kroeg, achter de kassa. Ik zie soms ook wel advertenties waarbij je kunt werken vanaf mallorca in een callcenter.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_117677537
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 01:15 schreef _Loki het volgende:
Je kan misschien kijken om Camp counsellor te worden, activiteitenbegeleider op zomerkampen. Er zijn erg veel soorten kampen en ook erg veel die op sport gericht zijn. Kijk eens op de website van CCUSA bijvoorbeeld. Moet je natuurlijk wel met kinderen/tieners willen werken ;)

Dit ging ik je ook aanraden. Op travelactive.nl bieden ze dat ook aan, net zoals ander vrijwilligerswerk als werken in national parken enzo. Van dat laatste weet ik niet zeker of je daar ook geld voor zou kunnen krijgen.
pi_117713169
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 18:37 schreef Roces18 het volgende:
Kan als vakantiebegeleider ja, maar ze zoeken ook mensen in de kroeg, achter de kassa. Ik zie soms ook wel advertenties waarbij je kunt werken vanaf mallorca in een callcenter.
Moet ik nog even goed over nadenken.

quote:
0s.gif Op zondag 7 oktober 2012 00:01 schreef fh101 het volgende:

[..]

Dit ging ik je ook aanraden. Op travelactive.nl bieden ze dat ook aan, net zoals ander vrijwilligerswerk als werken in national parken enzo. Van dat laatste weet ik niet zeker of je daar ook geld voor zou kunnen krijgen.
Bedankt! Zal de website binnenkort bekijken.
"Fear is only as deep as the mind allows."
pi_117715548
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 13:46 schreef larry91 het volgende:

[..]

Als je met stagebemiddeling een bedrijf bedoelt die je helpt zoeken dan weet ik niet hoeveel dat kost. Maar in die 1000 euro zit niet alleen je visum maar ook je sponsor (lees op ciee.com ). Zij helpen je bij problemen in the US, je Social security nummer en nog talloze ander dingen. Dus mocht je dat onder bemiddeling verstaan dan kun je die +500 weghalen :)

Hoeveel ik kwijt was: Ongeveer 800 dollar per maand voor huur en eten. Ik huurde een studio incl. van 30m2 voor 400 dollar, leasete een auto voor nog eens 200 dollar en ik was ongeveer 100-200 dollar kwijt aan boodschappen. Je kunt een stuk goedkoper leven maar ik krijg een stagevergoeding van 12$ per uur!
Met stagebemiddeling bedoel ik idd van die bedrijfjes die de daadwerkelijke stage voor je zoeken. Ik begrijp dat jij het zonder hebt gedaan? Ik was onder de veronderstelling dat dit vrijwel onmogelijk is evenals een stagevergoeding krijgen? Waar zat je trouwens in de VS?

die link verwijst trouwens naar een of ander rare chinese site :+
Who's the black private dick
That's a sex machine to all the chicks?
pi_117718061
quote:
7s.gif Op zondag 7 oktober 2012 23:08 schreef Ahmad1nejad het volgende:

[..]

Met stagebemiddeling bedoel ik idd van die bedrijfjes die de daadwerkelijke stage voor je zoeken. Ik begrijp dat jij het zonder hebt gedaan? Ik was onder de veronderstelling dat dit vrijwel onmogelijk is evenals een stagevergoeding krijgen? Waar zat je trouwens in de VS?

die link verwijst trouwens naar een of ander rare chinese site :+
Neuh is wel te doen. Het gaat makkelijker als je wat mensen kent aan de andere kant van de oceaan maar zelfs zonder die mensen is een stageplek wel redelijk te vinden. Je moet gewoon wat bedrijven vroeg genoeg aanschrijven een jezelf kundig profileren.
Stagevergoeding krijg je nagenoeg altijd, misschien niet zo vorstelijk als ik maar bijna alle bedrijven in de US zullen je cost of living vergoeden.
Ik zat in Holland, MI. Een stad met zijn roots (zoals de naam verraad) in Nederland :)

http://www.ciee.org/ Het is dus .org en niet .com, sorry :P
pi_117735077
Iemand hier ervaring met een "'Grad" (Master) studie in Amerika en hoe dat in zijn werking gaat ?
  maandag 8 oktober 2012 @ 16:51:38 #121
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_117737032
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2012 11:02 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Na donderdag weet ik meer!
Weet je al meer? :P
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_117737245
Jij woont al langer in het VK, niet? Ik weet niet welke richting je wilt gaan PhD-en, maar er zijn beurzen die alleen te verkrijgen zijn als EU-national als je >3 jaar in het VK woont. Verder hadden ze helaas nog geen volledige beursinformatie beschikbaar voor 2013, maar die zou deze maand nog online komen.

Het komt er op neer dat alle mogelijkheden in oktober en november worden gepubliceerd per universiteit/department en dat de deadlines hiervoor vaak rond februari-maart zijn. Wat helpen kan is alvast contact opnemen met de universiteit(en) van je interesse en vragen of zij je willen helpen bij het ontwikkelen van je onderzoeksvoorstel om zo je kansen te vergroten om ingeloot te worden voor een beurs: hoe meer mensen achter jouw onderzoek staan, hoe beter je kansen.
Ja doei.
  maandag 8 oktober 2012 @ 17:23:21 #123
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_117738485
Helaas woon ik op moment van het starten van de PhD (als het al lukt) nog maar twee jaar in de UK.

Maar bedankt voor je advies, ik ga me er nog verder in verdiepen. :)
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_117739591
Ja, dat probleem heb ik dus ook. Dus een van m'n opties is nog een jaar wachten, maar eigenlijk wil ik gewoon doorstromen. Andere optie is gaan werken en kijken of (in combinatie met die werkgever) een part time PhD een optie is.
Ja doei.
pi_117760634
Ik wil volgend jaar hotelmanagement gaan studeren in Santiago de Chile. Ik wil daar mijn volledige bachelor gaan doen.
I'd cross the desert to be where you are, all the things I do to be close to you. ♥
pi_117803166
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 00:54 schreef BABYxTEQUIERO het volgende:
Ik wil volgend jaar hotelmanagement gaan studeren in Santiago de Chile. Ik wil daar mijn volledige bachelor gaan doen.
Zo, klinkt goed! Hoe kom je daar zo bij? Doe je nog havo/vwo nu? Achtergrondverhaaltje, bitte! Altijd leuk om te lezen :)

Hier begint er vaart te zitten in m'n taken, eindelijk! Ik ga komende twee weken aan de slag om zelfstandig kiddo's te kunnen begeleiden bij hun MRI-scan. Ik ben de enige die dat doet :') omdat een andere research assistant nog maar 1 dag beschikbaar is, maar dat betekent ook dat ik vanaf komende week een stuk verantwoordelijkheid krijg en dat mag onderhand wel. Fijn veel tijd erin steken en prettig zelfstandig aan de slag kunnen. Ha.
M'n afstudeerplan schiet ook al op en ik mag binnenkort ook beginnen met psychologische assessments. Fijn vooruitzicht na best een tijd mezelf echt bezig moeten houden! Dat is wel het nadeel van een lange stage, je moet ook langer ingewerkt worden dus je hebt een langere saaie periode.
pi_117841482
Nee, ik heb VMBO-T gedaan en heb nu bijna mijn studie manager verkopren reizen (MBO 4) afgerond. Ik heb al jaren een passie voor de Spaanse taal en Latijns-Amerika. Chili is een van de meest welvarende en veiligste landen in Latijns-Amerika vandaar mijn keuze om daar te studeren en niet in een land als Peru of Mexico. De universiteit waar ik naar toe wil werkt samen met de hotelschool in Zwitserland. Ik ga er vanuit dat de kwaliteit van het onderwijs op deze universiteit erg goed is gezien de samenwerking met Zwitserland. Ook ken ik daar al wat mensen wat erg fijn is. Het achtergrond verhaaltje was de liefde, maar die is inmiddels al voorbij. Maar ik heb altijd al in het buitenland willen wonen vandaar dat ik de keuze heb gemaakt om als nog te gaan.
I'd cross the desert to be where you are, all the things I do to be close to you. ♥
pi_117842566
Je hebt er in ieder geval al erg goed over nagedacht, klinkt erg goed allemaal! :)
pi_117846614
Ja, idd. Ik ben er al een paar jaar mee bezig dus ik heb me er wel goed in verdiept. :)
I'd cross the desert to be where you are, all the things I do to be close to you. ♥
pi_117871207
Wil zelf erg graag over 2 jaar een semester in het buitenland studeren. Mijn voorkeur ging uit naar Zuid-Korea maar helaas kan ik daar met mijn studie (Communicatiewetenschappen) niet terecht. Echter zijn er wel 5 universiteiten in Japan ofzo waar de UvT een samenwerkingsverband mee heeft. Iemand ervaring met studeren in Japan?

Verder had ik nog een vraag, er is geen mogelijkheid om als je in het buitenland gaat studeren ook daar een bijbaantje te krijgen? Zou me toch fijner lijken dan opsparen maar als het niet kan dan is het niet anders.
pi_117876959
Het lijkt me nog al moeilijk om in Japan te werken als je de taal niet spreekt. Waarschijnlijk heb je een speciale werkvergunning nodig, deze krijg je meestal niet zomaar.
I'd cross the desert to be where you are, all the things I do to be close to you. ♥
pi_117881379
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 21:09 schreef Kerftminister het volgende:
Wil zelf erg graag over 2 jaar een semester in het buitenland studeren. Mijn voorkeur ging uit naar Zuid-Korea maar helaas kan ik daar met mijn studie (Communicatiewetenschappen) niet terecht. Echter zijn er wel 5 universiteiten in Japan ofzo waar de UvT een samenwerkingsverband mee heeft. Iemand ervaring met studeren in Japan?

Verder had ik nog een vraag, er is geen mogelijkheid om als je in het buitenland gaat studeren ook daar een bijbaantje te krijgen? Zou me toch fijner lijken dan opsparen maar als het niet kan dan is het niet anders.
Google, voor al uw antwooren! :)
http://www.studyjapan.go.jp/en/toj/toj04e.html#_06

Als je de optie voor Japan hebt, zou ik het zeker doen. Lijkt me enorm gaaf!
pi_117881747
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 22:43 schreef BABYxTEQUIERO het volgende:
Het lijkt me nog al moeilijk om in Japan te werken als je de taal niet spreekt. Waarschijnlijk heb je een speciale werkvergunning nodig, deze krijg je meestal niet zomaar.
Nee wordt een uitwisseling naar een universiteit. Enige vereiste kennis is dan Engels. ;)
Misschien dat ik dan een basiscursus Japans erbij doe als ik er toch ben.
pi_117882839
Ik zeg doen. Japan is enorm tof.
pi_117893024
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 00:53 schreef Kerftminister het volgende:

[..]

Nee wordt een uitwisseling naar een universiteit. Enige vereiste kennis is dan Engels. ;)
Misschien dat ik dan een basiscursus Japans erbij doe als ik er toch ben.
Ja, maar je had het er toch over dat je een bijbaan wilt nemen als je in Japan bent?
I'd cross the desert to be where you are, all the things I do to be close to you. ♥
pi_117894879
Oja klopt, mja dat is helaas niet mogelijk. Dus dat wordt flink beunen en sparen van te voren hier.
pi_117900177
Ja, daarom zij ik het. Ik ga volgend jaar ook in het buitenland studeren en daar moet ik een speciale studenten visum voor aanvragen maar hier mag ik niet mee werken. Als ik wil werken moet ik een aparte werkvergunning aanvragen en daarvoor heb ik een werkgever nodig die mij een jaarcontract aanbied. Dus best lastig allemaal om te regelen.
I'd cross the desert to be where you are, all the things I do to be close to you. ♥
pi_117900219
Aanmelding voor Engelse universiteiten is geregeld. Niet heel veel vertrouwen in, maar we gaan het zien. Eerste (deel)uitslag half November!
"Fear is only as deep as the mind allows."
pi_118026790
quote:
14s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 17:09 schreef Push. het volgende:
Aanmelding voor Engelse universiteiten is geregeld. Niet heel veel vertrouwen in, maar we gaan het zien. Eerste (deel)uitslag half November!
Spannend, good luck! :)

Ik begin nu echt te merken dat m'n Engels met enorme sprongen vooruit gaat. lk kan zonder echt na te moeten lezen formele mails typen en lange zinnen komen er steeds minder hakkelend uit. En m'n woordvindingprobleem begint steeds minder te worden. Ik had stiekem gehoopt dat het eerder zou zijn, maar nu ik steeds meer met ozzies praat, gaat het echt hard! Ben benieuwd hoe het is als ik weer terug moet. :D

Ik merk ook dat ik best wel moeite heb met Nederlandse emails :') Een Engelse mail is veeel formeler dus daar ben ik nu aan gewend. Die begin ik vaak met "How are you? Hope you're well." of iets maar dat zou echt niet staan in het Nederlands, dus ik heb echt moeite met het opstarten van een mail in het Nederlands :') Hebben jullie dat ook, dat je Nederlands ineens faalt?
  dinsdag 16 oktober 2012 @ 08:04:16 #140
164283 Luco
Buongiorno!
pi_118027656
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 02:35 schreef _Loki het volgende:

[..]

