abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_124867466
Standaard avondgesprek in de avondetappe:

DeMart: 'Ik zeg Sky, wat denk jij dan?'
Gast: 'Eh ja, indrukwekkend.'
DeMart: 'Nee, maar wat denk je dan echt?'
Gast: 'Eh, goeie ploeg?'
DeMart: 'Kijk, hier zegt Porte, die kent u niet, ik zeg aju, en hij is er vandoor. Froome, met die grappige, guitige, opmerkelijke kop, geboren in Kenia, dat wist u niet, ik ga er achteraan. Wat denk jij dan?'
Gast: 'Sterk'
DeMart: 'Maar snap je dan dat mevrouw van Zetten uit Tiel het niet snapt, hoe één zo'n ploeg er zo bovenuit kan steken?
Gast: 'Tja'
DeMart: 'Oké, genoeg over Sky, met dat rare sterke ploegje. Laten we het eens over doping gaan hebben. Wat vind jij daarvan?'
In the coolest little capital of the world
pi_124867484
quote:
6s.gif Op zondag 24 maart 2013 20:03 schreef Marcoss het volgende:
1. Froome
2. Porte
3. Wiggins (na Girowinst) Contador
pi_124867513
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2013 10:23 schreef Drebbelman het volgende:

DeMart: 'Kijk, hier zegt Porte, die kent u niet, ik zeg aju, en hij is er vandoor. Froome, met die grappige, guitige, opmerkelijke kop, geboren in Kenia, dat wist u niet, ik ga er achteraan. Wat denk jij dan?'
DeMart: 'Maar snap je dan dat mevrouw van Zetten uit Tiel het niet snapt, hoe één zo'n ploeg er zo bovenuit kan steken?
DeMart: 'Oké, genoeg over Sky, met dat rare sterke ploegje. Laten we het eens over doping gaan hebben. Wat vind jij daarvan?'
_O- so true :o
pi_124867747
Hahaha ik zag dat hele gesprek voor me, in woord en beeld. _O_
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_124868965
quote:

_O-
  donderdag 4 april 2013 @ 13:40:30 #206
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_124873829
quote:

Je hebt het script al mogen inzien? :P
The more debt, the better
  Moderator dinsdag 16 april 2013 @ 04:08:03 #207
358144 crew  capuchon_jongen
Belg
pi_125341615
Vive le velo van ''de belg'' zoals jullie dat zeggen vind ik van een hoger niveau om eerlijker te zijn :o
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
pi_125791035
Wildcards zijn verdeeld; geen verrassingen lijkt me

Cofidis – Solutions Crédits (Fra)
Sojasun (Fra)
Team Europcar (Fra)

Wildcards Tour de France louter naar Franse ploegen
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_125791229
Dat was inderdaad erg voor de hand liggend.
  zaterdag 27 april 2013 @ 12:58:08 #210
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_125792947
Jammer dat IAM er niet bij zit... Hadden het wel verdient.
  Moderator zaterdag 4 mei 2013 @ 03:40:31 #211
Belg
pi_126049285
Jammer dat het parcour dit jaar niet in de buurt komt van Noord Frankrijk
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
pi_126053010
-foutje-
pi_126208308
Ik vind het een leuk parcours, toppers moeten vroeg aan de bak, ook de eerste aankomst bergop is relatief vroeg. ^O^ Scheelt hopelijk ook wat gedrang in de eerste week.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
pi_126212207
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2013 03:40 schreef capuchon_jongen het volgende:
Jammer dat het parcour dit jaar niet in de buurt komt van Noord Frankrijk
Saint Malo/Mont Saint Michel zijn prima aan te rijden :).
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  woensdag 8 mei 2013 @ 12:29:22 #215
194695 franklop
Fran knock
pi_126212544
quote:
14s.gif Op woensdag 8 mei 2013 12:22 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Saint Malo/Mont Saint Michel zijn prima aan te rijden :).
Parijs ook
  Redactie Sport / Supervogel dinsdag 21 mei 2013 @ 23:01:16 #216
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_126836942
Geen Nibali en Boonen.
http://nos.nl/l/509335

quote:
Nibali en Boonen niet naar Tour

Toegevoegd: dinsdag 21 mei 2013, 22:46
Update: dinsdag 21 mei 2013, 22:48
Vincenzo Nibali zal de Tour de France dit jaar links laten liggen. Dat heeft Astana-manager Martinelli laten weten. de Italiaan, drager van het roze in de Giro, werd vorig jaar derde in de Tour.

