Dit topic is niet voor mij maar voor
billie1985In navolging op
Al half jaar op mezelf, nog steeds bijna geen spullen...,
Al half jaar op mezelf, nog steeds bijna geen spullen... Deel 2 en
Al half jaar op mezelf, nog steeds bijna geen spullen... Deel 3Billie1985 schreef:
N.a.v. mijn andere topic ( "Even" mijn verhaal kwijt... ) toch maar besloten om hier een topic aan te maken en steun te vragen aan andere FOK!kers.
Situatie:Vader raakte in coma, en na ongeveer een half jaar "herstellen" kwam hij weer thuis. Een heel ander mens geworden, naar, vervelend, agressief, depressief, (ik hou t nog bescheiden) waardoor ik zelf ook in een depressie belandde. Op aanraden van diverse instanties ben ik op mezelf gaan wonen, de situatie thuis was niet meer te houden, vaak ruzies (vaak om de kleinste dingetjes) en ging er zelf mentaal kapot aan.
Nu woon ik op mezelf, al in november vorig jaar heb ik de sleutel gekregen en ben ik niet verder gekomen dan een televisie, radio, laptop + computer. Deze had ik van mezelf al. Van iemand heb ik een luchtbed kunnen lenen waar ik nu op slaap. Van m'n leiding bij mn vrijwilligerswerk/stage (onder de noemener reintegratie) heb ik een bank gekregen, en sinds van de week een laminaatvloer, daar komen ze me zaterdag mee helpen leggen.
Omdat ik schulden heb (heb 31 mei een afspraak voor schuldhulpverlening) heb ik maandelijks een tekort van 175 euro. Ik heb het zo lang mogelijk geprobeerd uit te stellen, maar nu begin ik echt in de problemen te komen (rekeningen die terug blijven komen en zulks). Ik heb bij de Sociale Dienst Drechtsteden aangeklopt om verhuiskosten / bijzondere bijstand aan te vragen maar kreeg 0 op rekest. "Verhuizen is iets wat je toch ooit een keer in je leven zou doen en daar dien je voor te reserveren" krijg je te horen. Ben tegen die uitspraak in beroep gegaan omdat ik vooordat ik op mezelf ging wonen mijn vader soms meehielp met rekeningen, omdat hij nog maar 70% van zijn loon kreeg, en hij zelf ook schulden heeft (maar geen schuldsanering wil aanvragen).
Dus wie o wie woont er in de regio Alblasserdam (omgeving Rotterdam) en heeft er nog wat spulletjes over? Al is het een half kapotte koelkast, gasfornuis of iets wat je nooit meer gebruikt, je kunt mij er ont-zet-tend blij mee maken!
Voor vragen kun je me altijd PM-en!
Inmiddels heeft Billie al heel wat meer spullen.
Maar wellicht heeft een Fok!ker nog een of meer van onderstaande zaken liggen die hij of zij zelf niet nodig heeft.
Dit is de up to date lijst:
*koffiezetap Rucky (komt nog)Fiets
Vriezer (normaal niet noodzakelijk, maar aangezien via voedselbank vrij vaak vers voedsel aangeboden wordt, kan je het invriezen. )
Grote rugzak (om boodschappen in te vervoeren, is handiger dan tassen aan hand)
Oven
Theelepeltjes
Blikopener (seraphina)
Pannen en potjes
Vlees-, wok en aardappel pan aanwezig
Messenset, 1 goed mes aanwezig, plus klein scherp mesje
Garde/mixer (seraphina)
Bezem is handig, voor balkon
Broodrooster
Tosti ijzer
TV meubel evt bij muhahaha of franknfurter