Daar krijg ik meteen een harde van.quote:Op woensdag 12 september 2012 19:29 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
Er is al een Fleet anti terrorism team van het Amerikaanse korps mariniers onderweg naar Libië. Ik vraag me wat de ROE zal zijn van deze eenheid.
Gaat het een beetje?quote:Op woensdag 12 september 2012 19:49 schreef RickoKun het volgende:
Wanneer gaan we eens terugbijten?
Die hele godvergeten teringzandbak angst, terreur en doden schenken?
Al die gore lui martelen voor de tv alleen dan 10.000 x meer mensen dan zij tot nu toe bij ons hebben geflikt.
Nooit respect voor geweld.quote:Op woensdag 12 september 2012 16:26 schreef Dr.Nikita het volgende:
Religie van de vrede laat weer van zich horen
Daar moet je respect voor hebben ook al kost het mensenlevens.
Ik heb vanochtend mijn collega geslagen. Gewoon, vanwege deze film.quote:Op woensdag 12 september 2012 17:13 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
M'n collega's hadden ook al afgesproken om vanavond eens flink herrie te gaan schoppen.
Bron? Dan kan ik even meekijken.quote:Op woensdag 12 september 2012 19:19 schreef erik666 het volgende:
Ook in Marokko gaan ze uit hun plaat.
Terugblijten?quote:Op woensdag 12 september 2012 19:49 schreef RickoKun het volgende:
Al die gore lui martelen voor de tv alleen dan 10.000 x meer mensen dan zij tot nu toe bij ons hebben geflikt.
Het wordt één grote haatplek, de ideale broedplaats voor islam. Van Tunesië via egypte naar Iran. Daartussenin Libië en binnenkort vast ook wel Turkije die lekker aan het islamiseren is.
Je bedoelt nog meer?quote:Op woensdag 12 september 2012 19:49 schreef RickoKun het volgende:
Het wordt één grote haatplek, de ideale broedplaats voor islam. Van Tunesië via egypte naar Iran. Daartussenin Libië en binnenkort vast ook wel Turkije die lekker aan het islamiseren is.
Yup en aan de andere kant het je dat gigantische christelijke blok genaamd de VS. Net zo goor als je het mij vraagt. Ik zie die hele interventie van de VS in het midden-oosten dan ook niet anders dan weer een religieus conflict.quote:Op woensdag 12 september 2012 19:49 schreef RickoKun het volgende:
Daar noem je ook een land zeg.quote:Op woensdag 12 september 2012 20:31 schreef UpsideDown het volgende:
Vorig jaar werden er nog VN-medewerkers onthoofd in hun kantoor in Afganistan omdat iemand in de VS een koranboekje had verbrand. En nu dit weer.
Ja als je daar gaat werken vraag je er natuurlijk ook wel om.quote:Op woensdag 12 september 2012 20:32 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Daar noem je ook een land zeg.
Ik vroeg je nog om een bron..quote:Op woensdag 12 september 2012 20:49 schreef erik666 het volgende:
En niet te vergeten de valse beschuldigingen in Pakistan tegen het zwakbegaafde meisje door de imam.
Ook de vlam in de pan, terwijl het een opgezet plannetje was.
En nu dit gedoe weer en allemaal rond 9/11. Maar goed het zal niet ophouden.
Tegelijkertijd komen een hoop zogenaamde vluchtelingen van de Arabische lente, richting Europa.
En zo zijn ze zich aan het verspreiden. Net zoals de Turken die Turkije zo geweldig vinden, maar zich massaal in Duitsland, Nederland, Oostenrijk etc. vestigen. Totdat ze in de meerderheid zijn. En niet te vergeten de Marokkanen.
Volgens mij breken de westerse mogendheden hun landen steeds af.quote:Op woensdag 12 september 2012 20:30 schreef Boris_Karloff het volgende:
Zo het is wel weer gezellig in de moslimlanden, ipv dat ze die landen eens opbouwen breken ze de boel weer af.
Och, dat riepen ze op fok tien jaar geleden al.quote:Op woensdag 12 september 2012 21:15 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Nog een jaar of 5, dan nemen ze ons over.
