abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 13 september 2012 @ 16:09:42 #201
132454 Koen66
Sweet Lake City
pi_116744161
quote:
9s.gif Op donderdag 13 september 2012 16:01 schreef summer2bird het volgende:
Klote partijen die gewonnen hebben
sowieso, politiek :')
Same shit, different day
SC hopper present
pi_116744169
quote:
19s.gif Op donderdag 13 september 2012 15:59 schreef dawg het volgende:

[..]

format c: :7
Gewoon uit het raam gooien.
Tap tap tap
pi_116744179
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2012 16:09 schreef Koen66 het volgende:

[..]

sowieso, politiek :')
Ja man.
Kunnen niks en willen niks.
Ik ga maar verhuizen naar Noord Korea.
Twiddel
  donderdag 13 september 2012 @ 16:10:48 #204
132454 Koen66
Sweet Lake City
pi_116744197
quote:
99s.gif Op donderdag 13 september 2012 16:10 schreef summer2bird het volgende:

[..]

Ja man.
Kunnen niks en willen niks.
Ik ga maar verhuizen naar Noord Korea.
alhoewel ze voor de verkiezingen genoeg beloven :P
Same shit, different day
SC hopper present
pi_116744287
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2012 16:10 schreef Koen66 het volgende:

[..]

alhoewel ze voor de verkiezingen genoeg beloven :P
Ervoor ja.
Kim Yong Il oid beloofd ook veel.
Een welvarend land, structuur, geen gezeik en lekker simpel.
Whehee

Hebben jullie die rotposter gezien van niet het handje ophouden maar de handjes uit de mouwen?
Van de VVD.
Werd even plaatselijk verdrietig.
Twiddel
  donderdag 13 september 2012 @ 16:14:05 #206
132454 Koen66
Sweet Lake City
pi_116744320
quote:
99s.gif Op donderdag 13 september 2012 16:13 schreef summer2bird het volgende:

[..]

Ervoor ja.
Whehee

Hebben jullie die rotposter gezien van niet het handje ophouden maar de handjes uit de mouwen?
Van de VVD.
tsja, toch sprak de campagne kennelijk genoeg mensen aan :)
Same shit, different day
SC hopper present
pi_116744480
quote:

[..]

Ervoor ja.
Whehee

Van de VVD.
In je handen zeker?
Maar even zonder trollen.. het is uberhaubt om verdrietig van te worden!
dus
pi_116744556
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2012 16:14 schreef Koen66 het volgende:

[..]

tsja, toch sprak de campagne kennelijk genoeg mensen aan :)
Ze stemden dan ook vooral VVD omdat ze bang zijn hun HRA kwijt te raken.
Ik kan me zo moeilijk voorstellen dat zoveel Nederlanders vinden dat mensen die (gedeeltelijk) arbeidsongeschikt zijn, maar parasieten zouden zijn of zo :(
  donderdag 13 september 2012 @ 16:35:25 #209
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_116745178
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2012 16:19 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Ik kan me zo moeilijk voorstellen dat zoveel Nederlanders vinden dat mensen die (gedeeltelijk) arbeidsongeschikt zijn, maar parasieten zouden zijn of zo :(
Zolang je zonder iets te mankeren zo 1800 euro de maand kan vangen en de hele dag kan masturberen en Oprah kan kijken, kan ik dat begrijpen.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_116745249
quote:

[..]

Ervoor ja.
Whehee

Van de VVD.
Wat is er zo mis met die slogan dan?
pi_116745262
quote:
99s.gif Op donderdag 13 september 2012 16:35 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Zolang je zonder iets te mankeren zo 1800 euro de maand kan vangen en de hele dag kan masturberen en Oprah kan kijken, kan ik dat begrijpen.
Ik dacht al, wie wil er nou masturberen op Oprah. Maar dat stond er niet. :@
  donderdag 13 september 2012 @ 16:38:44 #212
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_116745322
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2012 16:37 schreef moneyfornothing het volgende:

[..]

Gatverdamme. :r
pi_116745340
Oprah is niet meer :{w
Tap tap tap
pi_116745435
quote:

[..]

Het aantal mensen wat aan jouw beschrijving voldoet is verwaarloosbaar.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_116745440
quote:

[..]

Ik snap je post niet :@
quote:
14s.gif Op donderdag 13 september 2012 16:36 schreef Myraela het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2012 16:19 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Dat die slogun mensen die (gedeeltelijk) arbeidsongeschikt zijn, als parasieten worden gezien door de VVD en er zoveel mensen het blijkbaar daarmee eens zijn.
pi_116745479
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2012 16:41 schreef Barbusse het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2012 16:39 schreef CherryLips het volgende:
Oprah is niet meer :{w
En het zijn er weer een stuk minder begrijp ik net.
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_116745485
quote:

[..]

Er zullen vast mensen zijn die echt niet kunnen werken, maar er zijn er ook genoeg die wel gewoon zouden kunnen werken. Tegenwoordig is iedereen maar zwak en zielig en moeten ze ook zo behandeld worden, ik zie daar geen voordelen van in.

De Wajong is nog erger, mogen ze wel studeren en studiefinanciering, en krijgen ze wajong. Als ze niet kunnen werken, waarom zou je ze dan wel laten studeren. Als ze wel kunnen studeren, zouden ze ook kunnen werken. Werken naast een studie is een extra iets, niet een standaard iets. Dus dat snap ik al helemaal niet.
  donderdag 13 september 2012 @ 16:42:11 #218
342349 Hiergaanwedan
Komt hier komt gaan
pi_116745491
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2012 16:37 schreef moneyfornothing het volgende:

[..]

moet direct hieraan denken

we dan
pi_116745508
quote:

[..]

quote:

[..]

Ken niemand die met een uitkering zoveel krijgt ;)
dus
pi_116745511
quote:
14s.gif Op donderdag 13 september 2012 16:36 schreef Myraela het volgende:

[..]

Alsof mensen met een uitkering maar gewoon kunnen werken.
Twiddel
pi_116745524
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2012 16:42 schreef Hiergaanwedan het volgende:

[..]

moet direct hieraan denken

[ afbeelding ]
Whehehe _O-
Twiddel
pi_116745590
quote:
7s.gif Op donderdag 13 september 2012 16:42 schreef Myraela het volgende:

[..]

Er zullen vast mensen zijn die echt niet kunnen werken, maar er zijn er ook genoeg die wel gewoon zouden kunnen werken. Tegenwoordig is iedereen maar zwak en zielig en moeten ze ook zo behandeld worden, ik zie daar geen voordelen van in.

De Wajong is nog erger, mogen ze wel studeren en studiefinanciering, en krijgen ze wajong. Als ze niet kunnen werken, waarom zou je ze dan wel laten studeren. Als ze wel kunnen studeren, zouden ze ook kunnen werken. Werken naast een studie is een extra iets, niet een standaard iets. Dus dat snap ik al helemaal niet.
Mensen krijgen een Wajonguitkering omdat ze niet kunnen werken of niet volledig kunnen werken. Met een opleiding zou dat kunnen veranderen vandaar ;)
Ken ook een jochie die niet kan functioneren en geen baan kan hebben, maar die met een studie dat best prima zou kunnen. Maar die er nu geen heeft omdat zijn opleiding door de ggz vernachelt werd ;)
dus
  donderdag 13 september 2012 @ 16:44:26 #223
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_116745596
quote:

[..]

Klopt. Maar het geeft aan dat ons stelsel niet klopt.

Je zult mij de VVD niet horen verdedigen, maar ik zie veel in hun kern idee van werken naar vermogen, zo weinig mogelijk uitkeringen en een zo klein mogelijke overheid.

Jammer alleen dat ze zo weinig met die ideeën doen. :')
Beetje hetzelfde verhaal als D 66 met haar privacy ideeën.
pi_116745647
quote:

[..]

Wut, zijn serieus mensen die Wajong én studiefinanciering vangen? :o
  donderdag 13 september 2012 @ 16:45:41 #225
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_116745663
Goedemiddag
C'est la vie
Verliefdheid is voor de dommen
A lion does not lose sleep over the opinion of sheep
Hier sprak Tchock Heloefs lul is zo ondergewaardeerd.
pi_116745667
quote:
99s.gif Op donderdag 13 september 2012 16:44 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Je zult mij de VVD niet horen verdedigen, maar ik zie veel in hun kern idee van werken naar vermogen, zo weinig mogelijk uitkeringen en een zo klein mogelijke overheid.

Het stelsel werkt prima. Het idee dat iedereen voor de 100% meewerkt aan de werkbaarheid van dat stelsel niet. Ik begrijp werkelijk niet dat mensen dit niet uit elkaar kunnen houden.
  donderdag 13 september 2012 @ 16:46:10 #227
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_116745685
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2012 16:42 schreef Evie het volgende:

[..]

[..]

Ken niemand die met een uitkering zoveel krijgt ;)
Is ook niet alleen een uitkering, maar alles bij elkaar.

Uitkeringen, subsidies etc.
pi_116745699
quote:

[..]

Hoe die regeling is met studeren en WAJONG weet ik niet, heb nooit de kans gehad daarmee in aanraking te komen.
Maar dat je zieligheid en arbeidsongeschikt als 1 en hetzelfde ziet, vind ik toch nogal schokkend.
pi_116745702
quote:

[..]

En de mensen die zoals ik zijn?
Op jezelf wonen (psych ziekenhuis, dus wel bijdrage moeten betalen) 2 jaar langer over de Havo moeten doen wegens omstandigheden en niet kunnen werken?
Twiddel
  donderdag 13 september 2012 @ 16:47:13 #230
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_116745726
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2012 16:45 schreef moneyfornothing het volgende:

[..]

Ja hoor, ken er wel een handje vol.

quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2012 16:45 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Het stelsel werkt prima. Het idee dat iedereen voor de 100% meewerkt aan de werkbaarheid van dat stelsel niet. Ik begrijp werkelijk niet dat mensen dit niet uit elkaar kunnen houden.
Een stelsel waarin het loont om minder te werken of om geen loonsverhoging te krijgen klopt per definitie niet. Als jij dat niet snapt zijn we snel uitgepraat.
pi_116745737
quote:

[..]

Het vangnet moet er echter wel blijven voor mensen die het nodig hebben. Je kan van iemand zonder benen niet verwachten dat ze in de bouw gaan werken. Je kan van iemand die als autist werkte op een afdeling voor bouwtekeningen niet verwachten dat ze achter de kassa kunnen staan etc etc etc ;) Beetje kortzichtig om het zo te benaderen. Scholing en opleiding zou daar verandering in aan kunnen brengen ;)
Werken naar vermogen daar zijn een stuk meer partijen voor. Denk dat de vvd het deel van omscholen, kennis en mogelijkheden een beetje aan het inperken is ;)
dus
pi_116745741
quote:

[..]

De overheid, dus minder agenten, onderwijzers, wegwerkers en politie?
pi_116745748
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2012 16:44 schreef Evie het volgende:

[..]

Mensen krijgen een Wajonguitkering omdat ze niet kunnen werken of niet volledig kunnen werken. Met een opleiding zou dat kunnen veranderen vandaar ;)
Ken ook een jochie die niet kan functioneren en geen baan kan hebben, maar die met een studie dat best prima zou kunnen. Maar die er nu geen heeft omdat zijn opleiding door de ggz vernachelt werd ;)
Maar dan is het nog steeds onzin om tijdens die studie een wajong te krijgen. Zeker met combinatie van studiefinanciering.
pi_116745749
quote:

[..]

Kunnen werken moet van twee kanten komen. Het verhaal dat dus maar één kant de schuld en verantwoordelijkheid moet dragen hiervoor is werkelijk tenenkrommend kortzichtig.
pi_116745776
quote:
14s.gif Op donderdag 13 september 2012 16:47 schreef Myraela het volgende:

[..]

Maar dan is het nog steeds onzin om tijdens die studie een wajong te krijgen. Zeker met combinatie van studiefinanciering.
Was er laatst niet een topic hier op Fok van een student die met stufi en Wajong en thuiswonen iets van 1300 euro per maand had?
Kolere :')
Tap tap tap
pi_116745782
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2012 16:45 schreef moneyfornothing het volgende:

[..]

Naast je studie kan je op moment dat je niet laag opgeleid werk kan doen ernaast ook een uitkering vangen. Een wajong dan heb je het over een bedrag waar je amper van kan leven even voor de duidelijkheid
dus
pi_116745814
quote:
99s.gif Op donderdag 13 september 2012 16:46 schreef summer2bird het volgende:

[..]

Op jezelf wonen (psych ziekenhuis, dus wel bijdrage moeten betalen) 2 jaar langer over de Havo moeten doen wegens omstandigheden en niet kunnen werken?
Die moeten gewoon terecht een uitkering krijgen!
dus
pi_116745821
quote:
99s.gif Op donderdag 13 september 2012 16:47 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Dat vind ik best wel apart.
pi_116745847
quote:

[..]

[..]

Een stelsel waarin het loont om minder te werken of om geen loonsverhoging te krijgen klopt per definitie niet. Als jij dat niet snapt zijn we snel uitgepraat.
Het loont niet om minder te werken. Weet jij wat je met een uitkering vangt?
dus
pi_116745849
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2012 16:49 schreef Evie het volgende:

[..]

Die moeten gewoon terecht een uitkering krijgen!
Maar volgens sommigen is die groep ook "zielig" en moet hun uitkering ook gestopt worden :X
Twiddel
  donderdag 13 september 2012 @ 16:49:54 #241
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_116745853
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2012 16:47 schreef Evie het volgende:

[..]

Het vangnet moet er echter wel blijven voor mensen die het nodig hebben. Je kan van iemand zonder benen niet verwachten dat ze in de bouw gaan werken. Je kan van iemand die als autist werkte op een afdeling voor bouwtekeningen niet verwachten dat ze achter de kassa kunnen staan etc etc etc ;) Beetje kortzichtig om het zo te benaderen. Scholing en opleiding zou daar verandering in aan kunnen brengen ;)
Werken naar vermogen daar zijn een stuk meer partijen voor. Denk dat de vvd het deel van omscholen, kennis en mogelijkheden een beetje aan het inperken is ;)
Werken naar vermogen is een wetsvoorstel van de VVD van een paar jaar geleden. Daar doelde ik op.

En natuurlijk is het hebben van een vangnet goed. Dat tekent ons als samenleving. Ik ben alleen van mening dat dit enorm ver doorgeschoten is.
pi_116745860
Ik weet weer waarom ik nooit in aanraking geweest ben met studiefinanciering tijdens de WAJONG....ik ben te oud voor stufi :')
pi_116745887
quote:
14s.gif Op donderdag 13 september 2012 16:47 schreef Myraela het volgende:

[..]

Studiefinanciering is om je studie te bekostigen. Niet om van rond te komen (tenzij je een echte fulltimestudie doet). Dus zo gek is dat niet. Veel studenten werken ernaast. Je wordt gekort in je uitkering btw.. je vangt dus niet zo heel erg veel ;)

Kan jij van 600 euro in de maand rondkomen is even een vraagje..
dus
pi_116745894
quote:

Jouw argument is dat subsidies gestopt moeten worden en uitkeringen verlaagt. Als jij niet door hebt dat mensen daardoor werkelijk niks meer kunnen behalve het slechte pad opgaan geeft al aan dat je het niet snapt. Werken moet lonend worden, thuiszitten moet niet verhongeren worden.
pi_116745897
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2012 16:48 schreef Evie het volgende:

[..]

Naast je studie kan je op moment dat je niet laag opgeleid werk kan doen ernaast ook een uitkering vangen. Een wajong dan heb je het over een bedrag waar je amper van kan leven even voor de duidelijkheid
Want? Als je een zware studie hebt zonder mogelijkheid om extra te werken om wat voor omstandigheid dan ook heb je het toch ook maar gewoon te doen met alleen maar je studiefinanciering?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 13-09-2012 16:52:21 ]
pi_116745903
quote:
99s.gif Op donderdag 13 september 2012 16:46 schreef summer2bird het volgende:

[..]

Ik ben er niet om dat te beoordelen. Ik ken je omstandigheden niet en ik weet niet waarom je niet zou kunnen werken. Ik zie ook wel duidelijk dat sommige mensen het wel nodig hebben en andere maken er gewoon misbruik van.

Om het simpeler te noemen, ik had een wajong kunnen krijgen. En persoonlijk vind ik dat de grootste onzin, maar ik weet zeker dat andere mensen die kans zouden grijpen en zichzelf nog maar wat zieliger zouden vinden in plaats van gewoon wat meer moeite doen voor alles dan andere mensen ervoor hoeven te doen.
pi_116745904
quote:
99s.gif Op donderdag 13 september 2012 16:49 schreef summer2bird het volgende:

[..]

Maar volgens sommigen is die groep ook "zielig" en moet hun uitkering ook gestopt worden :X
Sommige Veel Nederlanders zien het verschil tussen arbeidsongeschikt en zielig doen blijkbaar niet meer, dat is wel gebleken bij de laatste verkiezingen -_-
pi_116745942
quote:
99s.gif Op donderdag 13 september 2012 16:49 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Werken naar vermogen is een wetsvoorstel van de VVD van een paar jaar geleden. Daar doelde ik op.

En natuurlijk is het hebben van een vangnet goed. Dat tekent ons als samenleving. Ik ben alleen van mening dat dit enorm ver doorgeschoten is.
De WIA bestaat al langer dan vandaag. En dat is werken naar vermogen. En dat is niet iets wat bedacht is door de veeveedee ;)
dus
pi_116745955
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2012 16:51 schreef Evie het volgende:

[..]

Studiefinanciering is om je studie te bekostigen. Niet om van rond te komen (tenzij je een echte fulltimestudie doet). Dus zo gek is dat niet. Veel studenten werken ernaast. Je wordt gekort in je uitkering btw.. je vangt dus niet zo heel erg veel ;)

Kan jij van 600 euro in de maand rondkomen is even een vraagje..
Ik ken maar weinig studenten die 600 in een maand hebben hoor. :')
pi_116745964
Er is niks mis met onze sociale voorzieningen. Dat er mensen misbruik van kunnen maken valt onder de noemer "waar gehakt wordt..." En dan heb ik liever dat de overheid bloedt dan de burger.

Ik val zelf onder 'zware schouders'. En ik ben meer dan bereid de zwaarste lasten te dragen. Voor een deel van mijn inkomen stort ik al de helft in de staatskas, en ik ben bereid meer af te dragen omdat ik het stuitend vind dat we in een samenleving leven waar je als je niet kunt werken je wordt gezien als een parasiet.

Laat de sociale voorzieningen zoals ze zijn en kom terug met gesubsidieerde arbeidsplaatsen. Het land wat de VVD voorstaat is een land waar de inzet van de 'onrendabelen' wordt overgelaten aan het bedrijfsleven. Dat is waarom we rijen bij de voedselbank hebben, niet omdat er mensen misbruik maken van het systeem.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')