Spannend, good luck! :)

Ik begin nu echt te merken dat m'n Engels met enorme sprongen vooruit gaat. lk kan zonder echt na te moeten lezen formele mails typen en lange zinnen komen er steeds minder hakkelend uit. En m'n woordvindingprobleem begint steeds minder te worden. Ik had stiekem gehoopt dat het eerder zou zijn, maar nu ik steeds meer met ozzies praat, gaat het echt hard! Ben benieuwd hoe het is als ik weer terug moet. :D

Ik merk ook dat ik best wel moeite heb met Nederlandse emails :') Een Engelse mail is veeel formeler dus daar ben ik nu aan gewend. Die begin ik vaak met "How are you? Hope you're well." of iets maar dat zou echt niet staan in het Nederlands, dus ik heb echt moeite met het opstarten van een mail in het Nederlands :') Hebben jullie dat ook, dat je Nederlands ineens faalt?
Klinkt zo bekend. Ik heb nu nog dat ik af en toe me beter in het Engels uit kan drukken dan in het Nederlands :')
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
pi_118028448
In het engels zijn er ook zoveel handige uitdrukkingen die in het Nederlands niet bestaan. Fingers crossed, makes sense en zo.
  dinsdag 16 oktober 2012 @ 09:49:45 #142
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_118029148
Ik merk ook dat ik nu steeds 'sorry' zeg om het minste geringste. Ook in het Nederlands. Tot groot vermaak van m'n vrienden. :')
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_118029217
:D oh god dat moet ik echt af gaan leren als ik terug ben. Ook 'thanks' en 'that's okay', ik roep het de hele dag.
pi_118033913
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 09:49 schreef Jabberwocky het volgende:
Ik merk ook dat ik nu steeds 'sorry' zeg om het minste geringste. Ook in het Nederlands. Tot groot vermaak van m'n vrienden. :')
Idem :')

In Nederland word ik er zeer raar op aangekeken dat ik zelfs als iemand zonder te kijken tegen mij opbotst IK (ook) sorry zeg :')
Ja doei.
  dinsdag 16 oktober 2012 @ 13:24:55 #145
164283 Luco
Buongiorno!
pi_118035380
As I said, No worries en heaps gebruik ik ook nog heaps vaak
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
  dinsdag 16 oktober 2012 @ 18:33:59 #146
332613 Captain_koek
Internetpiraat
pi_118047581
Nog geen last van al het bovenstaande. Zit hier nog maar een maandje en eigenlijk te veel Nederlanders.
Aigh aigh Captain!
pi_118049077
Dat sorry zeggen idd, dat heeft er het langst ingezeten. En mensen kijken je dan toch een partij vreemd en chagrijnig aan als je zonder na te denken 'sorry' bij het minste of geringste.

Ik mis Canada trouwens best wel. Vorig jaar rond deze tijd liep ik daar gewoon rond, dus ik moet er nu het wat kouder wordt vaak aan terug denken.
pi_118049208
Had dat ook met het woord Sorry, en dat kwam er ook vaak als nederlands met een engels accent uit.

Waar ik erg aan moest wennen waren de directe mensen hier in NL. Ook dat gehaaste gedoe. Dacht toen bij mezelf, ik blijf zoals ik was in Aussie en ga me niet aanpassn. 2 maanden later en ik ben weer die echte directe, gehaaste, zeikerige Nederlander:P Gvd wat mis ik aussie
pi_118049322
Waar ik nu van baal is dat mijn nieuwe school alleen maar kut landen/scholen als samenwerkingsverband heeft.
pi_118050049
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 02:35 schreef _Loki het volgende:

[..]

Spannend, good luck! :)

Thanks :)
"Fear is only as deep as the mind allows."
pi_118066171
- je had al een topic: Stagelopen in Australie, maar waar? -

[ Bericht 87% gewijzigd door GlowMouse op 17-10-2012 01:34:48 ]
pi_118086230
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2012 21:20 schreef motorbloempje het volgende:

Huisvesting
Huisvesting voor studenten is in het buitenland vaak heel anders geregeld als in Nederland.
:')

Ik ben zelf bijna klaar met mijn master, ik overweeg om nog een tweede master te doen in het buitenland. Ik heb onder andere twee masters in Duitsland (Berlijn en Münster) gevonden die in aanmerking komen. Nu is het zo dat in Duitsland voor een masteropleiding vrij weinig plaatsen beschikbaar zijn (30 bij de ene, 32 bij de andere). Er is dus een selectieprocedure die je eerst moet doorlopen.

Heeft iemand hier ervaring met een dergelijke selectieprocedure? Ik vraag me onder andere af wanneer je ook daadwerkelijk een kans maakt om toegelaten te worden. Er is waarschijnlijk veel concurrentie, waarom zouden al die Duitse studenten anders naar Groningen komen? Cijfers spelen natuurlijk een rol, ik heb mijn bachelor met gemiddeld een 6,8 gehaald en voor mijn master sta ik nu gemiddeld een 7,1 (het enige cijfer dat er nog bijkomt is van mijn masterthesis). En werkt het juist in je voordeel of in je nadeel als je al een master hebt afgerond? Ik kan het natuurlijk altijd proberen, maar misschien dat iemand mij meer kan vertellen over mijn kansen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 17-10-2012 16:27:50 ]
  woensdag 17 oktober 2012 @ 16:46:18 #153
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_118087127
Daar is weinig over te zeggen. Wat is het voor opleiding? Hebben ze zelf geen eisen op de website gezet? En hoe is je Duits?
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_118087928
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 16:46 schreef Jabberwocky het volgende:
Daar is weinig over te zeggen. Wat is het voor opleiding? Hebben ze zelf geen eisen op de website gezet? En hoe is je Duits?
Ja, er valt inderdaad weinig over te zeggen. De 'concurrentie' en de exacte afweging die wordt gemaakt bij de toelating zijn onbekend, maar ik vroeg me gewoon of er hier mensen zijn die ervaring hebben met een dergelijke procedure.
Dit zijn de eisen die op de website zijn vermeld:
quote:
A maximum of 30 students will be admitted each year (usually, 18 students per winter semester and 12 students per summer semester will be admitted). The general entry requirements are defined by the respective national and state laws for Higher Education in Germany.
All applicants must have an adequate Bachelor degree based on six semesters full time studies (= 180 ECTS credit points) or more, recognized in Germany for admission to graduate studies. The Examination board decides on the equivalence of other degrees.
All applicants who are not of English mother tongue have to present a TOEFL certificate with a minimum of 550 points (paper-based), or an equivalent qualification for English.This can be another test from an acknowledged institution, e.g. IELTS (academics 6,5). Another option: you already passed a study program with English as a medium of instruction.
De andere opleiding (TÜ Berlin) heeft soortgelijke eisen, daar ben ik er ook zeker van dat mijn bachelor aan de eisen voldoet. Beheersing van het Duits is niet doorslaggevend, aangezien de opleidingen beiden Engelstalig zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 17-10-2012 17:06:57 ]
  woensdag 17 oktober 2012 @ 17:55:44 #155
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_118089868
Het zal afhangen van het aantal aanmeldingen. Hoe meer aanmeldingen, hoe hoger ze de eisen zullen bijstellen. Op basis van wat ze hier zeggen valt het allemaal wel mee.
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_118089970
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 16:27 schreef LeTourdeFrance het volgende:

[..]

:')

Briljant aardig ook dat je dat even op een normale manier aanstipt! ^O^ van leuke meedenkende en aardige FOK!kers moeten we 't hebben hier.

Al heb ik die OP niet zelf in elkaar gezet is het wel een vervelende fout natuurlijk, dus even aangepast.
Ja doei.
pi_118092798
Graag gedaan.
pi_118162831
Zet mij ook maar in de lijst, ik woon in Stockholm en loop stage in Solna aan het Science for Life lab :)
pi_118204647
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 13:46 schreef larry91 het volgende:

[..]

Hoeveel ik kwijt was: Ongeveer 800 dollar per maand voor huur en eten. Ik huurde een studio incl. van 30m2 voor 400 dollar, leasete een auto voor nog eens 200 dollar en ik was ongeveer 100-200 dollar kwijt aan boodschappen. Je kunt een stuk goedkoper leven maar ik krijg een stagevergoeding van 12$ per uur!
Dan heb je echt goedkoop geleefd, maar het ligt er natuurlijk ook aan waar je zit. Ik ben nu sinds een aantal maanden terug uit de VS (Californië), en alleen de huur van mijn kamer was al $800 per maand (en die was zeker geen 30 m2).
Sowieso werd geëist dat ik minimaal $1500 per maand tot mijn beschikking had voor levensonderhoud, anders had ik niet eens aan mijn stage mogen beginnen.
pi_118318474
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2012 21:25 schreef opabrutus het volgende:
Heb ze zojuist nog eens een verzoek gestuurd :D .

Wat betreft beursmogelijkheden via Nuffic begrijp ik dat dit vooral binnen Europa is :'( .
Na meerdere keren pendelen tussen het kastje en de muur uiteindelijk te horen gekregen dat mijn hogeschool niets heeft van een samenwerkingsverband o.i.d. met universiteiten in de V.S. :N

Straks Nuffic maar eens contacteren met mijn vragen omtrent het te verwachten collegegeld e.d.
pi_118322279
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 09:50 schreef opabrutus het volgende:

[..]

Na meerdere keren pendelen tussen het kastje en de muur uiteindelijk te horen gekregen dat mijn hogeschool niets heeft van een samenwerkingsverband o.i.d. met universiteiten in de V.S. :N

Straks Nuffic maar eens contacteren met mijn vragen omtrent het te verwachten collegegeld e.d.
Als je eigen school geen samenwerkingsverbanden heeft, zul je aan een Amerikaanse universiteit gewoon hun normale collegegeld moeten betalen.
De $33,000 die je eerder noemde wordt inderdaad gehalveerd als je maar één semester daar studeert. Het hangt echter ook af van het aantal credits waarvoor je vakken volgt. Het gemiddeld is 15 per semester, en daar is die indicatie van het collegegeld ook op gebaseerd. Ga je voor meer of minder credits, dan wijkt het collegegeld ook af.
pi_118327289
Dat lijkt tot zover inderdaad te kloppen ja (helaas :'( )

Al diverse programma's tegengekomen, en voor "Study-Abroad" students, (Geen exchange dus :P ), kost een studiepunt meestal tussen de $600 en $900. Dat x15 is al tussen de $9000 en $13500 alleen al collegegeld.

Zoals het er nu voor staat is gewoon het grote probleem dat mijn instelling dus geen Exchange partners heeft, wat toch redelijk pover is annó 2012 :{w .

Voorlopig ga ik nog proberen wat Amerikaanse instellingen te contacteren, want ik kan met niet voorstellen dat er nergens Scholarships zijn voor europese studenten tegen een gereduceerd tarief.

Mocht uiteindelijk blijken dat een half jaartje in de VS studeren dan zo'n $20,000 dollar gaat kosten dan schuif ik dat voorlopig op de lange baan, en ga ik me oriënteren op iets wat binnen het Ërasmus gebied valt ;).
pi_118334082
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 14:05 schreef opabrutus het volgende:
Dat lijkt tot zover inderdaad te kloppen ja (helaas :'( )

Al diverse programma's tegengekomen, en voor "Study-Abroad" students, (Geen exchange dus :P ), kost een studiepunt meestal tussen de $600 en $900. Dat x15 is al tussen de $9000 en $13500 alleen al collegegeld.

Zoals het er nu voor staat is gewoon het grote probleem dat mijn instelling dus geen Exchange partners heeft, wat toch redelijk pover is annó 2012 :{w .

Voorlopig ga ik nog proberen wat Amerikaanse instellingen te contacteren, want ik kan met niet voorstellen dat er nergens Scholarships zijn voor europese studenten tegen een gereduceerd tarief.

Mocht uiteindelijk blijken dat een half jaartje in de VS studeren dan zo'n $20,000 dollar gaat kosten dan schuif ik dat voorlopig op de lange baan, en ga ik me oriënteren op iets wat binnen het Ërasmus gebied valt ;).
Ja dat had ik al verwacht. Het is gewoon zuur dat er zo weinig partnerships zijn binnen je school. Erasmus gebied is ook mooi hoor, dat heb ik zelf gedaan :).
pi_118334260
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 14:05 schreef opabrutus het volgende:
Dat lijkt tot zover inderdaad te kloppen ja (helaas :'( )

Al diverse programma's tegengekomen, en voor "Study-Abroad" students, (Geen exchange dus :P ), kost een studiepunt meestal tussen de $600 en $900. Dat x15 is al tussen de $9000 en $13500 alleen al collegegeld.

Zoals het er nu voor staat is gewoon het grote probleem dat mijn instelling dus geen Exchange partners heeft, wat toch redelijk pover is annó 2012 :{w .

Voorlopig ga ik nog proberen wat Amerikaanse instellingen te contacteren, want ik kan met niet voorstellen dat er nergens Scholarships zijn voor europese studenten tegen een gereduceerd tarief.

Mocht uiteindelijk blijken dat een half jaartje in de VS studeren dan zo'n $20,000 dollar gaat kosten dan schuif ik dat voorlopig op de lange baan, en ga ik me oriënteren op iets wat binnen het Ërasmus gebied valt ;).
Dit is wel een handige site: collegeprowler.com/finder
pi_118348073
Oooh ik ga me hier ook weer melden! Ik heb het afgelopen jaar heel erg getwijfeld over in welk land ik volgende jaar (maart 2013) (eigenlijk had ik dit semester al willen beginnen, maar dat is er niet van gekomen) wil gaan studeren. Maar ik heb een keuze gemaakt, het wordt: Oostenrijk!

Ik ben nu bezig met al mijn benodigde papieren verzamelen en hoop voor december alles vertaald te hebben!
...it is a tale told by an idiot, full of sound and fury, signifying nothing...
pi_118359204
Tof! Oosterijk lijkt me een prachtig land om te wonen!
pi_118369306
Whaaa, ik heb maandag of dinsdag een Skype gesprek met een bedrijf in Sydney! Wat kan ik verwachten en hoe kan ik me het beste voorbereiden!
pi_118370969
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 12:18 schreef truttebelletje het volgende:
Whaaa, ik heb maandag of dinsdag een Skype gesprek met een bedrijf in Sydney! Wat kan ik verwachten en hoe kan ik me het beste voorbereiden!
Wacht even tot _Loki weer wakker is ;)
Ja doei.
pi_118373452
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 13:07 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Wacht even tot _Loki weer wakker is ;)
Ja bin ich wieder. :D Het is hier 11pm dus meer wachten tot ik weer thuis was ipv wakker ;)

Enorm gaaf, truttebelletje! :)
Hm, eens kijken.
Het is goed te weten dat Ozzie bedrijven erg informeel zijn vergeleken met NL, je hoeft dus niet enorm voor te bereiden zoals je hier bij een sollicitatie zou doen. Wat ik merkte, was dat het meer gewoon maar ging waar het naartoe ging zonder dat zij ook dingen hadden voorbereid. Meer een praatje maken dan echt een sollicitatiegesprek, zeg maar. Maar het is altijd goed om te weten wat je wilt, hoe het bedrijf daarbij aansluit etc. Ze willen waarschijnlijk weten hoe je je stage in wilt vullen en zodat zij kunnen kijken hoe dat binnen het bedrijf past. Wat ik voor mezelf op een rijtje had gezet van tevoren, is wat je moet en wilt leren. Waar liggen je interesses en waarom spreekt juist dat bedrijf je zo aan? Welke eisen zijn er van school uit? Heb je de website goed doorgekeken en zo ja, welke afdelingen/projecten/studies/etc spreken je aan?
pi_118374130
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 14:16 schreef _Loki het volgende:

[..]

Ja bin ich wieder. :D Het is hier 11pm dus meer wachten tot ik weer thuis was ipv wakker ;)

Enorm gaaf, truttebelletje! :)
Hm, eens kijken.
Het is goed te weten dat Ozzie bedrijven erg informeel zijn vergeleken met NL, je hoeft dus niet enorm voor te bereiden zoals je hier bij een sollicitatie zou doen. Wat ik merkte, was dat het meer gewoon maar ging waar het naartoe ging zonder dat zij ook dingen hadden voorbereid. Meer een praatje maken dan echt een sollicitatiegesprek, zeg maar. Maar het is altijd goed om te weten wat je wilt, hoe het bedrijf daarbij aansluit etc. Ze willen waarschijnlijk weten hoe je je stage in wilt vullen en zodat zij kunnen kijken hoe dat binnen het bedrijf past. Wat ik voor mezelf op een rijtje had gezet van tevoren, is wat je moet en wilt leren. Waar liggen je interesses en waarom spreekt juist dat bedrijf je zo aan? Welke eisen zijn er van school uit? Heb je de website goed doorgekeken en zo ja, welke afdelingen/projecten/studies/etc spreken je aan?
Ohhh dankje, je stelt me weer een beetje gerust haha! Ik ga gewoon veel vragen alvast opschrijven zodat die er in ieder geval niet hakkelend uit gaan komen! Er valt sowieso veel te vragen, want ze hebben niet echt een vacature, dit is hun eerste HR stage die ze willen bieden.

Ik ben nu al zenuwachtig!
pi_118375357
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 14:35 schreef truttebelletje het volgende:

[..]
Ik ga gewoon veel vragen alvast opschrijven zodat die er in ieder geval niet hakkelend uit gaan komen!

Niet doen. Echt niet.
Dat laat je alleen maar in de war brengen omdat het 9 van de 10 keer toch niet helemaal in de context past dus dat laat je alleen maar hakkelender praten. Gewoon wat steekwoorden opschrijven en laten zien dat jij je wel red met het Engels :)
  woensdag 24 oktober 2012 @ 16:10:16 #172
286575 Roces18
Chef de party
pi_118377519
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 15:10 schreef _Loki het volgende:

[..]

Niet doen. Echt niet.
Dat laat je alleen maar in de war brengen omdat het 9 van de 10 keer toch niet helemaal in de context past dus dat laat je alleen maar hakkelender praten. Gewoon wat steekwoorden opschrijven en laten zien dat jij je wel red met het Engels :)
Ik heb tijdens mijn gesprek ook eerst een vragenlijstje gemaakt. Natuurlijk wacht je tot het juiste moment zodat het geen interview is, maar dan heb je wat houvast waar je op terug kan vallen als het gesprek stil valt. En inderdaad zoals hierboven al gesteld is zijn de bedrijven daar heel erg relaxt, ik ga begin februari en gewoon werktijden van half tien tot half 4. Dat is toch lekker of niet soms :P
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_118378969
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 16:10 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Ik heb tijdens mijn gesprek ook eerst een vragenlijstje gemaakt. Natuurlijk wacht je tot het juiste moment zodat het geen interview is, maar dan heb je wat houvast waar je op terug kan vallen als het gesprek stil valt. En inderdaad zoals hierboven al gesteld is zijn de bedrijven daar heel erg relaxt, ik ga begin februari en gewoon werktijden van half tien tot half 4. Dat is toch lekker of niet soms :P
Zoo, dat zijn lekkere tijden! Ik schrijf anders wel steekwoorden op maar verzin van tevoren hoe ik het wil gaan zeggen.
Ga jij ook vanaf februari naar Sydney dan?
  woensdag 24 oktober 2012 @ 16:54:13 #174
164283 Luco
Buongiorno!
pi_118379224
Sydney O+
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
pi_118401900
Vraagje: Ik doe een dubbele studie wiskunde/informatica, waarvan ik het informaticadeel al bijna klaar heb. Ik wou volgend jaar het tweede semester in amerika studeren. Dat zou dus betekenen dat ik nog een aantal wiskundevakken in amerika moet doen. Deze moeten wel op een bepaald niveau zijn (namelijk het hoogste, 'niveau 3'). De studieadviseur vertelde me dat het lastig zou worden om vakken die ik in amerika gehaald heb door de examencommissie goed gekeurd zou laten worden, omdat de wiskundevakken in amerika veel makkelijker zijn.

Weten jullie hier iets meer vanaf? Ik heb bij een paar universiteiten die in het uitwisselingsprogramma zitten gekeken naar de vakken, en het zag er inderdaad (qua onderwerpen) makkelijker uit dan hier in nederland.

Als de vakken niet door de examencommissie goedgekeurd worden, moet ik nog een jaar extra studeren. Ik zou de eerste helft van het jaar kunnen gaan, maar ik prefereer echt de tweede helft van het jaar (is me aangeraden door anderen maar lijkt me zelf ook leuker, in verband met vakantie, en de vakken die ik kan doen hier).

Ik zat dus te denken of ik misschien moeilijkere vakken kon kiezen (uit de 'graduate' fase, dus als ik het goed begrijp zou dat hier de master zijn). Iemand hier ervaring mee? Ik heb zelf nog een gesprek over met iemand van de uni, maar het kan denk ik nooit kwaad om alvast informatie in te winnen :)
pi_118404198
Blegh ik heb weer een Nederlands-blokkade ;(
Hoe zeg ik netjes "Er is niet veel over te vinden maar de bronnen die ik wel gevonden heb, zeggen dit:"? :')
pi_118411807
"Over het onderwerp is beperkt bewijs maar enkele studies suggereren.."
"Ondanks dat er weinig over bekend is laat beperkt bewijs zien dat.."
If I'm sad, I stop being sad and be awesome instead. True story
pi_118416576
Oke daar was ik echt noooit op gekomen, dankjewel :D
  donderdag 25 oktober 2012 @ 17:30:46 #179
286575 Roces18
Chef de party
pi_118424621
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 16:47 schreef truttebelletje het volgende:

[..]

Zoo, dat zijn lekkere tijden! Ik schrijf anders wel steekwoorden op maar verzin van tevoren hoe ik het wil gaan zeggen.
Ga jij ook vanaf februari naar Sydney dan?
Nee, iets verderop in Auckland - Nieuw Zeeland. Maar Sydney is ook heel erg tof lijkt me, keuzes maken hé :P
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_118594279
Bleh ik ben zo zenuwachtig voor morgen :( ik ben nog veel te onzeker over mijn engels!
  maandag 29 oktober 2012 @ 21:09:10 #181
164283 Luco
Buongiorno!
pi_118596697
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 20:32 schreef truttebelletje het volgende:
Bleh ik ben zo zenuwachtig voor morgen :( ik ben nog veel te onzeker over mijn engels!
Je bent niet de eerste die ze spreken waarvan Engels niet de moerstaal is. No worries, Aussies zijn over het algemeen erg verbaasd over het Engels niveau van Nederlanders (in positieve zin)
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
pi_118600815
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 20:32 schreef truttebelletje het volgende:
Bleh ik ben zo zenuwachtig voor morgen :( ik ben nog veel te onzeker over mijn engels!
Succes, komt vast wel goed :)
pi_118601245
Heeft iemand hier dingen gehoord over wat Amerikaanse universiteiten? Ik moet er nog 1 kiezen voor mijn uitwisseling top-3. Ik zit nog te twijfelen tussen Santa Cruz, Irvine en Davis.
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 15:15:16 #184
286575 Roces18
Chef de party
pi_118623007
quote:
2s.gif Op maandag 29 oktober 2012 22:12 schreef kutkloon7 het volgende:
Heeft iemand hier dingen gehoord over wat Amerikaanse universiteiten? Ik moet er nog 1 kiezen voor mijn uitwisseling top-3. Ik zit nog te twijfelen tussen Santa Cruz, Irvine en Davis.
Uit die 3 is Davis de beste, daarna Irvine en dan Santa Cruz. Maar zolang je in Nederland blijft wonen maakt het niet zoveel uit aangezien die namen hier niet zoveel zeggen tenzij je naar Harvard oid gaat.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_118636008
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 15:15 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Uit die 3 is Davis de beste, daarna Irvine en dan Santa Cruz. Maar zolang je in Nederland blijft wonen maakt het niet zoveel uit aangezien die namen hier niet zoveel zeggen tenzij je naar Harvard oid gaat.
Thanks!
Het maakt wel wat uit, ik moet nog wiskundevakken op een bepaald niveau volgen daar. Berkeley zit ook tussen de keuzes, en die heb ik (en de rest) natuurlijk op 1 staan, en daar zit het met het niveau ook wel snor.
pi_118648790
Ik heb net t skype gesprek gehad en t ging super! Af en toe wat momentjes waarvan ik dacht, oh help aan wat voor een zin ben ik nu weer begonnen, maar volgens mij heb ik die stage in the pocket! Volgens mij was het ook niet eens meer een sollicitatiegesprek maar meer even kennismaken, want ze begon eigenlijk meteen in termen van 'dit ga je doen met mij en dat ga je doen met diegene'
Ze gaat nu contact opnemen voor verdere dingen met iemand van het bemiddelingsbureau dus ik neem aan dat ik aangenomen ben!

Yeaaaaah! Thanks voor jullie steun haha!
pi_118650762
Zie je wel, is niks aan. :D Zo ging het bij mij ook. "Dus je kunt dit en dit doen maar dat is aan jou dus ja, kies maar".
Gefeliciteerd! Wat ga je allemaal doen tijdens je stage? :)
pi_118655878
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 23:52 schreef _Loki het volgende:
Zie je wel, is niks aan. :D Zo ging het bij mij ook. "Dus je kunt dit en dit doen maar dat is aan jou dus ja, kies maar".
Gefeliciteerd! Wat ga je allemaal doen tijdens je stage? :)
Dankje! Ik mag echt super veel dingen doen, ze hebben daar ontzettend veel stagiairs en daarnaast veel professionals dus ik mag daar trainingprogramma's voor opzetten en gesprekken mee voeren over de voortgang. En daarnaast ook nog heel veel andere HR-taken, de administratie is lekker uitbesteed dus daar hoef ik me niet meer druk om te maken!
  woensdag 31 oktober 2012 @ 20:43:41 #189
205891 Nithosm
alles komt goed
pi_118683181
:'( Na 6 weken ´studie (ahem, geen reet doen)´ is nu toch echt de pret over hier in Costa Rica.
Essays, debatten, presentaties.. de stof is niet moeilijk, erg interessant zelfs, maar de omschakeling van is nogal lastig.

Verder zijn we als westerse studenten even herinnerd dat we in een 3de wereld land leven.
Huisgenootje 1 beroofd met een mes van laptop, iPhone, portemonnee.
Huisgenootje 2 beroofd van 200 dollar (ingebroken in hostelkamer).
Huisgenootje 3 beroofd van BlackBerry (zakkenrollerij in de bus).
Huisgenootje 4... woops. Ikzelf beroofd van goedkope Nokia telefoon terwijl ik ´m in mijn hand had
Dader op de fiets pakte ´m uit mijn hand en fietste doodleuk weg
Andere dude is met een geweer beroofd van 8 peuken en 3 euro :´).
Verder worden stomme dingen als sokken en ondergoed gejat bij een wasserij...ookal laat je ze zien wat je van tevoren brengt. Ach... de mensen hier hebben soms gewoon niets. Jongens van mijn leeftijd komen soms naar me toe voor geld.. niet 1.. nee gewoon meerdere na elkaar. Verder... heimwee

Zijn er nog andere mensen in een ontwikkelingsland(volgens mij niet hè...?).
Hoe is het daar met de veiligheid?
  donderdag 1 november 2012 @ 19:12:51 #190
286575 Roces18
Chef de party
pi_118715347
Oh dat klinkt niet echt veilig :P Ook al hebben de meeste niets geeft nog geen reden om te stelen he :P Maar volgens mij kan je het toch wel terugkrijgen van je verzekering?
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  vrijdag 2 november 2012 @ 04:53:14 #191
205891 Nithosm
alles komt goed
pi_118732098
Het was een goedkope telefoon en ik ben niet naar de pliesie geweest..de plek waar het gebeurde had niet eens een politiekantoortje - 't dichtstbijzijnde was een uur verder.

De rest heeft wel aangifte gedaan maar dat ging ook om honderden euro's...
pi_118748779
Zo! Bijna klaar met vakken uitzoeken, dan moet ik nog mijn studieplan maken, aanbevelingsbrief, financieel plan...
Genoeg te doen dus, maar eerst tentamenweek!
  vrijdag 2 november 2012 @ 18:28:02 #193
286575 Roces18
Chef de party
pi_118749253
Ik kan me er gewoon niet toe zetten om überhaupt ook maar iets te regelen :') [luiheid-mode-activated]

internationaal rijbewijs, verzekeringen, appartement, duo etc.... :'( gelukkig heb ik mijn stageplek en vlucht al >:)
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_118757629
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2012 18:28 schreef Roces18 het volgende:
Ik kan me er gewoon niet toe zetten om überhaupt ook maar iets te regelen :') [luiheid-mode-activated]

internationaal rijbewijs, verzekeringen, appartement, duo etc.... :'( gelukkig heb ik mijn stageplek en vlucht al >:)
Herkenbaar wel. Ik heb al heel veel overzichtjes gemaakt en weet ik veel wat, maar zodra ik echt een knoop moet doorhakken heb ik daar geen zin in :P
pi_118774147
beste mensen,

Omdat ik binnenkort op de universiteit in NIjmegen ga studeren en heel graag een deel van mijn studie in Polen wil volgen. Heb ik een vraag aan jullie.

Is het moeilijk te regelen om een deel van mijn studie in Polen te volgen op een specifiek universiteit ?
Mag je in de tweede jaar naar het buitenland ?

Hoe zit het met stage . Wanneer heb je je stage. Hoelang duurt je stage ?

Wat ik even hierbij moet vermelden is dat ik vloeiend Pools spreek, aangezien ik tweetalig opgevoed ben :)

[ Bericht 19% gewijzigd door trOnk12 op 03-11-2012 15:20:55 ]
pi_118774403
quote:
15s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 20:43 schreef Nithosm het volgende:
:'( Na 6 weken ´studie (ahem, geen reet doen)´ is nu toch echt de pret over hier in Costa Rica.
Essays, debatten, presentaties.. de stof is niet moeilijk, erg interessant zelfs, maar de omschakeling van is nogal lastig.

Verder zijn we als westerse studenten even herinnerd dat we in een 3de wereld land leven.
Huisgenootje 1 beroofd met een mes van laptop, iPhone, portemonnee.
Huisgenootje 2 beroofd van 200 dollar (ingebroken in hostelkamer).
Huisgenootje 3 beroofd van BlackBerry (zakkenrollerij in de bus).
Huisgenootje 4... woops. Ikzelf beroofd van goedkope Nokia telefoon terwijl ik ´m in mijn hand had
Dader op de fiets pakte ´m uit mijn hand en fietste doodleuk weg
Andere dude is met een geweer beroofd van 8 peuken en 3 euro :´).
Verder worden stomme dingen als sokken en ondergoed gejat bij een wasserij...ookal laat je ze zien wat je van tevoren brengt. Ach... de mensen hier hebben soms gewoon niets. Jongens van mijn leeftijd komen soms naar me toe voor geld.. niet 1.. nee gewoon meerdere na elkaar. Verder... heimwee

Zijn er nog andere mensen in een ontwikkelingsland(volgens mij niet hè...?).
Hoe is het daar met de veiligheid?
Wow zoveel berovingen :o ken ook iemand die naar CR is geweest, maar niks over berovingen gehoord verder.
pi_118793506
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 november 2012 14:58 schreef trOnk12 het volgende:
beste mensen,

Omdat ik binnenkort op de universiteit in NIjmegen ga studeren en heel graag een deel van mijn studie in Polen wil volgen. Heb ik een vraag aan jullie.

Is het moeilijk te regelen om een deel van mijn studie in Polen te volgen op een specifiek universiteit ?
Mag je in de tweede jaar naar het buitenland ?

Hoe zit het met stage . Wanneer heb je je stage. Hoelang duurt je stage ?

Wat ik even hierbij moet vermelden is dat ik vloeiend Pools spreek, aangezien ik tweetalig opgevoed ben :)
Dat verschilt allemaal enorm per studie. Welke ga je volgen?
het is trouwens niet erg gebruikelijk voor een universitaire studie om stages te hebben in de bachelorfase. Je hebt wel een minor, die kun je waarschijnlijk wel in Polen volgen.


Oh, ik ga trouwens zo voor een weekje richting Darwin. :D Zin an!
Echt iedereen die ik vertel dat ik naar Darwin ga, zegt "...Why?"
... Waarom niet? :') Kakadu en Litchfield zijn awesome en dat moet toch echt via Darwin.
  zondag 4 november 2012 @ 11:01:21 #198
164283 Luco
Buongiorno!
pi_118799966
Darwin, waarom :')? Ik zat er precies een jaar terug, zweette me kapot (RH 80-100%, 25-30 graden). Kakadu en Litchfield zijn tof, true, maar Litchfield had ik ook kunnen missen to be honest.
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
  zondag 4 november 2012 @ 11:01:32 #199
164283 Luco
Buongiorno!
pi_118799968
En de stad Darwin is ook niet spectaculair
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
pi_119005506
Eens, eens. De stad zelf is niet heel erg awesome maar Kakadu was het zo enorm erg waard. :)

Stiekem was het omdat ik hele goedkope tickets had gevonden (200 euro retour), vandaar. Het weer was inderdaad niet heel geweldig (38 graden, 70% humidity in Kakadu) maar ik heb de tijd van m'n leven gehad.
pi_119028370
Hello,

zijn er nog mensen aanwezig die in Duitsland studeren en wonen??
Ik woon inmiddels in Duitsland en wil volgend jaar mijn studie weer oppakken en zou graag mensen leren kennen die ook hier studeren :)
  zaterdag 10 november 2012 @ 12:57:30 #202
286575 Roces18
Chef de party
pi_119051009
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 07:47 schreef _Loki het volgende:

Stiekem was het omdat ik hele goedkope tickets had gevonden (200 euro retour), vandaar. Het weer was inderdaad niet heel geweldig (38 graden, 70% humidity in Kakadu) maar ik heb de tijd van m'n leven gehad.
Nice, ik zat ook al te kijken voor retourtickets naar Fiji maar die zitten rond de 400~ ;(
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_119052621
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 november 2012 14:58 schreef trOnk12 het volgende:
beste mensen,

Omdat ik binnenkort op de universiteit in NIjmegen ga studeren en heel graag een deel van mijn studie in Polen wil volgen. Heb ik een vraag aan jullie.

Is het moeilijk te regelen om een deel van mijn studie in Polen te volgen op een specifiek universiteit ?
Mag je in de tweede jaar naar het buitenland ?

Hoe zit het met stage . Wanneer heb je je stage. Hoelang duurt je stage ?

Wat ik even hierbij moet vermelden is dat ik vloeiend Pools spreek, aangezien ik tweetalig opgevoed ben :)
Ligt natuurlijk heel erg aan de studie zelf. Verder zou ik gewoon eerst rustig afwachten totdat je echt student bent en dan eens met de studie adviseur overleggen welke opties er zijn voor jouw betreffende studie.
Shine bright like a diamond.
pi_119103510
_Loki, ga je eigenlijk nog ergens een lange stopover doen op je terugreis?
Ik moet nu ook een keer tickets gaan boeken en k denk dat ik mn stopover in Bangkok wil doen!
pi_119104835
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 21:29 schreef truttebelletje het volgende:
_Loki, ga je eigenlijk nog ergens een lange stopover doen op je terugreis?
Ik moet nu ook een keer tickets gaan boeken en k denk dat ik mn stopover in Bangkok wil doen!
Helaas helaas, geen tijd voor :') Ik moet eind augustus mijn eindpresentatie geven dus ik moet per sé dan terug zijn en voorbereid zijn etc. Dus ik heb denk ik 2 weken de tijd om rond te reizen. Maar ik denk zeker dat ik wel een stopover ga maken, het liefst in 2 landen op de terugweg.
pi_119117354
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 21:50 schreef _Loki het volgende:

[..]

Helaas helaas, geen tijd voor :') Ik moet eind augustus mijn eindpresentatie geven dus ik moet per sé dan terug zijn en voorbereid zijn etc. Dus ik heb denk ik 2 weken de tijd om rond te reizen. Maar ik denk zeker dat ik wel een stopover ga maken, het liefst in 2 landen op de terugweg.
Aaah dat is jammer! Ga je dan gewoon tijdens je stage Aussie verkennen of na die tijd ook nog even?
pi_119117928
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 10:58 schreef truttebelletje het volgende:

[..]

Aaah dat is jammer! Ga je dan gewoon tijdens je stage Aussie verkennen of na die tijd ook nog even?
Oz doe ik tijdens m'n stage, Azië achteraf :)
Ik probeer sowieso de hoogtepunten te doen. Voor mij kakadu (done), great ocean road (december met familie + vriend) en waarschijnlijk een weekend red center. Dan heb ik nog een week of 2 te besteden, denk dat dat een tijdje great barrier reef wordt ergens in mei of zo.
  maandag 12 november 2012 @ 11:31:59 #208
286575 Roces18
Chef de party
pi_119118448
@Loki, ik zit even op de kaart te kijken maar je kan bijna met de kano naar Papua New Guinea vanuit het toppuntje van Australië. Misschien wat drugs smokkelen ;) En heb je al uitgezocht wat je allemaal gaat doen? Ik heb nu een lijstje van een 50tal dingen, maar denk niet dat ik allemaal kan doen überhaupt.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_119118997
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 11:31 schreef Roces18 het volgende:
@Loki, ik zit even op de kaart te kijken maar je kan bijna met de kano naar Papua New Guinea vanuit het toppuntje van Australië. Misschien wat drugs smokkelen ;) En heb je al uitgezocht wat je allemaal gaat doen? Ik heb nu een lijstje van een 50tal dingen, maar denk niet dat ik allemaal kan doen überhaupt.
Hahah, joh, dat is wat al de 'boat people' ook denken en dat gaat niet altijd goed als ik de vele nieuwsberichten hier moet geloven ;)
Ik weet nog niet precies wat ik ga doen, stiekem. Vooral omdat ik nu in de stad zelf nog veel te veel te ontdekken heb denk ik. Maar tot nu toe denk ik dat iets van een reef en the red center nog af te kruisen zijn, verder weet ik het niet precies. Wat heb jij zoal?
  maandag 12 november 2012 @ 11:53:29 #210
286575 Roces18
Chef de party
pi_119119250
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 11:46 schreef _Loki het volgende:

[..]

Hahah, joh, dat is wat al de 'boat people' ook denken en dat gaat niet altijd goed als ik de vele nieuwsberichten hier moet geloven ;)
Ik weet nog niet precies wat ik ga doen, stiekem. Vooral omdat ik nu in de stad zelf nog veel te veel te ontdekken heb denk ik. Maar tot nu toe denk ik dat iets van een reef en the red center nog af te kruisen zijn, verder weet ik het niet precies. Wat heb jij zoal?
uhm, fox glacier, skydiven, bungeejumpen, zee kajakken, wrak duiken, pinquins bezoeken etc...
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_119119282
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 11:53 schreef Roces18 het volgende:

[..]

uhm, fox glacier, skydiven, bungeejumpen, zee kajakken, wrak duiken, pinquins bezoeken etc...
Oh ik ga ook surfen trouwens, dat moet gewoon.
Wrak duiken? Hoe kom je daarbij? :D Klinkt best wel, eng.
  maandag 12 november 2012 @ 11:56:34 #212
286575 Roces18
Chef de party
pi_119119373
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 11:54 schreef _Loki het volgende:

[..]

Oh ik ga ook surfen trouwens, dat moet gewoon.
Wrak duiken? Hoe kom je daarbij? :D Klinkt best wel, eng.
oja surfen :P Bij ons kan je ook wintersporten maar helaas als ik er ben is het niet het goede seizoen :P Naja de rest komt gewoon van toeristensites en dergelijke daar zat het toevallig tussen. Heb je al eerder gesurft? (ik niet) overweeg een weekendcursus te nemen :P
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_119119478
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 11:56 schreef Roces18 het volgende:

[..]

oja surfen :P Bij ons kan je ook wintersporten maar helaas als ik er ben is het niet het goede seizoen :P Naja de rest komt gewoon van toeristensites en dergelijke daar zat het toevallig tussen. Heb je al eerder gesurft? (ik niet) overweeg een weekendcursus te nemen :P
Nope, dus dat wordt heel frustrerend. Ik denk dat ik een middagje een cursus meepik op de great ocean road of zo. Als je langer de tijd hebt, serieus doen, zo cool.
  maandag 12 november 2012 @ 12:06:46 #214
286575 Roces18
Chef de party
pi_119119795
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 11:58 schreef _Loki het volgende:

[..]

Nope, dus dat wordt heel frustrerend. Ik denk dat ik een middagje een cursus meepik op de great ocean road of zo. Als je langer de tijd hebt, serieus doen, zo cool.
Ik heb het geluk dat ik zo vaak mag vrij nemen als ik wil , zolang ik mijn uren maar vol maak in die 6 maanden. (je mag zelf in de nacht doorwerken 8)7 ) dus dat komt mooi uit :D
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_119119904
:D beter.
Heb ik ook, maar ik zit wel aan afspraken vast met families en zo. Maar ik kan in principe gewoon m'n eigen uren bepalen, zo lang m'n werk maar af komt.
maar ik ben er wel gewoon iedere dag van 9-5 want dat is gewoon handig communiceren met collega's ;)
  maandag 12 november 2012 @ 21:03:47 #216
350332 Pope-of-Dope
Lead. Inspire. Change.
pi_119141790
Zojuist besloten om een minor in Praag te gaan regelen. Fucking veel zin zin!
''Even if he fails again and again to accomplish his purpose (as he necessarily must until weakness is overcome), the strength of character gained will be the measure of his true succes''
pi_119146182
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 21:03 schreef Pope-of-Dope het volgende:
Zojuist besloten om een minor in Praag te gaan regelen. Fucking veel zin zin!
Leuke stad is dat ja. In het Engels neem ik aan? Tsjechisch is een raar taaltje :P
pi_119146220
Zojuist een motivatiebrief voor één semester Berkeley geschreven.
pi_119148399
quote:
7s.gif Op maandag 12 november 2012 22:18 schreef kutkloon7 het volgende:
Zojuist een motivatiebrief voor één semester Berkeley geschreven.
Oh, dat was altijd een droom van me om daar naar toe te gaan O+ Maar toen puntje bij paaltje kwam koos ik voor de UK en toen dat op het allerlaatste moment niet door ging, ging ik opeens naar Canada :+
  maandag 12 november 2012 @ 23:22:06 #220
350332 Pope-of-Dope
Lead. Inspire. Change.
pi_119149752
quote:
14s.gif Op maandag 12 november 2012 22:18 schreef kutkloon7 het volgende:

[..]

Leuke stad is dat ja. In het Engels neem ik aan? Tsjechisch is een raar taaltje :P
Ze hebben uitwisselingsprogramma's. Je krijgt dan vakken in het engels, en woont in een ziek groot studentencomplex met meer Erasmus studenten. PARTYY!
''Even if he fails again and again to accomplish his purpose (as he necessarily must until weakness is overcome), the strength of character gained will be the measure of his true succes''
  dinsdag 13 november 2012 @ 09:01:50 #221
286575 Roces18
Chef de party
pi_119154791
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 23:22 schreef Pope-of-Dope het volgende:

[..]

Ze hebben uitwisselingsprogramma's. Je krijgt dan vakken in het engels, en woont in een ziek groot studentencomplex met meer Erasmus studenten. PARTYY!
Ik heb altijd het idee dat bij buitenlandse universiteiten de studielast zwaarder is. Hoeft niet per se te betekenen dat het niveau hoger is maar het wekt de indruk dat je er veel tijd in moet steken, dus wat die party betreft weet ik het zo net nog niet
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_119163573
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 09:01 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Ik heb altijd het idee dat bij buitenlandse universiteiten de studielast zwaarder is. Hoeft niet per se te betekenen dat het niveau hoger is maar het wekt de indruk dat je er veel tijd in moet steken, dus wat die party betreft weet ik het zo net nog niet
Dat is naar mijn ervaring inderdaad zo, maar dat betekent niet dat er minder gefeest wordt ;) De engineers die hadden de zwaarste studielast in Canada, maar zij gaven de grootste feesten :D
  dinsdag 13 november 2012 @ 23:02:24 #223
350332 Pope-of-Dope
Lead. Inspire. Change.
pi_119185465
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 09:01 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Ik heb altijd het idee dat bij buitenlandse universiteiten de studielast zwaarder is. Hoeft niet per se te betekenen dat het niveau hoger is maar het wekt de indruk dat je er veel tijd in moet steken, dus wat die party betreft weet ik het zo net nog niet
Kan je prima combineren. Bedenk eens hoeveel tijd je per dag nutteloze shit aan het doen bent. Als je dat gewoon schrapt heb je ineens ZO veel tijd over.
''Even if he fails again and again to accomplish his purpose (as he necessarily must until weakness is overcome), the strength of character gained will be the measure of his true succes''
  woensdag 14 november 2012 @ 16:56:57 #224
286575 Roces18
Chef de party
pi_119205339
Kan iemand mij even iets uitleggen over DUO.

Ik heb nu papieren ingevuld voor : Uitzondering inschrijving GBA & OV Vergoeding Buitenland. Maar nu zit ik te kijken voor uitwonende beurs wat ik blijkbaar niet kan regelen op de site van DUO zelf. Maar is dit hetzelfde als de uitzondering inschrijving GBA? Want er wordt vaag iets over verteld : ''gebruik dit formulier als je in aanmerking wil komen voor een uitwonende beurs''. (In aanmerking = niet zeker).

En ja wat zei DUO, nog niets wat ik vraag het eerst hier aangezien er meer mensen ervaring mee hebben dan zo'n pipo achter de telefoon.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_119206865
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 16:56 schreef Roces18 het volgende:
Kan iemand mij even iets uitleggen over DUO.

Ik heb nu papieren ingevuld voor : Uitzondering inschrijving GBA & OV Vergoeding Buitenland. Maar nu zit ik te kijken voor uitwonende beurs wat ik blijkbaar niet kan regelen op de site van DUO zelf. Maar is dit hetzelfde als de uitzondering inschrijving GBA? Want er wordt vaag iets over verteld : ''gebruik dit formulier als je in aanmerking wil komen voor een uitwonende beurs''. (In aanmerking = niet zeker).

En ja wat zei DUO, nog niets wat ik vraag het eerst hier aangezien er meer mensen ervaring mee hebben dan zo'n pipo achter de telefoon.
Ik heb gewoon aangevinkt dat ik vanaf X uitwonend was, en als adres het International Office van de universiteit opgegeven omdat ik zelf nog geen adres had. Dat was prima. Of bedoel je wat anders?
  woensdag 14 november 2012 @ 18:13:06 #226
286575 Roces18
Chef de party
pi_119207712
Ik bedoel of mijn formulier van uitzondering inschrijving GBA meteen betekent dat mijn uitwonende beurs is aangevraagd?
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_119208635
Dat zou ik niet weten, daar heb ik nooit wat mee gedaan. Ik heb nergens gemeld dat ik voor langere tijd in het buitenland zat.
  woensdag 14 november 2012 @ 18:56:30 #228
286575 Roces18
Chef de party
pi_119209174
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 18:41 schreef fh101 het volgende:
Dat zou ik niet weten, daar heb ik nooit wat mee gedaan. Ik heb nergens gemeld dat ik voor langere tijd in het buitenland zat.
Hoe heb je dan een uitwonende beurs aangevraagd? of was je daarvoor al uitwonend?
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_119209609
Ik wil volgend jaar graag studeren (volledige Bachelor) in het buitenland. Ik zit nu in mijn laatste jaar van TVWO, en als ik slaag heb ik dus een VWO diploma en een IB certificate waarmee ik op buitenlandse universiteiten terecht kan. Mijn interesse gaat uit naar de Scandinavische landen. Nou heb ik twee vragen. Ten eerste is het (nog) mogelijk mijn studiefinanciering mee te nemen naar het buitenland? Zelfs wanneer de studie in het buitenland gratis is voor EU inwoners? (bijv. in Denemarken, Zweden, Schotland etc.)
En ten tweede vraag ik mij af wat mijn kansen zijn, daar ik tijdens de aanmeldingsdeadlines voor internationale studenten (rond december) natuurlijk nog helemaal geen diploma's heb om te laten zien. Simpelweg omdat ik nog niet geslaagd ben. Zijn mijn kansen dan niet heel minimaal, aangezien ze liever 'zekerheidjes' laten deelnemen aan de studie? Zijn er anderen die ook deze ervaring hebben (gehad)?
Alvast bedankt!
pi_119209890
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 18:56 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Hoe heb je dan een uitwonende beurs aangevraagd? of was je daarvoor al uitwonend?
Wat ik eerder al zei: gewoon aangevinkt dat ik vanaf een bepaalde datum uitwonend was en een adres in Canada ingevuld als woonadres. Voor een uitwonende beurs maakt het niet uit of je in NL uitwonend bent of aan de andere kant van de wereld :P

edit: bedenk me net dat ik in die maanden flink wat gewisseld heb qua woonsituatie. Tot juli uitwonend, toen huur opgezegd van mijn kamer dus augustus weer inwonend, en vanaf september weer uitwonend want toen zat ik in Canada
  woensdag 14 november 2012 @ 19:15:15 #231
286575 Roces18
Chef de party
pi_119209918
Volgens mij hoef je in Scandinavië geen collegegeld te betalen dus vervalt ook je recht op studiefinanciering.


quote:
De opleidingen in het buitenland moeten van voldoende kwaliteit zijn
Je mag geen studietoelage van een buitenlandse overheid ontvangen.
studietoelage: een vorm van financiering voor het volgen van je opleiding zoals vergoeding collegegeld of levenskosten.

Daarnaast moet de opleiding van voldoende kwaliteit zijn maar hoe dat wordt getest:

http://www.ibgroep.nl/par(...)rderingscriteria.asp
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_119210132
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 18:13 schreef Roces18 het volgende:
Ik bedoel of mijn formulier van uitzondering inschrijving GBA meteen betekent dat mijn uitwonende beurs is aangevraagd?
Ik heb t zelfde! K wou t ook aanvinken, maar dan zegt dat scherm dat ik dan indd dat formulier moet invullen...maarja, zal het dan pas lukken als ze het formulier binnen hebben ofzo?

Ik vind sowieso dat alles erg onoverzichtelijk te regelen is in het DUO scherm
  woensdag 14 november 2012 @ 19:23:25 #233
286575 Roces18
Chef de party
pi_119210225
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 19:20 schreef truttebelletje het volgende:

[..]

Ik heb t zelfde! K wou t ook aanvinken, maar dan zegt dat scherm dat ik dan indd dat formulier moet invullen...maarja, zal het dan pas lukken als ze het formulier binnen hebben ofzo?

Ik vind sowieso dat alles erg onoverzichtelijk te regelen is in het DUO scherm
Ik heb geen flauw idee ik zal ze even bellen en dan zo hun antwoord hier posten :P
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  woensdag 14 november 2012 @ 19:31:07 #234
286575 Roces18
Chef de party
pi_119210488
Jezus christus wat een falers bij die kut DUO.

quote:
Je kunt via dit nummer 24 uur per dag antwoorden krijgen op de meest gestelde vragen.
Er staat toch verdomme 24 uur per dag antwoord. Nee ik krijg een dom telefoonmenu waar ik niks aan heb.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_119241415
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 19:31 schreef Roces18 het volgende:
Jezus christus wat een falers bij die kut DUO.

[..]

Er staat toch verdomme 24 uur per dag antwoord. Nee ik krijg een dom telefoonmenu waar ik niks aan heb.
Antwoord krijgen op 'de MEEST gestelde vragen'.

Jou vraag behoord dus waarschijnlijk niet bij de MEEST gestelde vragen.

Denk dat jij de gene bent die faalt
  donderdag 15 november 2012 @ 19:00:43 #236
286575 Roces18
Chef de party
pi_119248078
quote:
12s.gif Op donderdag 15 november 2012 15:52 schreef balloetje het volgende:

[..]
Denk dat jij de gene bent die faalt
:{w DUO faalt altijd.

quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 19:20 schreef truttebelletje het volgende:

[..]

Ik heb t zelfde! K wou t ook aanvinken, maar dan zegt dat scherm dat ik dan indd dat formulier moet invullen...maarja, zal het dan pas lukken als ze het formulier binnen hebben ofzo?

Ik vind sowieso dat alles erg onoverzichtelijk te regelen is in het DUO scherm
Heb gebeld en als je het formulier uitzondering GBA invult betekent het meteen dat je jezelf inschrijft voor een uitwonende beurs.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_119248377
Zorg er wel voor dat je zeker weet dat het aankomt. Ik had een formulier ingestuurd 2 maanden van tevoren, krijg ik 1 maand in mijn uitwisseling te horen dat het niet is aangekomen en moest ik hemel en aarde bewegen om te regelen dat een keten aan mensen in NL het alsnog voor mij kon invullen.
Beneath the gold, bitter steel
pi_119248621
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 19:08 schreef Fingon het volgende:
Zorg er wel voor dat je zeker weet dat het aankomt. Ik had een formulier ingestuurd 2 maanden van tevoren, krijg ik 1 maand in mijn uitwisseling te horen dat het niet is aangekomen en moest ik hemel en aarde bewegen om te regelen dat een keten aan mensen in NL het alsnog voor mij kon invullen.
Het is sowieso slim om iemand te machtigen om voor jou dingen te regelen bij de DUO. Dan heb je hier als het goed is geen last van. Je kunt daar een formulier voor vinden op de site.
  donderdag 15 november 2012 @ 19:28:56 #239
286575 Roces18
Chef de party
pi_119249221
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 19:08 schreef Fingon het volgende:
Zorg er wel voor dat je zeker weet dat het aankomt. Ik had een formulier ingestuurd 2 maanden van tevoren, krijg ik 1 maand in mijn uitwisseling te horen dat het niet is aangekomen en moest ik hemel en aarde bewegen om te regelen dat een keten aan mensen in NL het alsnog voor mij kon invullen.
Inderdaad. Maar volgens mij krijg je altijd bericht terug per post als je iets opstuurt naar hun. Binnen een week of twee.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_119306476
Dus als je weg gaat:

GBA formulier
Iemand machtigen voor DUO
OV-vergoedingsformulier

Thats it?
pi_119306628
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2012 10:55 schreef truttebelletje het volgende:
Dus als je weg gaat:

GBA formulier
Iemand machtigen voor DUO
OV-vergoedingsformulier

Thats it?
Qua IB-groep is dat het wel.
Denk verder aan je stufi trouwens, als het nog niet uitwonend is. En hoe je het gaat betalen als je een buitenlandse bankrekening krijgt.
Mijn ouders krijgen nu mijn stufi en betalen het collegegeld. Wat ik normaal overhield van mijn stufi na het betalen van collegegeld (onderhoudskosten dus) hebben ze in een bedrag voorgeschoten (wat dus automatisch terugbetaald wordt omdat zij m'n stufi krijgen). Dit omdat ik alleen nog maar mijn ozzie rekening in gebruik heb en anders zou ik iedere maand mijn stufi over moeten boeken naar mijn ozzie rekening, nogal een gedoe.
pi_119306851
quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2012 11:15 schreef motorbloempje het volgende:
Misschien sowieso de OP maar eens even filteren, want er posten hier niet zoveel mensen meer nu..

Dus, ik stel voor om even een nieuw lijstje te maken.

Tot nu toe:

8-) Studie huidig:

• GotenSSJ - Solna (Stockholm) - Zweden
• motorbloempje - Hull, Verenigd Koninkrijk
• Nithosm - San Jose, Costa Rica
• Oliviertje1994 - London, Verenigd Koninkrijk

8-) Stage huidig:

• _Loki - Melbourne, Australië

8-) Weer terug (stage én studie):
• fh101 - keuzevakken Queen's University, Canada

8-) Wannabe's:
• MaxC - Melbourne, Australië (per 1-2-2013)
• truttebelletje - Sydney, Australië (per 1-2-2013)
• shaderon - Sydney, Australië


Quoten en aanvullen als je erin wilt.
Per wanneer kan ik nog niet met zekerheid zeggen, omdat er jaar reizen tussen kan komen :)
Anoniem
pi_119307506
:D ik heb zojuist de masterstudie van mijn dromen gevonden.
Applied pediatric neuropsychology. Ik studeer nu toegepaste psychologie, major neuro minor ontwikkeling. Het is gewoon wat ik nu doe in mastervorm.
Het is in Londen en ik heb nog genoeg tijd om het te overwegen maar echt, het klinkt zo awesome.
pi_119307690
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2012 21:20 schreef motorbloempje het volgende:

8-) Studie huidig:

• GotenSSJ - Solna (Stockholm) - Zweden
• motorbloempje - Hull, Verenigd Koninkrijk
• Nithosm - San Jose, Costa Rica
• Oliviertje1994 - London, Verenigd Koninkrijk

8-) Stage huidig:

• _Loki - Melbourne, Australië

8-) Weer terug (stage én studie):
• fh101 - keuzevakken Queen's University, Canada

8-) Wannabe's:
• MaxC - Melbourne, Australië (per 1-2-2013)
• shaderon - Sydney, Australië
• truttebelletje - Sydney, Australië (per 1-2-2013)
• Thom90 - Denton, University of North Texas, USA (per 9-1-2013)
Aanvullingen voor deze OP zijn uiteraard welkom.

Zo, ik kan er ook bij :D.
  zaterdag 17 november 2012 @ 12:21:28 #245
164283 Luco
Buongiorno!
pi_119308235
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2012 11:04 schreef _Loki het volgende:

[..]

Qua IB-groep is dat het wel.
Denk verder aan je stufi trouwens, als het nog niet uitwonend is. En hoe je het gaat betalen als je een buitenlandse bankrekening krijgt.
Mijn ouders krijgen nu mijn stufi en betalen het collegegeld. Wat ik normaal overhield van mijn stufi na het betalen van collegegeld (onderhoudskosten dus) hebben ze in een bedrag voorgeschoten (wat dus automatisch terugbetaald wordt omdat zij m'n stufi krijgen). Dit omdat ik alleen nog maar mijn ozzie rekening in gebruik heb en anders zou ik iedere maand mijn stufi over moeten boeken naar mijn ozzie rekening, nogal een gedoe.
Ik nam gewoon elke maand alles op met m'n NL account en stortte het direct op m'n Commonwealth rekening. Buitenlandse transactie kostte me 3AUD ofzoiets als ik daar pinde met m'n NLpas. Vond dat de moeite wel waard.
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
  zaterdag 17 november 2012 @ 13:18:08 #246
286575 Roces18
Chef de party
pi_119310061
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2012 10:55 schreef truttebelletje het volgende:
Dus als je weg gaat:

GBA formulier
Iemand machtigen voor DUO
OV-vergoedingsformulier

Thats it?
Ja, iemand machtigen lijkt me overbodig aangezien je jouw duo post kan laten doorsturen naar je nieuwe adres. (maar als je het prettig vindt :P) . GBA formulier invullen betekent meteen dat je een uitwonende beurs aanvraagt, en OV vergoeding inderdaad.

Dan ben je wat DUO betreft klaar. (maar je moet niet vergeten je ov te deactiveren voordat je vertrekt ;) )
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  zaterdag 17 november 2012 @ 13:44:27 #247
164283 Luco
Buongiorno!
pi_119310792
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2012 13:18 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Ja, iemand machtigen lijkt me overbodig aangezien je jouw duo post kan laten doorsturen naar je nieuwe adres. (maar als je het prettig vindt :P) . GBA formulier invullen betekent meteen dat je een uitwonende beurs aanvraagt, en OV vergoeding inderdaad.

Dan ben je wat DUO betreft klaar. (maar je moet niet vergeten je ov te deactiveren voordat je vertrekt ;) )
Doorsturen naar het buitenland betekent dat er vaak een week overheen gaat voor je je post daadwerkelijk binnenkrijgt. Daarnaast, wat als post verstuurd wordt in je laatste week daar? Ik zou gewoon iemand hier machtigen. Mijn ouders scanden alles direct in en mailden het naar me.
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
pi_119317034
Ik ben net bezig met dingen doorlezen en vakken uitzoeken voor het semester dat ik volgend jaar in de VS wil gaan studeren, en ik kom net dit tegen:
quote:
Plan to take no more than two courses in your major: UC major courses are intense. Most UC students enroll in 14-17 units per term, a combination of major and general education course units.
Maar ook:
quote:
To comply with U.S. immigration policy, foreign students are required to be enrolled full time (at least 13 semester units at most Berkeley colleges, at least 12 quarter units at all other UC campuses). If your first language is not English, consider limiting your first-term enrollment to the minimum number of course units required by your UC college or department.
Het gekke is dat de meeste vakken die ik kan doen maar 4 units zijn. Dan zou ik op Berkeley 4 vakken moeten doen, wat weer niet klopt met die 2 vakken die geadviseerd worden. Iemand die weet hoe dit zit? Ik heb hier tijdens de voorlichting niets over gehoord.

Ik zal die eerste quote wel verkeerd begrijpen, want het lijkt me erg raar om maar 2 vakken uit je major te doen. Bovendien moet je volgens de wet full-time bezig zijn, en dan lijkt 4 vakken me toch redelijker dan 2. Ik moet trouwens nog 3 wiskunde-vakken halen (22.5 ects) als ik op uitwisseling ben.

[ Bericht 0% gewijzigd door kutkloon7 op 17-11-2012 20:48:57 ]
pi_119328754
Ik denk dat ze bedoelen dat het handig is om 2 majorvakken te doen, en die aan te vullen met algemenere vakken om het minder intensief te maken. Om zo op totaal 15 units te komen. Als je zegt dat de meeste vakken 4 units zijn, dan komt dat wel overeen. :)
pi_119337001
Wat Loki zegt inderdaad. In Nederland is het zo dat je eigenlijk alleen maar vakken voor je 'major' doet, in de VS (en Canada) is dat heel anders en zijn er veel algemene vakken die je erbij kunt doen. Je major heeft daar maar een beperkt aantal verplichte vakken, de rest mag je zelf indelen.
pi_119340741
Dank! Ik dacht al zoiets nadat ik het nog een keer door heb genomen. Het is me nog wel onduidelijk of die algemene vakken dan ook op je studieplan moeten staan, en waar je die algemene vakken dan kan vinden. Ik kan namelijk alleen maar per departement vakken vinden, en bij het wiskunde departement staan dan ook echt alleen maar wiskunde vakken. Wel is het zo dat er bij de major een aantal verplichte vakken staan, zijn dat dan die majorvakken die ze bedoelen?

Op de pagina die ik in mijn vorige post gelinkt had stond ook iets over vakken uit een andere major, maar die lijken me dan juist moeilijker dan vakken uit je eigen major, dus dat zullen ze wel niet bedoelen. Maar ik kan nergens die 'general education courses' vinden, en bij de vakken per departement staan dus echt alleen maar wiskundevakken (wat me dus weer geen general education lijkt).

Shit, ik had dit eerder moeten uitzoeken, maar ik had geen tijd :X. Ik moet ook nog toestemming voor mijn studieplan krijgen, ik hoop dat daar überhaupt nog tijd voor is voor de deadline.
pi_119341339
quote:
2s.gif Op zondag 18 november 2012 13:50 schreef kutkloon7 het volgende:
Dank! Ik dacht al zoiets nadat ik het nog een keer door heb genomen. Het is me nog wel onduidelijk of die algemene vakken dan ook op je studieplan moeten staan, en waar je die algemene vakken dan kan vinden. Ik kan namelijk alleen maar per departement vakken vinden, en bij het wiskunde departement staan dan ook echt alleen maar wiskunde vakken. Wel is het zo dat er bij de major een aantal verplichte vakken staan, zijn dat dan die majorvakken die ze bedoelen?

Op de pagina die ik in mijn vorige post gelinkt had stond ook iets over vakken uit een andere major, maar die lijken me dan juist moeilijker dan vakken uit je eigen major, dus dat zullen ze wel niet bedoelen. Maar ik kan nergens die 'general education courses' vinden, en bij de vakken per departement staan dus echt alleen maar wiskundevakken (wat me dus weer geen general education lijkt).

Shit, ik had dit eerder moeten uitzoeken, maar ik had geen tijd :X. Ik moet ook nog toestemming voor mijn studieplan krijgen, ik hoop dat daar überhaupt nog tijd voor is voor de deadline.
Bij mij (Canada) was het zo dat ik vakken van elk department kon kiezen (mits ik aan de eisen van de vakken voldeed). Je major ligt dus binnen 1 department, je general courses kun je overal vandaan sprokkelen, bij elk department. Doe je wiskunde, maar vind je toevallig 'introduction to aboriginal studies' ontzettend interessant, dan doe je dat er gewoon lekker bij. Om maar even wat te noemen :P

Die verplichte vakken zijn idd die major vakken waar zij op doelen, maar dat is voor jou dan minder van toepassing omdat jij enkel een semester daar studeert.
pi_119348272
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 14:08 schreef fh101 het volgende:

[..]

Bij mij (Canada) was het zo dat ik vakken van elk department kon kiezen (mits ik aan de eisen van de vakken voldeed). Je major ligt dus binnen 1 department, je general courses kun je overal vandaan sprokkelen, bij elk department. Doe je wiskunde, maar vind je toevallig 'introduction to aboriginal studies' ontzettend interessant, dan doe je dat er gewoon lekker bij. Om maar even wat te noemen :P

Die verplichte vakken zijn idd die major vakken waar zij op doelen, maar dat is voor jou dan minder van toepassing omdat jij enkel een semester daar studeert.
Thanks! Dan moet ik nog wel even wat moeite aan het studieplan besteden, want dan heb ik wel een hele zooi vakken om uit te kiezen :P (En ik hoop zo erg dat ik niet te laat ben met de toestemming van de examencommissie krijgen, ik wil echt graag naar Californië, maar ik vrees dat ik daar te laat voor ben...)
pi_119348776
quote:
2s.gif Op zondag 18 november 2012 17:16 schreef kutkloon7 het volgende:

[..]

Thanks! Dan moet ik nog wel even wat moeite aan het studieplan besteden, want dan heb ik wel een hele zooi vakken om uit te kiezen :P (En ik hoop zo erg dat ik niet te laat ben met de toestemming van de examencommissie krijgen, ik wil echt graag naar Californië, maar ik vrees dat ik daar te laat voor ben...)
Welke universiteit zit je? Bij mij (Leiden) was de examencommissie meer een formaliteit. Ik mocht alle vakken doen die ik wou, zo lang ze maar niet overeen kwamen met vakken die ik in NL al gevolgd had. Volgens mij heb ik uiteindelijk zelfs achteraf toestemming gevraagd, omdat bij mij een aantal vakken veranderd waren. :)
pi_119349230
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 17:32 schreef fh101 het volgende:

[..]

Welke universiteit zit je? Bij mij (Leiden) was de examencommissie meer een formaliteit. Ik mocht alle vakken doen die ik wou, zo lang ze maar niet overeen kwamen met vakken die ik in NL al gevolgd had. Volgens mij heb ik uiteindelijk zelfs achteraf toestemming gevraagd, omdat bij mij een aantal vakken veranderd waren. :)
Utrecht, en ik hoop dat dat hier ook zo is. Sowieso heb ik al met een docent besproken welke vakken ik kan gaan doen, dus ik hoop dat dat allemaal wel goed zit. Nouja, ik heb iig een mailtje naar de international officer gestuurd, ik hoor denk ik morgen wel hoe het zit :)
pi_119359346
Ik ben bezig met het regelen van een onderzoeksstage voor een paar maanden in de VS. Heb al contacten met een hoogleraar daar. Ik zal daar (mocht het doorgaan) op een J-1 visum verblijven. Kost het invullen van een DS-2019 formulier nu ook nog geld voor de instelling waar ik naar toe ga? Moeten zij ook nog leges betalen naast de SEVIS-fee die ik betaal?
pi_119371069
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 21:09 schreef dotKoen het volgende:
Ik ben bezig met het regelen van een onderzoeksstage voor een paar maanden in de VS. Heb al contacten met een hoogleraar daar. Ik zal daar (mocht het doorgaan) op een J-1 visum verblijven. Kost het invullen van een DS-2019 formulier nu ook nog geld voor de instelling waar ik naar toe ga? Moeten zij ook nog leges betalen naast de SEVIS-fee die ik betaal?
Volgens mij kost het hen niks, wat ik me ervan kan herinneren dan :)
pi_119371212
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2012 11:49 schreef _Loki het volgende:
:D ik heb zojuist de masterstudie van mijn dromen gevonden.
Applied pediatric neuropsychology. Ik studeer nu toegepaste psychologie, major neuro minor ontwikkeling. Het is gewoon wat ik nu doe in mastervorm.
Het is in Londen en ik heb nog genoeg tijd om het te overwegen maar echt, het klinkt zo awesome.
En het wordt steeds beter. Zoals het er nu naar uit ziet, kan ik toegelaten worden met m'n hbo zonder extra eisen.
En het is de UCL kom ik net achter :') Dat zou zo awesome zijn.
En, het is gericht op onderzoek en klinisch, ook niet verkeerd. Een afgestudeerde is onderzoek gaan doen, een andere is ergotherapeut geworden en dat zijn net de 2 richtingen waar ik enorm tussen twijfel.
Het klinkt te goed.
pi_119569068
Even een korte vraag:

Het betreft hier een minor van 30ECTS, te behalen in 2 semesters.

Binnen het Erasmus-netwerk is het toch mogelijk om te studeren bij elke instelling die hiermee verbonden is, zonder hierbij bij de gastinstelling collegegeld te hoeven betalen ? Dit omdat je ook ingeschreven blijft bij de instelling in Nederland?
pi_119590490
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 12:34 schreef opabrutus het volgende:
Even een korte vraag:

Het betreft hier een minor van 30ECTS, te behalen in 2 semesters.

Binnen het Erasmus-netwerk is het toch mogelijk om te studeren bij elke instelling die hiermee verbonden is, zonder hierbij bij de gastinstelling collegegeld te hoeven betalen ? Dit omdat je ook ingeschreven blijft bij de instelling in Nederland?
Yup! Als het een uitwisseling is, betaal je het Nederlandse collegegeld :)
pi_119592191
En dient mijn instelling/opleiding dan ook een exchange-overeenkomst te hebben? Of is het lid zijn van een erasmus netwerk voldoende?

m.a.w. Als ik zelf een buitenlandse instelling contacteer, en daar een minor ga volgen, ook al heeft mijn opleiding geen overeenkomst ermee, dan ben ik nog steeds vrijgesteld van het buitenlandse collegegeld vanwege het erasmus netwerk?

Ik kan dit niet echt duidelijk vinden op internet, en bij mijn opleiding weten ze het ook niet precies.
pi_119592306
Midden februari vertrek ik richting Argentinië om daar stage te lopen.
Bij een bedrijf dat voetbaltoernooien organiseert mag ik een half jaar werken.
En daarna uiteraard lekker backpacken.

Enorm veel zin in.
pi_119605743
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 10:42 schreef alf89 het volgende:
Midden februari vertrek ik richting Argentinië om daar stage te lopen.
Bij een bedrijf dat voetbaltoernooien organiseert mag ik een half jaar werken.
En daarna uiteraard lekker backpacken.

Enorm veel zin in.
Klinkt goed! Ga je alleen backpacken?
pi_119625825
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 10:31 schreef opabrutus het volgende:
, en bij mijn opleiding weten ze het ook niet precies.
Jezus wat een stakkers :') Zo irritant als zelfs je eigen school hun regeltjes niet kent.

Wat gaaf, alf! Welke opleiding doe je? :)

Edit: godsamme man, mijn school weet ook echt niet hoe ze met stagiairs in het buitenland om moeten gaan. We moeten een stageverslag + PPO-verslag maken. PPO is normaal gesproken een discussie in een groepje wat op 'terugkomdagen' gedaan wordt. Dat is voor mij nogal lastig aangezien dat altijd op school plaatsvindt, dus wij doen het met een groepje globetrotters via de mail.
Geen idee dus hoe wij een PPO-verslag moeten maken, want het is gewoon heel anders. Mailtje gestuurd, krijgen we een aantal punten terug die in ons verslag moeten komen. Twee daarvan zijn deze:
quote:
1. competententie-analyse
2. twee a drie persoonlijke leerdoelen en voor de buitenland stage een algemene reflectie waarin ook expliciet cultuurverschillen zijn opgenomen.
Dus, nergens wordt uitgelegd wat ze in een competentie-analyse willen hebben, ook niet in de stagehandleiding waar PPO nauwkeurig uitgelegd wordt (wat dus allemaal niet van toepassing is voor mij). Die 2e zin is gewoonweg krom geformuleerd en nergens staat welke leerdoelen dat moeten zijn. Ik heb een shitload aan leerdoelen geformuleerd maar om daar nou 2 a 3 van te vragen lijkt me ook heel sterk. Geen idee welke het dan wel moeten zijn.
Het is zo bout dat je bij zulke dingen telkens van die dom overkomende vragen moet mailen om te weten wat ze nu precies van je willen. En weer 5 dagen op antwoord wachten omdat iedereen het veel te druk heeft.

[ Bericht 24% gewijzigd door _Loki op 26-11-2012 00:57:43 ]
  maandag 26 november 2012 @ 03:21:48 #265
205891 Nithosm
alles komt goed
pi_119628121
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 10:42 schreef alf89 het volgende:
Midden februari vertrek ik richting Argentinië om daar stage te lopen.
Bij een bedrijf dat voetbaltoernooien organiseert mag ik een half jaar werken.
En daarna uiteraard lekker backpacken.

Enorm veel zin in.
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 10:42 schreef alf89 het volgende:
Midden februari vertrek ik richting Argentinië om daar stage te lopen.
Bij een bedrijf dat voetbaltoernooien organiseert mag ik een half jaar werken.
En daarna uiteraard lekker backpacken.

Enorm veel zin in.
Duuuude! Awesome.. Argentinië staat stipt op 1 voor stage. Een goede kennis heeft daar een bedrijfslocatie...ik hoop daar echt aan de bak te kunnen. Wat voor bedrijf is het? Ik ben jaloers!
Verder moet ik eigenlijk niet klagen gezien ik dit vanuit Costa Rica tik:p. Ik heb nog 3 weken te gaan, 3 zwaaaare weken. We moeten opeens allemaal opdrachtne doen, essays, presentaties. De hele ellende.

Daarna vliegen we met 6 man naar Cuba waar we Kerstmis vieren, vervolgens blijven we met 3 man daar tot de 5de januari. Vervolgens vliegen we naar Panama-City om het Panamakanaal te bekijken, waarna we naar Mexico vliegen om naar Belize en Honduras te gaan. KAN NIET WACHTEN :D
pi_119652947
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 10:31 schreef opabrutus het volgende:
En dient mijn instelling/opleiding dan ook een exchange-overeenkomst te hebben? Of is het lid zijn van een erasmus netwerk voldoende?

m.a.w. Als ik zelf een buitenlandse instelling contacteer, en daar een minor ga volgen, ook al heeft mijn opleiding geen overeenkomst ermee, dan ben ik nog steeds vrijgesteld van het buitenlandse collegegeld vanwege het erasmus netwerk?

Ik kan dit niet echt duidelijk vinden op internet, en bij mijn opleiding weten ze het ook niet precies.
Even om mijn vraag te verduidelijken een klein voorbeeldje wat ik her en der tegenkom:

The most common, and easiest, way for international students to get admitted to studies at **** University is if your home university has a bilateral student exchange programme, such as Erasmus, with **** University; contact your home university´s International Office for guidance.

Ik ben er inmiddels achter, had ik kunnen weten, dat er sowieso geen collegegeld betaald hoeft te worden. Maar aangaande bovenstaand citaat: Wordt er nu bedoeld dat de deelname aan het Erasmus-netwerk voldoende is, of dient mijn instelling specifiek een exchange programme te hebben met de buitenlandse instelling?
pi_119839811
Zo! De eerste stap is klaar, de applicatie (voor EAP) bij de UU zit erop. Mijn eerste keus is natuurlijk Berkeley, maar het is nog maar even afwachten of dat lukt :P
Eerst maar eens de applicatie bij de UU doorstaan :)
pi_119840254
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 20:59 schreef opabrutus het volgende:

[..]

Even om mijn vraag te verduidelijken een klein voorbeeldje wat ik her en der tegenkom:

The most common, and easiest, way for international students to get admitted to studies at **** University is if your home university has a bilateral student exchange programme, such as Erasmus, with **** University; contact your home university´s International Office for guidance.

Ik ben er inmiddels achter, had ik kunnen weten, dat er sowieso geen collegegeld betaald hoeft te worden. Maar aangaande bovenstaand citaat: Wordt er nu bedoeld dat de deelname aan het Erasmus-netwerk voldoende is, of dient mijn instelling specifiek een exchange programme te hebben met de buitenlandse instelling?
Volgens mij moet je specifiek toegelaten worden via dat programma.
Beneath the gold, bitter steel
  zondag 2 december 2012 @ 13:47:38 #269
208890 June.
Seriously?
pi_119840287
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 23:55 schreef _Loki het volgende:

Dus, nergens wordt uitgelegd wat ze in een competentie-analyse willen hebben, ook niet in de stagehandleiding waar PPO nauwkeurig uitgelegd wordt (wat dus allemaal niet van toepassing is voor mij). Die 2e zin is gewoonweg krom geformuleerd en nergens staat welke leerdoelen dat moeten zijn. Ik heb een shitload aan leerdoelen geformuleerd maar om daar nou 2 a 3 van te vragen lijkt me ook heel sterk. Geen idee welke het dan wel moeten zijn.
Het is zo bout dat je bij zulke dingen telkens van die dom overkomende vragen moet mailen om te weten wat ze nu precies van je willen. En weer 5 dagen op antwoord wachten omdat iedereen het veel te druk heeft.
Dan vul het het gewoon naar je eigen inzichten in, dan moeten ze het maar duidelijker formuleren. En het zijn toch jouw leerdoelen? Dan kies je 2 'hoofd' leerdoelen uit die je al hebt gemaakt, klaar. Blijkbaar willen ze dat je maar 2 leerdoelen opschrijft ;)
Shine bright like a diamond.
pi_119860573
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2012 13:47 schreef June. het volgende:

[..]

Dan vul het het gewoon naar je eigen inzichten in, dan moeten ze het maar duidelijker formuleren. En het zijn toch jouw leerdoelen? Dan kies je 2 'hoofd' leerdoelen uit die je al hebt gemaakt, klaar. Blijkbaar willen ze dat je maar 2 leerdoelen opschrijft ;)
Ik heb net een mailtje terug. M'n stagedocent weet ook niet wat ze ermee bedoelen dus ze moet het navragen :')
pi_120293277
Yes! Net een mailtje van de UU gehad, ik ben iig door de eerste ronde heen: de selectie bij de UU. Nu komt het moeilijke gedeelte: zorgen dat ik bij het EAP aangenomen wordt, en dan het liefst bij Berkeley. Hoewel ik de andere campussen ook prima zou vinden, studeren in Californie lijkt me sowieso heerlijk :)
pi_120299930
Ik zit nu net eerste jaar studie Wijsbegeerte/Filosofie en wil hoe dan ook naar het buitenland ofwel in mijn minor of voor mijn master en het liefst ergens bij india in de buurt, wil me namelijk graag specialiseren in de oosterse filosofie. is er toevallig iemand die weet wat een mooi land is om dit te doen waar ik me ook prima kan redden in het engels.

Daarnaast zijn er ook mensen (ongeacth studie) die in deze regio geweest zijn voor een langere tijd en die me een beetje kunnen vertellen over de mensen daar, hoe gastvrij en hoe traditioneel gebonden etc.?

alvast, danku
pi_120546711
Zo visum gesprek gehad vandaag bij Amerikaanse consulaat in Amsterdam. Goed gekeurd! Dus nu is alles wel geregeld :).
pi_120547107
Zo, ouders, zus en vriend zitten in het vliegtuig richting hier. Over 24u zijn ze er. Ben best zenuwachtig. Het voelt heel raar om ze ineens hier te hebben nadat ik hier een half jaar helemaal alleen doorgebracht heb en eigenlijk een leven opgebouwd heb.

Oh dat is goed nieuws trouwens, Thom! Wanneer vertrek je?
pi_120547607
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2012 12:23 schreef _Loki het volgende:
Zo, ouders, zus en vriend zitten in het vliegtuig richting hier. Over 24u zijn ze er. Ben best zenuwachtig. Het voelt heel raar om ze ineens hier te hebben nadat ik hier een half jaar helemaal alleen doorgebracht heb en eigenlijk een leven opgebouwd heb.

Oh dat is goed nieuws trouwens, Thom! Wanneer vertrek je?
Dat lijkt mij ook ja, als je eenmaal zo gewend bent alles 'alleen' te doen daar.

Ik vertrek 9 januari naar Texas :D, dus gelukkig alles op tijd kunnen regelen.
pi_120547784
Spannend Loki! Het zal inderdaad wel even wennen zijn om ze nu in jouw leven daar te zien.

En voor jou ook Thom, 9 januari komt al dichtbij!
pi_120548086
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2012 12:45 schreef fh101 het volgende:
Spannend Loki! Het zal inderdaad wel even wennen zijn om ze nu in jouw leven daar te zien.

En voor jou ook Thom, 9 januari komt al dichtbij!
Ja zeker! Was wel grappig bij het consulaat vandaag want ik had een heel boekwerk mee aan papieren om allerlei dingen aan te tonen in het geval dat ze dat zouden vragen.

Uiteindelijk vroeg de mevrouw mij alleen hoe lang ik al aan de VU studeer, of economie mijn major is en waar ik heen ga.

Was erg simpel dus :). Was blij dat ik van tevoren gewaarschuwd was over dat je geen telefoon mee moest hebben of iets qua elektronica, want die mensen moesten langer buiten wachten.
pi_120581477
Wat bedoel je precies qua elektronica ?
pi_120600022
quote:
2s.gif Op vrijdag 14 december 2012 02:52 schreef kutkloon7 het volgende:
Yes! Net een mailtje van de UU gehad, ik ben iig door de eerste ronde heen: de selectie bij de UU. Nu komt het moeilijke gedeelte: zorgen dat ik bij het EAP aangenomen wordt, en dan het liefst bij Berkeley. Hoewel ik de andere campussen ook prima zou vinden, studeren in Californie lijkt me sowieso heerlijk :)
Hm, het blijkt dus dat er maar 3 mensen zijn afgevallen, en ze bij de selectie bij UC vooral naar je studieplan kijken :') Heb ik die mooie motivatiebrief eigenlijk voor niks geschreven.
De meeste mensen doen economie of iets economisch, deze zouden wat minder kans hebben om bij de universiteit van hun keuze aangenomen te worden. Dus hopelijk betekent dat dat ik wat meer kans heb :P
  vrijdag 21 december 2012 @ 17:08:50 #280
286575 Roces18
Chef de party
pi_120603458
Krijg te horen dat ik op de dag dat ik vertrek nog eerst gewoon naar school moet voor presentaties :') Maar als je er niet bent dan zak je. Pfffff _O-
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_120603650
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 00:34 schreef opabrutus het volgende:
Wat bedoel je precies qua elektronica ?
Telefoon, mp3 speler enz, wat versta jij nog meer onder elektronica?
pi_120607701
Excuses.

Mijn vraag was als volgt bedoeld: in welke vorm heeft het al dan niet bijhebben van elektronica invloed op de wachttijd?

Het is toch niet van, "Oh, piet heeft een telefoon bij, die moet nog even wachten" :p
pi_120681902
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 19:17 schreef opabrutus het volgende:
Excuses.

Mijn vraag was als volgt bedoeld: in welke vorm heeft het al dan niet bijhebben van elektronica invloed op de wachttijd?

Het is toch niet van, "Oh, piet heeft een telefoon bij, die moet nog even wachten" :p
Toch zeker, ik had bijvoorbeeld een afspraak om 9:15, maar omdat ik niets van elektronica bij mij had mocht ik eerder. Mensen die elektronica bij zich hadden en bijvoorbeeld een afspraak van 8:30 mochten echt langer wachten, je moest rekenen op 45minuten tot een uur.
  zondag 23 december 2012 @ 19:56:32 #284
286575 Roces18
Chef de party
pi_120684339
Want stel dat je met je USB stick weet binnen te komen in een kamer van hun en geheime informatie steelt! Spion!
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_121071046
Nog een maandje en ik ga naar Sydney!!!
pi_121072635
Kan iemand mij met het volgende helpen? Ik ben op zoek naar een internationale stage binnen Europa. Zoals eerder vermeld (ergens in het begin van dit topic) doe ik Bestuurskunde op het HBO. Gezien de aard van mijn opleiding lijkt het me erg interessant (en logisch) om stage te lopen bij internationale organisaties als de VN, Interpol, NAVO/NATO of de verschillende instellingen van de Europese Unie (incl. al haar agentschappen).

Nu studeer ik voor Nederlandse begrippen dus niet aan een universtiteit, maar internationaal gezien wordt een hogeschool een university of applied sciences genoemd. Mijn probleem is nu dat veel instellingen veel verschillende termen gebruiken als het gaat om stages. De een heeft het over traineeships, de ander over internships etc. Hetzelfde geldt voor de vereisten mbt stages bij deze instellingen. Zo zijn de traineeships die hier: http://werkenbijdeeu.nl/ worden aangeboden uitsluitend bestemd voor academici en ook het interpol heeft het over een accredited academic institution (zie hier). De NAVO heeft het echter over een university (zie hier).

Kan iemand hier wat duidelijkheid over scheppen? Als een internationale organisatie het heeft over een university, valt een hogeschool daar dan ook onder? En weet iemand hoe strikt deze voorwaarden zijn? En zijn er eventueel ook nog andere wegen waarmee ik als HBO-student toch stage zou kunnen lopen bij zulke instellingen?
Who's the black private dick
That's a sex machine to all the chicks?
pi_121072846
quote:
10s.gif Op woensdag 2 januari 2013 14:34 schreef truttebelletje het volgende:
Nog een maandje en ik ga naar Sydney!!!
Nice waar ga je studeren? Ik ga over een jaar naar de uni of sydney :P
Anoniem
pi_121073601
quote:
1s.gif Op woensdag 2 januari 2013 15:30 schreef shaderon het volgende:

[..]

Nice waar ga je studeren? Ik ga over een jaar naar de uni of sydney :P
Ik ga stagelopen bij een PR bureau in Sydney! Maar wat een goeie landkeuze heb je gemaakt! ;)
  woensdag 2 januari 2013 @ 23:14:39 #289
341456 Woerd26
Ibant Obscuri
pi_121092593
Hoi, ik ben van plan na de zomervakantie, het eerste semester van mijn 3e jaar in het buitenland te volgen. Heeft iemand hier ervaring met Engeland, Scandinavië, Canada of Australie? Europa heeft de voorkeur vanwege de Erasmusbeurs, echter alcohol in Scandinavie is erg duur. Bedankt alvast voor eventuele positieve ervaringen!
We gaan 'm Rocken
pi_121092621
Negatieve ervaringen wil je niet horen?
Ja doei.
pi_121093093
Ik heb een positieve ervaring met Canada. Maar wat wil je weten? Zo is het wel heel breed...
pi_121095548
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2013 23:14 schreef Woerd26 het volgende:
Hoi, ik ben van plan na de zomervakantie, het eerste semester van mijn 3e jaar in het buitenland te volgen. Heeft iemand hier ervaring met Engeland, Scandinavië, Canada of Australie? Europa heeft de voorkeur vanwege de Erasmusbeurs, echter alcohol in Scandinavie is erg duur. Bedankt alvast voor eventuele positieve ervaringen!
Ik heb dan weer een positieve ervaring met Noorwegen maar ook bij mij is de vraag: Wat wil je precies weten? En ja alcohol is erg duur. Een biertje in de club of kroeg is al snel 7 euro (in grotere steden zelfs richting de 10).
  donderdag 3 januari 2013 @ 13:13:13 #293
341456 Woerd26
Ibant Obscuri
pi_121108030
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2013 23:15 schreef motorbloempje het volgende:
Negatieve ervaringen wil je niet horen?
Haha vooruit, die ook natuurlijk!

quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2013 23:24 schreef fh101 het volgende:
Ik heb een positieve ervaring met Canada. Maar wat wil je weten? Zo is het wel heel breed...
Ik zal het iets anders formuleren: Welke stad zat je en is het een aanrader? Wat waren leuke dingen, of juist mindere dingen?

quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2013 00:19 schreef larry91 het volgende:

[..]

Ik heb dan weer een positieve ervaring met Noorwegen maar ook bij mij is de vraag: Wat wil je precies weten? En ja alcohol is erg duur. Een biertje in de club of kroeg is al snel 7 euro (in grotere steden zelfs richting de 10).
Ik wil dan het eerste gedeelte van dat studiejaar gaan maar Scandinavië is dan over het algemeen erg donker. Was dat bij jou een storende factor? Verder ben ik er natuurlijk niet alleen om met mijn neus in de boeken te zitten. Het lijkt me ook weer zonde om die hele Erasmusbeurs op te drinken door die prijzen. Ik zit trouwens ook IJsland te overwegen :)
We gaan 'm Rocken
pi_121109325
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2013 23:15 schreef motorbloempje het volgende:
Negatieve ervaringen wil je niet horen?
Misschien kun je de op een keer updaten. Een paar paginas terug staan wat quotes van de op met een aantal veranderingen.
Anoniem
pi_121109485
Gedaan. Als iedereen voortaan even DMt/PMt met een link naar de aangepaste lijst dan zie ik het ook wat sneller :).
Ja doei.
pi_121129039
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2013 23:14 schreef Woerd26 het volgende:
Hoi, ik ben van plan na de zomervakantie, het eerste semester van mijn 3e jaar in het buitenland te volgen. Heeft iemand hier ervaring met Engeland, Scandinavië, Canada of Australie? Europa heeft de voorkeur vanwege de Erasmusbeurs, echter alcohol in Scandinavie is erg duur. Bedankt alvast voor eventuele positieve ervaringen!
Ik heb er nu een semester in de UK opzitten (wales om precies te zijn) en het is top. Leven is redelijk tot goed betaalbaar en iedereen is zeer vriendelijk/behulpzaam. De taal is voor mij en enkele andere Nederlanders geen enkel probleem gebleken ook al spreken we het echt niet als de locals.

Ben nu voor de feestdagen thuis maar zie toch wel uit naar mijn terugreis volgende week om weer in wWales te zijn!

Voor ik ging erg getwijfeld, ben geen reizigerstype, maar ooh zo blij dat ik gegaan ben. Het is een groot feest qua leren en ervaren!
Aigh aigh Captain!
pi_121130426
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2013 13:13 schreef Woerd26 het volgende:

[..]

Ik zal het iets anders formuleren: Welke stad zat je en is het een aanrader? Wat waren leuke dingen, of juist mindere dingen?

Ik zat in Kingston, Ontario. Studeerde daar aan Queen's University. Ik heb daar echt een geweldige tijd gehad :D. Kingston is niet al te groot en de meeste studenten wonen in de ghetto; een aantal straten rondom de campus waar dus ook vrijwel geen locals komen. Er is echt een heel groot gemeenschapsgevoel, dat vond ik echt geweldig. Je voelt je echt onderdeel van de Queen's community.

Waar ik me persoonlijk een beetje op heb verkeken is het studeren zelf ;) Dat wordt daar zoveel serieuzer genomen dan hier, en ik had een beetje moeite om me daaraan aan te passen. Bv tijdens finals is de bieb 24/7 geopend, en er zijn dus daadwerkelijk mensen die daar een week lang bivakkeren. Maar hoewel het studeren vrij serieus was, waren de feesten daarna nog grootser ;)
pi_121228602
Zijn er hier ook mensen die een volledige bachelor in het buitenland doen / hebben gedaan / gaan doen? Ik ben nu aan het kijken voor een bachelor-opleiding in Schotland, maar ben wel erg benieuwd naar de ervaringen van anderen. De meesten die hier posten doen een stage, semester of master in het buitenland, ik zie weinig mensen die al voor hun bachelor naar het buitenland zijn gegaan.
pi_121229951
Leuk dat je daar mee bezig bent, dat ben ik zelf ook!

Ik kijk onder andere naar Schotland, en dan eigenlijk naar Edinburgh of St. Andrews. Waar wil jij heen?

Verder kijk ik naar Engeland en de VS. Oxbridge of Ivy League wordt het dan.
"Political language is designed to make lies sound truthful and murder respectable, and to give an appearance of solidity to pure wind."
pi_121231067
Ik kijk zelf voornamelijk naar:
1. Saint Andrews
2. Edinburgh
3. Glasgow / Strathclyde

Uiterste aanmeldingsdatum als ik in September wil beginnen is 15 Januari, dus moet binnenkort een beslissing nemen. Ik heb ook naar de VS en Engeland gekeken, maar de kosten liggen daar veel hoger. In Schotland wordt de opleiding betaald door de overheid, aan levensonderhoud verwacht ik dan zo'n 10.000 euro per jaar kwijt te zijn, wat ik alsnog een groot bedrag vindt, maar in Engeland en de VS ben je jaarlijks minimaal het dubbele kwijt.

De twijfels die ik heb zijn voornamelijk financieel, qua ervaring lijkt het me erg leuk.
pi_121231296
Oh, ik ken wel iemand die een exchange in St. Andrews heeft gedaan. Mochten jullie geinteresseerd zijn kan ik eens vragen of jullie contact met hem mogen opnemen? Hij is zelf Canadees, maar ik neem aan dat voor niemand hier Engels een probleem is :P
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')