Wellicht dat ze zelf nattigheid voelden en hebben geprobeerd Jolande als zondebok af te voeren en hun eigen straatje schoon te vegen.quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 14:41 schreef marcodej het volgende:
Maar waarom nu? En waarom als 'partijtop' eerder aangeven dat ze achter Sap staan?
Ik las een partijraadquote:Op vrijdag 5 oktober 2012 17:23 schreef remlof het volgende:
Ik hoor net op Radio 1 dat er morgen al een congres is, maar ik kan er niets over vinden op de GL-website.
Mag toch hopen dat ze dat voor zover mogelijk achter gesloten deuren doenquote:Op vrijdag 5 oktober 2012 18:08 schreef remlof het volgende:
Ik hoorde het nu ook op het Journaal. Even popcorn halen voor bij Politiek 24 morgen.
Meer info --> http://organisatie.groenlinks.nl/partijraadquote:De Partijraad heeft als kerntaak open en brede politieke debatten te organiseren die de partij voeden met richtinggevende conclusies. Daarmee is zij een grote verbindende factor tussen leden onderling. De Partijraad is daarmee binnen GroenLinks het podium en het kristallisatiepunt waar discussies en ideeën uiteindelijk landen. Uit inhoudelijke debatten worden conclusies getrokken voor de vereniging, of het nu landelijke, Europese of regionale thema's betreft.
De partijraad bestaat uit 80 leden die afkomstig zijn uit lokale en provinciale afdelingen (68 leden), uit landelijke werkgroepen (10 leden) en vanuit DWARS (2 leden). De partijraad heeft zitting in de periode 2010 - 2013.
Gelijk heeft zequote:Op vrijdag 5 oktober 2012 16:04 schreef borisz het volgende:
twitter:FemkeHalsema twitterde op vrijdag 05-10-2012 om 16:01:26Zo, 'partijtop', mij hoeven jullie voorlopig niet meer te bellen. reageer retweet
Inderdaad, Weening, Thissen en Sargentini moeten weg. En Van Ojik eigenlijk ook, want die is door hen naar voren geschoven.quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 18:08 schreef Whiskers2009 het volgende:
Het lijkt mij een goed idee dat de partijtop OOK opstapt.. Die hebben EN voor het gelazer met de kandidaatstelling voor het fractievoorzitterschap van Dibi geblunderd EN geblunderd toen ze na de verkiezingen in eerste instantie zeiden dat ze wel vertrouwen hadden in Sap. Dan kun je haar niet 3 weken later alsnog buitenschoppen..
Partijleider/voorzitter of fractievoorzitter?quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 18:13 schreef remlof het volgende:
[..]
Inderdaad, Weening, Thissen en Sargentini moeten weg. En Van Ojik eigenlijk ook, want die is door hen naar voren geschoven.
Zal ik eens een naam droppen voor een nieuwe partijleider? Arjan El Fassed
Fractievoorzitter, het gezicht naar buiten.quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 18:13 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Partijleider/voorzitter of fractievoorzitter?
Hij heeft geen Kamerzetel en staat pas 7e op de lijstquote:
Geen probleem als ie de leden en het nieuwe bestuur achter zich krijgt. En de zetel van Sap is leeg.quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 18:15 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Hij heeft geen Kamerzetel en staat pas 7e op de lijst
In goed overleg moet die nog wel in de kamer kunnen komen. Er komt een plekje vrij. Weliswaar heeft hij niet het eerste recht maar dat sluit niets uit.quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 18:15 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Hij heeft geen Kamerzetel en staat pas 7e op de lijst
Dan moeten Voortman en Grashoff dus de zetel laten gaan en die aan Al Fassed gunnen
En die gaat dus naar Voortman en als zij hem niet wil naar Grashoffquote:Op vrijdag 5 oktober 2012 18:17 schreef remlof het volgende:
[..]
Geen probleem als ie de leden en het nieuwe bestuur achter zich krijgt. En de zetel van Sap is leeg.
Ik zie van Ojik ook opstappen, die wordt echt geen fractievoorzitter.quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 18:17 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
En die gaat dus naar Voortman en als zij hem niet wil naar Grashoff
Dan kun je net zo goed Dibi naar voren schuiven.. Die had iig de ambitie om fractievoorzitter te worden en deed het eigenlijk best aardig in dat fractievoorzittersverkiezingendebatquote:Op vrijdag 5 oktober 2012 18:17 schreef 99.999 het volgende:
[..]
In goed overleg moet die nog wel in de kamer kunnen komen. Er komt een plekje vrij. Weliswaar heeft hij niet het eerste recht maar dat sluit niets uit.
Daar zitten nog weer een paar plekken tussen. En ik denk niet dat iemand nu voor Dibi wil gaanquote:Op vrijdag 5 oktober 2012 18:19 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dan kun je net zo goed Dibi naar voren schuiven.. Die had iig de ambitie om fractievoorzitter te worden en deed het eigenlijk best aardig in dat fractievoorzittersverkiezingendebat
Die ken ik eigenlijk niet zo goed..quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 18:18 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik zie van Ojik ook opstappen, die wordt echt geen fractievoorzitter.
Het bestuur zal nooit achter Dibi gaan staan. En als ik Dibi was zou ik er ook niet over peinzen om het ze te vragen.quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 18:19 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dan kun je net zo goed Dibi naar voren schuiven.. Die had iig de ambitie om fractievoorzitter te worden en deed het eigenlijk best aardig in dat fractievoorzittersverkiezingendebat
De nummers 5 en 6 hoeven hun plek niet in te nemen. Ze hebben er het eerste recht op, dat wil echter niet zeggen dat ze ook onder deze omstandigheden van dat recht gebruik willen maken.quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 18:20 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Die ken ik eigenlijk niet zo goed..
Dan nog is er geen plek voor El Fassed, dan moeten Klaver of Van Tongeren ook opstappen
dat daar wat plekken tussen zitten weet ik, ik de kieslijst hier nog liggenquote:Op vrijdag 5 oktober 2012 18:19 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Daar zitten nog weer een paar plekken tussen. En ik denk niet dat iemand nu voor Dibi wil gaan
Dat weet ik (lees maar terug)quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 18:21 schreef 99.999 het volgende:
[..]
De nummers 5 en 6 hoeven hun plek niet in te nemen. Ze hebben er het eerste recht op, dat wil echter niet zeggen dat ze ook onder deze omstandigheden van dat recht gebruik willen maken.
Het kan maar is inhoudelijk en qua plek op de kieslijst nog wat onlogischer.quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 18:22 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
dat daar wat plekken tussen zitten weet ik, ik de kieslijst hier nog liggen![]()
Maar als El Fassed zo maar naar voren geschoven kan worden volgens jullie, dan kan dat bij Dibi dus ook
Ze kunnen zelfs iemand naar voren schuiven die helemaal niet op de lijst staat volgens mij.quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 18:22 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
dat daar wat plekken tussen zitten weet ik, ik de kieslijst hier nog liggen![]()
Maar als El Fassed zo maar naar voren geschoven kan worden volgens jullie, dan kan dat bij Dibi dus ook
Lijkt me niet... Persoon zal zich toch minstens verkiesbaar gesteld moeten hebben lijkt mequote:Op vrijdag 5 oktober 2012 18:23 schreef remlof het volgende:
[..]
Ze kunnen zelfs iemand naar voren schuiven die helemaal niet op de lijst staat volgens mij.
Niet om in de kamer te komen eigenlijk.quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 18:23 schreef remlof het volgende:
[..]
Ze kunnen zelfs iemand naar voren schuiven die helemaal niet op de lijst staat volgens mij.
En hij lijkt me capabel en heeft al enige bekendheid.quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 18:24 schreef 99.999 het volgende:
En Al Fassed is natuurlijk ook leuker voor de reacties op diverse plekken
Bekendheid is niet nodig. Hadden Roemer en Sap ook niet en Kant wel (wellicht niet de beste voorbeelden), maar okquote:Op vrijdag 5 oktober 2012 18:25 schreef remlof het volgende:
[..]
En hij lijkt me capabel en heeft al enige bekendheid.
Die ken ik eigenlijk nietquote:Op vrijdag 5 oktober 2012 18:41 schreef Hexagon het volgende:
Ik vind die Linda Voortman eigenlijk wel een typisch Groenlinks vrouwtje dat wel past als kopstuk die sympathie kan wekken
Ken je wel, google maarquote:Op vrijdag 5 oktober 2012 18:44 schreef remlof het volgende:
[..]
Die ken ik eigenlijk niet
Het kan ook nog Liesbeth van Tongeren worden natuurlijk.
Nogal logisch dat je niet opstapt als er een onderzoek loopt naar je presteren. Dan wacht je het onderzoek af.quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 18:47 schreef MrBadGuy het volgende:
Best wel sneu dat dat mens niet de eer aan haarzelf heeft gehouden. Nou ja, opgeruimd staat netjes
http://organisatie.groenlinks.nl/node/89146quote:Verklaring van het partijbestuur van GroenLinks na het aftreden van Jolande Sap
Vrijdag 5 oktober 2012, 15:58u - Heleen Weening partijbestuur
Vandaag publiceerde NRC Handelsblad een ‘reconstructie’ van de gebeurtenissen in de afgelopen periode en bracht daarbij ook het nieuws dat bij de partijtop niet langer vertrouwen bestond in het leiderschap van Jolande Sap. Met deze publicatie zijn pogingen van het partijbestuur om in rust tot een oplossing te komen doorbroken en ligt het conflict op straat. In reactie op het NRC-bericht heeft Jolande Sap haar aftreden aangekondigd.
Het partijbestuur hecht eraan om in reactie daarop het volgende te verklaren.
Het partijbestuur is na intensieve gesprekken met relevante gremia en betrokkenen in de afgelopen weken tot de conclusie gekomen dat Jolande Sap niet langer het benodigde draagvlak heeft en niet meer in staat is om effectief en gezaghebbend leiding te geven aan de fractie en de partij. Daardoor is een krachtige herstart van de partij na de teleurstellende verkiezingsuitslag van 12 september 2012 onmogelijk geworden.
Helaas hebben we Jolande Sap hiervan niet kunnen overtuigen en zagen ons dus uiteindelijk genoodzaakt aan te dringen op haar vertrek. Het partijbestuur betreurt dat door de publicatie van NRC Handelsblad de zaak niet binnenskamers tot een oplossing heeft kunnen komen die voor iedereen minder schadelijk zou zijn geweest.
Partijvoorzitter Heleen Weening: “Alles overziend was het vertrek van Jolande Sap onvermijdelijk geworden. We betreuren het zeer dat het zo gelopen is. Dat doet niets af aan onze waardering voor de enorme inzet en energie waarmee Jolande zich ingezet heeft voor de idealen van GroenLinks”.
Uiteraard zal het partijbestuur zich aan de leden verantwoorden voor de gang van zaken die geleid heeft tot de huidige situatie.
Het partijbestuur van GroenLinks
quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 19:23 schreef Jojoke het volgende:
[..]
http://organisatie.groenlinks.nl/node/89146
Wat een verklaringDie kunnen ook maar beter opstappen.
Ditquote:Helaas hebben we Jolande Sap hiervan niet kunnen overtuigen en zagen ons dus uiteindelijk genoodzaakt aan te dringen op haar vertrek. Het partijbestuur betreurt dat door de publicatie van NRC Handelsblad de zaak niet binnenskamers tot een oplossing heeft kunnen komen die voor iedereen minder schadelijk zou zijn geweest.
Partijvoorzitter Heleen Weening: “Alles overziend was het vertrek van Jolande Sap onvermijdelijk geworden.
Ik denk dat de meesten het daar wel over eens zijnquote:Op vrijdag 5 oktober 2012 19:28 schreef 99.999 het volgende:
Dat bestuur mag inderdaad wel gaan wieberen
Dat hoop ik ookquote:Op vrijdag 5 oktober 2012 19:39 schreef Elfletterig het volgende:
Die partijtop faalt op alle fronten en dat wentelen ze af op Sap. Het is gewoon schandalig; een ander woord heb ik er niet voor. En dat Femke Halsema (ook) zo fel uithaalt naar de partijtop, is veelzeggend.
Ze hebben blunder op blunder gestapeld. Denk aan de beschamende vertoning rond de lijsttrekkersverkiezing, waaraan Dibi eerst niet mocht deelnemen, later weer wel. Denk aan de manier waarop de kandidatencommissie openlijk de eigen kandidaten afbrandde...
Vervolgens wordt Sap met een zeer ruim mandaat gekozen, maar wordt ze toch gewipt. Morgen is er partijraad, las ik. Hopelijk wipt de partij dan de partijtop.
Nee dat is niet logisch.quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 19:10 schreef Tchock het volgende:
[..]
Nogal logisch dat je niet opstapt als er een onderzoek loopt naar je presteren. Dan wacht je het onderzoek af.
Ik denk dat ze dat ook wel wilde. Het rapport over de verkiezingsnederlaag had ze niet overleeft.quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 20:05 schreef Metaan het volgende:
[..]
Nee dat is niet logisch.
Ze heeft een wanprestatie geleverd. En dan trek je ZELF de conclusies. Als je enig niveau hebt tenminste.
Kom kom, je moet de dodo's niet te kort doen al zijn ze uitgestorvenquote:Op vrijdag 5 oktober 2012 20:34 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Ik denk dat ze dat ook wel wilde. Het rapport over de verkiezingsnederlaag had ze niet overleeft.
Maar een beetje slim bestuur gebruikt die tijd tot het rapport om een nieuwe leider voor te bereiden. Zonder gedonder. En dan laat je Sap zelf opstappen nadat het rapport is uitgekomen.
Maar die Weening heeft het strategisch inzicht en politiek gevoel van een dodo.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |