Ik heb hier al eerder gepost maar stond niet in de OP! Zal vandaag eens schrijven over mijn eerste 2,5 weekquote:
Evt. is ook Geschiedenis of Spaans nog een goede optie trouwensquote:Op zaterdag 15 september 2012 15:16 schreef Roces18 het volgende:
Kijk naar je budget eerst, en verder denk ik maar dat weet ik niet zeker dat je als niet oorspronkelijke bewoner moeilijk in Engelstalige landen aan de bak komt. Immers waarom zouden ze jou kiezen als iedereen het daar al beter kan? Denk dus dat je moet uitwijken naar Zuid-Amerika / Azie / Afrika
quote:Op zondag 16 september 2012 11:15 schreef motorbloempje het volgende:
Misschien sowieso de OP maar eens even filteren, want er posten hier niet zoveel mensen meer nu..
Dus, ik stel voor om even een nieuw lijstje te maken.
Tot nu toe:Studie huidig:
• GotenSSJ - Hagalund (Stockholm) - Zweden
• motorbloempje - Hull, Verenigd Koninkrijk
• Nithosm - San Jose, Costa Rica
• Oliviertje1994 - London, Verenigd KoninkrijkStage huidig:
• _Loki - Melbourne, AustraliëWeer terug (stage én studie):
• Hier had uw naam kunnen staanWannabe's:
MaxC - Melbourne, Australië (per 1-2-2013)
• Hier had uw naam kunnen staan
Misschien sowieso de OP maar eens even filteren, want er posten hier niet zoveel mensen meer nu..
• GotenSSJ - Hagalund Solna (Stockholm) - Zweden
• Hier had uw naam kunnen staanWannabe's:
• GotenSSJ - Hagalund (Stockholm) - Zweden
• fh101: keuzevakken Queen's University, CanadaWannabe's:
Quoten en aanvullen als je erin wilt.
Ja, we kunnen wel random dingen gaan roepen, maar daar schiet jij niet zoveel mee op. Zo 'werkt' het hier ook eigenlijk niet. Helpen doen we graag, maar dan hebben 'we' wel specifiekere informatie nodig, en daar hoort meestal een definitieve keuze of 'definitieve twijfel' bij: "ik wil of hierheen, of hierheen, wat kan ik het beste doen?" bijvoorbeeld. Of "Ik ga in deze stad/in dit land studeren, wie heeft ervaring met leningen/stufi/woonruimte/etc.". De wereld is groot, de mogelijkheden nagenoeg eindeloos, maar het is wel iets waar je zelf écht aan moet beginnen alvorens mensen je kunnen helpen.quote:Op zondag 16 september 2012 14:20 schreef Toto69 het volgende:
Schotland lijkt me trouwens ook een leuk land om een bachelor te gaan doen, nogmaals mijn hart ligt bij Education (leraar VO, Engels, Geschiedenis, of Spaans)... Ik kom er zelf nog niet echt uit van hoe of wat, dus alle hulp is meer dan welkom.
Vet man, maar wel jammer denk dat het volk zo stug is? Ik vraag me af hoe je daar terecht bent gekomen en voor hoelang je daar dan gaat studeren? Midden-Amerika spreekt mij namelijk ook heel erg aan.quote:Op zaterdag 15 september 2012 06:53 schreef Nithosm het volgende:
Jammer dat er zou weinig mensen in midden/zuid Amerika studeren..of in Azië. De cultuur hier - Costa Rica - is zó anders dan de onze, net als de natuur. Waar de natuur hier ontzettend rijk is... lijkt de cultuur armer. Daarmee doel ik niet op in geld uit te drukken waarde... maar normen en waarden. Het is ontzettend opmerkelijk hóe belangrijk de familie is maar ook hoe gesloten mensen zijn. Er heerst een soort 'autisme'. Mensen lijken elkaar nauwelijks aan te spreken, zelfs bij basale bezigheden als een busritje pakken of een boodschapje doen. Wat me opvalt is dat vrouwen iets meer groeten dan mannen.
Let wel - dit is mijn conclusie na slechst 2 weken hier. Hiervan ben ik een week aan de kust geweest en 8 dagen in San Jose zelf.. San Jose is trouwens om te huilen zo lelijk:/ Bahbah.
Iemand die in een (ongeveer) soortgelijk land zit?
• GotenSSJ - Solna (Stockholm) - Zweden
• fh101: keuzevakken Queen's University, CanadaWannabe's:
MaxC - Melbourne, Australië (per 1-2-2013)
truttebelletje - Sydney, Australië (per 1-2-2013)
Quoten en aanvullen als je erin wilt.
Und, hoe ging het?quote:Op dinsdag 18 september 2012 11:04 schreef motorbloempje het volgende:
Over een uurtje afspraak met m'n begeleider voor m'n master. Hoop eindelijk te gaan horen wat me te wachten staat![]()
Hoeveel moest je zelf bijleggen voor die stage. Ik zit ook te kijken om een stage vanaf januari maar die zijn best wel prijzig.quote:Op dinsdag 18 september 2012 15:06 schreef Rudolphius20 het volgende:
Sinds september ben ik nu stage aan het lopen in Sevilla, erg mooi hier. Ik loop zelf stage bij een woningstichting speciaal voor erasmusstudenten: roomsevilla.com. Mijn tip voor huisvesting: Als je naar een ander land gaat, gewoon de eerste week in een hostel/motel slapen en op je gemak een woning zoeken. Er zijn genoeg advertenties te vinden op het internet zoals facebook en dergelijke.
Voor de mensen die ervoor kiezen om naar Spanje te willen gaan, ik heb mijn stage geregeld via spain-internship.com. Erg leuk bedrijf dat vooral gerunt wordt door internationale studenten, werken nu ook 2 nederlanders. Als je in Sevilla nog een woning zoekt stuur me gerust een berichtje en ik kan je ermee helpen.
Groetjes!!
Overigens, zijn hier mensen die een minor hebben gevolgd in Bali? Voor volgend jaar zou ik graag een minor volgen in het buitenland en aangezien ik nu een half jaar in Spanje zit wordt mijn budget wat kleiner. Op de site Asia Exchange heb ik dit gevonden: http://www.asiaexchange.o(...)grams/bali-indonesia
Zij regelen dus een minor speciaal voor buitenlandse studenten erg uitgebreid met dingen zoals bussiness en cultuur in Asië. Iemand hier al ervaring mee en ook met het niveau van de opleiding?
Ja het is vrij prijzig, ik betaalde 375 maar daarbij werd wel mijn accommodatie geregeld.quote:Op woensdag 19 september 2012 18:34 schreef andre347 het volgende:
[..]
Hoeveel moest je zelf bijleggen voor die stage. Ik zit ook te kijken om een stage vanaf januari maar die zijn best wel prijzig.
Probeer het dan eens via IBO: http://www.ibo-nederland.org/ Die zijn (naar mijn ervaring) niet zo duur en hebben projecten met verschillende loopduur en bouw/sociaal/mix. Ben zelf ook geweest vorige zomerquote:Op woensdag 19 september 2012 20:12 schreef fh101 het volgende:
Heel gaaf allemaal!
Bij mij begint het toch ook weer te kriebelen om nog een keer naar het buitenland te gaan, maar binnen mn studie kan dat gewoon niet meer. Ik moet de komende jaren een aantekening gaan behalen en dat kan enkel in Nederland, helaasBen nu aan het kijken naar vrijwilligerswerk in het buitenland, maar dat is vaak stervensduur...
Dankje! Dat ziet er veelbelovend uit!quote:Op donderdag 20 september 2012 15:24 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Probeer het dan eens via IBO: http://www.ibo-nederland.org/ Die zijn (naar mijn ervaring) niet zo duur en hebben projecten met verschillende loopduur en bouw/sociaal/mix. Ben zelf ook geweest vorige zomer.
Dat valt mee. Ik zit ook te kijken naar stages in mijn branche (Internationale Betrekkingen) maar dat is allemaal veel duurder.quote:Op donderdag 20 september 2012 13:22 schreef Rudolphius20 het volgende:
[..]
Ja het is vrij prijzig, ik betaalde 375 maar daarbij werd wel mijn accommodatie geregeld.
ik zit op 795 maar wel een betaalde stage dan a 300nzd per weekquote:Op vrijdag 21 september 2012 16:28 schreef andre347 het volgende:
[..]
Dat valt mee. Ik zit ook te kijken naar stages in mijn branche (Internationale Betrekkingen) maar dat is allemaal veel duurder.
Aangepast, ik ga hier nu mijn 2e week in. Zijn wel erg veel locals gearriveerd voor de freshersweek.. weet niet wat ik van hun (uitgaans)gedrag moet vindenquote:Studie huidig:
• Oliviertje1994 - London, Verenigd Koninkrijk
• Captain_koek - Cardiff, WalesStage huidig:
• fh101 - keuzevakken Queen's University, CanadaWannabe's:
• MaxC - Melbourne, Australië (per 1-2-2013)
• truttebelletje - Sydney, Australië (per 1-2-2013)
Da's mooi klote. Geen ervaring, wel een sterktewensquote:Op dinsdag 25 september 2012 07:57 schreef _Loki het volgende:
Nou, tussen al dat goede nieuws even wat minders: ik kreeg vanochtend een telefoontje van mijn vader dat mijn tante het weekend niet gaat redden. Ze heeft kanker dus we wisten al dat het eraan zat te komen, maar wat is het enorm raar en verwarrend om dat vanuit de andere kant van de wereld mee te maken. Teruggaan gaat niet, want stress, jetlag, terug moeten naar een land waar ik me nog niet helemaal thuis voel etc wordt dan echt teveel om mee te dealen.
Heel raar dit.
Iemand met ervaringen hiermee?
Ik had iets soortgelijks. Ik heb wel afscheid kunnen nemen en dergelijk alleen de begrafenis heb ik moeten missen. Een dag daarvoor ging ik naar HK, en ik kon niet een andere ticket betalen.quote:Op dinsdag 25 september 2012 08:35 schreef Roces18 het volgende:
Hm.. dat is vervelend. Ik had `zoiets` met mijn opa, ik had examens en kon zelfs niet naar de begrafenis gaan tenzij ik een herkansing wilde gaan doen. Maar uit de andere kant van de wereld lijkt het me nog aparter, kijk als je verzekering het vergoedt zou ik zeker gaan, maar tegen de tijd dat jij er bent is ze waarschijnlijk al overleden dan. en schieten jullie er allebei niks op. Denk ook niet dat ze wil dat dit jouw studie beïnvloed. maar in ieder geval alvast gecondoleerd !
Ten eerste, als je naar Chicago in Michigan wilt zul je heel hard moeten zoeken. Misschien dat er één of ander boerendorp in Michigan Chicago heet maar het Chicago wat jij zoekt zul je niet vinden. Dat ligt toch echt in Illinoisquote:Op donderdag 27 september 2012 19:51 schreef opabrutus het volgende:
Hoihoihoi allemaal,
Ik heb al eens eerder een berichtje geplaatst, maar bij deze mijn iets specifiekere vragen.
Mijn situatie:
Ik heb mijn VWO netjes behaald, heb hierna een jaar economie gestudeerd aan de universiteit gent, en doe nu HBO technische bedrijfskunde (2e jaars).
Ik ben altijd erg "internationaal geörienteerd" geweest, om het zo maar even te noemen, en zou dan ook met plezier voor een periode in het buitenland verblijven. Nu zou ik volgend jaar graag een minor (half jaar) doen in het buitenland.
Ik was de afgelopen weken voornamelijk aan het orienteren wáár mijn voorkeur precies naar uit gaat.
Ikzelf (persoonlijk uiteraard) vind de Verenigde Staten veruit het aantrekkelijkste.
Om hierbij specifieker te zijn denk ik aan Chicago, Michigan.
Waarom?
Ik heb hier (verre) familie wonen wat eventueel van pas kan komen bij e.e.a.
Ook trekt Michigan mij al (jaren) erg aan, maar dat is vooral een onderbuik gevoel (waarvandaan ik de herkomst niet kan verklaren)
Een heel verhaal, maar er moet een keer een poging gedaan worden om de knoop door te hakken, nietwaar.
Mijn vragen:
Zijn er mensen met ervaringen in/rond Chicago?
Zijn er mensen met ervaringen van het volgen van een HBO-minor in de VS, en is dit mogelijk op universitair niveau (ik meen van wel?)
Alvast bedankt allemaal
Meteen ook maar even mezelf bijgevoegdquote:Studie huidig:
• Oliviertje1994 - London, Verenigd Koninkrijk
• Captain_koek - Cardiff, WalesStage huidig:
• fh101 - keuzevakken Queen's University, Canada
• Larry91- Studie Molde, Noorwegen. Stage Holland, MI. USAWannabe's:
• MaxC - Melbourne, Australië (per 1-2-2013)
• truttebelletje - Sydney, Australië (per 1-2-2013)
Gewoon een minor. HBO is qua niveau hetzelfde als de gemiddelde college in Amerika. Voor een minor moet je iets van 6-8 credits hebben.quote:Op vrijdag 28 september 2012 17:48 schreef opabrutus het volgende:
Nu heb ik nog een vraagje, wat is het Amerikaanse equivalent van HBO-minor?
Zowel undergraduate specialization als minor is mogelijk. Graduate is alleen voor afgestudeerde natuurlijk en een undergraduate degree, nou ja dat het je zelf ook al door! Specialization lijkt me, afgaande op jouw brede blik, niet wat je wilt. Dus een undergraduate minor is wat jij zoektquote:Op vrijdag 28 september 2012 17:48 schreef opabrutus het volgende:
Undergraduate Minors
Undergraduate Specializations
Ik zit hier vanaf 29 augustus en vlieg 15 januari terug. Mijn eigen hogeschool heeft een uitwisselingsverdrag met een universiteit hier. 'n Kwestie van een hokje aankruisen en je bent geplaatstquote:Op dinsdag 18 september 2012 10:47 schreef balloetje het volgende:
[..]
Vet man, maar wel jammer denk dat het volk zo stug is? Ik vraag me af hoe je daar terecht bent gekomen en voor hoelang je daar dan gaat studeren? Midden-Amerika spreekt mij namelijk ook heel erg aan.
¤596,30 collegegeld per jaar(niet-beurs en voltijds studie) en het is ook nog eens (a,jaarlijks)centraal geïndexeerd door (b)Vlaamse Ministerie van Onderwijs.quote:Voor buitenlandse studenten die onderdaan zijn van een lidstaat van de Europese Economische Ruimte (EER) geldt het reguliere inschrijvingsgeld dat je terugvindt op deze pagina. De EER bestaat uit alle landen binnen de Europese Unie, aangevuld met IJsland, Liechtenstein en Noorwegen.
Ik betaal in Wales wel even wat meer voor mijn MSc, maar ik ben dan ook gewoon een student die zich rechtstreeks bij de school heeft ingeschreven. ik zit op 3500 pound schoolgeld...quote:
Koopje!quote:Op zondag 30 september 2012 15:05 schreef Captain_koek het volgende:
[..]
Ik betaal in Wales wel even wat meer voor mijn MSc, maar ik ben dan ook gewoon een student die zich rechtstreeks bij de school heeft ingeschreven. ik zit op 3500 pound schoolgeld...
Alleen in Vlaanderenquote:Op zondag 30 september 2012 10:47 schreef Roces18 het volgende:
Dus ik kan voor 600 euro collegegeld per jaar overal in Europa levenslang studeren behalve in Nederland waar je al 1800 euro betaalt en dan nog eens een langstudeerboete erbij krijgt
De Fransen zijn zelfs goedkoper met een Universitaire Master degreestudie in 5 jaar tijd en zorgverzekering voor studenten(vanaf 20 jaar) is ¤200 per jaarquote:Tuition costs
Since higher education is funded by the state, the fees are very low; the tuition varies from ¤150 to ¤700 depending on the university and the different levels of education. (licence, master, doctorate). One can therefore get a Master's degree (in 5 years) for about ¤750-3,500.
Additionally, students from low-income families can apply for scholarships, paying nominal sums for tuition or textbooks, and can receive a monthly stipend of up to ¤450 per month.
The tuition in public engineering schools is comparable to universities, albeit a little higher (around ¤700). However it can reach ¤7000 a year for private engineering schools, and some business schools, which are all private or partially private, charge up to ¤8900 a year.
Health insurance for students is free until the age of 20, so only the costs of living and books have to be added. After the age of 20 the health insurance for students costs ¤200 a year and cover most of the medical expenses.
Some public schools have other ways of gaining money. Some do not receive sufficient funds from the government for class trips and other extra activities, and so these schools may ask for a small (optional) entrance fee for new students.
Is dat per jaar of..?quote:Op zondag 30 september 2012 15:05 schreef Captain_koek het volgende:
[..]
Ik betaal in Wales wel even wat meer voor mijn MSc, maar ik ben dan ook gewoon een student die zich rechtstreeks bij de school heeft ingeschreven. ik zit op 3500 pound schoolgeld...
Waar haal je die bedragen vandaan? Mij heeft het in 2011 net ¤1000 gekost, maar toen was ook alles geregeld. Als je besluit het via de CIEE (sponsor via de Nuffic voor jouw soort studie) dan betaal je ongeveer 900¤ voor je visum. Bij het consulaat van Amerika in Amsterdam mag je ook nog even 98 euro aftikken voor een interview met 2 vragen. Maar nogmaals, dan is echt alles geregeld: van zorgverzekering tot aan juridische hulp (mocht je dat ooit nodig hebben....).quote:Op zaterdag 29 september 2012 17:30 schreef Ahmad1nejad het volgende:
Hallo iedereen,
Ben van plan begin volgend jaar een half jaar op stage. Studeer momenteel bestuurskunde. Zit al wat te zoeken maar hoor nog al wat verschillende verhalen mbt de kosten van verschillende bestemmingen. Zo zou je voor een stage in de VS sowieso al 3000eur kwijt zijn alleen al aan een visum? Kan iemand wat duidelijkheid scheppen over hoe de meesten hun stage bekostigen en welke bestemmingen duur zijn/ welke niet?
Klopt maar het is slechts een 1-jarig programma en daardoor goedkoper (of even duur) als in Nlquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |