abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_127098440
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 09:13 schreef Ericr het volgende:
Vind het wel een leuk parcours eigenlijk, niet al die vlakke zooi achter elkaar zodat je de eerste week niet hoeft over te slaan. Massasprint etappes zijn dodelijk saai meestal. 2de en misschien ook de 3de etappe laat ruimte voor vluchters. Rit 5 en 6 kan je 2 km voor het einde inschakelen.

Zwaartepunt aan het einde zoals reeds eerder bekend kan slecht uitpakken omdat de meeste angsthazen van de klassementsrenners pas wat durven als ze Parijs ruiken. Maar misschien komt er wel een monster ontsnapping in 1 van de eerste ritten waardoor het vrij lang duurt voordat een renner uit het geel gereden wordt. Het parcours laat wel ruimte voor dat acties ala een Chiapucci, Barteau of een Voeckler.
Dit, ik vind het ook niet zo'n belabberd parcours hoor. Veel etappes waarin vluchters hun kansen zullen krijgen. Ik denk zelfs dat etappe 5 nog wel leuk kan worden. Etappe 10-13 wordt vervelend.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_127098506
Week 1 worden zes massasprints, waarvan één (etappe drie) door Sagan gewonnen wordt. En nog een ploegentijdrit, die door Sky gewonnen wordt. Kan Cav in de tweede week op dinsdag, donderdag, vrijdag en zaterdag nog uitpakken. Daarna nog de Champs Elysees. Met een beetje geluk klopt hij het record van Maertens en Merckx van 8 etappezeges in de Tour.

De enige meevaller is de tweede tijdrit, met twee klimmetjes van tweede categorie kan die wel leuk uitpakken.
  dinsdag 28 mei 2013 @ 09:30:29 #253
40566 Ericr
Livewrong
pi_127098564
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 09:21 schreef Felagund het volgende:

[..]

Klopt, maar ik denk niet dat ze Voeckler nog een keer veel ruimte geven.
Voeckler zelf niet nee maar er zijn wel meer renners die zo'n kunststukje kunnen uithalen om daarna vrij lang het geel te behouden. Na de tweede etappe zullen vrij veel renners nog kort in het klassement staan maar dat is wel gelijk een etappe die het peloton wat verzwakt. Kans op een mooie ontsnapping is vrij groot de dag er na zeker omdat de dag er na een tijdrit volgt.

Maar misschien worden het inderdaad veel saaie massasprints met alleen een laatste week die enigszins aantrekkelijk is.
pi_127098601
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 09:30 schreef Ericr het volgende:

[..]

Voeckler zelf niet nee maar er zijn wel meer renners die zo'n kunststukje kunnen uithalen om daarna vrij lang het geel te behouden. Na de tweede etappe zullen vrij veel renners nog kort in het klassement staan maar dat is wel gelijk een etappe die het peloton wat verzwakt. Kans op een mooie ontsnapping is vrij groot de dag er na zeker omdat de dag er na een tijdrit volgt.

Maar misschien worden het inderdaad veel saaie massasprints met alleen een laatste week die enigszins aantrekkelijk is.
Johnny _O_.
(Die het geel dan wel weer snel kwijt is, maar toch.)
In Southern Sun
  dinsdag 28 mei 2013 @ 09:32:24 #255
62913 Blik
The one and Only!
pi_127098617
Paar leuke etappes in het begin, daarna wordt het een tijd lang saai (muv etappe 7, 8 en 9). Op het einde weer leuke etappes
  dinsdag 28 mei 2013 @ 09:53:47 #256
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_127099155
Die Ventoux-etappe :') Wie verzint zoiets?
  dinsdag 28 mei 2013 @ 09:55:16 #257
194695 franklop
Fran knock
pi_127099200
prima toch? Lekker de benen afmatten voor ze bergop gaan
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_127099304
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 09:30 schreef Ericr het volgende:

[..]

Probleem is alleen de laatste jaren in de Tour dat de belangen zo groot zijn geworden dat er in dat soort etappes altijd wel twee ploegen zijn die ervoor zorgen dat de vluchters ingerekend worden omdat ze hopen op een eventuele dagzege. De enige mogelijkheid voor vluchters ligt in bergetappes, omdat de kanshebbers daar (en dus hun ploegen) zich meer zorgen maken over het klassement dan over een eventuele etappezege.
pi_127099374
Die etappe naar de Mont Ventoux is er bijvoorbeeld een waar ik een vluchter wel zie winnen. Dat er een groepje met een minuut of 7 voorsprong aan de klim begint.
  dinsdag 28 mei 2013 @ 10:04:09 #260
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_127099482
Ik dus niet. Ik denk dat er weinig klimmers in staat zijn om eerst even 220 kilometer vlak te doen en dan nog een mooie inspanning op de Ventoux met die favorieten die daar ook los gaan omdat het een van de bijzonder weinige kansen is.
pi_127101087
Door het parcours hoop ik toch dat Blanco besluit Bos mee te nemen, anders wordt het voor de Nederlandse ploegen uitkijken naar Kittel en Degenkolb.
  dinsdag 28 mei 2013 @ 11:18:10 #262
62913 Blik
The one and Only!
pi_127101797
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 09:53 schreef Zelva het volgende:
Die Ventoux-etappe :') Wie verzint zoiets?
Inderdaad, je kunt nu al voorspellen hoe een dergelijke rit gaat verlopen. Groep ontsnapt en krijgt 10+ minuten voorsprong. 20 km voor de Ventoux gaat het peloton versnellen om zo met een rotgang die Ventoux op te rijden. Het ligt dan aan de kwaliteit van de kopgroep (goede klimmer of niet) of ze het dan vervolgens overleven.

Eigenlijk een beetje het recept van de etappe die Garate won voor Rabobank naar de Ventoux toe
  dinsdag 28 mei 2013 @ 12:45:08 #263
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_127104709
Godverdomme die tweede week :') Wat wordt dat saai. Nou ja, veel erger dan de Giro van dit jaar kan het niet. Hetgeen bewijst dat je geen massasprints nodig hebt om een ronde saai te maken.
  dinsdag 28 mei 2013 @ 12:56:00 #264
179534 Waaghals
she appeared like an angel
pi_127105052
Vind het wel meevallen. Na 1 week al de eerste bergen.
Afgelopen jaar hebben we daarop al vaker moeten wachten tot de 2e donderdag.

Voor de rest is het te verwachten natuurlijk, veel vlakke etappes in Frankrijk.
Don't try to wake me in the morning, cause i will be gone
  dinsdag 28 mei 2013 @ 13:37:34 #265
66825 Reya
Fier Wallon
pi_127106356
Tweede Pyreneeën-etappe vind ik er wat matigjes uitzien. Verder had het een stuk slechter gekund, zou ik zeggen.
  dinsdag 28 mei 2013 @ 13:40:14 #266
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_127106432
Kan op zich prima met het parcours leven. De leukste etappes zijn vaak toch die in het midden-gebergte.
Echte berg-etappes worden pas boeiend de laatste 2 km en sprint-etappes wat eerder met al het wringen, maar gelukkig is het parcours niet zo eenzijdig als dat van de aankomende Vuelta. Dat is pas echt bagger.
The more debt, the better
  Moderator dinsdag 28 mei 2013 @ 15:51:38 #267
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_127110686
Ik denk (hoop) dat het nog best een aardige Tour kan worden.

Het worden echt geen 10 massasprints. Dan eet ik een stuk uit de vloer.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 28 mei 2013 @ 16:41:47 #268
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_127112689
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 01:06 schreef IbanMayo het volgende:
Wat een hoerenparcours. Echt. :r

Met een beetje pech 6 massasprints en 1 TTT voor de etappe naar Ax 3 Domaines. :')
etappe 2 wordt nooit een massasprint
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_127113289
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 16:41 schreef rubbereend het volgende:

[..]

Ligt even aan je definitie van massa, maar een sprint van een man of 80-100 is daar zeer goed mogelijk.
pi_127114133
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 11:18 schreef Blik het volgende:

[..]

Inderdaad, je kunt nu al voorspellen hoe een dergelijke rit gaat verlopen. Groep ontsnapt en krijgt 10+ minuten voorsprong. 20 km voor de Ventoux gaat het peloton versnellen om zo met een rotgang die Ventoux op te rijden. Het ligt dan aan de kwaliteit van de kopgroep (goede klimmer of niet) of ze het dan vervolgens overleven.

Eigenlijk een beetje het recept van de etappe die Garate won voor Rabobank naar de Ventoux toe
Het is natuurlijk niet zo alsof de Ventoux middenin de aalpen ligt he...
pi_127114341
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 11:18 schreef Blik het volgende:

[..]

Ik was op de Ventoux die dag, kreeg de aanloop wel een beetje mee maar ik denk dat sowieso de beklimming van de Ventoux zo'n etappe gewoon prima maakt.
In Southern Sun
  Moderator dinsdag 28 mei 2013 @ 17:35:47 #272
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_127114456
Die etappes (9, 16, 19) met een afdaling na een zware laatste klim zijn altijd karig. Dat doen ze in de Giro amper.

[ Bericht 5% gewijzigd door Slobeend op 28-05-2013 17:42:04 ]
  dinsdag 28 mei 2013 @ 18:58:54 #273
220624 Chiappucci
Il Diavolo
pi_127117110
Is juist leuk als er nog een korte afdaling na de laatste klim ligt. Geeft een andere dimensie aan zo'n etappe. In Spanje willen ze altijd per se bovenop finishen, krijg je steeds dezelfde uitslag.

En ik vind dat er weer erg ongenuanceerd wordt gereageerd op het parcours. Nu is het ineens waardeloos, daar waar het vorig jaar oktober nog prima was. Etappe 2 en 3 op Corsica lijken me best leuk. Pyreneeënritten zijn oké. 2 tijdritten + ploegentijdrit tenminste niet te lang en gevarieerd parcours.

Alleen die etappes in week 2 zijn een beetje jammer. Had daar liever 1 of 2 ritten door het Centraal Massief bij gezien. De laatste week daarentegen is gewoon prima met veel bergritten. En wie weet worden er wel weer waaiers getrokken naar Montpellier of Saint-Malo.

Ik ben het ermee eens dat er wat gemiste kansen zijn, maar het is absoluut geen verkeerd parcours.
pi_127119077
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 16:41 schreef rubbereend het volgende:

[..]

Etappes 3 verwacht ik ook zeker geen massasprint
pi_127119684
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 18:58 schreef Chiappucci het volgende:
Is juist leuk als er nog een korte afdaling na de laatste klim ligt. Geeft een andere dimensie aan zo'n etappe. In Spanje willen ze altijd per se bovenop finishen, krijg je steeds dezelfde uitslag.

En ik vind dat er weer erg ongenuanceerd wordt gereageerd op het parcours. Nu is het ineens waardeloos, daar waar het vorig jaar oktober nog prima was. Etappe 2 en 3 op Corsica lijken me best leuk. Pyreneeënritten zijn oké. 2 tijdritten + ploegentijdrit tenminste niet te lang en gevarieerd parcours.

Alleen die etappes in week 2 zijn een beetje jammer. Had daar liever 1 of 2 ritten door het Centraal Massief bij gezien. De laatste week daarentegen is gewoon prima met veel bergritten. En wie weet worden er wel weer waaiers getrokken naar Montpellier of Saint-Malo.

Ik ben het ermee eens dat er wat gemiste kansen zijn, maar het is absoluut geen verkeerd parcours.
De ritten voor het klassement zijn wel goed ja. Vier aankomsten bergop waar verschil gemaakt kan worden, twee tijdritten, waar één heel heuvelachtig van is. Het parcours is meer in balans dan vorig jaar, dat veel te sterk naar de tijdritten overhelde.

Maar dat wisten we allemaal al, de etappes die nu bekend geworden zijn laten zien dat ze eigenlijk allemaal minder leuk zijn dan verwacht. Een Tour waar Cavendish 9 etappes kan winnen is wel een teleurstelling. Het is nu bijna alleen klassementwerk of massasprints. Een stuk of 4/5 massasprints schrappen, en dan wat leuke heuvelritten hadden het parcours veel goed gedaan, of een paar aankomsten op een heuveltje.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')