quote:Op zondag 24 maart 2013 20:03 schreef Marcoss het volgende:
1. Froome
2. Porte
3. Wiggins (na Girowinst) Contador
quote:Op donderdag 4 april 2013 10:23 schreef Drebbelman het volgende:
Standaard avondgesprek in de avondetappe:
DeMart: 'Ik zeg Sky, wat denk jij dan?'
Gast: 'Eh ja, indrukwekkend.'
DeMart: 'Nee, maar wat denk je dan echt?'
Gast: 'Eh, goeie ploeg?'
DeMart: 'Kijk, hier zegt Porte, die kent u niet, ik zeg aju, en hij is er vandoor. Froome, met die grappige, guitige, opmerkelijke kop, geboren in Kenia, dat wist u niet, ik ga er achteraan. Wat denk jij dan?'
Gast: 'Sterk'
DeMart: 'Maar snap je dan dat mevrouw van Zetten uit Tiel het niet snapt, hoe één zo'n ploeg er zo bovenuit kan steken?
Gast: 'Tja'
DeMart: 'Oké, genoeg over Sky, met dat rare sterke ploegje. Laten we het eens over doping gaan hebben. Wat vind jij daarvan?'
quote:Op donderdag 4 april 2013 10:23 schreef Drebbelman het volgende:
DeMart: 'Kijk, hier zegt Porte, die kent u niet, ik zeg aju, en hij is er vandoor. Froome, met die grappige, guitige, opmerkelijke kop, geboren in Kenia, dat wist u niet, ik ga er achteraan. Wat denk jij dan?'
DeMart: 'Maar snap je dan dat mevrouw van Zetten uit Tiel het niet snapt, hoe één zo'n ploeg er zo bovenuit kan steken?
DeMart: 'Oké, genoeg over Sky, met dat rare sterke ploegje. Laten we het eens over doping gaan hebben. Wat vind jij daarvan?'
Je hebt het script al mogen inzien?quote:Op donderdag 4 april 2013 10:23 schreef Drebbelman het volgende:
Saint Malo/Mont Saint Michel zijn prima aan te rijdenquote:Op zaterdag 4 mei 2013 03:40 schreef capuchon_jongen het volgende:
Jammer dat het parcour dit jaar niet in de buurt komt van Noord Frankrijk
Parijs ookquote:Op woensdag 8 mei 2013 12:22 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Saint Malo/Mont Saint Michel zijn prima aan te rijden.
quote:Nibali en Boonen niet naar Tour
Toegevoegd: dinsdag 21 mei 2013, 22:46
Update: dinsdag 21 mei 2013, 22:48
Vincenzo Nibali zal de Tour de France dit jaar links laten liggen. Dat heeft Astana-manager Martinelli laten weten. de Italiaan, drager van het roze in de Giro, werd vorig jaar derde in de Tour.
Ook Tom Boonen verschijnt op zaterdag 29 juni niet aan de start op Corsica. De Belg van Omega-Pharma Quick Step heeft geen zin. Ploegleider Lefevere had voor hem een rol als gangmaker voor sprinter Mark Cavendish voor ogen.
Nibali was al bekend. Boonen eigenlijk min of meer ook wel.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 23:01 schreef Pino112 het volgende:
Geen Nibali en Boonen.
http://nos.nl/l/509335
[..]
Allebei nog niet genoemd in dit topic.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 23:01 schreef TheArt het volgende:
[..]
Nibali was al bekend. Boonen eigenlijk min of meer ook wel.
Vorig jaar (Hansen). Sastre deed het ook wel eens.quote:Op woensdag 22 mei 2013 18:52 schreef capuchon_jongen het volgende:
Waar was den tijd dat renners zowel de Giro, Tour en de Vuelta rijden
Met alle respect maar dat zijn meer "knechten". Ik bedoel renners zoals Wiggins, Froome, Nibali, Evans, Broertjes Schlekquote:Op woensdag 22 mei 2013 18:58 schreef LeTourdeFrance het volgende:
[..]
Vorig jaar (Hansen). Sastre deed het ook wel eens.
Vroeger waren de Giro en Vuelta gelijktijdig.quote:Op woensdag 22 mei 2013 18:52 schreef capuchon_jongen het volgende:
Waar was den tijd dat renners zowel de Giro, Tour en de Vuelta rijden
Andy Schleck? Die wil nog niet dood gevonden worden in een andere koers dan de Tour.quote:Op woensdag 22 mei 2013 18:59 schreef capuchon_jongen het volgende:
[..]
Met alle respect maar dat zijn meer "knechten". Ik bedoel renners zoals Wiggins, Froome, Nibali, Evans, Broertjes Schlek
Maar dat geeft toch niks?quote:Op woensdag 22 mei 2013 20:10 schreef mincemeat het volgende:
Momenteel is Marianne Vos de Eddy Merckx van het vrouwenwielrennen( mag ik dat zeggen?). Ze wint van alles in verschillende disciplines, maar wanneer vrouwenwielrennen professioneler en daardoor het niveau hoger wordt zal zij ook minder kunnen rijden/winnen.
heeft wel al een klassieker op zijn naam. Dat is er al 1 meer dan Contadorquote:Op woensdag 22 mei 2013 20:11 schreef Zelva het volgende:
[..]
Andy Schleck? Die wil nog niet dood gevonden worden in een andere koers dan de Tour.
Ja, uit de periode dat hij zich nog voor die drie koersen naast de Tour kon motiveren. Maar dat is ook verleden tijd.quote:Op woensdag 22 mei 2013 20:17 schreef franklop het volgende:
[..]
heeft wel al een klassieker op zijn naam. Dat is er al 1 meer dan Contador
Zoals Contador het toen deed (Giro/Vuelta in het ene jaar en Tour het jaar erna) is nog steeds wel mogelijk, denk ik. Alleen gaan alle Tourkanshebbers normaal geen Giro/Vuelta combinatie rijden. Misschien dat Nibali het lukt, die doet dat dit jaar wel, maar die zie ik dan weer geen Tour winnen..quote:Op woensdag 22 mei 2013 19:55 schreef the_critic het volgende:
de laatste die er 3 op rij won was Contador. Dan wel niet in hetzelfde jaar, maar wel opvolgend in 1 jaar tijd.
Denk dat met professionalisering van het fietsen, het alleen maar moeilijker gaat worden voor renners om 3x 3weken supertop te zijn.
quote:Want een maand geen koersen, dat gebeurt tijdens het seizoen niet vaak. Tom-Jelte begon het jaar ook al vroeg, eind januari kroonde hij zich in Australië al tot eindwinnaar van de Tour Down Under en via onder meer Tirreno-Adriatico, Milaan-Sanremo en de Ronde van het Baskenland bereidde hij zich voor op de klassiekers. Geen wedstrijden dus de laatste weken, wel een kort trainingskamp in het Spaanse Benidorm vorige week. ,,Na de Ronde van België rijd ik als het goed is de Dauphiné en dan hoop ik komende zomer mijn debuut in de Tour de France te maken. Dan rijd ik dus geen Vuelta en wil ik me weer laten zien in de Canadese WorldTour-koersen." Afgelopen jaar werd hij vijfde in de GP van Québec, waarna hij niet veel later werd geselecteerd voor het WK.
quote:do 23 mei 2013, 11:38
Evans kopman in de Tour
ROME -
De Australische wielrenner Cadel Evans krijgt de voorkeur boven zijn Amerikaanse ploeggenoot Tejay van Garderen voor het kopmanschap in de Ronde van Frankrijk. Dat heeft teambaas Jim Ochowicz van de BMC-ploeg laten weten.
Evans, in 2011 de eerste Australische tourwinnaar ooit, kwam er vorig jaar in de door de Brit Bradley Wiggins gewonnen editie niet aan te pas. Hij finishte als zevende, twee plaatsen achter Van Garderen die de Tour als beste jongere afsloot. „Met zijn prestaties in de Giro verdient hij dit”, zei Ochowitz. Evans staat momenteel tweede in de Ronde van Italië achter Vincenzo Nibali. De Tour begint op 29 juni op Corsica.
telesport.nl
Sastre heeft anders wel de Tour gewonnen.quote:Op woensdag 22 mei 2013 18:59 schreef capuchon_jongen het volgende:
[..]
Met alle respect maar dat zijn meer "knechten". Ik bedoel renners zoals Wiggins, Froome, Nibali, Evans, Broertjes Schlek
quote:Op donderdag 23 mei 2013 12:03 schreef TheArt het volgende:
Ochowitz die denkt Evans na deze Giro een betere Tour gaat rijden dan Tejay
Evans die het kopmanschap in zijn contract heeft staan.
Yepquote:
Daar ook al in de ban gedaan?quote:Op donderdag 23 mei 2013 12:40 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Alleen jammer dat Danny geen columns meer schrijft.
Blijkbaar...in de seizoensgids (februari 2013) stond Danny nog bij de medewerkers in het colofon. Toen schreef hoofdredacteur Rodrick de Munnik dit in het voorwoord:quote:
Vervolgens is er niks meer vernomen van Danny. Ook in het colofon wordt zijn naam niet meer genoemd.quote:...
Een andere columnist, Danny Nelissen, bekende doping te hebben gebruikt als wielrenner, maar verloor daarbij uit het oog dat hij de laatste 10 jaar dingen heeft gezegd en geschreven die zijn geloofwaardigheid als journalist in twijfel brachten. Zo loog hij in Tour Du Jour vorig jaar toen hem werd gevraagd of hij doping heeft gebruikt. Hoe geloofwaardig ben je dan nog als journalist? Die vraag hadden we graag met hem besproken in dit blad, maar dat is er in alle hectiek niet van gekomen. Daarom geen column van Danny in deze editie.
...
Klopt, maar ik denk niet dat ze Voeckler nog een keer veel ruimte geven.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 09:13 schreef Ericr het volgende:
Vind het wel een leuk parcours eigenlijk, niet al die vlakke zooi achter elkaar zodat je de eerste week niet hoeft over te slaan. Massasprint etappes zijn dodelijk saai meestal. 2de en misschien ook de 3de etappe laat ruimte voor vluchters. Rit 5 en 6 kan je 2 km voor het einde inschakelen.
Zwaartepunt aan het einde zoals reeds eerder bekend kan slecht uitpakken omdat de meeste angsthazen van de klassementsrenners pas wat durven als ze Parijs ruiken. Maar misschien komt er wel een monster ontsnapping in 1 van de eerste ritten waardoor het vrij lang duurt voordat een renner uit het geel gereden wordt. Het parcours laat wel ruimte voor dat acties ala een Chiapucci, Barteau of een Voeckler.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |