abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 1 oktober 2012 @ 16:31:45 #276
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_117468608
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2012 16:29 schreef xzaz het volgende:

[..]

Dus wil je ook even rijk zijn als een 50 jarige? Je bent student je hebt nog geen kut bereikt in dit leven en je wilt alles opeisen wat er te eisen is?
Nee. Ik wil je alleen aan je verstand peuteren dat jongeren geen rijke bevolkingsgroep vormen, wat jij eerder beweerde.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  maandag 1 oktober 2012 @ 16:32:06 #277
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_117468626
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2012 16:30 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Met die boete erbij is die stimulatie misschien nog wat minder, denk je niet?
Klopt ik doe versnelde opleiding HBO en wil ook nog Uni doen maar denk dat ik ga werken omdat ik de studie dan zelf moet betalen.
pi_117468628
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2012 16:29 schreef Slobeend het volgende:

[..]

Oké, wist ik niet. Maar dan is het alsnog een maatregel omdat je iets niet goed hebt gedaan, namelijk 'langstuderen', langer over je bachelor/master doen dan voorgeschreven door de wet.
Ik blijf mij er toch vooral over verbazen dat als je mensen die langer over hun studie doen meer laat betalen er massaal geprotesteerd wordt, maar dat als je de echt gemotiveerde studenten die een tweede studie doen het vijfvoudige collegegeld laat betalen er nauwelijks geklaagd wordt.
Als je dan toch een groep wilt "straffen", dan lijkt die eerste groep me een logischer keuze.
pi_117468643
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2012 16:30 schreef Janneke141 het volgende:
Oh, en als het verhoogd collegegeld zou zijn, dan was het aftrekbaar van de belasting als studiekosten. Wat dus niet kan (kon).
Het IS verhoogd collegegeld, lees de wet er maar op na.
  maandag 1 oktober 2012 @ 16:32:39 #280
94080 VeX-
HAHA..JIJ hebt HEUL veel POSTS
pi_117468649
Studenten krijgen later ook beter betaalde banen en dragen daardoor ook veel meer af aan de staatskas.
Life is just a series of peaks and troughs, yeah. And you don't know whether you're in a trough until you're climbing out, or on a peak, 'till you're coming down. And that's it. - David Brent
pi_117468665
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2012 16:30 schreef xzaz het volgende:

[..]

Uhh ja daarom wordt er al 3000 euro in je geïnvesteerd? waar denk je dan dat je stuffi vandaan komt?
wordt sociaal leenstelsel, dus geld krijgt de staat gewoon terug + rente..
  maandag 1 oktober 2012 @ 16:33:15 #282
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_117468674
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2012 16:32 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Het IS verhoogd collegegeld, lees de wet er maar op na.
Ik weet wat erin staat, maar ik probeer aan te geven dat de wetgever niet bijster consequent is.
Maar och, dat wisten we eigenlijk al.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  maandag 1 oktober 2012 @ 16:33:37 #283
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_117468693
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2012 16:31 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Nee. Ik wil je alleen aan je verstand peuteren dat jongeren geen rijke bevolkingsgroep vormen, wat jij eerder beweerde.
Dat is dus inherent aan jong zijn. (enige uitzonderingen daar)
  maandag 1 oktober 2012 @ 16:33:58 #284
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_117468709
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2012 16:33 schreef Miezziej het volgende:

[..]

wordt sociaal leenstelsel, dus geld krijgt de staat gewoon terug + rente..
Alles wat je extra leent?
  Moderator maandag 1 oktober 2012 @ 16:36:00 #285
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_117468799
quote:

[..]

Ik blijf mij er toch vooral over verbazen dat als je mensen die langer over hun studie doen meer laat betalen er massaal geprotesteerd wordt, maar dat als je de echt gemotiveerde studenten die een tweede studie doen het vijfvoudige collegegeld laat betalen er nauwelijks geklaagd wordt.
Als je dan toch een groep wilt "straffen", dan lijkt die eerste groep me een logischer keuze.
Klopt. Hoewel je de langstudeerders niet allemaal af kunt doen met niet gemotiveerd. Liever allebei de groepen niet straffen.
  maandag 1 oktober 2012 @ 16:36:00 #286
pi_117468800
quote:

[..]

Misschien omdat maar weinig mensen ervoor kiezen om een tweede studie te doen. Verder ken ik ook iemand die zich ingeschreven heeft bij één studie en gewoon vakken ernaast volgt bij een andere studie zonder zich daar in te schrijven. Schijnt te lukken tot nu toe.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  maandag 1 oktober 2012 @ 16:37:30 #287
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_117468852
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2012 16:36 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Misschien omdat maar weinig mensen ervoor kiezen om een tweede studie te doen. Verder ken ik ook iemand die zich ingeschreven heeft bij één studie en gewoon vakken ernaast volgt bij een andere studie zonder zich daar in te schrijven. Schijnt te lukken tot nu toe.
Die ken ik ook, gewoon 1 tentamen openhouden.
  maandag 1 oktober 2012 @ 16:38:15 #288
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_117468880
Op NOS.nl de assurantiebelasting wordt hoger; leuk kunnen mensen die niet studeren dat gat weer gaan opvangen.
pi_117468923
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2012 16:38 schreef xzaz het volgende:
Op NOS.nl de assurantiebelasting wordt hoger; leuk kunnen mensen die niet studeren dat gat weer gaan opvangen.
Ja want alleen mensen die niet studeren hebben verzekeringen :').
Geen referral hier.
  maandag 1 oktober 2012 @ 16:40:21 #290
pi_117468960
:D
  maandag 1 oktober 2012 @ 16:40:47 #291
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_117468979
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2012 16:39 schreef Phaelanx_NL het volgende:

[..]

Ja want alleen mensen die niet studeren hebben verzekeringen :').
Ja want heel de nederlandse populatie studeert. ;)
pi_117469037
Beste Xzas,

Ook al is het nu niet langer nodig, ik zal het nog één keer uitleggen.
Een student kost de overheid geld ja, maar dat geld gaat naar een universiteit of hogeschool. Dat geld komt dus sowieso ten goede aan de ontwikkeling van de wetenschap etc. Universiteiten zijn primair onderzoeksinstituten, onderzoek waar ook jij uiteindelijk van profiteert. Of je nu netjes je vakken op een rij haalt of niet, maakt geen fuck uit. Zo'n universiteit krijgt toch elk jaar wel weer zo ongeveer hetzelfde bedrag van de overheid.

Een gevangene kost de staat 73000 euro per jaar, als je je graag zo druk maakt ga dan eens achter je pc vandaan en probeer daar wat aan te doen. Ipv hier verongelijkt zitten verkondigen alsof iedere student een willoze, geldverslindende en luie amoebe is.

Wat ben ik blij dat ik dat kortzichtige gezeur niet meer serieus hoef te nemen zeg...
  maandag 1 oktober 2012 @ 16:44:59 #293
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_117469176
Ik ben toch ook niet tegen studeren :{w Het houdt gewoon een keer op met het geven geven en geven. Er moet ook resultaat worden geboekt. En dan komt iedereen altijd met het argument 'ziek' - 'verkeerde keuze' aanzetten maar toch moet die lijn gewoon getrokken worden. Als jij en ik straks werken moeten we het ook betalen voor de -dan huidige generatie studenten.

Voor ziek zijn en andere uitzonderen kunnen regels worden gemaakt die lokaal en door de school geregeld kunnen worden.

*wachtend op donderdag kan ik weer aan het bier*
  maandag 1 oktober 2012 @ 16:49:07 #294
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_117469351
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2012 16:36 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Dat kan. Je kan je voor 2 studies inschrijven, deze gelijktijdig doen en daarnaast via de minor ruimte nog 2 andere studies erbij doen of gewoon willekeurige vakken ernaast volgen zonder dat je ingeschreven staat.

Aan het einde van de rit kan je met al je behaalde studiepunten en vakken naar de examencommissie gaan (per faculteit) en vervolgens gaan uitrekenen wat je de meeste diploma's en certificaten oplevert. De overheid geeft trouwens maar 2 diploma's per graad af, maar je kan daarnaast ook nog wel diverse andere vakken gecertificeerd krijgen.

Nadeel? Je moet iets meer punten per jaar halen en niet bang zijn je eigen studieprogramma op te stellen en daarmee buiten de gebaande paden te treden. Mailen met je examencommissie en af en toe in bezwaar gaan moet je wel leuk vinden.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_117469527
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2012 16:44 schreef xzaz het volgende:
Ik ben toch ook niet tegen studeren :{w Het houdt gewoon een keer op met het geven geven en geven. Er moet ook resultaat worden geboekt. En dan komt iedereen altijd met het argument 'ziek' - 'verkeerde keuze' aanzetten maar toch moet die lijn gewoon getrokken worden. Als jij en ik straks werken moeten we het ook betalen voor de -dan huidige generatie studenten.

Voor ziek zijn en andere uitzonderen kunnen regels worden gemaakt die lokaal en door de school geregeld kunnen worden.

*wachtend op donderdag kan ik weer aan het bier*
Luie studenten moeten gewoon aangepakt worden met constructies als bijvoorbeeld het bindend studie advies. De instellingen moeten zelf zorg dragen voor de progressie van hun studenten. Deze maatregel was puur en alleen bedoeld om geld in de staatskas te krijgen, progressie van de studie was nooit het doel. Daarom is de volgende halte ook: het sociaal leenstelsel. Dit levert namelijk een miljard per jaar op en de langstudeerboete maar 250 miljoen.

Goed dat dit gedrocht van de baan is.
  maandag 1 oktober 2012 @ 16:56:47 #296
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_117469644
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2012 16:53 schreef Twin1983 het volgende:

[..]

Luie studenten moeten gewoon aangepakt worden met constructies als bijvoorbeeld het bindend studie advies. De instellingen moeten zelf zorg dragen voor de progressie van hun studenten. Deze maatregel was puur en alleen bedoeld om geld in de staatskas te krijgen, progressie van de studie was nooit het doel. Daarom is de volgende halte ook: het sociaal leenstelsel. Dit levert namelijk een miljard per jaar op en de langstudeerboete maar 250 miljoen.

Goed dat dit gedrocht van de baan is.
Alles wat de regering nu doet is om gewoon geld in het laatje te krijgen. In principe is het ook geen bezuinigen wat ze doen maar lastenverhoging. Als we het op de ene manier doen of op de andere maakt niet uit. De minder rigieuze manier zoals jij voorstelt vind ik prima maar ik ben toch in dit soort tijden wat van de harde manier. Te lang studeren == meer betalen / boete, uitzonderen kunnen opgevangen worden door de instelling / school.
  maandag 1 oktober 2012 @ 17:23:47 #297
300718 Kenju
Say It!!??
pi_117470786
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2012 16:53 schreef Twin1983 het volgende:
Luie studenten moeten gewoon aangepakt worden met constructies als bijvoorbeeld het bindend studie advies. De instellingen moeten zelf zorg dragen voor de progressie van hun studenten.
Mee eens. Bindend studieadvies is er natuurlijk al. Maar ik zou eerder denken aan verplichte werkcolleges ed.
WHOEOEOEOEHAAAAAAHAHAHA
pi_117470881
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2012 17:23 schreef Kenju het volgende:

[..]

Mee eens. Bindend studieadvies is er natuurlijk al. Maar ik zou eerder denken aan verplichte werkcolleges ed.
Je zou het BSA voor de gehele bachelor kunnen laten gelden, als je trage studenten nu toch vooruit wilt branden. Verplichte werkcolleges lijkt met met dat komende leenstelsel niet echt wenselijk ivm tijd om te werken naast je studie. Het grote voordeel van de uni, de flexibiliteit, raakt dan in het geding, het wordt dan een soort HBO.
pi_117470916
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2012 16:22 schreef xzaz het volgende:

[..]

Wat denk je dat het leven een zacht gekookt ei is? Sjonge jonge wat een verwende generatie zijn wij zeg _O-
Zit flink wat frustratie bij je... ;)
pi_117470972
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2012 17:26 schreef Twin1983 het volgende:

[..]

Je zou het BSA voor de gehele bachelor kunnen laten gelden, als je trage studenten nu toch vooruit wilt branden. Verplichte werkcolleges lijkt met met dat komende leenstelsel niet echt wenselijk ivm tijd om te werken naast je studie. Het grote voordeel van de uni, de flexibiliteit, raakt dan in het geding, het wordt dan een soort HBO.
Dit.

Alleen moet er nog wel wat geknutseld worden aan het BSA want daar wordt nu nog veel 'misbruik' van gemaakt...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')