Het was iets van half 11 's avonds en de verlichting was niet echt goed aanwezig. Bovendien keek hij een heel andere kant op.quote:
quote:Op woensdag 12 september 2012 12:50 schreef TNA het volgende:
Ik vind dat gewoon kunnen, mits de ober een hond is.
quote:Op woensdag 12 september 2012 12:50 schreef Dennis101 het volgende:
Fluiten vind ik eigenlijk ook not-done, steek even je hand op of roep hem nog desnoods.
Gewoon BIER HIERquote:Op woensdag 12 september 2012 12:52 schreef kwiwi het volgende:
Not done, het is geen hond..
Roep desnoods even iets van "sorry, ober?"
*fjietfieuw* BIEERRRRRRRR!quote:Op woensdag 12 september 2012 12:52 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Gewoon BIER HIERroepen.
Dit dusquote:Op woensdag 12 september 2012 12:50 schreef TNA het volgende:
quote:Op woensdag 12 september 2012 12:50 schreef Dennis101 het volgende:
Fluiten vind ik eigenlijk ook not-done, steek even je hand op of roep hem nog desnoods.
Zoals ik zei, de ober keek een heel andere kant op en had mij dus nooit opgemerkt.quote:Op woensdag 12 september 2012 12:51 schreef Mirjam het volgende:
ik vind dat echt heel onbeschoft.
steek gewoon je hand even op
hij had uiteindelijk wel jouw kant opgekekenquote:Op woensdag 12 september 2012 12:55 schreef Darkestrah het volgende:
[..]
Zoals ik zei, de ober keek een heel andere kant op en had mij dus nooit opgemerkt.
Het was trouwens geen 'lange' fluit, gewoon kort om even zijn aandacht te trekken. Voor zover ik me kan herinneren stak ik daarna mijn arm omhoog.
Allemaal prima, maar de vraag of het normaal is om te fluiten naar een ober (of naar wie dan ook eigenlijk) moet ik toch echt beantwoorden met nee.quote:Op woensdag 12 september 2012 12:55 schreef Darkestrah het volgende:
[..]
Zoals ik zei, de ober keek een heel andere kant op en had mij dus nooit opgemerkt.
Het was trouwens geen 'lange' fluit, gewoon kort om even zijn aandacht te trekken. Voor zover ik me kan herinneren stak ik daarna mijn arm omhoog.
Ik had echt het idee dat ik niets verkeerds deed. Om de aandacht te trekken van een ober kun je wel staan zwaaien met je armen maar dat had op dat moment gewoon geen nut.quote:Op woensdag 12 september 2012 12:57 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Allemaal prima, maar de vraag of het normaal is om te fluiten naar een ober (of naar wie dan ook eigenlijk) moet ik toch echt beantwoorden met nee.
Respectloos om op deze manier even aan de ober te laten weten welke kant hij op moet kijken?quote:Op woensdag 12 september 2012 13:01 schreef controlaltdelete het volgende:
Ik vind het ook onbeschoft eigenlijk meer denigrerend en respectloos naar de persoon toe.
Dan roep je hem of je wacht even? Heel sporadisch wordt er naar mij op het werk ook wel eens naar mij gefloten (geen bediening), maar hoef je echt niet meer op mijn vriendelijkheid te rekenen. Fluiten doe je naar je hond, niet naar je medemens.quote:Op woensdag 12 september 2012 13:00 schreef Darkestrah het volgende:
[..]
Ik had echt het idee dat ik niets verkeerds deed. Om de aandacht te trekken van een ober kun je wel staan zwaaien met je armen maar dat had op dat moment gewoon geen nut.
dit dus. Waarom zou je überhaupt ongeduldig zijn op een terras? je zit daar om te genieten, je bestelling komt vanzelf en anders kan je het netjes vragen.quote:Op woensdag 12 september 2012 13:01 schreef controlaltdelete het volgende:
Ik vind het ook onbeschoft eigenlijk meer denigrerend en respectloos naar de persoon toe.
Ik heb afgelopen zomer zoveel slechte bediening gehad dat ik mij wel kan voorstellen waarom je ongeduldig kan wordenquote:Op woensdag 12 september 2012 13:02 schreef knoffel het volgende:
[..]
dit dus. Waarom zou je überhaupt ongeduldig zijn op een terras? je zit daar om te genieten, je bestelling komt vanzelf en anders kan je het netjes vragen.
Ik snap dat je dit topic hebt aangemaakt om bevestiging te krijgen van het feit dat je in jouw belevingswereld gewoon normaal hebt gehandeld maar helaas voor jou lijkt iedereen het erover eens te zijn dat je een ongemanierde aap bent. Je kunt dus dit feit gewoonweg accepteren.quote:Op woensdag 12 september 2012 13:01 schreef Darkestrah het volgende:
[..]
Respectloos om op deze manier even aan de ober te laten weten welke kant hij op moet kijken?
Ik sta er van te kijken dat TS niet is opgepakt...quote:Op woensdag 12 september 2012 13:01 schreef controlaltdelete het volgende:
Ik deed het eigenlijk niet eens omdat ik zelf ongeduldig was. Ik wilde aan die ober laten weten dat hij de verkeerde kant op keek.quote:Op woensdag 12 september 2012 13:02 schreef knoffel het volgende:
[..]
dit dus. Waarom zou je überhaupt ongeduldig zijn op een terras? je zit daar om te genieten, je bestelling komt vanzelf en anders kan je het netjes vragen.
face it, bijna niemand kan het met je eens zijn.quote:Op woensdag 12 september 2012 13:04 schreef Darkestrah het volgende:
[..]
Ik deed het eigenlijk niet eens omdat ik zelf ongeduldig was. Ik wilde aan die ober laten weten dat hij de verkeerde kant op keek.
Er is nogal een verschil tussen schreeuwen en iemand roepen. Of schreeuw jij automatisch wanneer je vrienden/ouders/collega's of wie dan ook roept?quote:Op woensdag 12 september 2012 13:09 schreef Dimens het volgende:
Al die "Het is geen hond!" reacties.![]()
Fluiten is gewoon de beste manier om aandacht te trekken aangezien het hard kan. Daarnaast lijkt mij schreeuwen juist verkeerd, aangezien het boos over komt.
Ligt er ook aan hoe en wat je schreeuwt toch? Joehoeee roepen is wat anders dan lomp EIJ of iets in die trant roepen. Ik vind fluiten not done iig.quote:Op woensdag 12 september 2012 13:09 schreef Dimens het volgende:
Fluiten is gewoon de beste manier om aandacht te trekken aangezien het hard kan. Daarnaast lijkt mij schreeuwen juist verkeerd, aangezien het boos over komt.
De vraag was niet of het de beste manier was, de vraag was of het ' done' was of niet. Het is duidelijk ' not done'quote:Op woensdag 12 september 2012 13:09 schreef Dimens het volgende:
Dat lijkt me sowieso een goed ideequote:Op woensdag 12 september 2012 13:18 schreef Dimens het volgende:
Voortaan maar stoppen met fluiten naar vrouwen. Zijn ook geen honden.
Nog even hierover. Ik meen me te herinneren (ik zou je ook kunnen verwarren met een andere user) dat je in de retail werkt? Daar heb je over het algemeen te maken met een relatief kleine, rustige werkruimte. Als je daar fluit dan is dat een overdreven signaal. Maar als je buiten op het terras werkt, bij Neude, waar het stampesvol zit en er dus volop rumoer is, dan kun je je met een kort fluitje toch prima even boven de massa uit helpen?quote:Op woensdag 12 september 2012 13:01 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Dan roep je hem of je wacht even? Heel sporadisch wordt er naar mij op het werk ook wel eens naar mij gefloten (geen bediening), maar hoef je echt niet meer op mijn vriendelijkheid te rekenen. Fluiten doe je naar je hond, niet naar je medemens.
Ik werk inderdaad in de retail, maar dat is in mijn geval alles behalve een rustige en kleine werkruimte. Mijn punt is vooral dat fluiten naar iemand over het algemeen niet gewaardeerd wordt. Als je op wil vallen roep je 'ober' of iets dergelijks.quote:Op woensdag 12 september 2012 13:22 schreef Darkestrah het volgende:
[..]
Nog even hierover. Ik meen me te herinneren (ik zou je ook kunnen verwarren met een andere user) dat je in de retail werkt? Daar heb je over het algemeen te maken met een relatief kleine, rustige werkruimte. Als je daar fluit dan is dat een overdreven signaal. Maar als je buiten op het terras werkt, bij Neude, waar het stampesvol zit en er dus volop rumoer is, dan kun je je met een kort fluitje toch prima even boven de massa uit helpen?
Niet als die met mijn bier rondloopt.quote:Op woensdag 12 september 2012 12:53 schreef Caland het volgende:
Ik zou het gewoon aanschouwen. Is toch humor, zo'n ober die de weg niet meer weet.
Goed plan inderdaad.quote:Op woensdag 12 september 2012 13:18 schreef Dimens het volgende:
Voortaan maar stoppen met fluiten naar vrouwen. Zijn ook geen honden.
Nee. Dat komt gewoon echt denigrerend over, alsof je naar een hond fluit.quote:Op woensdag 12 september 2012 13:22 schreef Darkestrah het volgende:
[..]
Nog even hierover. Ik meen me te herinneren (ik zou je ook kunnen verwarren met een andere user) dat je in de retail werkt? Daar heb je over het algemeen te maken met een relatief kleine, rustige werkruimte. Als je daar fluit dan is dat een overdreven signaal. Maar als je buiten op het terras werkt, bij Neude, waar het stampesvol zit en er dus volop rumoer is, dan kun je je met een kort fluitje toch prima even boven de massa uit helpen?
quote:Op woensdag 12 september 2012 15:24 schreef Life2.0 het volgende:
Dan wacht je toch 10 seconden langer man
quote:Op woensdag 12 september 2012 13:04 schreef Darkestrah het volgende:
[..]
Ik deed het eigenlijk niet eens omdat ik zelf ongeduldig was. Ik wilde aan die ober laten weten dat hij de verkeerde kant op keek.
Blijkbaar zijn er genoeg mensen die het niet onbeschoft vinden, dat je het je af kunt vragen of het in deze situatie wel zo onbeschoft was.quote:Op woensdag 12 september 2012 15:15 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Nee. Dat komt gewoon echt denigrerend over, alsof je naar een hond fluit.
En leg je er nu maar bij neer, het grootste van de reacties hier vinden het onbeschoft.
Hij had alleen onze drankjes op zijn dienblad. En zoveel lekkere wijven zaten er niet volgens mij.quote:Op woensdag 12 september 2012 15:46 schreef Life2.0 het volgende:
Ik denk dat die ober gewoon zocht naar iets anders.. het is toch zijn terras?
Je bent niet de enige op de wereldquote:Op woensdag 12 september 2012 15:47 schreef Darkestrah het volgende:
[..]
Blijkbaar zijn er genoeg mensen die het niet onbeschoft vinden, dat je het je af kunt vragen of het in deze situatie wel zo onbeschoft was.
[..]
Hij had alleen onze drankjes op zijn dienblad. En zoveel lekkere wijven zaten er niet volgens mij.
Er zijn ook mensen die het normaal vinden om hun vuil op straat te gooien. Ik denk dat het algemeen geaccepteerd is dat je niet naar andere gaat fluiten (tenzij het je vrienden zijn ofzo zijn).quote:Op woensdag 12 september 2012 15:47 schreef Darkestrah het volgende:
[..]
Blijkbaar zijn er genoeg mensen die het niet onbeschoft vinden, dat je het je af kunt vragen of het in deze situatie wel zo onbeschoft was.
[..]
Hij had alleen onze drankjes op zijn dienblad. En zoveel lekkere wijven zaten er niet volgens mij.
Als hij alleen onze drankjes bij heeft, en duidelijk op zoek is naar het bijbehorende tafeltje..quote:Op woensdag 12 september 2012 15:48 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Je bent niet de enige op de wereld
Hij liep ons ook voorbij. Dus hij zocht ons niet echt hij liep ons voorbij we zaten dus achter hem. De 2 anderen hadden al semi hard gezegd hé hij zoekt ons geloof ik.quote:Op woensdag 12 september 2012 15:48 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Je bent niet de enige op de wereld
Ik ook wel een beetjequote:Op woensdag 12 september 2012 17:17 schreef BasEnAad het volgende:
Ik zou me schamen als ik bij iemand aan tafel zat die ging fluiten naar de ober.
Het was 2 bier. Dat had een reden.quote:Op woensdag 12 september 2012 20:07 schreef Bosbeetle het volgende:
de grap was dat na het fluiten er ineens 2 obers bij ons stonden... ook nog een ober die zoiets had van huh wat is er? en een andere die dus 3 bier voor ons had.
ohja jij had je bier nog niet opquote:Op woensdag 12 september 2012 20:12 schreef Darkestrah het volgende:
[..]
Het was 2 bier. Dat had een reden.
Ik had meer op dan jullie hoor.quote:Op woensdag 12 september 2012 20:13 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
ohja jij had je bier nog niet op
Dat kloptquote:Op woensdag 12 september 2012 20:14 schreef Darkestrah het volgende:
[..]
Ik had meer op dan jullie hoor.Maarja, niet helemaal van belang nu.
welke uitkeringquote:Op woensdag 12 september 2012 20:18 schreef paarse_paashaas het volgende:
Beetje van je uitkering bier kopen, BB?
Dat noemen ze sparen.quote:Op woensdag 12 september 2012 20:30 schreef paarse_paashaas het volgende:
[..]
Hoe kom je tegenwoordig aan je geld dan?
O ja! Je was toch als Mart Smeets verkleed, dus dat is het toch wel geoorloofd om je als een lul te gedragen.quote:Op woensdag 12 september 2012 20:07 schreef Bosbeetle het volgende:
de grap was dat na het fluiten er ineens 2 obers bij ons stonden... ook nog een ober die zoiets had van huh wat is er? en een andere die dus 3 bier voor ons had.
D'arkie je zag er trouwens wel op je smeets best uit!
Ik vind dat gewoon kunnen, mits de ober een hont is.
Die missen juist die VOC mentaliteitquote:Op vrijdag 14 september 2012 08:02 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Users met fatsoen, normen en waarden bedoel je?
Ja want fluiten is echt zo'n rampquote:Op vrijdag 14 september 2012 08:02 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Users met fatsoen, normen en waarden bedoel je?
Fluiten doe je als normaal communiceren niet gaat of de aftstand groot is en roepen nog storender werkt of niet aankomt. Dan gaat het meestal om collegas of binnen een familie.quote:Op vrijdag 14 september 2012 12:58 schreef Faxie het volgende:
[..]
Ja want fluiten is echt zo'n ramp
Mensen die dat gelijk associeren met honden
Ditquote:Op zondag 16 september 2012 14:44 schreef Schpast het volgende:
Zó veel moraalridders in één topic.x784951623
Moet gewoon kunnen dit, zit toch niks achter...
Wat mij betreft is fluiten ook geen halszaak. Roepen is alleen wel wat vriendelijker (afhankelijk van wat je roept uiteraardquote:Op zondag 16 september 2012 14:44 schreef Schpast het volgende:
Zó veel moraalridders in één topic.x784951623
Moet gewoon kunnen dit, zit toch niks achter...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |