abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 14 november 2012 @ 18:13:06 #226
286575 Roces18
Chef de party
pi_119207712
Ik bedoel of mijn formulier van uitzondering inschrijving GBA meteen betekent dat mijn uitwonende beurs is aangevraagd?
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_119208635
Dat zou ik niet weten, daar heb ik nooit wat mee gedaan. Ik heb nergens gemeld dat ik voor langere tijd in het buitenland zat.
  woensdag 14 november 2012 @ 18:56:30 #228
286575 Roces18
Chef de party
pi_119209174
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 18:41 schreef fh101 het volgende:
Dat zou ik niet weten, daar heb ik nooit wat mee gedaan. Ik heb nergens gemeld dat ik voor langere tijd in het buitenland zat.
Hoe heb je dan een uitwonende beurs aangevraagd? of was je daarvoor al uitwonend?
pi_119209609
Ik wil volgend jaar graag studeren (volledige Bachelor) in het buitenland. Ik zit nu in mijn laatste jaar van TVWO, en als ik slaag heb ik dus een VWO diploma en een IB certificate waarmee ik op buitenlandse universiteiten terecht kan. Mijn interesse gaat uit naar de Scandinavische landen. Nou heb ik twee vragen. Ten eerste is het (nog) mogelijk mijn studiefinanciering mee te nemen naar het buitenland? Zelfs wanneer de studie in het buitenland gratis is voor EU inwoners? (bijv. in Denemarken, Zweden, Schotland etc.)
En ten tweede vraag ik mij af wat mijn kansen zijn, daar ik tijdens de aanmeldingsdeadlines voor internationale studenten (rond december) natuurlijk nog helemaal geen diploma's heb om te laten zien. Simpelweg omdat ik nog niet geslaagd ben. Zijn mijn kansen dan niet heel minimaal, aangezien ze liever 'zekerheidjes' laten deelnemen aan de studie? Zijn er anderen die ook deze ervaring hebben (gehad)?
Alvast bedankt!
pi_119209890
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 18:56 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Hoe heb je dan een uitwonende beurs aangevraagd? of was je daarvoor al uitwonend?
Wat ik eerder al zei: gewoon aangevinkt dat ik vanaf een bepaalde datum uitwonend was en een adres in Canada ingevuld als woonadres. Voor een uitwonende beurs maakt het niet uit of je in NL uitwonend bent of aan de andere kant van de wereld :P

edit: bedenk me net dat ik in die maanden flink wat gewisseld heb qua woonsituatie. Tot juli uitwonend, toen huur opgezegd van mijn kamer dus augustus weer inwonend, en vanaf september weer uitwonend want toen zat ik in Canada
  woensdag 14 november 2012 @ 19:15:15 #231
286575 Roces18
Chef de party
pi_119209918
Volgens mij hoef je in Scandinavië geen collegegeld te betalen dus vervalt ook je recht op studiefinanciering.

quote:
De opleidingen in het buitenland moeten van voldoende kwaliteit zijn
Je mag geen studietoelage van een buitenlandse overheid ontvangen.
studietoelage: een vorm van financiering voor het volgen van je opleiding zoals vergoeding collegegeld of levenskosten.

Daarnaast moet de opleiding van voldoende kwaliteit zijn maar hoe dat wordt getest:

http://www.ibgroep.nl/par(...)rderingscriteria.asp
pi_119210132
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 18:13 schreef Roces18 het volgende:
Ik bedoel of mijn formulier van uitzondering inschrijving GBA meteen betekent dat mijn uitwonende beurs is aangevraagd?
Ik heb t zelfde! K wou t ook aanvinken, maar dan zegt dat scherm dat ik dan indd dat formulier moet invullen...maarja, zal het dan pas lukken als ze het formulier binnen hebben ofzo?

Ik vind sowieso dat alles erg onoverzichtelijk te regelen is in het DUO scherm
  woensdag 14 november 2012 @ 19:23:25 #233
286575 Roces18
Chef de party
pi_119210225
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 19:20 schreef truttebelletje het volgende:

[..]

Ik heb t zelfde! K wou t ook aanvinken, maar dan zegt dat scherm dat ik dan indd dat formulier moet invullen...maarja, zal het dan pas lukken als ze het formulier binnen hebben ofzo?

Ik heb geen flauw idee ik zal ze even bellen en dan zo hun antwoord hier posten :P
  woensdag 14 november 2012 @ 19:31:07 #234
286575 Roces18
Chef de party
pi_119210488
Jezus christus wat een falers bij die kut DUO.

quote:
Je kunt via dit nummer 24 uur per dag antwoorden krijgen op de meest gestelde vragen.
Er staat toch verdomme 24 uur per dag antwoord. Nee ik krijg een dom telefoonmenu waar ik niks aan heb.
pi_119241415
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 19:31 schreef Roces18 het volgende:
Jezus christus wat een falers bij die kut DUO.

[..]

Er staat toch verdomme 24 uur per dag antwoord. Nee ik krijg een dom telefoonmenu waar ik niks aan heb.
Antwoord krijgen op 'de MEEST gestelde vragen'.

Jou vraag behoord dus waarschijnlijk niet bij de MEEST gestelde vragen.

Denk dat jij de gene bent die faalt
  donderdag 15 november 2012 @ 19:00:43 #236
286575 Roces18
Chef de party
pi_119248078
quote:
12s.gif Op donderdag 15 november 2012 15:52 schreef balloetje het volgende:

[..]
Denk dat jij de gene bent die faalt
:{w DUO faalt altijd.

quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 19:20 schreef truttebelletje het volgende:

[..]

Heb gebeld en als je het formulier uitzondering GBA invult betekent het meteen dat je jezelf inschrijft voor een uitwonende beurs.
pi_119248377
Zorg er wel voor dat je zeker weet dat het aankomt. Ik had een formulier ingestuurd 2 maanden van tevoren, krijg ik 1 maand in mijn uitwisseling te horen dat het niet is aangekomen en moest ik hemel en aarde bewegen om te regelen dat een keten aan mensen in NL het alsnog voor mij kon invullen.
Beneath the gold, bitter steel
pi_119248621
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 19:08 schreef Fingon het volgende:
Zorg er wel voor dat je zeker weet dat het aankomt. Ik had een formulier ingestuurd 2 maanden van tevoren, krijg ik 1 maand in mijn uitwisseling te horen dat het niet is aangekomen en moest ik hemel en aarde bewegen om te regelen dat een keten aan mensen in NL het alsnog voor mij kon invullen.
Het is sowieso slim om iemand te machtigen om voor jou dingen te regelen bij de DUO. Dan heb je hier als het goed is geen last van. Je kunt daar een formulier voor vinden op de site.
  donderdag 15 november 2012 @ 19:28:56 #239
286575 Roces18
Chef de party
pi_119249221
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 19:08 schreef Fingon het volgende:
Inderdaad. Maar volgens mij krijg je altijd bericht terug per post als je iets opstuurt naar hun. Binnen een week of twee.
pi_119306476
Dus als je weg gaat:

GBA formulier
Iemand machtigen voor DUO
OV-vergoedingsformulier

Thats it?
pi_119306628
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2012 10:55 schreef truttebelletje het volgende:
Dus als je weg gaat:

GBA formulier
OV-vergoedingsformulier

Thats it?
Qua IB-groep is dat het wel.
Denk verder aan je stufi trouwens, als het nog niet uitwonend is. En hoe je het gaat betalen als je een buitenlandse bankrekening krijgt.
Mijn ouders krijgen nu mijn stufi en betalen het collegegeld. Wat ik normaal overhield van mijn stufi na het betalen van collegegeld (onderhoudskosten dus) hebben ze in een bedrag voorgeschoten (wat dus automatisch terugbetaald wordt omdat zij m'n stufi krijgen). Dit omdat ik alleen nog maar mijn ozzie rekening in gebruik heb en anders zou ik iedere maand mijn stufi over moeten boeken naar mijn ozzie rekening, nogal een gedoe.
pi_119306851
quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2012 11:15 schreef motorbloempje het volgende:
Misschien sowieso de OP maar eens even filteren, want er posten hier niet zoveel mensen meer nu..

Dus, ik stel voor om even een nieuw lijstje te maken.

Tot nu toe:

8-) Studie huidig:

• GotenSSJ - Solna (Stockholm) - Zweden
• motorbloempje - Hull, Verenigd Koninkrijk
• Nithosm - San Jose, Costa Rica
• Oliviertje1994 - London, Verenigd Koninkrijk

8-) Stage huidig:

• _Loki - Melbourne, Australië

8-) Weer terug (stage én studie):
• fh101 - keuzevakken Queen's University, Canada

8-) Wannabe's:
• MaxC - Melbourne, Australië (per 1-2-2013)
• truttebelletje - Sydney, Australië (per 1-2-2013)
• shaderon - Sydney, Australië

Quoten en aanvullen als je erin wilt.
Per wanneer kan ik nog niet met zekerheid zeggen, omdat er jaar reizen tussen kan komen :)
pi_119307506
:D ik heb zojuist de masterstudie van mijn dromen gevonden.
Applied pediatric neuropsychology. Ik studeer nu toegepaste psychologie, major neuro minor ontwikkeling. Het is gewoon wat ik nu doe in mastervorm.
Het is in Londen en ik heb nog genoeg tijd om het te overwegen maar echt, het klinkt zo awesome.
pi_119307690
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2012 21:20 schreef motorbloempje het volgende:

8-) Studie huidig:

• GotenSSJ - Solna (Stockholm) - Zweden
• motorbloempje - Hull, Verenigd Koninkrijk
• Nithosm - San Jose, Costa Rica
• Oliviertje1994 - London, Verenigd Koninkrijk

8-) Stage huidig:

• _Loki - Melbourne, Australië

8-) Weer terug (stage én studie):
• fh101 - keuzevakken Queen's University, Canada

8-) Wannabe's:
• MaxC - Melbourne, Australië (per 1-2-2013)
• shaderon - Sydney, Australië
• truttebelletje - Sydney, Australië (per 1-2-2013)
• Thom90 - Denton, University of North Texas, USA (per 9-1-2013)
Aanvullingen voor deze OP zijn uiteraard welkom.

Zo, ik kan er ook bij :D.
  zaterdag 17 november 2012 @ 12:21:28 #245
164283 Luco
Buongiorno!
pi_119308235
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2012 11:04 schreef _Loki het volgende:

[..]

Qua IB-groep is dat het wel.
Denk verder aan je stufi trouwens, als het nog niet uitwonend is. En hoe je het gaat betalen als je een buitenlandse bankrekening krijgt.
Mijn ouders krijgen nu mijn stufi en betalen het collegegeld. Wat ik normaal overhield van mijn stufi na het betalen van collegegeld (onderhoudskosten dus) hebben ze in een bedrag voorgeschoten (wat dus automatisch terugbetaald wordt omdat zij m'n stufi krijgen). Dit omdat ik alleen nog maar mijn ozzie rekening in gebruik heb en anders zou ik iedere maand mijn stufi over moeten boeken naar mijn ozzie rekening, nogal een gedoe.
Ik nam gewoon elke maand alles op met m'n NL account en stortte het direct op m'n Commonwealth rekening. Buitenlandse transactie kostte me 3AUD ofzoiets als ik daar pinde met m'n NLpas. Vond dat de moeite wel waard.
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
  zaterdag 17 november 2012 @ 13:18:08 #246
286575 Roces18
Chef de party
pi_119310061
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2012 10:55 schreef truttebelletje het volgende:
Dus als je weg gaat:

GBA formulier
OV-vergoedingsformulier

Thats it?
Ja, iemand machtigen lijkt me overbodig aangezien je jouw duo post kan laten doorsturen naar je nieuwe adres. (maar als je het prettig vindt :P) . GBA formulier invullen betekent meteen dat je een uitwonende beurs aanvraagt, en OV vergoeding inderdaad.

Dan ben je wat DUO betreft klaar. (maar je moet niet vergeten je ov te deactiveren voordat je vertrekt ;) )
  zaterdag 17 november 2012 @ 13:44:27 #247
164283 Luco
Buongiorno!
pi_119310792
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2012 13:18 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Ja, iemand machtigen lijkt me overbodig aangezien je jouw duo post kan laten doorsturen naar je nieuwe adres. (maar als je het prettig vindt :P) . GBA formulier invullen betekent meteen dat je een uitwonende beurs aanvraagt, en OV vergoeding inderdaad.

Dan ben je wat DUO betreft klaar. (maar je moet niet vergeten je ov te deactiveren voordat je vertrekt ;) )
Doorsturen naar het buitenland betekent dat er vaak een week overheen gaat voor je je post daadwerkelijk binnenkrijgt. Daarnaast, wat als post verstuurd wordt in je laatste week daar? Ik zou gewoon iemand hier machtigen. Mijn ouders scanden alles direct in en mailden het naar me.
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
pi_119317034
Ik ben net bezig met dingen doorlezen en vakken uitzoeken voor het semester dat ik volgend jaar in de VS wil gaan studeren, en ik kom net dit tegen:
quote:
Plan to take no more than two courses in your major: UC major courses are intense. Most UC students enroll in 14-17 units per term, a combination of major and general education course units.
Maar ook:
quote:
To comply with U.S. immigration policy, foreign students are required to be enrolled full time (at least 13 semester units at most Berkeley colleges, at least 12 quarter units at all other UC campuses). If your first language is not English, consider limiting your first-term enrollment to the minimum number of course units required by your UC college or department.
Het gekke is dat de meeste vakken die ik kan doen maar 4 units zijn. Dan zou ik op Berkeley 4 vakken moeten doen, wat weer niet klopt met die 2 vakken die geadviseerd worden. Iemand die weet hoe dit zit? Ik heb hier tijdens de voorlichting niets over gehoord.

Ik zal die eerste quote wel verkeerd begrijpen, want het lijkt me erg raar om maar 2 vakken uit je major te doen. Bovendien moet je volgens de wet full-time bezig zijn, en dan lijkt 4 vakken me toch redelijker dan 2. Ik moet trouwens nog 3 wiskunde-vakken halen (22.5 ects) als ik op uitwisseling ben.

[ Bericht 0% gewijzigd door kutkloon7 op 17-11-2012 20:48:57 ]
pi_119328754
Ik denk dat ze bedoelen dat het handig is om 2 majorvakken te doen, en die aan te vullen met algemenere vakken om het minder intensief te maken. Om zo op totaal 15 units te komen. Als je zegt dat de meeste vakken 4 units zijn, dan komt dat wel overeen. :)
pi_119337001
Wat Loki zegt inderdaad. In Nederland is het zo dat je eigenlijk alleen maar vakken voor je 'major' doet, in de VS (en Canada) is dat heel anders en zijn er veel algemene vakken die je erbij kunt doen. Je major heeft daar maar een beperkt aantal verplichte vakken, de rest mag je zelf indelen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')