Om daarover te juichen hoef je geen PVV stemmer te zijn hoor. Ik vind het ook wel oké.quote:Op woensdag 12 september 2012 22:53 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Of moet ik juichen om die moord op de ambassadeur?
http://gawker.com/5942748(...)a-it-was-about-islamquote:NOW CASTING SAG and NON SAG ACTORS for "DESERT WARRIOR." Director Alan Roberts.
Historical desert drama set in Middle East. Indie Feature film shoots 18 days in L.A. in August. Studio and backlot locations.
Male Roles: DR. MATTHEW (Lead): Middle Eastern Pharmacist, 40-50, intelligent, family man; GEORGE (Lead); 40-50, Middle Eastern warrior leader, romantic, charismatic; YOUNG GEORGE (featured) 18-22; PRIEST (featured): 60-70, bearded; ABDO (featured), 60-70, Elder tribe leader; ISRAELI MEN 30-50 (featured); WARRIORS (featured) 18-50, Various Middle Eastern types, bearded.
Female Roles: CONDALISA (featured) 40, attractive, successful, strong willed; HILLARY (featured) 18 but must look younger, petite; innocent; YOUSTINA (featured) 16-18, Daughter of doctor; MIDDLE EASTERN WOMEN (Various Featured Roles) 18-40, attractive, exotic; OLDER WOMAN (featured) 60-70, feisty.
Please place Role desired in SUBJECT: line of email.
Indicate SAG or NON-SAG
Require phone contact for immediate interview in Beverly/LaCienega area.
Mij, dat vind ik dan weer netjes. Ergens ook wel triest, maar misschien komt er toch nog van binnen uit verzet tegen dit soort misdaden.quote:
Profitquote:
Ja ja... met Romney komen ze d'r wel daarquote:Politieke rel na uitspraken Romney over dood ambassadeur
Verbaasde reacties in Amerika na uitspraken van Mitt Romney. De Republikeinse presidentskandidaat haalde uit naar de regering Obama na het geweld in Libië en Egypte.
Volgens Romney toonde het Witte Huis begrip voor de relschoppers. Maar nu zijn Romney’s felle woorden zelf onderwerp van debat.
Politieke rel na dood ambassadeur
De Republikeinse presidentskandidaat richt zijn kritiek op een verklaring van de Amerikaanse ambassade in Egypte vlak voor de aanval. De diplomaten leken zich te verontschuldigen voor een anti-islam film. "De Amerikaanse ambassade veroordeelt de aanhoudende pogingen van misleidde individuen die de religieuze gevoelens van moslims schaden."
Verwijt
Het ministerie van Buitenlandse Zaken nam afstand van de boodschap uit Caïro en zei dat die niet was goedgekeurd door Washington. Romney maakt nu het verwijt dat Amerikaanse waarden werden verloochend. "Het is nooit te vroeg voor de Amerikaanse regering om aanvallen op Amerikanen te veroordelen en onze waarden te verdedigen."
Aanval
Terwijl Obama en Hillary Clinton in speeches woensdagochtend vooral rouwden om de omgekomen ambassadeur, opende Romney de aanval. "De eerste reactie van de Verenigde Staten op deze schending van onze soevereiniteit moet woede zijn. Een excuus voor Amerikaanse waarden is nooit de juiste keuze."
Onverantwoord
Een linkse presentator noemde Romney’s reactie 'onverantwoord'. Ook op rechts klonk kritiek: "Romney bewijst zichzelf op deze manier geen dienst", aldus een commentator op Fox News. En ook Obama zelf reageerde. "Gouverneur Romney heeft de neiging om te schieten voordat hij een doelwit in zijn vizier heeft."
Er was echter ook steun voor Romney. Vanuit conservatieve kringen klinkt al jaren het verwijt dat president Obama zich zou verontschuldigen voor Amerikaans beleid.
Die hele republikeinse campagne is zo tenenkrommend slecht dit jaarquote:Op donderdag 13 september 2012 10:03 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Ja ja... met Romney komen ze d'r wel daar
Ach ja, ze snappen sowieso nooit wat daar.quote:Op donderdag 13 september 2012 10:23 schreef pinine het volgende:
in Egypte snijden ze zich in hun eigen vingers als straks de toeristen weer wegblijven en dat om zo'n lullig filmpje
quote:US embassy in Yemen stormed in film protest
Protesters have stormed the grounds of the United States embassy in the Yemeni capital, Sanaa.
They were demonstrating against an anti-Islam film made in the US, which has provoked anger around the Muslim world.
Witnesses in Sanaa said a number of vehicles had been set on fire in the compound of the embassy.
Police opened fire in an attempt to hold back the crowds, but they managed to gain access to the building.
quote:Casualties reported on both sides after security guards open fire at protesters storming U.S. embassy.
Welnee, dan hebben ze gewoon weer een goede reden om boos te zijn en de boel kort en klein te slaanquote:Op donderdag 13 september 2012 10:29 schreef Dr.Nikita het volgende:
Yep, ze snijden liever keeltjes door, veel belangrijker dan brood op de plank.
quote:
quote:Persbureau AP meldt dat de demonstranten alleen in het gebied rond de ambassade waren en niet de gebouwen zijn binnengekomen. Ze verbrandden onder meer een Amerikaanse vlag van de ambassade. (NRC)
quote:Op donderdag 13 september 2012 11:16 schreef HeatWave het volgende:
[ afbeelding ]
Paar van deze met motiondetectors rond de ambassades, klaar.
He he....quote:Op donderdag 13 september 2012 11:16 schreef HeatWave het volgende:
[ afbeelding ]
Paar van deze met motiondetectors rond de ambassades, klaar.
Weet je, als het een vreedzaam protest is is er niks mis mee. Maar dit gaat gewoon helemaal nergens meer over.quote:Op donderdag 13 september 2012 11:15 schreef erik666 het volgende:
Morgen ook een grote demonstratie van moslims in Londen bij de Amerikaanse ambassade.
Allhu Akbar!!!
Moet dat dan?quote:Op donderdag 13 september 2012 11:23 schreef erik666 het volgende:
Kijk maar naar de het tv programma DWDD nemen vaak de paus, christelijk geloof in de maling.
Maar over de Islam hoor je ze nooit.
Ik vroeg je gister tweemaal om een bron voor je eerdere uitspraak.quote:Op donderdag 13 september 2012 11:23 schreef erik666 het volgende:
Kijk maar naar de het tv programma DWDD nemen vaak de paus, christelijk geloof in de maling.
Maar over de Islam hoor je ze nooit.
Hallo. Ik vraag je wat.quote:Op donderdag 13 september 2012 11:33 schreef erik666 het volgende:
Amerikaanse ambassade in Jemen is aangevallen.
Leuk voor je, niemand is verplicht om jou antwoord te geven, hoe hard je ook blaat.quote:
Klopt, is niet verplicht. Des te mooier dat het dan voor iedereen te lezen valt dat hij in dit geval uit zijn nek heeft zitten kletsen.quote:Op donderdag 13 september 2012 11:38 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Leuk voor je, niemand is verplicht om jou antwoord te geven, hoe hard je ook blaat.
Dat stond al een tig aantal posts terugquote:Op donderdag 13 september 2012 11:33 schreef erik666 het volgende:
Amerikaanse ambassade in Jemen is aangevallen.
Onzin en leugens uitkramen past leuk in jouw straatje als het goed voor je uitkomtquote:Op donderdag 13 september 2012 11:38 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Leuk voor je, niemand is verplicht om jou antwoord te geven, hoe hard je ook blaat.
Inderdaad, om een bron vragen. VERSCHRIKKELIJK!quote:Op donderdag 13 september 2012 11:48 schreef Hathor het volgende:
Nou beginnen de moslims in dit topic ook al te rellen.
Ik vraag me dan ook hardop af of moslims wel van deze planeet komen.quote:Op donderdag 13 september 2012 11:57 schreef Confetti het volgende:
Het is maar een fucking film.Ik blijf me erover verbazen dat een medemens zich zo minderwaardig kan gedragen.