Ook Tom Boonen verschijnt op zaterdag 29 juni niet aan de start op Corsica. De Belg van Omega-Pharma Quick Step heeft geen zin. Ploegleider Lefevere had voor hem een rol als gangmaker voor sprinter Mark Cavendish voor ogen.
pi_126836980
quote:
2s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 23:01 schreef Pino112 het volgende:
Geen Nibali en Boonen.
http://nos.nl/l/509335

[..]

Nibali was al bekend. Boonen eigenlijk min of meer ook wel.
pi_126837038
Boonen rijdt ook geen Vuelta, wel Oostenrijk, Wallonië, Polen en Vattenfall

edit: maar dat hoort dan weer niet in dit topic :P

[ Bericht 50% gewijzigd door Marcoss op 21-05-2013 23:18:16 ]
  Redactie Sport / Supervogel dinsdag 21 mei 2013 @ 23:08:31 #219
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_126837363
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 23:01 schreef TheArt het volgende:

[..]

Nibali was al bekend. Boonen eigenlijk min of meer ook wel.
Allebei nog niet genoemd in dit topic.
  Moderator woensdag 22 mei 2013 @ 18:52:34 #220
Belg
pi_126868252
Waar was den tijd dat renners zowel de Giro, Tour en de Vuelta rijden
pi_126868494
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 18:52 schreef capuchon_jongen het volgende:
Vorig jaar (Hansen). Sastre deed het ook wel eens.
  Moderator woensdag 22 mei 2013 @ 18:59:10 #222
Belg
pi_126868560
quote:
1s.gif Op woensdag 22 mei 2013 18:58 schreef LeTourdeFrance het volgende:

[..]

Vorig jaar (Hansen). Sastre deed het ook wel eens.
Met alle respect maar dat zijn meer "knechten". Ik bedoel renners zoals Wiggins, Froome, Nibali, Evans, Broertjes Schlek
pi_126868735
Vroeger lag het niveau gewoon lager.
"Who knows why people in history did good things? For all we know Jesus was trying to get the loaves and fishes account."
pi_126870374
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 18:52 schreef capuchon_jongen het volgende:
Vroeger waren de Giro en Vuelta gelijktijdig.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_126871759
de laatste die er 3 op rij won was Contador. Dan wel niet in hetzelfde jaar, maar wel opvolgend in 1 jaar tijd.
Denk dat met professionalisering van het fietsen, het alleen maar moeilijker gaat worden voor renners om 3x 3weken supertop te zijn.
everyone's a critic...
even you ! !
pi_126872735
Momenteel is Marianne Vos de Eddy Merckx van het vrouwenwielrennen( mag ik dat zeggen?). Ze wint van alles in verschillende disciplines, maar wanneer vrouwenwielrennen professioneler en daardoor het niveau hoger wordt zal zij ook minder kunnen rijden/winnen.
"Who knows why people in history did good things? For all we know Jesus was trying to get the loaves and fishes account."
  woensdag 22 mei 2013 @ 20:11:30 #227
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_126872820
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 18:59 schreef capuchon_jongen het volgende:

[..]

Met alle respect maar dat zijn meer "knechten". Ik bedoel renners zoals Wiggins, Froome, Nibali, Evans, Broertjes Schlek
Andy Schleck? Die wil nog niet dood gevonden worden in een andere koers dan de Tour.
pi_126873166
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 20:10 schreef mincemeat het volgende:
Momenteel is Marianne Vos de Eddy Merckx van het vrouwenwielrennen( mag ik dat zeggen?). Ze wint van alles in verschillende disciplines, maar wanneer vrouwenwielrennen professioneler en daardoor het niveau hoger wordt zal zij ook minder kunnen rijden/winnen.
Maar dat geeft toch niks?
pi_126873208
Ik vind het ook helemaal niet erg. Het maakt het juist alleen maar spannender.
  woensdag 22 mei 2013 @ 20:17:37 #230
194695 franklop
Fran knock
pi_126873279
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 20:11 schreef Zelva het volgende:

[..]

Andy Schleck? Die wil nog niet dood gevonden worden in een andere koers dan de Tour.
heeft wel al een klassieker op zijn naam. Dat is er al 1 meer dan Contador
  woensdag 22 mei 2013 @ 20:35:59 #231
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_126874369
quote:
14s.gif Op woensdag 22 mei 2013 20:17 schreef franklop het volgende:

[..]

heeft wel al een klassieker op zijn naam. Dat is er al 1 meer dan Contador
Ja, uit de periode dat hij zich nog voor die drie koersen naast de Tour kon motiveren. Maar dat is ook verleden tijd.
pi_126879362
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 19:55 schreef the_critic het volgende:
de laatste die er 3 op rij won was Contador. Dan wel niet in hetzelfde jaar, maar wel opvolgend in 1 jaar tijd.
Denk dat met professionalisering van het fietsen, het alleen maar moeilijker gaat worden voor renners om 3x 3weken supertop te zijn.
Zoals Contador het toen deed (Giro/Vuelta in het ene jaar en Tour het jaar erna) is nog steeds wel mogelijk, denk ik. Alleen gaan alle Tourkanshebbers normaal geen Giro/Vuelta combinatie rijden. Misschien dat Nibali het lukt, die doet dat dit jaar wel, maar die zie ik dan weer geen Tour winnen..

Slagter hoopt trouwens op Tourdeelname dit jaar
quote:
Want een maand geen koersen, dat gebeurt tijdens het seizoen niet vaak. Tom-Jelte begon het jaar ook al vroeg, eind januari kroonde hij zich in Australië al tot eindwinnaar van de Tour Down Under en via onder meer Tirreno-Adriatico, Milaan-Sanremo en de Ronde van het Baskenland bereidde hij zich voor op de klassiekers. Geen wedstrijden dus de laatste weken, wel een kort trainingskamp in het Spaanse Benidorm vorige week. ,,Na de Ronde van België rijd ik als het goed is de Dauphiné en dan hoop ik komende zomer mijn debuut in de Tour de France te maken. Dan rijd ik dus geen Vuelta en wil ik me weer laten zien in de Canadese WorldTour-koersen." Afgelopen jaar werd hij vijfde in de GP van Québec, waarna hij niet veel later werd geselecteerd voor het WK.
pi_126896782
quote:
do 23 mei 2013, 11:38
Evans kopman in de Tour
ROME -

De Australische wielrenner Cadel Evans krijgt de voorkeur boven zijn Amerikaanse ploeggenoot Tejay van Garderen voor het kopmanschap in de Ronde van Frankrijk. Dat heeft teambaas Jim Ochowicz van de BMC-ploeg laten weten.

Evans, in 2011 de eerste Australische tourwinnaar ooit, kwam er vorig jaar in de door de Brit Bradley Wiggins gewonnen editie niet aan te pas. Hij finishte als zevende, twee plaatsen achter Van Garderen die de Tour als beste jongere afsloot. „Met zijn prestaties in de Giro verdient hij dit”, zei Ochowitz. Evans staat momenteel tweede in de Ronde van Italië achter Vincenzo Nibali. De Tour begint op 29 juni op Corsica.

telesport.nl
:') Doe dan een gedeeld kopmanschap. Zo zal het in de praktijk wellicht ook uitvallen, maar ja.
pi_126896815
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 18:59 schreef capuchon_jongen het volgende:

[..]

Sastre heeft anders wel de Tour gewonnen.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
pi_126896926
Ik vind dat van Garderen na vorig jaar sowieso naast Evans zou moeten staan, maar het is ook nog maar de vraag of Evans wel een goede Tour kan rijden na zo'n zware Giro.

[ Bericht 2% gewijzigd door Marcoss op 23-05-2013 12:05:51 ]
pi_126897527
Ochowitz die denkt Evans na deze Giro een betere Tour gaat rijden dan Tejay :')
pi_126897991
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 12:03 schreef TheArt het volgende:
Ochowitz die denkt Evans na deze Giro een betere Tour gaat rijden dan Tejay :')

Evans die het kopmanschap in zijn contract heeft staan.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
  donderdag 23 mei 2013 @ 12:31:53 #238
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_126898586
De TDF-gids plofte zonet op de deurmat. *O*
pi_126898693
Van ProCycling?
Album top 100 2024
  donderdag 23 mei 2013 @ 12:40:10 #240
311468 Van_Poppel
pi_126898900
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 12:34 schreef Felagund het volgende:
Van ProCycling?
Yep :)

Het ziet er weer gelikt uit (vooral het routeoverzicht). ^O^

Alleen jammer dat Danny geen columns meer schrijft. ;(
pi_126901205
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 12:40 schreef Van_Poppel het volgende:

[..]

Alleen jammer dat Danny geen columns meer schrijft. ;(
Daar ook al in de ban gedaan?
  donderdag 23 mei 2013 @ 14:37:43 #242
311468 Van_Poppel
pi_126903431
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 13:42 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Daar ook al in de ban gedaan?
Blijkbaar...in de seizoensgids (februari 2013) stond Danny nog bij de medewerkers in het colofon. Toen schreef hoofdredacteur Rodrick de Munnik dit in het voorwoord:

quote:
...
Een andere columnist, Danny Nelissen, bekende doping te hebben gebruikt als wielrenner, maar verloor daarbij uit het oog dat hij de laatste 10 jaar dingen heeft gezegd en geschreven die zijn geloofwaardigheid als journalist in twijfel brachten. Zo loog hij in Tour Du Jour vorig jaar toen hem werd gevraagd of hij doping heeft gebruikt. Hoe geloofwaardig ben je dan nog als journalist? Die vraag hadden we graag met hem besproken in dit blad, maar dat is er in alle hectiek niet van gekomen. Daarom geen column van Danny in deze editie.
...
Vervolgens is er niks meer vernomen van Danny. Ook in het colofon wordt zijn naam niet meer genoemd.
pi_127089508
Alle profielen van de Tour hier bekend: http://www.fillarifoorumi(...)=2034298#post2034298

Ik heb er weer geen ander woord voor dan dramatisch :') Je hoopt dat er in het deel dat nog niet bekend was toch nog iets aardigs zou zitten, maar dat is er dus totaal niet.

Zouden zomaar eens 10 massasprints kunnen worden.
pi_127089698
Had ze al gezien in de special van Procycling ja.

Rit naar de Ventoux is wel onnodig lang.
  maandag 27 mei 2013 @ 23:44:26 #245
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_127092248
Dat worden dus lekker veel sprinters in m'n poule.
pi_127094838
Wat een hoerenparcours. Echt. :r

Met een beetje pech 6 massasprints en 1 TTT voor de etappe naar Ax 3 Domaines. :')
pi_127097893
Die profielen... :')_

Cav voor een recordaantal zeges, kan je nu al vergif op innemen... Als 'ie in topvorm is, overleeft hij zelfs zo'n soort etappe naar Gap, met zo'n profiel heeft hij in het verleden ook al gewonnen... Echt, hoe krijgen ze het weer verzonnen, eenzijdiger kan bijna niet...
Jack does it in real time...
  dinsdag 28 mei 2013 @ 09:13:20 #248
40566 Ericr
Livewrong
pi_127098140
Vind het wel een leuk parcours eigenlijk, niet al die vlakke zooi achter elkaar zodat je de eerste week niet hoeft over te slaan. Massasprint etappes zijn dodelijk saai meestal. 2de en misschien ook de 3de etappe laat ruimte voor vluchters. Rit 5 en 6 kan je 2 km voor het einde inschakelen.

Zwaartepunt aan het einde zoals reeds eerder bekend kan slecht uitpakken omdat de meeste angsthazen van de klassementsrenners pas wat durven als ze Parijs ruiken. Maar misschien komt er wel een monster ontsnapping in 1 van de eerste ritten waardoor het vrij lang duurt voordat een renner uit het geel gereden wordt. Het parcours laat wel ruimte voor dat acties ala een Chiapucci, Barteau of een Voeckler.
pi_127098292
Ik zou alle drie weken vrij nemen maar ik blijf week 1 toch maar werken :')
pi_127098340
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 09:13 schreef Ericr het volgende:
Vind het wel een leuk parcours eigenlijk, niet al die vlakke zooi achter elkaar zodat je de eerste week niet hoeft over te slaan. Massasprint etappes zijn dodelijk saai meestal. 2de en misschien ook de 3de etappe laat ruimte voor vluchters. Rit 5 en 6 kan je 2 km voor het einde inschakelen.

Zwaartepunt aan het einde zoals reeds eerder bekend kan slecht uitpakken omdat de meeste angsthazen van de klassementsrenners pas wat durven als ze Parijs ruiken. Maar misschien komt er wel een monster ontsnapping in 1 van de eerste ritten waardoor het vrij lang duurt voordat een renner uit het geel gereden wordt. Het parcours laat wel ruimte voor dat acties ala een Chiapucci, Barteau of een Voeckler.
Klopt, maar ik denk niet dat ze Voeckler nog een keer veel ruimte geven.
Album top 100 2024
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')