abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_116757499
Welkom in het grote Studeren en stage in het buitenland topic op Fok!

In dit topic kan je dus al je vragen kwijt en ervaringen delen met betrekking tot het studeren en/of stagelopen in het buitenland.

Waar moet je rekening mee houden
Voor alles geldt: begin er vroeg genoeg mee! Alles kost meer tijd dan je denkt.
Wat is vroeg genoeg? Laten we zeggen, een jaar voor de geplande vertrekdatum.

Studie
Hoe het aanmelden voor een studie in het buitenland gaat verschilt nogal per onderwijsinstelling. Meeste universiteiten/hogescholen hebben uitwisselingsprogramma's waarin je mee kan draaien. Daarnaast kan je gaan als "free mover". Dit betekent dat je zelf bepaald waar je heen gaat, maar dan moet je ook alles zelf regelen. Denk aan contact leggen met de school, je ETCs meenemen naar het buitenland, beurzen aanvragen etc.

Stage
Stages zijn steeds makkelijker te regelen. Helaas zijn scholen hier vaak niet zo actief in en moet je erop voorbereid zijn dit allemaal zelf te mogen regelen door vooral veel contacten te leggen en veel, véél te googlen op interessante bedrijfssoorten. Je kan kiezen voor een bemiddelingsbureau (zie links hieronder).

Huisvesting
Huisvesting voor studenten is in het buitenland vaak heel anders geregeld dan in Nederland. Veel buitenlandse universiteiten hebben enorme campussen. Prijzen varieren ook enorm. Bekijk ruim voor vertrek hoe dit het beste in het land van jouw bestemming geregeld kan worden.
Je kan je woonadres gewoon wijzigen via een wijzigingsformulier van de IB-groep (of vul het uitzonderingen-formulier in). Het is ook handig om een machtiging in te vullen zodat thuisblijvers (bijvoorbeeld je ouders)
hier nog zaken wat betreft de IB-groep kunnen regelen.

Verzekeringen
Je moet natuurlijk goed verzekerd zijn in het buitenland. Soms dekt je doorlopende reisverzekering je verblijf in het buitenland maar vaak niet voor langer dan 3 maanden. de AON is een goedkoop alternatief voor studenten. Je ziektekostenverzekering dekt vaak ook in het buitenland (met vaak een maximum van een jaar). Wat dat betreft hoef je dan geen extra verzekering.

Financiën
Heel leuk natuurlijk dat studeren in het buitenland, maar het kost toch veel geld.
Enkele tips:
• Als je voor je studie een tijdje in het buitenland verblijft is er vaak de mogelijkheid om een beurs aan te vragen. Zo heb je de Erasmusbeurs voor studies in europa en de Leonardo Davinci beurs voor stagaires in europa. Voor deze beide beurzen moet je wel nog altijd ingeschreven staan bij een Nederlandse hoge school of universiteit.
• Veel uni's/scholen hebben eigen beurzen voor hun studenten. Informeer hiervoor bij je eigen onderwijsinstelling. Overige beurzen staan op Beursopener
• Lever je OV-jaarkaart in, dan heb je recht op OV vergoeding (80 euro per maand) zie voor meer informatie HIERRRR
• Verhuur je kamer onder, spreekt voor zich, hiervoor staan standaardcontracten op kamernet
• Sommige uitwisselingsuniversiteiten hebben beurzen waar je ook als buitenlandse student recht op hebt. Kijk dit goed na!
• In veel landen is het moeilijk om geld op te nemen met je bankpas. Daarom is het aan te raden om een creditcard aan te schaffen. Kan je gewoon via je eigen bank regelen. Het is nog wel aan te raden om te kijken welke maatschappij ze mee samenwerken aangezien sommige kaarten niet overal evenveel geaccepteerd worden.

Visum
Voor veel landen heb je een visum nodig om daar voor langere tijd te verblijven. Dit zijn vaak flinke procedures, dus zoek goed uit welke je nodig hebt en wat je ervoor moet doen. Het verschilt nogal per land/visum. Vraag informatie aan bij de ambassade van dat land (Overzicht)

Vaccinaties
Voor de wat exotischere bestemmingen moet je inentingen. Kijk op GezondOpReis wat er voor jouw bestemming wordt aangeraden. De meeste GGDs doen deze vaccinaties en veel aanvullende verzekeringen vergoeden dit (gedeeltelijk)

nuttige links
Wilweg, compleet en erg handig overzicht
Isic Student Card Voor veel kortingen wereldwijd
www.leo-net.org
www.globalplacement.com
www.stagemotor.nl Stagevacatures, sommigen buiten NL.
www.eurostage.org
www.placement-uk.com Bemiddeling voor de UK
www.ips-lippmann.com
www.nuffic.nl Alles omtrend financiering, beurzen enz.
www.joho.nl Algemene wereldreisorganisatie, met info over heeeel veel onderwerpen. Moet wel eerst donauteur worden (zo'n 15 euro per jaar).
www.wereldstage.com Stagebemiddeling
www.stageplaza.nl Voor stagevacatures
www.go-europe.nl Veel info over o.a stage, studie, au pair etc binnen europa.
www.travelactive.nl Allerlei soorten reizen en buitenlands werk
www.aiesec.nl Veel over buitenlandse stages over de hele wereld
www.beursopener.nl Handige zoeksite voor (studie)beurzen
www.studeren-in-het-buitenland.nl Verzameling met links voor o.a bemiddeling, certificaten en taalcursussen
www.hobsons.com
www.esn.nl
www.wijsopreis.nl
www.fulbright.nl
www.europracticum.nl
www.jint.be
www.kilroytravels.nl Voor o.a goedkope tickets, visa voor de USA etc.
www.studytrack.com
www.stagehuis.nl Stagebemiddeling voor Australië, New Zealand, Malta, Canada en China.

8-) Studie huidig:

• GotenSSJ - Solna (Stockholm) - Zweden
• motorbloempje - Hull, Verenigd Koninkrijk
• Nithosm - San Jose, Costa Rica
• Oliviertje1994 - London, Verenigd Koninkrijk

8-) Stage huidig:

• _Loki - Melbourne, Australië

8-) Weer terug (stage én studie):
• fh101 - keuzevakken Queen's University, Canada

8-) Wannabe's:
• MaxC - Melbourne, Australië (per 1-2-2013)
• shaderon - Sydney, Australië
• truttebelletje - Sydney, Australië (per 1-2-2013)
• Thom90 - Denton, University of North Texas, USA (per 9-1-2013)

Aanvullingen voor deze OP zijn uiteraard welkom. DM/PM dan motorbloempje even met een link naar je post waarin je de OP quote met je aanpassingen.

Vorige delen
Voor de vorige delen klik je op de topictitel, dan kom je bij de reeks terecht.

[ Bericht 6% gewijzigd door motorbloempje op 03-01-2013 13:55:09 ]
Ja doei.
pi_116759579
Zet mij ook maar in de OP voor University College London :* Gaarne.
  donderdag 13 september 2012 @ 22:23:34 #3
205891 Nithosm
alles komt goed
pi_116761459
:D Ik ben in geen eeuwen op Fok! geweest maar momenteel ben ik geinstalleerd in het mooie Costa Rica! Zodoende wil ik ook hier wat vaker gedachten uitwisselen met medestudenten die over de wereld ergens genieten(want ik geniet tot nu toe met volle teugen!)

Ik woon in San Jose en studeer aan de ULACIT - International business.
Verder probeer ik nog een blog bij te houden : nielsgoesanywhere.wbj.nu

Hasta la vista!
pi_116763840
Mag ik in de op? :)

Master Biomedicine (Karolinska Institutet in Zweden)
Xbox Live Gamertag : ThaD16
pi_116767630
Wat veel nieuwe zielen, jeuh :D
  vrijdag 14 september 2012 @ 07:03:50 #6
33317 GotenSSJ
eilander 4-life
pi_116767985
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 02:32 schreef _Loki het volgende:
Wat veel nieuwe zielen, jeuh :D
Ik heb hier al eerder gepost maar stond niet in de OP! Zal vandaag eens schrijven over mijn eerste 2,5 week :)
pi_116768026
Goed plan! :)
pi_116778824
Yay! Weer terug in het VK O+ Nu nog even tussenstop in Leeds en daarna door naar huis,

Boh, ik ben toch wel zo blij om hier te wonen. 't Voelt inmiddels ook echt als thuiskomen... voorlopig niet weg!
Ja doei.
  zaterdag 15 september 2012 @ 06:53:59 #9
205891 Nithosm
alles komt goed
pi_116807867
Jammer dat er zou weinig mensen in midden/zuid Amerika studeren..of in Azië. De cultuur hier - Costa Rica - is zó anders dan de onze, net als de natuur. Waar de natuur hier ontzettend rijk is... lijkt de cultuur armer. Daarmee doel ik niet op in geld uit te drukken waarde... maar normen en waarden. Het is ontzettend opmerkelijk hóe belangrijk de familie is maar ook hoe gesloten mensen zijn. Er heerst een soort 'autisme'. Mensen lijken elkaar nauwelijks aan te spreken, zelfs bij basale bezigheden als een busritje pakken of een boodschapje doen. Wat me opvalt is dat vrouwen iets meer groeten dan mannen.

Let wel - dit is mijn conclusie na slechst 2 weken hier. Hiervan ben ik een week aan de kust geweest en 8 dagen in San Jose zelf.. San Jose is trouwens om te huilen zo lelijk:/ Bahbah.

Iemand die in een (ongeveer) soortgelijk land zit?
pi_116813345
Hallo allemaal, ik lees ook mee, maar heb toch wel wat vraagjes.
Ik ben nu zeventien en zit in het laatste jaar van de havo.
Ik weet al zeker dat ik leraar voortgezet onderwijs wil worden, maar het lijkt mij awesome om een deel van mijn studie in het buitenland te gaan doen, zeker omdat ik vrijwel zeker Engels leraar wil gaan worden. Ik heb werkelijk geen idee welke landen een optie zijn, maar ik vind bijna elk land wel tof. Het liefst niet iets wat té dichtbij is, het moet wel een avontuur zijn. Zo zou bijvoorbeeld Australië me helemaal geweldig lijken, maar San Diego in de VS ook wel. Wie o wie wil mij helpen om me wat meer te oriënteren? Nogmaals ik lees veel maar kom gewoon niet overal uit..
pi_116815760
Kijk naar je budget eerst, en verder denk ik maar dat weet ik niet zeker dat je als niet oorspronkelijke bewoner moeilijk in Engelstalige landen aan de bak komt. Immers waarom zouden ze jou kiezen als iedereen het daar al beter kan? Denk dus dat je moet uitwijken naar Zuid-Amerika / Azie / Afrika
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_116815942
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2012 15:16 schreef Roces18 het volgende:
Kijk naar je budget eerst, en verder denk ik maar dat weet ik niet zeker dat je als niet oorspronkelijke bewoner moeilijk in Engelstalige landen aan de bak komt. Immers waarom zouden ze jou kiezen als iedereen het daar al beter kan? Denk dus dat je moet uitwijken naar Zuid-Amerika / Azie / Afrika
Evt. is ook Geschiedenis of Spaans nog een goede optie trouwens ;).. Budget kan ik nu nog niet veel over zeggen..
pi_116833847
Pff, ik begin nu toch wel nerveus te worden! In 9 minuten is het zondag en dat betekent dat ik dan ''morgen'' al naar Londen verhuis. Ik kan echt niet wachten; 'k heb er zo'n zin in! Nu nog even alles inpakken (mijn god, wat heb ik veel spullen en ook veel troep :') ) en uitzoeken. *O* *O*
pi_116840675
Misschien sowieso de OP maar eens even filteren, want er posten hier niet zoveel mensen meer nu..

Dus, ik stel voor om even een nieuw lijstje te maken.

Tot nu toe:

8-) Studie huidig:

• GotenSSJ - Hagalund (Stockholm) - Zweden

8-) Stage huidig:

• Hier had uw naam kunnen staan

8-) Wannabe's:

Quoten en aanvullen als je erin wilt.

[ Bericht 2% gewijzigd door motorbloempje op 16-09-2012 13:06:32 ]
Ja doei.
  zondag 16 september 2012 @ 11:41:39 #15
164283 Luco
Buongiorno!
pi_116841294
* Luco meldt voor weer terug!
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
pi_116841503
quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2012 11:15 schreef motorbloempje het volgende:
Misschien sowieso de OP maar eens even filteren, want er posten hier niet zoveel mensen meer nu..

Tot nu toe:

8-) Studie huidig:

8-) Stage huidig:

8-) Wannabe's:
MaxC - Melbourne, Australië (per 1-2-2013)

[ Bericht 3% gewijzigd door MaxC op 16-09-2012 13:12:12 ]
If I'm sad, I stop being sad and be awesome instead. True story
pi_116843497
Ja, ff zélf aanvullen gaarne :')
Ja doei.
  zondag 16 september 2012 @ 13:04:27 #18
33317 GotenSSJ
eilander 4-life
pi_116844104
quote:

Tot nu toe:

8-) Studie huidig:

• GotenSSJ - Hagalund Solna (Stockholm) - Zweden

8-) Stage huidig:

8-) Wannabe's:

;)
pi_116844161
Ja, pas het dan ook gewoon helemaal goed aan.
Ja doei.
pi_116845061
quote:

Tot nu toe:

8-) Studie huidig:

8-) Stage huidig:

• fh101: keuzevakken Queen's University, Canada

8-) Wannabe's:

pi_116847212
Schotland lijkt me trouwens ook een leuk land om een bachelor te gaan doen, nogmaals mijn hart ligt bij Education (leraar VO, Engels, Geschiedenis, of Spaans)... Ik kom er zelf nog niet echt uit van hoe of wat, dus alle hulp is meer dan welkom. :P
pi_116848673
Weet iemand of er mogelijkheden zijn voor master studenten om een semester in het buitenland te studeren via een uitwisseling of dmv een studiebeurs. Momenteel doe ik twee bachelors (Psychologie en Bedrijfskunde) en graag zou ik een aantal finance vakken op masterniveau in het buitenland willen volgen :). Tot op heden vind ik alleen maar programma's voor bachelor studenten... Ben ik al te laat of zijn hier mensen die dit al eerder hebben gedaan? Mijn voorkeur gaat uit naar Canada of de V.S.

(Psychologie op de UL en Bedrijfskunde op de EUR)
  zondag 16 september 2012 @ 18:50:32 #23
33317 GotenSSJ
eilander 4-life
pi_116857791
Zo, zoals eerder beloofd een updatetje van mijn kant:

Ongeveer 2,5 week geleden ben ik in Stockholm geland. Of nou ja, Nyokopping met Ryanair. De eerste dag heb ik een beetje gebruikt om de stad te leren kennen, aangezien de volgende dag mijn introductiedagen meteen begonnen :)

1 woord: WOW. Wat een verschrikkelijk toffe stad is dit. Kan het nog steeds niet echt geloven dat ik hier 2 jaar ga studeren en wonen (Niet in Stockholm, maar net erbuiten). Het vinden van een kamer was wel echt een crime, een tipje voor mensen die wellicht naar Stockholm willen voor een stage/opleiding: Begin op tijd, kom eventueel wat eerder als je deze mogelijkheid hebt zodat je niet tijdens je studie kamers aan het bezoeken bent en aan het verhuizen bent.
Ik ben ondertussen ingetrokken bij een wat oudere man die zijn benedenverdieping verhuurd (slaapkamer, badkamer, keuken en een soortement van woonkamer waar ik ook zou kunnen zitten als ik dat zou willen) voor een hele schappelijke, naar Zweedse begrippen, prijs. Het hostel was toch niet alles op doordeweekse dagen :P

De studie zelf bevalt me tot nu toe echt prima, ik heb geen vergelijkingsmateriaal met Nederlandse Master studies, maar ik denk dat het redelijk overeen komt. Hele toffe klasgenoten, een zeer actieve studentenvereniging en interessante lectures. :) Ik ga het hier wel 2 jaar uithouden denk ik zo!
pi_116857887
quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2012 14:20 schreef Toto69 het volgende:
Schotland lijkt me trouwens ook een leuk land om een bachelor te gaan doen, nogmaals mijn hart ligt bij Education (leraar VO, Engels, Geschiedenis, of Spaans)... Ik kom er zelf nog niet echt uit van hoe of wat, dus alle hulp is meer dan welkom. :P
Ja, we kunnen wel random dingen gaan roepen, maar daar schiet jij niet zoveel mee op. Zo 'werkt' het hier ook eigenlijk niet. Helpen doen we graag, maar dan hebben 'we' wel specifiekere informatie nodig, en daar hoort meestal een definitieve keuze of 'definitieve twijfel' bij: "ik wil of hierheen, of hierheen, wat kan ik het beste doen?" bijvoorbeeld. Of "Ik ga in deze stad/in dit land studeren, wie heeft ervaring met leningen/stufi/woonruimte/etc.". De wereld is groot, de mogelijkheden nagenoeg eindeloos, maar het is wel iets waar je zelf écht aan moet beginnen alvorens mensen je kunnen helpen.
Ja doei.
  zondag 16 september 2012 @ 19:02:09 #25
286575 Roces18
Chef de party
pi_116858239
ben ik een wannabe ;( als alles al geregeld is? :P
pi_116860296
Ik ken nog een goede site voor in de OP: www.unigo.com.
Dit is een site die advies, statistieken, informatie en beoordelingen van studenten bevat van Amerikaanse universiteiten.
"Political language is designed to make lies sound truthful and murder respectable, and to give an appearance of solidity to pure wind."
pi_116925733
quote:
10s.gif Op zaterdag 15 september 2012 06:53 schreef Nithosm het volgende:
Jammer dat er zou weinig mensen in midden/zuid Amerika studeren..of in Azië. De cultuur hier - Costa Rica - is zó anders dan de onze, net als de natuur. Waar de natuur hier ontzettend rijk is... lijkt de cultuur armer. Daarmee doel ik niet op in geld uit te drukken waarde... maar normen en waarden. Het is ontzettend opmerkelijk hóe belangrijk de familie is maar ook hoe gesloten mensen zijn. Er heerst een soort 'autisme'. Mensen lijken elkaar nauwelijks aan te spreken, zelfs bij basale bezigheden als een busritje pakken of een boodschapje doen. Wat me opvalt is dat vrouwen iets meer groeten dan mannen.

Let wel - dit is mijn conclusie na slechst 2 weken hier. Hiervan ben ik een week aan de kust geweest en 8 dagen in San Jose zelf.. San Jose is trouwens om te huilen zo lelijk:/ Bahbah.

Iemand die in een (ongeveer) soortgelijk land zit?
Vet man, maar wel jammer denk dat het volk zo stug is? Ik vraag me af hoe je daar terecht bent gekomen en voor hoelang je daar dan gaat studeren? Midden-Amerika spreekt mij namelijk ook heel erg aan.
pi_116925740
quote:

Tot nu toe:

8-) Studie huidig:

8-) Stage huidig:

• fh101: keuzevakken Queen's University, Canada

8-) Wannabe's:
MaxC - Melbourne, Australië (per 1-2-2013)
truttebelletje - Sydney, Australië (per 1-2-2013)

pi_116926191
Over een uurtje afspraak met m'n begeleider voor m'n master. Hoop eindelijk te gaan horen wat me te wachten staat :') _O-
Ja doei.
pi_116935442
Sinds september ben ik nu stage aan het lopen in Sevilla, erg mooi hier. Ik loop zelf stage bij een woningstichting speciaal voor erasmusstudenten: roomsevilla.com. Mijn tip voor huisvesting: Als je naar een ander land gaat, gewoon de eerste week in een hostel/motel slapen en op je gemak een woning zoeken. Er zijn genoeg advertenties te vinden op het internet zoals facebook en dergelijke.

Voor de mensen die ervoor kiezen om naar Spanje te willen gaan, ik heb mijn stage geregeld via spain-internship.com. Erg leuk bedrijf dat vooral gerunt wordt door internationale studenten, werken nu ook 2 nederlanders. Als je in Sevilla nog een woning zoekt stuur me gerust een berichtje en ik kan je ermee helpen ;).

Groetjes!!

Overigens, zijn hier mensen die een minor hebben gevolgd in Bali? Voor volgend jaar zou ik graag een minor volgen in het buitenland en aangezien ik nu een half jaar in Spanje zit wordt mijn budget wat kleiner :P. Op de site Asia Exchange heb ik dit gevonden: http://www.asiaexchange.o(...)grams/bali-indonesia

Zij regelen dus een minor speciaal voor buitenlandse studenten erg uitgebreid met dingen zoals bussiness en cultuur in Asië. Iemand hier al ervaring mee en ook met het niveau van de opleiding?

[ Bericht 29% gewijzigd door Rudolphius20 op 18-09-2012 15:19:29 ]
pi_116979806
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 11:04 schreef motorbloempje het volgende:
Over een uurtje afspraak met m'n begeleider voor m'n master. Hoop eindelijk te gaan horen wat me te wachten staat :') _O-
Und, hoe ging het? :)
pi_116981431
Oeh, even copy pasten :') :P

Ik heb daarnet een geweldig leuk gesprek met mijn supervisor gehad en het is me eindelijk een beetje helder wat er van me verwacht gaat worden ^O^

Aanstaande maandag is de grote introductie bij de department en ik ben dit jaar de enige researchmaster student aanwezig. Dat is voor mij wel gunstig aangezien iedereen dan een beetje weet wie ik ben, als 'de enige'.. :') :D

Krijg een eigen bureau (!!!) met computer op een kamer die ik als het goed is ga delen met twee PhD-studenten. Er zijn wat seminar groups waar ik aan deel ga nemen elke twee weken ook met de PhD-studenten en verder lectureres en geïnteresseerde andere staff en verder twee cursussen 'Contemporary Research in Human Geography' en 'Research Ethics' voor m'n Postgraduate Training program punten die verplicht zijn om af te mogen studeren.

Was erg leuk om de begeleider weer eens te spreken en we kunnen het wel goed met elkaar vinden. Hij praat ook maar door en kan veel van 'm leren.

Leukleukleuk! Zo kan ik ook wel echt gaan zien of die PhD voor mij de juiste weg zal kunnen zijn, of ik 't leuk ga vinden en ik kan als dat zo is ook echt her en der m'n neus wel laten zien. Had ik al 'leukleukleuk' gezegd?! :)
Ja doei.
pi_116989567
Nice Moblo! Leukleuk ;)
Shine bright like a diamond.
pi_116991416
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 15:06 schreef Rudolphius20 het volgende:
Sinds september ben ik nu stage aan het lopen in Sevilla, erg mooi hier. Ik loop zelf stage bij een woningstichting speciaal voor erasmusstudenten: roomsevilla.com. Mijn tip voor huisvesting: Als je naar een ander land gaat, gewoon de eerste week in een hostel/motel slapen en op je gemak een woning zoeken. Er zijn genoeg advertenties te vinden op het internet zoals facebook en dergelijke.

Voor de mensen die ervoor kiezen om naar Spanje te willen gaan, ik heb mijn stage geregeld via spain-internship.com. Erg leuk bedrijf dat vooral gerunt wordt door internationale studenten, werken nu ook 2 nederlanders. Als je in Sevilla nog een woning zoekt stuur me gerust een berichtje en ik kan je ermee helpen ;).

Groetjes!!

Overigens, zijn hier mensen die een minor hebben gevolgd in Bali? Voor volgend jaar zou ik graag een minor volgen in het buitenland en aangezien ik nu een half jaar in Spanje zit wordt mijn budget wat kleiner :P. Op de site Asia Exchange heb ik dit gevonden: http://www.asiaexchange.o(...)grams/bali-indonesia

Zij regelen dus een minor speciaal voor buitenlandse studenten erg uitgebreid met dingen zoals bussiness en cultuur in Asië. Iemand hier al ervaring mee en ook met het niveau van de opleiding?
Hoeveel moest je zelf bijleggen voor die stage. Ik zit ook te kijken om een stage vanaf januari maar die zijn best wel prijzig.
pi_116993529
Gaaf hoor motorbloempje! :D Hoe ben je eigenlijk bij Human Geography terecht gekomen, je bachelor was toch Engels? Of haal ik nu mensen door elkaar :P Zelf vind ik Human Geography namelijk ook ontzettend interessant ;)
pi_116993724
Yup :) Engels was m'n BA! Maar ben via vakken hier in Engeland tijdens m'n beurs er zo n verzeild geraakt. Had een geweldig vak genaamd "Geography and Empire" en dat was echt MIJN VAK, echt vanaf minuut één van college 1 tot aan het uiteindelijke tentamen. Mijn scriptie heb ik ook met dat vak als inspriratie geschreven en ben met de docent van dat vak in overleg gegaan voor mastermogelijkheden en hij is nu ook mijn begeleider. Ik richt me nog steeds een beetje op literaire bronnen waardoor ik wel in een relatief bekend veld blijf, máár wel met een heel andere insteek dan 'droge literaire analyse': ik hoop er iets op humanities-vlak mee bij te gaan dragen aan de samenleving door mee te werken aan bijvoorbeeld campagnes voor equality en al het gelazer omtrent de beeldvorming rondom 'ontwikkelingswerk', bijvoorbeeld.
Ja doei.
pi_116996317
^O^ Heel gaaf allemaal!

Bij mij begint het toch ook weer te kriebelen om nog een keer naar het buitenland te gaan, maar binnen mn studie kan dat gewoon niet meer. Ik moet de komende jaren een aantekening gaan behalen en dat kan enkel in Nederland, helaas :'( Ben nu aan het kijken naar vrijwilligerswerk in het buitenland, maar dat is vaak stervensduur...
pi_117021175
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 18:34 schreef andre347 het volgende:

[..]

Hoeveel moest je zelf bijleggen voor die stage. Ik zit ook te kijken om een stage vanaf januari maar die zijn best wel prijzig.
Ja het is vrij prijzig, ik betaalde 375 maar daarbij werd wel mijn accommodatie geregeld.
pi_117025672
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 20:12 schreef fh101 het volgende:
^O^ Heel gaaf allemaal!

Bij mij begint het toch ook weer te kriebelen om nog een keer naar het buitenland te gaan, maar binnen mn studie kan dat gewoon niet meer. Ik moet de komende jaren een aantekening gaan behalen en dat kan enkel in Nederland, helaas :'( Ben nu aan het kijken naar vrijwilligerswerk in het buitenland, maar dat is vaak stervensduur...
Probeer het dan eens via IBO: http://www.ibo-nederland.org/ Die zijn (naar mijn ervaring) niet zo duur en hebben projecten met verschillende loopduur en bouw/sociaal/mix. Ben zelf ook geweest vorige zomer :).
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_117032564
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2012 15:24 schreef Chicolate het volgende:

[..]

Probeer het dan eens via IBO: http://www.ibo-nederland.org/ Die zijn (naar mijn ervaring) niet zo duur en hebben projecten met verschillende loopduur en bouw/sociaal/mix. Ben zelf ook geweest vorige zomer :).
Dankje! Dat ziet er veelbelovend uit! :)
pi_117069323
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2012 13:22 schreef Rudolphius20 het volgende:

[..]

Ja het is vrij prijzig, ik betaalde 375 maar daarbij werd wel mijn accommodatie geregeld.
Dat valt mee. Ik zit ook te kijken naar stages in mijn branche (Internationale Betrekkingen) maar dat is allemaal veel duurder.
  vrijdag 21 september 2012 @ 17:40:44 #42
286575 Roces18
Chef de party
pi_117073423
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2012 16:28 schreef andre347 het volgende:

[..]

Dat valt mee. Ik zit ook te kijken naar stages in mijn branche (Internationale Betrekkingen) maar dat is allemaal veel duurder.
ik zit op 795 maar wel een betaalde stage dan a 300nzd per week
pi_117211116
quote:
8-) Studie huidig:

• Captain_koek - Cardiff, Wales

8-) Stage huidig:

8-) Wannabe's:
Aangepast, ik ga hier nu mijn 2e week in. Zijn wel erg veel locals gearriveerd voor de freshersweek.. weet niet wat ik van hun (uitgaans)gedrag moet vinden ;)
Aigh aigh Captain!
pi_117222986
Nou, tussen al dat goede nieuws even wat minders: ik kreeg vanochtend een telefoontje van mijn vader dat mijn tante het weekend niet gaat redden. Ze heeft kanker dus we wisten al dat het eraan zat te komen, maar wat is het enorm raar en verwarrend om dat vanuit de andere kant van de wereld mee te maken. Teruggaan gaat niet, want stress, jetlag, terug moeten naar een land waar ik me nog niet helemaal thuis voel etc wordt dan echt teveel om mee te dealen.
Heel raar dit.
Iemand met ervaringen hiermee?
  dinsdag 25 september 2012 @ 08:35:52 #45
286575 Roces18
Chef de party
pi_117223300
Hm.. dat is vervelend. Ik had `zoiets` met mijn opa, ik had examens en kon zelfs niet naar de begrafenis gaan tenzij ik een herkansing wilde gaan doen. Maar uit de andere kant van de wereld lijkt het me nog aparter, kijk als je verzekering het vergoedt zou ik zeker gaan, maar tegen de tijd dat jij er bent is ze waarschijnlijk al overleden dan. en schieten jullie er allebei niks op. Denk ook niet dat ze wil dat dit jouw studie beïnvloed. maar in ieder geval alvast gecondoleerd !
pi_117225819
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 07:57 schreef _Loki het volgende:
Nou, tussen al dat goede nieuws even wat minders: ik kreeg vanochtend een telefoontje van mijn vader dat mijn tante het weekend niet gaat redden. Ze heeft kanker dus we wisten al dat het eraan zat te komen, maar wat is het enorm raar en verwarrend om dat vanuit de andere kant van de wereld mee te maken. Teruggaan gaat niet, want stress, jetlag, terug moeten naar een land waar ik me nog niet helemaal thuis voel etc wordt dan echt teveel om mee te dealen.
Heel raar dit.
Iemand met ervaringen hiermee?
Da's mooi klote. Geen ervaring, wel een sterktewens :*
Nou ja, mijn schoonmams is ook terminaal, maar UK --> NL is toch weer wat anders dan AUS --> NL
Ja doei.
  donderdag 27 september 2012 @ 14:19:40 #47
186157 reetveter
Sex is my workout
pi_117311791
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 08:35 schreef Roces18 het volgende:
Hm.. dat is vervelend. Ik had `zoiets` met mijn opa, ik had examens en kon zelfs niet naar de begrafenis gaan tenzij ik een herkansing wilde gaan doen. Maar uit de andere kant van de wereld lijkt het me nog aparter, kijk als je verzekering het vergoedt zou ik zeker gaan, maar tegen de tijd dat jij er bent is ze waarschijnlijk al overleden dan. en schieten jullie er allebei niks op. Denk ook niet dat ze wil dat dit jouw studie beïnvloed. maar in ieder geval alvast gecondoleerd !
Ik had iets soortgelijks. Ik heb wel afscheid kunnen nemen en dergelijk alleen de begrafenis heb ik moeten missen. Een dag daarvoor ging ik naar HK, en ik kon niet een andere ticket betalen.
I never workout
pi_117323465
Ticket geboekt! *O*
If I'm sad, I stop being sad and be awesome instead. True story
pi_117324804
Hoihoihoi allemaal :) ,

Ik heb al eens eerder een berichtje geplaatst, maar bij deze mijn iets specifiekere vragen.

Mijn situatie:

Ik heb mijn VWO netjes behaald, heb hierna een jaar economie gestudeerd aan de universiteit gent, en doe nu HBO technische bedrijfskunde (2e jaars).

Ik ben altijd erg "internationaal geörienteerd" geweest, om het zo maar even te noemen, en zou dan ook met plezier voor een periode in het buitenland verblijven. Nu zou ik volgend jaar graag een minor (half jaar) doen in het buitenland.

Ik was de afgelopen weken voornamelijk aan het orienteren wáár mijn voorkeur precies naar uit gaat.

Ikzelf (persoonlijk uiteraard ;) ) vind de Verenigde Staten veruit het aantrekkelijkste.
Om hierbij specifieker te zijn denk ik aan Chicago, Michigan.

Waarom?

Ik heb hier (verre) familie wonen wat eventueel van pas kan komen bij e.e.a.
Ook trekt Michigan mij al (jaren) erg aan, maar dat is vooral een onderbuik gevoel (waarvandaan ik de herkomst niet kan verklaren :P )

Een heel verhaal, maar er moet een keer een poging gedaan worden om de knoop door te hakken, nietwaar O-) .

Mijn vragen:

Zijn er mensen met ervaringen in/rond Chicago?

Zijn er mensen met ervaringen van het volgen van een HBO-minor in de VS, en is dit mogelijk op universitair niveau (ik meen van wel?)

Alvast bedankt allemaal :D
pi_117349928
Yeaah, vandaag ingeschreven bij Stagehuis, het gaat beginnen!
pi_117350720
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2012 19:51 schreef opabrutus het volgende:
Hoihoihoi allemaal :) ,

Ik heb al eens eerder een berichtje geplaatst, maar bij deze mijn iets specifiekere vragen.

Mijn situatie:

Ik heb mijn VWO netjes behaald, heb hierna een jaar economie gestudeerd aan de universiteit gent, en doe nu HBO technische bedrijfskunde (2e jaars).

Ik ben altijd erg "internationaal geörienteerd" geweest, om het zo maar even te noemen, en zou dan ook met plezier voor een periode in het buitenland verblijven. Nu zou ik volgend jaar graag een minor (half jaar) doen in het buitenland.

Ik was de afgelopen weken voornamelijk aan het orienteren wáár mijn voorkeur precies naar uit gaat.

Ikzelf (persoonlijk uiteraard ;) ) vind de Verenigde Staten veruit het aantrekkelijkste.
Om hierbij specifieker te zijn denk ik aan Chicago, Michigan.

Waarom?

Ik heb hier (verre) familie wonen wat eventueel van pas kan komen bij e.e.a.
Ook trekt Michigan mij al (jaren) erg aan, maar dat is vooral een onderbuik gevoel (waarvandaan ik de herkomst niet kan verklaren :P )

Een heel verhaal, maar er moet een keer een poging gedaan worden om de knoop door te hakken, nietwaar O-) .

Mijn vragen:

Zijn er mensen met ervaringen in/rond Chicago?

Zijn er mensen met ervaringen van het volgen van een HBO-minor in de VS, en is dit mogelijk op universitair niveau (ik meen van wel?)

Alvast bedankt allemaal :D
Ten eerste, als je naar Chicago in Michigan wilt zul je heel hard moeten zoeken. Misschien dat er één of ander boerendorp in Michigan Chicago heet maar het Chicago wat jij zoekt zul je niet vinden. Dat ligt toch echt in Illinois :P

Ik zelf heb een half jaar stage gelopen in Holland, MI. 2 uur van Chicago vandaan (dat is in Amerika net geen voorstad meer). Hbo-Minor (of wo-minor) volgen in de US gaat prima, zijn zoveel mogelijkheden (welke richting? iets specifieker graag :) ) . Je kunt in Michigan kijken naar Michigan State. Dat ligt afhankelijk van je studierichting in Lansing en Kalamazoo (die laatste ligt op 1 uur van Chicago.
Wil je daarentegen echt in Illinois studeren, dus in Chicago, dan zul je voor het niveau wat jij zoekt naar Illinois state moeten of een hele goede private college moeten zoeken. Let wel, in zo een geval als het laatste ligt je tuition fee wel onnoemelijk hoog.
Heeft je hbo-instelling geen partner universities in die contreien liggen?

Hoop dat dit je in ieder geval een beetje op weg wilt. Overigens kun je beter in Michigan wonen dan in Illinois. State tax is in Illinois ruim 3x zo hoog :P
pi_117351052
quote:
8-) Studie huidig:

• Captain_koek - Cardiff, Wales

8-) Stage huidig:

• Larry91- Studie Molde, Noorwegen. Stage Holland, MI. USA

8-) Wannabe's:
Meteen ook maar even mezelf bijgevoegd 8-)
pi_117360231
Hee larry, super bedankt, daar kan ik wat mee _O_ !!

Het is Illinois inderdaad, had niet goed gekeken met mijn enthoushiaste kop :D . I.i.g. zou ik graag in de buurt van Michigan zitten, laten we het daar op houden :P ...

Ik doe nu Technische Bedrijfskunde, maar zou graag een minor doen in een iets bredere richting. Dus vooral qua managementkant, en wat mij ook interesseert is de groei van bedrijven.

Heb de site van MSU even globaal bekeken, en ziet er interessant uit.

Nu heb ik nog een vraagje, wat is het Amerikaanse equivalent van HBO-minor?

Ik kom o.a. de volgende zaken tegen op Amerikaanse site's van onderwijsinstellingen:

Undergraduate Degrees
Undergraduate Minors
Undergraduate Specializations
Teaching Minors
Graduate Degrees
Graduate Professional Degrees
Graduate Specializations
Graduate Certificates
Discontinued Programs
Archived Academic Programs

Voor zover ik begrijp ben ik Undergraduate, want ik heb nog geen bachelordiploma behaald. Het zou dus een "Undergraduate minor" betreffen?

Studeerde jij zelf HBO of WO overigens :) ? En hab je ter plaatse familie/contacten i.v.m. je stage?
pi_117363303
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2012 17:48 schreef opabrutus het volgende:
Nu heb ik nog een vraagje, wat is het Amerikaanse equivalent van HBO-minor?
Gewoon een minor. HBO is qua niveau hetzelfde als de gemiddelde college in Amerika. Voor een minor moet je iets van 6-8 credits hebben.
pi_117364840
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2012 17:48 schreef opabrutus het volgende:
Undergraduate Minors
Undergraduate Specializations
Zowel undergraduate specialization als minor is mogelijk. Graduate is alleen voor afgestudeerde natuurlijk en een undergraduate degree, nou ja dat het je zelf ook al door! Specialization lijkt me, afgaande op jouw brede blik, niet wat je wilt. Dus een undergraduate minor is wat jij zoekt :)

Ik heb hbo gedaan, doe nu wo.
Hoe ik uiteindelijk aan mn stageplaats ben gekomen is een lang verhaal. Maar het is wel deels door familiecontacten tot stand gekomen. Familie van mij had contacten in Amerika en die heb ik toen aangeschreven en zo is van het een het ander gekomen.

MSU is overigens wel echt een geniale universiteit. Lansing is overigens best een leuke stad (hoe oud ben je eigenlijk, 21 lijkt me afgaande op je studieverleden?), veel gezellige bars, en je mag er als enige stad in Michigan legaal gokken ;)
En natuurlijk de Spartans _O_

Wat jij dan voor een minor zoekt is dan sowieso Business of Business Administration. Amerikaanse opleidingen staan bekend om hun brede blik op management. Ik heb bijvoorbeeld in Noorwegen een soort van Minor in transport gedaan. Dat valt in Amerika haast niet te vinden. Daar heet een minor al snel business, perfect voor jou lijkt mij

Kies overigens niet al te snel voor Michigan University (Dus de eeuwige concurrent van MSU). Dan kom je in Detroit terecht.... Of net zuidelijk van Detroit. En dat wil je je ergste vijand nog niet aandoen.
En kies nooit, maar dan ook nooit, voor een Amerikaanse community college. Een paar Amerikaanse vrienden van mij zitten erop en ik heb gezien wat zij moeten doen... Dat is 1 HAVO niveau.. :P
pi_117388039
Oke, dat is duidelijk :) .

Ik denk dat ik het beste de komende tijd verschillende universiteiten aan kan schrijven, voor een toelating. Dit is in mijn ogen toch wel de voorwaarde voor ik verder kan gaan kijken naar bijkomende zaken.

Ik vroeg me ook af of er ergens een site is met een (simpel) overzicht van universiteiten in VS, danwel regio Michigan e.o.
pi_117389983
http://www.michigancollegeguide.com/
There you go! Staat ook meteen tuition fee achter en is per regio ingedeeld. Upper peninsula is ook een erg mooi gebied maar is wel tamelijk afgelegen .
De tuition fee is wel slechts ter indicatie aangezien jij waarschijnlijk een fractie daarvan (of alleen standaard collegegeld in Nederland) moet betalen.
pi_117394252
Hallo iedereen,

Ben van plan begin volgend jaar een half jaar op stage. Studeer momenteel bestuurskunde. Zit al wat te zoeken maar hoor nog al wat verschillende verhalen mbt de kosten van verschillende bestemmingen. Zo zou je voor een stage in de VS sowieso al 3000eur kwijt zijn alleen al aan een visum? Kan iemand wat duidelijkheid scheppen over hoe de meesten hun stage bekostigen en welke bestemmingen duur zijn/ welke niet?
Who's the black private dick
That's a sex machine to all the chicks?
  zaterdag 29 september 2012 @ 22:20:26 #59
205891 Nithosm
alles komt goed
pi_117406277
Tijd vliegt! Ik heb mijn blog niet bijgehouden, hier niets laten horen... ben alleen maar op pad geweest 8-) Ik zou nu ook op pad moeten zijn ware het niet dat ik buikgriep had(wekelijks,het eten hier wordt nauwelijks gereinigd).
Het geld vliegt mijn portemonnee uit, de ervaringen zijn onvergetelijk en.. de studie is middelbare school-niveau xD. Ach, je moet wat hè.

Herinnert iemand zich die aardbeving van een paar weken geleden nog? Dat was ik...
  zaterdag 29 september 2012 @ 22:39:18 #60
205891 Nithosm
alles komt goed
pi_117407197
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 10:47 schreef balloetje het volgende:

[..]

Vet man, maar wel jammer denk dat het volk zo stug is? Ik vraag me af hoe je daar terecht bent gekomen en voor hoelang je daar dan gaat studeren? Midden-Amerika spreekt mij namelijk ook heel erg aan.
Ik zit hier vanaf 29 augustus en vlieg 15 januari terug. Mijn eigen hogeschool heeft een uitwisselingsverdrag met een universiteit hier. 'n Kwestie van een hokje aankruisen en je bent geplaatst :D Het volk is denk ik stug door meerdere redenen - er zijn hier ontzettend veel 'gringo's' (Amerikanen) die met geld smijten en zo de prijs omhoog jagen. Tevens zijn de meeste omringende landen plek van onheil, corruptie, staatsgrepen, drugsoorlogen e.d. Costa Rica is eigenlijk een ongeschonden landje tussen veel ellende.

Ik zie dat ze daar ook erg trots op zijn, en dat ook voor zichzelf willen houden. Heel veel huizen hebben prikkeldraad, puntige hekken en omheiningen. 't Is gewoon een gesloten volkje - letterlijk.

Verder zal ik na dit verhaal maar eens mijn blog gaan bijwerken.
Pura vida!
pi_117413332
Even mezelf kopiëren

"http://www.kuleuven.be/st(...)en/academiejaar.html
http://www.uhasselt.be/UH(...)elden-2012-2013.html
http://www.erasmushogeschool.be/studiegelden
http://www.ua.ac.be/main.aspx?c=.ENROLL&n=52043
http://www.ugent.be/nl/on(...)udiegeld20122013.htm
http://www.kdg.be/praktis(...)teuning/studiekosten

quote:
Voor buitenlandse studenten die onderdaan zijn van een lidstaat van de Europese Economische Ruimte (EER) geldt het reguliere inschrijvingsgeld dat je terugvindt op deze pagina. De EER bestaat uit alle landen binnen de Europese Unie, aangevuld met IJsland, Liechtenstein en Noorwegen.
¤596,30 collegegeld per jaar(niet-beurs en voltijds studie) en het is ook nog eens (a,jaarlijks)centraal geïndexeerd door (b)Vlaamse Ministerie van Onderwijs. :'( 8)7

Belachelijk gewoon,hoe de fuck is dat mogelijk??Volgens veel mensen in NL is België een "bananenrepubliek",hebben een enorme staatsschuld(en 21% BTW) en zijn dom/lelijk(wegen,huizen en zo)!En ik heb ook nog eens een jarenlange hekel aan katholieken! " :') _O-

* Blue_Panther_Ninja wil graag HBO Bachelor ICT doen in Antwerpen

[ Bericht 3% gewijzigd door Blue_Panther_Ninja op 30-09-2012 02:11:41 ]
  zondag 30 september 2012 @ 10:47:31 #62
286575 Roces18
Chef de party
pi_117417035
Dus ik kan voor 600 euro collegegeld per jaar overal in Europa levenslang studeren behalve in Nederland waar je al 1800 euro betaalt en dan nog eens een langstudeerboete erbij krijgt :')
  zondag 30 september 2012 @ 10:51:04 #63
379283 LittleBrownie
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_117417093
Ook in Engeland? :o
[i] When you try your best but you don't succeed. When you get what you want but not what you need. [/i]
pi_117423965
quote:
1s.gif Op zondag 30 september 2012 10:51 schreef LittleBrownie het volgende:
Ook in Engeland? :o
Ik betaal in Wales wel even wat meer voor mijn MSc, maar ik ben dan ook gewoon een student die zich rechtstreeks bij de school heeft ingeschreven. ik zit op 3500 pound schoolgeld...
Aigh aigh Captain!
pi_117424002
quote:
15s.gif Op zondag 30 september 2012 15:05 schreef Captain_koek het volgende:

[..]

Ik betaal in Wales wel even wat meer voor mijn MSc, maar ik ben dan ook gewoon een student die zich rechtstreeks bij de school heeft ingeschreven. ik zit op 3500 pound schoolgeld...
Koopje! :D
3828 hier ;(
Ja doei.
pi_117424056
Ik vond het inderdaad ook een redelijk bedrag. Zeker aangezien het schoolgeld voor niet EU studenten 9000 (!) pound is. Ook heb ik nog een beurs gehad zodat er nog is 1500 pond van af gaat !

In Nederland had ik (minstens) 2 jaar moeten studeren en was ik dus ongeveer het zelfde kwijt geweest.
Aigh aigh Captain!
pi_117424112
Geen beurs hier, al m'n spaargeld gaat er aan op, maar dat is 't waard :) hierna PhD als alles meezit. Donderdag eerste kennismakingsgesprek bij Leeds!
Ja doei.
pi_117424242
Veel succes op je kennismakingsgesprek! jammer van het spaargeld (het geld vliegt er hier ook aan alle kanten uit) maar het is een goede investering in je toekomst!
Aigh aigh Captain!
pi_117426546
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2012 10:47 schreef Roces18 het volgende:
Dus ik kan voor 600 euro collegegeld per jaar overal in Europa levenslang studeren behalve in Nederland waar je al 1800 euro betaalt en dan nog eens een langstudeerboete erbij krijgt :')
Alleen in Vlaanderen :Y)

Over Frankrijk en collegegeld
quote:
Tuition costs

Since higher education is funded by the state, the fees are very low; the tuition varies from ¤150 to ¤700 depending on the university and the different levels of education. (licence, master, doctorate). One can therefore get a Master's degree (in 5 years) for about ¤750-3,500.
Additionally, students from low-income families can apply for scholarships, paying nominal sums for tuition or textbooks, and can receive a monthly stipend of up to ¤450 per month.

The tuition in public engineering schools is comparable to universities, albeit a little higher (around ¤700). However it can reach ¤7000 a year for private engineering schools, and some business schools, which are all private or partially private, charge up to ¤8900 a year.

Health insurance for students is free until the age of 20, so only the costs of living and books have to be added. After the age of 20 the health insurance for students costs ¤200 a year and cover most of the medical expenses.

Some public schools have other ways of gaining money. Some do not receive sufficient funds from the government for class trips and other extra activities, and so these schools may ask for a small (optional) entrance fee for new students.
De Fransen zijn zelfs goedkoper met een Universitaire Master degreestudie in 5 jaar tijd en zorgverzekering voor studenten(vanaf 20 jaar) is ¤200 per jaar _O-

Niet slecht voor een land met 63.5 miljoen mensen :Y

Beter dan in Nederland zelfs: met mijn 1 jaar zorgverzekering bij Unive Zekur(~¤1160),betaal ik 1 jaar HBO/Uni en zorg in Frankrijk(zelfde als in Belgie + ook nog eens 1 jaar OV) :')

[ Bericht 24% gewijzigd door Blue_Panther_Ninja op 30-09-2012 16:51:48 ]
  zondag 30 september 2012 @ 22:46:35 #70
379283 LittleBrownie
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_117446231
quote:
15s.gif Op zondag 30 september 2012 15:05 schreef Captain_koek het volgende:

[..]

Is dat per jaar of..? :@
[i] When you try your best but you don't succeed. When you get what you want but not what you need. [/i]
pi_117447570
quote:
7s.gif Op zaterdag 29 september 2012 17:30 schreef Ahmad1nejad het volgende:
Hallo iedereen,

Ben van plan begin volgend jaar een half jaar op stage. Studeer momenteel bestuurskunde. Zit al wat te zoeken maar hoor nog al wat verschillende verhalen mbt de kosten van verschillende bestemmingen. Zo zou je voor een stage in de VS sowieso al 3000eur kwijt zijn alleen al aan een visum? Kan iemand wat duidelijkheid scheppen over hoe de meesten hun stage bekostigen en welke bestemmingen duur zijn/ welke niet?
Waar haal je die bedragen vandaan? Mij heeft het in 2011 net ¤1000 gekost, maar toen was ook alles geregeld. Als je besluit het via de CIEE (sponsor via de Nuffic voor jouw soort studie) dan betaal je ongeveer 900¤ voor je visum. Bij het consulaat van Amerika in Amsterdam mag je ook nog even 98 euro aftikken voor een interview met 2 vragen. Maar nogmaals, dan is echt alles geregeld: van zorgverzekering tot aan juridische hulp (mocht je dat ooit nodig hebben....).
pi_117447633
quote:
7s.gif Op zondag 30 september 2012 22:46 schreef LittleBrownie het volgende:

[..]

Is dat per jaar of..? :@
Ja.
Ja doei.
pi_117448165
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2012 23:05 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Ja.
Klopt maar het is slechts een 1-jarig programma en daardoor goedkoper (of even duur) als in Nl
Aigh aigh Captain!
pi_117448230
Ook de volle 12 maanden trouwens? Of ben je in juli al klaar?
Ja doei.
pi_117448733
In juli heb ik de laatste lessen dan drie maanden de tijd om een thesis te schrijven. Ben (tot nu toe) wel van plan om de thesis in NL te schrijven
Aigh aigh Captain!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')