Zo..ALLE moslims in Jemen nu dus ook over de pis. Goed dat ze daar met scherp schieten, moeten ze elders ook doen.quote:Op woensdag 12 september 2012 17:07 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Ja inderdaad, ALLE aanhangers van de Islam ja.
Heb je ze al gezien hier, voor de ambassade? De woeste gigantische menigte Moslims.
O ja, en natuurlijk 'links' even nog erbij halen om het vuurtje aan te wakkeren.
Als je niet beter weet dan dat je 'slachtoffer' bent ga je je vanzelf zo gedragen. Ze zijn zo boehoe zielig.... die stoute westerlingen toch met al hun haat.....quote:Op donderdag 13 september 2012 11:57 schreef Confetti het volgende:
Het is maar een fucking film.Ik blijf me erover verbazen dat een medemens zich zo minderwaardig kan gedragen.
Kloptquote:Op donderdag 13 september 2012 11:47 schreef Deadre het volgende:
[..]
Onzin en leugens uitkramen past leuk in jouw straatje als het goed voor je uitkomt
Ja joh, staan er al miljoenen om de ambassade heen?quote:Op donderdag 13 september 2012 12:03 schreef mossad_agent het volgende:
[..]
Zo..ALLE moslims in Jemen nu dus ook over de pis. Goed dat ze daar met scherp schieten, moeten ze elders ook doen.
Als in verschillende landen moslims weer overhit reageren en weer mensen vermoorden, gebouwen bestormen etc dan weet ik het wel. Net als bij de cartoons zijn ze wereldwijd weer pissed en agressief. Die enkele die daar niet aan meedoen die moeten dan maar lijden onder het grote gros.quote:Op donderdag 13 september 2012 12:07 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Ja joh, staan er al miljoenen om de ambassade heen?
Dat veel van hun zelf niet bepaald genuanceerd bezig zijn hoeft niet te betekenen dat je zelf ook zo kunt gaan doen.
Nee, het is andersom: een grote groep lijdt onder een kleine groep relschoppers. Als jouw bewering op zou gaan zouden miljoenen moslims protesteren bij die ambassades. Maar het gaat hier om groepen van hooguit een paar honderd man, dat is toch geen meerderheid?quote:Op donderdag 13 september 2012 12:11 schreef mossad_agent het volgende:
[..]
Als in verschillende landen moslims weer overhit reageren en weer mensen vermoorden, gebouwen bestormen etc dan weet ik het wel. Net als bij de cartoons zijn ze wereldwijd weer pissed en agressief. Die enkele die daar niet aan meedoen die moeten dan maar lijden onder het grote gros.
bronquote:Cast anti-islamfilm: we zijn misleid
Acteurs en crewleden van de anti-islamfilm die in moslimlanden tot veel ophef heeft geleid, zeggen dat ze op grove wijze zijn misleid door de filmmaker. In een ingezonden brief aan Amerikaanse media laten ze weten dat ze de film 'Innocence of Muslims' "voor de volle 100 procent afwijzen".
"De hele filmploeg is van slag en we voelen ons belazerd door de producent", zeggen ze. "We zijn onthutst door de ingrijpende veranderingen van het script en door de leugens die zijn verteld aan iedereen die iets met deze film te maken heeft gehad."
Ondergedoken
Meerdere medewerkers van de film zeggen dat ze geen idee hadden dat het om een anti-islamfilm ging. Ze dachten dat ze meededen aan de opnames van het oorlogsdrama 'Desert Warrior', "een historische avonturenfilm in de Arabische woestijn". De film werd een jaar geleden opgenomen in Los Angeles.
In het oorspronkelijke script zou er helemaal geen sprake zijn geweest van het karakter Mohammed. De profeet zou pas in de montage in de film zijn gekomen.
In de uitgebreide trailer op YouTube is duidelijk te zien dat stukken waarin de islam wordt bekritiseerd, zijn nagesynchroniseerd. "De acteurs zeiden hun tekst en de producent heeft die achteraf opnieuw laten ingespreken", zegt een crewlid. Volgens een van de actrices in de film heette de man die Mohammed speelt eigenlijk 'Master George'.
Filmmaker Sam Bacile, vermoedelijk een pseudoniem, is ondergedoken en heeft niet op de beschuldigingen gereageerd.
Ik zie het wel voor me.quote:Op donderdag 13 september 2012 12:26 schreef mossad_agent het volgende:
Wat een slecht excuus voor de laffe deelnemers......
Ik begrijp ze wel. Ze weten dat ze met een idiote groep te maken hebben die nergens voor terugdeinst als ze zich weer eens op hun pik getrapt voelen, terecht of onterecht. Dus in die zin begrijp ik wel dat ze 'laf' zijn.quote:Op donderdag 13 september 2012 12:26 schreef mossad_agent het volgende:
Wat een slecht excuus voor de laffe deelnemers......
Zou het ook zo kunnen zijn dat ze gewoon de waarheid vertellen denk je?quote:Op donderdag 13 september 2012 12:38 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ik begrijp ze wel. Ze weten dat ze met een idiote groep te maken hebben die nergens voor terugdeinst als ze zich weer eens op hun pik getrapt voelen, terecht of onterecht. Dus in die zin begrijp ik wel dat ze 'laf' zijn.
Ik weet het niet.quote:Op donderdag 13 september 2012 12:39 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Zou het ook zo kunnen zijn dat ze gewoon de waarheid vertellen denk je?
Ja, dat zei je net ook. Ik zie echter geen aanleiding om te twijfelen aan hun statements.quote:Op donderdag 13 september 2012 12:43 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ik weet het niet.
Ik vermoed dat ze bang zijn voor hun hachie en ik kan het me voorstellen. We hebben te maken met een stel barbaarse idioten die niets te ver gaat en bereid is om te doden om een film, dus tja.
Dat moet je zelf weten natuurlijk.quote:Op donderdag 13 september 2012 12:47 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ja, dat zei je net ook. Ik zie echter geen aanleiding om te twijfelen aan hun statements.
Ik begrijp ze ook wel hoor maar om nu zo ineens te gaan miepen van 'wij wisten het niet' dat vind ik dan weer jammer. Persoonlijk zou ik ook vluchten, voor je het weet lig je met je oranje overal in de hoofdrol van een filmquote:Op donderdag 13 september 2012 12:38 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ik begrijp ze wel. Ze weten dat ze met een idiote groep te maken hebben die nergens voor terugdeinst als ze zich weer eens op hun pik getrapt voelen, terecht of onterecht. Dus in die zin begrijp ik wel dat ze 'laf' zijn.
Klopt. En dat is meer omdat ze die kennis (over het geweld) ook vooraf zouden moeten hebben. Dus dan zouden ze vooraf al gezegd hebben niet mee te willen doen. Ze hadden namelijk kunnen weten dat het dit soort reacties zou uitlokken.quote:Op donderdag 13 september 2012 12:52 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dat moet je zelf weten natuurlijk.
Dus men moet vooral en altijd rekening houden met de korte lontjes van dit soort lui?quote:Op donderdag 13 september 2012 13:02 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Klopt. En dat is meer omdat ze die kennis (over het geweld) ook vooraf zouden moeten hebben. Dus dan zouden ze vooraf al gezegd hebben niet mee te willen doen. Ze hadden namelijk kunnen weten dat het dit soort reacties zou uitlokken.
Ehm, waar zeg ik dat?quote:Op donderdag 13 september 2012 13:06 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dus men moet vooral en altijd rekening houden met de korte lontjes van dit soort lui?
En vooral nooit satire-hoe slecht ook, en dat is het als ik de trailer zie-maken, want dan zet je je leven op het spel? Dat is toch idioot?
Kun je nagaan hoe slecht. Ik dacht dat het satire was.quote:Op donderdag 13 september 2012 13:11 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ehm, waar zeg ik dat?
Overigens is de film niet bedoeld als satire hoor, het is een politieke propaganda film.
Ja, dat denken veel mensen, maar hieruit blijkt wat anders:quote:Op donderdag 13 september 2012 13:12 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Kun je nagaan hoe slecht. Ik dacht dat het satire was.
Meer bewijs dat zij zijn voorgelogen en zij dus de waarheid vertellen:quote:Op donderdag 13 september 2012 12:52 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dat moet je zelf weten natuurlijk.
Ik heb alleen de trailer gezien, en dat vond ik een lachwekkend stukje film, nou eigenlijk dat niet eens want grappig was het niet naar mijn smaak. Maar serieus ook niet.quote:Op donderdag 13 september 2012 13:21 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Meer bewijs dat zij zijn voorgelogen en zij dus de waarheid vertellen:
http://www.mooncasting.co(...)warrior-los-angeles/
http://www.onthemedia.org(...)ence-muslims-dubbed/
Nee, maar het ging mij even om te laten zien waarom ik denk dat de acteurs zijn voorgelogen. Er is ondersteunend bewijs voor hun beweringen dat zij het echt niet wisten...quote:Op donderdag 13 september 2012 13:25 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ik heb alleen de trailer gezien, en dat vond ik een lachwekkend stukje film, nou eigenlijk dat niet eens want grappig was het niet naar mijn smaak. Maar serieus ook niet.
Dus ik weet niet hoe de hele film is, heb jij die wel gezien dan inmiddels?
Gelukkig dan maar voor de acteurs.quote:Op donderdag 13 september 2012 13:26 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nee, maar het ging mij even om te laten zien waarom ik denk dat de acteurs zijn voorgelogen. Er is ondersteunend bewijs voor hun beweringen dat zij het echt niet wisten...
Doet me beetje denken aan The Roomquote:Op donderdag 13 september 2012 13:21 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Meer bewijs dat zij zijn voorgelogen en zij dus de waarheid vertellen:
http://www.mooncasting.co(...)warrior-los-angeles/
http://www.onthemedia.org(...)ence-muslims-dubbed/
quote:A protester has been shot dead by police outside the US embassy in Yemen, say AFP.
Up to 5,000 protesters are trying to storm the US compound in Sanaa as anger about an anti-Muslim film spreads in the Middle East.
Hundreds got past two police barricades and managed to get through the main gate into the US compound in Sanaa. They were then driven back by security forces firing weapons into the air.
The latest TV pictures appear to show the gate being pulled down, and smoking rising from inside the complex.
Demonstrators chanting "death to America" smashed windows of security offices outside the embassy and set fire to cars and tyres. Others held banners declaring "Allah is Greatest".
Hoppa, one done, 4999 to go.quote:Op donderdag 13 september 2012 14:07 schreef Frutsel het volgende:
Sky: Protestor killed outside US embassy
[..]
Ja, dat.quote:Op donderdag 13 september 2012 14:21 schreef Straatcommando. het volgende:
Oh ja, we worden neergezet als een stel babaren in dat filmpje. Laten we ons gedragen als babaren om ze te laten zien dat ze ongelijk hebben!
Moet je eens zoeken hoeveel spotprenten er in het midden oosten gemaakt worden over met name de joden, maar ik heb ook niet de illusie dat ze er geen maken over Christenen en het westen. Alleen halen wij massaal de schouders op.quote:Op donderdag 13 september 2012 11:20 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Weet je, als het een vreedzaam protest is is er niks mis mee. Maar dit gaat gewoon helemaal nergens meer over.
Er zijn al zat films en grappen gemaakt over de Paus en de Katholieke kerk, sommige gaan zelfs wat te ver in m'n ogen maar ok, alsnog staat er dan niet een woedende menigte schuimbekkende katholieken te rellen.
En dat is nu het verschil tussen mensen die wel kunnen nadenken en zij die niet zelf kunnen nadenken. Derhalve is het woord 'achterlijk' gepast bij dat volk.quote:Op donderdag 13 september 2012 14:42 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Moet je eens zoeken hoeveel spotprenten er in het midden oosten gemaakt worden over met name de joden, maar ik heb ook niet de illusie dat ze er geen maken over Christenen en het westen. Alleen halen wij massaal de schouders op.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |